- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
oliwire
őstag
válasz
cappa72 #189253 üzenetére
A 7.4-es fogyasztás 160-nál szerintem nem is rossz..
A mostani Focus 140 km/h felett már 10km/h-ként plusz egy litert kér. 140 km/h-nál szerintem olyan 8,5 liter lehet, 160 km/h-nál a 10 litert meg tudja enni, ha úgy van..
(#189214) molnarpeter
Tetszik ez a videó, jó az akcentusa, nem tudom, hogy ausztál vagy angolde elkezdtem jegyzetelni, hogy mire is figyeljek oda majd, ha odaérek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
cappa72 #189213 üzenetére
Normális/természetes jelenség a kartergáz képződés, a mértéke viszont nagyon nem mindegy. Ha túl sok a kartergáz az kopott motort jelez, ezért kérte a vevőjelölt, hogy ellenőrizd neki.
OBD: Nézzen élő adatot is az a biztos. A frissen törölt hibatárolót hiába nézegeti, attól még érheti kellemetlen meglepi később...
-
válasz
cappa72 #187013 üzenetére
Apósoméknak eggyel újabb volt, az talán kicsit nagyobb, de tetőbox volt hozzá!
Most, hogy kirepültek a gyerekek, már elférnek egy Sorentoban is. (Amúgy nem, mert 2,5 év alatt 4 unokát hozott a gólya és a Balaton menet már most offos az 5 személyes autóval)
Mondjuk arra is kíváncsi leszek, hogy mi hogy fogunk jövő héten beférni 2 kis gyerkőccel a sedan Accordba 1 heti cuccal. Első kiruccanás lesz az öcskössel
-
kisza25
félisten
válasz
cappa72 #186582 üzenetére
Egy biztos, a honda civicből akrobatáznom kell kifele és vigyázni a gyerek fejére mikor berakom, ibizába normál be-ki, de gyerek fejére vigyázni kell, tipoba pont jó volt, mert a hátsó sor magasabban van, mint az első és magas, elől is kényelmes a ki-be, carensben elől- hátul magas.
A suvban meg már majdnem felfele kell beszállni
Vállaszték van, lehet próbálgatni -
parandroid
félisten
válasz
cappa72 #186582 üzenetére
Dehogynem a kategória tehet erről. Egy emelt suvba, ahol 40 centinél kezdődik a padlólemez, valami 70-80 centinél meg az ülés, ráadásul az ülések között alig van hely, mégis hogyan teszed be a gyereket? Kombiban jóval nagyobb a hátsó lábtér, alacsonyabban van minden, áthajolsz rajta, helyed is van, lehet a gyerekülések között a középső ülésre tett pelustatyóban is matatni, egyterűről nem is beszélve, egy tolóajtós egyterűben gyakorlatilag körbe tudod járni a gyereket, de még a kompakt egyterűekben, mint az említett mazda 5, vagy a touran is át lehet sétálni az autón, akkor is, ha mindkét (touranban 3) hátsó ülésben van egy-egy gyerek. Csomagtartóról ne is beszéljünk (méret, berakónyílás magassága, forma, pakolhatóság).
Szóval ezek után családi autónak nevezni, és praktikusnak nevezni egy suvot (pláne kompakt suvot), és azt ajánlani gyerekes családoknak... Hahaha, jó poén. Mondjuk ki szépen, hogy ez a menő, ezzel tud anya az ovi előtt felvágni, nem a féltégla-formájú egyterűvel, de ne akarjuk már magyarázni a bizonyítványt.p
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
cappa72 #185266 üzenetére
Kollégámnak volt, amit érdemes tudni: A GM szépen összelegózta, a H Astra-ból származó 1,6/1,8 szívómotorja van (meg 1.4T), a futómű a J Astra futóműve butítva. Nem túl korszerű de legalább lomha és sokat eszik az 1.6-os motor aminek típushibája (az 1.8-nak is) a szelepvezérlés állító okoskerék hibája. Eleinte csak hidegen aztán már melegen is zakatolva jár tőle a motor.
Érdemes 0W-s olajra váltani, mert az olajnyomáson alapuló szelepvezérlés élettartama jelentősen megnő tőle és persze a gyári 30 ezres peridódust is el kell felejteni. Vétel után érdemes a vezérléscserét is beleszámolni a költségekbe (+vízpumpa ugye). A gyertyacserére háklis, a túl nagy elektródahézag miatt a trafók élettartama jelentősen csökken.
Az 1.6 jól gázosítható mert hidrotőkés de az 1.8-as nem, ezért az kényesebb ilyen szempontból.
-
Jaded
őstag
válasz
cappa72 #185266 üzenetére
Ha az F Astra megfelelt, akkor szerintem a Fluence is megfog. Nem egy űrtechnika, kicsit olcsósított mindenhol, de egy 1.6-os Renault motorral szerintem örök élet+1 nap. Persze ha fél a változástól, akkor maradhat akár Astra is (bár abból a benzines Ecotec motorok szeretik az olajat is enni - talán 1.4).
-
Mauzes
addikt
válasz
cappa72 #185119 üzenetére
Na, egy ilyen hibrid lenne a legjobb. Bár gyanítom, hogy elég drága lesz majd ez az S-max hibridben. De legalább erős, nem úgy mint a nagyon drága Prius+.
A Peugeot 5008 is jó ötlet, nem is gondoltam, hogy hátul 3 üléses. Bár alapból nem vagyok oda a SUV-okért, még lecsekkolom jobban. A motoroktól kevésbé tartok, újként veszem és nem sokat fog menni, vagy ha mégis, akkor 4-5 évesen eladom.
-
aero.
veterán
válasz
cappa72 #185074 üzenetére
Nincs semmi baj az egyenletes haladassal 1500-as fordulaton. Kiloni gondolom amúgy sem onnan akarsz, tehat visszavaltasz. Az auto amugy is tudtodra adja, ha nem tetszik neki (remeg), az meg 1200 alatt. Az automatak siman bevaltanak 1000 kornyekere egyenletes, kis terhelesu haladasnal. A baj az, hogy a dsg is.
-
Tin
veterán
válasz
cappa72 #185071 üzenetére
Javasolt olvasmány: A nyomaték öl, nem a fordulat
-
-
sagesz93
addikt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
cappa72 #185059 üzenetére
[link] 80-90 körül már szerintem lehet sietni.
(2500-)3000-ig simán pörgetném, nem a fordulat a gond, hanem az ólom láb
egészségesebb, ha van jobban kenés, öblítés, és kevésbé is kormol akkor szvsz. Dízellel 1500-2500, benzinnel 2000-3000 a normál tartomány, amit tartani szoktam, de esetedben a turbó miatt gondolom jobban szeretsz nyomatékból menni
-
tboldi
nagyúr
válasz
cappa72 #184183 üzenetére
Szintén (az olajbetöltő és a generátor között). Mondjuk a Jazz-nél ritkán van gond magával a szeleppel, inkább a hengerfej és a szívósor közötti átvezető lapka szeret eltömődni. Ha nagyon tele van, még nem áll meg az autó, max. csak kicsit lassabban pörög fel, meg egy kicsit jobban rángatózik elinduláskor, de nincs vészmód vagy bármiféle korlátozás.
-
8th
addikt
válasz
cappa72 #181569 üzenetére
Tesómék is ezért nem adják el, nem ér semmit a piacon. Második tulaj, törésmentes, van benne valami 170ezer valós kilométer. Alap 1.4 8v két lufi centrálzár szervó rozsda csak felületi a szokásos helyeken. 280-ért rakták fel hahura kivétel nélkül csak főnök/báttya/tezsvírem/stb típusú alakok jelentkeztek rá akik látatlanban 200k-s vagy az alatti ajánlatokkal nyitották a beszélgetést. Le is szedték a hirdetést hamar. Megtartották koszolós, kutyasétáltatós, állatorvoshoz menős kocsinak. Udvarban elfér a másik mellett.
-
Tin
veterán
válasz
cappa72 #181510 üzenetére
Touran vs uj Corolla kombi? Az egyik nepautonak keszult, es nem a VW
Raadasul karacsony elott vagyunk, es az egyik legnagyobb nemet varos 100 km-es korzeteben nincs? Ertesz, ugye?
(#181512) nandow: Megertenem, ha barmi extrat kertem volna, de a legkeresettebb osszeallitast kertem, kozepes felszereltseg, Navi+Tech. Ezzel reklamozzak, szerintem magasan erre kapjak a legtobb megrendelest, szoval hulyeseg, hogy "nincs". A hozzaallas meg foleg az.
(#181513) Dare2Live: Koszi a megerositest, hasznos info. Akkor asszem nem aggodom a kocsi miatt. A Toyota meg Toyota, de mint irtam korabban, most tenyleg kicsit atleptek magukon, nem lett rossz felszereltsegben sem az uj darab. Ha egy Golfot konfiguralsz odaig, az is hasonlot fog tudni. Persze valoszinu jobban-kenyelmesebben.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
cappa72 #181312 üzenetére
Érdemes körbenézni alaposan, mert ugyan szállításkor nem szokott baj lenni de hibaszázalék ott is van. Belül a kárpitok nem lógnak-e, minden a helyén van-e (nálunk pl az A oszlop belső borításánál egy patent nem fogott rendesen ezért az picit lógott). Ami fontos, hogy az összes extrát csekkold le, nálunk pl a gyári prémium szőnyeget "elfelejtették betteni" de a többi rendelt extrán is jó ha végig szaladsz, amolyan chclist szerűen.
-
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
válasz
cappa72 #180815 üzenetére
Ez nem új? Annyira nem követem
Már látom, hogy nem, megtévesztett a szöveg
Mondjuk hahun még van fent új c-max -
nrvn
csendes tag
válasz
cappa72 #180612 üzenetére
Ami azt illeti a szívem az s max fele húz inkább.
Valamivel kevesebb elektronika, tartósabb motor - a BMW féle vti sajnos tud meglepetést okozni elvileg - és igazán már a megjelenése óta nagyon bejön az autó!A Citroen fele meg inkább az eszem húz. Több extra - hibalehetőség ellenére - talán 1 fokkal jobb fogyasztás és ami igazán gondolkodóba ejt az a kor!
Fordokat 2006-2007 körül tudnék venni míg Citroen akar 2011-2012 körülit is!
-
Doki16
addikt
válasz
cappa72 #180469 üzenetére
Új autó lenne? Én biztosan az 1.5 TSi-t választanám. Mondjuk használtban is
Néha nem hiszem el, hogy milyen keveset fogyaszt. 1700 kg a kocsi és jelenleg 4,5 az átlag benne. Sima benzinesként is alig nagyobb neki
Az Ecoboost többet eszik és 20k km után motorcserés(#180477) Luck Dragon: Kérdezz bátran, nekem volt B7 és viszonylag sok infót összeszedtem róla. Ha bármiben tudok akkor segítek
-
q13579
senior tag
válasz
cappa72 #179042 üzenetére
Pontosan.
Volt is egy kalkuláció pl. a Kia esetén. A büntetés akkora tételt jelent, hogy átlagosan akár 300.000 HUF-tal is megemelheti a modell árakat. Nem beszélve arról, hogy mivel pl. részecskeszűrőt is be kell építeniük a gyártóknak az összes benzines közvetlen befecskendezésű modellbe, szintén felfelé fogja nyomni az árat.
Ezt magam is tapasztaltam, mikor 3 hónapja kértem egy ajánlatot készleten lévő CEED-re 1.4 tgdi motorral gold felszereltséggel. Akkor 6.150 lett volna az ár, most 6,250 alá egyik ajánlat sem tudott bemenni (és ne tévesszen meg senkit pl. a hahu-n lévő kínálat, az esetek nagyrészében azok már nem eladó autók, csak lehet venni hasonlót... és hogy hogy nem azok már kicsit drágábbak...).
Itt is tisztában vannak vele, hogy drágulás lesz, valószínűleg ezért nem is engednek az árból, elégedettek a sales számokkal... (őstermelői kedvezménnyel ugyanannyiba kerül egy felszereltségben azonos Golf varian 1.5 tsi comfortile, mint egy Ceed SW 1.5 tgdi gold... És sajnos nem a golf esett le a Ceed szintjére árban....)
-
ngaba
aktív tag
válasz
cappa72 #178936 üzenetére
Elhiszem.
De azért a Galaxy egy más kategória, mint amikben eddig gondolkodtam...
Mondjuk érdekes, hogy először a kompaktság volt a fő szempont (sokat lesz használva városban is, és azért nem annyira szeretek nagy autókkal parkolni). Először még a 4,5 méteres hosszt is sokalltam (ezért kötöttem ki elsőként a C-maxnál, ami aztán minden egyéb prioritásomtól függetlenül megtetszett), most meg már egyre nagyobb és nagyobb autókat nézek, mert mindenki azt mondja, hogy kelleni fog az majd.
-
Dare2Live
félisten
válasz
cappa72 #178674 üzenetére
"Állandó terhetés mellett ezek kevésbé szenvednek..."
Én nem érzem, hogy a kissebbek szenvednének. óra szerint 140hez pályán tippre ~35KW kellhet, ami még a legkisebb motornál is 60%os terhelés.
Erre erősít az rá, hogy az 1.6os MPI pályán használva +1decit eszik 1.4 MPI-hez képest. Pedig abban ott a 6os váltó...
-
ktr_lala
csendes tag
válasz
cappa72 #178749 üzenetére
Szia! Köszi a hosszabb választ, ez így nagyon hasznos volt. Azt kell átgondolnom, hogy ha most veszek egy 10 év körüli autót, akkor azt meddig tudjuk használni, értem ez alatt, hogy ahogy jönnek a gyerekek, telik az idő...
Viszont mindenképp két kocsira lesz szükségünk. A mostani 15 éves. Azt még szerencsés helyzetben 6-8 évig használhatom. Ha lecserélem akkor érdemesebb lenne arra cserélni amit most veszünk, és a helyett kellene egy újabb. Ez alapján lehet, hogy jobban járunk egy nagyobb sedannal vagy egy kombival. Esetleg egy Honda Jazz? Na ez tekervényes lett. Ezt még át kell gondolnunk. -
válasz
cappa72 #178624 üzenetére
Oh, én azt hittem ezen túl. Ez sajnos sokat nem fog jelenteni mert a JSZP-t nagyon sokára fogják ha egyáltalán feltölteni a régebbi adatokkal - szerintem.A másik meg itthon nincs a biztosítós adatbázis hozzáférhetővé téve. Ha valaki nem jelenti pl a javítást mert kp-zik akkor annak nem lesz nyoma. Belgiumban v hol pl a gumis is beleírja a nagy tesó db-jébe ha cserél gumit km-rel együtt.
-
válasz
cappa72 #178622 üzenetére
A rendszám lekérdezős buliban -jszp- pl: elérhető az autók rétegvastagsága is elemenként, de magánszemélyeknek az nem elérhető. Csak nem értem, hogy miért.
Bitpork: Hallgasd meg Winklert hogy csinálja, az se rossz.
Az A4-es sztori érdekes, de ahogy írtad "régi" autó - bár ez is furcsa, nálunk is voltak minőségbeli problémák akár márkaszerviz karosszériás részével, de valahogy mindig sikerült megoldani, hogy kijavítsák az elrontott részeket, pedig a flotta nagyobbik része nem prémium.
-. Ez egy 2 éves darab, viszonylag fiatal, itt ilyet nem tudsz mondani. Az is kérdés szerintem, hogy mi állt az eredeti hirdetésben, ha sérülésmentesnek hívták, akkor nem gondolnám, hogy annyival elintézhető, hogy hát azt hittem látja a vevő is, hogy eláll. Ettől függetlenül szerintem is jobb, ha sikerül megegyezniük, gyorsabb, egyszerűbb, csak ehhez kompromisszumot kell kötnie mindkét félnek.
-
-
kisza25
félisten
válasz
cappa72 #178568 üzenetére
Elvileg úgy kell bejáratni, hogy bemelegedésig 1800-2500-as fordulat, aztán amikor már meleg folyamatosan változó fordulat 70-75% -ban kihasználva a fordulatszám tartományt, ezt kb az első 1000 km-en, legtutibb városban bejáratni ez miatt. Aztán el lehet vinni akár a teljes fordulatszám tartományba, de nem padlógázzal, aztán az első ~3000 km után már mehet a padlógáz is.
Tempomat kerülendő, meg az állandó fordulatszám bejáratás alatt.
Én próbáltam ezt betartani és jónak tűnik az eredmény, már sokkal jobban megy, lassan benne van 10000 km -
-
kisza25
félisten
-
ribarszki
őstag
válasz
cappa72 #177225 üzenetére
A Fordnál a konfigurált árból 15% jó eséllyel lealkudható. És abból még lejön a 2,5M. Ahogy kéregettem az árajánlatokat, a Fordnál volt a legnagyobb árrés. Pl. a Renaultnál 7% fölött nem ment sehogy. Skoda 10%.
Próbáld ki a Tourant és az Smaxot. Biztos érezni fogod melyik tetszik jobban. De emlékeim szerint az Smax nagyobb volt mint a Touran.. -
ribarszki
őstag
válasz
cappa72 #177193 üzenetére
Pont ezt az utat jártam végig amit te. Majdnem mindet ki is próbáltam. A Kodiaq nagyon pléhdoboz, pont mint az Octavia. Akkor már inkább Touran. De nekem ez az új, feszes, kemény futóműves német (VW konszern) vonal nem jön be.
Az Smax nem rossz, pofás családi autó, talán a felsoroltak közül ezt választottam volna leginkább. -
-
kisza25
félisten
válasz
cappa72 #177174 üzenetére
Én dolgoztam fizikai munkát napi 12-16 órában szabadnap nélkül igaz "csak" 5 hónapokat, de azt 7 szezonban és mellette a másik 7 hónapból 4et dolgoztam máshol, szóval nem lehetetlen, meg 24/7- ben dolgozott, azaz napi 800 km nem 1200 km. Igen az is nagyon sok, mert napi 10-12 óra munka.
Vannak sztahanovista emberek, én is az voltam amíg elértem a célomat. -
nesa
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
cappa72 #177145 üzenetére
Pl a szívósor régen fém volt, ma már műanyag (néha van is belőle gond), ilyenekre gondolhatott. Bár ebben azért van egy jó adag, bezzeg régen miden jobb volt noszalgiázás. Sztem nem kell ettől tartani, azért kiszűrhetőek azok a típusok amik nem tartósak.
Pl a Suzuki 3+7 év gari, Kia 7 év gari...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cappa72 #177145 üzenetére
Hát, van benne valami, de azért nem annyira szörnyű még a helyzet szerintem. Pl. egy 1.3-as Jazzel nem csak a garanciaidő végéig terveznék, de szerintem is igaz, hogy vannak bonyolultabb konstrukciók (sőt, általánosságban ez mindegyikre igaz szvsz), amik 6-8 évesen már veszélyesebbek lehetnek.
-
gaborbol
őstag
válasz
cappa72 #176514 üzenetére
Nem tudom halgattad-e a legutolso totalkar egesteret. Banki dolgozol vett tamogatasos hetulesest. Talan van benne valami hasznos.
Nalunk anno az egesz csalad hapogott, hogy miert vettunk Peugeot partnert, hogy nez ez ki, mekkor batar stb.
Parszor ultek benne, aztan hat mennek nemetbe, oten, es kicsi a Corolla, kolcsonkerhetjuk-e?
Ar/ertek aranyba baromi jok, siman meg lehet szokno, mi nagyon szerettuk.
-
-
Doki16
addikt
válasz
cappa72 #176514 üzenetére
Prius+ nagyon drága. És azért hidd el meg kell venni legalább a Comfort felszereltséget, mert az alap Toyota-k bántóan "gagyik". Hozzáteszem, hogy ha újként veszed, nagyon sok km kell, hogy visszajöjjön a hibrid előnye. Ami mellette szól az a nagyon megbízható technika. Olajcserén és szűrökön kívül mást nem igényel. 180k km környékén kéri az első komolyabb karbantartást ami az EGR pucolás, ez kb 35k ft.
A VW Touran-on nagyon elgondolkodnék egy Comfortline felszereltségi szinten. Alsó hangon 4 millióval beljebb van mint a Prius. Új autó lévén meg a TSi és a DSG se ad aggodalomra okot. Fogyasztásba is max 2 literrel több mint a Prius.
-
aero.
veterán
válasz
cappa72 #176493 üzenetére
Így már egy Touran is megfontolandó lehet: Volkswagen Touran is lesz ám 5 millió forint alatt. De a Rifterről ódákat zengett eddig minden autós produktum, praktikus cucc.
1.5 TSI meg éhezőművész, újonnan, garisan nincs mitől félni.
-
nesa
veterán
válasz
cappa72 #176486 üzenetére
Én is néztem de én teljesen más vonalon gondolkodok csak teherautó alapokra épített gépeket néztem, a tolóajtó nagy luxus nem mondanék le róla.
Fiat Doblo maxi, nekem ez jön be leginkább még ha ez a legrégebbi típus.
citroen berlingo
Peugeot Rifter
Opel combo ezekből is a hosszú változat.
(#176495) máyköl
Ismerős mondta hogy ö jövő héten már szalad venni DÁCSIÁT nincs most se jó kocsija se sörnyitója ez meg kettő az egybe, mert mindent tud, nagyon fasza és hülye vagyok ha én is nem veszek egyet, na most megnéztem, mondom olyat konfiguráljunk mint a 22 éves citroenem + kéne ülésfűtés.
Nagyok az igényeim mert 6x villany ablak nincs
Plüss kárpit nincs (baszki a dako 1300ba volt)Digit klíma nincs
Kárpitozott ajtók, nincs
Toló ajtó nincs
Világos belső nincs
Mondom jó azért egy automata váltóval még meggyőzhető vagyok, de basszus az sincs.
Így azért nehezen vagyok meggyőzhető meg keskeny is nagyon. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung LH46EDDPLGC 46" FullHD LED Monitor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 512GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest