Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz
MC Pite #197027 üzenetére
2005 utáni motorok már sokkal jobbak, de az 1.8-as előtte se volt olyan olajzabálós, mint az 1.6-os (rendőr H Astra-k voltak híresek ilyen szempontból). Szerintem 1,5-2M-ért a B Zafira szívó benzineknél nincs sok megbízhatóbb egyterű, ráadásul szinte minden gombokért kapható hozzá, és tényleg rengetegen meg tudják bütykölni, ha szükséges. Corolla Verso szívó benzinesei abból korból szintén hajlamos zabálni az olajat, és drágább hozzá szinte minden. Picasso-ból az első generációsat ismerem csak, ami 1.6-os szívóval nagyon pöpec kis autó, de ugye az jóval alacsonyabb árkategóriában versenyez. Ha az újabb is ilyen jó verda, akkor hajrá, de mivel nem ismerem, ezért nem merem jó szívvel ajánlani. A VW-k túl vannak árazva, meg abban az időben szvsz. nem tudtak megfelelő benzines egyterűt kínálni, sőt akkoriban az egyterűek 90%-a dízel volt...
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
MC Pite #196984 üzenetére
Superb mk2 facelift-ben gyors, de én is mindig kikapcsolom két dolog miatt:
1. Elvileg nem hülye, és hosszabb út után nem állítja le egyből ha megállok, tehát nem öli a turbót, de nem bízok az ilyen elektronikákban.
2. Amikor elfelejtem kikapcsolni, és leállítja pl. pirosnál, akkor a szívverésem is kihagy, mert azt hiszem, hogy sebességben hagyva engedtem fel a kuplungot. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #196984 üzenetére
A 2019-es Superb-ben amúgy egész gyors (leszámítva hogy engem alapból idegesít), csak akkor zavaró ha pl hirtleen kanyarodnék ki, van egy a minimális lag de amúgy patent. A fék pedál útjának felénél már indít, mire felengedted már jár a motor, illetve a frontradar miatt ha elindul az előtted lévő akkor indítja is a motort (akkor is ha még éppen pároslábbal tiprod a féket).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #196985 üzenetére
Az extra súly (nem csak a kardán, hanem a difik és a bennük lévő olaj) mellett jóval nagyobb a hajtási veszteség is. Nyilván azok az autók amik nem AWD-sek csak 4WD-sek ott valóban csak pár deci a különbség. Amellett meg a Sprit nagy átlag csalóka, nem tudjuk mennyi ebből a városi használatú, mert a folytonos elindulás-megállás-elindulás ami nagyon megdobja a fogyit (meg kell mozdítani a súlyt állóból + hajtási veszteség). Ha nem használod városban akkor egész normál értékeket is lehet érni még egy awd-s autóval is. [link]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
MC Pite #196984 üzenetére
VW Polo 1.0 TSi DSG esetén nem volt túl fürge. Ahogy leemletem a lábam a fékről, kellett neki egy 300-500 ms, mire elkezdett indítózni, majd onnantól még 1-2 másodperc mire beindult és elkezdett zárni is a kuplung.
Kézi váltós Leon esetén tök olajozottan működött, kuplungpedál megmozdítására már indult is a motor. Ugyanilyen transzparens az 1.5 eTSi esetén is (gondolom áramból megsegíti indulásnál).
-
válasz
MC Pite #196868 üzenetére
tetszetős, bár, kevés olyan kisautó "négyméteres" van, amit ne szeretnék
A C3 kifejezetten "jópofa", és volt-van is HA-n pár elmentve. Szívóbenzinest chipeltettel? Az extra nyomatek alacsonyabb fordulaton allt rendelkezesre foleg? Mennyire lehet ezeket optimalizalni?
-
vzsryl
nagyúr
válasz
MC Pite #196835 üzenetére
Nem végsebességről beszéltem, hanem a kellemetlen autópályázásról egy kis szívó benzines autóval. Pályán turbó és/vagy nagy köbcenti szükséges a komfortos utazáshoz. Természetesen a viszonylag hosszú váltó áttételezés és/vagy sok fokozat is kell, de az szinte mindig adott a felsorolt autókhoz (mármint modern verdák között).
Ha valaki 80%-ban 160-nal megy német autópályán, és 1.6 szívó vagy 1.4 turbó közül kell választani, akkor az 1.6 szívó sajnos kiesik, bármennyire is szeretem a szopó benyákat.
Btw. a fogyasztás sem elhanyagolható, mivel abban is a turbós durván odacsap a szívónak ilyen felhasználás mellett, legalábbis a TSI-k biztosan, mert azok néha dízel szégyenítően tudnak falatozni. -
vzsryl
nagyúr
válasz
MC Pite #196829 üzenetére
Nekem is megy gond nélkül 160-at az 1.5 benzin (97LE) Almera, sőt 190-et is, de 130-nál már 3500-at forog. Szerintem autópályán borzasztó gurulgatni vele.
I40 1.6 GDI-vel mentem 120-at, de hiába a 6-os váltó, kb. teljesen ugyanoda esik a fordulatszám, mint az Almerámnál, mivel rövidnek kell lennie a kiosztásnak ahhoz, hogy valamilyen szinten meg tudja mozdítani a hatalmas bodét a kis szívó motor. Kisebb kasztniban nem tudom milyen lehet, de szerintem bőven 4000 környékén kell pörögjön 160-nál, ami szvsz. borzasztó, ha 80%-ot autópályán van használva a verda.
Én is a Superbet nagyrészt csak pályán használom, 130-nál 2100-at, 160-nál 2450-et forog. Konkrétan pihentető vele a pályázás. -
Qru
MODERÁTOR
-
válasz
MC Pite #196662 üzenetére
Köszönöm a javaslatokat, továbbítom.
A clio tetszetős Neki.
1.2 Polot vezet rendszeresen, nem szeretne olyat (1.4 se)Richard!
Mire gondolsz korzika alatt? C3"ari", 206"nemtetszik"? Ezekből nemtudom melyik ami "vehető" motorral szerelték.
Opel Corsa 1.2 v 1.4 milyen motor?tboldi
Jazz milyen motorral?Toyota Corolla is szimpatikus még
-
tboldi
nagyúr
válasz
MC Pite #196662 üzenetére
Jazz-ből tök jót találtam a minap 1,18-ért, ennyiért nem csak a legalja van.
szerk.: Meg is van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #196642 üzenetére
Sajnos a japóknak nem nagyon jött össze ez a dízel dolog (Subaru (EE20), Mazda (Skyactiv D), Toyota/Lexus (2.2 D-CAT)). Talán egyedül a Honda tudott mutatni olyat (i-CDTI) ami nem egy vödör csavarral egyenértékű. Nem véletlen, hogy elsőként engedték el ezt a dízel témát.
-
Veron
addikt
válasz
MC Pite #196637 üzenetére
@Mc Pite: i30ból csak DPI jöhet szóba, akkor is? Az turbó 1.0 felára kb. 600ezer Ft, annyit nem ér szerintem. Ott már inkább egy bemutatódarab az új Leonból.
@Qru: jó, hogy mondtad ezt a Scala dolgot. Meglepődtem, mert sok tesztben pont a jó minőséget emelik ki. [link]
A B tervem egy használt 5F Leon 1.5, de ezt már írtam itt.
@emvy: Akkor Focus ecoboost a megoldás?!
-
Veron
addikt
válasz
MC Pite #196620 üzenetére
Akkor próbálom ki őket, ha már csak 2 marad (COVID helyzet blabla), de egyelőre 4 van... plusz 2 használtan megvásárolható típus. Egyébként nagyon szívesen veszem a szempontrendszered, akár privátban is!
@footy: Valóban a Hyundai féke és hangszigetelése is nagyon jó (utóbbi lehet a csendes motor miatt is), hátul talán független felfüggesztés van (ebben nem vagyok biztos, lehet a DPI-nek csatolt). Viszont töréstesztben meg a legrosszabb a háromból... ki érti ezt?!
-
válasz
MC Pite #196434 üzenetére
Direkt=dízelt.
Nejed nem fogja szeretni - minimum télen.
Mi nyomatékos, takarékos, nagyon gyorsan bemelegedő, izgalmas habgú motort választottunk nejemnek (bár ott is volt a széria elején kis pitty putty, de nem vészes; vezérműszíj csere megvételkor és teknőt is lekapni).tboldi: Még a közkedveltre se vennék mérget, de a legtöbb modell esetén nem nagyon szeretik (ismerősi körben) a tulajok (azért vették mert a szomszédnak is ez van, jólesszaz, de évek óta checkengine, vvt hiba, motorvezérlő hiba, olajzabálás, klímakiplung, rugótörések miatt főként) és a szerelők sem úgy boldogulnak velük ahogy reklámozzák.
De relatív sok van nálunk, az tény.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #196392 üzenetére
El vannak szállva és várják a madarakat de magánembernél lehet alkudni ésszel. Neppernél sokkal nezebb, kereskedében meg kb lehetetlen (ott inkább extrákat adnak ingyen manapság). Ismerős vett Jazz-t, szalonban 0 Ft-ot engedtek. Mondták, hogy van a kiállított darab vagy fél évet kell várni. Jó mennyit engednek a kiállítottból: semennyit. Oké... Végül 24 hét alatt jött meg kocsi +1 hetet elszórakoztak a forgalomba állítással. Viszont az első puki az ővé vt.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
MC Pite #196275 üzenetére
Ez a műszerfal képrők olyan, mint valami "nagy fal". Még az eggyel korábbi Aurisba beülve volt kicsit ilyen érzésem. Mondjuk én nem vagyok túl magas termet, szóval lehet, hogy ez is hozzájárul.
Egyébként a 308 nekem is bejövős. Én mondjuk az egy-két évet azért is megvárnám, hogy kijön-e valami típushiba.
-
Veron
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #196122 üzenetére
Jól mutat egy posztban ez a két szövegrész:
"Az egy dolog, hogy álmot vesz erőn felül..." és a "Sejtettem hogy még 3 évig nem fogom ezért szervizbe hordani".
Persze te rendesen megcsinálod nehogy magadra vedd!!! De átlag Jóska aki ugyanígy nyomja az elviszi a sarki pékhez aki belekókányol aztán persze, hogy tele vannak az utak életveszélyes romhalmazokkal.
Az NKH meg persze szarik kiszűrni őket de az megint egy másik történet. -
válasz
MC Pite #196118 üzenetére
Természetesen egyetértünk
És csak azért emeltem ki a C6-t mert én nem hiszem a 3F meg egyéb fikában. Pl egy LS600h-t is szívesen hajtanék vagy egy LandCruiser 4d4-t. De felőlem Dacia is lehet amíg tudja azt hozni amit igénylek. Az alfáimat is szerettem és a renult-mal is csak az volt a baj hogy nem értettem hozzá és rossz akksit vettem bele.Sajnos a konyhapénz manapság elszállt. Hiába keres valaki 500k-t nettót ha állambácsi megadóztatta most az alkatrész kereskedelmet és ami eddig 100 volt most hirtelen 140 lett- igazából bevételfüggetlenül igen csak megugrott az autótartás költsége ahogy tapasztalom. Eddig az olajcsere volt 35, most 50be ne férek bele. A nyál ára is elszállt. Csak a bevételek nem követik sajnos
Eldöntöttem hogy ha nyerek a lottón egy szemmel is jól látható összeget akkor lesz egy autó gyűjteményem amibe minden nekem izgalmas autót be fogok szerezni. Pl egy C6-t is -
JackFeryll
őstag
válasz
MC Pite #196118 üzenetére
Amíg az emberek többéves hitelből vesznek álmokat céleszközök helyett (és nem azért mert az autóba rakott pénzének az alternatív költsége nagyobb lenne mint a hitel költsége) addig ez így lesz sajnos.
Akinek nem kéne 15 milliós autót venni és mégis vesz az ugyanabba a hibába esik mint akinek nem kéne 3 milliós autót vennie.
Arról nem is beszélve aki hónapról hónapra él, de autóval jár pedig nem kéne -
válasz
MC Pite #196111 üzenetére
Kérlek mutasd hol van a "húzós" szó benne.
Illetve második mondatom úgy folytatódik hogy a tiguan touareg esetében a bekerülési költség több-és itt nem csak a kocsira gondoltam. Tehát a feltételezéseddel ellentétben azt írtam hogy drágább.Tudom manapság a pörgetett gyors kommunikáció a minden, de azért sokat segítene ha azt értenéd amit írtam és nem azt amit te ezzel kapcsolatban olvasni véltél tőlem. A VAG vonali javaslatom meg arra vonatkozott h minden van bontottban és utángyártottban sz@arásig. A C5 még mindig ritkább holló ahogy a szubjektív tapasztalatomon látom. A németek más szervizre tervezik az autóikat. Ezek nem hibák, egyszerűen így működik a német agy. Ami nekünk hiba 150k-méternél azt a német úgy hívja hogy időszakos szerviz. Csak itthon nincs rá keret. Ettől még nem jobb vagy rosszabb szerintem.
Csak halkan jegyzem meg, hogy az egész phórumon nem találsz mástól C6-ra ajánlást csak tőlem (már ha keresel) mert nekem tetszik. -
válasz
MC Pite #196107 üzenetére
Ha megnézed amit írtam akkor semmi más nincs benne csak őszinte tapasztalat v annak hiánya. Az hogy neked előítéleteid vannak a német kocsikkal kapcsolatban nem az én problémám ezért kérlek ne is húzd rám a saját komplexusod
MOD
A mások mondták-hoz meg csak annyit , hogy nekem volt szerencsém saját kézből tapasztalni. Mondani meg ugye...
-
válasz
MC Pite #196094 üzenetére
A citronnyal kapcsolatban azt hallottam hogy ott ha hozzányúlnak akkor érdemes mindent cserélni (4v 5 gömb). A touaregnél egyrészt minden van bontva minta szemét, másrészt kb 1 millióból úgy fel lehet újítani a légrugó renCert hogy 10 évig nem kér semmit. Ilyen korban kompresszor (160k) szeleptömb (60-160k) légrugók (ez sok mindentől függ, de 120k-160k/ darab v akár 1500€ gyári újból). Viszont nekem eddig 1 azaz 1 rossz légrugóm és egy kompresszor cserém volt 4 légrugós használtan vett autóból.
MOD
Jah a Tiguant magas dsgs kamerásként gondoltam ide. -
ngaba
aktív tag
válasz
MC Pite #196083 üzenetére
Csak fekete és barna lehet.
Ám erről a Prince motorról azért az általad leírtnál kicsit vegyesebbek a vélemények. (Én is nézettem ennek az SW verzióját, olvasgattam pro és kontra, de nem mertem bevállalni. És nyilván nem szentírás, amit a helyi jó hírű franciaautó szerelő mond [*], de ő is azt mondta, hogy inkább ne.)[*] Tőlem kérdezte már meg vis maior autószerelő, hogy az Alteámban Renault motor van-e.
-
-
válasz
MC Pite #196057 üzenetére
Igen a komfortos rugózás és a magasabb üléshelyzet mindenképp pozitívum lenne.
Nem tudom, nem vezettem még robotkuplungost, DSG-m van, CVT a feleségem régi kocsija, hagyományos automatát vezettem már de robotossat nem.
Jazz tetszik de csak az újabb, van 2 millióért épp. -
válasz
MC Pite #196048 üzenetére
Jaa hogy az izzó.
A feleségem gerincbeteg, nem mozog könnyen, nem koordinálja könnyen a különböző végtagjait (bal láb jobb kéz váltáskor)
Emellett biztonságérzetet ad neki az egyszerűbb kezelés és a forgalomra figyelés.
Tudtommal a robotváltó váltáskor nem smooth hanem ránt. Ezt szintén a gerincbetegség miatt nem szeretném, padlógáz, satufék, gyorsan bevett kanyar, kátyúk, rántások fájdalmat okoznak neki mivel kb semmi nincs a csigolyái közt, így ilyenkor megcsúsznak.
Most cvt van neki, az erre nagyon jó, szerintem hagyományos és dsg is jó.
De valóban próbálgatni meg nézegetni kéne nem szájat tépni a semmin. Viszont a prius is így esett ki, addig tetszett neki míg keresgéltünk meg videókat néztünk róla, aztán meg akartunk nézni egyet egy kereskedésben és élőben nagyon nem jött be neki, amire a murvás török kereskedés ahol minden második autó vagy kézzel volt fújva vagy rozsdás volt, nem sokat segitett. -
Veron
addikt
válasz
MC Pite #196023 üzenetére
Nekem nincs bajom, tapasztalatom a 3 hengeressel. Ironikusan írtam arra, hogy dívik fikázni.
Kipróbálom majd a legvégén a potenciális nyertest, de mivel van vagy 7-8 modell a listámon, értelmetlen egyelőre mindet végigpróbálni, plusz covidőben nem is feltétlen okos döntés.
Addig neten informálódom. -
-
Integrale
veterán
válasz
MC Pite #195990 üzenetére
En ezt egyértelmuen a Bravo/Brava/Marea triotol mondanam, de valahogy az olaszok kepesek arra, hogy csinalnak egy remek dolgot, aztan egy banalis aprosaggal kigancsoljak az egeszet. Fenti trio eseteben a muanyagok borzasztoan oregednek, facelifttel ezeket orvosolták szerencsére, de beulsz egy megvigyazott Mareaba es egeszen maskent fogod gondolni.
Stilot ertem, hogy miert mondod, de amennyire az meg volt tomve elektronikaval (vagy amennyire meg lehetett tomni), kulcsnelkuli nyitas, radaros tempomat, 3 zonas klima es egyeb a kategoriajaban mindenkepp, de meg a D szegnensben is ujdonsagnak szamito extra. Belso minoseg es a filozofia is egesz mas volt, de rengeteg penzbol lett kifejlesztve, ami nem terult meg sosem.Alfanal nem tudnek ilyet irni, mindenki a 159-et mondja, en inkabb a 156 FL-et, 147-et, GT-t, jok az anyagok mindenhol, felszereltseg es a motorpaletta is boseges. Megbizhatosag pedig erosen motor es hasznalat fuggo. Valaki megegeti magat a 16v TS motorral, valaki nem, 370e km van az 1.4-es 145-ben, most is abba ulok be (amig gyogyul a masik) es kerdes nelkul megy.
Nagy vonalakban:
Selespeedet felejtsd el, TS-t inkabb felejtsd el, JTS-t foleg, 1.6 Stilot, 2004 elotti Stilot, 12v 1.4-et, 200 lovas 2.4-et szinten hagyd, es nagy gondod nem lehet. -
-
vidocq
csendes tag
válasz
MC Pite #195699 üzenetére
A lépcsőshátúak szerintem sem praktikusak, Loganből van kombi, Thalia nincs, ezt elfelejtettem.
Arra az aspektusra nem gondoltam, hogy aki úgy tekint az autóra, mint én (használati tárgy és nem szenvedély) az nagyobb valószínűséggel kevesebbet törődik vele, mint az, akinek közel áll a szívéhez.
Egy megfizethető, kívül leharcolt ám belül és műszakilag jó állapotú autót keresek, mert a külső sérülések nem érdekelnek.
Sajnálattal hallom, hogy a VW konszern árban a keretbe férő típusai nem megbízhatóak, mert tényleg több van belőlük.
Köszönöm a tanácsokat, mérlegelek és nézelődöm ezek alapján. -
vidocq
csendes tag
válasz
MC Pite #195672 üzenetére
Köszönöm a részletes választ, és a felsorolt alternatívákat. Gyors keresés után úgy látom a klíma az egyik igény, ami jelentősen szűkíti a választékot, ami sajnálatos, mert a lassan mediterrán éghajlatunkkal erről nem mondanék le.
Megane vagy Fabia kombi nagyon jó lenne, de árban valószínűleg a keret fölött csak, ahogy írtad is. Ennél többet is rá tudnék költeni, de nem szeretnék a kis kihasználtság miatt.
Dacia Logan / Renault Thalia / más hasonló fapados modellekről mi a vélemény? -
vzsryl
nagyúr
válasz
MC Pite #195672 üzenetére
Ezekkel én is tisztában vagyok, de a környezetvédelmi aktivisták elektromos autó szexualitását már tudom felfogni.
Nekem a matek azt adja ki, hogy a történelem egyik legnagyobb vakvágánya ez az elektromos autózás.
A műbenzin vagy az üzemanyagcella már sokkal-sokkal életképesebbnek tűnik. Kéne valami Musk szintű influenszer ezek mögé is, és nem kéne nézni ezeket a haláltusákat... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #195581 üzenetére
Amikor havernak odaadtam az Imprezát próbaútra ott rettegtem az anyós ülésen, pedig tudtam, hogy elfordul, kicsit sem vállalta túl magát/az autót (főleg, hogy akkor ugyanolyan autója volt csak az erősebb motorral). Egyszerűen utasként másként érzékeled a dolgokat mint sofőrként.
3 hengeres C3-at béreltünk anno nyaralason, nekem nem volt vele bajom, magas fordulaton szép ércesen szólt. Pedig erősen szekeptikus voltam a 3 hengerrrel kapcsolatban...
-
Anaren91
senior tag
válasz
MC Pite #195510 üzenetére
Tekintve árat nem írt, és egy Ford "terepjáró" volt az első gondolata miért is ne? EcoSportból 4-5 év körülit már kapni 3.5-4 misi körül, a Puma meg inkább 6.5-7 misinél indul.
Azt meg nem vitatom, hogy a nevének kb semmi értelme, én se értettem, hogy jött össze a Fordnak ez a két szó (először amikor megláttam, azt hittem, hogy a benne lévő motor elnevezése), de egy egész vállalható városi kis terepjárónak tűnik. -
válasz
MC Pite #195487 üzenetére
A gyári mérete az 1.2-es Agilának 155-ös - 1.3-as Wagon R-ről szólt volna a séma, azon 165-ös gumi van, és ajánlják a 175-öt alá.
Ha neked az, lelked rajta, abszolút tizes skálán kb kettest adnék neki (ahol egy 206/Fabia mondjuk 5-4,5 körül kapna) - Szintén Ignishez hasonlítottam, egyértelmű hogy egy alacsonyabb súlypontú autó jobban fekszi az utat mint egy telefonfülke. Ha tízes skálát mérünk, nem tudom ebben az ár,- és méretkategóriában mi kapna tízest.
#195499 bexinho23: Mindenképp. A fogyasztás a HSD felé húzza a mérleget, a belső tér viszont kicsit az Astra felé.
-
válasz
MC Pite #195397 üzenetére
Elenyésző, csupán 2003 és 2018 között volt egy példányunk. Akkor nem tudom milyet vezettél, mert ez 80-nál nem akart leesni az útról, de nem is 155-ös gumikkal szerelték (talán csak az ezredest). Talán az Ignistől is jobb az úttartása, és elég stabilan fekszik az úton.
-
tboldi
nagyúr
válasz
MC Pite #195386 üzenetére
Jazz-nél a hivatalos módszer a dobbetét félig lehajtása, de nem hivatalosan sem kell levenni a lökhárítót, eleg csak a felső részét oldani. [link]
Egyébként az izzócsere módja lenne a legutolsó szempont, ami alapján autót választanék. Minden héten azért nem kell hozzányúlni, hogy fontossá váljon.
-
válasz
MC Pite #195384 üzenetére
Szervizelés, izzócserének érdemes lenne utánanézni, de szerintem nem vészes (mint pl Jazz 1/Fiesta izzócsere, hivatalosan lökös levétellel). Ridc-n megtalálod az ülésmagasságot.
Gabesz87: Ebben újabb tsi van, viszont a dsg és a motor, turbó minden más mint a nem hibridben (ez nálam nem előny).
-
Gabesz87
veterán
válasz
MC Pite #195367 üzenetére
Lehet hogy nem vagyok könnyű eset, mert az apróságok terén vérzik el némelyik. Jó persze a végén lehet hogy az lesz, hogy áldozatot kell hozni valahol. Gondolok itt pl. olyanra, hogy hátul nincs légbefúvó, vagy USB. Ezzel már egyből ki is esett pár kompakt kombi. Olyan autó sem kell, ahol mindent a tapi képernyőre integráltak, és a klímát is innen irányítsam. Hát hogyne...Peugeotnak eleve híresen szar a rendszere, ahogy a teszteket olvasgatom róluk.
C4 SpaceTourer/Grand Picasso-n is gondolkodtam még tavaly, de a FB csoportjában olvasgatva csomó apró, idegesítő elektronikai nyűgöt olvastam, ill. ismerősi körökben is mondták, hogy inkább ne (céges autók vannak ilyenek, és sok baj van velük, mindenféle apró hibával járják a szervizt).
ITT is megtalálhatók a méretek, és legalább itt minden autóra (ADAC-nál ahogy látom, nincs minden, pl. Talismant sem találtam.) Nyilván tájékozódni akarok, szétnézni a lehetőségek közt, de valahogy mindig a Talisman-ra térek vissza, a szívem nagyon efelé húz.Ami az üléshelyzetet illeti. Nem tudom, hogyan kéne ülnöm, vagy hogy jól ülök-e, de én még mindig tudnám hátrébb húzni az ülést, hogy a lábamnak kéynelmes legyen, mert így kb. amikor behajlítom fékre lépéskor, majdhogynem már beleverem a kormány burkolatának aljába. Kormányt meg nem szeretem sokkal feljebb állítani, mert akkor csomót kitakar a kijelzőből (pont az értesítési sávot nem látom akkor, ahol az üzeneteket írja). AZ meg hogy a kormány tetejáre tett csuklómmal kényelmes legyen, ahogy tanultam anno, esélytelen, mert akkor a lábam a nyakamban lenne.
#195366 yodamester10
köszi, én is rátaláltam, kb. majdhogynem ez az egyetlen 20k alatti GTE kombi 100e km alatt (4db van), de ebben szerintem még kamera sincs, így nálam egyből kizárva. -
tboldi
nagyúr
válasz
MC Pite #195333 üzenetére
- Vezérlést nem kell cserélni, nincs is periódusa;
- Gyertyából ugyan 8 db kell az i-DSI-be, de csak sima NGK BKR6E-11 kell, valami 800-900 Ft darabja, a Suzukikhoz a 4 db irídium több, mint 20k Ft;
- A hátsó fék konkrétan olcsóbb hozzá, mint a WagonR-ünkhöz.
- Karosszériaelemből csak csomiajtót vettem eddig, a picit rozsdás, de menthető volt 50k, a szép, közel hibátlan meg 70, de mindkettő fullos, az összes burkolat és sallang rajtuk volt, az 50k-esen még egy viszonylag ritka spoiler is;
- A futóműelemek sem vészesek, az összes rugó, lengéscsillapító és toronycsapágykészlet ~180-ból megvan, a WagonR-re ugyanez kb. 150k volt, arányaiban nincs nagy különbség. -
Coccolino_O
őstag
válasz
MC Pite #195235 üzenetére
Pár Proceed fér bele abba a keretbe gyors csekkolás után. Ceed-ből meg Dunát lehet rekeszteni, annyi van.
Tudnék venni egy viszonylag alacsony futásteljesítményü, jó állapotú Honda Jazz-t a kollégámtól, de a kocsi automata, és nekem a Jazz túlságosan nőies.
Ha nem örömmel nézek rá a kocsimra, inkább nem veszem meg. Az egyes Yaris is túlságosan csajos nekem, ez van.Automa váltótól én csak amiatt ódzkodom, mert sokkal többe kerül javítattni, mint egy kézist. Nyilván nem azt mondom, hogy beszarik holnap, de igyekszem minimalizálni a potenciális hibalehetőségeket.
A békalámpás utáni de az Auris előtti Toyota Corolla milyen lenne 1.6-os benzines motorral? Vagy még esetleg Mazda 2 1.3-as v. 1-5-ös benzines? Határozottan japán v. koreai benzines irányba mozdulnék.
-
KoVee84
senior tag
válasz
MC Pite #195235 üzenetére
Volt Octavia II-m 1.6 benzin motorral, elegance felszereltséggel. Érezhetően gyengébb volt, mint a M3, de a beltere és minőségérzet sokkal jobb volt a skodában, pedig az 2005-ös gyártás. Amiben viszont egyértelműen jobb a megane, az a futómű, kanyarodni nagyon lehetett vele.
Félre ne értsd, ez tök szubjektív -
Coccolino_O
őstag
válasz
MC Pite #195230 üzenetére
Jó, hogy említetted a Kia-t. A Ceed/Proceed vonalon melyik évjáratot és motort érdemes venni? Van olyasmi, amikre háklisak?
molnarpeter: Pontosan, teljesítmény után fizetsz, de szerintem a múlkor gyopi voltam, és egy 130 lóerős pdi-s autót néztem meg, nem a gyengébb sdi-t, azérrt lett volna olyan sok a biztosítás.
vzsryl: Szuper, köszi.
-
-
ericssonfan2
tag
válasz
MC Pite #195171 üzenetére
Nagyon köszönöm! Tudom, kb lehetetlent akarok...
Tourant is néztem volna, csak nem tudom melyik a "már vehető" 1.4 TSI, láncos ez vagy már szíjas, nem kompresszoros, nem okoskerekes, miafrancos...
Akkor mondjuk úgy: a legkisebb rosszat keresem, 7 üléses benzinesben, persze az automatát el tudom engedni, ha csak amiatt lenne kifejezetten önsorsrontás...
Új hozzászólás Aktív témák
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B365M i5 9600KF 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RX 5700XT 8GB Zalman N5 FSP 700W
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- GÉMER! Dell G15 5520 i7-12700H 14magos! RTX 3060 3070 szint! 32GB RAM 1000GB SSD FHD 120Hz Gar. 2026
- Bomba ár! HP EliteBook X360 830 G8 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest