Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
A spritmonitorban pont az a jó, hogy a személyi hanták és megmondóemberkedések kimaradnak belőle, helyette csak számadatok vannak. És mivel sokan használják, viszonylag jól ki lehet szűrni a nagypapikat és a racsingosokat, a lista közepén pedig ott vannak a valós és reális fogyasztások.
Nem tudom, hogy vagy ezzel, de szerintem ha 100.000 km autókázás alatt 100 km-enként megspórolsz 1 liter benzint, az a mostani relatíve alacsony benzinár mellett is 330.000 Ft megtakarítás, csak úgy bónuszban a kellemesebb motor karakter mellé, ebből az összegből pedig nem 1, hanem 3 turbó javítás jön(ne) ki.
Vagy esetleg 2 turbó, ha nagy lenne a baj. És egy turbó általában nem 100.000 km-t bír, hanem többet.
A turbó pedig az autós jelenkor mumusa. Minden kornak megvolt az aktuális mumusa, sokan utálták az injektorokat, amikor megjelent. Szépen ki is szorította a karburátorokat. Pedig jött vele az ECU, lambda szonda, mindenféle fszom jeladók, melyeket senki se ismert.
Aztán a katalizátor is elterjedt, pedig új korában az sem olcsó, mégis ott figyel a tizenéves kocsikban is. Na meg ott van a jó öreg légzsák is. Volt ám pampogás, hogy csak úgy kidurran a semmibe, drága, és még haszontalan is. Manapság ott figyel minden kocsiban. Említhetném még az ABS-t, a CR dízelt is, a sztori kb. ugyanaz. Tetszik vagy sem, de működnek.
Jelenleg mindenki a turbótól retteg, kivéve azok, akiknek olyan vanÉrdekes módon látni 10-20 éves turbóbenzines kocsikat az utcán, pedig már rég szét kellett volna menniük.
Kíváncsi vagyok, mi lesz a turbókorszak utáni következő fő mumus.
-
-v-
addikt
A spúrmonitort is kellő távolságtartással kezelem.
Ennyi erővel akkor ne higgyünk el semmit ... ha valamiből akkor pont abból lehet értelmes, valós fogyasztási adatokat leszűrni, meg áruld el ha van mondjuk mindkettőnél 500 minta, és egyiknél 1 literrel magasabb az átlagfogyi, akkor arra milyen "magyarázat" van? Na meg tapasztalataim szerint ha az első, túl alacsony, illetve utolsó, túl magas adatokat kiszeded, akkor a lista közepén nagyon jó adatokat lehet találni, ami egybeesik az általam tapasztaltakkal ...
-
zoo8800
veterán
Ha belelógatnák a jelenlegi fóka orrába az utolsó generációs 1.6 szívómotorjukat állítom valós körülmények között kevesebbet vagy max. ugyanennyit fogyasztana mint azzal az 1.0 varrógépmotorral.
Benne van.
Spritmonitor, 1.0 ecoboost vs 1.6 szívó:
6,7 vs. 7,7 liter.Ezt magyarázd meg
-
Lehet, hogy igazad van, de a gázosítás mindig is a fillérbaszás sztereotípiája lesz egy nagymotoros kocsinál, hiába harcoltok ellene. Azért kezdték el anno csinálni, mert olcsóbb volt üzemeltetni, nem azért, mert környezetkímélőbb. Ez van, ezzel együtt kell élni.
Egy V6/V8-at gázosítani szerintünk és sok autóbuzi szerint nemgyerebe, ez van. Én nem beszólni akarok, csak ilyenkor lesajnálóan rázom a fejem, hogy kár a kocsiért... Aki viszont taxizik, vagy tényleg rengeteget városozik, annak biztos megéri, csinálja, engem nem zavar.Más: Meglepődve olvastam, hogy a Focus ecoboost 1.0 125LE 0,0 hibaindexel zárta a 100k-s tesztet! És a fogyasztása is 8,2-re jött ki.
-
runner 125
nagyúr
Csak szerintem fillérkúrás ez a nagymotor - gázosítás kombó? Számomra annyira illúzióromboló, kiábrándító.
Meglátsz, meghallasz egy gyönyörű prémium V8-at, felnyitod a csomagteret és ott van egy 100 literes, feketére mázolt bojler, pár gégecsővel... Mint amikor a tuti bukszához közel érsz, rádmosolyog és nincs foga, de még a szája is büdös.
..és azért valljuk be, már aki tankolni sem képes egy ilyen autót, vajon a szervizelésre mennyire fog áldozni.. -
-
-
-
szőröscica
addikt
Az jó motor, valószínűleg nagyon tartós, a leggyengébb 3 literes 204 lóval.
Ma a 25d már egy 2 turbós 2 literest jelent.535d-ről tudok nyilatkozni, százig ha nem tökéletesen egyenletes aszfalton padlózod, akkor a kipörgésgátló visszajelzője beleég a retinádba, a 275-ös Conti Sportcontactok pedig az életükért könyörögnek. Családi autónak egy touring kasznival bármikor kiegyeznék vele. Egyszer majdnem vettünk is egyet, még az E39 530d-nket akartuk lecserélni, csak bővült a család, és 5 felnőttnek nem lett volna elég nagy.
-
roberto211
őstag
-
Kornel
veterán
biztos így van, nem ismerem, a véleményem arra vonatkozott, ha a leírás megfelel a valóságnak.
egyébként koruknál és felhasználási módjuknál fogva ezekből már elég nehéz kifogni egy épkézláb darabot...
2007- sportból is van fent 26 a hahun, abból több mint a fele biztos hulla, ezek meg ugye 10 évvel öregebbek is ráadásul. -
Satan_Claus
őstag
-
!Overdose!
őstag
Basszus, de nem kicsit siklottál el a fölött, hogy nem a Honda nevezi sportautónak a típust, hanem a Totalcar. Ráadásul ugye jelen formájában max. 660-as motor lehet benne, ennek megfelelő teljesítménnyel. Így is közel 100le/liter. Illetve ugye itt van még az a tény (amit már a GT86-nál sem értettél meg), hogy a sportosság nem egyenesen arányos a teljesítménnyel. Ez alatt jó eséllyel van némi futómű is, ami a WagonR-ről kevésbé mondható el. Egyébként is eladták az összes tervezett darabot, tehát a típus elérte a kívánt sikerességet, ha tetszik neked, ha nem.
Különben is japán belpiacos modell, azok meg, mint tudjuk nem normálisak.
-
Az átlag alapján nem mondok hülyeséget..
szerk.: off, és nem tudok németül, nagyon nem szűkítettem.. -
Na ez meg a másik gyújtó pont. A talin megpróbáltuk Mágus2vel finoman erre a vonalra irányítani Izát. Aki mint egy szamár közölte , hogy nagyon szép és jó Mágus2 autója (2012 octi, valódi L&K) de ő nem fog skoda jelet bámulni
Ennek ellenére még a passattal ez is a pakliban van, köszönöm szépen a megerősítést. -
Integrale
veterán
Amikor 95-ben vettük a Lancia Prismat, volt valami gond a benzin ellátással, fater kitakarította és beállította a karburátort, de magasabb fordulaton fuldoklott, elvitte Nagykátára szervizbe, (alapvetően Nissan szerviz és kereskedés volt még akkor, de javítottak mást is, ahogy kell).
A faszi csavargatta a gyújtáselosztót, és magyarázott, hogy az istennek sem tudja beállítani rendesen, apukám mondta neki, hogy azt hiába csavargatja, mert a digiplex vezérli a gyújtást, na jójó, de karburátoros autóra nem kell motorvezérlő.
-
gzbotii
nagyúr
Nekem 1.4 16V 90 pacis van. Lehet vele bátran előzgetni.
Cégautóként több mint 11 hónapig 1.2 16V B Corsával jártam, szerintem nagyon állatul lehet menni vele. Most 1.9 TDI 101ps Golf4-el járok, de még így is azt mondom, az 1.2-es motor nem olyan rossz.(#112902) Firestormhun:mi lenne ezzel a baj? oda mész ahol neked jobb az ár, akármi. Kapitalizmus van
-
m3tr0
őstag
Egyetértek, az előző autó sebessége akkora volt,hogy amire előzött és szinte befejezte az előzést is,addig lépett a fékre a Passatos.
Elég jó reakció ideje van.
"halálközeli élmény" hülye idióta..Ez egy igazi balfasz, a többi videója közül megnéztem amikor a balatonvilágosi vasúti átjárótól az enyingi körforgalomig vezető úton a csapatást,meg azt,hogy szidja az előtte menőt aki 50-nel megy...majdnem végig záróvonal,plusz azt kivágta belőle,hogy van egy pici völgy ahol van két S kanyar is egymás után.
A záróvonalon átelőzéséről már nem is beszélve. -
!Overdose!
őstag
Lehet, hogy bennem van a hiba, de fordulaton nekem kifejezetten jobban tetszik a 3 hengeres hang, mint a 4. Igaz még nem sok km-t tettem a kis PD-be, de egyelőre sokkal-sokkal jobban tetszik, mint amire számítottam. Hétvégén még lesz egy BP-Békéscsaba-BP útja 4 személlyel, csomagokkal, klímával. Ha legalább úgy tudok majd vele előzgetni, mint a Hondával, akkor már boldog leszek.
-
rbalint88
addikt
vannak nehezen forintosítható tényezők, mint például a zajkomfort. biztos nem szopatnám magam egy kicsi, hangos, nem autópályázásra tervezett autóval napi 3 órán keresztül, mert akkor biztos megutálnám az egészet. inkább valami benzin-gázos témát választanék, ha már nagyon baszná a fülem a dízel és még spórolni is akarok.
-
trassher
addikt
-
EQMontoya
veterán
Szerintem a dízelek az autópályán való kruzolást szeretik, ott elmennek 5-6 literrel, ennyit meg nem fog enni semmilyen benzines 130-nál.
A taxisok inkább azért használnak dízelt, mert sokat mennek, és nem nagyon van hideg üzem. Mert a dízelről ugye tudjuk, hogy lassan melegszik be, szimplán azért, mert hatékonyabb (kisebb a hőveszteség), emiatt viszont ha városban sokszor mész rövid távokat, akkor télen sosem lesz meleg. Ez meg se a fogyasztásnak nem jó, se magának a motornak. Ide a fórumba is fotózott már valaki saját 2.0 körüli dízeljének fedcompjáról kétjegyű fogyasztási adatot. Sok város, télen, dugóban, hidegen.
-
EQMontoya
veterán
-
tresh
veterán
Ügyes kollégáid vannak.
Van ismerősöm akit rendesen behúztak egy régi swifttel.
Hasonló a story csak nem fiatal hanem hülye mint kb a vásárlók fele aki azt hiszi hogy mekkora boltot csinált 1 misért vett gépen amikor a piaci ára ami egybe van és jó 2 nél kezdődik aztán jön a szokásos, szar francia, hulladék pd és társai komment.. mindennek meg van a normál piaci ára ő a legaljáról akar venni na amikor megnézi mind a 100-at és elb*szott üzemanyag/utazásra 100k-t akkor lehet ha ezt inkább hozzá adja két kanyar után vesz értelmes autót.
Viccelsz? Negyed millió forintért válogathatsz az olyan swiftek közül amibe csak beleülsz és megy, nem kell azonnal az autó árának megfelelő összeget beleborítani.
Akkor bele kell ülni. Nem tudom mi a cél ha csak egymaga megy vele és szeret veszélyesen élni hajrá én gyereket családot nem teszek/tennék ilyen autóba. Ha csak ennyi lenne a keret akkor valahogy szerválnék még plusz 100-150k-t és vennék egy f astrat. Biztonságba köröket ver rá. Szerviz kb ugyanannyi. Használt autót én még nem láttam olyat amire nem kell költeni semennyit se a megvétele után. Persze gurul de kérdés meddig...
-
tresh
veterán
Hát bátor ember..lehet hogy ez a ragasztás elég arra hogy bent a városban közlekedj 50-70km/h-ig de azért pl én aki német pályán 180-200 között utazik tuti nem raknám fel semmi pénzért.. nekem is volt ilyen esetem azt mondta a gumis megcsinálja mondom ok de akkor is faja lesz ha a német pályán 180-nal araszolok rögtön dobta el a szerszámot és hozta az új gumit
-
Ace owner
addikt
-
-
hobizoli
nagyúr
igen, csak a 1-1.1M-sban is elojohet az a hiba, ami miatt ez a masik csak 640k nevre irva hibasan
es akkor a 640k-st 1.1M-bol mar megcsinaltad jora, es az egy darabig akkor jo lesz, az 1-1.1M-sban meg ott lebeg feletted Damoklesz kardja, ami miatt barmikor kerheti o is a ~400k-s upgrade-t -
Dorien
veterán
Azt ne vedd komolyan, ott volt a szmájli a végén.
Nyilván csak akkor érdemes vele foglalkozni, ha a hiba jellege már ismert és normális pénzből javítható. Jó eséllyel nem az. Hahun van normál állapotú Mazda 6-ból 404 db dízel, és csak 87 db benzines. Ez az arány azért elgondolkodtató.
-
rbalint88
addikt
ez arra jó, hogy a naptárban mérhető reflexű papáknak is oda lehet adni, mert ha véletlenül belemerevedik a lába a padlógázba, akkor is lesz elég ideje elugrálni a gyalogoknak. ismerősnek van 163 lovas 2.4D automatával, az olyan pont kellemesen erős, nem tép le a fejed, de lehet vele előzni. mondjuk városban nem lehet vele ugrálni a sávok között, mert ahhoz lassú a váltó.
-
tresh
veterán
Tudom de ha olvastad az írásom akkor benne volt ha nem követelmény hogy egérkamionba üljön. 400kért meg ne autót vegyen hanem robogót. Vagy éves bérletet. Főleg hogy kitétel hogy levegővel menjen és évente csak kétszer álljon be a kútra tankolni. Szerintem ez sehogy se jön össze. Ha olcsó A-ból B-be autót akar 400k-ért vesz egy F astar-t vagy egy Stiftet és amivel többet esznek, a szerviz költsége negyede lesz az ilyen csoda autókkal szembe. Az alkatrész árak meg vicc kategóriába vannak. Ezt most nem rosszból írom de kb ugyan az az eset hogy 250 le legyen 300-at menjen és fogyasszon annyit mint egy g3-ban lévő Tdi blokk 4-5 liter és erre van 350 pisztolyorrú Mátyása.
-
oliwire
őstag
Köszönöm szépen neked is!
Ezt a sok km-t most tömegközlekedéssel teszem, de augusztus, szeptember környékén szeretném kiváltani autóval, és habár fent tudnám tartani a 7-8 litert evő autót is, de erre a célra még azt soknak tartanám, mert ez a sok utazgatás 1,5 évig fog fennállni, ha minden a tervek szerint halad. Tény és való, hogy húz a szívem szép sportos autókhoz, pl megtetszett a Mazda 3, Honda Accord, Civic, Ford Focus, de mérlegelni kell jelenleg. -
footy
addikt
En egyszer ultem Lupoban, tobbet nem szeretnek. Nem tetszik, az egeszrol sutott az olcsosag es a sporolas.
Az egyik legrosszabb ar-ertek aranyu autonak tartom, 100X inkabb vennek egy Punto2-t mint egy Lupot, de ha valaki VW-t akar akkor is jobb valasztas egy Polo. A Lupo nem is tunik igazi autonak, hozza kepest az A3 egy elnoki limo, de meg a Mazda3 is sokkal feljebb jatszik, pedig ezek kompaktok.
Egyebkent szerintem ha valaki nem tud fenntartani egy 7L benzint fogyaszto autot akkor nem is zsabad autot venni.
Foleg ha figyelembe vesszuk, hogy evi 8-10e km-es futasnal nem az uzemanyag fogja kitenni a koltsegek legnagyobb reszet.(#108432) q13579
A Jazz-et nezted? Nem eszik, kellemes a dinamika es van benne hely. -
rbalint88
addikt
a 3l-es lupoval egy baj van, hogy az a fillérbaszásnak az a foka, ahol a farkad hegye a seggedbe ér. és minél hosszabb útra mész, annál jobban tolod be.*
oké, excelhuszároknak megérheti, de városban az is 5 körül eszik, országúton tud 3litert és autópályán 4-4,5, így adja ki nedc szerint a 3,6-os átlagot. ezért cserébe alig van motorerőd, van pár speciális megoldás az autóban (=ha beszarik, nehezebb és drágább megoldani egy sima 1.4pdtdihez képest), és nincs semmi extra az autóban. ja de, az az extra, hogy kipakoltak belőle mindent.
szóval azonos körülmények között a lupo 4-4,5l-es fogyasztását hasonlítjuk a prius 5-5,5 literes fogyasztásához, szóval 1liter spórolásért mondasz le a helyről, kényelemről, klímáról, csendes és nem büdös működésről. emellé ott lesz a ritka 1.2pdtdi, amihez a specifikus alkatrészek drágábbak a kommersz változatok cuccaihoz képest, plusz a nyűgös váltó, amit ezek szerint már lehet értelmes áron is javíttatni.*70-es tempó felett már kevesebbet eszik az autó klímával, mint lehúzott ablakkal, a hatékonyságról meg ne is beszéljünk ugye, szóval engem nem vigasztalna a tudat, hogy dekurvakeveset fogyasztok, amikor tárgyalásra csatak átizzadtan érkezek meg, mert a
fillérbspórolás jegyében nincs klíma. jó a lupo 3L, faluk közötti nyammogásra Omának Észak-Németországban, ahol a nyár max 28 fok. -
#16514048
törölt tag
Oké, tényleg nincs ezzel semmi probléma, csak nem ugyanarról beszélünk. Az autóik nagyrésze a kínálat legalja, ehhez mért árral. Nem mondtam, hogy átvérnének, vagy valami, csak én nem szeretnék olyan autót venni, amilyeneket ők árulnak. Akinek melósautó kell, alacsony igényei vannak, az biztos talál náluk is jó vételt.
Azért az ne legyen már olyan nagyon irreális elvárás, hogy egy 10 év körüli kocsi jó állapotú, rendesen karbantartott legyen és ne legyen túl pár nagyobb karambolon. (Egy behorpadt lökhárítóba azért nem fogok belekötni, ha rendesen meg van javítva és dokumentálva van). Na az ilyeneket, elsősorban nem Csontiéknál kell keresni, de ezzel nem állítom azt, hogy máshol ne vernének át, vagy ne árulnának sz.rt, azt meg főleg nem, hogy az olyan nepper jobb lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14"FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest