Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
von toth
tag
De ez nem gorilla?
Na, evribodri, nem akartam én itt oktatni-mindenki arra költi a pénzét amire szeretné- a Dacia csak egy hasonlat volt, nincsenek preferenciáim, múltkor egy 2008-as Peugeot volt a befutó, aztán néztem régi sorhatos benzines x3-at, nem vagyok megrögzött márkafan. Amit írtam nem azért írtam, hogy fikázzak (lehet hogy úgy jött el ezért elnézést), hanem van egy véleményem az idő mulásáról és az azzal összefüggésbe hozható bájak fizikai romlásáról. Ha lehet választani a 20 éves középkategóriás menyecske megy egy 50 éves Pamela Undorson között én a fiatalabbat választanám még ha nincs is olyan jól kiképezve, na
-
kisza25
félisten
az a helyzet, hogy az 1.0 óta finomítottak egyszer az 1.1-el és most a 2.0-val, szóval, az hogy ez milyen lesz 6 év múlva, azt majd 6 év múlva lehet tudni, de az 1.0 óta nagyon sokat javult és pont a gyenge pontok (adtak a felhasználók visszajelzéseire)
A másik dolog meg, hogy baromira tartja az árát a dacia, a legkisebb bukók a dacia-n vannak, mert ugye alapból is olcsó. 4 évnél tovább meg kb biztos, hogy nem tartanám meg, mert max 5 év a gari és akkor meg még el is lehet adni.
Amúgy ültem 1.0 dusterben is, amire vigyázva volt és annak nem volt semmi baja. Haverod lehet keveset használja, de pont ütöm-vágom autónak, azért én nekem nem csak terepre kellene (oda is)
mindegy kipróbálom az újat, lehet alapból elvérzik nálam is.
a fiat tipo sem tetszett már annyira élőben -
-
szőröscica
addikt
+1, most az Amperaval ugy erzem en is eltalaltam az iranyt. 3-4-5 eves, dokumentaltan keveset futott auto az marha jo dolog. Abban benne van meg 5 ev nyugodt autozas, ha vigyazol ra, de mar sokkal olcsobb, mint az uj, es nem fajnak annyira a karcok sem.
Mondhat barki barmit, egy 10+ eves, 200-at futott auto mar nem olyan, barmilyen jo karbantartast kapott. Itt-ott log valami, zorog ez-az, a kaszni sem annyira merev mar, stbstb. Es ott mar preventiv jelleggel allandoan bele kell nyulni, hogy az eloregedo dolgokat kicsereld.
De ez csak az en tapasztalatom, nagyon kis mintabol a csaladomban.
-
grizlisandor
veterán
-
molnarpeter
nagyúr
Classicus!
Itt az SDI kombi megy 5 éve, eszik úgy 5 litert (pályán 5,5-6), szükség szerint utánfutót húz (ha azonnalra kell a műtrágya, nincs mese), nem kérdez vissza Auchan kúton sem, viszont előzés több odafigyelést igényel. Ettől függetlenül olajcsere mellé általában van valami teendő (fék, szilent. mikrokapcsoló, stb), viszont maradtunk ott sehol. Egyszer tesztelni raktam bele egy gyanús akkut, le is merült, de az szándékos volt. Másszor csavar lett túlhúzva (menet feladta), elkezdett kopogni a motortartó szerviz után, megálltunk, bokor effektus - másnap reggelre bontott cuccal kész is lett, kb 30 km távolságra volt alkatrész.
-
-
-
-
Lehet hogy túlgondolom de azt nem tagadhatod h mindenki úgy lépett fel mintha KAMELOT public enemy #1 lenne. Pedig nem kell sokat keresni h igazi romhalmazokat lássunk az utakon.
Most is gyári bizbaszok jönnek a mortorhoz. Ugyanakkor már anno is le lettem hordva mindennek mert az első allroadnál bevallottam h nem költök új gumira. Mindig téli 7mm körülit veszek párévesben és max 2 évig van a kocsijaimon.
Féktől valóban nem veszek bontottat bár el tudom képzelni h kis kitartással lehet akár újat is vadászni. De pl légrugót már németből vettem után gyártottat sok-sok garival - és működik töredék áron. Pl: szeleptömb gyári 130-160k+posta, Merkelországi utángyártott 70k+posta.Az olajfogyás érdekes kérdés, mert ugye németeknél a liter/1000 km is normális a gépkönyvek szerint, de maga a tény h szándékában áll elkölteni rá több ezer ojrót hogy ez ellen tegyen azt mutatja nekem(!), hogy igen is tesz nem is keveset az autójáért.
Persze tudom én ítélem meg rosszul, csak akkor is rá kellett mutatnom, hogy a nagy átlag sokkal rosszabb állapotú bármilyen kategóriás autóval IS kimegy az utakra.
-
KAMELOT
titán
Mint írtam....ki, hol talál, mit mennyiért! Komplett fékszett bontott kocsiból 60-70k körül kijön.
Az amiket írsz tényleg igaz nálatok MO-n, csak én Szlovákiában élek és itt jó áron hozzájutni bármihez.
MEYLE lengéscsillapító, ugyan azt tudja mint a SACHS csak lehet korábban kell majd cserélni. Lényegében ugyan ott vagyunk.
Nálam másról van szó.....én a kocsiban a kényelmet szeretem.Ültem jó pár autóban és összesben xar az ülés. Azért maradt a listán két verzió vásárláskor. S500 vagy 735i. Mivel az S500 légrugós, így az is ki lett lőve. Maradt a 735i.
És tudod mit mondok neked.....egy álmom vált valóra amikor 2016.12.28-án este 6 órakor azt a kocsit vittem haza, amiról csak éveken át álmodoztam. -
-
Johnny_vT
senior tag
Talán túloztam - ezért is az OFF TOPIK megjelölés - de ahhoz mindenképp tartom magam, hogy 5-6 km-es utakra nem szabad dízelt venni. Se ilyet, se olyat, se amolyat. (A futárszakma más, mert ott a kocsi többet megy mint áll, de "hétköznapi" használatra igaz a fenti.)
Kifejtenéd a szempontjaidat, ami alapján ostobaságot írtam?
-
gzbotii
nagyúr
Én sem Versot vennem, mert randa.
Sima Yarist 3 évig nyomtam, évi 16-18.000 km raktam bele, három különböző autóba (párhuzamosan). Szerintem ez alatt eléggé megismertem a típust.
40km hosszabb úton hátad elszakad, gyorsuláson sokat dob, ha van hátszél, máskülönben 4-6000rpm kell. Utfekves gyatra.
De ha kellene nekem egy városi benzines, egy kombi dízel Passat/Mondeo mellé, én Yarist keresnék. -
#94529552
törölt tag
Vannak ott egyéb furcsaságok is azonkívül, + jóval a piaci ár felett kínálják. Ja, és az is nagyon szép, hogy a téli kerekekért, amit hozzá adtak, ő még extra zsetont szeretne. Szerintem csak egy kiglancolt, agyonszilikonozott több százezer km-t futott példány (persze
hihetőis, hogy 2015-ös német import 155k futással, ami a Fehér úti telepre jellemző). Aztán majd jön vele a szopóroller, és lehet még nincs a kereskedés nevén se, meg majd az eladási érték feléről akarnak számlát adni. De madár mindig lesz, aki elviszi. -
-
von toth
tag
Természetesen vannak olyan autók/műtárgyak, amelyek olyanok, mint a palackban érlelődő borok. Én sem rugdosnék le magamról egy hatvanas évekbeli maseratit vagy alfát (vagy volvo p1800) , de nem hiszem, hogy egy 2012-es dízel hármas béjemvét vagy egy b-s mercit nekiállnék 20 év múlva restaurálgatni. Manapság nem sok dolog készül az utókornak, hogy a prémium ma szemmel kimerül egy szinttel magasabb anyag és motorhasználatban. 15 év múlva a vitara meg az x3 is 80%-ban a bontóban lesz, csak az nem mindegy (mondjuk valakinek mindegy) mekkorát buknak rajta. De igazán az fog majd bukni, aki ezeket teszemazt 18 év múlva életben akarja tartani. Persze lehet szabadidőt áldozni mindenre, de az is pénz valahol.
Az autó mára használati tárgy lett, nem tudnék most olyat mondani, amire 20 év múlva onanizálnék.
-
-
-
-
zolikaDB
veterán
Haaat, kobaltaval faragott a G Astra is szerintem, holott a forma tetszik, igazabol 6. eve van meg, 8 eves kora ota. Szinte mindig koltottem ra, talan iden meg nem, de mar lenne mit...
Nincs bajom az Opellel, de ha a kinalatot megnezed, 1.8 kombi Vectra C-bol nagyon keves van elado... Abbol is 122 meg 140 lovas van, es egy 10+ eves meg mindig 1.2-1.4m korul van. Ha fb-os Vectra csoportot nezem, ott plane feldicseri mindenki kilepes elott a portekajat.
Vedtra C, Signumbol a dizelek vannak elerheto arban, nyilvan van oka, miert, lehessen ra kolteni. -
hobizoli
nagyúr
delelott beraktam egy 147 1.9 16v JTDm Dyno-s videos mereset a FB-s csoportba
340lo meg 572Nm a kereken mervehallod, olyan massziv kussolas van egesznap, hogy ihaj... van rajta mar 6 like meg 2 komment, a 17200 fos csoportban, maskor meg egy perc alatt van ennyi vmire, ami VAG-s tema
remelem azert nem mentek meg a Duna-nak paran, vagy vagtak fel hosszaban az utoereiket
-
-
szőröscica
addikt
Szét kellene választani, hogy a motor széthullása esetén arra gondolnak-e, hogy úristen elkopik a motor 200 ezer km alatt, vagy pedig arra, hogy annyi bonyolult segédberendezés van már rajtuk az emissziós követelmények miatt, hogy ha valami beszarik, akkor GTK lesz a kocsi 10 évesen.
Nyilván normál esetben nem kopnak el a motorok, de az általad említett kis literesben volt közvetlen befecskendezés? Volt EGR? Részecskeszűrő? Kettőstömegű? Ezek lesznek a drága mókák, nem az, hogy gyűrűzni kell félmillió után. El sem fognak menni fél millióig, mert hamarabb elbontják már őket.
-
Ezért mondtam footy-nak h szűk a keresztmetszet amiről beszél. Itt azért ha más nem, kicsi olvasással kideríthető, h mire kell figyelni h megnöveljük a turbó élettartamát. Mert bárki bármit mond, ha pl leállítják nagyobb terhelés után, nem csak a vag csigába ég bele az olaj. Vagy h hidegen nem terheljük, mert kikopik és/vagy elreped. Vagy hogy pörgetni kell, különben le tud ragadni a vg.
De ezt nem lehet elvárni azoktól az emberektől akik úgy keresnek autót h ne legyen drága, ne kelljen szervizelni, néha menjen ha kell kapkodni a pacskert, de ne fogyasszon. Ezek az emberek tipikusan 1500 alatt használják a fordulatot mer' keveset eszik. És ezt használnál hogy tudod kiszűrni ?(#153807) vzsryl: erre mit lehet mondani? Biztos csak véletlen hogy a visszatekert órás vagok halnak meg legtöbbször. Ami még mindig azt mutatja, hogy akármelyik autó elmegy 2-3-400'000 km-t. De persze én ezt csak nagyobb ccm-el tudom tapasztalatból, lehet hogy tévedek
-
footy
addikt
-
hobizoli
nagyúr
multkor a FB-n ment az eszosztas, hogy az uj Swift Sport 1.4T (140lo, 230Nm, 6speed, 970kg) de fika egy motor, semmire nem jo, mert a 20i 6henger meg a 20d az isten es az Érdi emelkedon nem hiszem megfirkalna
nem-e?nem akartam odairni az egyiknek se, hogy ilyen beallna a seggedbe ott, ugy feltolna azon az emelkedon, hogy vegig vakuzna rad vagy meg jobbrol ki is elozne, es sírva tenned fel a 20i meg a 20d PNV-det a Hahu-ra
mind csak azt felejti el, hogy 3-400kg-val kevesebbet mozgat a motor a kb ugyanannyi loval a kazanfedel alatt, meg egy rovid 6-s váltóval van szerelve, amiben valszeg 6-t is leforogja, nem kruzolni van/lesz attetelezve, tehet lesz ereje/nyomateka a kereken vegig
lehet csak 210kmh-t megy végre majd, de addig tol mindenhol, mint a barom
es ha a Vitara S 9.5sec kilóra az ilyen motorral, akkor nala a 300kg-val konnyebb SS-t siman 7.x alatt fogja 100-ra repiteni
azzal meg eleg sok Fila taska PNV-nek kifujja az orrat majd egy ilyen jovore, foleg ha meg ra is okositanak egy ~170lo 280Nm-re sw-bol, akkor lehet meg 6-l is tudna kezdodni a 100-s idejeosszehasonlitaskeppen az mk2 UnoTie 118loval meg 164Nm futott 7.7sec-s 0-100-s sprintet, 940kg-val es egy 5-s váltóval meg az akkori gumikkal
-
Morris
veterán
Én is így látom. A városi közlekedéshez nyomaték kellene. Sokkal kényelmesebb nyomatékból autózni. Az ilyen 1.4 meg 1.6 szívó benyák nekem lusták. Mondom ezt egy 1.9 PD paszuly tulajaként.
Viszont asszonynak benzines kellene. Egy kellemesen vezethető autó. Jelenleg egy 1.4 daewoo lanossal jár, ami széthullón félben van. Ez is jó viszonylag de nekem már gyenge. A passat vezetése után már neki is. -
#94529552
törölt tag
-
lenko
aktív tag
Variantot 99-ig gyártották.
Ha tőlem veszik akkor nem szélmalomharc (Mert én már kicseréltem mindent rajta, nem azért mert rossz volt). Nyilván az elhanyagolt darabok már 4-5 éve bontóba vannak, amit rendszeresen szervizeltek nem mondom, hogy örök élet, de akár 25éves korukig lehet használni őket, akkor is csak a rohadás miatt kell búcsút inteni. Egyébként most adtak túl rajta 600e-ért, és szintén ismerem akihez került.
-
-
-v-
addikt
ha az előírt karbantartást rendben megkapja
Ennyi erovel a legtobb dologgal nem lenne baj, mert tobbnyire csak a megfelelo karbantartast kene megkapniuk ... aztan megis van baj, szoval gyanithatoan ez vagy egy nem eleg jol definialt dolog a legtobb esetben, vagy siman elmarad.
-
-
-
-
tresh
veterán
Én kérek elnézést
lenko: persze jó ha van gazdája egy autónak de attól még nem ment meg hogy 3x annyiba kerüljön minden müvelet rajta. Plusz találj hozzá nem pék szerelőt... maradjunk annyiba drága hobbi ez és nem hiába réteg autó..van sokkal élhetőbb motor család ami egy átlag usernak hibátlan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- 0 km! ÚJ! Ninebot MAX G2 elektromos roller 32 km/h
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 512GB OLED 120Hz Gar!
- Honor 200 Smart 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Motorola G72 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 845 G9 - Ryzen 5 6650U I 16GB I 512SSD I 14,1" Touch I Cam I W11 I NBD Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest