- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
válasz
Gebriel #100114 üzenetére
Nekialltam statisztikakat gyujteni, aztan szerencsere visszaneztem a topikba es felhagytam vele, mert vagy csak siman trollkodsz, vagy ostoba vagy. Ugyhogy csak annyit mondanek, hogy nagyon nagy hiba csupan a pluszkoltsegek oldalarol megkozeliteni a dolgot, tessek elolvasni nehany kozlekedesi tanulmanyt, alapveto fogalmakkal es ok-okozati osszefuggessel megismerkedni, aztan utana magyarazni, hogy mennyire jo is lesz ez...
-
yerico
senior tag
válasz
Gebriel #100114 üzenetére
Ami pontosan 13 literrel árával több, mint amit el szabadna kérni. De például lehetne székadó, amit mindenkinek kellene fizetni, ha ülni akar, csak 5000 Forint egy évre, a buszokon megszűnne az állóhely - a számuk nem gyarapodna, és csak ülőadókfizetési bizonylattal lehetne felszállni. Milyen jó is lenne, és az összege se lenne sok, igaz?
-
Declare
őstag
válasz
Gebriel #100085 üzenetére
Sok ilyen embert az orszagba!!
En nem tudom mit kell allandoan höbörögni....csak egy picit magasabb az afa, csak egy picit dragabb a benzin, csak egy picit dragabb az elelmiszer, csak egy picit dragabb minden, csak egy picit dragabb az autopalya is relative, mint kb a vilagon mindenhol.....es akkor a fizetesek is csak egy picit alacsonyabbak, mint mindenhol.....es akkor tessek egy picit megvedik a magannyugdijakat meg egy icipici kis internetadot akarnak bevezetni aztan a sok höbörgö egyböl ordibal............erthetetlen ez a magyar
-
-
deicide
veterán
válasz
Gebriel #100095 üzenetére
Mondd ezt az Érdieknek, Biatorbágyiaknak, akik 5-6km-t jönnének az M1/M7 szakaszon, de januártól nem fognak, hanem mennek a kertek alatt, kibaszott nagy dugókat okozva a mellékutakon, amik nincsenek felkészítve ekkora terhelésre.
Akárhogy szépítik, ez többezer ingázó életét alakítaná át, akik lehet, hogy kimennek ezért az utcára és csatlakozni fognak hozzájuk még jó páran, akiket nem feltétlen érint a dolog, csak elegük van egy újabb lehúzásból. -
m3tr0
őstag
válasz
Gebriel #100095 üzenetére
"Januártól minden járműnek fizetős lesz az M0-s autópálya, és az autópályák fővárosi bevezető szakaszai, tehát az M1-M7, az M3-as, az M5-ös, illetve az M6-os utolsó néhány kilométere is."
"A fővárosi bevezetők fizetőssé tétele azért is érdekes elképzelés, mert az elkerülő utak általában ingyenesek, hiszen a céljuk a forgalom elterelése. Ahogy a fővárosi bevezetőknek is ez lenne a célja.
Ez az agglomerációból ingázóknak is rossz hír, de a külvárosokba kijutás nehezítésének a nagyobb bevásárlóközpontok se örülhetnek túlzottan, bár nyilván már meg sem lepődnek egy ilyenen, hiszen mostanában azért eléggé rájuk jár a rúd."
Egy másik cikkből:
"A jövőben az autópályát vagy autóutat jelző tábla szinte kivétel nélkül a fizetős szakasz kezdetét is jelöli".
Én befejeztem a témát.
-
m3tr0
őstag
válasz
Gebriel #100092 üzenetére
Aha értem, még én vagyok a hülye mert nem tetszik,hogy megint sarcolnak.
Jól van,menjél aludni.Mondom autóutakon is kell majd fizetni,ami eddig díjmentes volt.
Akik eddig agglomerációból jártak be Budapestre és eddig nem kellet venni pályajegyet, most majd kell valamiért fizetni és ez a lényeg.
Látod az a baj sok emberrel,hogy nem látják a fától az erdőt.
-
-
m3tr0
őstag
válasz
Gebriel #100085 üzenetére
igen csak már a f*sz kivan ezzel,hogy 5 ezer megint valamire...
aztán majd a főutakra is kell majd fizetni, aztán a mellékutakra is..aztán majd a járdáért is.
ha elolvasod,akkor benne van,hogy az autóutakra is kell majd díjat fizetni...aha, na kapják be a pacif***át, de komolyan. megyénként évi 5 ezerért majd járhatok rajta...aha és ha átmegyek egyik megyéből a másikba rajta akkor ott megint fizessek majd érte?!dögöljenek meg.
-
-
-
MPowerPH
félisten
válasz
Gebriel #62983 üzenetére
Igen.
Amikor csak így el kell ugrani a központba(3km), sajnálom azt használni. Rossz km mennyiség az, ami ilyenkor belemegy, teljesen fölöslegesen. Azért keresek valami full fapados, kismotoros jószágot. És ha netán lőni megyek, akkor azzal nyugodtan mehetnék a földes, erdei utakon is. Amikor pedig kirándulni megyek, vagy csak kocsikázni akarok, vagy csak másik városban van dolgom, ott a BMW.
Megérné, hosszútávon biztos. 250 fontból meglenne az autó, 500-ból kijönne a biztosítás/év, plusz a roadtax is 105 font egy évre. Tehát éves szinten plusz 600 font lenne a fenntartása, ellenben az a 600 font simán elmegy a másik esetleges szervizére a városi használatból adódóan. -
aero.
veterán
válasz
Gebriel #60880 üzenetére
Az plusz költség, mármint kell rendszám (8500) + forgalmi (12000), átírási, vagyonszerzési illeték ilyen esetben nincs. Meg talán a műszakis matrica, valami 600ft.
Bár ezek lehet már régiek, ezt találtam most:
Amit Nemzeti Közlekedési Hatóság felé szükséges fizetni: Vizsgadíj + egyedi forgalomba helyezési költség. A vizsgadíj függ a jármű típusától. Nem összkerékhajtású személyautók esetében: 16.290 Ft. Az egyedi forgalomba helyezés költsége: 22.800 Ft
Amit a vámhivatal felé kell fizetni: a már említett regisztrációs díj.
Amit az okmányirodában kell elintézni: forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft , törzskönyv illeték: 6.000 Ft , rendszámtábla ára 1 pár esetén: 8.500 Ft, érvényesítő címke díja: 585 Ft. Összesen: 21.085 FtEz stimmel, a fenti vizsgadíj + forgalomba helyezés lehet még a pluszköltség akkor.
-
Zewa
senior tag
válasz
Gebriel #37385 üzenetére
Hopp, benéztem. Elfeledkeztem a Laguna Mk1-ről, őt nem ismerem.
Lagunából az mk2-re gondoltam. Ebből volt 3 a szoros környezetemben és mind3 egy trágyadomb volt. Szépen csalogatta ki a zsebedből a bankókat.Bár ez a típus most úgy sem játszik.
A Megane mk1 jó vétel ebben az árkategóriában, ha az adottságai megfelelnek.
-
Rivaul
addikt
válasz
Gebriel #37363 üzenetére
A Francia soha nem az egyszerűségéről volt híres, ezt úgy mondom hogy nekem is az van. Az előnye hogy még régebbi s így azért megbízhatóbb. Ennyiért viszont egy nagyobb autóból szerintem csak leharcoltabbat lehet kifogni. Kell majd rá költeni viszont a gazdálkodást segít majd megtanulni a vezetés mellett
-
Rivaul
addikt
válasz
Gebriel #37357 üzenetére
A laguna elsőre sztem nagy lesz. Olyan kis jószág a jó ami alig hibásodik s nem kár ha lehúzzák a városba, francia vonalon: ren clio, pug 106, citr saxo. Ezek mind kellemesen vezethető viszonylag pörgős kis jószágok. Van alkatrész, kevés a hiba s nem kár ha lenyúzzák. +Ezért az árért normálisat ezekből lehet találni.
-
-
-
-
-
-
Rick4
félisten
válasz
Gebriel #7160 üzenetére
Hehe, pedig így van, igaz, nem a seggem nagy, de pont az a vicc, hogy az ülés is kényelmes, (deréktámaszos, és magasságában is állítható, és a kormány is magasságában állítható) ha hátratolom, már nem kényelmes a pedált tövig nyomni, pedig hosszú a lábam. Egy Mondeo se jobb, ott meg a középkonzoltól nem fér el a lábam, ha meg a kormányt állítom be jól, akkor nem tudom alatta eldugni a lábam beszálláskor.
Nem vagyunk egyformák, a pihepuha amerikai fotel után nekem fasza a keményre tömött olasz ülés, és minden kézre áll. Akár napi 14 órát is megyek, és nem fáj a hátam, derekam, igaz egy tempomat azért jó lenne... Mondom, nekem kényelmes. Ja, nem voltam anyuka kedvence, szóval nem az lesz a döntő, hogy el tudok-e aludni menet közben a kocsiban, ha olyan lenne, az se lenne jó..
Mást is tudok aki ekkora emberként jól érezte magát benne...
-
dízelracer
őstag
válasz
Gebriel #6996 üzenetére
Kényelmi eszköz nem létszükséglet? Az ember éves szinten huszonöt napot pazarolna el az életéből csak azzal, hogy vár egy szaros buszra. 25 napot! Közel egy hónapot a 12-ből! Ezek után is azt mondod, hogy luxus autót tartaniuk? Te Gyöngyösön élsz ami minden szempontból egy jól ellátott város. Minden megtalálható emberi közelségben. Nekik a teljesen hétköznapi dolgokért is (bolt, posta, orvos, gyógyszertár stb) át kell menniük a szomszédos településre. Oké nyáron 15perc alatt átkerekezik az ember. És télen? Bokáig érő hóban gyalogoljon 2x 40percet ha boltba akar menni? Mert konkrétan semmilyen tömegközlekedés nincs a két település között. Teljesen el vannak zárva a külvilágtól. Ha nincs autójuk akkor nekik végük. Munkába sem jutnak el időben. Sulis koromból élénken él bennem az emlék, hogy ha esik 5-10cm hó képesek fél-egy órákat késni a buszok. Aztán a munkahelyen meg lehet magyarázkodni, hogy bocs főnök már megint késett a busz. Nem fogja érdekelni. A sokadik ilyen alkalom után lapátra teszik és felvesznek egy helyi embert aki faxig érő hóban is be tud menni hajtani a mókuskereket.
Ami a te szemedben luxus az lehet, hogy az ilyen embereknek létszükséglet. -
dízelracer
őstag
válasz
Gebriel #6979 üzenetére
Okos meglátás.
Akkor hogyan jusson el az ember a munkahelyére? Busszal? Ja oké.
Példa: Nem messze innen van egy Mácsa nevű apró település ami gyakorlatilag egyetlen egy kifli alakú utcából és vagy 10házból áll (aminek a fele lakatlan). Ott lakik kint egy ismerősöm. A település közvetlenül egy elég forgalmas főút mellett fekszik. Ott járnak el a Kalocsáról Szegedre, Kiskunhalasra, Kecelre, Kecskemétre tartó távolsági buszok. Viszont ott nincs megállójuk. Ott nem állhatnak meg és nem vehetnek fel utast. A sofőrök jóindulatán múlik, hogy ha van leszálló akkor éppen megállnak de ha valaki ott szobrozik az út szélén a buszmegállóban az kénytelen megvárni valamelyik helyközi járatot mert csak azok veszik fel. Az öreg bent melózik Kalocsán. Minimálbérért. Két választása van. Ha busszal menne el kellene mennie a reggel öt órásival és a munkahelye előtt toporogna durván másfél órát munkakezdésig. Hazafelé ugyanez. Hiába jár húsz percenként egy busz feléjük ha egyik sem áll meg ott. Ki kellene várnia valamelyik környező faluba tartó "lassú járatot" és azzal hazamenni. Ez szintén egy óra veszteglés minden egyes nap. Napi ~2,5óra menne a levesbe. 20nappal számolva egy hónap alatt 50órát töltene azzal, hogy egy koszos hideg buszmegállóban ücsörög. A bérlet 12ezer forint körül van. Ehelyett ő vett egy benzin-gázos skoda favoritot és bejár azzal. Durván egy tízessel kerül többe, hogy kocsival jár be. Annyiért hülye lenne buszra szállni. Pontosabban buszra várni.Könnyű közhelyeket puffogtatni, hogy a csórók ne üljenek autóba de valakinek egyszerűen muszáj autót tartania mert sehogy sem tud időben eljutni a munkahelyére.
-
#10726912
törölt tag
válasz
Gebriel #6982 üzenetére
Az utolsó mondatoddal együtt már egyetértek
. Ha valaki egyedül él és minimálbéren van, akkor tegye le a kocsit. De ez elég sok ismerősömnél így is van. Sajnos sok család van, ahol a minimálbér sem biztos, tudok olyan házaspárt, akiket novemberben küldtek el ugyanarról a munka helyről és két gyerekük van. '94-es alap suzukit tartanak. Bár ilyenkor is köphetném van: mindennek EU-s a díjja, ára, de a fizetés...a hivatalos statisztikák szerint a melósok hetvenakárhány százaléka minimálbéres. Legyen igaz a kétharmada.
Ha p.n.m lenne, már qrva lennék. Ingyen meleg fehérje és még jó lóvé is...így marad két lehetőség, ha minden becsődöl: elmegyek béranyának, vagy eladom minden héten az egyik vesém.
Egyébként havi 5 ezerből megvan egy régi kocsi fenntartása. A benzin relatív: ha nem megy vele, csak valóban szükség esetén... -
hobizoli
nagyúr
válasz
Gebriel #6958 üzenetére
Csomo ujabb autoban csak szervizben lehet megcsinalni az izzocseret, naponta latok tucatni kiegett fenyszoros autot, de aaaaz nem szamt, az hogy 10-l tobbel mesz az mar uuuubazzeg
Varosban amugy is rendszeres a parkolofennyel megyek droid, meg a tok vilagitas nelkul megyek fodroid, akinek az sem tunik fel, hogy meg a muszerfalat sem latja. De szurkuletben siman latok M5-n meg az M0-n is minden vilagitas nelkul autokat, amiben nem csak kiegett, hanem fel sincs kapcsolva, amikor lakott teruleten kivul lassan csak 20 eve kell nappal is tompitottal vilagitani.
A faszer' nem lehet kotelezove tenni a "skandinav opcio"-t, hogy jaro motornal default vilagit az auto tompitott fennyel.Sokkal balasetveszelyesebb az, ha vmi nem latszik, de ott van, mint az, hogy 10-l tobbel mesz, mert ami vilagit, az mar 1km-rol is latszik.
-
dízelracer
őstag
válasz
Gebriel #6804 üzenetére
"Bármelyik Skodába bele néztem, mindegyik alkatrészen a négy VW-SEAT-SKODA-AUDI jel található"
Bármelyik Audiba belenézel ugyanazt látod. Az Audi mégsem Skoda.
(#6800) GabN73: ránézésre elég pöpec. Lehet érdemes lenne elmenni megnézni. Magát a típust nem nagyon ismerem.
-
m3tr0
őstag
válasz
Gebriel #6801 üzenetére
Gebriel, hidd el, a konszern azt jelenti,hogy mind a fejlesztésben mind technikai téren segítik xy márkát de attól még a Skoda az Skoda, tehát nem VW. Lehet még valahol megtalálnám az én dolgaimat amiből tanultunk, abban benne volt, feketén fehéren,hogy a Skoda az nem VW és pont.
-
Balupapa
senior tag
válasz
Gebriel #6766 üzenetére
nekem is fáj amit írsz
ha tényleg igazi vw motor lenne, miért nem az került az akkori kisebb vw modellekbe?
azért mert a régi feliciára rá volt irva hogy VW system?
ennyi erővel a régi seat ibizák (1.5ös) is porsche? mert annak porsche system van a hátuljánszóval mivel más vw modellben nem található meg, csak skodákban, kiegyezhetünk azzal hogy skoda motor.
-
-
Rick4
félisten
válasz
Gebriel #1826 üzenetére
Én is féltem tőle, főleg a befoglaló méreteim miatt, de meglepően jó, elférek rendesen igaz az első ülés és a hátsó üléslap között van 5 cm, de úgyis ketten megyünk vele. Van benne klíma, elektromos cuccok, enél kül meg se vettem volna, és ami a lényeg, állítható gerinctámasz. Dodgemes érzés, de nekem tetszik, nem fáraszt. Majd ha megunom, veszek nagyobbat, addig meg hadd gyűjlön a pénz a dobozban.
-
Rick4
félisten
válasz
Gebriel #1811 üzenetére
Hja.
1.2 8v LPG...
bár most Debrecenből Egerbe kissé sietősre sikerült az út:Mycso: Mivel szinte minden nap tankolok, elég nehéz nem vegyest írni. Tegnap Szeged Pest- Szeged, ma Szeged- Debrecen- Eger, lehet itt alszok, ha mégse, akkor még egy Eger- Szeged is meglesz.. ebből szrinted hány km lehet a városi rész? 30? Ki se derülne ott mennyit eszik, de 2-300km után a fedcomp nem nagyon indul meg városi üzemben, ha erre gondolsz...
Még augusztusban volt 220km színtiszta városom, akkor 15.5-öt írt ki a comp, vagyis 6.5litert kért. -
Rick4
félisten
válasz
Gebriel #1783 üzenetére
Ennyire engem se érdekelt, csak nálam a sok km miatt fontos tényező 1-2 liter fogyasztás is. Most épp ott tartok, hogy vegyesben a Punto valamivel 7l felett eszik gázból, (6.2-es fedcomp szerinti benzinre kér 7.4-et gázból) persze most a klíma mindig megy mikor a nap látható, ha a 7.5-be beleférek, akkor pont feleannyit költök üzemagyagra, mint eddig. És az itt tanyán egy erős havi fizu..
-
Rick4
félisten
Mikor idejössz és ilyen tartalmú hozzászólásokat kreálsz, nem hiszem hogy téged ez előre visz, nem mellesleg jobban járna mindenki, ha más is, Te is a fórumtémában írnál, neked is lehetőséged volt röhtön az első hozzászólásodban megcáfolni azt amit írtam, hogy egy 2-es Puntoban a meghibásodási lehetőség nulla egy dízel Lupo-hoz képest, ehhez képest jösz az általános 3.-os dumával....
Senki se mondta, hogy a punto2-es a világ legjobb kocsija, de tudod Te magad is, a fischfosch turbo-s, adagolós dízelhez képest szinte semmi sincsen ami tönkremehet. Ennek ellenére jössz itt a naperszével....
Én azt mondom semmi baj se lenne abból, ha bármi amit írnál komoly és ideillő lenne, de szerintem ezzel Te nevetteted ki magadat. És nem támadok, komolyan gondoltam. Ha a Lupo 3L olyan űberjó kocsi lett volna, hidd el, azt vettem volna. -
-
Rick4
félisten
Értem én, lehet akár támadni is, de veled is az van, mint a másik 98 emberrel a 100-ból. Nem járnak ilyen kocsival, nem is volt nekik soha ilyen, és csak az van amit hallanak.
Az meg hogy egy kocsi totál készen van, és nem mellesleg gázos is, hát, rendszerint nem egyenes összefüggés. Én szerelem is az autóimat, sőt, a gázhoz is konyítok picit, látok összefüggéseket, vannak a gázüzemnek is gyenge pontjai, de ezek egyrészt nagyon ritka és nagyon könnyen, olcsón javítható dolgok. Pl ha meghal egy gázinjektor, kemény 2 ezres a fejújítószett hozzá. A szűrő meg amit 50 ezrenként kell cserélni, 4 ezres. Szóval amíg ez nekem ennyire gazdaságos, akárki írhat itt akármit, nem találok jobbat, ha találtam volna (lehetett volna túlem levegővel működő autó is) akkor azt vettem volna.
-
Rick4
félisten
Ha van vízzel, levegővel működő autó, akkor az autók miért nem ezzel gördülnek ki a gyártósorról?
Én meg 98 óta járok gázos kocsikkal, volt már egy pár darab belőlük, egyikkel se volt soha semmi gond, se a gáz miatt, se a hideg miatt, se más miatt, pedig van amelyikben most is 400K van, és jellemzően egyiket se használtam benzinnel, csak amennyit muszáj volt, menni is mentem velük talán pöppet több km-t, mint az átlag. Szóval tök feleslegesen beszélgetünk mi ketten erről, én ugyanis tisztában vagyok vele, hogy ha az autó nem jó, akkor az miért van, te meg a másét láttad, nyilvánvalóan véleményed van a dologról, nem tapasztalatod.
Nem, nem fűtött garázsban parkolok, és még 15°C-nál is gázzal indítottam az elmúlt télen is. Indítottam, beültem és mentem dolgomra. Ja, csak szólok, nem durrogott, nem dadogott, nem fagyott, ha ilyesmire gondolsz. -
Rick4
félisten
Valamivel többet, mint benzinnel, ugyanis a gáz másképp ég, lassabban terjed az égés, nem üti úgy a dugó tetejét, plusz sokkal tisztább marad az olaj, mivel eleve gáz halmazállapotú, tehát ha ugyanúgy 10 ezrenként cserélem az olajat, az olyan mint ha benzinnel 5 ezrenként cserélném.
A fogyasztásmánia meg nálam annyiban kimerül, hogy konkrétan havi 100 rugó marad a zsebemben. Eddig se a fogyasztás érdekelt, hanem hogy havonta mennyit tankolok el. Aki nem így csinálja az noooormális-e?
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- ZIDOO médialejátszók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Battlefield 6
- Napelem
- Xbox tulajok OFF topicja
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- One mobilszolgáltatások
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook X360 830 G6 - i5-8G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2050, 100% Akkumulátor
- LG 27UN83A-W - IPS LED - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - USB Type-C - HDR 400 - AMD FreeSync - Hangszórók
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest