- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz
Coccolino_O #209139 üzenetére
Focusnal 2015 utan veheto az ecoboost. A fiestat nem tudom. Az enyemben(Focus 2017) 115 ezer korul van, eddig hibatlan.
A Rio eleg puruttya abban az evjaratban. (Bar az osszeszerelesi minosegben a fordok sem jelesgednek)Autópályán a turbós kevesebbet szenvedne?
Igen -
Bull Boss
őstag
válasz
Coccolino_O #209150 üzenetére
az asszonynak Kia Rio van, idén kényszerből azzal mentünk nyaralni horvátországba, meglepően jól megy.... sokat voltunk a belső sávban...
-
Gombinyó
őstag
válasz
Coccolino_O #209150 üzenetére
Swift 1.2 viszonylag jól megy, könnyű kis autó, jó fogyasztással.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Coccolino_O #209139 üzenetére
Fiesta 1.6 szívó esetleg?
-
válasz
Coccolino_O #209139 üzenetére
Az ezres ecoboost tüzes kis jószág. Én kihagynám, inkább valami szívó benzin. Bár itt a fórumon többen elismerően csettintenek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Coccolino_O #209139 üzenetére
Azt ezres EcoBoost-ot engedd el, az egy sz@r konstrukcio. Bovebben: [link]
-
alázógyík
addikt
válasz
Coccolino_O #209139 üzenetére
"Főleg megbízhatóság "
Akkor a Ford motor nem a te barátod lesz... -
hobizoli
nagyúr
válasz
Coccolino_O #209139 üzenetére
Fiesta
-
válasz
Coccolino_O #209139 üzenetére
a nyomaték meg erő miatt EB-párti vagyok, illetve, a fiesta beltere azért csendesebb, az meg talán a legfontosabb szempont nálam
-
tboldi
nagyúr
válasz
Coccolino_O #200856 üzenetére
Nagy különbség nincs a kettő között, viszont az 1.3-as váltójában a nyelestengelycsapágy előbb-utóbb, de mindenképp tönkremegy, aminek a javítása sallangoktól függően 80-120k Ft között van nagyjából. Erősebb csapágyat szoktak beletenni, onnantól örökélet, ha betartod a 45k km-enkénti váltóolajcserét, bár lehet, hogy találsz olyat, ami már átesett az beavatkozáson.
Az 1.5-ösben más váltó és csapágy van, az nem érintett.Sport annyiból rosszabb választás, hogy kevesebb aftermarket alkatrész van hozzá, van, amiből csak gyárit kapsz nem túl olcsón.
Fogyasztáshoz egyik esetben sem tudok hozzászólni, engem különösebben nem izgat. 🤷♂️
Amíg a saját autóm 7 ± 1,5 literrel operál, addig keine Panik. -
válasz
Coccolino_O #195247 üzenetére
Corollát leírták, én tizenéves mazdát nem vennék a nevemre, ingyen se.
Ezekből Ceedeket keresnék magamnak. A Latitude meg az Insight gondolom kereten túl vannak, meg Lancerből az 1.6-os is talán (1.5-öst nem ismerem hogy milyen)? Colt (1.5 vagy CZ3)?
-
tboldi
nagyúr
válasz
Coccolino_O #195247 üzenetére
Kikérem magamnak, hogy nőies!
Sokkal inkább boyracer.
[kép] -
vzsryl
nagyúr
válasz
Coccolino_O #195247 üzenetére
Az e12-es Corolla nagyon jó kis verda, de kisebb-nagyobb olajfogyasztás előfordulhat. Ettől függetlenül még ma is kultúrált beltérrel és zajszigeteléssel rendelkezik, ráadásul az ülései nagyon kényelmesek.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Coccolino_O #195229 üzenetére
MK4-MK6.
[link] (mobil verzió) -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Coccolino_O #195227 üzenetére
Csak hirtelen néztem rá, melyik milyen insurance group (nekem új az egész, szóval leírom - 1 a legolcsóbb, 50 a legdrágább). Nem vagyok otthon a piacon, de szerintem teljesítmény után "romlik" sokat, nem köbcenti:
Polo 2002- 1.9 SDI group 5
Golf 4 1.9 SDI group 9 (1.4 benzin szintén)
Swift 2005- 1.3 group 16
Agila 2000- 1.0 group 5, 1.2 group 7
Agila 2008- 1.0 group 4-5, 1.2 group 8
Grande Punto 1.4 8V group 6-7, 1.3D 75 group 9, 1.4 T-jet group 15
Jazz 2002- 1.2 group 12, 1.4 group 14 (mondjuk rozsdát itt már az éghajlat miatt érdemes erősen nézni).
Itt van még egy összefoglaló cikk, benne olcsón biztosítható típusok [link] -
válasz
Coccolino_O #195229 üzenetére
A korábbira volt jellemző a kormányszervó (fl előtt meg után is volt 1-1 hibája).
Szívó 1.4 hatos váltóval az nem túl erős, de kb golyóálló (a kettest elég jól viszi).Yarisba nincs sok lélek, de százszor normálisabb mint a talicska swift. Az év autója 3as Clio is beférhet, C2 (VTS
a TU5JP4S nem fog cserbenhagyni), de akár korai Ceed/Proceed is beférhet a keretbe.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Coccolino_O #195227 üzenetére
Az 1.3-as vasaló nagyon megbízható, de a 2. vasalóban az 1.2-es még keveset is fogyaszt. A legújabb Swift meg még jobb egy fokkal.
-
válasz
Coccolino_O #195218 üzenetére
Grande Punto (sporting van abból is), Clio (Campus) keveset eszik, esetleg Yaris.
-
dj79
senior tag
válasz
Coccolino_O #195218 üzenetére
Gyorsan rápillantva a gumtreera 2000 font alatt már kapható elég sok Honda jazz is, vagy esetleg yaris. Japán kiskocsi kell
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Coccolino_O #195218 üzenetére
Árat nem írtál. Amúgy Suzuki Swift (mindenkori).
-
válasz
Coccolino_O #195218 üzenetére
Sok függ az elkölthető pénzmagtól is, méret-igénytől, kortól (újabb turbós autók gpf-fel - dpf benzines megfelelője -, kettős tömegűvel szereltek).
Szűkíteni kell a feltételeket, hogy az itteni hozzáértők (na nem én), segítsenek.
Nekem a megbízhatóság az az opel x16szr.... -
BigBlackDog
veterán
válasz
Coccolino_O #195218 üzenetére
Keret? Alacsony ársávban pl. 1.4-1.6 Clio/Thalia, Megane I PH2 jó választás lehet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Coccolino_O #195218 üzenetére
Keret? Amúgy SDI-t kell nézni
Ja tényleg, gondolom jobbkormányos kell... Fiat Grande Punto van olcsón, biztosítás kifejezetten kedvező rá, többit meg otthon tudod javítani. (Renault projekt megakadt?) -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Coccolino_O #194493 üzenetére
MAir egység szelíd számok
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Coccolino_O #194491 üzenetére
MultiAir egység hibára érdemes tartalékolni, 1-2 elektromos apróság, szervó javítás. 155 alatt M32 váltó van [link], 170 lovasé talán megbízhatóbb.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
Coccolino_O #191000 üzenetére
Kettőtömegű, DPF és a turbó sem szereti a rövid utakat, ebben egyik sincs.
-
válasz
Coccolino_O #191000 üzenetére
Általánosságban de. Viszont az SDI olyan kőkorszaki technika, hogy szinte nem lehet szétverni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Coccolino_O #190992 üzenetére
Olcsó fenntartás és kis fogyasztás volt a kritérium, erre gondoltam a 64-68 lóerős 1.9 szívódízelekkel. Magyar viszonyok között, közepes futással szerintem azok jelentik a fenntartási görbe alsó pontját. Szuperek az 1.9 TDI turbós motorok is, de ott már van egy turbód és kettőstömegű lendkereked, ami tönkre tud menni egyszer. Amíg DPF nélküli, A kezdetű motorkódokról beszélünk, tartós szerkezetek, de említett alkatrészek miatt többe kerül előbb-utóbb a dolog, mint egy szívó esetén.
Többi említett kocsinál nem várnék jelentős változást, de néz rá spritmonitor.de oldalon a fogyasztási adatokra. Ha találsz a fogyasztási toplistában takarékos benzinest, ami tetszik is, akkor azokat is érdemes megnézni mindenképp
nem akarok dízelt tukmálni kevés km-re, de ha valaki olcsón fenntartható konstrukciót keres, nekem az egyenlő az SDI-vel, bocsi
Ha UK, akkor gondolom a biztosítás is fontos szempont - ha nem megy úgysem sokat a kocsi, akkor lehet, hogy arra is érdemes rágyúrni. Grande Punto csoportban láttam, hogy ebből a szempontból az a típus elég jó versenyző - azoknál mondjuk érdemes egy javított szervós példányt keresni, meg számolni vele, hogy 1-2 apróság nem lesz tökéletese (ha együtt tudsz élni kis dolgokkal, olcsón elgurul, ha zavar, akkor meg otthon orvosolhatóak jellemzően).
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Coccolino_O #190992 üzenetére
Hidd el, molnarpeter fórumtárs mindenkinél jobban tudja, hogy azt SDI-nek hívják. Te a PD TDI-re gondolsz, de az már turbós, és nem olyan egyszerű, mint a szívódízel SDI.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Coccolino_O #190986 üzenetére
Bármi VW csoport 1.9 SDI, vagy ha nem kell hely, Lupo 1.7 SDI (és egy jó akku). Benzines jobban büntet a rövid utakon, mint a dízel, ez meg régi motor, nem megy, nem eszik, nem romlik el. Rozsda viszont kritikus pont lehet.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Coccolino_O #190988 üzenetére
Ebbe a keretbe a Swiftek közül szerintem max az első gombóc fér bele, de az nem egy fogyasztásbajnok sajnos, szóval akkor az is felejtős. Nézz spritmonitort, hátha találsz még olyan benzinest, ami kevesebbet fogyaszt a mostani Fiestádnál (nem lesz könnyű dolgod).
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Coccolino_O #190986 üzenetére
A 2. vasaló Swift nagyon jól fogyaszt, de a legújabb, vagy egy Baleno elmegy simán 5L alatt, szóval azok még jobbak ilyen szempontból.
Ha hibrid is szóba jöhet, akkor Toyota HSD-k, Auris, Prius, Yaris... -
válasz
Coccolino_O #189416 üzenetére
Mennyi a sok?
Lpg-t berakjak kb 200-bol, utana benzinhez kepest +2L fogyasztás, cserébe fele annyiba kerul a gaz. Faternak volt tobb gazositott autoja, olcsobban eljarsz vele mint egy dizellel.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
Coccolino_O #189416 üzenetére
RS-nek hívják, épp azért kérdeztem tőled.
-
kisskd
tag
válasz
Coccolino_O #189410 üzenetére
Többiről nem tudok nyilatkozni (én is itt kértem/kérek tanácsot, lsd. kicsit fentebb), de én saját tapasztalatból ajánlanám a Toyotát 1.4 D4D motorral.
Van/volt 2 a háznál, raktunk bele bőven km-et (közel 500 + 300), és futásteljesítmény arányosan nem volt velük sok gond (és akkor is kisebb, mint amit más helyekről hallok).
A kettő összesen 3 alkalommal állt úgy meg ezalatt, hogy nem ment tovább lábán. Ebből az egyik szerelők/márkaklub/bontók által sosem hallott, sosem tapasztalt (vezérműtengely törés), amit összekötöttünk egy "nagygenerállal", cseréltük a motort, ez is 300-350k között állt meg mindennel együtt, egy bontott, számlás, 67e-t futott donorral.
Sebességhatár körül közlekedve, tök vegyesben 5,4-5,6l ahogy fentebb írtam, halálos drága alkatrészt még nem találtunk benne. -
MunezXBK
nagyúr
válasz
Coccolino_O #189410 üzenetére
Mitől lett VRS az RS
-
mokus1
addikt
válasz
Coccolino_O #189410 üzenetére
én is azt gondolom, hogy normál használatban egy 1,2es fiesta nem ehet sokat ha nem tolod ki a szemét de akkor minden sokat eszik. Főleg egy 1,8T.
Vegyél egy ibiza 1,9 TDi-t az valószínűleg jó lesz neked. Erős, megbízható és keveset eszik.
-
válasz
Coccolino_O #189410 üzenetére
Nem hiszem, hogy barmelyikkel olcsobban fogsz autozni mint egy 1.2-es fiestaval. Ha szar a kocsi es eszik 10 litert, akkor csinaltasd meg.
Mennyi amit sokalsz amugy?
Ha nagy gond a benya 3 otlet jut eszembe:
1) LPG
2) motor
3) busz -
TigerDzsó
tag
válasz
Coccolino_O #164769 üzenetére
2006/7 utánit, sok hibát javítottak a faceliftel.
Nézz be a Renault topikba, ott bővebb választ kapsz. -
proof88
addikt
válasz
Coccolino_O #164055 üzenetére
Corsa D-ből próbáltam élőben 2013-as forgalomba helyezésűt, de még nem facelift-eset. Legalábbis a lámpái még FL előttinek néztek ki. 1 tonna a kasztni. Ha jól emlékszem, 63 kW azaz 84 LE volt, 1.3-as motor v 1.4-es motor talán? Megvártam hogy bemelegedjen, vagyis 20-30 percet kocsikáztam vele, majd felmentem M3 bevezető szakaszra hogy érezzem kb mennyire húz. Klíma nélkül teljesen jó, klímát bekapcsolva viszont érezhetően lomhább lett, nagyon lassan gyorsult. Klímával városon belül is türelem kell a gyorsuláshoz, mondjuk én türelmes típus vagyok, bár egy másik énem azért haladna jobban.
Szóval itt számomra egyértelmű lett, hogy ennél gyengébb motorral szerelt Corsát nem szeretnék venni. Innentől kezdve, félek a gyengébb motorral szerelt Corsáktól, pl itt van ez, de elég gyérnek tartom azt a 69 LE-t az 1 tonnához.
Jelenleg egy 845 kilós, 45 LE-s B Corsa tulaja vagyok, 18.7-es kg/LE aránnyal ami elég lomha, na most ez a linkelt 14.8 kg/LE-s Corsa elhiszem hogy jobban húz, de csak addig amíg be nem kapcsolom a klímát. Persze elvan az ember ezzel is, csak én is egy kicsit dinamikusabb járművet keresek.
Mondom mindenzt úgy, hogy ebben a topikban sok embernél a dinamikus közlekedés valahol 10 kg/LE aránynál kezdődik ... -
stickermajom
addikt
válasz
Coccolino_O #164055 üzenetére
Az már jelentős különbség, már értem. Valószínűleg így én is a kisebbet választanám.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Coccolino_O #164050 üzenetére
Most érdekességképpen megnéztem a biztosítást; A0-ban, Budapesti lakcímmel az alábbi módon alakulnak az éves díjak;
- 2010-es, 5 ajtós Corsa 1.2-es, 80 lovas motorral: 49 800 Huf + 14 940 Huf (baleseti adó)
- 2010-es, 5 ajtós Corsa 1.4-es, 100 lovas motorral: 50 964 Huf + 15 289 Huf (baleseti adó)Tehát a kisebbik motoros változat legolcsóbb éves biztosítása 64 740 Huf egyszeri utalással, míg a 100 lovas változatra ugyanígy 66 253 Hufot kell fizetni. Egy év alatt 1 513 Huf a különbség. Cserébe az 1.4-essel lehet klímázni is, miközben gyorsítani kell és városon kívül is kényelmessebben használható. Szóval nem teljesen értem, hogy miért fontos, hogy 1.2-nél ne legyen nagyobb.Egy Corsa méretű autóban még a legnagyobb -polgári- motor is szerintem takarékosnak mondható.
(#164055) Coccolino_O: Nem szóltam, látom nem Hufban mérsz.
-
Integrale
veterán
válasz
Coccolino_O #164055 üzenetére
Mar ha van fogyasztastobblete a kisebb motornak. Jellemzoen 50, 80, 120 szuk utakon meg annyi sem, ha egyedul /ketten hasznalnad/tok eleg lesz a kisebbik is, alacsonyabb fogyasztassal.
Elsosorban a sajat felhasznalasod merd fel, utana valassz. -
stickermajom
addikt
válasz
Coccolino_O #164050 üzenetére
Amit fogsz a biztosításon (Mennyi egyáltalán a különbség? 4-5k évente?), azt elviszi a kisebb motor szenvedése miatti fogyasztástöbblet.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Coccolino_O #164046 üzenetére
1.2
1.4 16v az alapmotor
az 1.4 8v meg az 1.2 egy hugy abba a kaszniba
-
válasz
Coccolino_O #163167 üzenetére
De legalább van kiindulási pont.
Ez esetben én a C corsa 1.2 16v (twinportos) változatot keresném.Ami 2004–2006-tól készítettek 1,229 cc 80 PS (59 kW; 79 hp) -110 N⋅m (81 lb⋅ft) Ezek a paraméterekkel tuti hogy találszPicit erősebb kell akkor 1.4 -es (twinportos szintén)2003–2006-ig ,1,364 cc 90 PS (66 kW; 89 hp) 125 N⋅m (92 lb⋅ft).
-
válasz
Coccolino_O #163158 üzenetére
Ár, évjárat , felhasználási feltételek , valami?
Így nehéz. -
lsc
nagyúr
válasz
Coccolino_O #162036 üzenetére
Egy jó állapotú 1.4-es benzines e12-vel nagyon nem lősz mellé, sok gondjuk nincs, arra a motor is elég.
Új hozzászólás Aktív témák
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Automata kávégépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Futás, futópályák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Formula-1
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Gaming notebook topik
- Mobil flották
- További aktív témák...
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Eladó KTM női bicaj!
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RTX 2060 6GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 512GB FHD 144Hz
- MacBook Pro 16 2021 M1 Max 32GB 512GB 1 év garancia
- Új Dell 13 XPS 9315 FHD+ IPS i7-1250U 4.7Ghz 10mag 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest