- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vond
MODERÁTOR
válasz
eszmilan #36234 üzenetére
Nem túl pörgős, de inkább a Fotós beárazás topikban próbáld meg.
-
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #35891 üzenetére
Frankó az Insta oldalad, "be is követtelek", hogy ezzel a szép XXI. századi magyarsággal fejezzem ki magam.
-
vond
MODERÁTOR
"Nagyobb gyutávon használod."
Zeiss 16-35-ön és Tamron 28-200-on használtam eddig.Ja, meg még a Lumix 12-35-ön, amíg megvolt.
Ez leginkább videósoknak való (bár én szoktam néha fotózni is vele), hogy például nappal lehessen 1/50-es, 1/100-os zárral menni tágabb rekesszel is.
-
vond
MODERÁTOR
Nekem a Freewell 2-5-ös (valójában inkább 1,5-5-ös) VND semmilyen állásában nem X-esedik. A legerősebb értékén látok némi vignettálást, de kb. ennyi. Színekbe se szól bele, szépen teszi a dolgát, és nagyon korrekt az építési minősége is, végállások is vannak rajta, nem lehet túltekerni.
Csak sajnos sokszor túl körülményesnek ítélem a használatát, és inkább záridővel oldom meg sok fényben a helyes expó kérdéskört.
Mondjuk azt hozzá kell tenni, ha kényes szitu van, és nagyon fontos az "ajánlott" motion blur, akkor természetesen figyelek rá.
-
vond
MODERÁTOR
És akkor még lehet tovább is tágítani.
Nálam ilyen (PD Slide + F38 gyorscseretalp):Kb. így, csak nekem a V1 F38 base jobban bejön, mint a V2, és Peak Design Slide van Ulanzi helyett.
Használhatom szíjon tartva, magam elé húzva, vagy egy gombnyomással levéve, kézből, aztán átrakom az övemre, vagy a táska vállpántjára, utána meg állványra, majd gimbalra, és így tovább.
Ha összeszámolom, bőven 100 ezer felett van ez a rendszer így, de a kényelem és a gyorsaság megfizethetetlen.
-
vond
MODERÁTOR
Más, de nem teljesen.
Annyi a különbség, hogy nem a - remélhetőleg - fixen a válladon maradó (pont ezzel kezdődött a probléma) szíjon húzogatod a gépet le-fel, hanem az egész hevedert csúsztatod körbe a testeden. Van itthon PD Slide V2, próbáltam, nagyon szépen siklik kvázi minden felületen.
A másik oldala meg gumírozott/szilikonozott, egy átfordítás után elég jól tapad a ruhákra, ha éppen arra van szükség. Plusz én nagyon szeretem azt is, hogy ilyen könnyen lehet a hosszát változtatni.
-
vond
MODERÁTOR
Azért (is) van ez a szabály, hogy ne változzanak a topikok zsibivé. A többségnek nem hiszem, hogy tetszene, ha szakmai topikokban állandóan hirdetések is futnának, és folyamatosan szűrni kellene a szakmai tartalmat, diskurzust. Erre a célra ott a HardverApró. A fórumban meg aláírásba szolidan be lehet rakni egy rövidebb szöveget, linket. Én is szoktam néha használni.
-
vond
MODERÁTOR
Ahogy zodo is javasolta, tedd át alulra a rögzítést. De szerintem ne ilyen szimpla csavaros megoldással. Nekem ilyen van az összes vázam alján fixen. Erre rá tudod aggatni a PD Cuff-ot is, de közben le is tudod állítani a gépet asztalra, stb., plusz Arca Swiss kompatibilis, szóval minden ilyen eszközre egyszerűen és gyorsan fel tudod rögzíteni.
Ha fontos a gyors átjárás, érdemes komplett rendszerben gondolkozni. Mondjuk ha csak egy vázad van, meg se állvány, se gimbal, se nyakpánt, se övre/táskára rögzítés, akkor elég lehet csak a fent linkelt fej.
Ulanzinak is van csuklópántja, az talán nem annyira merev, mint a PD, és pluszban mágnesesen rögzítheted a szíjra, így nem lifeg, ha nincs rajta a gép. De sajnos az se kétszáz forint.
#35727 Timer: Vagy ez a lemez, ha arra is fel tudod rögzíteni.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
FerNandor #35590 üzenetére
Bőven jó lesz, és itt végre nem dzsunkák a hardverek, amiket kiválasztottál.
A 14400 kicsit erősebb a 3700X-nél és és azzal is vígan elvagyok többezres RAW galériákkal, meg 4K videókkal is. 3060Ti-m van, meg 64GB RAM-om, de 1660 Superrel és 32 gigával se nagyon volt gondom. LR AI denoise is lefut pár másodperc alatt.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
lugosi #35394 üzenetére
2-300 ezer egy lájtos esküvőre nem rossz fotósként. A baj a papíron ugyanezt fél-, meg harmadáron vállaló vérpistikékkel van. Nyilván tudják, hogy az ország nagy része inkább ár-, mint minőségérzékeny, ők meg ugye nem ebből élnek (mert akkor sehol nem látnál 100-150 ezres fotós-videós csomagokat esküvőre), csak vannabískednek pár évig ezen a területen, mert ők most épp fotografik, meg videografik akarnak lenni, aztán mennek máshová rontani a levegőt. De útközben azért tönkre szabják a szakmát, meg jópár embert, aki ebből próbál megélni. Hatalmas tapzsot nekik.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
lugosi #35385 üzenetére
Bár én nem vagyok naprakész a fővárosi árakkal, de látva, hogy Szoboszláj mekis gólpassza is majdnem 4 ezer, szerintem simán lehetséges. De nem ez drága, hanem a (fotós-videós) keresetek botrányosan alacsonyak. Én se nagyon kapkodok, hogy lecseréljem a két A7III-at (+ZV-1-et), mondjuk szükségét se nagyon érzem, csak ritkán.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #35323 üzenetére
Én nemrég vettem egy ilyet. Mondjuk nem övtáskaként használom, de még csak nem is válltáskaként.
Ha valakinek kell infó, kép, videó róla, csinálok szívesen.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
lugosi #35299 üzenetére
Nekem is két Peak Design Slide v2-m van (akcióban azért ki lehet néha fogni 25 ezer környékén is), két Ulanzi Falcam F38 nyakpántos gyorscseretalppal, plusz két Ulanzi Falcam F38 táskára/övre csatolható gyorscseretalppal, amiket általában övre csatolva használok. Mindhárom vázon ott az Arca Swiss kompatibilis F38 fej, így állványokra, gimbalra is rögtön fel tudok pattintani mindent. Teljesen átjárható és villámgyors az egész rendszer.
Igaz, hogy 100+ ezer volt ez így összesen, de a hatékonyság, a gyorsaság, a kényelem, és a biztonság nekem megért ennyit. És ezekhez jó eséllyel vagy 10+ évig nem kell hozzányúlnom.
-
vond
MODERÁTOR
Hali!
Nemrég én is ilyen, magasra állítható, jó minőségű tripodot kerestem. Végül a SmallRig CT-10 Aluminum Camera Tripod 3935-re esett a választásom. 180 cm körül van a teteje, de össze lehet csukni 40 cm környékére is. Elég stabilnak is mondanám, de nagy szélben azért akassz valami nehezet a középoszlop aljára.
Ahogy nézem, jelenleg kicsit több, mint 30 ezer, de szerintem megéri az árát.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #34830 üzenetére
Ezt méret problémát én is elengedtem már. Egy ideig tartogattam itthon egy GX80 + 12-32 palacsinta kitet, de azt sem vittem szinte sehova, ahova nem akartam a G9-et, majd az A7III-akat cipelni. Maradt a telefon, amivel szerintem nem is tud versenyezni semmi, ha a praktikumot és a kényelmet nézzük. És eléggé meg is vagyok elégedve a OnePlus 8 Pro képeivel. Ahol meg ennél több kell, oda úgyis viszem a melós szettet, ezer féle variációban, attól függően, hogy épp mit igényel a helyzet.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #34828 üzenetére
És nem is akármilyen zoom objektív.
Sokszor beszéltünk róla, hogy milyen király lenne, ha le lehetne csavarni róla.
Persze akkor nem is ennyibe kerülne, mint "egyben a vázzal".
-
vond
MODERÁTOR
Én használom elég sok részét az F38-as rendszernek, teljes megelégedéssel. Az összes vázamon ott az Arca-Swiss kompatilibis fej rész, amit helyzettől függően vagy a V1-es pántra/övre rögzíthető "talppal" használok (én általában övre teszem, egyet balra, egyet jobbra), vagy a szintén V1-es vállpántra rögzíthető fogadó résszel (van V2-esem is eladó jó áron
), vagy a nagy videós állványra és a gimbalra rögzített talp résszel, vagy csak simán az Arca-Swiss-es tripodok fejére rácsavarva.
Eszméletlen jó így az átjárás az eszközök, kiegészítők között, gyorsan és egyszerűen válthatok, bármiről is legyen szó.
A mágneses Ulanzi vállpántot nem próbáltam, de szerintem nem adták volna így ki, ha olyan könnyen ki lehetne akasztani azt a részét. Én a kialakítása, anyaga (olyan, mint az autós biztonsági övek, csak az egyik fele gumírozott) miatt inkább Peak Design Slide V2-ket vettem, arra kötöttem rá a két Ulanzis fogadó részt. Nekem ez így nagyon kényelmes és szuperül használtó. Akárcsak az egész rendszer.
-
vond
MODERÁTOR
-
vond
MODERÁTOR
Videós topikban várunk szeretettel.
Egyébként ha szigorúan 200k a keret, akkor szerintem Sony ZV-1F (220 Voltban most pont ennyi), viszont ez fix ekv. 20mm-es látószög. Ha akarsz némi zoom-ot is bele, akkor ZV-1 250-260 körül. Ha várhatóan egyre komolyabbra fordul ez a livestream téma, akkor elgondolkodhatsz cserélhető objektíves gépekben is, meg digitalizáló kártyákon, külső eszközökön (pl. Elgato Cam Link, BM Decklink, stb.), kisebb keverőkön (ATEM Mini - csak FullHD-t tud), de a körítés is fontos (mikrofon, fények, helyszín, stb.).
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #33618 üzenetére
Ja, 90-ért én se vettem volna meg, de még az akkori 70-75 ezres új áráért se. 35-ért viszont úgy éreztem, nem szabad kihagyni.
Ami nagyon kéne nekem újabban, az egy böszme nagy, kerekeken is guruló bőrönd, vagy valami SUV csomagtartóba is berakható stage box szerű cucc, hogy ne kelljen 3-4 külön táskába pakolnom, és azokat cipelnem, ha szinte minden motyó kell az aktuális melóhoz.
Hirtelen nem is tudom, hogyan keressem, úgyhogy ha van valakinek ötlete, esetleg tapasztalata is, annak örülnék.
-
vond
MODERÁTOR
Azért írtam azt, amit, mert tapasztaltam, nem is egyszer. Nem én találtam ki, hogy van olyan, aki csak rakosgatja be laptopról egymás után a számokat unott fejjel, közben a buli ül, ő meg panaszkodik a 300 kilója miatt. Valamennyit konyítok én is hozzá, tudom, mit kell "tekergetni", meg mivel kell "megrakni a kombit", hangmérnökként is dolgoztam pár évig. Vőfélyből, MC-ből is nem egy olyannal sodort össze az élet, akinek a munkáját kvázi a pár és a többi "szolgáltató" intézte, mert annyira nem volt képben. De nyilván van alázatosabb, profibb zenész, DJ, meg vőfély is, ahogy fotósból/videósból is van beleszarósabb fajta.
Én így látom, hogy nagyságrendekkel több munka van egy normális esküvői videóban, és alul van fizetve a szakma. De mindenki gondolhatja másként, ahogy Te is.
-
vond
MODERÁTOR
Azon túl, hogy a négytagú zenekarnak is vicc a 160 ezer, azért látni kellene a különbséget aközött, hogy egy "DJ" elmegy 6-8 órára Spotify-ról benyomogatni a kért számokat, gyengébb vőfélyek szintén, csak nekik még sok esetben saját cuccuk sincs, és hajnalban már el is felejtik az egészet, és aközött, hogy egy fotós/videós általában ott van a párral egész nap, 14-16 órákat, és messze nem csak gombokat nyomogat, meg potikat tekerget egy helyben, aztán még eltölt az utómunkával alsó hangon 1-2 hetet (főleg videósként). Ha magyarázni kell, hogy mekkora a különség, az már rég rossz.
A képzett, élőben, több hangszeren játszó muzsikusoktól nem szoktam sajnálni a pénzt (bár másnap reggeltől már nekik sem kell foglalkozniuk az egésszel), de egy laptopDJ ne panaszkodjon már nekem a lagziban, hogy csak 300 kilót kap a pár órás Spotify-ról indítgatásért. Ha így számolunk, egy jó videósnak millió alatt nem szabadna keresni egy esküvőn.
"De egy fényképésznél mi kerül 300.000 forintba? Egy napja?" - Erre mondom azt, hogy inkább maradjon csöndben, ha fingja nincs az egészről.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #33601 üzenetére
Általános hurcolósnak én most a kisebb, Lowepro FreeLine BP 350 AW-t használom. Ez sem tökéletes, de jól elvagyok vele. Mondjuk kicsit overkill például bevásárláshoz, de ezért most nem veszek még egy sokadik táskát is.
Ami szuper benne, hogy a belső részt egyben ki lehet venni (meg darabokban variálni is), így ha nem viszek fotós/videós cuccot, akkor van egy komplett, stabil, kényelmes, és nem utolsó sorban szép hátizsákom. De ha viszek, akkor is mehetnek bele (főleg a tetejébe) a hétköznapi dolgok. Mindkét oldalán is nyitható, úgyhogy levétel nélkül is lehet vázakat, obikat cserélgetni, stb. 35-ért vettem HA-n bontatlanul. Annyit bőven megért.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #33596 üzenetére
"Van sok ájfónos, majd ők fotóznak, meg videóznak." - Okkkké, sok boldogságot!
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #33594 üzenetére
Pár évig én is oldaltáskáztam, főleg a gyors ki-be pakolhatósága miatt, de ahogy mondod Te is, kegyetlen dolgokat tud művelni a testeddel, főleg, ha ilyen 12-14 órás melók alkalmával folyamatosan rajtad van a 8-10 kiló cucc.
Kényelmes, kellően nagy hátizsák mindennek, aztán utána meg csak azt vinni magadon, magaddal, ami biztosan kelleni fog.
Én most egy Vanguard VEO SELECT 48BF-et nyúzok (van mellette egy kisebb Lowepro FreeLine BP 350 AW is, ha nem kell minden cucc, vagy olykor viszem mindkettőt is), de nézegetem már egy ideje a WANDRD táskákat is.
-
vond
MODERÁTOR
Rinya, nem rinya, én ezt tapasztalom a környezetemben. Menüre (ami másnap a WC-ben végzi) elmegy 2-3-4 milla, sztárvendégre megint fél-egy milla, Spotify DJ-re is (aki reggel már el is felejti az egészet) 3-400 ezer bőven, de normális(!) fotósra, meg videósra sokan sajnálják a 200 ezret is.
Lebonthatnám simán órabérre is, meg eszközparkra, meg ilyesmire, de nem állok le most vitatkozni. Én látom, hogy mi a különbség egy laptopDJ, vagy egy totál fogalmatlan vőfély, meg egy alázatos, profi fotós/videós munkavégzése között.
Én ezek előtt elég értetlenül állok, de olyan nagyon nem izgat a dolog, átsúlyoztam másfelé a vállalkozásomat.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
lugosi #33577 üzenetére
Ezt nyomjuk mi is, különböző felállásokban. Mondjuk idén már nincs sok esküvőm, meg közeli kollégáknak se nagyon. Faragnak a párok a költségeken (én meg nem megyek egy szint alá), csak fura mód szinte mindig a fotós/videós szívja meg, pedig hosszútávon szerintem ezek a legfontosabb "szolgáltatások". A menüre, díszítésre, minden kis fiszem-faszomra elköltik a több tízszeresét egy normális fotós/videós bérének. Ez sajnos sosem fog változni. Távoli külföldi országokban nem tudom, ez hogyan alakul, de itthon szinte mindenhol ez van.
És jól látod, ez brutálisan megterhelő meló fizikálisan (cipeled, futkozol, ott vagy mindenhol) és mentálisan is (állandó figyelem, tervezés, gondolkodás, stb.) az esküvő napján, napjain, általában 12-14-16 órán át minimális pihenővel, és utána még napokat, néha heteket eltölthetsz otthon az utómunkával is. Sajnos nagyon nincsenek rendben a díjazások ebben a szektorban.
-
vond
MODERÁTOR
Én az Ulanzi Falcam F38 rendszert használom már 2-3 éve. Mindhárom jelenlegi vázon rajta van a fej/plate, a gimbalon és a nagy statívon ott van a talp/base, és lehet frankón cserélgetni mindent mindenhova. Kisebb, Arca-s tripodokra rámennek simán a fejek, ez is nagyon jó.
Plusz van két "capture" hátizsák/öv rögzítőm is. Ezt használom talán legtöbbet. Melók előtt rögzítem az övemre a bal és jobb első zsebek környékére, félig oldalt, hogy még le is tudjak guggolni, térdelni. Aztán ezekbe megy a két váz+obi kombó (90%-ban A7III+16-35 és A7III+28-200). Nem mondom, hogy nem nyomja és húzza az oldalamat, főleg, ha egyik-másik gépet sokáig nem veszem le, de én még mindig ezt találtam a leghasználhatóbbnak, leggyorsabbnak, legbiztonságosabbnak. A tartása miatt nem kell aggódnod. Atom stabil, és véletlenül sem tudod unlock-olni.
A Moneymaker-szerű duplapántos hevederek sokkal kevésbé terhelik a testedet, de számomra nem kényelmes, nem biztonságos hogy lógnak, csapódnak mindenfelé a gépek, plusz ha nagyon magasról, vagy alacsonyról kellene használnom őket, oda már nem érnek el a pántok. Én jobban szeretem a szabadságot, hogy a kezemben lévő váz+obi nincs rögzítve sehova. De ha már nem kell, akkor is viszonlag stabilan rajtam legyen.
Egy időben oldaltáskát is használtam gyors cserélgetésre, csak abból meg ha akkorát cipelsz, amibe simán bele tudod dobálni a két fenti kombót, az nem lesz kicsi, meg nem lesz túl kényelmes. És ugye valószínűleg abban lesz a maradék cuccod is, amit szintén hurcolnod kell mindenhova, mivel e mellé hátizsákot felvenni nem túl életszerű.
Nehéz ügy ez, én is sokáig agyaltam rajta, meg tesztelgettem egy rakás rendszert, meg eszközt. Szerintem próbálgatni kell, hogy kinek mi jön be a legjobban.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
ph_5.5 #33452 üzenetére
Van jópár ilyen ismerősöm, aki mellékesként, kvázi szórakozásból csinálja a szarérhugyér fotózást és videózást, és nem, hiába magyarázom neki, hogy ezzel teszi tönkre a szakmát (és olyan emberek életét, akik ebből szeretnének megélni), nem érti meg. A másik a szülőktől, párjától, akárhonnan kapott több milliós felszereléssel szintén nulla pénzért mindent is bevállaló, gépet fél évvel ezelőttig nem látó, unatkozó wannabe fotós/videós, aki pár év múlva valószínűleg már máshol múlatja az időt, és tossza tönkre a lekiismeretes ottani melósok életét. Hát gratula. Én meg közben 5, meg 10 ezer forintokon alkudozok a megrendelőkkel.
Én ezért is próbálok olyan irányba mozgolódni, amit nem tud/akar megoldani sem az egyszeri, kitaláltamhogyfotósvideósleszekésannyieléghogymegveszemalegjobbszettet user, sem az AI. Nem könnyű, de egyelőre még küzdök. Aztán lehet, hogy jövőre a Lidliben kötök ki én is, vagy krumplit sütök Ósztriában kétszer annyiért, mint amit itthon össze tudok tarhálni "kreatív" melóval, miután befizettem a havi 200-at tébére, szochóra, könyvelőre, ipára, meg a tököm tudja, még mire...
-
vond
MODERÁTOR
"Azt ugye tudod, hogy egy esküvőfotós élete nem csak abból áll, hogy kiválogatja a képeket, meg ráránt egy preset-et?"
Sajnos nagyon sokan vannak, akik pontosan ezt csinálják, lehetőleg valami 1000%-ra húzott teal&orange look-kal, hogy minden barna és türkiz legyen, mert az menő.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
#04331520 #33338 üzenetére
Látod is, vagy csak nézed?
Világosan írja a jobb alsó sarokban, hogy pl. FF 85mm f/1.8-on 2 méteres távolságból 5.5 cm lesz az élességi sík. Abba szerintem nem fér bele az arc, a fülek, és a haj. Az f/2.8 8.6 cm-e sem elég, szerintem legalább f/4 kell oda, vagy még annál is zártabb rekesz.
-
vond
MODERÁTOR
-
vond
MODERÁTOR
válasz
ekdavid #32839 üzenetére
Ha meg tudod/akarod fizetni, akkor valamelyik jó, titkosított felhőt ajánlanám. Nekem pl. 8 TB-os Mega Cloud van a nagyobb dolgoknak (ez E2EE), és 2 TB-os Google One a kisebbeknek, vegyesen (ez nem titkosított). Ja, és mindez az otthoni NAS + külső mentések mellett. Egy mentés nem mentés.
De ha nem kellenek az általános, cloud megosztási, egyéb funkciók, akkor vannak jóval olcsóbb megoldások is, pl. a BackBlaze havi 7 dollárért, vagy évi 70-ért korlátlan tárhelyet biztosít. És így nem igazán kellene törődnöd a plusz biztonsági mentésekkel sem. Sőt, akár a törölt fájlokat is visszahozhatod hónapokkal később is. Én ezt választanám. Vennék egy nagyobb külső merevlemezt, és időnként szinkronizálnám ide (havi egyszer kötelező, hogy aktív maradjon a tárhelyed).
Ha mindenképp felhő nélkül akarod megoldani (hosszútávon várhatóan olcsóbban), akkor alap megoldásként én két ugyanakkora külső HDD-t ajánlanék (az egyiket lehetőleg máshol tárolva, és időnként kimentve rá az adatokat (betörés, lakástűz, stb. esetére). Ha kicsit többet is rá tudsz szánni, és esetleg kellenek online, megosztási funkciók, akkor valami 1-2 lemezes NAS + szintén egy külső mentés.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
ph_5.5 #32652 üzenetére
Ezt akkor mégegyszer, főleg a félkövér részt, mert totál ki vagyok borulva tőle én is.
"Az esküvő az meg jelenleg kb annyit jelen hogy ha szép a pár, van 50 1.4-es obi meg fx váz meg jó lr preset akkor az jó esküvi sorozat. (népitélet ala totalcar) És kész... Mutathatok olyan prosi sminkes fb oldalát hogy azt hittem 1 fotóstól oszt csak meg anyagot. Erre kiderült hogy nem- az mondjuk 10 anyag 10 fotóstol... 10 pont egyforma f*s barna színben... nyári esküvők. Ez megy. Meg a bárányfelhők."
-
vond
MODERÁTOR
válasz
agent_k #32516 üzenetére
Én az ingyenes FastStone Image Viewer-rel szoktam vízjelezni. Egyszerű, és elég jól konfigolható is.
De írtam már FFmpeg szkriptet is erre a célra (mondjuk az videók vízjelezéséhez, logózásához készült, de képekkel is működik). Na annál egyszerűbb és gyorsabb megoldás tényleg nincs.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Speeedfire #32440 üzenetére
Nekem nem kell mondanod.
Igyekszem tudatosan, és mindig a felmerülő igények, várható megbízások ismeretében vásárolni, de néha azért így is becsúszik valami, aminek nem szabadott volna.
Amúgy ha valaki csak kicsit is komolyan gondolja a videózást, akkor alap, hogy van neki egy jó VND-je, vagy egy ND sora. Ez kb. olyan, mintha nem lenne mikrofonod, de közben meg videózol orrba-szájba, hasznos hanggal is. Ismerek olyan helyi "videós erőt", aki évek óta nem képes venni egy ötezer forintos csipit, inkább mindig kölcsönkéri valakitől.
-
vond
MODERÁTOR
Az "olcsó húsnak híg a leve" mondás itt is érvényesül. Mindazonáltal nem is ajánlott egyben lefedni az 1-2 és 8-9 FÉ közötti részt, mert annak ez lesz a vége. Főleg ha még az alap minőség sem az igazi.
Freewell 2-5-nél például semmi ilyet nem látni, a színek sem másznak el. Az 5-ös vége felé bejön egy minimális vignettálás, de kb. ennyi a negatívum. A pozitív oldalon viszont rengeteg dolog van.
Nincs mese, ha valaki komolyabban akar VND-zni, akkor el kell költeni minimum 40-50 ezret rá. De ha kell, és használod sok évig, sőt, akár még dolgozol is vele, akkor ez szerintem nem olyan nagy áldozat. Sokan közülünk ennek a többszörösét elfizetik évente mindenféle fotós, videós, tech cuccra.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Speeedfire #32426 üzenetére
Freewell VND-t vegyél. Ár-érték arányban szerintem (és sokak szerint) a legjobb vétel. Igaz, hogy az erős JMF miatt ez is kb. 40 ezer pénz. De azt mondom, még annyit is megér. Én is a 2-5-ös változatot használom (ami inkább 1,5-5). A videós topikban párszor írtam már róla.
-
vond
MODERÁTOR
Egyik "kedvenc" érdekességem, amit meg szoktam osztani a témában: Az ominózus fotós tanfolyamon frissen végzett munkatársamnak/haveromnak a tavalyi sikeres vizsga után magyaráztam el, hogy mi az OVF és az EVF. Egyikről sem volt szó az egész képzésen.
A vizsgaelnök portfóliójától meg a hányinger kerülgetett (szelektív deszaturációk, ferde horizontok, érthetetlen, előnytelen komponálások, giccsparádé HDR-es képek, stb.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
total90 #31823 üzenetére
Most lehet, hogy hülyének néztek.
Ha ekkora keret van rá, és csak profilképekről van szó (értsd: nem kell bevilágítani egy egész termet), akkor én nem zárnám ki az állandó led fényeket sem. Ott azt kapod, amit látsz. Egy 100-150 W körüli lámpa egy nagy diffúzorral főfénynek, meg két kisebb fill-nek, illetve kicker-nek (előbbit akár derítőlappal is meg lehet oldani). Ezeket rákötöd egy hordozható áramforrásra. Plusz állványok, fényterelők, mobil háttér (ha kell), meg esetleg egy-két olcsóbb, akksis RGB fény egy kis színt vinni a történetbe.
Persze egy ilyen szettet azért körülményesebb cipelni, meg felállítani, de cserébe állandó a világítás.
Amúgy az egészet zárójelbe is tehetném, mert szerintem ilyen céges profilképekhez teljesen felesleges ennyi pénzt elkölteni. Persze ha el kell...
Lehet, hogy jobban járnátok, ha megbíznátok valami profit, hogy csinálja meg. Mondjuk ha sok kollégáról lenne szó, és időnként újra kellene lőni a képeket, akkor előbb-utóbb behozza az árát a saját cucc, főleg ha esetleg még másra is tudjátok használni.
Ja, ha beltér, meg céges fotózás, akkor hogy-hogy mindenképp akksis kell, miért nem oldható meg az áramellátás?
-
vond
MODERÁTOR
válasz
inf3rno #31658 üzenetére
Gyorsan vidd el! Szerintem ideális kezdő szett, ami nagyon jó árban is van.
A váz és az obi is inkább 120 körül szokott menni.
A G80 egy modern, korrekt minőségű, fotóra és videóra is tök jól használható váz, a 14-140 meg egy kiváló mindenes obi. Használod, aztán majd meglátod, merre kellene fejleszteni, nagylátók, telék, vagy fényerős fixek irányába, vagy esetleg komolyabb vázak felé.
Ha meg nem jön be, akkor nagy eséllyel ugyanennyiért, vagy minimális bukóval el tudod majd adni pár hónap múlva is.
Jahno: Ennyi.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
ph_5.5 #31606 üzenetére
Szerintem nem ettől lesz rosszabb a helyzet. Egy legalább 90%-ban kreatív szakmáról beszélünk. Ez nem agysebészet, baszki.
Megnézed a szolgáltató portfólióját, utánajársz a munkáinak, beszélsz vele. Ha tetszik, igénybe veszed a szolgáltatásait, szerződést írsz, stb. Ha nem, mész tovább. Egy papírral rendelkező egyén ugyanúgy átvághat bármivel, és kaphatsz tőle egy fost a végén. Nem attól lesz jobb fotós, mert elvégezte ezt a szart. És igen, ezzel egyből minősítem is a képzést. Nem egy ismerősöm jött ki úgy sikeres vizsgával, hogy nekem kellett utána elmagyaráznom tök alapvető fotós dolgokat.
Az is abszolút logikátlan volt eddig, hogy fotózáshoz miért kell elvégezni a képzést, videózásról (és egy csomó más, kreatív munkáról) meg simán adhatok számlát már akár holnap is.
Én speciel örülök ennek a döntésnek.
-
vond
MODERÁTOR
Ez mennyire komoly? Most botlottam bele a neten.
-
-
vond
MODERÁTOR
Hát ja.
Bent pihen minden a szekrény mélyén. Sajnos úgy alakult, hogy még a Panához se nagyon tudtam használni őket.
Most viszont kinézne 1-2 vakus portrézás. Emiatt kezdtem el gondolkodni. Egy 90-es Triopo softbox-om már van, talán az jó lesz a TT685-ös főfényhez. Hátulról, oldalról meg megpróbálok valamit ügyködni a kicsi TT350-nel.
-
vond
MODERÁTOR
Valószínűleg hülyeséget kérdezek, de sajnos vakuzás témában elég kicsi a tudásom még.
Van nekem egy Godox X2T-m, egy TT685-öm, és egy TT350-em, de mind MFT-s változat, én viszont az A7III-hoz is szeretném őket használni. Azt tudom, hogy egy Sony-s kioldóval minden további nélkül tudnám vezérelni a két vakut, meg hogy valószínűleg a sima, manuális elsütés is menne közvetlenül a vázon. Viszont az is megoldható lenne, hogy a mostani távvezérlővel kioldjam valahogy a két vakut, vagy mindenképp vennem kellene egy Sony-sat?
Próbáljam ki, mi?
-
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Teasüti #30648 üzenetére
Én is épp a héten rendeltem egy Freewell 2-5-ös VND-t, de bevállaltam inkább egy 82-est, hogy minden obira felmenjen step-up gyűrűkkel, meg esetleg még alá is tehessek más szűrőket. A 77-es UWA-ra is ráhagytam így egy kicsit, hogy ne nagyon vignettáljon.
A napellenzőim úgyis csak dísznek, meg védelemnek voltak fent az esetek nagy részében. Kicsit hülyén fog kinézni a 82-es szűrő az 58-as obikon, de kit érdekel.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Simulacrum #30639 üzenetére
Nem túlzás. Nálam is ez a minimum. Legalább két belső és egy külső példány minden adatból, esetenként felhő is. Kivéve a könnyen pótolható dolgokat.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Teasüti #30489 üzenetére
Biztos volt már sokszor téma, de ha már frontlencse védelem:
Nekem ilyen slim Hoya HMC UV-k vannak az obikon. Mennyivel jobb a Protector, érdemes lenne inkább olyanokat vennem? Vagy inkább ne is tegyek semmit az obik elejére?
-
vond
MODERÁTOR
Ja, ha nem feltétlen kell állandó fény (videóra is), akkor én is inkább vakura szavaznék szűkös keret esetén. Erre a célra elvileg nekem is van egy TT685, meg egy TT350, X2-es irányítóval, meg az említett, könnyen összerakható softbox-szal. Már csak használni kéne őket.
-
vond
MODERÁTOR
Azért ha kicsit komolyabb munkára, vagy igényes bohóckodásra is kell, akkor én ezekkel az olcsó, ismeretlen izzós fényekkel én vigyáznék. Nincs kizárva, hogy ilyen 70-80 körüli CRI értéket hoznak, aztán tiszta zöld, meg lila lesz minden, amit megvilágítasz vele.
Tudom, hogy kétszer-háromszor ennyi, meg nem is olyan erős, de én már csak a jövőre is gondolva is, key light-nak sokkal inkább vennék egy ilyet (árához képest kiemelkedően jó színvisszaadása van), meg hozzá valami olcsóbb szoftboxot, ernyőt, egyéb diffúzort. Fill light-ot meg egy dertőlappal, vagy akár egy hungarocel táblával is meg lehet oldani.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
kacsento1 #30286 üzenetére
"Egyszerűen brutális mennyiségű, teljesen felesleges anyag, amivel az a legnagyobb baj, hogy ott nem tudsz halandzsázni semmit, mert vagy tudod, vagy nem. Értem én, hogy hozzá tartozik a szakmához, meg illik azért valamit tudni, de amíg alapvető, valóban hasznos dolgokról egyáltalán nem esik szó, addig hagyjuk már azokra akiket ez érdekel."
Sajnos ez a teljes magyar oktatási rendszer 80%-ára is ugyanúgy igaz.
-
vond
MODERÁTOR
Igen, rohadt fontos a fotós tanfolyam felét művtörire szánni, és még vizsgáztatni is belőle. Én mondjuk szerettem, de abból épp elég volt annyi, amit általánosban tanultunk, meg ami rajzszakosként pluszban ránk ragadt. Majd jobban beleásom magam, ha művészettörténész akarok lenni.
Áhhhh, felesleges is az egészről beszélni...
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Speeedfire #30241 üzenetére
Ennyi. Totál nonszensz az egész. Eddig is az volt, most meg aztán pláne.
Épp az elmúlt hetekben végzett két ismerősöm is (még megcsípték az egyik utolsó féléves képzést - de ez is valami 300k volt összesen). Elmondásuk és tapasztalataim szerint is az oktatás egy hulladék, semmi értelme. A múltkor már említettem, úgy jöttek ki, sikeres képesítéssel a kezükben, hogy utána nekem - full amatőrként - kellett elmagyaráznom nekik fotós alapfogalmakat, és akkor még a komponálásról, utómunkáról nem is beszéltem. Ráadásul a vizsgaelnök egy olyan fószer volt, akinek megnézve a képeit egész egyszerűen elhánytam magam a látványtól, és a honlapján is összehord minden baromságot. Majd pont az ilyenek mondják meg nekem, mikor és mitől leszek "fotós". Azt, persze.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Speeedfire #30196 üzenetére
Lehet, hogy hosszútávon kényelmesebb a hátitáska, nekem viszont kell, hogy egyfolytában tudjak ki-be pakolni belőle, és az nem igazán megvalósítható azzal. Állandóan le kell venni, lefektetni, aztán úgy kinyitni. Ebbe meg csak belenyúlok, és kész.
Amúgy az egész Alta Access sorozatot a pántjuk segítségével egyszerűen át lehet alakítani hátizsáknak is, ha sokat cipelnéd a cuccot anélkül, hogy hozzá kéne nyúlni.
-
vond
MODERÁTOR
Ha valaki esetleg nagyobb méretű, komolyabb, minőségi váll-, oldaltatyót keresne, akkor most 2/3 áron megy a Vanguard Alta Access 33X az Edigital-ban. 45-öt kicsit sokalltam érte, de 30-ért szerintem már egész jó vétel.
Sokáig a 38X-en gondolkodtam, de most, hogy megvan a 33X, kiderült, hogy ez is óriási.
Ebben már talán rendesen elférek, ha nagyjából "mindent" magammal kell vinnem egy-egy forgatásra, fotózásra.
-
vond
MODERÁTOR
Fotós, videós felszerelést, alkatrészeket, egyéb millió mütyürt ki miben tartja otthon?
Kellene már vennem valami koffert, vagy nem is tudom, mit, mert már nagyon nem férek el, meg keresgélni is nehezebb már a fullra rakott fiókokban. Annyi kis szar van már bennük, hogy tényleg rendszereznem kell valahogyan.
Nagy ritkán előfordulhat, hogy cipelnem is kéne valahova, ezért gondoltam kofferre, vagy valami specifikus táskára. De ha létezik esetleg valami fiókbetét, vagy hasonló cucc, akkor az is jó lenne.
Tapasztalat, ajánlás, akármilyen ötlet, hogy milyen megoldást keressek, mit vegyek?
Köszi!
Szerk.: Lehet, hogy kéne vennem két ilyet, vagy valami hasonlót. Olcsón megúszom, és ha netán kell, akkor még cipelni is tudom.
Esetleg egy Hama Multirans, vagy egy ilyen Cullmann.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #30164 üzenetére
Na, ehhez már hülye vagyok.
Szólj, ha esetleg kell, aztán megbeszéljük. -
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #30162 üzenetére
Ja, vevőm nincs, az igaz.
A TT685-öt és a TT350-et tervezem vezérelni vele.
Akkor valószínűleg felejtős. Nem hinném, hogy mindenük Godox lenne a stúdióban. Bár aztán ki tudja.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Stauffenberg #30160 üzenetére
Nem tudom, egy Godox X2T-O megfelel-e erre a célra. Ha nem akarsz mindenképpen saját cuccot venni, és a G80-nal akarod használni, akkor szívesen kölcsönadom pár hétre.
Nekem mostanában úgysem kell.
-
-
vond
MODERÁTOR
Köszi mindenkinek!
Abba a felső vakupapucsba hirtelen bele se gondoltam. Így az XPro ki is esik.
Most már csak az X1T és X2 között kéne döntenem. Ahogy nézem, az X2 azért tudásra is komolyabb, meg lehet telefonnal is vezérelni. Ez lehet, hogy jól jönne nekem is. Bár amennyit előreláthatólag használnám...
Black Friday akcióban 53 dolláért megéri az X2, nem? Egy 10-essel több csak, mint az X1.
-
-
vond
MODERÁTOR
Koca portrézáshoz, egyéb nem professönel dolgokhoz milyen távvezérlőt vegyek egy TT685-höz és TT350-hez? A váz Panasonic G9. Elég nekem a Godox X1T is, vagy kell X2, vagy netán XPro? Egyáltalán mi a különbség köztük?
Eddig úgy voltam vele, hogy majd a TT350-nel vezérlem a TT685-öt, de gondoltam, akkor már legyen rendesen kihasználva mind a két vaku, pl. a nagyobbik fő fénynek, a kisebbik meg élfénynek.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Teasüti #29938 üzenetére
Nézz csak meg pár tesztet YouTube-on erről a Freewell VND-ről. Meg fogsz lepődni. Simán oda lehet tenni a Polarpro mellé, főleg ilyen ár mellett.
Engem mondjuk nem zavar, ha kicsit rövidebb a záridő videóban, nem vagyok elvakult "180 degree" fan. 50 fps-hez simán jó nekem a 1/200, vagy akár rövidebb is.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Teasüti #29936 üzenetére
Ezt nem ismertem még, de ránézek. Ez a Freewell szett lenne az igazi, mert videóhoz is jó lenne, plusz nagyon jónak ítélik különböző tesztekben. De hát ez is több, mint 60 ezer, és darabja is 30+.
-
vond
MODERÁTOR
Ha már szűrők, akkor kérdeznék én is. Ezt meg szabad venni, vagy van valami jobb vétel? Sokat nem szeretnék költeni rá, már ez a 15 ezer is elég húzós, a 30-40 ezres Hoya-ra és társaira rá se nézek.
Leginkább nappali hosszú záridős felvételekhez kellene.
-
vond
MODERÁTOR
Részemről 2 terás Google One havi 3590-ért. Biztos van olcsóbb is, de nekem ez vált be méret, szinkronizálás, megosztás, kezelhetőség, stb. miatt.
Ha a 600 forintos Google Drive-ot nézegeted, akkor gondolom, nem kell olyan nagy tárhely.
Ha mégis több terabyte-ra lenne szükséged, és nem kellenek az extra szolgátlatások, akkor csinálhatsz akár saját felhőt is, valami NAS-sal, vagy épített cuccal. Teszel "elé" egy szünetmentest, meg egy jó router-t, és használhatod bárhonnan elérhető online tárhelyként is. Emellett megvan az az előnye is, hogy ha kell, ott van helyben. Így például gyorsabban mozgathatsz rá és róla anyagokat, mintha mindent neten keresztül kellene megoldani.
Végig kell gondolni, hogy milyen szolgáltatásokra és mekkora tárhelyre van szükséged. És mindent duplázz, vagy inkább triplázz meg, ha biztosra akarsz menni.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
misirulez #29618 üzenetére
Még mindig nem érted.
Ha mind a három értéket fixálod, amiből kiadódik egy adott, állandó expozíció, akkor szerinted hogyan lehetne azon változtatni? Csak úgy, ha az egyik értéket, jelen esetben az érzékenységet emeled, vagy csökkented (auto ISO). Ha azt is fixálod, akkor vagy a rekesszel, vagy a záridővel kéne játszani. De ugye ezek már eleve fixálva vannak. Nem tudom ennél szájbarágósabban elmagyarázni.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
misirulez #29616 üzenetére
A menüben is full manuál videó módban vagy? Nem elég csak odatekerni a tárcsát, attól még lehet választani a P, A, S, M módok között a videós fülön.
Az exposure gomb alatt az expókorrekciót érted, vagy mit?
Ha mind a három alapvető érték (rekesz, záridő, érzékenység) fixre be van lőve, akkor persze, hogy nem tudsz expót korrigálni, mivel minden fix.
Új hozzászólás Aktív témák
- DOOM - The Dark Ages
- Parfüm topik
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nintendo Switch 2
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 -3 év garancia
- LicencAruhaz.hu OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK AZONNAL - Windows - Office - Win Server - ÖRÖK GARANCIÁVAL
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!