- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
kisza25 #171684 üzenetére
Ezen a héten csak pályáztam a Jazz-zel, Mosonmagyaróvár-Győr oda-vissza 5x, végig 130-cal és 4000-es fordulattal. Most már nem annyira slow as fuck.
-
i-sti
senior tag
válasz
kisza25 #171556 üzenetére
Még aznap kipucoltam a turbót a rizsrakétán.
Kapott 35L OMV 100+ (valami ilyen divatos neve van, pontosan nem emlékszem rá), haza fele (13km) pedig megküldtem 2-esben 4500-on (emelkedőn 6000 főlé forgatva).
Haza érve (utolsó 2 km vissza hűtős tempóban tettem meg) a még megtehető távolság 630 volt.
Másnap reggel beérve munkába 855 volt.
Valóban pozitív hatással volt.
Érzem, hogy jobban "ugrik", ez lehet a pucolás illetve a 100-as benya hatása is.
Ami feltűnt, hogy többet jelenik meg az ECO, felírat. Többször vált át a vezérlés, ez is lehet a pucolás eredménye vagy a benzin, vagy a kettő együttesen.Köszönöm a tippet.
UI: Lehet szét kopott a motor a konstans 4500 rpm-en való használattól (Mobil1 0W-20)
-
-
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
kisza25 #171656 üzenetére
Én pont egy "komolyabb" autóból ültem át, Honda Civic, már a '98-as árlistán másfélszer drágább kocsi volt mint a Suzuki 2017-ben (ma kb egy 8 millás kategóriának felelne meg). Nagyobb is volt de valahogy az erejét leszámítva mégse hiányzik semmi pedig szerettem és majd 8 évig nálam volt.
Régen tiszta autób*zi voltam de valahogy már annyira nem érdekelnek csak vigyen el A-ból B-be megbízhatóan.Most már inkább kétkerekűre költök azt jobban élvezem.
-
sgery
őstag
válasz
kisza25 #171628 üzenetére
Érdekes, nem tudom mitől lehet ennyire motiváció hiányuk.
Eddig még csak használtautót vettem, jópárat, ott ilyen gond nem volt, legtöbb kereskedőt alig lehet lerázni.
Pár év és a legtöbb normális, motivált és értelmes ember külföldre megy, ittmaradunk ezekkel és lassan már mi is ilyenné válunk annyira beleununk. Vagy mi is megyünk külföldre... -
sgery
őstag
válasz
kisza25 #171613 üzenetére
szerintem itt máshogy volt. Ez már ki van állítva egy ideje ahogy mondták, csak senki sem vitte el ezért demósították. Aztán amikor meg elvinné valaki akkor meg nem érdekli őket.
Nekem nincs gond azzal, hogy csak havonta adnak le rendelést stb... de akkor miért nem mondják?
Miért kell folyton titkolózni, mindent úgy kihúzni belőlük? Olyan értetlenül néznek, mikor tudja a vevő hogy ez igazából egy psa termék, amit portugáliában vagy hol állítanak elő együtt a citroen/peugeot variánssal (gondolom itt a rendelési keresztmetszet, mert vélhetően 1-2 hetente állítanak a gyártósoron, bár szinte annyira egyezi ka három kocsi hogy még talán nincs is rá szükség), mint ha a vevőtől tudnák meg ezt. Nincs azzal gond, hogy psa autó, azzal van gond hogy titkolják. -
betyarr
veterán
válasz
kisza25 #171575 üzenetére
ahogy olvastam a cikked utáni hsz-eket,a töréstesztje nem túl fényes (3 csillag az alapnál).ez egy kicsit vissza tart a dologtól...ugye nem mindegy,hogy valaki kiszáll egy totálkár után (mint én) mondhatni minimális sérülésekkel (pedig nem gyenge ütközés volt),vagy ki tudja mi történik.
de ennek még utána nézek.mindenkinek: addig is ha valakinek még vannak ötletei akár az előbb említett opellel kapcsolatban,akár más típussal/márkával kapcsolatban,akkor ne tartsa magába!
köszönöm szépen előre is az összes tanácsot/segítséget! -
i-sti
senior tag
válasz
kisza25 #171556 üzenetére
Saved locally & Bookmarked & Printed
Ezekért olvasok PH-t!
Mi jelent nagyobb terhelést? Konstans 130-as tempó?
Mágus azt mondta, hogy kellene egy rendes emelkedő, 5 ember a kocsiban, 3 cementes zsák a csomagtartóban és 2-estől az összes fokozatot IS kiforgatni tiltásig IS. -
meili
tag
válasz
kisza25 #171538 üzenetére
Nem, mint írtam, nincs bajom a teljesítménnyel, csak kíváncsi voltam.
3800 km van most benne, és a héten kezdtem először kihúzatni, korábban max 3000-ig forgattam, de másik fórumban ajánlották, hogy most már kezdjem el hajtani. Igazából jól húz, nincs vele bajom, csak kíváncsi voltam, hogy van-e feljebb. -
válasz
kisza25 #171519 üzenetére
na, azért örülök, hogy sikerült kicsit korrigálni az eredeti mondanivalót, közös sikerünk
itt az eredeti, hasonlítsd össze a legutóbbivalEgy kicsi autó előállítási költsége közel azonos egy, vagy két mérettel nagyobb társánál. Az anyag ár lehet picit kevesebb, de ugyanannyi tervezés, reklámköltség, lemezenként 1db 40-80 M présgép stb stb.... kell. Én inkább a 10-30M árat tartom a lehúzásnak, mert azokat alig többe kerül gyártani.
-
-
JanR
addikt
válasz
kisza25 #171454 üzenetére
Koszi, nezegettem oket. A Honda szerintem undorito. A Ford 3 hengeres meg ugye Ford (szemelyes tapasztalatom van veluk es utalom mint a "nyomdai formatumot nem turo szo").
Hyundai-okat nem ismerem, biztosan bemegyek egy szalonba.
Amiket eddig amugy felirtam a listamra, hogy mindenkepp megnezem es probalok minel jobb arat kiharcolni, ha van ra esely:
- Peugeot 3008 1.6/180LE
- Renauld Megane Grandtour GT 1.4/160LE
- Opel Astra K 1.6/200LE
- KIA Proceed GT 1.6/204LE (bar ez draga nekem)
- Seat Leon ST 1.5/150LE
- VW Golf VII Variant 1.5/150LE
- Skoda Oktavia Kombi 1.5/150LE
(Az utobbi haromnal nagyon sok felara van a led vilagitasnak, siman 8 fole kuszik mindegyik).
- Mazda 3 2.0/165LE (Bar ugye ez most kifutott szeria)Jelenleg egy 3 eves SuperB-t hajtok, mint ceges verda, de poziciot valtok, ott mar nem lesz ceges jargany. Kedvelem a skodakat, bar egy Signumbol ultem at ebbe es nem estem hasra a minosegtol, pedig eleg jol felszerelt peldanyrol van szo.
-
sagesz93
addikt
válasz
kisza25 #171261 üzenetére
Értékvesztést figyelembe véve (a tendenciákat) suzuki a fő esélyes, a dacia is emiatt jött csak be, mert azok is igen jól tartják az árukat.. én egyből a Tipot mondtam(nekem is az jön be a legjöbban), de az olasz autók értéktartásban sajnos elég gyengék.
Végig követtem amikor te nézted kb ezeket a kocsikat, sokat segítettde sajnos nem én döntök az autó felől, max csak egy kicsit befolyásolni tudom a végeredményt.
-
máyköl
veterán
válasz
kisza25 #171196 üzenetére
nyáron néztem neppernél egy kocsit, azt mondja jéghideg a klímája... mondom szuper, ki tudjuk próbélni? persze, beállítom... vártunk kb. 15 percet, jóindulattal is hidegnek nevezném csak azt a levegőt, kérdezem ez a jéghideg -e a szótárjukban? annyit válaszolt csak, hogy a jéghideg szubjektív, neki ez már jéghideg...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
kisza25 #171062 üzenetére
Jó, most új, kérdés, hogy 2 éves korában is ilyen csendes marad-e.
Nekem az a tapasztalatom, hogy mindegyik új autó csendes, amíg új, de ahogy kopnak a gumik, csapágyak, bejáratódik a motor, megjön mindennek a hangja, utána lehet megítélni a hangszigetelést. Pl, egy Audi A4 10 évesen is csendes, de egy octavia már nem.
Majd ha lesz benne 40-50 000km, akkro visszatérünk a kérdésre. Szerintem az i20 is csendes volt, amikro kihozták a szalonból.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
kisza25 #171049 üzenetére
Mintha rémlene olyan, hogy amit említesz, azt félautomatának szokták becázni. Én úgy tudom, hogy a duplakuplungosak is robotizáltak. Bár tény, hogy a "hagyományos" robotizált (pl. Suzuki AGS, Honda i-Shift, Opelnél Easytronic) tényleg más kategória, kérdés akkor, hogy a kérdező hogyan értette, mennyire játszik pl. a DSG/TCT. Pl. a relatív új hibrid Volvókba (7900A) is ilyen robotizált szörnyűség került, van is bólogatás minden váltásnál.
-
válasz
kisza25 #171027 üzenetére
alapvetően igen
de azért nem szabad teljesen erre hagyatkozni
ugyanis legalább ugyanannyi autót behoznak évente hazsnáltan , mint amennyit újonnan vesznek, ezekről pedig 0 infó lesz a rendszerben 2 éves korukig
illetve ottvan még az a réteg, aki új autót vesz pl taxizni és tudatosan teker a műszaki vizsgák előtt
kevés iylen van, de pont ezek rejtik a legnagyobb szopás lehetőségéta káresemény adatokat nagyon pozitívnak tartom, kiváncsi leszek hogyan fog működni a gyakorlatban
ha biztosítós kárfelmérés történik, akkor automatikusan feltöltik vajon a törött autóról a képeket a rendszerbe? -
-
pècsimunkás
addikt
válasz
kisza25 #170563 üzenetére
Èdesapám Carina E - jèt - amit a mai napig jó autónak tartok - , amikor először vezettem a turbós után , nagyon gyengènek találtam . 21 èvig minden szèp ès jó volt vele , de először a turbós után :
Aztán rájöttem , megy az , csak nyomni kell neki
A Mèganommal simán pályáztam 140-150- el . Meglepően csendes volt . 140-150 volt a pályás utazó ,de nèha 1-200 km- t 160-170 el tettem meg . 170 fölè nem mentem a fos ( franciásan lágy ) futómű , ès a virsli gumik miatt . De amúgy szerettem nagyon azt az autót . -
-
pècsimunkás
addikt
válasz
kisza25 #170553 üzenetére
Na ...
Mèg egyszer :
A haverom helyèben 1,4 t - t vettem volna a jobb menetteljesítmény ès a jobb fogyasztás miatt . Az èn autóm csak úgy került szóba , hogy ha kipróbálja , lehet meglepődik , ès át èrtèkeli a turbó iránti ellenszenvèt .A helyedben - teljesen racionális választás volt - az 1,4 szívót vettem volna . Többször leírtad más fórumokon a mièrtet .
Azt viszont fent tartom , hogy a 8,8 l / 100 km sok . Főleg ha 1,4- ről.beszèlünk .
-
pècsimunkás
addikt
válasz
kisza25 #170547 üzenetére
Azt is írtam , hogy a haverom helyèben 1,4 szívó helyett vettem volna 1,4 turbót . A Fiatból . Az Aurisom csak úgy jött szóba , hogy próbáljon ki egy kis turbóst . Ráadásul az enyèm csak 1,2 - es , nem 1,4- es . Ennyi
.
Szerk .: Nèmetországban vettem. Volt pár hónapos turbós akció .
-
pècsimunkás
addikt
válasz
kisza25 #170540 üzenetére
az èn autóm , mikor elhoztam , 5,45 m jmf volt . Fogyasztása kb mint a Mègane 1 ph 2 , 1.4 16 v - nek . Qrva jó . Országút 5-5,5 l 100-110 nèl . De nem erről van szó . Arra írtam a választ , hogy : " jajj turbó , mind meghalunk ! "
Amúgy írtam is neked , hogy tetszik nagyon a Tipo . Csak a barátom esetèben nem èrtettem , hogy mièrt nem turbósat vett . Ennyit . Ne vedd magadra! Nem fikáztam - nem állt szándékomban fikázni a Tipot
.
Nekem is volt 1,4 szivóm , szèp volt , jó volt . A kigyorsításoknál kevès volt . De , amúgy el voltam vele . -
Napfénysüti
nagyúr
válasz
kisza25 #170529 üzenetére
Most kíváncsiságból megnéztem a Balenónál mennyibe fájt volna ha az 1 literes turbóst veszem. Nekem amúgy nincs ellene kifogásom, simán választottam volna azzal a motorral.
Csak a turbós egyedül a GLX felszereltséggel kérhető amit ha az 1.2 literes GLX szívóhoz nézem akkor kerek 600k FT felár, a saját GL-emhez képest meg "csekély" 1,4M Ft plusz lett volna... Na azt hiszem ennyit nem dobnék rá egy csupán 3,3M Ft-os autónál. -
footy
addikt
válasz
kisza25 #170487 üzenetére
Szerintem pont attol lesz veszelyes egy elozes ha nincs tartalek.
Egyebkent kisvarosban/falun (ahol nincsenek necces besorolasok es alsobb rendu utrol kifordulas) ott el lehet lenni szivokkal, de azon tul en nem mernek mereszkedni. Nyilvan ebben kozrejatszik az is hogy ha megszokja az ember az alulrol erkezo nyomatek akkor, mar idegennek hat hogy 2-t kell visszagangolni egy elozeshez.(#170491) whited
Miben kedvezobb a szivo fenntartasa? 3+7ev gari van mar a suzukira, a turbo fogyasztasa kedvezobb, 2tomegu lendkereket(nem is tudom hogy van e benne) benzinesen nem igazan kell cserelni, a turbo meg varosi hasznalatban is birja(foleg suzukinal), ha hidegen nem padlozzak, en nem tudok ervet a szivo mellett -
kepler8
csendes tag
válasz
kisza25 #170479 üzenetére
Most egy 1.3-as Euro 6-os szívó benzines Jazzem van 102 lóval (ami persze csak 6000-es fordulatnál jön elő). Meglepően jól lehet vele menni, mert berakom 150-re a tempomatot és megy rendesen, bár hangja ilyenkor már + szélzaj.
Rosszul számoltál az évi 60 ezerrel, 60*20*12=15e a matek csak a munkába járáshoz (60 km naponta, havi 20-szor, 12 hónappal számolva), erre jön még rá kb. egy másik 10 ezer mindenféle másra.
Benzinest szeretnék venni, mert remélem a következő munkahelyem már városon belül lesz, így drasztikusan lecsökkenne a futott km-ek száma, másrészt meg most van céges benzinkártyám, tehát leszarom, hogy mennyit eszik a kocsi
-
-
-
-
-
-
diegho
nagyúr
válasz
kisza25 #170349 üzenetére
Most megpróbálom összeszedni mik voltak a kopók.
Carina E 94’ vásárláskor 206k, eladáskor 268k vagy 286k volt benne. Volt a munkahenger probléma és az önindító, ezen kívül egyszer lazult fel az akksi saru. Kötelezők alatt az éves olaj és szűrők cseréjét értem, kopók pedig 1 garnitúra téligumi, valamint egy jobb hátsó szilent. Semmi más futómű, még izzó sem, akksi sem. 2004-es vásárlás 2010-es eladás.
Avensis 02’ vásárláskor 93k eladáskor 95k. Vásárláskor a 90k-s nagyszervizt én csináltam meg rajta, másnap jött egy motoros és átrendezte az elejét, 3 hónap múlva kaptam vissza az autót, utána jött egy jobb első fék dugattyú ragadás, amit 6k-ért csinált a Toyota Koto. Télre kapott egy 4 évszakos szettet. 2010-ben vettem 2011-ben eladtam.
Corolla 94’ vásárláskor semmit nem csináltattam rajta, ismerőstől jött 113k km-el 2011-ben, 137k-val adtam el 2015-ben. Itt volt egy téli garnitúra, egy akksi (gyári akksit vettem ki belőle 2012 telén). Az első fékbetéteket kellett cserélnem (gyáriak voltak) valamint a termosztátot. Ezen felül csak olaj és szűrők, valamint gyertya.Ennyi volt a történet. Igaz nem mentem sokat velük, de a Carina E-n kívül mindegyik szinte gyári állapotban került eladásra. Az Avensis-t a toyota klub elnöke intézte, szintén a klubbon lelt új gazdára, hahu-ra sem került fel soha. A Corolla-t beszámolták a Merivába, a nepper is csak lesett, hogy ez mi? Sérülésmentes, rozsdapötty mentes, full gyári állapotban volt, 1 éve még láttam Kaposváron, ugyanolyan makulátlannak nézett ki kívülről – és a nyáron megtaláltam a pótkulcsát otthon
-
-
diegho
nagyúr
válasz
kisza25 #170318 üzenetére
Az lesz majd. Duster amúgy formára teljesen bejön és az, hogy szívó benzines további előny lenne, a teszteken egész jókat mondtak róla, belsőre sokat fejlődött az biztos és ez még az SX4-nél is nagyobb belül. Majd meglátjuk. Az 1.0T SX4 amúgy mennyit foroghat 130 körül?
-
diegho
nagyúr
válasz
kisza25 #170309 üzenetére
2015-ben vettem a Merivát és egyszer sem voltam vele pályán. Olyan előfordulhat, hogy évente maximum 2szer ki kell ugranom Svájcba az anyacéghez és mivel busásan fizetik az üzemanyagot és a költségeket, ezért lehet saját autóval mennék. Éves szintem 18k körül szokott belemenni a Merivába, számoljunk 20k-val, ebből szigorúan vett nagyváros az kb 500km, a többi mind vidéken közlekedés. A napi rutin az elindulok, megyek 12km-t, ott leállok és 10 perc múlva újra megyek 15km-t ott vagyok egész nap, hazafelé ugyanez csak előbb jön a 15km értelemszerűen.
@BigBlackDog garázsban van az autó, csak akkor hasznos számomra a tükörfűtés, ha napközben ráfagy valami melóhelyen.
-
-
zolnagy
őstag
válasz
kisza25 #169732 üzenetére
Pl amik [itt] vannak. 3,8-ig vannak full felszerelt Corsák (elektromos klíma, ülés-kormány-szélvédőfűtés, teljesértékű pótkerék, metálfény, led nappali világítás, ködlámpa, telefontükrözéses érintőkijelző 6 hangszóróval, bőrkormány távirányítókkal, 4 irányba állítható kormány, tolatóradar, tolatókamera...stb a teljesség igénye nélkül)
-
Neck
veterán
válasz
kisza25 #169293 üzenetére
Pont ezeket nézem
Valahogy a szívó benzinesekben jobban hiszek...
Melyik a jobb, megbízhatóbb motor? 1.6 MPI vagy 2.0 MPI? Van valakinek tapasztalata, vagy legalább valami review van valahol?Megmondom őszintén, titkon az i40 kombival szemezek 2.0 MPI-vel, az megy is, el is lehet férni, szép is, és valahogy belesajtolok még 1000 eurót, hogy valami szép beleférjen belőle
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3022
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest