Aktív témák
-
ashot
tag
válasz
janos666 #3864 üzenetére
Nem tippeltem, bar szerintem egy agyonspoilerezett csilivili *zar lesz, utos trailer, de semmi tobb. Megnezitek az E3 mas traileret akkor sejtitek mire gondolok. Olyan mint a Turok legujabb "fantasztikus" resze.
Ami jo jatek lesz sztem az arma2, de az meg dx9es ha jol tudom, meg a maffia2, amit remelem nem azert csuszik, mert atirjak dx11re teljesen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #3654 üzenetére
RV870-ből múlt év végén volt type out.
R.Zoli: Nem érdekes az architektúra utasításkészlete. Az API-k megoldják a kompatibilitást. A Larrabbee-nek a GT300 lesz a GPGPU piacon az ellenfele. Egyelőre ezen a területen az NV az úr, az Intel lesz a pici kihívó.
A PC-s VGA piac teljesen más elveken mozog. Ott nem megengedett a saját platform (pl.: CUDA), de a GPGPU piacon ezt várják el.
-
subaruwrc
félisten
válasz
janos666 #3584 üzenetére
Az alapórajelen is egy forró pokolba zárt "zajos szörnyeteg" haha, ezen jót röhögtem. volt már a gépedbe vagy csak hallomás? oké alap ventin tényleg az viszont 30%-on (5%-kal magasabb mint a def) hangtalan ellenben 50 fok körül alakul a maghő. az is olyan baromi elviselhetetlen?
-
keIdor
titán
-
VinoRosso
veterán
válasz
janos666 #3573 üzenetére
Ha játszol, még egy darabig biztos, de amint elterjed a dx11, nagy előnyben lesznek a 4magvasok. Ha a fizika is átkerül a GPUra, akkor egyedül az AI marad, nem mintha ez nem lenne combos feladat, főleg ha nagyon részletesre megcsinálják a grafikát, akkor az útvonalszámítás, ütközésdetektálás( itt az AIra eső részt értem, nem a fizikait ), viselkedés szimuláció stb.. költsége is minimum aráynosan, ha nem exponenciálisan nő. Jelek már most is vannak pl. én nem vettem észre, mivel nem volt alkalmam kipróbálni, de hallomásból tudom, hogy az i7 igen jól teljesít CE2 alatt mind fizika, mind AI tekintetében, így nem lepne meg, ha a CE3-at is nehalemre optimalizálnák. De ott van pl az Euphoria ragdoll fizika, ebben is a nehalem a nyerő. Szóval jővőre Q3-Q4 legkésőbb 2011 Q2 már kevés lesz a két mag. Aki most vett i7-et, anak 3-4 évig van egy jó procija, csak most még játkokban nem igazán tudja kihaszálni. Logikusan gondolkodva egy 4-4,2Ghzes penryn elegendő, de annka érte meg, aki tavaly nyáron 30k körül hozzájutott. Jelenleg még azt mondom, hogy nagyobb felbontáson átlagosan egy 3,2-3,4Ghzes C2D is megteszi még GT300ig. Jelenlegi best buy az E5200-5300 ennél több nem igazán kel, tuninggal általában a 3,6Ghz megvan 18kért. Ennek az ára év végéig max 8k-t esik, a kb 15k-s árrés az E8200 felé lemehet 10re, és akkor éri majd meg váltani felfele. Aztán onnéttól már csak pár k és van egy 4 magos procid.
-
zuchy
őstag
válasz
janos666 #3573 üzenetére
Ha az E8400-at meg tudod oldani hogy stabil legyen 5GHz-en akkor szerintem az jobb választás. Bár ki tudgya mikor jön el ténylegesen a 2+ magosok támogatása?
Én mindenképpen le fogom cserélni az E6750-esem egy E8400 4+GHz-re.(#3574) Beowulf_78: Szerinted elég egy E8400-re egy Thermalright HR-01 plusz
4 GHz vagy a fölötti freikire? Tudom ez procifüggő is de a hűtőtől is számít. -
keIdor
titán
válasz
janos666 #3502 üzenetére
Én kb. egy hete adtam el a HD4870 OC 512MB-ot 43k-ért. Igaz nem én használtam, de van már más helyette. Aztán 62k-ért vettem a HD4890 OC-t. Ez 19k ráfizetés, szerintem nem sok, és ez sokkal jobb kártya.
-halkabb
-hűvösebb, úgy, hogy ugye kevesebbet pörög a venti
-kevesebbet fogyaszt
-nagyobb órajeleken megy alapból, de tuningban is jobb (1GHz környékén megy)
-1GB vramDe kapni már 4870 1GB-ot is sok helyen, Vapor-X, IceQ4 meg hasonló hűtésekkel 50-55k között. Ez se sok érte... referencia meg gondolom még olcsóbb... PH! aprón kívül is érdemes körbenézni szvsz... de az újjal sincs semmi gond szerintem, nincsenek olyan durva árak most!
De abban is biztos vagyok, hogy egy 50k-s GTX-260 216SP-vel se járnál rosszul, sőt! -
Dark KillerX
addikt
válasz
janos666 #3470 üzenetére
Te akkor egy Nv fanatikus vagy
.Egészségedre.
Hál Istennek én sosem voltam elkötelezve az Nv iránt,bár szeretem,de én mindig azt veszek amit az adott időszakban megéri.Ezért vettem anno 9600Pro-t,és 1950Xt,azaz lehet most megint Ati-t vennék,csak sajna elég nehéz időszakban vagyok anyagilag.
-
válasz
janos666 #3419 üzenetére
A papírforma szerint a 3-as de főleg a 2-es HD széria azért nem volt nagy durr, mert még zsír új csip volt, ami tök más felépítésű volt, mint az elődök. Ehhez jött még hozzá, hogy az AMD a gödör legalján volt minden területen (chipsetet leszámítva).
És még így is lehetett volna mindkét széria sikeresebb, ha az nV nem fékezi a fejlődést.De hagyjuk a múltat! Ha az AMD bebizonyítja, hogy továbbra is képes legalább versenyképes kártyákat készíteni (nem feltétlenül kell mindenhol tarolnia), akkor jó a fenti érvelésem, mert világosan látszanak a fejlődés lépcsőfokai.
Ha nem képes versenyben maradni bármi miatt (pl.: ha valami miatt nem tudnának reagálni a sw renderre, vagy megerősödne a GPGPU irányzat), akkor meg tök nyóc, hogy milyen lépcsőfokok voltak és mikor, mert mindenkit csak a végeredmény érdekel.
Utóbbi verziónak max. 10%-ot adok.
-
Bluegene
addikt
válasz
janos666 #3419 üzenetére
igen de akinek 8600GT-je volt az vígan váltott 3850re
aki drágán vett akkor egy 8800-ast nyílván nem vett Ati 3800-ast
azért keveseknek volt 8800-asuk, a többségnek kisebb kártyája volt
lényeg a 38xx is elég sikeres sorozat volt, a szegmensben(közép-felső) illetve a csúcskategóriában(3870X2), abszolút versenyképes volt -
-
válasz
janos666 #3409 üzenetére
Nem vágom, hogy a valós sorrend hogy volt, de mintha eredetileg is kora őszre rakták volna az rv870-t. Aztán, amikor az nV benyögte, hogy októberben jön a gt300, akkor kitalálták, hogy akkor inkább nyáron jön az rv870. Aztán most, hogy a gt300 valszeg csúszik 2010-re, ők is késleltetik, mert akkor jobban ki lehet szórni a mostaniakat, vagy pedig van még mit csiszolni az új szérián...
De ez is csak spekuláció, és túl sok benne a bizonytalan infó.(#3410) gyiku: Ez télleg szívás.
-
zuchy
őstag
válasz
janos666 #3258 üzenetére
Holnap úgy is teszek fel új win-t, meg majd megnézem, hogy érintkezik-e rendesen a kártya, de már vagy 5x lett azóta ki-be téve, és úgy emléxem, hogy egy új win se hozta vissza.
Talán most... Mint mondtam, tuning után csinálta, miután felettem az Accelero S1-et.
Lehet, hogy valamit elrontottam az új hűtő feltételekor? -
-
zuchy
őstag
válasz
janos666 #2733 üzenetére
Igen, én is a 45-nm miatt vettem annó a P35-öst. De szerintem hagyom, 8800 GT-hez 2-3 x teljesítmény növekedést biztos hoz egy HD58XX. A 45 nanós Quadokat nem érdemes P35 alá venni, mert nem használja ki. Oda már P45 kell. Egy sima E8400 viszont tökéletes választás lehet 4GHz-en
-
janos666
nagyúr
válasz
janos666 #2700 üzenetére
Hehe. Kibaszott nagy flash ez a kép amit az auto-tune rak ki míg terheli a GPU-t.
Nézzetek a közepébe, mozgassátok a tekinteteteket a monitor jobb és bal oldala közt vízszintes vonal mentén, majd álljatok meg középen és bámuljátok egy kicsit. Most középről indulva nézegessetek fel-le, fel-le a monitoron belül, és megint álljatok meg középen és bambuljatok egy kicsit rá. Na, most vagy az a színvak aki még nem jött rá, vagy nekem volt épp flashbackem, mikor kipróbáltam az autotunet, de szerintem szórakoztató. -
tlac
nagyúr
válasz
janos666 #975 üzenetére
Az is erre engedne következtetni, hogy nem válaszolt többé a pm-jeimre, miután raktam ki ilyen screenhotokat a fórumán és elárultam én hogy hoztam őket létre
jól elba..tad, te is mehettél volna az nvidia-hoz dolgozni
korcsi:
szerintem nem mostanában lesz, hogy szinte 0-ról írnak nyílt forráskódú driver-t a hd4xxx-es sorozathoz
bár egy compizkocka szint még lehet elérhető
addig is marad az nvidia, ha maradnak
(hackintosh alá is sokkal jobb) -
janos666
nagyúr
válasz
janos666 #972 üzenetére
Vagyis nem tudom, de sejtem a választ: Úgy csinálta a scrennhotot, mint én, berakott még 1 Geforce kártyát is a Radeon mellé, úgy nálam is létrejött egy hasonló screenhot.
Az is erre engedne következtetni, hogy nem válaszolt többé a pm-jeimre, miután raktam ki ilyen screenhotokat a fórumán és elárultam én hogy hoztam őket létre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #836 üzenetére
Nem ésszerű alternatíva a kis GeForce a Radeonnal. Nem sok embernek fordul meg a fejében. A fejlesztőkhöz nem tudnak úgy odamenni, hogy nézzétek pár ember vett GeForce-ot a Radeon mellé, így már megéri a Physx-et támogatni? Kb. elküldenék őket. Ilyenkor még be lehet próbálkozni mással: ne és ha van rá 5 millió dolcsim is?
Ez már nyilván reálisabb üzleti ajánlat, hisz a Physx a célközönség ellen van, de öt milla az szép summa, nem mindenki mondhatja el, hogy lehúztuk az NV-t ennyi zsével.
Az NV-nek az a lényeg, hogy vegyétek a GF GTX260-at meg a többi gyors karit. Ha nagymértékben növekednek az eladások, akkor már lehetne valamit kezdeni a Physx-el, így az NV is jobb helyzetbe kerülne. A CUDA támogatás pedig egy idő után jönne magától, hiszen ha a fejlsztők többsége már Physx-es, akkor az AMD is be fog állni a sorba. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #833 üzenetére
Ők azt akarják, hogy az AMD támogassa a CUDA-t ... ezenkívül minden más hidegenhagyja a zöldeket. Azzal semmit nem ér el, hogy összehozod a GeForce karival a Radeont és nyomod a physx-et. Nekik a CUDA elterjesztése kell ahhoz, hogy a piacon maradjanak. Ha ez nem sikerül, akkor ennyi volt.
DeckardCain: A Diablo 3-nál még semmi sem biztos. Egyelőre az idei megjelenés sem.
-
válasz
janos666 #828 üzenetére
hmmmm, lehet, hogy GeForce / Radeon viszonylatban is van különbség? én játszani csak a 9600GT-n játszottam vele, mind DX9-ben, mind DX10-ben - ott nem láttam túl sok differenciát.
HDR-különbséget csak akkor láttam, amikor Radeonnal teszteltem DX10.1-ben, és be volt kapcsolva az AA - ott valóban erősebbek voltak a fények, és tényleg nem nézett ki túl jól. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #824 üzenetére
AAA = Top pc-s játék ... illetve esetenként annak indult
Azé illik megvárni a végleges játékot mielőtt levonjuk a következtetést a grafikáról. Soha nem tudhatjuk, hogy ami képeket lőttek azok mikori verziók.
Ha lejár az Ubis TWIMTBP szerződés, akkor talán visszarakják. Bár szerintem tök mindegy a dolog. Jól fut az DX10-ben is csak helyenként nincs AA.
-
#72042496
törölt tag
válasz
janos666 #677 üzenetére
Miért várja mindenki folyton az új drivert? Mindegyik olyan sokat gyorsít, hozzáad valamit a kártyákhoz, vagy annyi mindent kell javítani a régiben? Főleg hogy már fél éve piacon van a 48xx sorozat...
Tényleg nem értem, a zöld topicokban egyáltalán nem jellemző ez a driverfétis. -
Bluegene
addikt
válasz
janos666 #627 üzenetére
azért nem ilyen egyszerű, a fúziós erőmű olyan mintha egy apró napocska adná az energiát, lényegében ugyanaz zajlik benne mint a napban, igen de kéne olyan anyag ami kibírja a több millió(!) celsius fokot és nem olvad meg, azért az atombomba ilyen szempontból egyszerűbb, már a negyvenes évek technikájával képesek voltak rá
azt se lehet megjósolni mikor lesz, lehet 40 év múlva lehet 80, lehet soha, egyelőre csak viszi a pénzt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #456 üzenetére
Értem az iróniát
... csak igazából azzal nekem soha nem volt problémám, ha a gyártó támogatta a fejlesztőket (hardverekkel, pénzzel, szakemberekkel vagy bármilyen formában is). Nekem az nem tetszik amikor ezért cserébe azt kérik, hogy zárják ki a konkurenst a fejlesztésből, és szándékosan okozzanak nekik kárt. Persze lehet, hogy rosszul gondolom, de ez etikátlan, és a piac gyengüléséhez vezet. (lehet ilyen címet mondani Hellgate: London, Mirror's Edge ...)
Szvsz egy csomó embernek problémája van a Crysis-sal, hogy NV-s. De ez baromság ... nem volt kizárva az AMD. Vagy vegyük az RS: Vegast ... onnan sem zárták ki az NV-t. Ezek teljesen rendben vannak. Speciális eset a Call Of Juarez ... onnan magát zárta ki az NV. Elég szar is lett a viszont a Techland és a zöldek között. Gondolom mindenki emlékszik, hogy a DX9-es verzió még TWIMTBP cím volt ... amikor viszont kijött a DX10, akkor a Techland előállt a DX10 patch ötletével, és elkezdte készíteni. Az NV viszont bepörgött, mert látta a Geometry Shader terveket, meg hasonlókat. Nem tetszett neki és bevágta a durcit ... a szerződések felbontásával. Nyilván a Techland átment az AMD-hez. Ezt eddig elfogadom ... csak az nem tetszet az NV-nél, hogy amikor megjelent a patch, akkor azt mondták, hogy kizárták őket a fejlesztésből és szándékosan lassítják a kártyáit. Nyilván a Techland-nek ez marhára nem tetszhetett, amikor nem is ez volt az igazság. Persze később az NV jelentkezett a támogatásért és a Techland természetesen minden segítséget megadott. Picit kamu volt a szitu, de már nem emlékszik rá senki ... (ezt csak azért írtam le, hogy a hátbatámadásról is legyen szó)Amúgy a partnereknek nem kötelező a DX10.1-et használ ésatöbbi ... csak az AMD részt vesz a projektekben. Ettől persze még az NV sincs kizárva semmiből. Persze a főpartnerek esetében az AMD nyilván elvárja a DX10.1 támogatását. Spec a Stormrise fejlesztőjétől tudtam meg, hogy a DX10.1-et az maguktól kezdték el támogatni, csak az AMd jelentkezett, hogy segít. Nyilván a motorban csak DX10 mód lesz, de ugyanúgy lesz optimalizált kód GeForce-ra is. Mondjuk a Geometry Shader és DX10.1 miatt az AMD karik el fognak húzni.
Ha az FC2-ről van szó, akkor az nem a legjobban optimalizált motor. Ez bőven benne van az eltérésekben.
-
#65755648
törölt tag
válasz
janos666 #468 üzenetére
Biztos hogy nálad valami gond van. Lehet hogy összeakadnak valami driverek, vagy vírus vagy bármi más. Korábban írtad hogy nem futnak jól a játékok. Nekem viszont lassúbb procival és csupán egy 4850el is hasít minden 4xAA mellet, legalábbis ami most a gépemen van (Mirrors Edge, PoP, GRID, CoD WaW), sőt egy részük 8xAA-t is elbír, természetesen minden full részletességen 1920*1200ban. GRID-nél 8xAA-nál valami nagyon elfogy, úgy csinál mint amikor leterhelt procinál akadnak a filmek, pár másodpercig diavetítés, majd megpróbálja behozni a lemaradást és az autó hirtelen nagyon gyors lesz, ez egy autós játéknál elég zavaró tud lenni... De 4xAAval már messze az akadáshatár fölött jár. Amúgy van kivétel is, Warhead pl minden Csúcs-ra állítva nem bír 2xAA-t sem, de AA nélkül teljesen jól fut (XP 32bit alatt, Vista 64el már nem ilyen rózsás a helyzet...). Szal azt még el tudom képzelni hogy pár játéknál elfogy a memória kapacitása 8xAA-val, de azért a nagy többséget így is röhögve kéne vigye 4xAA mellett. És tapasztalataim szerint az ilyen problémák, mint amik nálad is előálltak az esetek 99%ában szoftveresek. Úgyhogy szvsz ne a hardverben keresd a hibát először.
-
válasz
janos666 #448 üzenetére
ahogy elnézem a számokat, a legtöbb tesztalanyom remekül megy 19x12-ben, többnyire 4xAA mellett is. majd belinkelem a tesztet, ha fenn lesz. viszont az érdekes, hogy sokkal nagyobb a szórás az azonos körülmények között mért eredményekben, mint akár a 4850-nel...
a Clear Sky inkább abból a szempontból érdekes, hogy megpróbálja +1 fokkal globalizálni a megvilágítást - meg nekem az atmoszféra is bejön.
Padre Keldor: vagy igen, vagy remekül megmagyarázza utólag, hogy miért volt igaza
Abu: akkor csókoltatok mindenkit, aki azt írja, hogy "az alacsony sávszélességü forgalmat a HUB kezeli" - ez persze igaz, csak éppen állatira félrevezetö... arról nem beszélve, hogy ha ez így üzemel, akkor nem különbözik olyan nagyon a ringbus-tól - csak éppen nem ring alakú...
-
rocket
nagyúr
válasz
janos666 #444 üzenetére
Amikor vetted azt a kartyat, akkor meg messze nem kepviselt a GTX260 olyan ar-ertek aranyt mint most, raadasul a GTX260-at amit akkor kaphattal volna a 192SP verzio volt, az meg nem gyorsabb osszesegeben most se a HD4870 512mb verziojanal.
Ezen felul nagyon kozel vannak egymashoz a kartyak teljesitmenyei, ami az egyiken nem fut jatszhato ertekekkel az a masikon se fog (kiveve 1-2 "NV in house" jatekot), 8xAA mellett meg meg mindig jobb a HD4870, es miert ne hasznalnad ki a 8xAA-t, ha a jatekok tobbsegeben HD felbontasban is boven jatszhato sebeseggel fut a jatek.Van megoldas a "problemadra", nem tetszik add el aztan vegyel GTX260-at
"Az is oké nekem, ha azt mondjuk egálban vannak most a kártyák, csak akkor az RV770 sikertörténete a hamis, ami szerint az ATI most akkora király, nyereséges lesz, az nvidia meg veszteségbe fordul..."
Korbe nezel foleg egy embernek kell megkoszonni a kialakult helyzetet, o hitegeti (raadasul mar mint a PH csapat tagja) az olvasokat olyan dolgokrol amiknek a tobbsege nem fog soha megvalosulni, ami meg igen ahoz meg mar keso lesz, vagy jelentektelen kulonbsegeket hoz.
Nekem is mar a konyokomon jonnek ki az igergetesek amik az R600 megjelenesenek napjatok megvannak (elejen meg legalabb volt realitas abban, hogy valami valora is valik), de ettol meg nem lett rosszabb a kartya, inkabb az NV probalja menteni a menthetot, es szepen felzarkozott.Egyebkent uzletileg valoban sikeres az AMD a RV770-nel, teljesitmenyben megfordult a kocka, es valamibel mar jobb a GTX260 (igaz mar 55nm-es verzio a 3. kiadas lesz a termekbol), de azt ne felejtsuk el, hogy az NV meg mindig nagy szamban a 65nm-es 576mm2-es GPU-kat nyomatja partiba arban kozel az AMD 256mm2-es GPU-javal, 55nm-es GT200 GPU-kat meg elvetve talalni csak, es valoszinuleg lesz meg nehany het amig tuladnak a 65nm-es GPU-kon, es javitjak a poziciojukat uzletileg a csataban.
Erdemes megnezni az NV mennyire atverte a befektetoket, 2 honapja meg azt hazudtak 5%-kal csokken az elozetesen vart bevetel Q4-ben, erre most kiderult lesz az 50% is, es ez nem csak a recesszionak koszonheto (jol emlekszem az Intel 15%-kal, az AMD 25%-kal csokkentette a Q4 elorejelzeseket), ebbe bizony benne van az RV770 sikere is.AMD gyenge pontja ugyanott van mint az ATi-nak volt, marketing, es fejlesztoi tamogatas, vegre sikerult osszehozni egy epkezlab GPU-t, erre nincs 1 fejleszto aki kiallna, es elregelne azt a DX10.1 kapcsan amit az NV fejlesztoi pl. a PhysX kapcsan megprobalnak beadni az emberknek, hogy az milyen jo is lesz nekik.
Az biztos, hogy sokkal tobb lehetoseg van (lassan volt) az RV770-ben mint amit eltudtak vele erni, jol lathato, hogy tulzottan kenyelmesre vettek a figurat, csak nehogy egy R420 szeru torzszulott jojjon a vilagra legkozelebb ennek kovetkezteben.
-
válasz
janos666 #444 üzenetére
hát, szerintem pont nem az ATI-nál van az átb***ós labda, mert ez a GTX260 már a C216-os, ami talán nem is lenne a 4870 nélkül. meg nem is ennyibe kerülne.
én azt gondolom, jogos az RV770-et sikertörténetként kezelni, az más kérdés, hogy az nVidia nem volt hülye, és utánament a 4870-nek árban.
(amúgy éppen most van nálam egy 4870, megy mint az állat, szerencsétlen E6700-at rettenetesen kifacsarja)
rollins: sztem nem úgy értette
-
janos666
nagyúr
válasz
janos666 #422 üzenetére
Tényleg, amúgy ha már Windows 7. Mi ez a WDDM 1.1-ezés mintkét VGA gyártó Windows 7 beta-hoz szánt drivereiben?
Én még olyanokat olvastam, mikor a Vista SP1-et vártuk, hogy a DX 10.1-el jön az addigi 1.0-ás helyett a 2.0-ás driver modell.Ezek szerint mégsem ugrott verziószámot a driver modell 10.0-ról 10.1-re váltáskor a Vista SP1-el, és a 11-hez is 1.1-es WDDM lesz, még most se ugrik 2.0-ra? (legalább is egyelőre beták alatt 10.x-es kártyák drivereihez?)
Sőt, a kérdésem egyik felét most meg is válaszolom magamnak azzal, hogy a gef8-as laptopomon (szintén Windows 7 beta alól, de Vistás driverrel) a dxdiag szerint 1.0-ás a WDDM verzió (míg a radeonos gépemen win7-hez szánt driverrel 1.1-et írt).
(#424) - Nekem Ok, akkor abból is lenyúlok majd egy példányt az első hazai szállítmányból.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #406 üzenetére
Hát a te logikáddal magyarázva a DX10-nek vannak A, B képességei. A DX10.1-nek meg A, B, C, D. Nyilván a szabványhoz támogatni kell a követelményeket. Az NV karik meg tudják csinálni a D képességet ( ... ami valójában a Multisample Access). De ezt nem tehetik, meg! ... mert a program DX10 módban fut, ahol nincs D képesség. Ahhoz, hogy a D képesség elérhetővé váljon DX10.1-es erőforrás származtatás kell a programba. Ez a DX10.1 kiterjesztés pedig csak, akkor aktiválódik, ha a kártya DX10.1-es.
Az egész dolog a Vendro Specific Caps bitek betiltásából ered. A DX10-től nincs ilyen bit. Tehát attól, hogy a kari támogatja a D-t, nem fogja tudni futtatni az eljárást addig, amíg a C-t nem támogatja a hardver, azaz amíg DDI tulajdonképpen verzió DX10.1-es nem lesz.A Far Cry 2 esete az érdekes. A programozás szándékosan alakult így. A GeForce DX10 módban fut, míg a Radeon DX10.1-ben, és nincs lehetőség a Radeont DX10 módra kényszeríteni. A render alatt az AA számításához a GeForce Color Subsample adatokat használ. Ezt egy fázisban kinyeri. Az AA megy x sebességgel. A Radeonnak még be van iktatva egy plusz Z subsample mintavételezési fázis, hogy lassítsák a rendszert. Az AA számításnál a Z subsample adatoknak nagyon minimális hatása van, tehát a képminőség közel azonos. Nyilván a Radeon egy fázissal több munkát végez ami -10% átlag a sebességben. Ha ez nem lenne a Far Cry 2-ben ami egyébként TWIMTBP cím, akkor a Radeonok könnyedén elvernék a konkurens GeForce karikat. Ugye régebben volt róla szó, hogy a Radeon jobban bírja a DX10-es eljárásokat. A Far Cry 2 pedig mondhatni eléggé használja az API-t. Van még egy előnye a DX10.1-nek. Pár árnyékhoz Gather utasítást használ a motor, ez csak Radeonon fut le. Picit szebb a képminőség.
Ha megnézed a 185-ös alfa drivert, akkor láthatod, hogy ott az Ambient Occlusion, mint alkalmazható extra. Ezt még több eljárás is követni fogja. Ennek az az oka, hogy az NV helyenként komoly képminőséghátrányt fog majd felmutatni a DX10.1-es játékokban (és hát nyilván ők is tudják, hogy elég sok játék fogja már 2009-ben támogatni az API-t). Például az Ambient Occlusion a Gather utasításokon keresztül lesz optimalizálva. Erre azért van szükség, mert ez egy nagyon teljesítményigényes eljárás. A Gather4 mintavétellel a teljesítményigény viszont a gyakorlatban a negyedére csökkenthető. A nyilván felesleges a DX10-es karikat kifektetni az eljárással, így eleve DX10.1-re írják meg. Persze ez csak példa volt, más finomságok is lesznek.
-
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
janos666 #336 üzenetére
Nuh, a GTA4-ről csak annyit, hogy.
1. gép: E4500 3.0 Ghz-en 2Gb 800Mhz RAM HD4670 512Mb
1280x1024, textúrák mediumon, a render meg high-on, a csúszkák középtájt.
ATI 8.11 driver + catalist
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
4263, 139738, 24, 50, 31.5072. gép: E5200 3.0 Ghz-en 2Gb 800Mhz RAM HD4850 512Mb
1280x1024, beállítások mint fennt...
ATI 8.11 driver + catalist
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
5213, 139738, 25, 52, 32.102Hmmmm, lehet hogy processzor limit van?
Hirtelen meg is vette a Q6700-at, amit holnap rakunk bele a konfigjába. Természetesen nem csak ezért a játékért, hanem azért, hogy egy ideig ne ütközzön ugyan ebbe.(CPU limitbe)
-
Bluegene
addikt
válasz
janos666 #332 üzenetére
az az igazság hogy túlüntúl erősek ezek a kártyák már, szerintem megfelelő optimalizálással minden elfutna egy 8800ultra/4850-esen
ez már mesterségesen gerjesztett teljesítmény, hogy megvedd az újat direkt kihoznak mesterségesen nagy gépigényű játékokat(pl GTA4), ráadásul a grafika csak kismértékben javul, a GTA4-nél sokkal szebb a Assassins Creed és egy 8600GT-n is elfut maxon, a GTA4-hez, ami rondább is pedig egy 4870X2 se nagyon elég
vagy említhetném a COD sorozatot, lenyűgöző látvány 1600X1200-ba toltam minden csutkán, mirrors edge, szal gyönyörű játékok jönnek ki amik futnak mint az atom és néha kijön nagy gépigényű játék amit ugyanúgy meg lehetett volna rendesen csinálni, csakhát az nem biznisz se az atinak se az nvidiának
mesterséges dolog ez már
Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation Plus Premium 24 hónapos előfizetés , egyenesen a Sony-tól!
- Apple iPhone 12 Pro Max 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S25 Plus Navy 12/256 GB Újszerű, karcmentes állapotban!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest