- Kikristályosodik a Razr 60
- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
meili #171566 üzenetére
Ne parázz rá ezek 100 éves népi berögződések amik már rég idejét múltak. Egyrészt ezek a motorok már a gyárban bejáratásra kerülnek másrészt olyan speciális bevonat van az égéstérben ami súrlódáscsökkentő és rendkívül jó kopásállóságot is kölcsönöz a motornak. Semmi baja nem lett az autód motorjának.
-
kisza25
félisten
válasz
meili #171555 üzenetére
Ja azt hittem 1,4 szívó
Nem ég ki, lerakódnak a dolgok
Az ok a motor hőterhelésében, hőtermelésében keresendő. Az üzemi hőfokra melegített motorban nem képződik koromlerakódás a kipufogóoldalon, illetve a visszavezetett kartergázból sem tud kicsapódni az olaj a szívóoldalon.Ám a városban használt autók motorjai elég ritkán érik el az üzemi hőfokot. Az egy dolog, hogy a vízhőmérő jó értéket mutat és a hűtőfolyadék el is éri az előírt hőfokot, de a szívó- és kipufogócsonknak több idő kell, hogy tényleg jó forrók legyenek, beinduljon az öntisztulás. Addig pedig a rossz égésből kialakuló korom leül a kipufogóban (néha az égéstérben és a dugattyútetőn is), a kartergázzal érkező olajpára pedig lerakódik a szívóoldalon. Nem sok lerakódásról van szó, de sok kicsi sokra megy, az átmérőcsökkenés meg nem tesz jót a motornak.
Aztán mikor végre kiszabadul az autó az országútra és hosszú időn át kell nagy teljesítményt leadnia, ezzel felfűtve a motor alkatrészeit, végre izzásba jön a korom, a folyamatosan befelé tóduló benzin le tudja mosni a dzsuvát a szívócsatornáról, a motor pedig rögtön jobban érzi magát.
-
kisza25
félisten
válasz
meili #171549 üzenetére
Bejáratós időszakban 75%-ot szoktak tanácsolni és változó fordulatot. Eddig még nem használtad ki az autódat, mert 3000-3500-tól kezd élni. Használd a magasabb tartományokat is mert lusta lesz. A túl alacsony fordulaton adsz mindig gázt, akkor hordósan fog kopni a hengerfal, mert oldalra feszül a dugattyú.
Alacsony fordulatnál a kenés is gyengébb.
Normál 2000-3000 között használd, de gyorsításoknál nyugodtan tekerd el 4000-4500-ig, előzésnél meg 5500-6000-ig
Fölé nem nagyon érdemes, mert 4000- nél van a nyomatékcsúcs és 6000- nél a teljesítmény csúcs a te motorodnál -
kisza25
félisten
válasz
meili #171532 üzenetére
Nincs, legalábbis az enyém en nem volt (kia proceed), mondjuk másnap 600 km volt benne és 1hét alatt megvolt az 1000, mert kint dolgoztam Ausztriában és onnan jöttem haza érte.
Bejáratásra gondolsz, vagy gyengének érzed?
A fiat elég nyers volt az első 1000 km-en, már teljesen más a hangja (2500 km-nél járok) és ennél konkrétan ajánlották, hogy eleinte max 75% és 5-8 e km után sokkal jobban fog menni, a kereskedő szerint valami szoftveres tiltás lehet, de rákérdezett fiat-nál, de az tagadta, hogy lenne ilyen. Lehet ennyi idő alatt kopik össze a technika. 3000- 4000-nél ajánlott ledobni az első olajat azt mondta. -
-
vzsryl
nagyúr
válasz
meili #170220 üzenetére
Felesleges alkudozásra hajtani. A saját példádból is látszik, hogy a Ceed azért olcsóbb a kategória társainál, mert alig lehet náluk faragni a listaárból, így a valódi vételár kb. megegyező lesz a kategória társakéval. Kategória társakat most nem csak a kompakt méretosztályra értem, hanem a presztízsre is, tehát egy Golf, A osztály stb. értelemszerűen drágább.
Tehát ha pl. tetszik a Focus, akkor nem szabad elvetni a Ceed ellenében csak a listaára miatt, mert kb. ugyanarra az árszintre lehet belőni. A Fordnál, Opelnál, Suzukinál stb. a listaárat felesleges nézni. Én is mindig hahu-n csekkolom le, mert ott már a valódi vételárat tüntetik fel a kereskedők. -
gaborbol
őstag
válasz
meili #170220 üzenetére
Engem beszivattak a kedvezmenyekkel a Kia-nal amikor a Sedona-t vettuk.
Markaszalon hirdetett kettot a fullos kivitelbol valami $32k ert, a listaar meg 42k felett volt mindenhol. Felhivtam oket, ez a valos ar, ennyiert el lehet vinni, mult evi modell, csak vigye mar oket valaki.
Odamentem, akkor induljon a matek. Szoval az auto ara 44k nezzuk on mire jogosult:
Kia special discount $1500,
Van a csaladban masik Kia? Nincs, arra adtunk volna $1000-et.
On katona? Nem. Arra jart volna $500
On diak? Nem, arra jart volna 500
Kia hitel? Nem, arra jart volna 1000
Kia konkurens meglevo autorol cserel Kiara?
Nem. Arra jart volna 1000
Beszamit autot nalunk?
Van egy fullos outlander GT-m hibatlan 6 eves, megnezzuk, igen, $2500-ert be tudnank szamitani, es meg $500-at elengedunk az arbol.
WTF???Es ennyi. Szoval, ha minen kedvezmenyre jogosult lennek ami szinte lehetetlen akkor lennek 38k-nal. Hogy jott ki a telefonban meg az interneten meghirdetett 32k-s ar?
Hat ize, az ugy jon ki, hogy on lizingeli ezt 5 evig havi x ert, aztan egy nagyon-nagyon kedvezmenyes aron meg tudja majd venni es igy jon ki a meghirdetett osszeg.
Hat akkor induljon a matek. Tokkal vonoval valami $48K ra jott ki ez a variacio, es elb@sztam ra 3.5 orat...
Nem csak a Kia, de a Chrysler is ugyan ezt el akartal jatszani, csak ott mar megvolt a rutin.
Siman fel lehetett volna oket jelenteni, de se kedvem see idom.
26k-ert vegul elhoztam a szalonbol egy majdnem fullost nem egeszen 2 evesen a Kia hasznalt auto garral azt csa.
2 ev alatt kellett neki egy izzo a kotelezokon kivul.Nalunk a hasznalt hybrid ara jobban esik mint egy eldobott ko. Annyit irtatok az amperarol, hogy raneztem az voltra. 2013-as evjarat 56k merfold, premium kivitelbol Chevy certified used garancia maradeka a fo egysegekre, 11k iranyar.
2013-as Prius kilomtertol fuggoen $7k-12k -
kisza25
félisten
válasz
meili #170220 üzenetére
Igen, már nem kell engedniük, mert fogy az autó rendesen, már sikerült egy kis presztízst szerezniük, 2011-ben 3,1M volt a pro cedd, de a szalonban lévő kombi ceed is 3,15M megvehettem volna, ekkor 4-4,25M körül volt a konkurencia.
Én sem tudtam mást belealkudni, csak a családi 250eFt lett volna a ceedre (édesapám vett egy kia carens-t februárban)
A stonicra meg csak 150eFt lett volna, én végül egy fiat tipo-t vettem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kikristályosodik a Razr 60
- Linux felhasználók OFF topikja
- Formula-1
- Házimozi belépő szinten
- Titan Quest II
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- 24 hónapos PlayStation Plus Premium előfizetés a legolcsóbban, egyenesen a PlayStation-től!
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, CW90
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- LG 83C3 - 83" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest