Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
meg kell allni annyinal, amit elbir fustmentesen, es akkor nem fog szetdolni se allandoan
Alfa-sok kozott se sok szeria sw-s JTD van, de azoknal a tuning addig tart, amig nem kezd el kormolni az auto, ott megallnak vele
nem divat az ilyen tolom a fustot S&C szeruen agy nelkul fokozat, egyenesen kinezik maguk kozul a fustolos dizelekeset230-240lo kihozhato az 1.9TDI-bol fustmetesen, akkor annyit kell csinalni, es nem tobbet, ilyen egyszeru
es akkor szopni se fognak vele annyit, mint pl a Csatari Tomi, meg a Legszuperebb Adam vagy ki volt az a facebook-s csoportban, akinek 2.5-3M-ban volt az auto csak tunnerolasa ket ev alatt, meg a 9.-10. beinditasnal meg garazsban allva szethullot a racse ubertunner TDI motor is ugy, es meg nem is ment vele egy metert se
vagy ecceru, vegyetek/vegyenek TD/TDI-k helyett JTD-t, ugyis mar 25 eve a digoknal van a dizeles sheriff jelveny
en vhogy messze kevesebb szopodast olvasok a JTD-kkel, mint a TDI-kkel
meg tobb mapper is leirta mar a facebook-s dizeltuning csoportban is, amikor ott is elokerul idonkent ez a TDIvsJTD tema, hogy itt nepszerubb es elterjedtebb ugyan a TDI tunnerolas, mert ez terjedt el a fejekben vmiert -gerillamarketing rulez...-, de a JTD-knek mindene vastagabb eleve, ugyhogy legalabb annyit kibir mechanikailag, ha nem tobbet is
(es ilyenkor szokott mindig a csend jonni, addig meg 10-12-n ugranak neki az embernek)
es a digoknal nincs kulon csirabbik meg karajabbik fotengely meg hajtokar, hogy a prolibbakba jo lesz vazze' az a gothedekebb is, es ha jot akarsz magadnak meg nyugodtan aludni, akkor vedd meg 80-100k-ert bontva a karcsibbat es rakasd be magadnak meg 40-50k-ert, ha te magad nem tudod vagy akarod csinalni ezt
meg nincs kulon 90-100-115-130-150lovas gazkollektor, meg szivosor, mint a TDI-knel, ahol minden teljesitmeny fokozatra a masik turbo van mas alaku csonkkal meg mas szivosorral megy ossze
meg 6-s valtonal mas fajta kupplung meg feltengely is
meg melle meg a hosszmotor-keresztmotor is mas, meg mas mindene a turbotol elkezdve a kupplungon at a fiszem-fa.szom kis fosig bezarolag
...hurrabezzeg a retek digoknal leveszed az 5-s valtot es felrakod ugyanoda a 6-st, es jo hozza a masik feltengelye meg a kupplungja is
ez tiszta gaz...nem?meg leveszed a fixgeos turbot, es felrakod ra a valtozogeosat, es ugyanazokkal a csavarokkal ossze tudod vele rakni ugyanazzal a kollektorral meg ugyanazzal a downpipe-l, amivel a masik fent volt, mert ugyanoda esik az egesz es ugyanolyan alakuak a csatlakozo meretei is, ezert nem kell atalakitgatni hozza semmit, gyarilag igy van kitalalva, mert igy rendeltek be ezeket a beszallitoktol, kicsavarom-becsavarom, kesz
baaazeeeeg, ez is de para...4 kulonbozo teljesitmeny szintu motor is ugyanazt a turbot hasznalja, mas es mas sw-s beallitassal
igy a legegyszerubb, meg a legolcsobb gyartonak is
ocseeeeem, meg ilyet...hiiihhhetetlenmeg vmi: vmikor 1998-99-ben a Fiat-tol azt mondta vki, hogy VAG PD dizel technologiajaval nem lehet majd az emissziot tartani es gatat szabni a kormolasnak
akkor mindenhol lekutyaztak ezert, hogy kisnyomi digo senki ne szoljon mar be a ubergerman VAG kb NASA szintu urtechnologiajara ilyet, mert megis mit kepzel
ma meg mar a VAG is a sajat PD-juk-nel is korabbi, digo eredetu CR megoldast hasznalja megis... nyilvan vmi csoda folytan, talan mert megvilagosodtak, vagy rajottek, hogy tenyleg egy zsakutcaba mentek, ahogy megmondta az a digo kis senki is kb 15 eve ezt elore -
hobizoli
nagyúr
~240-t ugy kihoznak belole, hogy nulla fustje van
akkor miert is kell akkora fusttel jarnia a 200lovas TDI-knek is mar, mint egy gozmozdonynak?ezt ismered, ugye? erdekes, hogy siman latszik mogotte a forgalom...
...pedig ez egy 238lovas 1.9TDImodern commonrail-nal is el lehet venni a fustolest, jol beallitott programozassal, ott ahol fustol el kene venni egy picit es akkor nem fustolne, meg légfelesleges lesz ujra
az un smoke limiter erre van az ECU-ban, amivel az a legtomegmero jele alapjan tudna limitalni a befecskendesi mennyiseget, csupan be kene allitani rendesen ezt benne, mert azert is van az ottazzal vedekezni, hogy de azert mecha adagolos a TDI inkabb, mert ugy erosebb lehet tiz-husz loval, viszont okadja a kormot, az ugyanugy balfaszsag, mint a hongdasoknal az, hogy 3-4loeroert meg akarnak suketulni az autojukban, de egy fel kerulettel odebb is hallani mar, ahogy erkezik a helyi Ödönke
kb kezet foghatnanak hujesegben egymassal
-
Rick4
félisten
Szerintem ere értette:
Hozzál ki 260+ lovat egy 1.9 villany tdi-ből... hajrá, sok szerencsét
Ami amúgy minden különösebb gond nélkül megoldható, én is tudok 225 lovas1.9 pd Sharanról, ami nem egy problémás dolog volt, a motorhoz nem nyúltak, csak injektor, turbo cooler és kipuffcsere volt, egy kis chipírkálás, nomeg egy kis kevlárkuplung, és 600K-ból megállt mindennel együtt.
Ja, és ott külön kérés volt a mindennapi használat és a tartósság, nem versenycélra készült, szóval ha nem 300K km-t akar még menni vele, mehet az a lóerő feljebb is.
-
szőröscica
addikt
És ha ilyen fogyasztáscsökkentő hatású, akkor miért vetnek be mindenféle egyéb trükköket a gyártók (pl. ültetés, hosszabb váltóáttételek, zárható hűtőrács, a padló teljes leburkolása, adblue, stb), hogy csökkentsék a károsanyagkibocsátást és a co2 kibocsátást, holott elég lenne átsétálni az abt-hez, és elkérni a szoftverüket? Nem értem.
-
szőröscica
addikt
Gyári volt a motor? Nem.
Akkor meg ismét az van, hogy elbeszélünk egymást mellett. Ha nem tűnt volna fel, én a gyári alkatrészek túlhúzását ellenzem, ha nagyobb injektorokat, turbót, stb. raktok bele, ahhoz nem értek, nem is szólok bele, de abban nem fogok senkit támogatni, hogy full gyári motorral beguruljon valahova, aztán egy 20-30 százalékkal erősebb konfiggal kijöjjön, csak mert csipsz géza szerint jobb az úgy, mint ahogy a müncheni/ingolstadti/párizsi/sunderlandi/stb gyári mérnökök megtervezték. -
-
szőröscica
addikt
Persze, fogtak egy szívó 2 literest, ráqrtak egy turbót, jól megfújták, és reménykednek hogy kibírja 100 ezer km-ig. Szerencsétlen literes Ecoboost meg már lassan 20 ezer km-t sem fog kibírni, ha még ketten írnak a várható élettartamáról.
Hülye gazdával meg egy szívót is ki lehet nyírni rövid időn belül.
-
hobizoli
nagyúr
meg lehetne csinalni szivobol is ezt, csak az utcara megkivant megbizhatosag miatt mar tobbe kerulne, mint egy gyari versenyauto, ami meg lehet uzemoras is
mondjuk bun okadek ahogy kinez, de ennek nem szepnek lennei hanem gyorsnak
-
Agostino
addikt
hehh, vannak dolgok amik nem változnak, az 1.4-es polom is 60le és ugyan úgy pünktlich 3500-at fordul 130 kmh-nál és az sem nagyon erőlködik. a vége valahol 160kmh körül lehet a mókának, de addig sosem volt szívem elvinni. pedig ő még 97-ben született. ja, egyébként eladó, ha érdekel valakit, jó áron adom : ))
-
426os
őstag
Trabantban nőttem fel (igaz kétütemű volt). Azon tanultam anno vezetgetni, 176cm vagyok (és voltam már akkor is), de koppra hátratolt ülésekkel is szűkös volt, semmi lábtér nincs semelyik irányban, ráadásul a kitekert vezetői pozíció sem túl előnyös. Nem mondanám, hogy terpesztve vezetek, de kényelmesen nem lehet benne ellenni szerintem, főleg ha valaki közel 2m magas. Engem is elfog néha a nosztalgia és sajnálom, hogy pár éve apámék leadták ócskavasnak a régi Trabinkat, mert csak rohadt használatlanul az udvaron ('77-es, gömbölyű fém lökhárítós, 6V-os, '92-ben kapott vadonat új motort és nem volt széthajtva, Trabant viszonylatban jól ment, sokszor (legalább 10x, nem vicc) megjártuk vele Erdélyt is probléma nélkül). Jó állapotban volt nagyon, ma már elég jó pénzt érne, de sajnos akkor nem álltam a sarkamra, hogy átvegyem és valahol letámasszam későbbre, amikor tudok vele foglalkozni anyagilag (azért pár dolgot rendbe kellett volna rakni rajta, de kitűnő OT alap lett volna). Mindazonáltal a 2T Trabi szerintem mindennapi közlekedésre ma már alkalmatlan vagy csak nagyon sok kompromisszummal, de a 4T-vel sem szívesen járkálnék (kényelmetlen, nagyon könnyű és a felépítéséből adódóan pl. országúton a kamionok szele bántja, stb.) A lényeg, hogy adott pénzből, kényelmesebb, közlekedésre alkalmasabb autó is van szerintem. Tény, hogy befektetésnek nem rossz, de akkor már inkább 2T, annak nagyobb kultusza van és többet ér egy szép példány. De ha valaki csak közlekedni akar, akkor szerintem a Trabant nem jó választás.
-
#16514048
törölt tag
-
FrankMonzano
őstag
Ez peldaul vagy esetleg ez.
-
m3tr0
őstag
Nem tudom, de akkora buzi a rendőrség,hogy azt is mondtam merre ment a busz és basztak megállítani, pedig a mérőautó is ott állt abban az irányban.
Látszott volna a buszon is a nyom, továbbá lenne tanú is...De inkább feljegyzeteltek mindent és most kaptam ezt a levelet amiből idéztem,hogy a busz sofőr mit mondott.
Ez amúgy szept 30.-n történt...most február van. -
footy
addikt
... bármelyik hasonló futásteljesítményű turbódízelre áll. Egyszerű adagolós turbódízel motorról beszélünk ami nem egy ördöglakat, ahogy a többi gyártó hasonló felépítésű motorja sem ergo pont ugyanannyi esélyed van beszopni bármelyikkel.
Pontosan erre akartam kilyukadni. Nem látom hogy azok a golfok überwagenek lennének. Jó autó ugyanúgy mint a többi, de az ilyen idős gépek igénylik a törődést(mind időben, mind pénzben.) Persze vannak olyan típusok amik kicsit jobban sikerültek, vannak amik kevésbé, de csodák nincsenek. Most nyúzom a 2. VW dieselem(4. konszernes autóm), de a közhiedelemmel ellentétben ez sem termeli a pénzt.
-
Integrale
veterán
Itt all mellettem a garazsban egy Dedra TDs ora szerint 300e km bontatlan motorral, kotelezo dolgokon kivul semmi masra nem kellett kolteni.
Szinten ebben a garazsban egy 145 TS evi 30e km van belepakolva, most 220 nal all, itt azert mar nagyobb a nyug, 8 gyertya nemreg cserelve lamdaszondaval es legtomegmerovel egyutt, most meg jon a vezerlesmodosito es gondtalan. Tipo mind a ketto.A belseje csunyacska a Tiponak, ezert en mar nem gondolkozom bennuk, inkabb bravo, nam sokkal dragabb, de korszerubb auto. Ez is a Tipo halalanak az oka. A korabeli szaksajto gyakorlatilag mindenben az akkori konkurencia ele helyezte a modellt, lasd ev autoja is lett. Az olasz autokat erinto rossz hirnev miatt tart ott ahol, illetve, hogy az utodja szinten ezen okok miatt ugyan ugy olcso.
Nesa: 166 johet nekem is, valoszinuleg az lesz a Dedra utodja
-
nesa
veterán
lassan kopik a fenye de az enyem nem tudja mekkora szar, ezert 13 aug ota nem volt szerelonel akkor is csak a muszaki miatt, es nem havi 150km megyek, 1000-1800kozott kap minden honapba.
A tervem az hogy szerintem ha nemtortenik semmi csont nelkul atmegy augusztusba a muszakin, utanna meg 2 evig hajtom es szerintem vege is lesz, lakatos mar nem fog rajta dolgozni tobbet.
Tavaly meg kapott 4 uj cipot ezeket se fogom tobbet cserelni, kell egy alfa 166.
-
nesa
veterán
Az en tipom 22 eves es meg tartom, ugy rohad mint egy 3 as golf, de valahogy amikor a 2 kuszob meg egy/ket folt elhelyezesere azt mondjak a laktosok 100k, es muszakival 100-150k egy dizel, a benzines meg 50-100k nemsokan dontenek a lakatolas mellet, nincs aruk nem akkora kult auto mint a 3-as golf, azokra orommel locsolnak a gazdaik 2-300k is, evente
A fiat elokamras dizele ha nemrugod szet gond nelkul lefut 600k km sot a legtobb szerintem megis futotta az enyem 300k tul meg total egybe van nem szakdt a belseje csak a kormany boritasa kezdi feladni, a hatso labter nagyobb mint egy oktaviaba a golf nyomor tanya ahoz kepest.
Ja es minusz 20 ba is tudok szamitani ra mindig beindult, a leghidegebb talan -22 volt, mezei dizelt tankolok semmi premium, inditom megy, lealitom leal.
Egyebkent volt tipod hogy tudod hogy egy kalap szar, en elarulom neked lehet nem ez a legszebb kocsim de eddig ez a legjobb autom szerintem ilyenem mar soha tobbet nem lesz ez lakatolasal egyutt se ker 2ft/km fentartasi koltseget es ezt ugy mondom hogy kb 140k belenyomtam, mar ha lett volna komoly bibi csak kijott volna.
Most kene ra koltenem elszart a motortarto bak es libeg a motor.
-
Integrale
veterán
Tudom, csak azok az okos dolgok amik a Tipo fejlesztésekor újdonságok voltak, azok belekerültek az arra épülő modellekbe is, sőt talán jobb és kulturáltabb minőségben és kialakításban. Vagy plusz dolgokkal karöltve.
Nézz meg egy Tipot és egy Dedrát, gyakorlatilag ugyan az a két modell, külső karosszéria elemekkel szinte átépíthető egyik a másikká.
(Érden van egy Temprás srác, sokszor jártam hozzá alkatrészekért, ő a Tempra kombiból épített 155 kombit.)A Tipo fejlesztése csak a későbbi modellekkel térült meg és hozta ez elvárt "sikert". Az, hogy mostanra eltűntek inkább az az oka, hogy olasz, nem pedig német. Ha VW lenne rajta akkor most az lenne a non plus ultra, nem pedig a Golf 2 ;3.
Akkoriban nem volt elterjedt az olyan szintű felszereltség mint a Tipoban, a belső méretei még ma is vállalhatóak (nagyobb mint egy Golf 4 és testvérei). -
Snoop-y
veterán
Igen tudom mit linkeltem ami arra vonatkozott ha megfelelo a csillagallas. ( ez extrem pelda volt nyarigumi telen )
Amibe beletartozik az is ha mocskos az ut vagy omlik az eso. Ekkor nem annyira teszi le a nyomatekot az M5 sehova leginkabb az eletveszely kategoria az az auto olyankor. -
Snoop-y
veterán
Gondolom mindig teli gumival megy mindenki mindenhova. Saros dzsuvas full vizes uton is. Ja nem megsem.
Amugy meg minek is kene orulni a linkelt vidin? Velorexel is gyorsabb vagyok
Szeretem amugy a BMW-ket de hagyjuk mar a hojaro kepessegeit.
Mert az nincs neki barhogyan is faj
-
-
-v-
addikt
Nem vagyok Honda fan, de ez is jó nagy faszság azért
Hogy lenne már "átlagautó semmi több" egy integra type r, egy honda nsx, egy jóféle vti civic....
Lehet ezeket szeretni, nem szeretni, de azért van pár emlékezetes alkotása a Hondának, amik nem véletlenül azok, erre azt mondani hogy "a többi honda agyon hájpolt átlagautó semmi több"
Na mindegy. -
12 napot voltam kalifornia szerte, és összesen 1 balesetet láttam, szóval nem vezetnek azok a hülyék annyira rosszul, egy sima impalával is megcsinálja ezt ha béna, nem kell hozzá M4 vagy Corvette. De mivel mindenért megbüntetik őket, nem nagyon láttam ámokfutókat, sőt, cikázókat sem.
-
Kornel
veterán
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy nem az EGR dugózástól fog füstölni az, ami füstöl, sőt, elvileg kevésbe fog füstölni, egyedül az NOx kibocsátás nőhet, de bizonyos autóknál így is teljesíti a gyári határértéket, amit a műszaki vizsgán mérnek.
Ezzel természetesen nem reklámozni akarom, mivel illegális átalakításnak minősül, csak ettől még nem lesz az ember tömeggyilkos, hidd el.
Ami füstöl, ott több ok lehet, az egyik, hogy úgy le van pukkanva az egész motor, és segédberendezései, a másik, hogy ész nélkül és tudás nélkül "tuningolják", mert ugye smokeandcharm vagy mi a fszm.
Az utóbbi két példában szereplő autók egy hivatalos műszaki vizsgán és egy KPM ellenőrzésen se mennének át, mert 100%, hogy nem teljesítik a gyári határértékeket. -
-v-
addikt
mi értelme van az egésznek
Te most röhögtetsz ugye, hogy értelmet keresel itthon bármi mögött
Pénzbeszedésnek kiváló, a többi senkit sem érdekelCsak az alufelni a sportkormány a xenon meg az ablakfólia mert az a balesetveszélyes
Nem azért bírságolják meg, mert balesetveszélyes, hanem mert pénzt lehet vele szedni
Nevetséges.
Üdv az országban
-
DeFranco
nagyúr
felesleges hülyeség lenne minden yardnak külön emissziós labort a nyakába akasztani, van műszaki vizsga, erre való. ezt a kérdést ott kellene megfogni, de általában írtam le a véleményemet az összes b*szott stikliről, gyorshajtástól ültetésen meg duplaparkoláson át dugózásig, mindenki nézzen magába aztán döntse el mennyire érintett.
megmagyarázni, azt nem kell, köszönöm szépen, sem attól nem lesz jobb napom, hogy valaki belátja amit kell se attól ha megmagyarázza a saját okosságát. viszont mint szabálykövető állampolgár úgy érzem minden jogom és alapom elmondani, hogy lóf*sz a seggébe az összesnek (mit érdekel, csinálja, csak legalább ne reklámozza, meg ne legyen rá nagy pofája. ismerek innen a fórumról is olyat, akinek ki van kapva a katalizátor évek óta, de legalább ő nem reklámozza meg veri magát rá. az se jó, de legalább valami.). és igen, én minden szabályt betartok, a halat is szálkával eszem, ilyen hülye vagyok.
a politikai részébe meg nem megyek bele, itt nincs helye szerintem.
-
hobizoli
nagyúr
arra irtam, a G Astra elott "mind"-t, hogy F Astra, B Corsa, A Omega, A Vectra (Calibra) ... stb mind rohados
lehet nem minden egyes darabnal jon ki, de ezeknel elegge gyakori a hatso kerekiv es a kuszob rohadasa pl, foleg azoknal jon elo megroggyantas nelkul is, ami nem metalfenyu
-
matyi19
őstag
Nekem nincs bajom a vectra-val sem.
Egyik ismerosomnek volt, aztan egy hosszabb uton megadta megat, haza kellett vontatni.
A javitas tobb 100€-s volt.
Eledta, vett egy Golf IV-et, azzal semmi gond.
Persze ez gondolom egyedi hiba lehetett, nem hoszem hogy minden vectraval baj lenne... -
-
tresh
veterán
Akkor vicces lesz maga a topik cím.. lehet azt is át kell majd írni , hogy "milyen autót vegyek? Válasz privátba"
(#100449) lenox: értem én ezt de ha megvettem és belinkelem egy kép ként az az adott részt avval nem fosztom meg semmitől mert marad még 300 oldal.. ha a teljeset felteszem és belinkelem az ok hogy illegális és nem ide való....
-
EQMontoya
veterán
Hátsókerekes élményautóba szerintem nem kell turbó. A Speedstert meg elrontani lett volna nehéz, Lotus Elise alapokon...
Speedster turbo helyett sokkal inkább a 192 lovas Toyota 1.8 vvtli alapú Elise. Az egy szívó, ami elég megbízható (olcsón van hozzá alkatrész, mert ugyanaz a moci, mint a Corolla és Celica TS), és lehet forgatni a halálba.
-
EQMontoya
veterán
Érdekes gondolat ez. Nekem is sportosabb szedánom van, de egy Lexus vagy BMW vagy Audi sosem lesz igazán játszós, mint mondjuk egy MX-5 vagy egy S2000. És egyre inkább nem azok, egy E46 vagy es IS200 még sokkal játszósabb, mókásabb volt, mint a maiak. Persze, menni mennek, erő van bőven, csak az élmény, a játékosság veszett el valahol.
Lexusnak egyébként nagy pirospont az RC-F-ért, hogy megmarad a pörgős szívó v8.
-
Typhoon47
senior tag
Kicsit most megijedtem, hogy nekem címezted ezt, én 4-5 évente avg 200k-t (/autó) költök (conti) egy garnitúra gumira. Szezononként. Amit leírtam, az a realitás, amit te elvársz az pénzügyileg felelősségteljes gondolkodás / tervezés, ez itthon jelenleg a kisebbségi gondolkodás mód, főleg a szegényebb réteg körében. Egyik napról a másikra élve szimplán egy havi minimálbér összegét nem tudják előteremteni, főleg nem olyan dologra aminek van ezer más sokkal szarrágóbb alternatívája.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mobil flották
- BestBuy topik
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Új és újszerű 15"-16" Gamer, irodai, üzleti, készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
- Samsung Galaxy S24FE 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest