- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
-
válasz
bitpork #174902 üzenetére
mégis komoly ember mi a bánatnak írna alá iylesmit?
majd elviszi olyan vevő aki nem akar iylen hülyeségeket beleírni
ebbe akkor megy bele az ügyvezető, ha ugysincs vesztenivalója
aztán sokra mész vele hogy perelheted...egyébként mindne okmányirodában ottvannak ezek a pénzért azonnali átírást intéző vállalkozók, meg kell kérni az egyiket nézesse meg ügyintéző Marikával átiratható e az autó
egy perc és ez a legtutibb -
kisza25
félisten
válasz
bitpork #174872 üzenetére
Igen, ezért nem is szabadna tartani a 2 év, vagy csillió km-t, persze ez a flotta kezelőknek van kitalálva, hogy az első 3-4 év minél költség mentesebb legyen és az ő autójukat vegyék flottába.
Aki azt elhiszi, hogy jó az úgy, az meg is érdemli, hogy a 4-5 éves autóból lapátolni keljen az olaj sarat, vagy megnyekkenjen a turbó, mert eltömítődik az olaj járat -
-
m3tr0
őstag
válasz
bitpork #174800 üzenetére
Köszi porki, csak és kizárólag ismert előéletű autót szeretnék vásároltatni.(nem kell mondanom miért
)
A bajom a külföldi vásárlással csak az,hogy rövid idő áll rendelkezésemre...majd meglátjuk.
Amúgy én simán Q7-et néznék csak, nagyon bejön így,hogy többet nézegetem őket. -
Dare2Live
félisten
válasz
bitpork #174777 üzenetére
Gyűlölni fogsz.
Nem az a baj a nappal és a széllel, hogy "nem kiszámítható" hanem, hogy nem éri meg. UK, Dánia... ban azért fut fel annyira a szél, mert rohadt sokat fúj. És arra vhol mindig fúj. Ott tartunk, hogy piaci alapon kiszorítja a szenet. Nem mellesleg pl vizzel.... elég jól kombózható. Ha fúj (süt a nap...) akkor vízerőművek nem termelnek, csak duzzasztanak... vagy akár pumpálnak. [link]
Szóval az a baj, ha nem éri meg. Tipikusan MOon a szél nem éri meg. Mert nincs.nah nem zavarok többet...
-
Dare2Live
félisten
válasz
bitpork #174767 üzenetére
Szerintem válasszuk szét a
-a gyártás közbeni CO2 kibocsátást
-autó által környezetbe juttatott CO2
-bányászat/újrafeldolgozás közbeni CO2 kibocsátást.-Gigafactorynál idén szeretnék ha meglenne az, hogy CO2 semleges legyen a Teslak gyártása. Ellenben a "hagyományos gyárakkal" amik jellemzően nagyon nem CO2 semlegesek.
-Elektromos autó egy eszköz. Egyszerűen: Ha az áram bele CO2 semlegesen lett megtermelve akkor CO2 semleges az autó is. Egy norvégiában, Froban... az. Máshol nem.
A "TESLA" jelenleg vagy nemsokára itt tart. A két legnagyobb CO2 kibocsátást kihúzta a folyamatból.
Marad még ugye a bányászat/nyersanyagok: Mind a hagyományos, mind az elektromos autók alapanyagának nagyja bányászva van.
Kiemelted a kobaltot és az aranyat. Kobalt több féle képp is kinyerhető elhasználodott aksikból.
Az arany nem tudom, hogy hogy jött ide. Direkte rákerestem semmit nem találtam arra, hogy aranyat használnának Tesla aksikban.
btw Musk nemrég nyilatkozott a témában és rezet és nikelt említette mint nyersanyagot amiből hiány lehet. Kobaltot és aranyat nem. És gondolom jó rálátása van a témára.
Amúgy Tesla már vadul készül a "leadott" aksikra. Első körben ugye menne puffernek, aztán lesz újrahasznosítva."Gondolja bárki h Kína v USA v Oroszország át fog állni az olcsóság helyett a teljes megújulóra?"
A cél imo nem az átállni megújulókra. A cél a CO2 semlegesség. Ami még mindig nem egyenlő avval, hogy 0gram CO2t kell kibocsátani.
Szerintem hosszabb távon a CO2 semlegesség az olcsó. És a légkörbe tovább pumpált CO2 a drága. Mindenkinek.
Rövid távon, nálunk épül nemsokára Paks2 ami állítólag hude jó biznisz. (Nem tudom nem mennék bele.) UKban meg piaci alapon veri épp össze a szél a szenet. Tehát olcsobb a megujuló. Tehát nem lehetetlen. -
HKorn
veterán
-
footy
addikt
válasz
bitpork #174644 üzenetére
Persze, azoknal mar dupla tuzfal , az ajtokon duplakamras szigeteles meg minden finomsag megvan, de a kompaktok zajszigetelesere csak az utobbi evekben kezdtek igazan odafigyelni.
(#174645) kisza25
Szubjetiv az egesz, ismertem olyat aki regi stifttel jart nemetorszagba havonta.
A tipot ki fogom probalni, mert tesztekben is dicserik a zajcsilapitasat es a szuloknek autocsere lesz ugyhogy eselyes. -
Core2duo6600
veterán
válasz
bitpork #174247 üzenetére
Nem csak az országon belül lehetséges egy aksit elhelyezni, épphogy csökkent a napelemen a termékdíj,
van forgalmazó aki ezt átvállalja.A baleset egy dolog, az nem tervezhető.
Nem döglenek száz számra az akksik az autokban.
Amúgy a gyártónak a feladata, az akksi kezelése, miután cserélte, vagy miután leselejtezik az adott autót.Ha már az újrhasznosítás, mi lesz a benzin/dieselben a lecserélt motorolaj sorsa ? És ez csak egy tétel ami van a belőégésűben és nincs az elektromosban.
(#174300) theooracy
Van aki csak arra használja a kocsit, hogy a telekre megy vele, nagyszüleim is ilyenek voltak, pedig anyagilag megtehették volna azt is, hogy taxival menjenek minden héten a telekre (BP - Szentendre).
a kocsi csak állt a 7 ből 6 napot általában. Helyben meg tömegközlekedtek.
Felmerül bennem a kérdés, hogy ilyenkor minek is kocsit tartani -
8th
addikt
válasz
bitpork #174385 üzenetére
Anno tdiclub-on néhányan szépen befürödtek azzal a motorral. Jöttek nagy pofával, hogy majd ők jól megmutatják, hogy nincs azzal semmi gond aztán ment is nekik 10-15ezret mielőtt összefosta volna magát az egész. Mások meg a 200+++ lóra húzott 90lovas ős szutyokkal elcsattogtak 10évet mindenféle gond nélkül. De hát a véhat az véhat. #véhatkell...
-
Declare
őstag
válasz
bitpork #174220 üzenetére
"Nagyon sokat jelentene ha az emberek egy része mentálisan fejlődne." ez a fö pont, de ez szabalyozas nelkül nem megy. Folytathatjuk az autos topicban, en benne vagyok
(#174221) rasotamas : nem ebbe a topicba valo, csak jo lenne ha nem puffogtatnad a a szerinted 100% ig biztosnak hitt dolgokat, 100% biztosan, mert nem egy dolgot konkretan lehet cafolni, abbol amiket irtal, de a többibe is csak egy kis belegondolas kellene, hogy lasd, hogy pl mi ertelme van kivinni a kormot a varosbol az autopalyara. Viszont ha a höszigetelestöl az emisszios normakon at a villanyauto akkujaig (jah, olvastal mar a tesla uj gyararol, ahl robotok szedik szet es hasznositjak ujra az akkut nagy aranyban? vagy a kobalt mentes akku törekvesekröl ?) ennyire pro vagy, szerintem jelezd valahol, mert nagyon gyorsan milliardossa valhatnal
-
válasz
bitpork #174153 üzenetére
Csak abból indulok ki, hogy ha két autó között van 2 liter fogyasztásbeli különbség, az évi 20.000 km esetén durván évi 160.000Ft különbséget jelent a fenntartásban, az egy 10 évre vett autónál 1.6M és ebben még nincs benne, hogy az üzemanyag drágulni fog. Kérdés persze az egyéb költségek, amiket az autóra kell költeni ez idő alatt, és azokban van-e ennyi különbség, bár nincs nagy rálátásom, de szerintem jó esetben ennyit összesen nem kellene költeni rá, meghibásodások esetén.
De nem vagyok túl jártas a témában, ez tény.
-
válasz
bitpork #174115 üzenetére
15 éve sem kellett leadni
vagy már akkor is öreg voltál?(#174103) Janusz001
sehogyan sem lehet kivont autóval forgalomba menni
egy kivétel jut eszembe: autókereskedős p- rendszám, ha ennyire fontos a vevőnek a próba akkor fizessen egy helybeli autókereskedőnek, hátha elmegy veletek próbaútranekem is volt ilyen hogy kivont autót árultam mai napig emlékszem a vevőnek majd eldurrant a feje, hogy nem lehet kipróbálni
mondtma neki hogy adjon 200 ezer ft -ot, ha megállít a rendőr a kivont autóval, megtartom az ügyintézésre
teljesne kiakadt, de nem adta ide, ő meg elvárta hogy vállaljak kockázatotmi azt találtuk ki végül, hogy elvittük 5 ezer ft ért traileren egy közeli sorompóval lezárt lakóparkba, ott azt csinálsz amit akarsz, magánterület
persze kifizettetem a vevővel -
NB2
aktív tag
válasz
bitpork #173869 üzenetére
A SUV-ok ráadásul gusztustalanul. És ami dühítő, hogy kb egyik SUV alap változata sem ad semmit. Kia, Renault értelmes verziói 6,5, az ASX és a Kuga volt 6,2 ami már azért elfogadható.
Egyébként az autót csak úgy lehet eladni, hogy nincs rajta hitel? Picit mellbe vágott, hogy a 200e hitelemet 40e-ért zárnák le
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bitpork #173782 üzenetére
Csatlakozom, s továbbá hozzátenném, egyenesen pazarló és csúnyán környezetszennyező némelyik alkatrész idő előtti selejtezése. Nyilván a szolgáltatási díjak sokszor kiejtik az opciót, vidéken olcsó szerelővel egész széleskörűen van realitása a bontott/felújított cuccoknak. Egy féktárcsát szépen be tudnak olvasztani, de sok a veszélyes hulladék, akkor már kopjon elrendesen, stb.
-
Bazsee71
őstag
válasz
bitpork #173604 üzenetére
Az baj, ha ezt a hozzászólást nem értem?
Kevesebb hasznos dolgot tudok elképzelni, mint a gyalogost is érzékelő ráfutásos ütközéselkerülőt, és a holttérfigyelőt, de egy ekkora kombinál a keresztirányú forgalom felügyelet sem utolsó. És nem VW árban méri a KIA. Az ADA csomag 200k, a metál fényezés 140k, a felnikről még nem is beszéltünk, nem nehéz sorrendet állítani.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bitpork #173464 üzenetére
Nem mintha rendes C4 lenne ennyiért, rulettkerék szerencsére számokat kiírva zajlott (többi cikk is tanulságos).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bitpork #173416 üzenetére
PHEV kipipálná a zajt is
Outlander mondjuk 15+ újonnan, míg néhány említett beleférne szalonból is... De anyagilag bölcsebb egy jó használt mindenképp. V60 D6 is belefér, csak az annyira nem tágas, de kényelem szempontból elég korrekt. Illetve koreai fronton Niro (nem túl nagy), vagy inkább Optima SW PHEV.
-
zoo8800
veterán
válasz
bitpork #173324 üzenetére
A helyedben kipróbálnék valami újabb konstrukciót is kisbenzinesből, mert az 1.4 Fabia nem valami modern cucc, vannak nála jóval hatékonyabb motorok is. Lehet meglepődnél...
(tudom, most Q7-tel jársz)Ja hogy használtál Corollát is. Olyan van a családban 14 éve, az se egy zabagép, szerintem te nem vagy kompatibilis a benzinessel
-
kisza25
félisten
válasz
bitpork #173329 üzenetére
Nem tudok erre mit mondani, a fabia 1,4 főleg a 100 HP az zabált, még város se kellett neki, nagybátyámnak az volt és akármit csinált 8 alatt nem evett.
opelből csak 1,6- om volt, A vectra, de az megint annyit evett, hogy senki el sem hitte, mondjuk az 1,6- ból volt 75 ló és 1050 kg, azzal is 6 körül eljártam.
Ez a tipo eszi a legtöbbet az eddigi összes autóm közül 7,9 az első 3500 km átlaga.
Mondjuk, ha városban dugózól úgy szerintem nekem is meg lenne a tipoval a 10 liter.
Az i20-al jártam fel 4 napot Bp-re és autópálya 140, dugó oda- vissza (9-re mentünk, 17- kor jöttünk el) ez minden nap és akkor is elvolt 6,5-el -
kisza25
félisten
válasz
bitpork #173324 üzenetére
Az i20 1,25 75ló 6-6,5 litert evett nálam (tankolva mérve), pedig én nem vezetek papásan, néha már sajnáltam is, mások 5,5-6 literrel eljárnak vele.
A tipo 1,4 ugyanúgy vezetve 7,5-8 liter, a golf 4 1,6 ugyanúgy vezetve 8-9 liter.
Az i30 1,4 crdi 5-5,5 liter
A kia ceed 1,4 6-7,5
Nagyon sok hideg járattal.
Ezek 10ekm
A suzukik az 1,25- ös motorral nagyon keveset tudnak enni.
Amúgy a fábia 1200+ kiló a szuzukik meg 850-1000 -
Doki16
addikt
válasz
bitpork #173324 üzenetére
Ez kb. olyan mint, hogy kollégám állandóan azzal henceg, hogy ő a Mazda 6 dízellel még télen is 3 literrel jár úgy, hogy megy a webasto. Jah és úgy ennyi neki az átlagfogyasztása, hogy 2x2 km-re járkál vele. Már hozzá se szolok, mert csak az idegeimre megy. Nem értem miért megy az ő részéről ez az önámítás.
-
Fredo78
aktív tag
válasz
bitpork #173318 üzenetére
Ezt nem igazán tudom értelmezni. Mert nem akarok városi autónak egy másfél tonnás szörnyet? Van egy dízel Zafiram ha menni kell messzire. Azért szeretnék egy kis autót ami nem is fog kimenni a városból hogy ne fogyasszon sokat. A jelenlegi 17 éves Swiftem tudja a 6.5-es fogyasztást. Gondolom van a 7-8 évesek között is van ilyen.
-
rbalint88
addikt
válasz
bitpork #173225 üzenetére
Tc-n volt teszt, B8 mar ujonnan tudta a beazast es tobbszori markaszervizes szeansz sem segitett emlekeim szerint.
Cegben van egy b7 alltrack, az sem tobb 6 evesnel es annal is tervezheto, hogy esobel azik. Multkor mar azon rohogtek, hogy korbekuldik szeles celluxszal... -
#94529552
törölt tag
válasz
bitpork #173174 üzenetére
A kombi az csak szemlélet kérdése, mert sokan azt tartják praktikusnak bizonyos célra, ő éppen nem. De a dízel más miatt lett kerülendő. Azért kerülik a dízelt manapság, mert anno, az lett kinevezve fő bűnösnek, legalábbis azt találták ki, ami elsősorban csak a németek megregulázására irányult. De ennyi erővel bármi más is lehetett volna az indok, ha akkoriban úgy döntenek, akkor a benzines is lehetne most éppen az útálat tárgya, de valaki/valakik így döntöttek. Az összes többi levegőszennyezés nem érdekes nekik, nem is számít, se az autókon felüli többi dízel, se az újra működő szénerőművek se, stb.., se a napi kb. milliós nagyságrendű repülőgépjárat kibocsájtása például, ami az Umweltbundesamt adatai szerint a légiforgalom teljesítményegységenként, utaskilométerenként 451 gramm szén-dioxidot bocsát ki, dupláját a dízeles és benzines autókénak....
-
Csabroncka
addikt
válasz
bitpork #173174 üzenetére
Szerintem egyre gondolunk: meggondolás/átgondolás nélkül vásárlás. Tekintsünk el most az új vagy használttól, egyszerűen csak azért dízel mert az jó, keveset fogyaszt és jó a teljesítmény - a többi nem számít
Egyébként a gyerek szó hallatán hasonlóan azonnal kombi, vagy sokan már buszban gondolkodnak -
hobizoli
nagyúr
válasz
bitpork #173151 üzenetére
tesom volt ilyen az Ignis-l
kint volt kulfoldon egy ideig, ecce megyunk a gepsassal, pont tankolni kell bele
megallunk a kuton, aszondja, hadd csinalja o
jon a kutas, hogy segithet-e? koszi nem
kozben tesom nezi az arakat a kutoszlopnal... aszondjajaz:400 forint mar a benzin? amikor legutobb tankoltam bele meg 300 volt
kutas szerinted milyet nezett? -
MPowerPH
félisten
válasz
bitpork #172971 üzenetére
Semmi csucson jaratas. Napi 2x50km autopalya, kenyelmes 110-el. Legalabbis reszemrol.
rbalint88: Nem akarok ra tobbet kolteni. 500k a plafon, mindennel egyutt. Mint irtam, nem erdekel maga az auto. Csak ne egye a rozsda, fogyasszon keveset, es aproert legyen alkatresz. Tobbi hidegen hagy.
Belteret kitakaritanam, 1x, vetel utan. Utana soha tobbet. -
Imilenni
addikt
válasz
bitpork #172876 üzenetére
Szia!
Mire: Első autó, vagyis autókázásra, inkább élmény (ennyi pénzből, ja), nyaranta kirándulás: az ország területén.
Hol: Főutakon, városban nem sűrűn! Ritkán autópálya.
Kb- 5-6 évre kéne.
Hány emberre: Általában 2 emberre, néha-néha 4-5 ember (havonta).
Csomagtartó: Nem igazán számít. (Ha 2 autó között kell dönteni, akkor talán számít, de nem döntő tény)
Gyártó pref: Inkább ami nem: 2004 előtti swiftek!!
Nyugodtan fogadok akár több versenyzőt is, szombaton megyek kereskedésekbe szétnézni!Köszönöm!
-
Primary92
senior tag
válasz
bitpork #172857 üzenetére
Mintha láttam volna egyszer egy belinkelt oldalt valahol, ahol két autó sziluettjét egymásra rakták, és látszódtak az üléspozíciók is.
Azon töprengtem, hogyha úgy sem fért bele a büdzsébe egy összkerekes kombi (mármint, inkább újabb, jobb állapotú legyen, mint összkerekes), akkor nem biztos, hogy szükség van nagy kombira.
Egyelőre úgyis csak ketten utaznánk benne, a hátsó utasok komfortja nem lényeges. Viszont a nagy csomagtér igen.Van észrevehető különbség a fenntartási fenntartási költségek tekintetében (szerviz, alkatrész ár, üzemanyagköltség) egy egységnyi árú Focus és Mondeo, vagy 308 és 508, esetleg Golf és Passat kombik között?
Csomagtérben nincs nagy különbség köztük a nyers adatok alapján, a sofőr komfortja sem tér el nagymértékben, ha jól sejtem.
-
-
rayoliviero
veterán
válasz
bitpork #172801 üzenetére
Azt elhiszem, csak ha később el akarom adni vagy 3 év múlva, akkor közel 400 lesz benne. Azt tudom, hogy a 300 000 km-eres Aurisra voltak érdekes megkereséseink. Van aki 600-at ajánlott érte a sok km miatt, helyi kereskedő nem akarta beszámítani, ő is a km-re hivatkozott.
Azért is néztem a 308 CC-t, van belőle 80-100 000 km-es is és gyönyörű autó, mondjuk évjáratra 2010 körüliek, még egy Megane-ból 2015-ös vagy 16-os is vehetnék 3 millióért, de külsőleg meg sem közelíti.
-
válasz
bitpork #172762 üzenetére
engem nem zavar, ha valaki hülye, csak azért szóltam közbe, mert próbáltad burkoltan bebeszélni másnak, hogy legyen balek
mondassz valami nyílvánvaló hülyeséget, aztán pedig mindenféle ferdítéssel, félremagyarázással próbálod elvenni az élét
ki a f@szom beszélt a vízszerelőről, meg a pékrőlaz én passatom amikor vettem 10.5 volt listaáron és 8.5 ért ideadták
nehogy már attól legyen valaki uriember hogy eléget 2 millátszerk:
ja és még annyit hozzátennék, hogy ráadásul nem is magaddal szúrsz ki, hanem ismeretlenül akarsz valakit rábeszélni a millás bukóra..képmutató dolog, legkevésbé sem úriemberhez méltó -
kisza25
félisten
válasz
bitpork #172772 üzenetére
Amit kihagytam a történetből, hogy régen autót akartál, be kellett menned egy kereskedésbe, hogy tudj árakat.
Ma leüllsz a gép elé, felcsapod a hahut, meg megnézel pár honlapot és készen vagy, pontosabban nem minden esetben, mert sok helyen még mindig csak lista ár van. Amúgy ezek a kereskedések szerintem hátrányból indulnak.
A fiat oldalán a konfigurátor arra jó, hogy megnézd mennyibe kerülnek az extrák, meg milyen csomagok vannak, mert az én autóm az szerint 4,2M. A szalonba befáradva és elmondva mit szeretnék 3,775M alku nélkül, de hahun fellelhető volt a 3,49-3,59M akciós ár -
kisza25
félisten
válasz
bitpork #172770 üzenetére
Hülyeségnek hülyeség, erre van igény, ezt kell adni.
Autóknál is mekkora hülyeség a listaár, egyedül euro6d átálláskor láttam olyat, hogy nem volt akciós ár, de csak azért, mert autó se volt, mert még nem tudtak átállni a gyártással.
Lehetne csak az akciós ár, de akkor az mihez képest akciós tetszikérteni?
Az alku arról szól, hogy mindenki úgy érezze jól járt, az akciók is erről szólnak, az egyiknél leértékelésnek, vagy akciósnak hívjuk, a másiknál meg alkunak. -
kisza25
félisten
válasz
bitpork #172768 üzenetére
Sok helyen csak a listaárat látod, pl. a suzukinál, vw, skoda, opel és amikor bementél egyből engedtek egy nagyot, ezzel elébe menve az alkunak. De vannak gyártók akiknél az akciós ár is ki van írva a listaár mellett pl kia, hyundai, na abból az árból már nem nagyon lehet alkudni.
Ezek miatt a gyártók miatt akik kiterítették a kártyákat (látható az akciós ár) már pl. a suzuki is kiírja az akciós árat és abból már nem enged. Az akciós árakból a kia akkor enged, ha kia-t cserélsz, vagy kia van a családban azonos lakcímen és bizonyos foglalkozási körök ( doki, egyéni vállalkozó, őstermelő...
Most van egy átmenet a piacon, régen a valós árakat nem tudtad, csak a listaárakat (eddig 12db új autót vásároltunk faterral) Amúgy hahun aki akciós árral és nem lista árral hirdet új autót az szabályt is szeg pár szalonos elmondása szerint, de most ilyen a piac, így lehet érvényesülni.
A házaknál itthon elfogadott az 5-10% alku, hülyeségnek tűnik, mert pont ennyivel fölé is vannak árazva. Ez így alakult ki. -
kisza25
félisten
válasz
bitpork #172763 üzenetére
Alma körte, egy élelmiszerboltba bemész nem fogsz alkudozni. Bár sok helyen adnak törzsvásárlói kedvezményt 1 vásárlástól, ilyen pl. a pontgyűjtő kártya, vagy kisebb boltok adnak 2%-ot és adnak kuponokat és hasonlók. Meg alapból vannak akciós termékek, tehát nem kell alkudni, ha rendszeresen jársz valahova.
Egy házat nézel meg, vagy autót, akkor fogsz alkudni, mert tudod, hogy az árak mindig irányárak.
Szerinted miért van új autóknál mindig egy lista ár és egy akciós ár?
A fizetéssel kapcsolatban meg kb 90% nekiállnak alkudni a szerződésben rögzített jutalékból, ami szerződéskötéskor át lett beszélve.
Alkudnak az ügyvéd munkadíján és a földmérés, értékbecslés, energetikai tanúsítvány árán.
Aki mindenre csak rábólint és fizet az legyen az ő baja.
Amúgy sok esetben csak elmondod, hogy mit szeretnél és már mondja is a kereskedő, hogy milyen kedvezményt tud adni, vagy milyen extra felszereltséget abban az árban. -
freeknight
őstag
válasz
bitpork #172748 üzenetére
Épp most újítottunk lakást, mindegyik szakitól kértem be előtte árajánlatot, és a legolcsóbbat választottam - kivéve villanyszerelő, mert tudtam, hogy a környéken csak ő végez értékelhető munkát. Pl a nyílászárók cseréjekor 2 emberke volt versenybe, az, aki hallomásból jobban dolgozik, egy 20-ssal magasabb összeget adott meg, csak ráírtam már, hogy a konkurencia ugyanezt a melót olcsóbban hozta ki. Elengedte az árat.
A fizetéses példádra meg csak annyit, hogy nyilván nem fog már veled alkudni a főnök ,mert köti a munkaszerződés, amibe benne van, mennyit kell adnia. Na de a munkaszerződés megkötése előtt, igenis fog alkudni nálad, ahogy te is nála.
A péknél csak azért nem alkudok, mert 10 forint nem éri meg a macerát, inkább átmegyek oda, ahol olcsóbb, ha minőségbe is hozza a másik szintjét (de ha belegondolsz, ez is egyfajta alku, mert ezzel elesik a pék a pénzemtől). A villanyból meg azért nem alkudok mert nincsen konkurencia és államilag szabályzott árak vannak.
És ez nem magyar sajátosság, így megy ez Németországban, Burundiban, meg Svédországban is. Ha te nem élsz ezekkel a dolgokkal, akkor az a te dolgod, de ettől nem leszel úr, ahogy az se lesz szarevő alak, aki alkuszik.
-
válasz
bitpork #172748 üzenetére
összefoglalom, ami nekem lejött az írásodból, kérlek nyugtázd, hogy így gondoltad, hogy mert nem vagyok biztos benne, hogy ez komoly
"Bitpork véleménye szerint, aki nem alkudja le a senki által nem alkalmazott listaárból az ebbe szándékosan beépített 10-20 %kedvezményt, az nem balek, hanem úriember"
-
aero.
veterán
válasz
bitpork #172692 üzenetére
Na nem mintha a totalcaron, meg úgy alle zusammen az index csoport oldalain bármit is meglehetne találni a keresővel.
Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Értem amúgy, honnan jössz. Gamepodon utáltam ezt az új játékok listájánál, míg olvastam. Ott nem tudom hova tenni mai napig, miért jobb videóban, mint egy 10-es lista leírva. Viszont! Egy videó menthető, könyvjelzőzhető, elmenthető későbbi megtekintésre, míg ha a totalcaron szavakra emlékszel belőle csak, sosem fogod megtalálni újra.
Új hozzászólás Aktív témák
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- 16 GB RTX 4080 HP OMEN - garanciával
- Akció! Gigabyte Vision Z590 D Wi-Fi Alaplap! LGA 1200!
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- DELL Precision 7540 i7-9850H Quadro T2000 16GB 512GB 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest