- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa134
addikt
válasz
Mágus2 #89003 üzenetére
Egyetértek. Nekem most sokáig ez a kompromisszum volt, először egy fiatal 1.4 16V Polo, majd egy A3, 1.6 8V személyében. 7 év alatt az ég világon semmi bajuk nem volt, csak csipegették az olajat. No jó, volt az Audiban egy hőmérséklet jeladó gomba hiba, pár ezer forintos tétel volt. Ezen kívül csak a kötelezőket költöttem rájuk.
De már akarok némi teljesítmény pluszt is a magas (relatíve magas) fogyasztás mellé, mert az eddig is megvolt
Ezért veszek szívó Mazdát
-
rgqjx
aktív tag
válasz
Mágus2 #88493 üzenetére
"...az egy dolog, hogy hogyan írsz..."
De milyen dolog?
Ha kitalálnék én is valami okosságot(?) - például minden szót fordítva írnék és azzal átasztanám el a fórumot - az mennyire lenne itt elfogadott? Ennyi erővel mindenki írhatna valami általa kitalált jelrendszerrel... Lenne értelme?
Értem én, hogy Rejtő Jenő (...), de szerintem ezt nem így kellene... -
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Mágus2 #87700 üzenetére
Minden hsz-ben ott van, hogy szükségkerék
Amúgy én is tervezem lecserélni, ha majd veszek felnit, akkor ötöt fogok venni, és akkor kerül be egy teljes értékű pót. De az még nem most lesz.
@TaaT: ezért is javítottam a szinte mindet-et... nyilván nincs képem az összes típusról, ahol anno rákérdeztem (volt benne minden náció, japán-német-francia vegyesen) többségében szükségkerék volt. Én ebből tudom felmérni.
re:szerk: na hát a bbs pótkerékfelni, az már a burzsoáza egy olyan foka, amit én nem ismerek
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Mágus2 #87695 üzenetére
Az átment, hogy ez nem rendes szabvány, gyári méretű kerék? Ez szükségkerék/mankókerék ahogy a többiek is írják.
Nem tudom, hogy ez most félreértés, vagy valós véleménykülönbség, azért kérdezem.
re:szerk: igen, igen, ilyen vékony szar, mert hogy ezeket (meg kb. most már tudtommal ~X éve
szinte mindentnagyon sok márka nagyon sok modelljét, amihez még adnak pótkereket) ilyen vékony szarral adják gyárilag, hogy nyerjenek rakteret. Édesanyám C corsájában láttam utoljára teljes értékű pótkereket, ott is ki volt emelve extraként.szerkszerk: a rendes gumi persze nálam is 2,3-ra van fújva, nyilván...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Mágus2 #87690 üzenetére
Mondom, ez szükségkerék, bármelyik tengelyre rakhatod defekt esetén, max. 80 kmh, első gumisig, stb.
És tényleg 60 psi van ráírva. Rágugliztam, azzal magyarázták, hogy kisebb felület (ugye kb. tippre fele olyan széles mint a rendes kerék) nagyobb (ellen)nyomás kell, hogy megtartsa az autót. És több helyen láttam leírva, több szükségkerékre vonatkozóan, hogy már pedig nem kell félni, ennyit kell belefújni.
Gyárilag ezzel adják amúgy, még a felni is ford logo-s.
Én is csodálkoztam rajta erősen, de elhiszem, ha már ez volt ráírva. Ettől függetlenül 3,8 fölé nem mertem fújni.
-
EQMontoya
veterán
válasz
Mágus2 #87181 üzenetére
Kettőstömegű a PD-ben is van, nem? Oda kell csak igazán...
Turbó meg gondolom, elég hasonló. Szóval szép számlába lehet beleszaladni, ha gáz van.
Oké, hogy a sima tdi alkatrészárai drágábbak, de arról nagyon sokról hallottam (illetve láttam is), hogy rengeteget mennek hiba nélkül, ellentétben a pd-kel, amelyben a PD elem azért időzített bomba. (Most hogy ez 80.000km, vagy 180.000, arról megoszlanak a vélemények...)
-
EQMontoya
veterán
válasz
Mágus2 #87173 üzenetére
Nem vagyok adagoló szakértő, de leginkább azért, mert az itthon hirdetett PD álomány zömében valószínűleg kettő-ötszöröse van az órában lévő futásteljesítménynek, és ezzel a futással már valószínűleg elég drága javításokba fog belefutni a drága tulaj, míg egy sima (nem PD) tdi esetén - még ha lesz is gond - olcsóbban megússza.
Használtan szerintem inkább megbízhatóbb, olcsóbban fenntartható technikát érdemes venni, főleg ebben a 10+ korosztályban. A fogyasztás bőven másodlagos szempont évi 20-25k futás alatt.
-
szőröscica
addikt
válasz
Mágus2 #86963 üzenetére
Bizony dci.
Vicces a drága, rögtön tudom, hogy izzítógyertya a ludas, ha a reggeli indításkor kigyújtja a check engine-t és 5 km múlva, melegebb motorral újraindítom, akkor meg eltűnik egészen a következő hidegindításig. Mindig van a fiókomban egy izzítógyertya ilyen esetekre.
Egyébként még egyszer világított a piros visszajelző, gázolajszűrő csere után rosszul dugták vissza a vizesedésérzékelő csatlakozóját.
Bocsánat, félreértettelek.
-
kalmanchris
tag
válasz
Mágus2 #86566 üzenetére
Cégnél van egy 1.3Multijet Dobló. Naponta pályázik óra szerint 140-150 körül, csehekhez, olaszokhoz. 350ezer van benne, most volt váltójavításon, mert kidobta 5.-ből. Régebbről tudok egy hengerfejes problémát, ezen kívül köszöni jól van. Pedig nem pályára tervezhették, mert annál a tempónál majdnem belepörög a 4000-be a maga 5 sebességes váltójával.
-
Declare
őstag
válasz
Mágus2 #86563 üzenetére
Azert az biztos nem egeszseges ha padlon megy valaki huzamosabban, meg az 1.6 dizelel 200 al...de azert itt alapbol nem erröl volt szo...a 150 az nem egy nagy kaland, meg az 1.4 nek sem.
2. en nem vagyok autoszerelö, de miert lenne melegebb a motor ha 3 orat pörög konstans 3000 el, mintha mondjuk 2? Szerintem 1 ora konstans sebesseg mellett kb minden alkatresz eleri a max hömersekletet. Ha nem igy lenne nekem az 1200 km utan egy egybeolvadt izzo vasgolyokent kellett volna a blokknak kiesni
Ugralo km ora problemahoz senki, semmit?
-
-
-v-
addikt
válasz
Mágus2 #86556 üzenetére
Na és Te mennyit mentél vele ennyivel, hogy tudd?
A 6 sebességes 308-as megy 200 fölött, ha belendül ... nem mondom, sokáig kell padlózni de ott lehet is, kb. svájci határnál koppant a pedál, Münchennél meg leszálltam róla.
150k volt benne, ott ellopták, odáig semmi baja nem volt, turbó sem halt meg. Bátyám hajtotta, pályán gps szerint 145, vagy több, amúgy dinamikus használat. Ha én hajtottam sokszor forgott tiltásig
-
-v-
addikt
válasz
Mágus2 #86551 üzenetére
Próbálj meg egy ilyen motorral órákig 150 fölött menni...
Próbáltam, semmi nem történt.
Tudom, hogy kevés az olaj ezekben a motorokban, ezért amúgy is 10e-renként kell cserélni, pl. hogy a turbó ne legyen kuka ... de hogy a tartós 150-től bármi baja lenne ... háát, ez nettó hülyeség szerintem, már megbocsáss -
Declare
őstag
válasz
Mágus2 #86551 üzenetére
Én sem értem mér ölné meg...nekem az 1,7 cdti pörög 3000 körül 150 nél (most ez sacc)....semmi baja nem lesz tőle, 1200 km alatt olaj sem fogyott egy mm sem.
Van viszont egy kérdés, amit Opel topicban is kérdeztem, de nem igazán tudta senki.Az mitől lehet ha a fordulatszámmérő és a km óra is néha ingadozik? Motor járásán vagy máson nem veszek észre semmi rendelleneset, csak pl tempomatra ráállítva (pl 150 re
) picit mondjuk 2-3 km/h át billeg a beállított érték körül. De nem csinálja folyamatosan, de gyakran....
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Mágus2 #86507 üzenetére
(csak infóadás: azóta kiderült, hogy kb. 8 litér)
a pumpa (vagy más) sérülhet attól, hogy ha ilyen kis kihagyásként levegőt szív? (szerintem csak részben, mert nem olyan volt, mint amikor kifogy az üzemanyag, és elkezd bakkecskézni, sokkal enyhébb volt, csak diszkréten elpilledt egy-egy pillanatra 2-3x)
#86509: köszönöm az infót
nem szoktam amúgy ennyire kijárni, fél-negyed tanknál már tankolok, csak most sos helyzet volt
-
zsolt19900
őstag
válasz
Mágus2 #86364 üzenetére
kornelka: hihi
Mágus2: most akkor tegyünk rendet a fejemben
valóban benyatemető lenne egy 1.2 1.4 benzines poló? igazából nagyon húz a szívem is a lupo felé, de azért ha találnék jövő hét végéig egy megfelelő 3-4es polót akkor azon is elgondolkoznék, csupán ezért kérdezem
-
Bull Boss
őstag
válasz
Mágus2 #86321 üzenetére
Nincs rajtuk forgásirány jelölve ( vagy csak nem találom) Csak a gumikra van ráirva hogy melyik melyik volt. És elvileg akkor a jobb első előre forgott a bal meg hátrafelé menne a mostani felrakás szerint, ha egyformán rakom fel. Akkor ez amit mondott egy ismerősöm hogy a szálak egy irányba szoktak és veszélyes megforditani az akkor hülyeség, attól még nem lesz szálszakadt?
-
roberto211
őstag
válasz
Mágus2 #86221 üzenetére
Mar mindegy ,nem valószínű ,hogy behitelezek mar Passatot mert 5ev sok idő es igy ujragondoltam/olvasgattam a dolgokat. Suzukiba bemernek vállalni 5evet vagy opelba ilyesmikbe de vw be nem.
Ahogy itt egyik fórumtárs ajánlotta ,7.gen civic lesz valószínűleg (eddig nem
Is nézegettem csak a 6ot) 5ajtosba néztem nagyon tetszik meg dinamikus is ahogy néztem azért ez se mindegy főleg elozesnel. Es van 500am (effektív 400 mert átírás ilyenek ) ha addigra nem
Sikerül annyi kp-t osszeszednem akkor sztem 800k hitelt nem olyan veszélyes felvenni havi 18-20kb törlesztője 3evig es ahogy hallom hondanak nem annyira vészes a szervizelese meg kevesebbszer van baja nem ugy mint vw nek de ettől függetlenül nagyon tetszik a passat . Tudom hogy hitel de megis 40helyett 18 es 1,3ert mar nagyon szépeket lehet kapni ahogy látom.Civicbe meg valószínűleg benzinest veszek.
-
Debilon
addikt
válasz
Mágus2 #85351 üzenetére
hát ja, nem mindenkinek kell kirobbanó teljesítmény, mikor autót kerestrem nekem is mindenki azt mondta, hogy 2L alatt ne is vegyek 6-os Mazdát, mert nem megy rendesen főleg kombi karosszériával
ehhez képest az 1,8-as motorral tökéletesen meg vagyok elégedve minden szempontból
az 1,6-al nincs semmi gond a Ford-ban, elvisz A-ból B-be
-
-
-v-
addikt
válasz
Mágus2 #81933 üzenetére
ha sebességben van az autó ne járj veje 1500-as fordulat alatt!!!(diesel)
Alacsony fordulaton ne adj nagy gázt, motorfékkel sem szabad 1500 alá menni.Igen, én is erre értettem hogy ne erőltesd alacsony fordulaton
Amúgy bátyám a céges octaviánál pl. pont szarik erre, 200k van az autóban és semmi baja a lendkeréknek ...
Azért én is kíváncsi lennék, mennyi a valós átlag élettartam, mert ugye az óra az 250k-nál sose fog többet mutatni használt autóban
Új hozzászólás Aktív témák
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3061, 96% Akkumulátor
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / GTX 1660Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest