- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chereiose
addikt
-
vmk
tag
válasz
janos1988 #197612 üzenetére
Hát... Kívül szép. Belül nagyon gáz. Nekem ugyan ilyen belsejű van. Kormánnyal nem tudom mi lett, hogy besárgult. Az ülés kárpitok nagyon gatyák, lógnak az ülésen elöl-hátul. Ilyet még nem is láttam. Gondolom eláztatták/túlgőzölték vagy hasonló, ez nem javítható. Az enyém tök feszes.
Vezető oldal ki is van ülve rendesen. A szőnyeg is valami sárgult akármi.
Garázsban tartott (gondolom), nyilván nem rohad. Bár ha alaposan mosták a kényes helyeken és törve sem volt, akkor ez alap. Az enyém sem rügyezik sehol.De valóban a jó állapotú motor és kasztni a legfontosabb!
Szerk: vezető oldali ajtó kárpit szét van nyílva...az is eleg kemény.
-
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
janos1988 #197551 üzenetére
Nekünk facelift 206 van 1.4hdi motorral. Olcsó üzemeltetni, aránylag még ma is jól néz ki és bosch elektronikával hibánk sincs. Husky felszereltséggel kis autó létére elég jól megvan pakolva extrával (esőszenzor, ülésfűtés, első villanyablak, automata fényszóró, klíma). Elkerült minket 2003 óta a "szarfranciamindenkábelfeketekarácsonyfaműszerfal" elektronikus hibák. Hátsó futómű 50-100 ezer kilométerenként felújítandó, nekem 45 ezer pisztolyorrú Mátyásból kijött. 265 ezer km van benne, vegyes felhasználással. 500-600 körül már egész jót kitudsz fogni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
janos1988 #197417 üzenetére
Ha számítanak a költségek, akkor inkább az egyest választanám. De részletes infókért kérdezz be a Renault topikba is, ott nagyobb a típusspecifikus tapasztalat!
-
dj79
senior tag
válasz
janos1988 #197411 üzenetére
A kettes megane facelift előtti változata sok bajjal küzd, kezdve az elektronikától az első rugótörésig minden. A motor ugyanaz, de a körítés nem sikerült. Az ötajtós szűk, a szedán és a kombi nyújtott tengelytávú. Ami nálam előjött: trafók, kártyaolvasó, rugótörés, kábeltörés az ajtóban, egy év alatt két váltótartó baj, rejtélyes nemindulás, állandó izzókiégések, pedig egy kevés tulajos, karbantartott példányt vettem anno. A megane 1 ph2 ahhoz képest japán megbízhatósággal rendelkezett.
-
pècsimunkás
addikt
válasz
janos1988 #197340 üzenetére
Ha tetszik a Megane, veheted belőle az 1,4 16v- t. Jól megy az is, évekig jártam vele ki Németországba, 140 utazót simán tartotta teljes terheléssel, néha, 1-1 szakaszon 160-170- eztem vele, sima ügy volt.
Nagyon jó, megbízható motor. Az autó is megbízható, csendes, a gyári hifi parádésan szól, az enyém Expression volt. Króm díszek, hővédő szélvédő, színezett üvegek, elektromos, fűthető tükör, hátsó roló, külső hőmérséklet kijelzés, fed comp, és még raktam bele egy könyöktámaszt is!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
janos1988 #197340 üzenetére
1999-ben volt facelift, ha jól tudom. Hűtőmaszk, lámpák alakultak át, leginkább ott lehet észrevenni. Képeket nézd meg, jól látható a különbség.
Thalia furcsamód olcsóbb, mint a Clio. Jó, nem egy szépség hátulról, meg kicsit belsőre is puritánabb, de hatalmas a puttonya. Nálunk pár éve van egy 1.4 16V Thalia, eddig kopó-fogyók voltak cserélve, de nem mondanám drágának. 8 szelepes változatot hanyagolnám, erőben azért jobb a 98 lovas 1.4.
-
válasz
janos1988 #197336 üzenetére
Jó az irány, faceliftes Cliot vennék, vagy Punto (sportingot). A fiatnál abs (gyűrű) és kkrmányszervo (relé vagy motor) hiba jellemző, Clionál benzineseknél nem tudok. Esetleg 206, ha van nem letaposott (C3 jobb, de drágább a normálisak szerintem).
Saxo fél milláért erős, a fl kettes Clio mindenben jobb, biztonságban 2-3 kategóriával. Kivéve Saxo VTS csapatásra, de most nem ez volt az igény.
Megjegyzem a német korabeli 1.0-1.2-1.4 8V-hez képest nem is gáz az 1.1, sőt! minden magyar autópályán tartja a 130at, és még nem is hangosabb mint a legtöbb konkurencia. De a fentiek miatt nem ilyet vennék, nem az ereje miatt. Megint kivéve VTS , de felelős apukaként inkább C2 VTSre gyűjtenékSzerk: Thalia gagyibb mint a Clio, azt tudni kell (mint sokszor a keleti szedánok). Meg... Szeeedááán.
G Astrát nem vennék, bár nem kifejezetten rossz. Twingo sem rossz, de Clio tágasabb és megbízhatóbb és jóval bizzonságosabb. Kb mindent üt mini-kis-kompakt vonalon fél milla környékén.
Nincs azaz isten hogy magamnak ne az 1.4 16V-venném belőle (nagyon max az 1.2 16V). Vezetés ellen beoltottnak jó, de kevesen szeretik/tudják (jó, magyar autószerelők mégis MIT tudnak?) beállítani a szelephézagot, fikázzák hogy szar meg kopott (mi kopott, 15 éve nem állította senki és ezek a motorok baromi sokat elmennek, nincs látható/mérhető kopás)... -
tboldi
nagyúr
válasz
janos1988 #197336 üzenetére
Amúgy milyen autót érdemes venni 300-500k között, amire vásárlás után nem kell sokat költeni (100-150k) [...]
Bármilyet, ami még nincs olyan gyászos állapotban.
De komolyan, ennyi pénzért nem konkrét típusokat kell nézni, hanem csak arra kell koncentrálni, hogy minél jobb állapotú és minél kevésbé rozsdás legyen, valamint minél több műszaki legyen rajta.
Mondjuk ez tetszetős, de a pályát elfelejteném vele.Eleinte én és apum is fél misi körül kerestünk állomásra járós autót anyumnak, így találtuk a fenti Saxót is, de már inkább afelé hajlik az egész család, hogy meg kellene várni apum 13. havi fizuját (június-július), így már közel a dupláját rá tudnánk szánni a projektre. Ennyiért már egész pofás Fiat Pandákat is lehet kapni pl.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
janos1988 #197333 üzenetére
Thalia/Clio vonalon mozogva szerintem már az 1.4 16V is egész jól mozgatja a bódét, de létezett 16 szelepes 1.6-os motorral is (pl). Ha a Clio bejön, szerintem nem rossz irány.
Megane sem ördögtől való. Viszont inkább csak 1.6-os motorral nézném. Első generációból csak a faceliftes verzióban gondolkoznék, az előtt a korrozióvédelem problémásabb volt.
-
válasz
janos1988 #181572 üzenetére
Hát azt biz' men tudom.
2002-ig gyártották Classic néven az F Astrát. (Azt hiszem a miénk már lengyelországi gyártású.)
Többek szerint az x16szr motorosok a legmegbízhatóbbak. Ezt nem tényként jelentem, ki, hanem hallomásból... olyan vélemény is van a neten, hogy a "régi 1.6-os motorok ugyan gyengék, de agyonüthetetlenek". A hozzáértők úgyis elmondják majd véleményüket. Én csak felhasználói szemmel nézem.(#181574) 8th
Megtartották koszolós, kutyasétáltatós, állatorvoshoz menős kocsinak. Udvarban elfér a másik mellett.
Az se' rossz.
Mi iskolás, edzéses városbarohangálós + kutyasétáltatós kisautónak használtuk, most újra első autó. -
válasz
janos1988 #181557 üzenetére
Nekem 1.6-os van belőle (x16szr), az kicsit erősebb (75LE) - 14 éve szolgál minket (használtan, 47e km-rel vettük).
500k-ért szerintem drága az, bár nem írtál évjáratot. Az üléseket mindenképp próbáld ki, mert azok azért nem a legkényelmesebbek.
Én családdal voltam (4-en, két kisgyerekkel) lent horvátoknál kétszer is vele, és alapvetően gondunk nem volt, de a kényelem hosszú távon nem a Classic start-ra jellemző. Most már kifejezetten fájni tud tőle a derekam 80km után.
A sedan csendesebb, mint a kombi, és azért az 500 literes csomagtartó az jó.
150e km körül nem nagyon szabad hogy túl sok baja legyen a motorjának, ha nem zúzták szét, nem nyomták ki a szemét. De pl. a vákumcsövek, levegőcsövek gumi részeit most kellett (19 éves) cserélni, mert szétmálottak.
A mi Classic Start Sedan-unkban még ketyűtartó világítás sincs, annyira "start". Emelhető ülésről álmodni sem szabadott (most hiába keresnék normális ülést hozzá, nem találtam eddig...)
Soha nem hagyott még cserben.
Viszont összességében igásló kategória. Ha tényleg jó állapotú, akkor ugyan nem 500k-ért, de megérheti. Alapos átvizsgálás után természetesen. Viszont a fenntartása nem egetverő.
link az opel topikból. Nagyjából 7000Ft/hóra jött ki eddig (persze benzint nem számítva) -
Cifu
félisten
válasz
janos1988 #181563 üzenetére
Nem vagyunk egyformák, de pláne ha hosszabb utakra mész, akkor szerintem egy fapados Astra nem egy ideális eszköz. Én például ABS nélküli autóba azért már nem szívesen ülnék, hiába van a hátam mögött több, mint fél millió km és 24 éves jogsi.
De alapvetően állapotot veszünk, és ha tényleg nem egy rozsdaboglya, nem ereszti az olajat, nem kotyog a futómű, nem pattog, stb., és tényleg tetszik, akkor ülj bele. Hozzátenném, hogy én inkább néznék egy Toyota Corolla-t vagy Skoda Octavia-t ilyen árszinten, amiben azért az alapvető kényelmi dolgok adottak. Persze a hazai használt autó piac tényleg valahol egy sötét középkor, és ha záros határidőn belül kell jármű, akkor a keresgélésre fordított idő, energia és pénz egyszerűen sose fog megtérülni.
@tboldi: Ennyire gáz lett a piaca (felment az ára)?
Pár éve 1,2-1,4 millió körül nézetegük őket, nem mondom, 10-ből 1 volt vállalható, de ez nagyjából bármelyik típusnál elmondható.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Háztartási gépek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Suzuki topik
- Opel topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- 16 GB RTX 4080 HP OMEN - garanciával
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Apple iPhone 15 /Gyárifüggetlen / 128GB / 12Hó Garancia / 90% akku
- PS 5 kontroller // Számla // Garancia //
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2954
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest