- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
DonThomasino #36758 üzenetére
a ragasztóknak szokott lenni.
-
válasz
kriszwells #16451 üzenetére
óvatosan, mert az cr-v3, nem a feszültséget jelöli. li-ionból van 3 voltos(nak mondott), de jellemzőbb a 3,7 voltos, a nem tölthető változat a háromvoltos.
a sima ceruzaelemekkel az a baj, hogy nagy terhelésre nagyon le tud esni a feszültségük... tükrösben egyszer használtam energizer lithium AA elemeket (a nevével ellentétben ezek másfél voltos elemek), azok nagyon sokáig tartottak, cserébe nem is voltak olcsók, és egy dslr jóval kevesebbet fogyaszt.
esetleg lehet próbálkozni másfél voltos tölthető elemekkel, de azok nem tudom, milyenek. -
válasz
matyi012345 #16371 üzenetére
6mpx aps-c vázon olcsó tele f20-on olyan lágy képet adott, hogy arra szavak nem voltak
ha lesz kis időm, megpróbálom kideríteni, hogy pontosan mit is akarnak digitalizálni, és mik az igények. köszi mindenkinek
-
válasz
matyi012345 #16322 üzenetére
vagy manuális nikon obival
schawo: nem zárkózom el, mi szól mellette?
-
válasz
matyi012345 #16319 üzenetére
az összefűzés több ezer képnél nem opció
Studi: lehet az lesz belőle, meglátjuk, egyelőre tesztelünk, aztán kiderül. még én sem láttam a digitalizálnivalókat.
-
helló,
canon 1100d-re van stabilan működő remote megoldás, vagy az csak a nagyobb vázakhoz? nem kell semmi extra, csak kioldás és raw képek áthúzása. köszi
szerk: vagy opció még a nikon d3100. egy "szkennelős" projekthez kell, ahol a0-ig mindenféle papírok elő fognak fordulni, és ezt számítógépről nyomkodni talán kényelmesebb lesz.
illetve a kitobik vonalélessége elég lehet egy a0 tervrajzhoz? a torzítás nem annyira érdekes, azt rawból gondolom elég jól lehet korrigálni.
-
-
urak, eos utilityval (vagy bármi mással) meg lehet csinálni azt a trükköt, hogy nem csak a képek, hanem a videók is rögtön átkúsznak a számítógépre egy 5dmk3-ból? nem az enyém a gép, amikor meg nálam lesz, nem nagyon lesz idő tesztelni.
köszönöm
-
válasz
istvan170 #15339 üzenetére
próbáld ki
én az esetek nagy részében feleslegesnek tartom, csak néha kapcsolom be, ha látszik valami torzítás vagy sötétedés a sarokban. mint minden, ami átrendezi a pixeleket, ez is bizonyos mértékű élességvesztéssel jár. neked kell eldöntened, hogy ezt szeretnéd inkább, vagy maradjon egy kicsi az objektív torzításából.
-
válasz
Digger #15288 üzenetére
igen, nd filter, és nincs blende. arra tudod használni, hogy nd-vel együtt az automatika hosszabb záridőt tud adni, ami néha jól jöhet.
egyébként nem érdemes ekkora csapásként megélni, hogy csak 2 (vagy 3) blendeértéked van, ekkora érzékelő mellett így sincs nagy különbség mélységélességben.
-
válasz
Sajnospogi #15250 üzenetére
van amiből mp4 jön, vagy beállítástól függően egy avchd szerkezetben mts, de még az avi is előfordul.
belül ezek általában mjpeg tömörítésűek (inkább régebbi gépeknél), azokat a tévék amúgy se nagyon játsszák le, hiába tennéd át akár veszteség nélkül avi konténerbe, újabban meg h264, annál még inkább van esélyedl. de az jó eséllyel már úgyse mov.
-
válasz
Akos96 #15212 üzenetére
plusz a linkelt cl10-es darab a gyorsabbak és drágábbak közé tartozik
ez sem alkalmatlan videózásra.
(egyébként a sorozatnál érdekes inkább a kártya sebessége, a videónál annyira nem. egy dslr videója nemigen szokott 40 mbps közelébe menni, az pedig csak 5 mbájt/sec, azt egy közepes cl4 kártya is szokta tudni, de egy cl6 biztosan) -
válasz
Elektrosokk #15201 üzenetére
panán nem hiszem, sonyn és km-en menni fog.
-
válasz
Digger #15190 üzenetére
jahogy ja, bocs
általában úgy oldják meg, hogy egy szűrő beugrik a fény útjába, általában az érzékelő elé. profibb videókamerákon ugyanez négy állásban van
de ha jól tudom, van folyadékkristályos megoldás is, ott maga az üveg/műanyag sötétedik, annak nem csak két állása van.
a dolog előnye hogy olcsóbb, és a kevesebb mozgó alkatrész miatt kevesebb a hibalehetőség. hátránya, hogy nem lesz nagyobb a mélységélesség, ha "szűkítesz" a blendén, de kompaktoknál az amúgyis nagy mélységélesség miatt ez nem komoly probléma.
meg nem lehet csillagszerű világos pontokat csinálni sötétbenezzel a legegyszerűbb kipróbálni, hogy mi van a fujiban.
itt azt írják, hogy nd szűrővel van megoldva a blende.
-
válasz
Digger #15187 üzenetére
fotós könyvek
a fényerő egy arányszám a fókusztáv hossza és a blende legnagyobb átmérője között (50mm esetén f1-nél lenne 5 centis a blendenyílás). zoomnál ahogy egyre hosszabb a fókusztávolság, a blende nem nőhet a végtelenségig (vagyis de, csak akkor az egész optika sokkal nagyobb és drágább lenne, és másfél méteres frontlencsénél már a gyártástechnológia is bajban van), így a fényerő egyre kisebb lesz. te pedig csak az adott fényerőből tudsz lefelé menni. ha fix nd-t lehet az érzékelő elé tenni, akkor nagyjából ezt adja ki.
-
válasz
Balinov #15039 üzenetére
nem értek hozzá nagyon, de el tudom képzelni, hogy a kamera egy usb (vagy akármi más) device, amihez a samu írt drivert, és akkor máris meg van kerülve a kamera api. így persze más kameraappok meg nem tudják kezelni.
bár lehet, hogy apin keresztül és saját úton is elérhető... de hogy miért nincs ez az apiban, furcsa. -
-
válasz
Santiagain #14987 üzenetére
ha állványról lő, akkor akár gyertyával is deríthet percnyi expo mellett
elég sok lehetőséget ad ez egy sötét szobában is, asztali lámpával megvilágítja egyik oldalról x másodpercig, aztán másik oldalról messzebbről y-ig. el lehet vele játszani
-
válasz
Tomcy7 #14799 üzenetére
a cf-es időkből én úgy emlékszem, hogy a nikon 775-ben és a canon s1-ben is meg volt oldva, hogy egy irányba menjen be a kártya, és az utóbb karmaim közé került 5dmk3-ban is. szóval ott valami már szét lehetett nyomva, de ettől nem hiszem, hogy kevésbé kellene kifizetned a javítást.
rendes kártyaformátum... az sd-nél a kártya szokott mechanikailag gyenge lenni, több márkás kártyán láttam már foszladozó burkolatot az érintkezőknél. ha abból egy darab a foglalatban marad, az se kellemes.
és ragasztottam már össze éles helyzetben kettévált sony kártyát, ami még úgy se volt jó játék, hogy nem én fényképeztem volna rápersze a smartmediánál mind a kettő sokkal jobb, örülök hogy az kiment a divatból
-
válasz
samugalaxys #14715 üzenetére
szerintem kezdőként jó lesz az srgb, ha nem nyomdába megy amit csinálsz, főleg. később, ha elkezded látni, hogy mi kevés, úgyis tudni fogod hogy váltani kell, de szerintem ez a felhasználások nagy részénél sose fog eljönni
a színterek közötti konverzió nem igazán a monitoron múlik, nem az lesz a szűk keresztmetszet.
a kalibrálást viszont nem érdemes kihagyni, nem drága, és ha olyan boltban veszed, akár bele is lehet alkudni az árba.
-
válasz
*Ropi* #14708 üzenetére
a sony z1/z7 ismerős nekem, valamennyi gyakorlatom is van velük, de egyikrők másikra váltás után rendszeresen gondolkoznom kell, hogy hol lehet bekapcsolni
átlagjózsef (érdemei elismerése mellett) jellemzően infarktust kap, amikor meglátja a sok gombot, és akkor még szó se volt arról, hogy pár másodperc alatt kellene íriszt nyitni és fehéregyensúlyt változtatni
-
válasz
marcus.fenix #14696 üzenetére
értékelem a határozott elképzelést, ritka sajnos
igazából két problémám van a dologgal, az egyik, hogy a kevés fényben korrekt minőség kb a sony z1 szintjén kezdődik, de inkább feljebb van, vagy dslr fényerős objektívekkel. előbbit átlagember azért nem olyan szívesen kezeli egy napon keresztül, a dslr-nél viszont kell rutin a fókuszáláshoz - de a rendes kameráknál sem árt, mert az auto mód nem mindig jó.
a másik probléma az, hogy ezt én még el is vállalnám, de nem párezerért, és szerintem más ebben dolgozók is így vannak ezzel. nehéz ügy, na -
válasz
*Ropi* #14693 üzenetére
bár értem a veszélyeket, amiket írsz, én nem zárnám ki a dolgot egészen. ha valakinek nem a lakossági szolgáltatás a fő profilja, akkor a hírnév nem akkora probléma, és meg lehet egyezni, hogy hogyan legyen kiírva az operatőr neve, ha egyáltalán. a világ mozgóképeinek nagy részét nem az szokta vágni, aki felvette
ha meg van beszélve, hogy az ügyfél milyen anyagot kér, megcsinálom-kifizetik-helló, én gond nélkül elvállalom, sosem volt még ebből problémám, igaz ezek jellemzően nem esküvők voltak.más kérdés, hogy a hat óra nyersanyagot soknak tartom, és az én privát hülyeségem az is, hogy egy esküvőből negyedórásnál sokkal hosszabb filmet nem érdemes készíteni (nyilván egyeztetni kell, egy klipszerű filmhez készült anyaggal bajok lesznek, ha egy lassú, hosszú videót akarnak belőle vágni). de örömmel, amit az ügyfél óhajt
-
válasz
#04230330 #14639 üzenetére
oké.
csak azért gondoltam, mert napi 6 pénzért már van két nagyobb vaku, és azt ha egyszer beállítod, utána nagyjából gond nélkül végig tudod vele lőni a gyerekeketmagad mellé leteszed a két vakut, semmi kreatív nem lesz belőle, de mindenki meg lesz világítva, semmi határozott árnyék stb.
-
válasz
#04230330 #14635 üzenetére
semmiképp se nagylátóval lődd, igazából az 55mm is kevés/határeset.
ha van elég szufla a vakuban, akkor megpróbálhatod egy nagy fehér felületről visszapattintani a fényét a gyerekekre, abból már lehet elfogadható világítás, de érdemes lehet sötétet csinálni, hogy a környezeti fények ne nyomják el a vakuét. ebben a helyzetben inkább bérelnék nagyobb vakukat, két softboxszal (meg mondjuk egy harmadik vaku élfénynek) már so-so elfogadható eredményt lehet kapni, de legalábbis nehéz nagyot hibázni
-
válasz
Santiagain #14621 üzenetére
a test nehéz ügy, mert az mozog valamennyire, a hajót meg svenkeléssel tudod megoldani. igaz akkor meg a háttér is bemozdul
-
a shutterlife azért torzít kicsit, akiknek semmi bajuk a zárral, kevésbé írják be oda.
az meg hogy a win mit ismer fel... kártyaolvasó. a mostani vázam szerintem még nem is látott usb kábelt
egyébként jogos, hogy a régebbi vázakban van némi kockázat, de ezért olcsók. ennek ellenére szerintem érdemes lehet régebbi vázat venni, főleg ha az ember még nem találta ki, hogy tényleg akar-e komolyabban erre költeni.
-
válasz
kaposznyak #14509 üzenetére
itt hardveraprón, vagy index fórumon pl.
az olympus is csak egy kompakt.
-
válasz
Santiagain #14500 üzenetére
azt nem tudom, de a canonnál olcsóbb szerintem nincs
-
válasz
kaposznyak #14496 üzenetére
használtból ugyanez az objektív és egy kicsivel régebbi váz kevesebb, mint a feléből megoldható
-
válasz
Santiagain #14415 üzenetére
jogos, van olyanom.
de ha képen látszik, hogy középen lehet belekapaszkodni, akkor már nagyon rossz nem lehet
-
válasz
Santiagain #14406 üzenetére
nem nagyon, de szerintem sok elrontanivaló nincs rajtuk
-
válasz
Santiagain #14403 üzenetére
igen
-
válasz
kriszwells #14315 üzenetére
ez a kreténség valamiért megmaradt a pályázatok kiíróinál, pedig önmagában semmi értelme, csak egy mérettel együtt, amit már nem szoktak megadni... akár megteheted azt is, hogy megváltoztatod a kép nyomtatási méretét, így ugyanannyi pixel esik kisebb területre --> nagyobb felbontás, több dpi.
de lehet legegyszerűbb lenne ignorálni az egész dolgot, és beadni a képet úgy, ahogy van
-
válasz
*Ropi* #14211 üzenetére
szerk: kezdem felfogni
a cewére azt mondanám, hogy korrekt, és egyenletesnek tűnik a minősége. viszont ha nagy méret kell, akkor asszem nem ők nyernek. de tényleg tudni kellene a pontos minőségi igényeket
sőt, akár érdemes lehet egy olcsóbb prototípust összerakni, hogy nagyjából hogy fog kinézni, és a kész verziót megcsináltatni drágán.
-
válasz
jaffa 2843 #14208 üzenetére
a cewe elég szépen dolgozik, nézz meg egyet valahol. barátném valahol készíttetett egyet, ami szép lett volna, de borzalmasan összerakva, esett szét az összes ragasztásánál, csúnya lett nagyon, de nem emlékszem, hogy az hol készült.
-
válasz
jaffa 2843 #14198 üzenetére
fotókönyv néven keresd, több cég is készít ilyet
-
válasz
JackFeryll #14155 üzenetére
én most meg leszek köpködve, de ha arra kell, hogy egy könnyű obival évente kétszer le legyen téve valahova, arra elég az olcsó is. ha olyan a hely, le kell súlyozni valamivel, sok állványon van is alul egy kampó, amire pl hátizsákot rá lehet akasztani. persze komolyabb használathoz, vagy földközelbe rakáshoz tényleg rendes állvány kell.
a listához még a velbont is hozzáírnám
-
válasz
Telomanikus #14150 üzenetére
azt találd ki, hogy videózni akarsz-e vele
-
válasz
JackFeryll #14026 üzenetére
van állítható teljesítményű változat is. igaz kicsit drágább. egyszerűbb arrébbtenni
a beállítófény szerintem nem annyira érdekes dolog, főleg tárgynál. digitálisra fotózol, pár próbaképpel több lesz, na bummaz a tapasztalatom, hogy a beállítófény nem igazán erős, akkor látszik csak jól, ha sötétben használod, és nem is pont ugyanazt adja vissza, mint a villanás, csak nagyjából.
portrénál annyiból érdekes a dolog, hogy segít összehúzni a modell pupilláját.tl;dr: tárgyfotóra jó játék a villanj körte, ár-érték arányban meg főleg.
-
válasz
rumos14 #13950 üzenetére
a goproban többek közt az a jó, hogy az ilyesmik alapból vannak hozzá, passzol, működik
de egy hasonló pici kamerához egy stabilabb telefontartót is át lehet mókolni.viszont sajnos a képminőség még most sincs ingyen, a gopro képminőségét más gyártóknál se nagyon kapod meg sokkal olcsóbban.
rosszabb utakon főleg a rolling shutter lesz csúnya, ahogy zselészerűen fog kinézni a kép.a tripod a kocsiban nem rossz, de ha többen ülnek bent, akkor könnyű kimozdítani a helyéről
előnye a teherbírás, hátránya hogy útban van, és nem tud nagyon nagy látószöget kifelé. viszont benne lehet a műszerfal, ez ízlés dolga.
szerk: minél közelebb van a kamera az üveghez, annál kevésbé fog tükröződni, de ha mégis, könnyebb leárnyékolni is.
-
-
válasz
Bandesz18 #13941 üzenetére
néhány raw kép megszerkesztésére elég lehet, ha nem kell naponta százas nagyságrendű mennyiséggel foglalkozni, de.
ezzel a kijelzővel (és a laptopok 90%-ának kijelzőjével) esélyed nincs rendesen látni, hogy mit csinálsz a képpel. valamennyire színhelyesnek be lehet talán kalibrálni, de a kis betekintési szög miatt ha kicsit elmozdul a fejed függőlegesen, már mást fogsz látni. plusz színmélység, kontrasztarány, feketék feketesége... egy jó külső monitor lehet a jó megoldás.
-
válasz
Drótszamár #13897 üzenetére
nekem még most is úgy tűnik, hogy a fényviszonyokban történt némi változás, a fentebbi felhők is errefelé mutatnak
máskor, más helyzetben nem volt ilyen?
egyébként jól néz ki
mivel forgatod a másik kamerát?
Új hozzászólás Aktív témák
- DOOM - The Dark Ages
- Parfüm topik
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nintendo Switch 2
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520 AORUS R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Bomba ár! HP EliteBook 845 G9 - Ryzen 5 6650U I 16GB I 512SSD I 14,1" Touch I Cam I W11 I NBD Gari!