- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Primary92 #198566 üzenetére
Attól függ... Melyik 1.9 TDI?
Egy állapotfelmérés után okosabbak lennénk, simán lehet a többet futott jobb állapotban, illetve a régebbi jobban lelakva. Illetve érdemes lehet figyelembe venni, mit cseréltek már a fiatalabb darabon, ami nagyobb kiadást jelent. Ha hosszú távon gondolkodsz, lehet kb egálban jön ki a dolog, van akár tovább is megmarad az O3 a kedvezőbb euro besorolás miatt, pár évre véve viszont jobb az O2, mert könnyebben el fogod tudni adni.
-
válasz
Primary92 #174325 üzenetére
Az allroad ugyan tudja kérni a törődést de ha jó állapotút veszel és van éves szinten 1000-1500€-d az autóra akkor azért nem a világ. Az íbéy tele van mindennel is ami minőségileg alig tér el, de elég olcsó. Pl a C5 Allroadhoz anno az Arnott árult valódi lifetime garis légrugót- ami ha jól látom most is még 2 évvel van. Nem volt olyan olcsó mint a nóném utángyártott de ha igazolhatóan szervizzel cseréltetted akkor likasodás esetén szó nélkül küldték a másikat ingyen.
-
soldi3r
veterán
válasz
Primary92 #174313 üzenetére
Esetleg az A4 B6/B7 Quattro is meg egy opcio lehet. Az A6 tenyleg egesz mas dimenzio.
Egy nagynyomasu pumpa, vagy kettostomegu a Skodaba sem lesz olcsobb.
Sokat vacillaltam en is az A4 es az Octavia kombik kozott. Mindketto egy csomagtartos Golf, de azert elobbiben jobb utazni a jobb zajszigetelese miatt. Eddig kb egy terheles erzekelo csere volt extra koltseg, ami a Skodaban valoszinuleg nem lett volna. Na meg most lesz olajlehuzo gyuru csere, de az motorspecifikus hiba, mindegy melyik tipusba epitettek volna be. -
Mersant_le
csendes tag
-
válasz
Primary92 #172870 üzenetére
Van , más kategória még gyártón belül is. Amúgy kategórián belül kevés a különbség. Olyanok pl h a passatban a lengőkarok száma több mint az egységsugarú felhasználó foga meg hasonlóak de alapvetően ha az ember jól körüljárja mindenre van elfogadható áron megoldás. Az egyetlen fix vakfolt a szerelő lesz - mert nem mindig van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Primary92 #171502 üzenetére
A D5 tartós és jó, haver valós 580k km-re adta el az S60-át gyári turbóval, bontatlan motorral és még most is forgalomban van így 600k km-en túl. Jó pályán használta és az állófűtés miatt kvázi soha sem ment hidegen de akkor is...
Boxer dízel felejtős valóban, ritka sz@r konstrukció.
A 2.0 CR TDI viszont vállalható, a miénkben 260k+ km van, és kutya baja pedig javarészt városban van nyúzva (gyári turbó, bontatlan motor) szegény. Annyi, hogy az EGR cserés volt de hát az benne van a pakliban...
Előtte 1.8 TSI volt az viszont már 50k km-nél csipegette a vizet és 100k-nál már újra kellett hengerfejezni annyira zabálta az olajat. -
válasz
Primary92 #171482 üzenetére
A spritmonitotron tudnád linkelni ezeket a fogyasztásokat amiket néztél? Hihetetlennek tűnik nekem a 9 liter de bármi ami 10 alatt van. Ez szerintem többségében városon kívüli nem pályás étvágy, szerényen vezetve. Volt már mindenféle autóm 2 liter felett és pár alatta is, de pl Gazsi a 2.5 tdi motorjával az állandó 4x4 és automata mellett átlagban fogyasztott 12litert. Maxxal is tudok 8-9 literrel elmenni, de akkor városon kívül tempomat 80 a határ!
-
-
outsiders
aktív tag
válasz
Primary92 #171475 üzenetére
Nézz egy Subaru Outbacket (2.5 vagy 3.0) vagy Forestert (2.0 szívóval vagy turbóval, 2.5 turbó NE). Enni fog, de megbízható ha jó példányt találsz amire figyelt a gazdája. Szintszabályozós a hátsó lengéscsillapító, egy pár belőle közel 300k. Automata jó bennük, de eléggé megöli a dinamikát, csak a 3.0 H6 jó ebből a szempontból.
Forester
OBK -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Primary92 #171475 üzenetére
A 4 és 5 sebességes is nagyon megbízható és tartós konstrukció, ha volt benne cserélve az olaj rendszeresen. Bizonyos szempontból jobb választás mint a manuális, mert ugyan picit többet eszik automatával a nagyobb hajtási veszteség miatt de a manuálisban van kettőstömegű, amit ha cserélni kell az drága móka.
Subaru nem fogyaszt keveset, városban sima a 10-11 liter és automatával majdnem +1 liter rászámolható. Cserébe nem elromlós viszont drága hozzá minden alkatrész. Egy vezérlés csere (szíjas) kapásból 180k környéke. Első féktárcsák+betétek+fékolaj cseréje kb 100k (gyári tárcsával).
Sajnos az 1.8 tsi is eszik (2 évig terelgettem egyet), városban 10-11-et simán bever. Viszont kokszosodik a szívósor, hajlamos a hengerfejesedésre és a láncos vezérléssel is lehetnek gondok. A 2.0 FSI szintén kokszosodik és elég gyengécske is.
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Primary92 #151853 üzenetére
mert kell is
azert a VAG-nak az utobbi 15-20evben sikerult par eleg fain konstrukcios hibat meg a fillerbaszasbol eredo ido elotti lefekvest elookoznia motorjaiban, nem is csoda ha annyian ertenek ezek kikuszoboleseihez, mert sok auto hordja ezeket magaban
ami ritka hiba ahhoz ki ertsen, ha alig latnak belole hibasat?
adagolora is azert talalsz elobb mukit, mert annyi hibas/folyos/kopott van, mint a qrvaelet
probalj meg CR pumpat javittatni
pedig van ahhoz is felujitokeszlet tizenparezerert, de 3-400+ km-t elpotyognek annelkul, hogy folyna, akkor meg kinek kene hozzanyulnia?a 30-40eve hasznalt adagolot se tudnak egy csomoan rendesen megcsinalni meg beallitani
aki meg "jol" (...) csinalja, az siman hatszamjegyet ker erteez noooormalis?
-
footy
addikt
válasz
Primary92 #151853 üzenetére
Azért választottam VW konszern autót, mert minden sarkon halmokban állnak az alkatrészek,
Nekem ezzel az allitassal ket bajom van:
1. A bardiban vagy unixban raktaron alig van valami tokmindegy milyen tipusrol van szo, masik reszrol viszont berendelnek neked gyakorlatilag barmit masnapra vagy aznap delutanra.
2. A bontott alkatreszbol valoban tobb van a konszern tipusaihoz, de az meg szerencsejatek, vagy mukodik vagy nem (ha vissza is cserlik buktad az idot mert tobbet all a szerelonel az auto es mivel o dolgozott vele, neked ot attol meg ki kell fizetni.)sokan értenek hozzá. Az újabbakra ez mennyire igaz?
Tele van wannabe szerelokkel az orszag, akik azt mondjak hogy ertenek hozza. Jo szerelobol keves van, azok pedig elboldogulnak mas tipusokkal is. Egyebkent foleg egy ujabb dizelnel ugyis valami specialista is fog kelleni a szerelon kivul. Ha befecskendezoket kell merni, vagy magas nyomasu pumpat felujitani, akkor azt a szerelo haver nem fogja tudni megcsinalni, barmilyen tipusrol is legyen szo.(#151855) wwhy
Az Astra sokkal komolyabb autonak erzodik, en azt vennem. -
footy
addikt
válasz
Primary92 #151844 üzenetére
Az Exeot en amugyis passzolnam, mert az egy B7-es A4, tehat egy generacioval le van maradva a kategoriatarsakhoz viszonyitva es ahhoz kepest pedig eleg draga.
Az octaviak nagyresze tipikus szethajtott teruleti kepviselo auto a passat pedig 90%-ban nemet import hulla, szoval nem lesz egyszeru egyikbol sem epkezlabat talalni.
Nem rossz autok, de a magyar piac erdekesen arazza a VW csoport autoit.
Szerelore visszaterve, en is pont a amiatt maradtam a VW-nel, de mar megbantam, szoval ez ne legyen szempont.(#151845) SzlobiG
A sprimonitor szerint akar igaz is lehet. bar szerintem ment egy 90-es etapot valami 0 forgalmu uton.
Ami viszont tenyleg erdekes hogy a frissitett modell automataval es 192 loval alig ker tobbet. -
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Primary92 #144824 üzenetére
a 182-s Bravo/a 1.4 12v (1370ccm) motorja egy nagyon elbaszott konstrukcio lett
4 ev utan ment is a levesbeaz mk2B Punto 1.4 16v (1368ccm) szivo motorja egy teljesen masik blokk
az a 1980-s evekben bevezetett, robotokkal osszerakott FIRE motor
a (Super)FIRE 1.4 16v motor van pl a TJET-kbena regi 1.4 8v (1372ccm) turbos motorja meg az SOHC blokk
a 3 motor teljesen eltero furat-loket aranyokat hasznal, meg hengerfejet sem lehet attenni egyikrol a masikra, meg a belulrol se semmit
-
-
Integrale
veterán
válasz
Primary92 #144818 üzenetére
145-ot is huzd le, dragabb az alkatresz mint a tobbihez, (pl.: vezerles 120e). Punto 1-2 (inkabb utobbi), Lancia Y (ua mint a Punto, csak igenyesebb kivul belul.
206, bol FL utanit neznek, jobban felszerelt Micrak szepek.
Ha hely kell, akkor 306, ott a hatso futomu lehet problemas, de nem hatalmas osszeg a felujitasa. -
-
-
rbalint88
addikt
-
footy
addikt
válasz
Primary92 #139450 üzenetére
Miről ismerszik meg a DPF, DMF mentes Kia/Hyundai? 1582 ccm 85 kW-osról van szó (116 Le)?
Feljebb írtam(#139451) kisza25
nekem konkrétan az 1.4 crdi-re mondták, ez 2013-tól van
Mondani lehet bármit, de ha nem lenne benne, akkor nem lehetne alkatrészként sem megvenni... -
válasz
Primary92 #139018 üzenetére
Nincs benne, de már írtam drága a komplett vezérlés csere ~100k körül. Meg a kettős tömegű előbb megadja magát mint a 2.0 dízel esetén, de DPF legalább nincs benne.
Ha van a zsebben 200-300k akkor vegyél ilyet, mert ahogy említettem a vezérlés 100k-t azonnal elvisz megvétel után, mert ugye használt autónál illik cserélni...de ha ezt megcsináltatod rajta, akkor 200e km-ig le van a gond róla. A kuplung csere ha elkopik kb 200k a cseréje.
Ezekkel számolj és mérlegelj fogyasztása jó meg viszonylag jól is megy.
-
#94529552
törölt tag
válasz
Primary92 #138963 üzenetére
Nem érdemes gázosítani, ahhoz rengeteget kell használni, hogy visszajöjjön az ára. Találtam egy Megane2 kombit, bár ezeket nem nagyon ismerem. Viszont egy ilyen 530D már nekem is jobban tetszene
.
elistvan Ismerős pár éve ilyen 1.2 HTP-s motorral szereltet vett 90 ezer km-el, a normál karbantartás, és kopóalkatrészeken felül egy vezérlés csere volt nála össz-vissz(ez a fő nyűgje állítólag), amit a többi autóknál is meg kell tenni vétel után. Most van benne kb 147 ezer km. Azt mondják alig fogyaszt benzint.
-
w333
félisten
válasz
Primary92 #138977 üzenetére
VW 90LE verzióban is van kettőstömegű (ha jól tudom) én amit írtam az a 2.0HDi (90LE) na abban biztosan nincs !
Nem fog többet fogyasztani (sőt) persze hogy érdemes chipelni ... ezek a klasszikus adagolós VW motorok nagyon bírják
Árakat nem tudok mondani ... de kb. 70-100k körül mozognak !
-
Kornel
veterán
válasz
Primary92 #138945 üzenetére
15 ezrenkent olajcsere, előtted, mert az ember már másba nem bízhat.
Ha ezt megkapta volna es nem gyári hibás esetleg, biztosan semmi baja nem kellene hogy legyen még.LPG-vel papiron nem lehet bemenni a mélygarázsba, gyakorlatilag senki se ellenőrzi.
Nekem rejtett töltős volt a swift, és LPG matricát is leszedtem, siman álltam vele mélygarázsban is, ha kellett. -
-
#94529552
törölt tag
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Primary92 #138905 üzenetére
Alvázszám alapján bemész egy szakszervizbe és lekéred. Viszont ezt nem lenne kötelesek kiadniuk, mivel elvileg tulaj kell hozzá, de ha szépen megkéred őket általában ránéznek. Viszont ha nem szakszervizben volt szervizelve a kocsi akkor nem sokat látnak ott sem belőle. Viszont ha ott volt, vagy hébe-hóba járt bent, akkor lehet következtetéseket levonni.
-
Integrale
veterán
-
Integrale
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- Battlefield 1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Milyen légkondit a lakásba?
- EAFC 25
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3054, 96% Akkumulátor
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- 48 GB-os AMD Radeon PRO W7900
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest