- MIUI / HyperOS topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tbs
addikt
válasz
Santiagain #12590 üzenetére
Majdnem, de igen. A lábánál fogva. Legyen a rugany végén jelentős tömeg. Azt javaslom még, hogy egy picit hosszabb madzaggal kösd a vázat/állványt még a derekadhoz is.
-
tbs
addikt
válasz
Santiagain #12586 üzenetére
A rögzítés türelemmel történik. Fellógatod óvatosan, oszt ~10 perc múlva minden utórengése elmúlik, ha nem fú a szél. Jah, Decathlon.
-
tbs
addikt
válasz
Santiagain #12582 üzenetére
Lehet. 4/6 követési távja jól számolható, egy téli hajnali 3-kor pedig nem sokan kóvályognak, szélcsendet meg ki kell várni...
Már ha nincs egy korrekt giroszkópos állványod.
(Paraszt giró: lógasd egy dekatlonos gumikötélre az állványod szélcsendben. Meglepően jól működik. Inverz statív.
)
-
tbs
addikt
válasz
fracture333 #12389 üzenetére
A visszatekerés mókás lesz, de persze megoldható.
A sokéves hűtős filmek (10-15+) is tökéletesek tapasztalatom szerint. Én pl. régi (10+ éves), meleg padlásokon érlelt filmeket szeretek használni - no azok izgalmasan viselkednek.
(FF és színes dia is.)
-
tbs
addikt
válasz
szarnyalosas #12371 üzenetére
-
tbs
addikt
válasz
Santiagain #12316 üzenetére
Esetleg ne használj polárt, csak ha szükséges. (Nekem eddig ~2db virágfotónál volt értelmes indokom polárszűrő használatra...)
-
tbs
addikt
válasz
Biaa77 #12113 üzenetére
A blúrozott és hasonló szignók ezért nem érnek semmit. Pár dollárért kapható korrekt szteganografikus digitális képaláíró, ami printről szkennelve is olvasható eredményt ad. (Értelmes méretű/minőségű printről, újságból sem reménytelen.)
Amelyik képem produkciós állapotú, azt még kiállítási anyag formájában is "aláírom".
Amúgy sokat segít, ha a galériádhoz feltöltesz egy "kép-felhasználási-nyilatkozatot", arra a normálisabbja szokott reagálni.
-
tbs
addikt
válasz
whitezo88 #12080 üzenetére
Ami sajtófotóst ismerek, az biza saját cuccal dolgozik.
Ami nálam működött - amíg hajtottam - az az volt, hogy el-eljárogattam mindenféle rendezvényekre (önkorik, állami, sportverseny stb.), oszt ott gyártottam egy rendezvényhangulatú sorozatot, amivel másnap reggel jelentkeztem a rendezőnél, vagy a várhatóan érdeklődő sajtóorgánum szerkesztőségében (önkormányzati lapok nagyon hálásak szoktak lenni), vagy a tornászgyerekek szüleinél
. 10-ből 2-szer visszahívtak, hogy egyikmásik fotót felhasználnák, illetve 1 évnyi ilyesféle melók után páran elkezdtek keresni egyéb munkákra... Viszont nem egy nyugis életforma -> család mellett nem az igazi. Szóval "kiléptem".
Fotósuli helyett inkább a végtelen gyakorlást javaslom, illetve a durvább témákra 1-1 hétvégés workshop-ot. Ha a művészi oldala érdekel, akkor Szellemkép vagy Krea.
De jobban jársz inet/könyv/gyakorlás kombóval.
OKJ-t hajadra kenheted. (Pont!)
-
tbs
addikt
válasz
Santiagain #12012 üzenetére
Nem egy királyi út van.
-
-
tbs
addikt
válasz
Santiagain #11962 üzenetére
Ha úgy gondolod hogy halogénrefikkel dolgozol inkább (nem lesz könnyebb, de többet fogsz vele szopni - lsd. még tárgyfotó, árnyékmentes világítás célzott kontúrfényekkel témakör), akkor egy jótanács: minden kép pici sarkába fotózz bele egy pici fehér lapot az utólagos WB miatt.
A vélt kalibrálatlan monitorok és az amatőrség miatt nem kell ám
szartgagyit előállítani. -
tbs
addikt
válasz
Santiagain #11955 üzenetére
Szerezz meglehetősen nagy, jól görbíthető fekete és fehér kartonlapot a semleges hátterekhez.
Piszkosul nagy telével lőjjed a fotókat. Halogénnel ne szopasd magad (meg a pénztárcád). Villanj körte 1-2-3db (elvillannak a váz villanására), illetve pár nagyobb fehér hungarocell szigetelőlap.
Oszt egy kis gondolkodás, papírrarajzolás.
-
tbs
addikt
válasz
qnadam #11862 üzenetére
(Raw-ból semmi nem jön ki.
Csak bitek. A színtérmapping felettes funkció. sRGB fölötti színterek használata csak igenigen indokolt esetben szükséges - és akkor az egész eszközparkot eszerint kell kalibrálni. Különben szopás az egész. Ha a monitorod srgb profillal megy az os alatt (jóesetben hw-ból), akkor srgb a barátod. Hogy a raw-ba milyen profilflaget ment a váz a tökmindegy.)
Ha az os-nek be van állítva vmi profil, akkor az belecsúnyít mindenbe. Az egyetlen üdvözítő megoldás a hw legjobb srgb kalibrációja, oszt nem hagyni az os-nek, hogy variáljon. Úgyiselbacca.
-
tbs
addikt
válasz
qnadam #11858 üzenetére
Máshogy kezeli a programok. Egy jpg dekódolása nem épp egzakt eredményű algoritmus, mert mappelni kell a színeket rgb-re. Ha ebbe még belekavar egy beágyazott profil (amit sztem csak a böngésződ kezel jól, mert az tudja, hogy az os is akar vmi kalibrált profilt használni - ha jól tévedek
), akkor meg ez a mapping még esetlegesebbé válik...
Az lenne a tippem, hogy SOHA ne ágyazz profilt kép mellé. Ha kalibrált a megjelenítő, akkor anélkül is korrekt lesz, ha meg nem - akkor meg tökmindegy.
szerk., kisKornél: jah, a ps meg pláne nagy ludas a dologban.
) Ha web exportnál srgb profilt raksz egy képbe ps-el, akkor az egy töknullás profil lesz.
-
tbs
addikt
válasz
qnadam #11759 üzenetére
Jah, kalapálni is lehet mindegyikkel, de azért kalapácsból is van célszerszám.
Arri - RED, sztem nem egy kategória. RED hobbista/dokumentrista irányvonal sztem, Arri meg a broadcast igényeket közelíti - felülről. De a videós dolgokat csak ugatom. RED egyszer volt a karmaim között: Pentax fíling - tudatlanként is tudtam használni ÉRTELMESEN riport szituációban - ami egy Pana broadcast kameráról már nem volt elmondható...
Béna vagyok, na.
-
tbs
addikt
válasz
flash- #11745 üzenetére
A customer monitorok 99.76%-ánál túllövik a kéket, hogy az ember kontrasztérzete jobban működjön. A kalibrált profilok szinte mindig enyhe sárgás érzetet adnak a gyárihoz képest.
Ha a monitorod nem (kujvadrága)pro, vagy dinamikus kontrasztú, akkor az AdobeRGB-t el is felejtheted. sRGB a barátod. Jobban jársz ezzel, minthogy kiveszik a dinamika az AdobeRGB megmutathatatlansága miatt a képekből, te meg túllövöd a kontrasztot/szaturációt/élességet...
-
tbs
addikt
válasz
sellerbuyer #11737 üzenetére
Pontosabban: még1.
-
-
tbs
addikt
válasz
Novics #11526 üzenetére
Technikailag szinte mindig a kereskedelmi termékek előtt járnak - de ez a rákfenéjük is: Vér Istike zseniális ötletét beledolgozza, de rendes kezelőfelületet azt már nem tud gyártani...
A pfs, a hugin és a dcraw tipikusan olyan cuccok, hogy adnak egy felületet bizonyos problémák megoldására, így Vér Istvánnak csak az aládolgozót kell leprogramoznia. Egyetemi kutatócsoportok, privát figurák hasznos/haszontalan cuccai kerülnek bele. Rájuk kell érezni, és a jó részeket használni. Pl. (szvsz) a pfs tartalmazza a világ legjobb tonemapping elképzelését, amit még az adobe is csak ugat... David Coffin meg előbb jut hozzá a legújabb érzékelők technikai paramétereihez, mint sok szoftvergyártó.
-
tbs
addikt
válasz
Novics #11513 üzenetére
A friss fejlesztések a PS-be jellemzően később kerülnek bele. Már ami belekerül. Adobe nem szokott innoválni, csak eszközt készít - jól.
Pl.: pfs (hdr tone mapping), hugin (hdr, kontrollpontos panoráma), seam-carving resize, dekonvolúciós élesítés stb.
A Corel megvette annó az Adobe legnagyobb ellenfelét a JASC-ot, annak a PantShopPrójából lett a fotós iránya.
-
tbs
addikt
válasz
j.bravo #11452 üzenetére
Nincs mire kiegészíteni.
Fókuszpontok: ha egy téma olyan mulya, hogy ellegózhatók a fókuszpontokkal, akkor annál nagyon mindegy, hogy középrefókusz és újrakomponálás VAGY fókuszpontokkal szopkodok.
A fókuszpontok elvileg minden esetben "figyelnek" és segítik a fókuszálást, mert ez még a filmes gépekből örökölt, számítógépektől független, autonóm rendszer (persze nem, de nagyon független
). Ezért is szopkod[t/n]ak sokat a kontraszt alapú élességállítással (ahogy a kompaktok csinálják). Kinek a papné amúgy. Konkrétan 1 kezem pár ujján meg tudom számolni, hogy hányszor fókuszpontoztam. Középrefókuszozom, illetve szemmel/kézzel ugye, ott meg mindegy.
-
tbs
addikt
válasz
flash- #11448 üzenetére
Követőfókusznál (máramelyik gépen van értelmes (canikon)) igen hasznos tud lenni, hogy akcióban nem találomra tippel, hanem "ráérez", hogy az alany merre megy. Stb.
Mármit a drágább cuccokban van ennek jól használható tudása.
Az olcsóbb holmiknál azt lehet kihasználni, hogy tudod merről jön a téma, és a fókuszponntal "elémész" jóval az érkezése előtt -> megspórolod a komponálási időt. Néha kellhet.
Több hasznát én sem látom.
szerk.: Sugár Benny Bébi: én nem szaroznék, hanem vennék még 2 kártyát, és a nap végén cserélnék egy másikra. Ha körbeértél, akkor elölről az egészet. Nem a kártyák elvesztése a tipikus probléma, hanem a kártyán lévő adatok sérülése. Több kártyával nem buksz el minden képet, egy kártya + távoli backuppal meg addig vagy happy, amíg meg nem pusztul az az 1 kártya... Ha durva akarsz lenni, akkor 3g-s notebook a hátizsákba, ami folyamatosan szinkronizál mondjuk AmazonS3-ra, a gépedben meg egy EyeFi, ami a notira tolja a cuccot. De van egy sanda gyanúm, hogy nem vagy fotóriporter háborús helyzetben, azaz semmi értelme a durvulásnak...
-
-
tbs
addikt
Olyat vegyél, amibe több ramot tudsz tenni. Illetve egy apróság: a legeslegbutább amd-s proci is teljesértékű virtualizációs lehetőségekkel rendelkezik, amit csak az intel csúcsprocijai kapnak meg. A jövőben akár még szívásoktól is menthet meg egy amd mag és ugyanolyanárú intellel szemben...
És akárki akármit mond: ramból soha sem elég... Most olcsó, 16G alatt meg ne állj!
-
tbs
addikt
válasz
SentryGun #11279 üzenetére
Raid1 3 diszken. Amiből az egyiket egy 4.-re cserélgeted néha...
Vagy rsync...
Vagy unison...szerk.: Ja, ha van erre érdeklődés, akkor szívesen építek akárkinek hálózatos tárolót, ami tudja az első megoldást - és még sok minden mást is.
Diszkek nélkül (csak a vas, egy strapabíró keret, halk konstrukció, normális szünetmentes, os konfig usb baszon stb.) 200eFt-tól. Ha valakit érdekel.
-
tbs
addikt
válasz
j.bravo #11188 üzenetére
Annyit tennék még hozzá, hogy egy minimális (93-85%-ra) történő leméretezés a feldolgozás előtt nagyon sok zajt, moiré-t, aa-t szed ki a képből... (Az aa és a demozaik problémák csökkenése miatt élesebb is lesz a kép.)
Poszternek meg amúgy is felméretezi az ember piszkosul (dekonvolúció rulez!), oszt megszórja a felbontásnak megfelelő zajjal...
De drasztikus leméretezést én sem javasolnék feldolgozás előtt. Csak amit a technika (demozaik algoritmus, érzékelő előtti aa szűrő milyensége stb.) megkíván.
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #11117 üzenetére
Szemmel nézve is világosabb... Vastagabb légkörön (párarétegen) nézel át. Oldalirányban akár pár ezer km is lehet a légkör "vastagsága", miközben a fejed fölött 15-20km-re már élhetetlenül ritka... (Amúgy 130ekm vastag mindenféle kritériumok szerint. Ebben egyeztek meg régebben.)
Vastagabb párán jobban szóródk a fény - és akad meg a fehér koszban (pára), ezért a látszólagos fénysűrűség a horizont felé magasabb. (Nem az. A szemed kompenzál.)
Horbal:
A szép neve és fizikája -> [link]
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #11089 üzenetére
Egy csíkozós (rózsaszín vízszintes) 6+ éves Pentax kompakthoz volt szerencsém (most is használódik leányom által) évekkel ezelőtt, abban a Pentax cserélte az érzékelőt. Ingyér'...
Ha izgalmasak a gépek, érdemes megpróbálni, mert azért a gyártók többsége nem magyar és értelmesen viszonyul a szavatossági problémákhoz.
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #11081 üzenetére
RAW -> 12-16bit / színcsatorna. Jépeg -> NAGYON jó esetben 6bit / színcsatorna (nem lehet jól megfogni, mert színesség és fényesség értékek vannak "tárolva", nem RGB).
A HDR lényege az lenne igazából, hogy a prezentációs formátumban mutasson jól a kép. Papíron, vagy átlagmonitoron sRGB-ben... Nem az elbaltázott expó korrigálására való. Kompozícióban gondolkodva kell használni. Ha nem látod egy kép előtt, hogy mit akarsz belőle, akkor ne is lődd el...
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #11074 üzenetére
Ansel Adams zónarendszerével érdemes eltölteni pár 7végét... Tanulságos. Papír ceruza tapasztalat.
Jobb leszel utána, mert (legalább) meg fogod ismeri a vázad dinamikakorlátait. És baszol az automata fénymérőre, max tippet kérsz tőle.
Ezek is csak eszközök, amit meg kell tanulni használni a tucatkattingatóktól magasabb szinten. Hiszen (remélem) nem a "kattintgatás" az igazi öröm, hanem a jól megörökített pillanat.
Elmélkedésre -> [link].
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #11066 üzenetére
Akkor ott rossz volt az expó.
Az emberi szem dinamikus érzékenysége ~20FÉ, a statikus pedig ~6FÉ, amit egy jobb érzékelő mostanság meghalad... Onnantól válik egy hdr kép borzasztóvá, hogy az agy számára furán sok dinamika kerül bele. Hiszen az egy statikus kép, az agyunk meg nem hülye - jóesetben...
-
tbs
addikt
válasz
copass #10976 üzenetére
Jah, van ilyen barátom. Oszt megőrülök a válogatásban, ha együtt nyomunk vmi eseményt. Filmnek kevés, fotónak 50x annyi, mint kellene...
szerk.: Jah, ez is szempont. Mikor csajos program van, mindig megkérdezem, hogy fotózhatok-e. Mert akkor tudják, hogy csak félig vagyok velük...
-
tbs
addikt
válasz
flash- #10972 üzenetére
Nem lehet, hogy a szél miatt mozdult be a vizsgált tárgy..? Ennyire nem remeghet a kezed. Ennyire nem tarthatod rosszul a vázat.
Amire koncentrálj - mint a mesterlövészek - NE tartsd az eszközt az elsütőbillentyűt kezelő kezeddel. Csak a másikkal. A levegő kifújásának a holtpontján csattints. Stb. 50mm-t APS-C-n ki szoktam tudni tartani 1/20-ig stabi és sör nélkül. 5-ből 4szer...
szerk.: Ja, kapcsold ki a stabit. Az is tud fura dolgokat művelni. Nem ultimate, van ahol jobb ha nincs.
-
tbs
addikt
válasz
tunyicsab #10880 üzenetére
Éles képhez:
Szélcsendben, virágot 3-4s-es záridővel fotózz, árnyékban F8-11-el...
Szélcsendben, ülő embert 1/20-nál hosszabbal ne.
Szélcsendben, mozgó embert 1/100-nál hosszabbal ne.
Szélcsendben, sportolót 1/250-nél hosszabbal ne.
Szélcsendben, pályanapon pálya mellől autót 1/1000-nél hosszabbal ne...Elmosott patakhoz pedig 10+s záridőt javasolnék. Szélcsendben.
Érted a kérdésed hiábavalóságát..?
szerk.: Ne a buta ökölszabályok határozzák meg a lehetőségeidet. A lehetőségeket kutasd - és próbáld rögzíteni. Egy jó EV a rekesznyílás méretéből, a zársebességtől és az érzékelő érzékenységétől függ. A hivatkozott szabályod KIZÁRÓLAG Átlag Josef remegő kézbőlfényképezéséhez van "kitalálva". Amúgy meg bődületes b...ság.
-
tbs
addikt
válasz
j.bravo #10855 üzenetére
Igen, a Novák talált, a lab4art-ot nem csekkeltem soha.
Ha nem pormentes környezetben negaszkenelsz, küzdeni fogsz a szöszökkel, de dulván.
Spanyoll: ami nekem NAGYON bejött, hogy ha 6x6-os negára (elég nagy a kézimunkához), vagy akármelyik pozitívra ecsettel vittem fel tesséklássék az előhívót. Elbaltázottan hangulatos dolgok tudnak összejönni amúgy tök jellegtelen képekből.
-
tbs
addikt
válasz
spanyoll #10848 üzenetére
Az előhívó oldalára rá szokták vésni az ideális hőmérsékletet, de mostanság meglehetősen stabil cuccok, így 10°C-40°C-ig jól muzsikálnak.
Az előhívás szemre megy amúgy, óvatosan lötyögteted a cuccot, és ha már kellően előbújtak a részletek (kiemel, fényfelé tart, nemgáz), akkor átrakod a fixírbe, lötyögteted, kiveszed megmosod, felakasztod száradni úgy, hogy ne érjenek össze a felületek, mert kujvára összeragad, oszt B+ lesz...
Kb. ennyi. Fixír után már mindegy a fény. Hagyományos izzót lőj a témára, normál piros tempera jó rá. 40W max a szoba túlsó sarkába, nálam 15W-os jött be a részletek kifigyelése miatt.
Nem kell túlparázni a dolgot, az FF igen hálás előhívási alapanyag. Ha túl sokat ázott, akkor túlkontrasztos lesz (részletek eltünedeznek), ha túl keveset, akkor kicsit szürkébb az egész, de részletgazdag. Stb. Tapasztalathoz jó. Igazából mostanság csak pozitív papírra lyukkamerázott képeket hívogatok elő szökőévente egyszer... Negatívot már sztem 10+ éve nem hívtam.
Lusta dög vagyok. Jól hívják a boltok is, meg digizik is azonnal.
-
tbs
addikt
válasz
spanyoll #10846 üzenetére
2 kis lavór (mélytányérban is működik (MÉLY!)), piros tempera (az izzóra), pokróc az ablakra, előhívó (Sóóóóósfotótól ~900Ft egy flakon) + fixíroldat párszáz maxi. És már meg is van a ff negatívhíváshoz minden. Pozitív levilágításhoz vaterázz egy nagyítót, e javaslom inkább egy negaszkenner lövését. A pozitív hívás a móka, az igaz, de hidd el hogy inkább szopás, mint jómóka az elején. Az majd évekkel később lesz csak...
Vagy szerezz be egy előhívótermoszt, zsákkal...
-
tbs
addikt
válasz
schawo #10609 üzenetére
Látszik az orig színén is, de ->
:
Date Time Original: 2012:03:22 17:17:53
Exposure Time: 1/280
F Number: f / 2.6
Exposure Program: Aperture priority
ISO Speed Ratings: 50
Metering Mode: Average
Flash: Flash did not fire
Focal Length: 3.55mm
White Balance: Auto white balance
Make: SAMSUNG
Model: GT-S5830 -
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #10605 üzenetére
Nos, mindenkinek más színe van, de azért emlékszel az IGAZI színére nem..? Az arcbőrről (fehérember) visszaverődő fénysűrűség erősen hasonlít a szürkelapéra, utána kézzel meghúzogatva egyszerűen megtalálható a jó arcszín.
A mintaképet eléggé "durva" fényviszonyok között lőtted, ne várj túl sokat tőle.
Nagyon fontos a megvilágítás. Tévéstúdióban készült felvételek esetén is csak akkor találkozol cigányemberrel ha ez fontos. Mindenkit egyformára világítanak.
-
tbs
addikt
válasz
Teasüti #10601 üzenetére
Hiszen tökéletes fehér lapok vannak mindegyik képen..!
Szerk.: Az arcbőr is elég jó wb sample pont. Csak a ződet kell majd lehúzni. Mivel a környezeti fények eléggé délutániak, ezért "tökéletes" bőrszínnel irreális környezeti színeket fogsz kapni. A fényképezés nevében benne van "FÉNY"le"KÉPEZÉS". Csak azt tudod megfogni ami van. A többi rajz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art ( Canon ) - Újszerű -
- Új! Canon CF-R20EP hűtőventilátoros markolat (R5, R6, R5 II, R6 II)
- Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 ( Canon ) - Újszerű -
- Hibás Sony A6000 (sn: 6323299) alkatrésznek - kérlek olvass leírást alaposan
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP Pro X360 11 G1 - Intel N4200 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W10 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest