Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Kornel #123627 üzenetére
Még eldöntöm, meg a család is, hogy ez most jó ötlet-e, vagy sem
Nekem megérne ennyit, hogy kicsit kevesebb lóerővel, de nagyobb kasztni, gyári cuccok, kényelmes rugózás
A honda árát majd privátban, minél többér természetesen
Most voltam Iminél, nincs semmi baja, 2 tanú is van rá!
Munez: Infót, linket, képet pls!
Nem hátrány, ha olyantól veszem, aki nem feltétlen akar átverni (remélem
)
-
Sutee89
aktív tag
válasz
Kornel #123596 üzenetére
Köszi a válszt! Ezt a Hondát valóban szépen megcsinálták, bár itt valóban nem volt durva rozsda a karosszérián (pl. küszöb vagy ajtók élei). Ennél apum 1-es fókája durvábban néz ki, gondolom tulajfüggő, hogy mi haladja már meg az ingerküszöböt
Tehát megfelelő összeget ráköltve teljesen kijavítható a rozsdásodás, ill. megelőzhető a további rohadás? Nagyon tetszenek ezek a Mazdák, nekem megérne akár egy nagyobb összeget is a művelet.
-
tibbike01
őstag
-
TayRol
nagyúr
válasz
Kornel #123582 üzenetére
Bő 3 liter, bár úgy, hogy a Mazdát csak hosszabb távon és autópályán használtam, a Fordot pedig napi 55km pesti dugóban (kiköltöztünk agglomerációba, már nem bkv-val járok be melóba) és autópályán. 10,5 liter vs. 7.4 liter nagyjából.
Ha a Mazdával is városoztam, akkor az 11 liter fölé ment, a csúcs a 2014-es karácsonyi hónapban volt, 12. Akkor mindig dugóban álltam.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Kornel #123569 üzenetére
Köszi, tudom az infókat a Mondeoval kapcsolatban, használom rendszeresen a mondeo.hu-t, de tudod, azért mégis 15 éves autó, a fene akar költeni ilyenekre.
Visszatérve a kérdésre....igen, szerintem mese a fogyasztások egy része... van a cégnél egy 1.4-es tdci fiesta is, dobozos, az se eszik 5-6 liternél kevesebbet, pedig nem nehéz, nem fuvarozunk benne semmit, max szerszámokat, két fő ül benne.
És elnézést lehet én voltam a hunyó, hogy rosszúl fogalmaztam, de az alábbiakat akartam mondani:
- autópályára, nagy távolságokra nem vennék kis autót, kis motorral.
- ha legfőképp pályázni fog vele hosszútávon, akkor középkategóriás, minimum 2 literes motorral, szerintem.
- Ha a megbízhatóság fontos, akkor nem vennék diesel-t azért az 1-2 liter különbségért! (Ebben közrejátszi,hogy utálom őket, tehát némi elfogultság van benne, nem hiába. Sok dieselt használok a cégnél és sokszor elromlanak, ekkor mindig megnyugszom, hogy na az én benzines autómba se ez, se az nincs, ami ezeknél elfingik)
- Nem vennél új autót sem, mert nagy az értékvesztése. Úgy gondolom,hogy a legjobb vétel a 2-3 éves, még garanciális, keveset futott autó, ami túl van már a legnagyobb értékvesztésen. -
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #123566 üzenetére
Nekem ott evett a legkevesebbet a 30 eves 2 literes, 5 szemellyel 6,5x fogyasztott, horvatba menet-jovet. Neha bele nyaldostunk 190-be, mert vegig ures volt a horvat palya, de szerintem atlagban 130 alatt mehettunk, szoval ez nem mervado, meg semmi koze a mai motorokhoz, raadasul nagyobb is, mint a kiszemeltek
csak erdekessegnek szantam.
Kia-k nekem is tetszenek, de az 1.6 benzin130+ra tuti kicsi motor es, ahogy irod sokat fogyaszthat, dízeleket nem ismerem, de 1.6 benzin nem jo valasztas szerintem.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Kornel #123561 üzenetére
Vájá vájá vájá... azért azt ne felejtsd el, hogy hosszú távra pályázni nem biztos,hogy rossz a benzines. Én a cégnél több dieselt használok (rühellem is a dieselt, de ez mellékes), itthon meg egy 1.8 benzines Mondeom van.
A diesel előnye az, hogy az 6 liter mindig. Az én benzinesem, ha csak rövid távon szaladgálok a városba, akkor 9 litert, de van hogy 10-et is benyal. No de, ha hosszútávra megyek, autópályán, országúton, gyerekekkel, cuccokkal megpakolva, akkor stabil 6 liter az átlagfogyasztása annak is. -
szőröscica
addikt
-
nesa
veterán
válasz
Kornel #123348 üzenetére
Inkabb a fejekben kene rendet rakni gumi temaba nalam a 4mm a 0%os az 5mm 25% 6mm 50% 7mm75% 8mm 100%
E helyett a hahun is az 3,5mm gumit 70% nak hirdetik de legjobb esetben is 50% .
Meg a nyarigumit is legkesobb 3mm kidobom de ha most megmernem a nyari continentalokat amiket tavasszal mar nem rakok fel tuti 4mm korul van.
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #123348 üzenetére
Az autó piac majd 10%-a ez a kategória. Ami több ezer autót jelent. Ennek a vásárló köréből óhatatlanul is ide tévedhet valaki.
"Persze sokaknak jo a 10+ eves 3-4 mm-es szett"
Ez akár jó is lehetne, ha nem lenne gyökér a sofőr és tudna vezetni a gumihoz mérten. Érdekes módon nekünk vagy 2 hét és napi 2 órányi jeges/vizes(csak ekkor érdemes kimenni a bükkre) állatkodás kellett, hogy tetőre tegyünk egy 20 éves(a gumi),nyári gumis ladát és ez messze nem hétköznapi közlekedés. Persze, ehhez kéne annyi ész, hogy ha 10 éves gumit veszek, akkor jégbe egyáltalán, hóban meg szinte nem is megyek, csak vízes úton max ésszel, de ez keveseknek adatik meg.
"reszemrol az egesz kategoria az"
Miről beszélünk?
Én egy kategória lehetséges célcsoportjáról 2 napja, te magadról.
"joker forumtars keppel es peldaval illusztralva bemutatta"
hogy egy kétszer akkora árú kategóriás autó javítása mennyibe került, AMIKOR már megvolt a baj. -->Vételkor ezt szűrje ki a delikvens a magával vitt szerelővel és ne vegyen ilyet.
"Nem otthon, nem haver ismerosenek a ismerosenek a haverjaval, hanem mint mezei juzer, aki bemegy arajanlatot kerni egy szakihoz."
Most kajak' elmutogassam amit írtam előbb vagy rajzoljam vagy mi legyen? Tényleg nem tudom ezt hova tenni. Bölcsész szakos lennék ki is lépnék, hogyhogy nem értem ezt a mondatot, egyszerűen nem tudom mire vélni, az előző kommentem után. De szerencsére számokkal kell foglalkoznom, így ezt megbocsátom magamnak.
-----------------------------------------------------
Itt egy fórumtárs 3xx ezres mondeója, ha jól rémlik az ár. Van rajta eg ysárvédő csere, 1-2 apróság. Szerined ez a (bár az említettnél ugyan nagyobb kategória) potenciális vásárlóknak már roncs, bontószökevény? -
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #123345 üzenetére
"De gondolom ez olyanoknal nem szempont, akik a 200k-s autokat bontott cuccokbol tartjak eletben, nalam viszont a bontott alkatresz es a 200k-s auto sem opcio.
Nekem mar a 8 eves palyan 140k-t futott serulesmentes auto is oreg es "sokat" kell vele foglalkozni, ezert a kovetkezo autom jo esellyel uj lesz, amit max. betolok a markaszervizbe ha baja van"Erről van szó pont, Végre
Ezért nem miért ezt a felfogást erőltetitek másra? Akkor ti nem is tudjátok mit vár el valaki egy ilyen kategóriában. Pedig tegnap azt mondtátok, hogy ti tudjátok.
Én nem az én véleményemet erőltettem soha(mivel én sose vennék suzukit, ilyen csepp olasz csetreszeket és a consumer piacos társaikat). Hanem csak más szemléletet is megemlítek, mert ilyenek lehetnek. Ti meg csak egyféle véleményt erőltettek másra. A sajátotokat, ami lehet jó ebben az esetben is, de nem is mondtam soha, hogy vegyen astratpuntotescortotcitroent, csak azt, hogy vannak ilyenek is és, ha tudja, hogy ez mivel jár és hajlandó ezt elfogadni, akkor tessék kitágult a piac számára.
Szerintem ez egyébként jó vita, pont egy kínos kategóriában. Ezért nem is tudtam távol maradni, akármennyire is mondtam. Autóvásárlásról van szó nem? Nem kvaany@zról, csak egy vita.
Tudod mi a vicces? Pont egy Ford szervizessel beszéltem 1,5 hete talán és ő mondta, hogy régebben(már saját műhelye van) a Mondeo tulajok mind szilentet cseréltettek, mert akomplet tlengőkar 3K-val drágább volt, de nem 1-2%, hanem kb 90%. És szerintem ez szerintem az általam említett hozzáállást igazolja és ez nem a 200 ezres kategória, hanem a fél-sok milliós.
Itt tényleg sokan nagyon igényesek, ezt el is ismerem és tiszteletre méltó, gratulálok is ehhez, de én mindig csak arra gondolok, hogy hopp új ember, lehet más hozzáállás, hát lásson ilyet is. Ismerem ám a fórumról ilyet itt is, nem 1, nem 2 embert, aki így jobban járt, mint, ha az itteniekre hallgatott volna és most busszal járna.(ez persze nézőpont kérdése, mert nem olcsóbb, mint a busz, de elvan nyugodtan, kellemesen az autóval)
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #123343 üzenetére
Az első poén mondatodra reagáltam, hogy neked is Sierrát kéne venned.
ÉS utána erre írtam, hogy 30 ból kijön az összes létező szilent, kormányösszekötővel mindennel ÚJONNAN.
Persze, hogy a suzukihoz nem, mert az drágaItt lengőkart, ha ketté nem töröd, vagy el nem hajlítod, szinte soha nem kell cserélni.
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #123338 üzenetére
huuuh 30-ért az első hátsó futóműben kicserélem az összes szilentet munkadíjjal együtt kormányösszekötőkkel, mindennel újra és egy ideig nem lesz gond, (gyári szilentek ~20 évet bírnak kb, ezek a mostaniak 1 kivétellel 4-6-ot). és még sörözni is marad pénz.
csak ne fogyasztanának 8-9 litert a két literesek városban.
Ezeket hirdetem most, minden jó állapotú és ilyen "drágán" alig viszik.
(#123341) Joker88: De azokból a ramaty állapotúak 300k. Az már drágább kat.
Egyesek teljesen hulyenek nezik azt, akinek nincs garazsa, aknaja, co-ja, ideje, szaktudasa, turelme, es szakihoz kell mennie, aki bizony ennyit ker erte.
Nem értem miért ezzel jössz, mind pesti árakat nézek, sosem magamból indulok ki. Tudod miért? A saját autónkat egyikünk se lakatolja pl. mert nem tudnánk megfizetni saját magunkat és olcsóbb máshoz vinni. Cliot, daciát, vitarát, bravat, lagunát(ezt régebben), mind szerelőhöz hordta mindenki. Én másnak egy rendszámot nem teszek fel gyors kötözővel, mert mérnöknek tanulok és nem szerelőnek, odaadom és tegye fel magának. Amit csináltunk utcai autót is inkább nem hozzák hozzánk, mert egy rendes kasznis olcsóbban csinálja.
Tehát nem értem ezt a mert "mi magunknak csináljuk" dumát. Elárulom, hogy garázsom sincs, sőt co-m se.
-
Joker88
őstag
válasz
Kornel #123336 üzenetére
csak az enyémből indulok ki, 1998-as Fiesta, beszakadt az emelési pont még a múlt télen, és szépen ment tovább a rozsda..
Idén nyáron vittem el, kicserélték a komplett küszöböt, színre fújták,alvázvédőzték kívül-belül. 140.000 Ft.
abból a küszöb cirka 20.000 volt, a többi a munkadíj,festés.. -
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #123336 üzenetére
de lehet én vagyok eltévedve
nem xsaráról volt szó, nem calibráról, amit itt linkeltek, nem mk2 puntról, amit te is említettél volt vala. Ezek az autók 1-es cliok, mk1 puntok, escortok(ebből tényleg nem találtam jót hirtelen)fastrák, akár fiesta is lehet, mk1 corsa esetleg. AX, (Sierra is ide tartozik, azok pl 150 ezres autók, de van bennük 6-8 év simán, csak azt hinnétek magam felé beszélek, ezért sosem említem komplett motor 20k, komplett futóművek 10k ez nem pénz értük
) Autókról amik 250-300-ba kerülnek és nem bontóba mennek akár 6! év elteltével sem ésszerű ráköltéssel persze.
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #123331 üzenetére
és ez nem falun van pl. és igen, elemenként 8-15 ezer egy elemcsere errefelé kb akármelyik kasznisnál, úgy, hogy nagyjából le is van védve. Vagy 200-ezres autón rögtön teli fény kell vagy márkaszervizbe hordás? Úgy tényleg drágább.Ezek nem űrhajók. némelyik komplett futóművét 4 csavar tartja és van az autóban 2 méter vezeték. persze, ha nasa mérnökkel akarod szereltetni, a helyi fiatos helyett, az már egyéni ízlés kérdése.
-
-v-
addikt
válasz
Kornel #123288 üzenetére
megmenteni
Szerintem te ott vagy eltévedve, hogy egy 250k-s autót senki se akar megmenteni.. meg megcsináltatni patentre meg rozsdamentesre. Nem azért, de nálunk mi nem megy át a műszakin?
Persze hogy nem éri meg 200k-t kasztnizásra költeni, ha 250k az egész autó .. de ha annyira még nem rohad, tűzoltani lehet valamit, aztán simán lehet még éveket eljárni vele anélkül, hogy otthagyna az út szélén.
Persze ezek már régi szarok és lóg a belük na és, aki ennyiért vesz nem is vár csodát, normális gumi meg fék legyen rajta, meg induljon be és ne hagyjon ott az út szélén .. ezek már nem a normálisan fenntartható kategóriába tartoznak, ezeket senki se akarja rendesen üzemeltetni, ezeket el kell már használni, megy ameddig megy, költesz rá amennyit muszáj .. -
trassher
addikt
válasz
Kornel #123317 üzenetére
Nem azt mondtam hogy nem kell cserélni hanem azt hogy ráírják hogy élettartam de a csereintervallum még a régi swifteknél is 60000km. A legtöbb embernek ez is csak egy nyűg és letudják annyival hogy jó az úgy.
t1: Én 600000-ről tudtam de lehet 45000. Mondjuk teljesen mindegy, a 2-es szinkrongyűrű így is elkopik.
-
trassher
addikt
válasz
Kornel #123310 üzenetére
Én még nem találkoztam olyan manuális váltóval aminél ne azt adta volna meg a gyártó hogy élettartam olajjal töltve. Emlékezhetsz a "lila" swiftemre, márciusban lesz 20 éves és még sosem volt cserélve benne a váltóolaj.
hobizoli: Anno ki tudja milyen gépeket használtak. Szomorú belegondolni de ez nekik +kiadással járt volna, akár teljes gyártósor cserével. +1 megmunkáló állomást egy komplett sorba illeszteni ma sem olcsó, ha egyáltalán kivitelezhető 1-1 gyártósoron. Nem védem őket és a mérnököt sem aki megtervezte de az autóiparban az elérhető maximális profit az első. Az utasvédelem és a többi csak jól mutat leírva, beviszi a vásárlót a szalonba de a fő szempont még mindig a pénz.
-
Integrale
veterán
válasz
Kornel #123268 üzenetére
Renaultok valahogy mindig isz taszitottak. Velsatis es Avantime kivetelevel.
Nem mondanam, hogy jobb auto a Megane, vagy inkabb ugy fogalmazok, hogy nem rosszabb a Xsara. Elso generacios HDi vel egy kombit elfogadnek barmikor, ismerosi korben fut 4 is beloluk, benzines es dizel egyarant, hibatlanul teszik a dolgukat, igaz az a ket szem Megane is amit ismerek. -
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #123281 üzenetére
Legyen igazad. (most csak kaszniról van szó, többit feltételezzük jónak) Szerinted ettől 2 év múlva bontó? Kis alku az árból, plusz az előbb említett műszaki előtti 50k, -->80k. Abból nagyjából rendben van. Dehogy az még 4 év múlva is kap műszakit simán, az is hót' ziher.
Szerencsére, ha 1 autó is létezik 250 körül ami nem rohad, nekem automatikusan igazam van.
Mert ugye azt írtam, hogy találHAT jót, ti meg azt, hogy kizárt.
-
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #123250 üzenetére
Ebben pl. nem látom, hogy összedőlne a karosszéria és az általad említett GTK-s jövőt sem látom. (motor-váltó állapota saccolható, azt vegyük jónak)
Hoppá, ezt benéztem. Legyen ez.Jelzem, ez ma a kb 300 hirdetésből, csak a 4., amit nézek.(Escortosokat nem számolom, azok tényleg szarok
)
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Kornel #123245 üzenetére
De itt nem mk2 puntoról vna szó 400-ért.
"200-ert mo-on a legnagyobb pozitivum ha van rajta mrg egy ev muszaki, utana gtk, tehat tobbe lenne rendbetenni, mint amit a kocsi er, ezert megy a bontoba."
Ezek után pláne nem tudok mit mondani, eddig meggyőzhető voltam arról, hogy én látom máshogy a dolgokat, majd szépen lassan meggyőztök, de ezt a mondatot olvasva, rájöttem, hogy csak az időmet csesztem el, isten ments, hogy Téged vagy bárkit is megsértsek, sőt, ha erre jársz meghívlak egy sörre és beszélgethetünk az autókon kívül bármiről, de ha ezt hamarabb leírod, akkor onnantól kezdve nem is olvasom a hozzászólásaidat, ha ilyen árkategóriás autókról van szó.
Persze, ha vennék egy akármilyen patika autót 50.000ft-ért, mert mondjuk meghalt a tulaja és szabadulnának tőle és veszek rá téli gumit, már az GTK. Az, hogy műszaki előtt ráköltesz 50.000ft-ot. az az autó árának a negyede, most hol mérvadó? 50.000ft eg yautó esetében 2 évente nem költség szerintem, mert ezzel jár, akinek ez sok, NE VEGYEN AUTÓT, menjen BKV-val. Egy autó kevés esetben jó befektetés, inkább (sajnos) "luxus", aminek ára van.
(#123247) szabonagyur: Na, pontosan egyről beszélünk.
Ennek kifejezetten örülök és rövidebben is megfogalmaztad, mint én.
(#123248) kornelka: Igazad van, Escortot én sem találok, most amire azt mondanám, hogy 250 körül ez fasza vagy írtam az ellenkezőjét?
-
Integrale
veterán
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Kornel #123038 üzenetére
Nem a tervezett avultatás a baj, hanem a bosch made in mexico és társai. Amíg tényleg németek gyártották tényleges odafigyeléssel, nem hullott, mint a légy. Nem is oly rég tűzbe tettem volna a kezem a lemförder márkáért, erre kaptam néhány motortartó bakot, ami lemförder made in china, amik ráznak, azóta megingott a bizalmam. Sachs is eljátszotta a nevét, pedig tudtak valamikor lendkereket gyártani. Folytathatnám a sort, de fölösleges.... mindig segíteni akarok, de kiforgatják a mondandómat, hülyének néznek... szóval feladom.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Kornel #122998 üzenetére
nem sokat tököltek. szerelő vitte öccsének. saját szerelőm szerint is meg kellett volna tartanom, de féltem, h a köv évben újabb 200-300at ráköltök, és ugyanannyit fog érni. fék, futómű, gumik, kipuff,kluplung szelepszár,aksi, stb jött volna, és egyébként is cserélni akartuk 1-2 éven belül. ha meg azt ráköltöm, akkor maradnia kellett volna. oké, nem a világ, de fordoknál elég jól csinálták a mérnökök az időzitett tönkremenetelt, többek mondták, h ilyenkor csőstül jön. én meg nem akartam kockáztatni.
-
kisza25
félisten
válasz
Kornel #122865 üzenetére
és [rvilike] amit kihagytam, hogy akciós volt, de az mindig van (ugyanekkor lett volna a golf 6 4M-ért 4,8M helyett 1,2 TSI, de az már kicsit sok volt), az enyém a 3,6M alapár helyett 2,79M volt és nem lehetett bele akármit kérni. Nekem van benne klíma, elektromos ablak, abs, szervó, CD-s USB-s 4hangszórós kormányról vezérelhető hifi, 4 lufi, metál fény, fedélzeti comp.és így volt 3,1M. Amit szerettem volna még az a tempómat, de az csak csomagban volt, akkor már a 3,6M alapárú modellt kellett volna választanom és 3,9M lett volna a végösszeg tempómattal, deréktámasszal könyöklővel és +3 lufival (függöny légzsák és 2 hátsó oldal légzsák) de mi max 2-en használjuk a kocsit, eddig 4 év alatt ~5x ültünk benne többen. Így maradtam a 800eFt-al olcsóbb kivitelnél, ja a motor 14 16V 105ló.
Éves szerviz 35eFt teljes átvizsgálás, +1 év gar, olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő. Legközelebb kell gyertyát is cserélni, ja és most volt az első műszaki. -
rwin5
őstag
válasz
Kornel #122855 üzenetére
Tudom, a lakás dologra kb 7m ft van/volt, de szegeden ennyiért nem találtunk, csak földszinti kertkapcsolatost, ami nem kell, vagy a 10. emeleten panelt. Újszegeden voltak kisebb garzon lakások de az sem jött valahogy szóba. Bérleti jog meg pláne nem. 6m ft-ért itt garzonlakást nem nagyon lehet kapni vagy max szó szerint valami 15m2-es lyukat ami meg nem ér meg ekkora pénzt. Amúgy jah itt szegeden jó üzlet az albérleteztetés az egyetemisták miatt teljesen fel van verve az áruk, röhejnek is tartom, hogy a belvárostól kb 4km-re levő panelekben egy 2 szobás kb 60-70e ft /hó+rezsi.. vicckategória. Mivel csak befektetésnek néztük a lakást ezért nem lett végül mert nem is találtunk vagy nagyon sokat kellett volna rákölteni. Ezt még beoffoltam tovább nem spammelek ide az autó témába.
-
rwin5
őstag
válasz
Kornel #122850 üzenetére
2,5 millió, én vagyok az aki lakásvásárlás helyett keres 2. autót (az I. es golfunk helyére) Csak aztán agyaltam sokat és jobbnak gondoltam ezt az 1,5 millió határt meghúzni, és akkor a fennmaradó pénzből marad több szervizre + akkor tavasszal az egyik szobát felújítjuk. Először nem tetszett a swift, mert a szomszédnak is az van, és nem is vagyunk jóba szóval reggelente mikor meglátom a piros swiftjét elmegy a kedvem attól az autótól, de a többi színben annyira nem is vészes.
Az Audi a3 ami nagyon bejön, de attól félek, hogy abból egy túl problémás darabot fogok ki, pedig annak a belsejéhez számomra (legalábbis a műszerfal részét semmi sem übereli ebben az árkategóriában) Meg az V. golfot néztem, de igazából egyikről sem mondtam még le, csak most megtetszett a swift is, hogy ennyit volt téma ma.
szerk: szóval a keret inkább 1-1,5 m ft közt van. A3-asnál is 1m is hasonló, V golfért volnék hajlandó adni 2m ft körül csak.
-
-v-
addikt
válasz
Kornel #122826 üzenetére
Szvsz van tisztesseges, es tisztessegtelen haszon.
és mitől lesz tisztességtelen, áruld már el. Minden annyit ér, amennyiért el lehet adni .. tudtommal jó autókat árul, nem lehúzós nepper, az meg hogy mennyiért adja az ő dolga, amennyiért megveszik. Szerintem meg ez egy jó dolog, hogy aki minőségi meg jó dolgot csinál vagy állít elő itthon, az éljen is jól belőle.
Ennyi erővel mindenki aki jól él, annak tisztességtelen haszna vanmert sok pénze marad azon amit csinál, nem? Úristen ember ...
-
-v-
addikt
válasz
Kornel #122821 üzenetére
haszna
A nepperek már csak ilyenek, ebből élnek
ennyiért 2009 utánit hozol kintről
Hajrá, hozz .. nem olyan triviális az
és pénzedbe kerül. Itthon meg ritka a jó.
De mondjuk ez a tipikus magyar hozzáállás ja, ami jó azt senki nem akarja megfizetni, mert hátdehátde annyiért már ez is van meg az is. Gondolom ha irreális áron árulná az autóit senki nem venne tőle, és már rég becsukta volna a boltot. De mivel nem, ezért visszakanyarodtunk oda mint a múltkor is, egy autó nem annyit ér amennyit te reálisnak gondolsz, hanem amennyit a piacon adnak érte -
mycso
veterán
válasz
Kornel #122808 üzenetére
A vitarára amúgy eléggé rá voltam kattanva, nagyon tetszik, sőt annyira, hogy még akár a benzines motorra is rábeszéltem volna magam, de ahogy írod egy normálisan felszerelt vitara, már árban másfélszer több.
Mondjuk meg is fordíthatjuk a kérdést, hogy a jelenlegi életkörülményeimmel, ha lenne a kezemben 4M forint, amit autóra kell költeni akkor nagy bajban lennék. (vagyis inkább dilemmában)
-
mycso
veterán
válasz
Kornel #122753 üzenetére
Mondjuk ennyire nem egyszerű a dolog.
Most, hogy autó projektben vagyok egy percre elgondolkodtam új suzukin, aztán el is vetettem.
Ami fapad, az valóban olcsó, ami viszont megfelelne az már elég drága (múltkor ezt vitarával kapcsolatban leírtam).
Pl. amit írtál 2.6M forintot, abból nemtom milyen suzuki jön ki, de valami hasonló árkategóriában gondolkodom és 5-6éves sz@rfrancia lesz a befutó. (sőt még dízel is)Nekem pl. a szervizköltség másod vagy harmadlagos (természetesen egy bizonyos szintig), így nekem nem alternatíva egy új swift.
-
m3tr0
őstag
válasz
Kornel #122779 üzenetére
Igen a gombóc swiftre gondoltam, de őszintén nem neztem most mennyiért mennek. Meglepodve hallgatom,hogy felfelé mozdultak az árak.
Akkor marad a Punto, nekem volt az is igaz csak az 1.2 8V fapad. Keveset evett, mondjuk nem is ment. Nem rossz autó.Nálam komoly baja nem volt.
-
TheProb
veterán
válasz
Kornel #122776 üzenetére
Értem, de ezt nem lehet normálisan közölni, mint ahogy neked is sikerült?
Konklúzió levonva, marad a punto 2 1.2-es 16V vagy gyüjtök még. És akkor szerintem sokak megelégedésére lezárom a témámat.Vagy azzal jövök vissza, hogy köszi a helpet és mutatom a verdát, hogy pár hónap múlva újra felzargatom kicsit a vizet.
Addig is köszi mindenkinek aki segített és/vagy kicsit magasabb hőfokra toltam az agyvízét vagy a türelmét csökkentettem.
-
-v-
addikt
válasz
Kornel #122765 üzenetére
Miért kezdetleges? Mi hiányzik belőle? Nem TC-s amúgy ők csak linkelték kiszámolóról.
Ja de új autónál is ugyanúgy van kockázat, ha ellopják sokkal több pénzt buksz ... ha megtörödpersze lehet casco is, de az megint plusz zseton és nem olcsó új autóra.
Attól is függ milyen új autó, ha új modell akkor letolatod a lököst meg a hátsó lámpát repülnek a tíz meg százezrek hogy megcsináltasd, egy használt, régóta piacon lévő autónál meg bontóból szerzel hugyér szarér ... ez se mindegySzóval van kockázat az újnál is.
-
-v-
addikt
válasz
Kornel #122757 üzenetére
Kiszámolónak van. A lakásos kalkulátorában is benne vannak ezek a faktorok, amiket írtál, "mennyit ér meg neked hogy saját lakásban lakj?" - és oda azt írsz amit akarsz. Ha sokat, mert mégiscsak a tiéd ha hitelre akkor is, és gyerekkel te így jobban biztonságban érzed magad akkor sokat írsz oda, nem minden mérhető pénzben.
Ennek ellenére itt az elején te most szigorúan az anyagilag megéri-e dologról kezdtél el beszélni, és azt viszont nem nagyon tudod úgy kihozni, hogy megérje ... el tudom képzelni, valami jó akciós vétellel, bizonyos más használtautóvételes scenáriókhoz képest jobban kijöhet esetleg, de nem igazán az a jellemző ... bukó az, nem is kicsi. -
-v-
addikt
válasz
Kornel #122755 üzenetére
gumit direkt nem írtam, mert azt a használtra is pont ugyanannyit kell venni.
Ahogy olajcserét is ugyanúgy kell arra is, meg minden mást amit írtál. Akkor azokat miért írtad, ezt meg miért nem?
Nem kell ragozni miért jó az új autó, ha annyi zsetonom lenne hogy belefér én is vennék újat (de ehhez nagyon sok zseton kénehogy ne egy 3-4 éves 50e km-eset vegyek, ami ugyanúgy patent még de már jóval olcsóbb).
de ha egy új autót megtartasz 10+, de akár 15 évig is, akkor már kijöhetsz jobban is a végén, mert ezalatt legalább 2 használt autót kell venned, annak minden plusz járulékos költségével együtt.
Ki kell számolni. Egyrészt ha 3-4 éveset veszel, azt ugyanúgy megtarthatod ennyi ideig, és nem hiszem hogy annyival több baja lesz, mint amennyit az újon buktál. Másrészt az, hogy most jó egy stift nem jelenti hogy 5-10 év múlva is jó lesz, amikor család meg gyerek van. Szép dolog ez kiszámolni 15 évre előre, de tapasztalataim szerint azért ez nem így működik
-
-v-
addikt
válasz
Kornel #122753 üzenetére
Tehát mondjuk 150k km alatt 345.000 Ft-ba kerül a szervizelése
Plusz az értékcsökkenés
Mennyibe kerül sok évesen 150k km-esen és mennyibe került újonnan?
Plusz az elbukott hozam, hogy amennyivel többe volt hogy új autót vettél és nem valami haszáltat az nem mondjuk állampapírban állt az évek alatt, hanem autóban ami full bukó.
Nem tudsz úgy számolni, hogy az jöjjön ki megéri. Anyagilag sose fogja, max. azért mert azt mondod telik rá, és neked megér ennyit hogy tuti ne legyen szívás, ezért áldozol rá.Egyébként ennyi idő alatt gumit is veszel ám meg minden tökömet, kimaradt itt pár dolog a felsorolásból
-
8th
addikt
válasz
Kornel #122747 üzenetére
És egy felnőtt korú szitává rohadt aljú 323F amiket nézeget az mennyivel is jobb? Az is szarul törik szétrohadva meg pláne, az sem megy jobban de legalább az alkatrész jó drága hozzá még bontva is már ha van egyáltalán. Az a baj, hogy a kérdező nincs tisztában a lehetőségeivel. Neki lehetőség szerint egy minél fiatalabb fapados (max. légzsák + klíma) európai kisautót kéne néznie és magasról leszarni, hogy néz ki mert az számára a realitás. De már rég elkalandozott és az ilyen brutál szopóroller mazdáknál tart mert az jól néz ki. Pff... akkor nosza, vegye azt. Problem? Nem velem baszik ki.
-
Primary92
senior tag
válasz
Kornel #122641 üzenetére
Ezért kérdezek.
F Astrát milyen motorral érdemes?Igazából egy Focusnak örülnék a legjobban, de ha ennyiért nincs jó, akkor nincs. Kb mennyi lehet egy vállalható?
Egyébként kisebb autók is szóba jöhetnek, akár egy Corsával is beérném, ha mondjuk ezzel a kategóriával járok a legjobban.A méret most egy opcionális extra, fontosabbak a költségek és a megbízhatóság.
-
Zewa
senior tag
válasz
Kornel #122579 üzenetére
Kérdeztem. Ezt a választ kaptam. Ha 800k-ba az autónak és az átírásnak. Ez esetben 5-600k között kell autót venni. Átíratás ~60ezer, olajak, szűrők, vezérlés cseréje ~50ezer, utazásra is kell számolni pár tízezer forintot, nem beszélve az aranytartalékról ami arra az esetekre kell ha tönkre megy valami vagy vétel után valami nem frankó.
Ennyiért valóban nincs használható Fóka, se Golf IV, se Ibiza se 1.4 Corsa C.Érdemes lehet ránézni a Megane I-re illetve barátkoznia Punto II-vel. Mind a kettő jó kis autó.
"Minel fiatalabb, minel jobb allapotu autot kell venni, ha nem akarsz folyton valamkt szerelgetni."
Szerintem ez böszmeség. Nem kort, nem km-t hanem állapotot veszünk. Rokon kapott egy 24éves Kadettet egy bácsitól. Végig fűtött garázsban tartott autó volt, 73e km-el. Egy szem rozsda nincs rajta és már évek óta használja nagy megelégedettséggel. Kerékcsapágyat,1-1 szilentet kellett rajta cserélni de semmi baja. -
slett27
addikt
válasz
Kornel #122472 üzenetére
Megértem persze, de akkor egy kereskedésből vett autónál mi számít 6 hónap (fogyasztóvédelem szerint 1 év) szavatosságnak ?
Kijövök az autóval a kereskedésből, hibás a fékrendszer, balesetet okozok pl.
Mire vonatkozik a szavatosság ? Mert más az hogy mit "szoktak" csinálni és más ami "papíron" van. -
-
RexpecT
addikt
válasz
Kornel #122170 üzenetére
Szerinted reális, ennyit alkudni?Az majdnem 20% a hirdetett árból.
Az biztos, hogy a műszakija mindkettőnek 2016 márciusáig szól, szóval egy alkualap már van.Egész pontosan ez a kettő lenne az: [link1] ill. [link2].
Illetve találtam még [ezt], ebben állítólag 190e km van, de az ülés nekem kicsit gyanús,hogy ettől azért többet futott de az ára egész korrekt(380 ezer).Puntokon kívül ez a kis Corsa(1.4 16V) keltette fel a figyelmem.
Köszi a választ előre is
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Kornel #122055 üzenetére
most lehet hogy én hülye vagyok, de nincs kedvem ezen nyerészkedni. ha most alá lehetne írni, hogy betolom egy márkaszervízbe és ott felpattintanak egy gyári lököst gyári technológia-mindennel, meg átnézik, hogy valami fém sérült-e (bár úgy nézem, hogy a legszerencsésebb ponton kapta el, tán nem) akkor simán aláírnám.
a gumit ráírtam a betétlapra is. helyszíneltetni nem helyszíneltettem, bár megfogadtam, ha ilyen van, akkor mindenképp hívok rendőrt, meg is állt egy, hogy probléma-e van, de elküldtük, nem láttam értelmét.
sávot váltottam egyébként a lámpa előtt, simán megvolt a követési, figyeltem, hogy meglegyen, de a srác úgy jött belém, mintha nem is fékezett volna. pedig új gumi, xx14-es DOT
-
válasz
Kornel #122006 üzenetére
Ez nem teljesen igaz, de nem is itt kéne megvitatni
Az idő gyakran szorító tényező (), emiatt sietni kell. A kínálat lehet, hogy pont az adott időszakban nem a legjobb, de sietni kell, mert vagy áll a pénz, és kezdeni kéne valamit, vagy egyéb sürgető problémák vannak.
Ekkor jön a kompromisszum, amit később vagy megbánsz, vagy nem. Én pl. akkor se mennék át másik kerületbe, ha ott lenne olyan ház, ami tetszik, és árban is, mert még plusz fél óra lenne az út, nincs a közelben uszoda/kondi/bolt/park/stb vagy pedig az adott utca/környék lepra.
Hetente 5 lakás? Húú annyi nem is volt összesen nekem kiválasztva az elmúlt 3 hónapban
Sosem egyszerű. Ha már megvan a kinézett ingatlan, ott jönnek a harcok: Legyen benne még ez, ez ide kéne, az lehetne jobb?
Az a másik, hogy ha meg idióta szomszéd mellé kerülsz, az megint csak agyzsibbasztó.
Egy kocsival közel nincs ennyi szívás, ennyi változó és tényező, és eladásnál/vételnél nem kell ügyvéd, nincs rá plusz adó, stb.(#122005) rwin5: Nálam pont fordítva lett, az autó téma lett hanyagolva, mert találtunk házat.
(#122008) TayRol: Ha értenék hozzá, és lenne időm/türelmem, akkor én is azt tenném. Masszívan kevesebbe kerül, mint hogy "építteted".
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mobil flották
- BestBuy topik
- Építő/felújító topik
- Könyvajánló
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest