- Kikristályosodik a Razr 60
- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chereiose
addikt
-
Chereiose
addikt
válasz
diegho #153364 üzenetére
Ez jó hír, akkor mindenképpen nézelődünk a jazzek felé is, bár abból is kizárólag az 1.4-eset.
Ja azt lefelejtettem egyébként, hogy dízelt nem szeretnénk már, szóval csak benzineset keresünk, abból is minimum 1.6-ot érdemes venni ahogy olvastam a vezess.hu-nál. Illetve ahogy írták ghia vagy titanium felszereltség a jó. Láttam, hogy 2007-től volt modelfrissítés, akkor már olyat vennénk, de honnan tudom, hogy melyik az új? Jazznél van 2008 körüli modellfrissített?
-
alázógyík
addikt
válasz
diegho #153379 üzenetére
Feleségemnek 308 van, tényleg jó.
A futóműve eszméletlenül jól nyeli az úthibákat, nagyon komfortos.
Zajszigetelése osztályon felüli, váltója is jó. A gyári hifi egy kup@c szar.
A motornál figyelni kell a lánc nyúlására, ha csörög, rögtön csere. De ebből turbósat nem szabad venni, ott több probléma is van a konstrukcióval. -
#94529552
törölt tag
-
t1
veterán
-
hobizoli
nagyúr
válasz
diegho #153207 üzenetére
ezt gondolom beleirtak a UM-ba is, az aprobetusbe
pont ezt kivedendo a Fiat-nal (is) ket jelado van a gazpedalon, az egyik 0-100, a masik 100-0 kozott az jelet
az osszeguknek 100-nak kell lennieha nem annyi, akkor direkt bebutul a gazreakcio, es hibajel van
azert egy 12-15evet ki szokott birni siman az a TPS jelado, nekem a Marea-n 17eves koraban jelzett be, hogy a B aramkor miatt keri a cseretpar eves Toyota-ban ez bedöglik, meg eleve csak 1 jelados egy ilyen erosen biztonsagi dolog, nekem igencsak furcsa
ennyire azert nem kene fillerbaszonak lenniuk mar nekik is -
#94529552
törölt tag
válasz
diegho #153201 üzenetére
Nem olvastad el? Azt írja, hogy évek óta tudtak a problémáról, tehát nem csináltak semmit, csak amikor megtörténtek a balesetek:
2009-ben egy rémült amerikai autópálya-rendőr hívta a 911-et azzal a hihetetlen történettel, hogy az autójának beragadt a gázpedálja, és nem tudnak megállni. A csaknem 200 km/h-s sebességre felgyorsult Lexus később balesetet okozott, és az autóban ülő négy ember azonnal szörnyethalt. Ilyen és ehhez hasonló történetek tucatjával fordultak elő a Toyotákkal, ráirányítva a figyelmet a japán gyárra. A vezetőség elutasította a vádakat, kezdetben vezetői hibára fogta a szerencsétlenségeket, később pedig a nem megfelelően elhelyezett padlószőnyegeket említette mint lehetséges okot. Mikor bebizonyosodott, hogy nemcsak hogy az autókkal van baj, de a Toyota évek óta tudott is a problémáról, óriási botrány kerekedett belőle. 2012-ben az amerikai kormány minden idők legnagyobb bírságával, 1,2 milliárd dollárral sújtotta a Toyotát, amelynek egyébként is majdnem tízmillió autót kellett visszahívnia.Ezt olvastam még róla: súlyos szakmai hibát is vétettek a management részéről, amikor CC paramétert kezdtek el spórolni. A Toyota ezt egy szándékossággal még megfejelte az elektronika fejlesztése során, amikor a gázpedál jelét a fékpedál jele elé priorizálta. Az utóbbihoz mérten olcsón megúszta a cég.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
diegho #153203 üzenetére
ha jól emlexem az egy nem kis motoros Toyota/Lexus volt hanme vmi batar 4.5-5liter koruli V8, annal el tudod egetni a feket, ha eloszor csak kicsit lepsz ra, a motor meg teligazon gyorsit a hibas jel miatt
utana meg mar hiaba tiprod nem fog semmit
foleg hogy kozben 350-400lo meg menne tovabb elore -
nrc
tag
válasz
diegho #152850 üzenetére
Köszönöm, ha jól gondolom egy kisebb benzines Punto is fogyaszthat 5,5L körül hasonló körülmények között, így az a nagyjából 15%-os plusz fogyasztás nekem megéri, hogy egy Meriva-ba azért jobban, többet lehet pakolni. Amúgy néztem korábban Scenic I-eseket, amik súlyban hasonlóak és azoknál is 6,3 körül alakult az országúti átlag 1.6-os motorral az eladók szerint.
-
nrc
tag
válasz
diegho #152802 üzenetére
Köszönöm, a 87LE tényleg nem sok, annyit az 1.4-es is tud.
A fogyasztás szórása érdekes, meglepő az eltérés mértéke, amúgy 90-es tempó mellett a 6-6.5L közötti országúti fogyasztással elégedett lennék, az pedig, hogy nem költséges szerviz szempontjából mindenképpen jó hír. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
diegho #152597 üzenetére
Fusion elég magas ilyen szempontból, elég könnyű beszállni. Az 1,4-es benzines szíjjas motor semmi ördögi trükk 80 ló nem présel bele az ülésbe de 7 literből eljársz vele vegyesben.
Mazda2 ez is viszonylag magas építésű és elég biztonságos is. A csomagtere egész nagy kategóriájában és elég jól variálható a beltér (anyósülés is ledönthető). Elég sok megoldást a
GMFord-tól vettek át így műszaki alapjaiban kvázi egy Fiesta. Az 1,25-ös motor takarékos az 1,6-os potens de sokat eszik.Note: Elvileg a Jazz ellenfelének szánták de mivel semmiben sem sikerült felülmúlniuk így nem is lett egy elterjedt modell. [link]. Egy előnye van, hogy a Note kapott dízel motort is.
Civc: Ez már egy mérettel nagyobb kategória...
...
Dácsia: Rohadnak mint a fene, azt kihagynám tutira.
-
a_tesz
Korrektor
válasz
diegho #152577 üzenetére
Egy elfogult választ kaphatsz a kérdésedre: ha jó állapotban van átnézés alapján is, akkor igen. Mi tavaly novemberben újítottunk be egy ilyet, igaz, automata váltóval, de gyakorlatilag pár bosszantó apróságon kívül semmi gond nincs vele. Ilyen, hogy a vezetőoldali ülésben a perselyek már ki vannak kopva, így egy minimálisat hintázik. Illetve már két műszerfalizzó is kiégett, amióta megvan, úgyhogy lassan rá kell szánni egy napot ezeket rendbe rakni. Ja és valami elkezdett a kipufogóban zörögni, lehet hogy fog kérni egy új katalizátort. De már 14 éves, szerintem ekkora gondokat ennyi idősen el lehet nézni. A kaszni rendben van, a kopó-fogyó dolgok nem kerülnek sokba. Ezen kívül viszont nekem csendes az előző autóim után, nem megy rosszul automatával sem, és elég sok hely van benne.
-
-
Wolf117
csendes tag
válasz
diegho #152359 üzenetére
Hali,
Köszönöm a választ.
Igen, kis autót nem szeretnék és lehetőleg sedant keresek. Gyakran hordom páromékat fellépésre úgyhogy pakolható autót nézek. Olvastam, hogy a Bora lomha, ellenben sokat fogyaszt de a C-s Vectrából tényleg nehéz lesz ennyiért jót találni. A Leon nekem személy szerint nem tetszik annyira, akkor már inkább a Bora vagy a Vectra. Fenntartásra melyik éri meg jobban?Üdv,
-
-
FuRiONight
addikt
válasz
diegho #152294 üzenetére
Köszönöm a tanácsokat, ez a vectra is eléggé jól néz ki. Motortípus akkor megvan. Octavia-nál úgy látom ez az 1.6MPI motor van leginkább, ezt mondjuk gyengének tartom az autóhoz, nagyobbal meg nem találtam (cserébe viszont tényleg strapabíró).
Pro-kontra az octavia-vectra között-mellett? Fenntartási költség pl. alkatrész ár különbözet, tipushibák..?
vzsryl: nem feltétlen itthon akarom venni, kint szerintem hamarabb kifogható egy ilyen összeg körüli (vagy egy kicsit többért).
-
-
-
-
-
-
AwfulTruth
csendes tag
válasz
diegho #152097 üzenetére
Avensis - Nehezebb alatt milyen negatívumot emelnél ki?
NM több, fogyasztásbeli különbség jó esetben 1 liter, és talán súlyból eredve biztonságosabb a nagyobb tömeg mint a kisebb, legkisebb motor ugye 1.6 ami valamivel többlet költséggel jár az 1.4 hez képest. Ez kb mennyit jelent évente súlyadó és társaiban?E11 et olvastam hogy szűkösebb mint az elődje, kinézetre nekem bejön az nem tart vissza, szűkösségét passzolom, látni kellene.
Fiat Lanciához hozzáfűzném, egy lehalt alattam (jobb hátsó defekt) vesztére, de mindig fos volt rajta valami (kipufogó perma leszakadt, váltó cserélve lett, kormány egy fos volt) szeretnék de nem tudok jót mondani róla talán annyi hogy trabanthoz képest már fémből volt
.
Második kocsim most vettem 2hónapja, Toyota corolla 97, sedan, gazdasági totálkáros lett mert nem kaptam elsőbbséget.
Biztonság se utolsóVárom a tippet, Köszönöm
-
-
Sirandrish
legenda
válasz
diegho #151948 üzenetére
Hagyjuk már a Mondeot kérlek
Külsőre tetszik neki...megmondtam hogy ratyi..túllépett rajta...legalábbis azt hiszem1M-ért kéne neki egy megbízható olcsó autó, ami ha lehet picit nagyobb kéne hogy legyen a Swiftnél...hja és nyilván ne legyen 20 éves.
Ezutóbbit én tettem hozzá, de gondolom hogy egyetérteneJorus A Fabia még nekem is bejönne, de elég nehéz 1M alatt találni..
Oké, itt most épp van egy -
Sirandrish
legenda
válasz
diegho #151945 üzenetére
Tetszik neki...ez ízlés kérdése szerintem és nem a szakértelemé.
Ha én anno tudtam volna dönteni, nem kérdezlek meg benneteket. Vagy ha ő most tudna, szintén nem kérdeztetne velem.
Egy szóval sem mondta/m hogy a Mondeo fasza...megemlítette hogy tetszik, és megkérdezte labdába rúg-e. Nem rúg...ennyi.Én anno könnyebben lezártam a témát mert nekem tetszett a Swift. Ő kicsit fél tőle, mert kicsit talán nagyobbat szeretne..
Szóval itt tartunk most. Hasonló tulajdonságokkal bíró de nagyobb autó van-e ebben az árfekvésben amit érdemes megvenni, vagy mindenképp Swift? -
rbalint88
addikt
válasz
diegho #151331 üzenetére
amíg valaki el nem megy megnézni és ki nem derül, hogy volt-e benne legalább két évente olaj cserélve vagy sem, eléggé fingreszelés. btw ha a minimális szervizt megkapta, én is rárepülnék megfelelő típusból egy ilyen darabra. de mindenféle légből kapott indokkal, meg mert a te ismerősi körödben spúroskodtak ezen/nettó idióták (hogy az új autót cserélgetik), nem kell lebeszélni a kérdezőt, mert lehet, hogy az évszázad vételét szalajtja el egy ilyen komment miatt. mindent, ami ígéretes és közel van, meg kell nézni. ha az első szűrőn átmegy, megállapodni az árban, elvinni szervizbe és ha ott is átmegy, akkor kicsengetni, nem pöcsölni rajta
LuckyL: alvázszám birtokában lekérhető a szerviztörténet, csak jó helyen kell kopogtatni
-
válasz
diegho #151329 üzenetére
az hogy nem volt szervizelve, természetesen kizáró ok, illetve az is hogy mondjuk 3-4 évig állt
de az hogy télen nem használták....azért álljunk már meg, ezek nem trabantok meg zsigulik
ha 1-2 évente le volt szervizelve a gép, el kell hoznianyukámnak van egy 2001-es 206-osa, 60 ezer km-le, oylan a kocsi mintha új lenne, kívül belül
sokkal különb minden szempontból mint egy 200 ezret futott 5 éves cégesautó, pedig 16 évespersze a biztonság már nem a mai színvonal, ezt is mérlegelni kell
mindenesetre leharcolt állapotban 2-300 ezer ft-ot érne, de lemerném fogadni hogy 700 körül azonnal elvinnék ismerősi körben, meg sem kellene hirdetni -
8th
addikt
válasz
diegho #151193 üzenetére
Ne cserélj autót rakass a váltódba egy g*ci hosszú ötödiket. Ez lenne a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás.
ReSeTer: +1 az 1.9 PDTDI-re. Kulturálatlan hangos de nagyon jó motor és olcsón van hozzá minden. Plusz tdiclub-on olyan lelkiismeretes tdi buzi szerelő(ket)t is találni akik biztosan nem fognak átbaszni még ha könyékig bele kell túrni a motorba akkor sem. Ez sem utolsó szempont.
-
#94529552
törölt tag
válasz
diegho #151183 üzenetére
Még szerencse, hogy jó sok ilyen Fabia, Polo, stb., motor nem tudja, hogy neki tönkre kellene menni. Egy vezérlés csere ha csörög, ami nem is drága. De fogyasztásban bőven visszahozta több ismerősnél is. De ugyanez érvényes a TSI-kre is, mert láttam már amik 5-600k-t is futottak már. Ezekről focvist kérdezd.
-
8th
addikt
válasz
diegho #151190 üzenetére
Egy jó barátom szaladt bele ebbe a céges mk6 Fiesta Van-jával. Körbetelefonálta Magyarország összes valamire való dízeles szakműhelyét mindenhol ugyanazt mondták. Nem felújítható, csak csere játszik. Végül pár ezer forint híján négy kilóért állították talpra a kocsit ami akkor érhetett nagyjából 550ezret. Nem volt természetes a mosolya. Azonnal eladta amint készen lett. 175k nem horror? Dehogynem és a befecskendező rendszer nem csak egy szivattyúból áll. Le kell bontani az egészet tanktól az égéstérig és cserélni majdnem mindent. Kevés dolgot lehet megtartani és felújíttatni belőle. Én bottal sem piszkálnék meg olyan dízel autót amibe a Siemens szállította a komplett befecskendező rendszert. Ford Fusion-t ingázni? Nem elég, hogy nehéz még baromi magas is aminek köszönhetően az a doboz forma kb. egy telefonfülke légellenállásával bír.
Ha ennyire számít az üzemeltetési költség (számolgatod itt mennyit spórolsz vele) akkor pláne felejtsd el ezt a motort. Lehet, hogy boldog leszel vele és soha nem lesz semmi baja amíg nálad van de ha mégis akkor nagyjából két választásod van. Vagy fogcsikorgatva ráköltöd a kocsi árát még egyszer vagy eladod az autót bontásba egy százasért. Rohadt nagy bukó így is úgy is. Ne csak a fogyasztást nézd olyan autót keress amihez megfizethető az alkatrész és felújítható benne minden, vagy legalább részegységenként cserélhető legyen és ne kompletten mint ennél. A fogyasztáson való rugózást sem értem. Azonos méretű bódéban az összes modern dízel hasonló fogyasztást produkál nagyjából fél-egy literen belüli eltéréssel. Ha meg ennyire baszod a fillért akkor ahogy korábban is írtam vegyél munkába járósnak egy 3L-t hat kilóért és kész. Két és fél év alatt visszahozza az árát és ha majd valamikor eladod jobban is szállsz ki belőle.
Én tudod mit csinálnék? Vennék olcsón egy szög egyszerű japó benzines kisautót (pl. 1.3 Yaris) és gyártatnék a váltójába egy rohadt hosszú ötödiket, hogy 110-nél ne forogjon csak kétezret. Nem vicc. Nem kerülne többe ez egész történet mint egy mezei turbó felújítás és dízeles nyűgöktől mentesen lazán hozná egy modern dízel országúti fogyasztását.
-
8th
addikt
válasz
diegho #151185 üzenetére
Meg egy hulladék siemens befecskendező rendszer ami ha megkotlik simán annyiba van a cseréje mint amennyibe az autó kerül. A legszebb az egészben, hogy nem felújítható. Nincs rá gyári javítási technológia. Ha tönkremegy mehet a kukába és jöhet a gyári új alkatész az autó piaci árának megfelelő összegért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kikristályosodik a Razr 60
- Linux felhasználók OFF topikja
- Formula-1
- Házimozi belépő szinten
- Titan Quest II
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Anime filmek és sorozatok
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450M R5 3500X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman N5 Zalmann 600W
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3034, 100% Akkumulátor
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest