Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
atos19881101
senior tag
válasz
hobizoli #135848 üzenetére
Infó egy Mazda szerelőtől az indexes fórumról:
Benzinesből a 2.3 a neces csak mivel a kiegyenlitő tengelyek az olajtérből vesz el sajna ezért az igazán megkivánt motor olaj mennyiségnél kevesebb van benne. A sok hibás meg azért van, mert jól megy a tulajok csak hajtják sokszor magas fordulton ahol már van kics olaj csipegetés és egyszer csak elfogy mert a rendszeres ellenőrzést meg elfelejtik a tulajok. Javítani úgy lehet, hogy a 2.3 Turbós MPS motorról kell az olajteknőt és az olajpumpa pipáját átrakni és máris 2-2.5 literrel több fér bele.
-
atos19881101
senior tag
Most telóról vagyok, sajna nem tudom megkeresni neked. De Mazda6 index fórumon keress rá. Sokat tárgyalt téma volt.
hobizoli
Nem kell aftermarket. Rá lehet rakni valamelyik másik Mazda6 motorét, de most fejből nem megy melyiket.Szerk.:
Igen ez is gond. És sajna a gyári ajánlás itt is 20 ezer. -
atos19881101
senior tag
válasz
Gaiwer #135828 üzenetére
1.8 vagy 2.0 benzin. 1.8 nem egy versenyautó, a 2.0 jobban mozgatja a kasztnit. Kb ugyan annyit is fogyasztanak. Cserébe a 2.0 ritkán eladó. Nekem 1.8 volt, nem volt rossz. De sajna a rozsda miatt meg kellett válnom tőle.
TaaT
Nem pont 3l. 3.5 körül. A lényeg, hogy kevés abba a motorba. -
atos19881101
senior tag
válasz
runner 125 #135764 üzenetére
Itt már műanyag borítású a küszöb, szinte tuti h nem korrodál úgy, mint az előd.
Vagy csak nem látod a borítás miatt.
-
atos19881101
senior tag
Sziasztok,
Nincs itt véletlenül valaki Dunavecse környékéről?
-
-
atos19881101
senior tag
Az első szériás motornál elmérték az olajteknő méretét. A gond akkor van, ha a júzer nem figyeli az olajszintet, ilyenkor lesz csapágyas. De ha odafigyelnek rá, nincs gond vele. Csak ugye az emberek többsége csak akkor néz rá a motorra mikor kifogyott az ablakmosó.
(#91702) raczger
Ez hülyeség, nem Ford motor. -
atos19881101
senior tag
válasz
parandroid #91289 üzenetére
De két azonos kategóriában levő autót hasonlítsunk, ne biciklit a hajóhoz. Ezért nem értem a kijelentést, miszerint a Mazda alkatrész drága.
-
atos19881101
senior tag
Látom megindítottam egy lavinát.
-
atos19881101
senior tag
válasz
DeFranco #91223 üzenetére
Ez már nagyon OFF
Én azt mondom akkor is, hogy minimálbérért ne várjunk csodát. És ugye a szakszervizek szerelői szerintem nem keresnek vagyonokat.
Az előző hozzászólásodhoz még annyit. Egy tésztagyár során meg lehet azt tenni, hogy ha az ember nem teljesít megfelelően, akkor kiteszik és másnap ott van helyette egy másik. De ahol elvárt egy bizonyos szakmai hozzáértés illetve tudás is, ott azért nem teszik ki szvsz olyan könnyedén az embert. Szerintem egy márkaszervizben elvárt a típus azonos vizsga stb. Az meg nem minden 2. embernek van meg szerintem. Bár lehet tévedek ... igaz vannak pék "autószerelők" is.
-
atos19881101
senior tag
válasz
DeFranco #91217 üzenetére
Persze értem ezt a megközelítést is. Jogos, hogy kell a minőség ellenőrzés stb. Viszont fenn tartom azt, hogy minőségi munkát egy ember megfelelő ellenértékért végez. Csak egy egyszerű kérdés. Te pl minimálbérért minden egyes idegen autón átnéznél és leszervizelnél mindent? Szerintem nem. ... Mivel tudnád, hogy ha átnézed és minőségileg javítod, neked akkor sem lesz jobb azzal ellentétben, ha csak megcsinálod és kész.
Szerk.:
Igazad van. Minőség ellenőrzés, illetve megfelelő bérezés kellene. Ameddig ez nincs, addig sztem ne várjunk csodát. -
atos19881101
senior tag
válasz
parandroid #91210 üzenetére
Szerintem azért ne hasonlítsuk a Magyarországi és a Németországi szakszervizeket egymáshoz. Ott a szerelő havi bére annyi, mint az itthoni éves keresete sarkítva. Itthon a minimálbéres alkalmazott hidd el, hogy nem fog neked precízen és szakszerűen dolgozni szvsz.Most értelmezem. .. Magyarországon vásároltad a kocsit.
(#91217) DeFranco
Szerintem pedig a bér igen is fontos tényező egy minőséget kívánó munkában. De ez az én véleményem, és a tévedés jogát fenn tartom. -
atos19881101
senior tag
válasz
parandroid #91189 üzenetére
Kollégám vett szalonból egy i30-as Hyundai-t. 20k km-ként kell neki vinni kötelezőre, amikor olyan 200eurót leakasztanak róla általában. A kocsijára 5 év garancia van, évente 20k-t szinte rá is fut, így évente 200eurót csak a kötelezőre kivágni szerintem pocskolás. És ez 5 éven keresztül az 1000euró. És ebben semmi érdemleges nincs, csak "átnézés" meg olaj+szűrő csere. Arról nem is beszélve, hogy el akarná adni a kocsit, de kiszámolta, és annyit bukna rajta, hogy inkább megtartja. ...
(#91188) Qru
Ja a márkaszerviz. Ami csak a pénzt húzza rólad, más érdeke nincs. Nekem pl a kocsim 200k km-ig márkaszervizbe volt hordva, ráadásul ugyan oda kötelezően 20k km-ként, és a kedves szervíz volt olyan kedves, hogy az éves kasztni átnézést nem pecsételték az első év után. Ezt reklamálva mint kiderült, a tulajnak kellett volna külön kérnie, hogy nézzék már meg azt is + pecsételjenek. Így hát persze ha kimarad, akkor ugrik a 10év rozsdásodási gari ... -
atos19881101
senior tag
válasz
muratomi1 #91181 üzenetére
Csak ne lepődj majd meg a kötelező szervízek számlái láttán sem, ami a garanciához van kötve. Nem pár ezres lesz ... és a semmiért. Az új autó szervízelése a drága szerintem.
Olyan autó pedig nincs, amire nem kell költeni. Vagyis van. Csak azt tömegközlekedésnek nevezik, és egyszeri díja van mindig. -
atos19881101
senior tag
válasz
raczger #88464 üzenetére
Hátha érdekel. Az egyik kolléga a 6-os fórumán eladja a Mazda6-osát pont mint amilyet keresel:
Tisztelt olvtársak!
Kérésem és kérdésem lenne a csapathoz. Szerintetek milyen árat kérhetek – kaphatok a kényszerűségből eladóvá váló 6 osomért. Az eladás oka, hogy öt hónapja eltörtem a bal bokámat ripityára, azóta sem jött rendbe és nem is tudnak vele már mit kezdeni ( koromnál fogva) , így mivel kuplungolni csak kínok közt tudok, így le kellene cserélnem egy automatára.A gép 2002/ 9 magyar eladás 2300 GT sport kaszliban egy cserélt 2000 benzines, az óra 230 e Km mutat a csere motorban 130e van. Ferdehátú ültetett dupla kipufogó szürke – tempomat Bose. Stb. 15’és 17’ alufelni garnitúra xenon, vizsga 2016 májusig van rajta. Második gazdája vagyok, itt a fórumon vettem.
Nézegettem a hirdetéseket de olyan nagy a szórás és 2000 es nagyon kevés van.
Minden vélemény szívesen fogadok és köszönök.
Az autó olyan állapotban van, hogy még egy barátomnak is el merném adni, vagy egy ilyen automatára elcserélni. Volvó- BMw Merci automata. -
atos19881101
senior tag
válasz
!Overdose! #88461 üzenetére
Igen a Mazda diesel legnagyobb "baja", hogy a befecskendező rendszerét nem lehet "utólagosan bemérni", mivel nincs hozzá semmi útmutató.
-
atos19881101
senior tag
válasz
!Overdose! #88454 üzenetére
Hát én azért csak újonnan vállalnák be egy Mazda dieselt. A bódé fényezését illetve védelmét kellene magasabb szintre emelniük, akkor nem lenne sok gond szvsz.
-
atos19881101
senior tag
Tudnak igen (diesel kivételével
). Nekem 1.8-as Mazda6-osom van. A 2.3-asnak elmérték az olajkádját. Az indexes 6-os fóromun találsz róla bővebbet, de kiemelem az egyik kolléga megjegyzését:
"Sajnos nem hiába a dízelek után a 2.3-ból van a legtöbb motorhibás. Sajnos a kiegyenlítőmű az olajtérből vesz el ezért csak 3,5 liter olaj megy a motorba ami túl kevés. Főleg egy olyan motorba ami alapból picit csipegeti, de ha meg hajtják jobban eszi az olajat."
-
atos19881101
senior tag
válasz
runner 125 #87310 üzenetére
De ha TDi, akkor még fejthetsz is le a megtermelt anyagból ami a csipsz miatt keletkezik.
-
atos19881101
senior tag
Ha gyári a kerékméreted.
kornelka
Persze. De azért valljuk be, valóban általában az a válasz jön, hogy minél nagyobb, minél erősebb. De nem mindenkinek ez a fontos. ... E-péniszre persze jó, de 50 / 90km/h-s korláthoz elég a kis motor is szvsz. (Nem, nincs kis motoros autóm.)
-
atos19881101
senior tag
Újabb hitvita?
És mi jobb, a benzin vagy a diesel? -
atos19881101
senior tag
válasz
parandroid #86913 üzenetére
Voltunk már benne 5-en. A kolléga nem írta, mekkora emberekről van szó. Gondolom nem 5 megtermett kosaras fog benne napi szinten Bp-Bécs távot megtenni. Ha pedig igen, akkor kisbuszt kell venni. Én csak azt mondom, hogy a 6-os a kategóriájában igen is nagy beltérrel rendelkezik.
-
atos19881101
senior tag
válasz
parandroid #86911 üzenetére
Szedan 6-osom van. A magam 195cm -el magam mögött minden gond nélkül elférek. Sőt szélességben sem problémás.
-
atos19881101
senior tag
válasz
raczger #83924 üzenetére
A hátulja és a kormány az valóban gyanús. De az eleje szerintem nem. Nekem is ugyan ilyen autóm van csak szedan és annak is ekkora hézag van a lökös és a motorháztető között ránézésre.
Ami nekem szemet szúr az a váltó gomb. Nekem 200k-nál nézett ki hasonlóan ... ha valós a km akkor tényleg nagyon sok város lehetett benne.
-
atos19881101
senior tag
válasz
Kornel #74121 üzenetére
Ezt egy gumis oldalon találtam:
Sokan felteszik nekünk azt a kérdést, hogy adott méretű gumiba mekkora a megfelelő nyomás. Erre a kérdésre nem létezik válasz, mert az optimális guminyomás nem a gumimérettől függ, hanem az adott autó típusától (súly, sebesség). Ezért minden esetben a gyártó guminyomásra vonatkozó előírásait tekintsd irányadónak!
-
atos19881101
senior tag
Sziasztok,
Nincs itt valaki Győrből akinek van kedvezménye Bárdinál, Unixnál vagy máshol?
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A12 64GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP Elitebook 840 G1 - i5-4GEN I 8GB I 180GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Asus ROG Strix G713QE - 17"3FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 5600H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest