- Milyen okostelefont vegyek?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Teasüti #29026 üzenetére
Szintén Sincerity/Courtesy Trading már elég régóta. Tengernyi memóriakártyát és pendrive-ot rendeltem már tőlük, mindig minden rendben volt. Legutóbb pár napja két 256-os Sandisk Extreme Pro-t. Így is húztam a számat, mert nem kevés pénz, de itthon ez "Artisjus-os" áron pont kétszer ennyibe kerül.
Mert "nyilván" warez filmeket, meg lopott zenéket fogok rajta tárolni.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Teasüti #29009 üzenetére
Lőhetsz, csak utána esetleg téged is, és nem képfényezővel.
A törvények szerint már a fotó elkövetése előtt engedélyt kell kérned a fotóalanytól arra, hogy megörökítsd (kivéve csoportkép vagy közszereplő), majd a publikálása előtt is engedélyt kell adnia. Egészen életszerűen betartható, ugye? Ennyit a spontán képekről.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Teasüti #29003 üzenetére
Olyan intelligens töltő / kisütő, ami több cellát kezel egyszerre. Van vagy 8-10 különböző fajtám, mindegyiknek megvan a speciális felhasználási területe.
Ni-Mh akkukhoz, Lithium alapúakhoz, meg vannak kisebbek amik csak 4 cellát kezelnek egyszerre, mint a Voltcraft IPC-1-ek / IPC-1L-ek és a Liitokala Lii-500-ak.
Pl. 8 db LP-E6[N] akkut tudok tölteni / kisütni egyszerre, meg 152 db Eneloop és 8 db Li-Po akku van a vakuinkhoz / lámpáinkhoz: kellenek a töltők.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Teasüti #29001 üzenetére
30% környéke (cellánként 3.80 / 3.88 volt): az összes profi akku manager állomás annyira tölti / süti ki őket a storage módhoz. A 60% ahhoz jó, hogy kicsit tudd is használni ha hirtelen kell, ne legyen szinte teljesen lemerülve, viszont az élettartamát kb. megduplázza (a 30% viszont már kb. megtízszerezi).
-
.mf
veterán
válasz
Teasüti #28987 üzenetére
Azt a "fordítást" (ferdítést) gyorsan felejtsd el. Az egyik focal length (gyútáv), a másik focus distance (fókusz-távolság). Az előző (gyútáv) helyett igazából jobb lenne a látószöget használni, hiszen az formátumtól független (46° ~ m4/3 25 mm ~ APS-C 33 mm ~ FF 50 mm ~ dMF 44x33 63 mm stb), csak hát ki tudja fejből a szögeket, a mm-ekhez vagyunk hozzászokva. A fókusz-távolság pedig az, hogy az éles fókusz síkja milyen távol van, tehát teljesen más tészta.
-
.mf
veterán
válasz
Teasüti #28978 üzenetére
"És mi történne, ha nem szűkítené be az automatika a rekesznyílást?"
Nem lenne pontos az expód. Ha kicsit tovább tekered gyútávot, akkor lehet, hogy egy hatod-stoppal már kevesebb fény jutna - miközben a záridő, ISO harmad-stopban szokott (manapság - régen volt fél is) lenni. Ezért rekeszel a következő harmad-stophoz.
"Mondjuk egy f/2.8-4 obinál kinyitná 2.8-ra tele végén, akkor mit látnánk?"
Nem tudja kinyitni f2.8-ra a tele végén, mert nyitva (vagy legalábbis amennyire tervezték, hogy nyitva lehet - lehet benne egy minimális rekeszelés, hogy élesebb legyen, kevésbé vignettáljon, stb) f4, vagy legalábbis f3.5 < x <= f4. Nézd meg, hogy akkor ugrik egy kicsit össze és rekeszel le, amikor már nyitva vagy közel nyitva van és tovább tekered tele felé, tehát tágabb nyílás kéne ugyanahhoz a rekeszhez, ami már nem lehetséges, ezért ugrik a következő harmad-rekeszre. Ha lenne manuál zoomod, azon még jobban látszana, hogy a rekeszlamellák meg se mozdulnak, a gyútáv változik, és ahogy a gyútávval mozgó lencsetagok miatt csökken-nő a nagyítás, így a rekesznyílás is kisebbnek-nagyobbnak látszik.
Ha pedig egy átlag fix-f2.8-as vagy f4-es zoomot nézel, ott pont a tele végén van nyitva / leginkább nyitva a rekesz, és a rövid oldal felé haladva kicsit összezár. Na OTT lenne az, amit mondasz, milyen jó is lenne, ha azt a maradékot is kihasználnák, és lenne egy f2.2-f2.8 24-70Anorche: sokkal egyszerűbb lenne nézni, mint hallgatni... Vagy a napszemüveges avatar valóban te vagy, te lennél a fotós Sztivivándör?
Byk: "a fókusztávolság és a blende (rekesz) átmérőjének az aránya"
* *köh*gyújtótávolság*köh*
* a belépő lencse felől nézve a nyílás átmérője.
Látszólag apró nitpick, de valójában óriási különbség. Zoomolás közben ahogy a lencsetagok mozognak, változik a nagyítás/kicsinyítés mértéke, így a blende nagyobbnak (tele oldalon) vagy kisebbnek (széles oldalon) is látszódhat a fizikai méreténél.
Ezért is nagy truváj egy trükközések nélküli valóban konstans apertúrájú zoom, hiszen a változó gyútáv mellett a változó kicsinyítés-nagyítás ellenére is konstans az arány. A legtöbb modern fix-f2.8 vagy f4-es zoom simán csak fokozatmentesen rekeszel, ahogy a szélesebb oldal felé zoomolsz. -
Byk01
őstag
válasz
Teasüti #28980 üzenetére
Szerintem valamit rosszul látsz. Az F érték egy arányszám: a fókusztávolság és a blende (rekesz) átmérőjének az aránya. Ha növeled a fókusztávolságot, a blende átmérőt viszont nem változtatod, akkor az "F" értéke csökkenni fog. Szóval, amikor a 18-55/2.8-4-nél változik a rekesz a tele vég felé haladva, akkor valójában nyitnia kell egy kicsit a lamellákon az objektívnek, hiszen a gyújtótávolság a 3x-osára nő, miközben a blende aránya csak az 1,4x-esére. Ha ezt a kettőt összeveted, kiszámolhatod, hogy tele állásban bő 2x annyi a rekesznyílás átmérője, mint a nagylátó végen (13,75 a 6,4-gyel szemben).
-
anorche1
őstag
válasz
Teasüti #28978 üzenetére
Nem szukiti be. Vagyis nem tudom. Lerirom mit tapasztalok a 12-32 kitobival:
Manual mod, constant preview bekapcsolva. Ha rekeszt mondjuk 8-ra allittom es elkezdem lassan 12mm -rol 32-re tekerni, akkor 14, 18, 25 es 32mm hallok valami mozgast a rekesztol. De ahogy nezem, ilyenkor nem osszeszukul, hanem pont ellenkezoleg, egy nagyon picit kinyilik.
Ha viszont f3.5 -tol kezdek, tehat teljesen nyitott allasbol, akkor hangtalanul jar 12 es 32mm kozott, nem allit semmit a rekeszen.Ellenben az olympus 40-150 obinal akar teljesen nyitott a rekesz, akar szukebbre van zarva, zoomolaskor teljesen nema, nem allit semmit a rekeszen.
Mar csak azt nem ertem, hogy sorozat kep eseten miert nyijta-zarja folyamatosan a rekeszt mind2 obi eseten.
Mert emiatt sokkal kevesebb kep/mp keszul, mint teljesen nyitott rekesszel.
Egyszeri es folyamatos fokusszal is ezt csinalja, es az osszes modban. -
.mf
veterán
válasz
Teasüti #28958 üzenetére
This is my boom stick. Nem csak holmi monolightokkal és kisebb softboxokkal bír el, hanem zombikkal is. Shop smart, shop S-mart!
-
tvamos
nagyúr
-
.mf
veterán
válasz
Teasüti #28643 üzenetére
"Ennek ellenére valahányszor kérdezek vmit a fotós topikokban, a magyar fotósok szétcincálnak. Nem tudom, hogy ennek mi az oka."
Az az oka, hogy nem csak kérdezel, hanem időnként ki is nyilvánítasz dolgokat, hogy márpedig ez így van, miközben hozzáértőbb, tapasztaltabb fórumtársak mondják, hogy nem. Közben pedig lóg a lóláb, hogy néha alap dolgokkal nem vagy tisztában. Ha valamihez nem értek, inkább nem szólok bele, nehogy félretájékoztassak, félrevezessek valakit, aki ez alapján hozna döntést. Nekem ez piszkálja a csőröm. Kicsit több utánaolvasás, több tanulás, kevesebb (téves) tutifrankó-megmondás, máris jobb lenne.
Písz. -
copass
veterán
válasz
Teasüti #28643 üzenetére
vendégként/hobbistaként nincs tét, nincs kötelezettséged. azt csinálsz amit akarsz, ahogy esik úgy puffan. ha nincs kép akkor se fog történni semmi. még ha szar képeket is csinálnál akkor se mondanák azt hogy fúdeszar, mert ismerős. milyen lelkes, nem baszom el a kedvét.
de ha fizetnek érte, akkor teljesíteni kell. egész más a történet. bármi is történjen, jó képeket kell készítened. mert ha elbaszod, akkor elterjesztik hogy szar vagy és dobhatod fel a cuccod a vaterára.
amikor engem felkértek én megmondtam a párnak hogy mielőtt elkezdődik bármi is bemutatni engem hogy fotós-násznép-fotós, hagyják hogy végezzük a munkánkat, mindenki rajta lesz.
mert amikor bekészülsz a fontos pillanatokra, amiket MEGKELL lőni és eléd mászik a vendég mobillal. az úgy rohadtul nem vicces.
az egyik tanú az utolsó pillanatban kapcsolt hogy neki képet kell csinálnia feltétlen, a főfotós majd szétkarmolta magát hogy b+ezmiezz?! -
kovsol
titán
válasz
Teasüti #28630 üzenetére
Minimum fókusz távolságon a legtöbb objektív a megszokottnál gyengébben teljesít, és le kell rekeszelni. Ránézésre ez az objektív extra szar ilyen szituációban, és a bemozdulás itt lehet előre irányba volt, és egy picit talán át is bukott a minimum fókusz távolságon belülre.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Teasüti #28630 üzenetére
Ja értem.
Lehet meglepő, de az eye / face AF előtt is dolgoztak "vakon", csípőből a fotósok...Mert ismerték a felszerelésüket. Van egy sajtófotós haverom, ő a mai napig úgy lő meg képeket az 1Dx2-vel, hogy észre sem veszed a gépet a szemén, a kezében is ritkán, mert csak lóg a vállán és fordul vele amerre kell. Manapság nagyon ellustított mindenkit az újabb vázak sok kényelmi szolgáltatása.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Teasüti #28624 üzenetére
Ha csak kérdés szinten tetted be a képet, mert érdekel, hogy miért néz így ki, akkor értem (pl. nem a saját cuccoddal lőtted, hanem csak próbálgattad valaki másét), de azt írtad mellé, hogy "esemény fotózáson" lőtted - ebből nem meglepő módon az jön le, hogy éles bevetésen készült. Így már érthető a reakcióm?
"Amennyire emlékszem azon a 16 esküvőn - amit végigcsináltam idén - egyszer sem akartam 1 méterről lőni a tele végén ezzel a lencsével. Kivéve talán dekorációt, vagy tortát, ilyesmit."
Pont erről beszélek, hogy véletlenül se készíts ott is ilyen képeket.
"Amúgy én tartom, hogy nem a fókusszal van a probléma. Nem az a gondom, hogy mekkora a mélységélességem, hanem az a gondom, hogy EGYÁLTALÁN nincs élességem azon a képen 1:1 nagyításban. Szerintem. Bár van aki szerint vannak ott éles részletek... Én azt látom, hogy halo effekt van minden szirom körül, ami nem tudom mi a franc (motion blurnak lenne iránya, ennek látszólag nincs). Nem az volt a gond, hogy hol van a fókusz (vhol a virágon) és mekkora a mélységélesség (legalább egy éles síknak lennie kellene)
Bár lehet csak én vagyok túl kritikus és ez tényleg ennyit tud. Általában nem erre használom a lencsét, bár ha mondjuk egy portréba belenagyítok 1:1 módon, azért ott is tudnék panaszkodni. Le is szoktam a pixel peeping-ről, mert csak csalódás érne.Itt is csak az érdekel mi az a "halo effekt" a szirmok körül. "
Milyen váz és obi volt ez?
"Azt meg szerintem kár számon kérni rajtam, hogy nem vagyok képben az optikával olyan szinten, hogy tudjam hogyan működik egy lencse a széles és a tele végén. Vagy mit lehet elvárni tőle és mit nem."
Pedig érdemes ismerned annyira a cuccodat, hogy tudd, milyen zoom állásnál mekkora látószöget ad, mert csak akkor tudsz olyan láthatatlanul fotózni, hogy nem is kell a szemedhez emelned ahhoz a gépet, hogy csípőből meg tudj lőni egy kompozíciót (streetfotósok, esküvőfotósok, riporterek, stb. sokszor dolgoznak így, amikor észrevétlenek akarnak maradni). Nem elvárás, de ha jól akarod csinálni amit csinálsz, akkor érdemes megtanulnod. Annak a tudása pedig, hogy hogyan torzít egy adott fókusztávon, ha jól használod, akkor bizonyos képi hatások elérésében segít. Mint láthatod nem a fizikaóra miatt kérdeztem, hanem ezt is a saját érdekedben.
"Nem tudom ki hogyan kezdte az ipart, de tegye fel a kezét aki lenyomott egy egész szezont egy elismert fotós tanoncaként, mielőtt belevágott volna!"
Szerintem is ez a minimum, hogy folyamatosan (tovább)képezzük magunkat, és nemzetközi szinten kommunikálunk a kollégákkal, hogy naprakészen tartsuk a lépést fejlődéssel.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #28624 üzenetére
Itt is csak az érdekel mi az a "halo effekt" a szirmok körül.
Ahogy nézegetem a képet, a jobb alsó hátsó egy-két szirom profilból tényleg élesnek tűnik első ránézésre. Akkor a közelebbi szirmokon az a halo az a fókusz lenne? Így esik ki fókuszból, hogy először lesz egy motion blur-hoz hasonlító glória az élek körül? Bocs, ha hülyeséget kérdezek, én a mosodához vagyok szokva és a durva háttér szeparációhoz. Még sosem figyeltem meg milyen átmenetek vannak az apró részletekben a fókusz elvesztésénél. -
*Ropi*
félisten
válasz
Teasüti #28619 üzenetére
No akkor megint felvállalom Dr. Genya szerepét: ha ennyire nem vagy tisztában a fotózás alapjaival és nem ismered a felszerelésedet, akkor még nem kellene esküvőt fotóznod, ahol egy ilyen tévedés miatt kulcsképek válhatnak használhatatlanná. Mit mondasz a párnak a full homály képekről, hogy "Úgy tudtam, ezek az üvegek ki tudják rajzolni a légy f.szán a szőrt is."...?
Erre még gyúrnod kéne nyárig, de nem kicsit, hanem nagyon - és mielőtt azt hiszed, hogy savazlak: jó szándékból írom, mert ott nem lesz ismétlési lehetőség és a fokozott stressz miatt eleve nagyobb a hibaszázalék lehetősége.
-
.mf
veterán
válasz
Teasüti #28615 üzenetére
De, jobb szélén a kis virágok élesek.
Ghosting teljesen más fogalom.
Bocs, de ez júzer error. Közel mentél és nem rekeszeltél, hogy meglegyen a mélységélesség, márpedig az ilyen kvázi-makró helyzeteknél a kis távolság miatt nagyon szűk szelet éles, erősen kell rekeszelni (vagy focus stacking). -
.mf
veterán
válasz
Teasüti #28558 üzenetére
"Hisz már a keresőben is a korrigált képet látom."
Nem. A szoftveres korrekció még csak akkor jön rá, amikor a váz cpu-ján átfut és vagy jpg-be kiexportálja, vagy pedig a raw mellé metadata valamely részére beírja a korrekciós paramétereket. Laptopon is ha böngészem a raw-kat windows file explorerben, előbb látom a nyers korrigálatlan képet, majd ahogy a lassú U-s proci feldolgozza, rárakja a korrekciókat, utána látom csak a korrigált képet, kihúzza a sarkokat, vág a tetejéből-aljából-szélekből.
-
.mf
veterán
válasz
Teasüti #28551 üzenetére
Ha nem szükséges (pl. természeti tájkép, ahol úgyse látszik), de cserébe elcseszi a kompót és a vágást? Inkább az opcionális-kikapcsolható, mint a kikapcsolhatatlan.
T72: olvasss vissza, innen indultunk...
Süti, 28555: igen, PWM frekvencia-interferencia.
Még csak dobverő se kell, hogy valami ferdüljön, a ferde kocsik klasszikus példák, de láttam már éles, mégis görbe kéményt is, pedig az még csak nem is mozog (igaz az amikor készült, még csak 1/10-1/15 kiolvasásúak voltak, most meg már 1/30 körül vannak, az A9 meg 1/160)
-
scarabaeus
őstag
válasz
Teasüti #28295 üzenetére
(A kausztikára gondolsz?)
-
PuMbA
titán
válasz
Teasüti #28290 üzenetére
Semmit. Pár órás szakadó esőben fotózás után benne hagytam a gépem a hátitáskában úgy, hogy volt rajta pár esőcsepp, de arról elfelejtkeztem, hogy a táska ázott valamennyit / párolgás / hőmérséklet különbség és másnap úgy szedtem ki a hátizsákból a gépet, hogy tiszta nedves volt az egész / a táska felső részéből is rácsorgott a víz a gépre, ami nálam alul van. Kivettem, hagytam egész nap száradni és ennyi. Nem vízálló váz.
-
bayarena
aktív tag
válasz
Teasüti #28280 üzenetére
Meg sokszor vannak olyan angol szavak, amiknek nincs is igazán magyar megfelelője.
Menü nyelvben mindig angolt használok, viszont kezelési könyvre lehet szükségem lenne egy magyar változatra is. Azt meg csak találok vhol neten?
Tudtok ilyen honlapot, ahol a kezelési könyvek fent vannak magyarul? -
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #28229 üzenetére
Ahhoz, hogy fényképezzek nem kell tudnom az ég adta világon semmit se a képzőművészetről, a történelemről, közgazdaságtanról vagy a számítástechnikáról. Persze nyilván egy user szintű számítógépes ismeret azért kell, de ez a mai világban készségszintű dolog kb mindenkinél. Még ha nem is tudnak számolni kettes számrendszerben.
Ettől még simán előfordulhat, hogy a 8 általános cigány jobb képeket csinál mint az oktató.De állítom még fotós technikákról is felesleges. Pl. mit ad hozzá az életemhez, ha meg tudom nevezni stúdió munkánál a háromszögű árnyékot adó Rembrandt megvilágítást? Vagy mivel lenne bárki is több az olyan lexikális tudástól, mint a Chiaroscuro stílus? Ezek ismerete nélkül is tudok fejlődni és dolgozni. Be tudom állítani a világítást, akkor is ha nem tudom megnevezni mit csinálok, de jó az eredmény és mindenkinek tetszik a kép.
Viszont ha szerepel a tananyagban hogyan kell vállalkozást vezetni, na azt az egy dolgot jogosnak tartom. Egészen amíg nem általános közgázt próbálnak lenyomni az ember torkán.
Az megint felesleges. Tudja elintézni az ügyeit, tudjon számlát kibocsátani, tudjon könyvelést vezetni és csá.Az egész legyen mondjuk két hét oktatás. A pénz már részletkérdés.
-
Rapid136
őstag
válasz
Teasüti #28209 üzenetére
Amikor bejelented a vállalkozásodat akkor esetleg kérni fogják a szolgáltatáshoz tartozó végzettséget igazoló papirokat...
Arról nem beszélve hogy amint elkezded reklámozni magad, esküvőket teszel fel a weboldaladra, facebookra már célponttá is váltál. Megkérdezik a házaspárt hogy milyen számlát adtál, megkérdeznek téged hogy milyet adtál és mivel igazolod...
Leleményesek a NAV-nál, mentek már be plasztikai sebészhez, rendeltek limuzint meg szerenádot, aztán fizetéskor bukta volt...
Meg kell érteni hogy ez azokat védi akik becsületesen próbálnak boldogulni, attól tekintsünk el hogy aki nem tud fényképezni az papirral sem fog jobban. Ezt a piacnak kellene helyretennie de ez egy másik téma... -
copass
veterán
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Teasüti #28209 üzenetére
Pontosan. Adsz nekik valami olyanról számlát, amiről tudsz. Persze, ügyeskedés, meg minden. De ide vezet ez a totál értelmetlen szabályozás, meg képzési rendszer. Őszintén, mit szívott az, aki pl. ezt az 5 év nappalint kitalálta? Meg fél milliókat elkérni ilyen oktatásokért? Nooormális?
-
rekid
addikt
válasz
Teasüti #28166 üzenetére
Szvsz jobban jársz a vaku plusz új vezérlővel. És ezt akkor látod be amikor azzal megy el fél órád, hogy korrigáld az ND szűrőd színeit.
Persze ez extrémebb eset esküvőnél nem kell 10 stop. -
rekid
addikt
-
-
copass
veterán
válasz
Teasüti #28076 üzenetére
persze hobbira nem mindegy.
de a PS ipari "stenderdnek" számít (illustrator,3dsmax,maya,stbstb), tehát ha munkát akarsz vállalni akkor tudnod kell használni.
én a cewe-és tutorialon megyek végig ha nagyon kell használnom. persze lehet 1 órát is elpepecselni egy képpel. -
Speeedfire
félisten
-
copass
veterán
-
copass
veterán
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Teasüti #28018 üzenetére
Szeretném jól érteni. Képes lennél bármi szart rátölteni a fél milliós vázadra amivel akár téglásíthatod is ahelyett, hogy vennél kb. 44 ezerért egy Godox TT-685 Fuji verziót a YN560 kiváltására? Gratulálok.
Ha tetszik a Godox AD200, akkor építsd fel arra a rendszert, úgyis kell egy rádiós kioldó mellé. Az YN560 helyett meg egy TT-685 Fuji, azt TTL vakunak is használhatod a vázon, ha úgy hozza a szükség.
*Ropi*:
"A vaku expója szempontjából mindegy, hogy mekkora a záridő (persze csak a szinkronsebesség alatt, felette HSS-ben nagyon gyorsan elfogy a kraft), tehát a záridő módosításával a környezeti fény által adott expót lövöd be."
Ez féligazság. A HSS úgy viselkedik az expozíció alatt mintha egy állandó fényű lámpát tennél a vaku helyére. Így nem elfogy a kraft, hanem a záridő csökkentésével a vaku fényéből is kevesebb fog az érzékelőre jutni. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Teasüti #28014 üzenetére
Ott kezdődik, hogy pl. az én vázam rendszervaku mellett HSS nélkül nem engedi a zársebességet a vakuszinkronnál rövidebbre. Manuális vakuval M módban ki lehet cselezni, DE. A vakut normál módban akkor van értelme indítani, amikor az első redőny teljesen elment az érzékelő elől. 1/5000 záridőnél hol van ilyenkor a második redőny? Jó nagy százalékban már az érzékelő előtt. Akkor meg tök mindegy milyen hosszan villan a vaku teljes teljesítményen.
Ehhez vagy központi zár, vagy HSS képes vaku kell. Aki szerint nem, annak sok szerencsét kívánok! -
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Teasüti #26446 üzenetére
+1 a külső HDD-re az írható optikai lemez ellenében. Időnként érdemes egy másikra átmásolni a tartalmát, ezáltal frissíted a mágneses információt. Az optikai lemez nem jó. Bárhol megsérül eldobja magát az olvasó és nincs tovább. HDD esetén -hacsak nem a fájl leíró sérül - nem vesztesz el mindent egyszerre. Az ellen marad a több HDD védelemnek. Ráadásul az egyiket akár ismerősnél is tárolhatod katasztrófa határon kívül.
Teheted a felhőbe is, valaki írta, hogy a jottacloud.com tárhelyet elégedetten használja.
-
mikrofon
veterán
válasz
Teasüti #24280 üzenetére
Kinyomtatod papírra. Megméred a pénz átmérőjét a valóságban és a papíron is. A kettőt elosztod, így megvan az arányszám. Majd megméred a papíron a dolgokat és szorzod az arányszámmal. Ezzel még is vannak a valódi méretek..... Aztán rajzolhatsz kézzel vagy bármilyen CAD szoftverrel.
-
scarabaeus
őstag
válasz
Teasüti #22138 üzenetére
Nem összeadás ez, hanem minden csatornán el kell végezni a kezdő- és végérték közötti átmenetet.
Pl. ha t 0..1, akkor R(t)=R0+(R1-R0)*t, G(t)=G0+(G1-G0)*t, B(t)=B0+(B1-B0)*t, persze az adott egészekre kerekítve, és persze akkoriban mi nem float műveletekkel nyomultunk, egészekre optimalizáltuk ezeket a műveleteket, assemblyben -
scarabaeus
őstag
válasz
Teasüti #22136 üzenetére
Ha a pirosat áthúzod zöldbe, akkor középen kapsz egy narancssárgás valamit. A vörös csatorna folyamatosan csökken 0-ra, a zöld folyamatosan növekszik max-ra, félúton van egy sötétvörös és sötétzöld, az egy sötétnarancs együtt. De ha bármely programban, ami tud kezelni rétegeket, és egy zöld rétegre egy vörös réteget teszel, és húzod a felső réteg átlátszóságát, 50%-nál látod az RGB 50%-50%-0% színt.
Legyen 4 bites egy-egy csatorna, az kijön egy hexa számjeggyel, és az áthúzás se hosszú:RGB -> RGB
F00 0F0R: FEDCBA9876543210
G: 0123456789ABCDEF
B: 0000000000000000Egy égszínkék lekeverése:
RGB -> RGB
07F 000R: 0000000000000000
G: 7766554433221100
B: FEDCBA9876543210 -
Novics
senior tag
válasz
Teasüti #11207 üzenetére
Persze, de nem tudom, hogy mi az az DPI mérték, ami még elfogadható képet ad.
(#11203) spanyoll: Ez engem is érdekelne.
De persze ha tud valaki olyat, aki Keszthely környékén tud ilyet az még jobb lenne.
Jó fotós bolt a Boráros környékén? Az Optiformot találtam - teljesen véletlenül - de minél több, annál jobb.
Holnap hajnalban megyek fel, és gondoltam benézek ide-oda. Kuken-kuken.
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #11117 üzenetére
Szemmel nézve is világosabb... Vastagabb légkörön (párarétegen) nézel át. Oldalirányban akár pár ezer km is lehet a légkör "vastagsága", miközben a fejed fölött 15-20km-re már élhetetlenül ritka... (Amúgy 130ekm vastag mindenféle kritériumok szerint. Ebben egyeztek meg régebben.)
Vastagabb párán jobban szóródk a fény - és akad meg a fehér koszban (pára), ezért a látszólagos fénysűrűség a horizont felé magasabb. (Nem az. A szemed kompenzál.)
Horbal:
A szép neve és fizikája -> [link]
-
j.bravo
addikt
válasz
Teasüti #11089 üzenetére
Ha "elismerten" szériahibás érzékelő, akkor szinte biztos cserélik ingyér', ahogy tbs is írja. Volt pár ilyen
Egy próbát megér.
Ha nem ilyen, akkor a gyártó hozzáállásán múlik. Egy próbát akkor is megér
A szoruló mechanika már nehezebb ügy.tbs: nem tudom, írtam-e, anno a FF negát végül a lab4art-ba vittem, mert 5-renem értem oda sehova, és csak ők voltak nyitva 6-ig. Összehasonlítási alapom nincs mondjuk, de nem rossz szerintem. Ők csak kocekánként szkennelnek nemolcsóér', de teljes tekercs szkenre elvitték ide. Abszolút nézhető az eredmény.
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #11089 üzenetére
Egy csíkozós (rózsaszín vízszintes) 6+ éves Pentax kompakthoz volt szerencsém (most is használódik leányom által) évekkel ezelőtt, abban a Pentax cserélte az érzékelőt. Ingyér'...
Ha izgalmasak a gépek, érdemes megpróbálni, mert azért a gyártók többsége nem magyar és értelmesen viszonyul a szavatossági problémákhoz.
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #11081 üzenetére
RAW -> 12-16bit / színcsatorna. Jépeg -> NAGYON jó esetben 6bit / színcsatorna (nem lehet jól megfogni, mert színesség és fényesség értékek vannak "tárolva", nem RGB).
A HDR lényege az lenne igazából, hogy a prezentációs formátumban mutasson jól a kép. Papíron, vagy átlagmonitoron sRGB-ben... Nem az elbaltázott expó korrigálására való. Kompozícióban gondolkodva kell használni. Ha nem látod egy kép előtt, hogy mit akarsz belőle, akkor ne is lődd el...
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #11074 üzenetére
Ansel Adams zónarendszerével érdemes eltölteni pár 7végét... Tanulságos. Papír ceruza tapasztalat.
Jobb leszel utána, mert (legalább) meg fogod ismeri a vázad dinamikakorlátait. És baszol az automata fénymérőre, max tippet kérsz tőle.
Ezek is csak eszközök, amit meg kell tanulni használni a tucatkattingatóktól magasabb szinten. Hiszen (remélem) nem a "kattintgatás" az igazi öröm, hanem a jól megörökített pillanat.
Elmélkedésre -> [link].
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #11066 üzenetére
Akkor ott rossz volt az expó.
Az emberi szem dinamikus érzékenysége ~20FÉ, a statikus pedig ~6FÉ, amit egy jobb érzékelő mostanság meghalad... Onnantól válik egy hdr kép borzasztóvá, hogy az agy számára furán sok dinamika kerül bele. Hiszen az egy statikus kép, az agyunk meg nem hülye - jóesetben...
-
Mp3Pintyo
aktív tag
válasz
Teasüti #11061 üzenetére
Igen többek között az érzékelő mérete is számít, de pl a feldolgozó proci sebessége is.
Remélem jól értjük egymást.
1 source esetén:
Molyolsz egy rakás beállítást majd lemented -1FÉ-kel. kepnev_n1.tiff
Ugyanezen beállításokkal csak 0FÉ-kel. kepnev_0.tiff
Ugyanezen beállításokkal csak +1FÉ-kel. kepnev_p1.tiff
AEB sorozat esetén:
Minden képnek ua a paraméter, expozíció eltolást meg nem állítasz hisz az már eleve "különböző" mindegyiknél. -
-
válasz
Teasüti #11044 üzenetére
Eddig abban a tudatban éltem, hogy "csak"
blende, záridő és ISO érték játszhat szerepet a
fényerőben.
Mert csak ez játszik szerepet. Az EV kompenzáció annyit csinál, hogy hogy utasítja az gépet, hogy több/kevesebb fénnyel dolgozzon. Tehát pluszos EV kompenzációnál a gép vagy magasabb ISOt vagy nyitottabb blendét vagy hosszabb záridőt (vagy ezek kombinációját) választ ahhoz képest, mint amit a fénymérés alapján tenne.de előhíváskor +-1,5 EV-t lightroom-ban is
be tudok állítani
Nem, hiszen nem különböző expozíciójú képekből indulsz ki. -
válasz
Teasüti #10601 üzenetére
a napsütés wb beállítás déli napsütésre vonatkozik
(kompakt) fénycsöves ügy: nem az a baj, hogy milyen a fehér benne, hanem hogy vonalas a színképe, leegyszerűsítve a fehér nem az egész színspektrumból áll össze, csak kis részleteiből. így nem is lehet jól visszaadni a színeket. van jó színhűségű fénycső, de az meg nem olcsó. ezt az adatot meg is szokták adni a cső/led/akármi adatlapját, ez a cri.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Napelem
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- ASUS routerek
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- LG 83C3 - 83" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 512GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- LG K61 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest