- Note-os lett a 2024-es Moto G Stylus
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
Új hozzászólás Aktív témák
-
megane76
csendes tag
Sziasztok, 2008 as Splashnél milyen időnként kell vízpumpát cserélni? Hűtőfolyadékot 4 évente cserélem, de a vízpumpa még nem volt.
-
Qtya123
őstag
válasz Napfénysüti #69448 üzenetére
Na igen, csak ha mondjuk előre ugrunk az időben és akarsz venni egy autót, akkor már nem lesz ilyen mozgástered.
Mert milyen opciód lesz? Vagy a 0 km-es autók, vagy 5-6-7-8-10 éves használtak, amelyek jelenleg most az újak és már az alsóközép szegmensben is lassan alap az elöl-hátul LED, továbbá a kijelzők a fizikális gombok/mutatók helyett.
Az újabb kötelező cuccokról (pl táblafelismerő) nem is beszélve. Szóval vagy megveszed a használt LED-es gépet, vagy az újat. Más választási lehetőség nincs.[ Szerkesztve ]
-
pex156
csendes tag
(bocsi az ekezetek hianyaert)
Udv,
Nemreg beszeltunk itt az olajokrol, vegul en is a Motul eco-lite mellett dontottem. Koszi mindenkinek aki hozzaszolt es/vagy segitett.
Most a fekeket szeretnem cserelni. Eddig a markaszerviz beletett amit akart, es kiszamlazta a gyarit.
Mivel mar nincs gari, nem vinnem markaszervizbe.
A kerdesem az, hogy milyen fekeket ajanlotok a 2018-as SX4 SCross-ba (1.0), kinek mivel van tapasztalata?
A kulonbozo magyar suzukis webshopokban lattam teljes szetteket:
Nipparts tarcsa + olasz betetek 28ezer
Nipparts tarcsa + Japanparts betetek 45ezer
TRW szett 58ezer
Nyilvan az autodoc-rol is ossze lehet valogatni barmit a Riken-tol az Ate-ig.
Elore is koszi a segitseget.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz pex156 #69455 üzenetére
Nekem Nipparts tárcsa van valami ABE elnevezésű betétekkel (ez volt polcon éppen). 2 éve használom, nem volt gond velük, nem kopnak túl gyorsan és szerintem jó a fékhatás is, bár abban nincs tapasztalatom, hogy hosszabb és nagyon intenzív fékezés során mennyire hamar melegszik el.
Annyi, hogy néha kicsit nyikorognak enyhe fékezésnél, tipikusan mikor a piros lámpa előtt állsz meg lassan. De sok helyen olvastam a Crossról, Vitaráról, hogy nyikorgósak a fékek rajtuk. Fene tudja, hogy alapban ilyen-e vagy a konkrét cucc ami ilyen. -
pex156
csendes tag
válasz Qtya123 #69456 üzenetére
Köszi a választ!
A nyikorgás eléggé zavaró. Eddig, bármit is tett bele a márkaszervíz, az csendben volt. Igen a Nipparts tárcsa esélyes. Eddigi autóimba brembo szett volt vásárolva, de a legutolsó szett már nem volt csendes. Persze már az is évekkel ezelőtt volt. Nem tudom mostanában milyen minőségű.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Van egy kapcsoló a pedál mögött, fent, nagyon fent, nem is biztos hogy látod. Vagy kábel átvezető a csomagtérajtónál. Első körben tisztázzuk le mikori évjárat, milyen model, mi is a pontos probléma.
Én egy multiméterrel elkezdeném az érintkezőkön mérni feszültséget...."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
aktív tag
válasz pex156 #69455 üzenetére
"Nipparts tarcsa + olasz betetek 28ezer
Nipparts tarcsa + Japanparts betetek 45ezer"
Ezek valójában csak csomagoló cégek nem gyártók. Hogy mit kapsz az zsákbamacska. Maradj a neves cégek termékeinél. Az Scrosst nem ismerem de a korabeli Swiftben a Textar a gyári beszállító. -
-
AMD Power
titán
válasz Napfénysüti #69448 üzenetére
Ez azért a számomra ép ésszel felfoghatatlan. Főleg egy *zaros pár milliós Suzukinál. Mert ha egy Lamborghini nem cserélhető ,ok.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #69467 üzenetére
Majd lesznek retrofit H4-es fényszórók, mint az OLED-es iPhone-okhoz LCD-k.
-
AMD Power
titán
válasz burgatshow #69467 üzenetére
Persze ez érthető. De amikor veszel mondjuk egy 4 milliós autót. És mondjuk fél év múlva kimegy benne a led, és azt mondják,hogy 7-800e Ft az,hogy újra tudjon világítani akkor biztosan tökön szúrnám magamat.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
beef
őstag
válasz burgatshow #69467 üzenetére
Azért ez a LED annyival nem jobb és komplexebb a H4-nél, hogy ekkora felára legyen
Ez nem egy kitakarós, mátrix LED, filmlejátszóval -
vadorzó
aktív tag
Sziasztok,
Meg tudnátok mondani plz, hogy Swift 3-nál melyik lehet a szivargyújtó biztosítéka?You can't see California without Marlon Brando's eyes
-
beef
őstag
válasz burgatshow #69471 üzenetére
Tudom hogy működnek, pont azért írom, hogy túl vannak árazva.
-
donbig
tag
Főleg vizes úton. Nem tudom mi a véleményetek, de esőben, vizes úton én borzasztónak találom az S-Cross lámpáit. Az első ilyen úton konkrétan kiálltam egy pihenőbe, hogy megnézzem működnek-e, annyira rossz volt vezetni.
Más: nektek nem rázkódik ki mindig a műszerfal és a szélvédő közé behelyezett Alis gumitömítés? Már annak aki használ ilyent.[ Szerkesztve ]
"Ember, most jövök ki a templomból!"
-
eddie17
addikt
válasz donbig #69479 üzenetére
Ez azért érdekes, mert nagyon sokszor megfigyeltem, hogy az S-Cross-ok és Vitarák lámpája ha LED-es akkor valami szörnyű ha mögötted jön vagy szembe mész vele. Konkrétan vakít, "villog" (ugye amikor úthiba van és teljesen olyan mintha villogna a refivel). Szinte mindegyik ilyen volt eddig amelyikkel találkoztam. Ebből sejtem, hogy nem a user állítja el hanem valami gyárilag nem frankó vele.
-
-
Bszki.. Ignisre az ATE tárcsa + betét szett 125k körül van. És ezek a kis tételek. Komplett futómű, 1 kerékcsapágy, kipuf dob. Azt még meg sem emeltük h mi kellhet még.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Kolondrum #69483 üzenetére
Biztos, hogy jót néztél? Jó helyen és jó autóra? :-)
Szerintem feléből bőven kijönnek a tárcsák és betétek, még ha ATE is.
Már ha ugyanarról az autóról beszélünk: Ignis 2003, 1,3, 14-es kerék.Én TRW-t vettem még 2021-ben, akkori árhoz képest tényleg drágábbak de nem annyival...
(Akkor 30.000 Ft volt összesen a 2 tárcsa+betét szett, megtaláltam a rendelésem.)
Az alábbi 2 linken ott vannak ATE verzióban is, amik kicsivel drágábbak de nem olyan vészes ahogy írod.
Tárcsák
Betétek
(Azt hiszem a tárcsák darabra vannak, betétek meg komplett szettben.) -
Qtya123
őstag
Na, ez érdekes. Ugyan nem érint, de kíváncsiságból megnéztem az 1.4t motorokkal kapcsolatos visszahívást. Többek között egy erről szóló videóra akadtam, amelyben ezen kívül más részeket is mutogat az időszakos márkaszerviz karbantartásról az ember.
Ott akadt meg az agyam, hogy fékerő szabályozó: [link]
Ez idáig világos, még a Zsiguliban is volt ugyanez a szisztéma, hogy ahogy fékezésnél emelkedik el az alváz a futómű elemtől, úgy húzza a kar a fékerő szabályozót és változtatja hátra a fékerőt, hogy ne blokkoljon a kikönnyüléstől.
Na az emlékezetem nem szokott rossz lenni és én úgy emlékeztem, hogy az én 1.6 GL+ Crossom hátsó hídján ott az a lemezdarab, amelyre a videóban látható fékerő szabályozó csatlakozik, de nekem ott nincs semmi... Anno még emlékszem, csodálkoztam is, hogy minek az előkészítése az a lemezdarab ott, akkor a 4WD típusok valamilyen elemére (vezeték például) gondoltam.
Előtúrtam egy képet az autóm aljáról, valóban nincs ott a szabályzó, csak a lemez: [kép]Van ilyen, hogy nincs? Ez azért nem hinném, hogy felszereltség függő nem? Vagy van más módszer is a fékerő ilyen jellegű szabályozására? Nem hinném, hogy ez felszereltség függő (a videóban látható autó ugyanúgy GL+ FWD csak a 2. gen, nem az első, mint az enyém.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Gyöször #69488 üzenetére
Fogalmam nincs ki ez az ember, bedobta a youtube ezt a videót, aztán belenéztem.
Köszi az infókat az alkatrészről!
Közben nekem is gyanússá vált, hogy ez automata fényszóró állító lesz, mert egyrészt csak elektromos vezetékeket látni ott, nem pedig hidraulikát, másrészt túrtam néhány képet a neten az első generációról és a xenonos GLX-ben volt alul ilyen, a halogén esetén nem. -
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #69493 üzenetére
Enyém is startstopos 1.4t mégis 5wé30al megy, nem erről van szó. Hanem a hibridbe kell a hígabb, 1.0ból meg nincs hibrid azért abba olyan kell mint nekem: 5w30.
De amire válaszoltál Deadmeat hsz az honnan jött meg hová tart? Nem is beszéltünk olajról... Hogy jön ez most üde?ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz hemaka #69496 üzenetére
Na rakjunk rendet hemaka, mert te sem először jársz erre:
1. A lemez a glx led fényszórója miatt kell oda
2. Azóta kell 0w20 bele mióta az ecstar 5w30 felfújta a visszacsapót, de gyárilag 5w30ra van tervezve a motor
3. A rugó sok dologtól függ, ne keverjük ide, ez nem renault
A hír igaz, csak némi kiigazításra szorul, lukacsot meg hagyjuk, autós témában nem kompetens személy.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #69494 üzenetére
A xenonhoz is kötelező, továbbá fényszóró mosó is: [link]
Amúgy vicces, hogy elvileg folyamatosan állítgatja, aztán az új Cross ennek ellenére eléggé vakít. Az első két generáció nem, de az új sokszor zavaró, mikor szembe jön.
[ Szerkesztve ]
-
DeadMeat
veterán
válasz 2ozzmexy #69498 üzenetére
2. Azóta kell 0w20 bele mióta az ecstar 5w30 felfújta a visszacsapót, de gyárilag 5w30ra van tervezve a motor
Errol van valami hivatalos info, video,cikk? Nem kotekedes kepp, felre ertes ne essek, kivancsi vagyok. Szivesen vissza mennek 0W20-ra ha az is megfelelo bele.
#69493 Enyem is az ,megis az 5W30 kell bele.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DeadMeat #69500 üzenetére
Van, kezelési, az enyém K14C, abba 5w30 az ajánlott és most is az van benne, Motul Eco-lite 5w30, jelenleg 16 pénz a 4 liter és API sp...
Ezt a 0w20at a márkaszervizek találták ki, amíg nem volt visszahívás a gyári olaja ecstar f9000 5w30 API sm volt és azzal is töltötték, azóta 0w20, ki érti ezt... Hirtelen megváltozott a motorolaj követelménye, éjjel jött a mikulás és motort cserélt az összesben."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DeadMeat
veterán
válasz 2ozzmexy #69501 üzenetére
Igen, az van a kezelesiben itt is, emlitve sincs a 0W20 a ket turbos motorhoz benne, ezert is figyeltem fel ra. Errefele nem hasznalnak suzuki olajat, kb beszerezhetetlen. Motult rak a legtobb suzi szerviz, talan azert nem kezdtek el a higabb olajjal dolgozni. Nem is nagyon hallottam/olvastam meg errol, tbh.
Mindegy is, marad az ami belevalo, nem igazan maradtam le semmirol akkor, azt hittem valtoztattak az ajanlott olajon, de nem ilyesmi tortent.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69501 üzenetére
0w-20 olajról jut eszembe....
Nemrég ismerősnek cseréltem az 1.6 Vitarájában olajat, akkor szereztem az első tapasztalatokat a 0w-20-al (sajátomon a szerizkönyv bélyegző miatt nem cserélem, műhelybe szoktam vinni).
Hát az én 10w-40-hez (azelőtt meg a 15w-40 mézhez) szokott formám jól meglepődött, mikor a nagy lendülettel kifolyó, nagyon híg olaj úgy kezdett el az olajfelfogó száján lévő műanyag rácsos részen visszafröcskölni, mintha vizet öntenék rá. Lehetett utána takarítani a sok kifröcsögött kis cseppet...
Megszoktam, hogy a másik nem fröcsköl. Ennél jó közel kell tartani az edényt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen