- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Bivalyerős Snapdragon a láthatáron
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaaT
nagyúr
válasz
LuckyL #107771 üzenetére
Abból nem lehet cikket írni, és már ez a pénz is a csőd szélére sodorta a családját
(#107772) hobizoli: Bizony nagy hibát követett el hogy nem nézett bele korábban. És a kommentek között már írják ha felül ilyen állapotban van a motor lehet alul sem lesz jobb.
Typhoon47: Jó hát persze, van akinek a gyűrűzés már 0km-es felújított motort jelent idehaza.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
LuckyL #107771 üzenetére
meg lehet ezt csinalni kb 100k-bol csak ennyi esze van
a Bianchi-val is levegos fekkel furikazik csaladdal a hata mogott 2300km-t tavaj nyaron
erre nemtok mit mondani, az ilyen az siman huje
en a szereloig ami 5-6km is alig mertem atmenni az autoval igy, azt is csak hetvegen meg kis forgalomban, nem teli autopalyan nyaron felcuccolva -
Integrale
veterán
válasz
LuckyL #107296 üzenetére
Azert az E36, Fl elotti Pug 406, Saab 900 torestesztje is kozel nulla.
Tegnap vezettem haverom Yarisat 2008-as, 1.0 automata, na az a belso nalam egyenrangu egy Dacia anyaghasznalataval es minosegevel, kopog, kong stb, eleg gagyi hatast keltett.
LuckyL az itthon gyartott elso Swift inkabb 30 eves fejlesztes, muszakilag megegyezik a kocka Swifttel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
LuckyL #106684 üzenetére
Nem csak az áfával ügyeskednek, hanem a környezetvédelmi besorolással is. Papíron a legkedvezőbbe soroltatja és az után fizet aztán meg a diffit egy jókora büntivel megspékelve rajtad vasalj be a nav, mert ugye papíron te intézted. És azért mondjuk egy euro 3/4-es kocsi és 6-os között elég nagy a különbözet...
Én óva intek mindenkit hogy a neppere bízza ezt, kényelmes de sok a buktató benne és súlyos százezreket lehet így bukni.
-
KMT
addikt
válasz
LuckyL #106684 üzenetére
Az adócsalós módszerről olvastam a tc cikket. Nem írnék alá olyan adásvételit, amin a külföldi tulaj az eladó.
Most inkább az a kérdés, hogy ha feltételezzük, hogy tisztességes a papírmunka, akkor hogy működik a dolog. Ha benne van az árban a regadó, akkor abból nekem az jön le, hogy ő intézi, nem pedig az, hogy levon mondjuk 150e-t a hirdetett árból és úgy adja. -
szőröscica
addikt
válasz
LuckyL #105705 üzenetére
Nem-nem, 201 ezernél lenne kuka, mert 200 ezer km garanciát adtak rá.
De mi felezzük ezt, tapasztalatok szerint így a mi felhasználási szokásaink mellett alacsonyabb mennyiségű olajtöltettel rendelkező 2.2 tdci-k is elmennek gond nélkül 5-600 ezer km-t. Most pl. van egy nagy Transitunk 400 ezer km-el, gyári turbóval, olajat nem eszik, pöcc-röff minden évszakban, az is így ment eddig, 20-25 ezres cserékkel. Hangsúlyozom, ezek az autók szinte kizárólag hosszútávon futnak, akár napi 1000km-eket. A saját személyautómban 10 ezrenként cserélek, de az nagyon sok hidegüzemet kap, ünnepnap neki az autópálya.
-
8th
addikt
válasz
LuckyL #104746 üzenetére
Azok a swiftek amit ennyiért megkapsz szana szét vannak rohadva. És nem a sárvédő nem a küszöb. Az le van szarva. Cserélhető. Ami igazán gázos, hogy papír vékonyra vannak korrodálva a hossztartói ezért soha nem mennek át a műszakin. Ha pedig áttolatod jattos vizsgán foshatsz, hogy esőben nehogy belerongyolj egy láthatatlan kátyúba mert leszakad a kocsi fél eleje és jobb esetben még az úton bíros tartani. Egy trabanton a padlólemezen kívül mi tud korrodálni? Semmi. Egyszerűbb szerkezet az alkatrészek is olcsóak hozzá és ha nem lakod le nullára drágábban szállsz ki belőle mint amennyiért megvetted mert egyre megy felfelé az áruk.
Különben is aki ennyi pénzből akar autózni az ne válogasson. Ha csak egy trabantra 'fussa' akkor azt kell venni, vagy buszbérletet. Szabadon választott.batonyo: én elférek benne. 185 vagyok és ~120kg.
-
Kornel
veterán
válasz
LuckyL #104548 üzenetére
a csencselést sose támogattam.
DE...
miért korlátoz az állam olyan dolgokat, amik előre mutatóak?
persze, kevesebb jövedéki adót szednek be, na de mennyivel környezetkímélőbb lenne?
megy itt a vita, hogy aki lefalazza az EGR-t, az egy gyilkos, mert környezetszennyező lesz az autó, stb., de senki se látja a fától az erdőt.
LPG, CNG üzem és vagy hybrid motorok, ezek lennének a jelenleg elérhető megoldások arra, hogy kisebb környezetterhelést jelentsen a közlekedés.
de mi folyik itt?
az LPG-re kétkörös jövedéki adó emelés volt, a CNG még megúszta, de következetesen visszafogják az elterjedését, tiltanak mindent, ami előre vinné a terjedését, illetve olyan szabályozások érvényesek az üzemeltetésre, hogy több vele a gond, mint amennyit hoz.
A hybridekre egy fillér támogatás sincs...
sorolja még?a legnagyobb környezetszennyezők azok, aki ezeknek a technológiáknak az elterjedését szándékosan gátolják itthon, rövidtávú pénzügyi előnyökért.
-
tresh
veterán
válasz
LuckyL #100716 üzenetére
Már nincs olyan cég aki megfizeti a hozzaerto szakit. A markaszerviz meg ket dolgot tud: 1.hozza a diagot majd kilapozza a hibafuzetbol a kodot ha netan angol lenne a program mert ugye nyelv tudas az minek(eddig 8 altalanos is boven sok ehhez a feladathoz). 2. Ha nagy nehezen meg van a hiba vagy netan ket hiba kod is van nem szamit ha csak egy alkatresz vegett mindet ujra cserelni kell , mert ahhoz se kell esz! Ez utan hibakod torles es done..a user meg perkal nem kevesett. Ez amugy a jobbik eset van amikor ebbol a rengeteg feladatbol csak az valosul meg hogy hibakod delete,semmi baja mehet vele tovabb.
-
-
kalmanchris
tag
válasz
LuckyL #92567 üzenetére
Úgy néz ki, ha körültekintőbb a renault-os, megelőzhető lett volna. De! Azért az látszik, hogy a motoros ment mint a meszes. Annyi esze azért lehetett volna, mikor már látja, hogy egy ilyen viszonylag forgalmas kereszteződéshez ér, akkor lassít, mert figyelembe kéne venni, hogy nem mindenki tud egy ekkora méretű közlekedési eszközre úgy reagálni, hogy akár 200-al is jöhet, ha egyáltalán észre veszik. Pláne, hogy a motoros még átment egy slow aszfaltjelzésen is.
-
parandroid
félisten
válasz
LuckyL #92565 üzenetére
Lehet nem leszek népszerű a véleményemmel, de egyszerűen csak rutinból vezetett és csak azt látta, hogy valahol messze jön valami, simán befér. Be is fért volna, ha nem ilyen sebességgel érkezik a motor. Azt írja, hogy a motor mögött jött egy autó is, valóban, kicsit korábban előzte meg, de kvázi úgy hagyta ott, mintha állna, simán másfél-kétszeres sebességgel haladt ahhoz képest, az az autó még rohadt messze volt, amikor a Clio kanyarodott.
Ez egy rémálom egyébként autóvezetőként, fogalmam sincs, hogyan reagálnék adott szituációban, de ezt konkrétan bárki könnyedén beszophatja (igen, kedves, fórumozó kollégák, ti is az esetek 90+ %-ában benéznétek), gyakorlatilag csak úgy kerülheted el, ha borzasztó óvatos és körültekintő vagy - akkor viszont már tutira ott van a sarkadban a többi közlekedő kolléga, és az öklét rázva üvölt veled magából kikelve, hogy ha nem tudod eldönteni, hogy kanyarodhatsz-e, akkor áramot vezess, ne autót.
p
-
Bögre
aktív tag
válasz
LuckyL #91868 üzenetére
Felhivtam, es azt mondja, hogy "koccantak" az autoval, a kep meg torott homlokfallal keszult, de azota mar vett hozza ujat, es javitva van. Kertem tole kepet a mostani allapotrol, meg esetleg a baleset utanirol, alvazszamot stb. Remelem kapok is.
Vajon eleg egy kisebb koccanas, hogy torjon a homlokfal? Ilyen esetben nem serul mas fontos, nehezen javithato elem az auto elejen? Keressek masikat inkabb?Errol van szo egyebkent: [link]
-
TaaT
nagyúr
-
trassher
addikt
-
!Overdose!
őstag
válasz
LuckyL #84681 üzenetére
Ennél szerintem árnyaltabb a kép. Manuálisból és automatából is van jó és rossz váltó is. Inkább egy pontosan kapcsolható kézi, mint egy lusta automata vagy akár azt is mondhatnám, hogy inkább egy automata, mint egy akadozó kézi. Ezek mellett ugye ott van még az automata többletfogyasztása és drágább szervizelése is. Nincs egyértelmű válasz, ki-ki döntsön saját belátása szerint!
-
-
Speeedfire
félisten
válasz
LuckyL #83196 üzenetére
Ezt a macerát nem tudom mennyire szeretik az eladók, gondolom én annyira nem.
400e-t szeretnék felvenni, néztem a személyi kölcsönt és az autóhitelt is, de nem sokkal volt jobb az autóhitel. 2% volt a difi. 18% vs 20%.
Melack: Én pont az ellenkezőjét látom most.Ja és autóhitelnél még meg is van adva, hogy max mennyi idős lehet az autó.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
LuckyL #62077 üzenetére
tulajdonképpen semmi, csak megkentem magamnak a sz@rosszendvicset
Egyetlen egy dologból indult ki az egész: márciusban vettük meg a kocsit, telelni még nem teleltünk vele, nem tudtam, hogy amit adtak hozzá akksit, az milyen állapotban van. Ez nálunk kiemelten fontos, ha megyünk az autóval, akkor menni kell, nincs mese, és leginkább hét végén használjuk, amikor sürgeakksit szem tudsz szerezni. Mivel viszonylag kisebb a kapacitása is, és amúgy is "szokás" sajnos valami elgyengült szemétre lecserélni eladás előtt, gondoltam megnézetem, hogy mennyire jó, kell-e esetleg cserélni, inkább most derüljön ki, mint hogy egyszer egy téli reggelen ne induljon.
Ez eddig tiszta sor szerintem, vállalható.
Kaptam egy tippet egy akkusemberre, aki ezt nekem megnézi műszerrel, és jóvilág. Megnézte, kiderült, hogy az akksi a műszer szerint OK, de ha rákapcsolok mindent ami fogyaszt, akkor nagyon nincs töltés, ítélet: szar a generátor, el kell vinni villanyászhoz, hiszen az akksi jó.
Nem tetszik, de logikus, bár nem nagyon szokott a focusokban a generátor elköszönni, ha mégis, kétszer ennyi futásnál. Az ürgéhez megbízható ajánlásra mentem, gondoltam tudja a dolgát. (biztos tudja is, csak itt történetesen tévedett, van ilyen)
Másnap elmentem a generátorosemberhez, aki jó pénzért leszedte, megnézte stresszpadon a generátort meg az akkut is, a generátor jó, leadja a 80A-t, az akku "feles" bármit jelentsen ez (mondták, de nem értettem). Értékekre ugyanazt kaptuk, mint előző nap, plusz kiderült, hogy az akku elég sokat szlopál a generátorról, 15A helyett 18-19-et (tudni kell, hogy hosszú távokon megyek vele, nemigen merül, elvileg fullon kellene legyen).
Szerintük kell egy generátorfelújítás (20), mert azért a szénkefe meg a csúszócsapágy lehasznált, plusz laza a feszítőgörgő, cserélni kell (20) (persze már meg is nézték, hogy hol mennyi, be is szerelik szivesen), plusz ugye akkucsere (boltból 20). Ez így munkával (7) kb. 70k, 'nyátokat. A generátorfelújítást rám melegítették, ott el kellett dönteni, tény, hogy ha lehal akármiért is, akkor a szerelést kétszer kell kifzetni, vagy rizikó, és dupla ha nem jön be, vagy most a fele. Így utólag nem kellett volna megcsináltatni, nem volt feltétlenül szükséges, ezt valószínűleg megszívtam, ott és akkor hoztam egy döntést. Ez van. Állították, hogy hajajajdeszükséges, jajjdenemjóígy, és hát nézzem meg hogy koptatta a stücni a dűznit, hát ez skandallum.
A feszítőt nem hagytam cserélni, arra van szervizem, az akkuval meg kivártam.
Akkusember felhív, hogy mi a stájsz, én olyat ne mondjak, hogy az akku szar, kimérte és jó, nem érdekli mit néztek, akkor is szar a generátor.
Ma szereztem akkut, vittem próbára, azzal már jobb volt a helyzet, mondjuk, hogy tökéletes. De a feszítőt mindenképp csináltassam meg, mert húha, és tuti kuka, és ugye milyen jó döntés volt a generátorfelújítás? Akku vissza a tulajnak, Gödre a szerelőmhöz ki, azok már röhögve fogadtak persze (időpontra mentem, tudták hogy jövök), 5 perc alatt kiderült, hogy a feszítőnek az ég egy adta világon semmi baja, tökéletes, és az akku is véleményes, bár tényleg lassan cserés. Plusz akkor már átnézték a fékeket plusz egyéb dolgok, meg meghúzták azokat a csavarokat, amiket a generátorosemberek elfelejtettek. Egy fillért nem kértek, parola, jövök még. Szevasztok.
Szóval így jártam, egy egyszerű multiméteres mérésből lett egy ilyen rohadt kálvária, 27k minusz, plusz két és fél nap kuka. Jó, mondjuk addig logikus volt a dolog, hogy a generátort meg kell nézni, vonjunk le egy tizest, azt máshol is elkérték volna.
Ezt azért írtam le így, hogy más is okuljon belőle, lehet mondani, hogy túlreagáltam, meg túlaggódom. Számomra a folyamat logikusnak tűnt, okosember megmondta, hogy generátor, én meg kivizsgáltattam, csak éppen úgy érzem, (mit úgy érzem, ez kb. tény) hogy átk.tak a palánkon, belefutottam egy simlis bagázsba és lehúztak. Kevésbé, mint amennyire akartak, de ez csak azon múlott, hogy van egy príma szerelőm, akire egyébként nem elektromos dolgokban rá tudom bízni magam.
Pár pozitívum azért van benne: leigazolták a kocsi futását, most már biztos, hogy annyit futott, amennyit az óra mutat (a csúszógyűrű kopásán meg a szénkefén látszik). Van egy felújított generátorom. És már megint nem a focus romlott el, annak megint az ég világon semmi baja, csak van benne egy gyengébb akku. Sálálálálá. Drága tanulság volt.
Most lehet röhögni, joke is on me, vállalom, hülyézni viszont csak az hülyézzen le aki nem nyúlt még bele ilyenbe életében soha, és az első autóját már amperszemmel és nyomatékkézzel diagnosztizálta.
-
Laraxior
titán
válasz
LuckyL #58730 üzenetére
Egyelőre nem hallok semmi kopogást, cseréltek elöl két valamit, utána megszűnt a kopogás, most a váltó volt az elsődleges prioritás, még lesz egy szelepfedél cserém, mert ott már nagyon elhalt a tömítés... és lassan végzek vele... bár apróságok mindig jönnek ki, de nem érdekel... ez szerelem
Amikor rálépek a gázra, hátsó ablakok lehúzva, olyankor mindig elfelejtem, hogy mennyit költöttem rá(#58732) BMW001: és nem sok olyat költöttem rá ami elromlott volna rajta, inkább csak kopó alkatrészek, és időszakos cserés dolgok (futómű, motortartó bak, vezérlés, gumik, guminyomás-szenzor, automata váltó...)
Ami probléma volt az a generátor: 18k volt. Két gyújtótrafó:22k, meg egy kapcsoló az utastérben, ami 6k-ba került, elakadásjelző.
-
hdman
őstag
válasz
LuckyL #57476 üzenetére
Astra H kombi, 1,9 cdti, 150lo+ chip.
Dany007: En 5% ot tudtam maganszemelynel, de pluszban kicserelte az osszes tarcsat es betetet textarra
Asszem 312 fekem van, de ez nem tuti, bar eleg nagy
Nem is nagyon feszegettem az alkudozast, mert ilyen felszereltsegubol ezen kivul 1 volt, ugy voltam vele, ha az atvizsgalason rendben lesz, akkor viszem. Azon kivul van egy uj turbo, friss vezerles, 2015ig muszaki, teli garnitura 16os gyari alufelnin, stb...
Meg egy thule tetocsomagtartot is bele akart varazsolni, de az nem erdekelt.
-
dni
őstag
válasz
LuckyL #56780 üzenetére
Vegyes fogyasztás, de inkább város országúton is 5 alatt járok vele, autópályán még nem voltam csak autóúton. Veresegyházáról XVI. kerültbe fóron keresztül 3,7-es fogyasztással jöttem haza tankolás után egy vasárnap este, igaz ott volt egy pár lejtő hazafelé, valamint nem úgy megyek vele mint pl a Leonnal, nyugodtabb vezetésre ösztönöz
-
Kornel
veterán
válasz
LuckyL #56780 üzenetére
ez szerintem nem így van, a sebességhatárokat betartva semmiképp.
országúton az utad 20-30%-a biztos lakott területen keresztül vezet, ahol a prius 0, azaz nulla litert fogyaszt.
no már ha kint 90-100 között eszik mondjuk max. 5 litert, akkor simán el lehet lenni 4 literrel országúton.
autópályán valóban nem jön ki a hybrid előnye, viszont ott se zabál a kis 1.5-ös atkinson, 6 literrel elvan, sebességhatárokat tartva. -
-
-
aero.
veterán
-
válasz
LuckyL #56495 üzenetére
Nem, nem kérdezek, mert ha itt vagy akkor kuttttttya kötelességed bemutatni a járgányt külön kérés nélkül, ban terhe mellett
Anno Gazsi vásárlása előtt én is nézegettem az x5 3d-t, de amikor beleültem, olyan kicsinek éreztem h csak na. Meg Barátomén 7 év alatt 2x volt turbó cserélve, meg magasnyomású szivattyú v mi a xar, meg egyszer bő 2 hónapig állt mert a kábel korbácsban megszakadt vmi és az egészet ki kellett neki cserélni
Pedig tetszik.
A fotók meg lehetnek koszosan is, csak legyen. Most. Sok.
-
-
válasz
LuckyL #54897 üzenetére
De még egy infó: a boltunkra kötöttünk biztosítást, meg a benne lévő árura. 30 millióig fizet. Csak a kedves biztosító elfelejtette megemlíteni hogy kötelező a kirakatot speciális fóliázni. Csak vmi hülye b2 v milyen kategóriát írt le, mint teljesítendőt a nyílászárókra. Hát honnan a bal herémből kellene nekem azt tudni, hogy ez minden 190 cm-t elérő v meghaladó üvegfelületnél előírja a minimum 6 mm vastag üveget vagy a tökömtudja milyen speciális törésgátló fóliát?! Annyi volt a szerencsém, hogy amilyen marha vagyok, végigolvastam és rákérdeztem, de maga a biztosítós ember nem tudott rá választ adni csak külön az adott információ kikeresésére szánt idő után. Vicces volt h én hamarabb tudtam meg hogy mit jelentenek ezek egy erre specializálódott cégtől. De azért havonta fizessünk már 100k-t, hátha nem fizetnek semmit ha gebasz van
-
válasz
LuckyL #54897 üzenetére
Ha gondolod PM-ben adok számot a sráchoz, meg az ügyvédjéhez is. Bár hiszel amit akarsz
És csak hogy tisztán lássunk: ha nincs a casconál nincs a felni bediktálva, nem fizet. Ha bediktáltad, de nem alkalmazol bármilyen lopásgátlást, nem fizet. Ha garázsban tartod, de nem tudsz elszámolni a kulcsokkal, nem fizet, mint ahogy a kocsi eredeti kulcsainak a hiányát is ki nem fizetési alapnak tekintik. Amikor a golfomat feltörték ( volt a hifire meg az utólag beépített központi zárra, elektromos ablakra is bővítve a csaó ) akkor szintén semmit nem fizettek, mert csak 1 kulcsot tudtam felmutatni. Ezek amiket én megéltem, és a barátaim. Senki nem kínlódik már ezzel a környezetemben, mert a biztosítónak nem az az érdeke hogy fizessen.
-
Zewa
senior tag
válasz
LuckyL #52474 üzenetére
Személyautóról volt szó, nem? Ha az össztömeg meghaladja a 3,5T-t akkor C-s jogsi kell(ene) hozzá. Viszont ez csak úgy érhető el ha a vontatmány 750kg felett van, tehát kell jogsi nehéz pótkocsira is.
Ergó ha egy 1,8tonnás személyautóval bármilyen autót is viszel tréleren és megcsípnek, akkor berakhatják szárazon mert ahhoz CE jogsi kell.
-
-
Zewa
senior tag
válasz
LuckyL #52457 üzenetére
7,5T felett kell tacho.
3,5T megengedett össztömeg a B-s jogsira érvényes de mint tudjuk azzal nehéz pótkocsit nem lehet húzni. BE-vel is természetesen vonatkozik a 3,5T. Tréler + vontató jármű+szállított jármű összege elég hamar kiadja.. A te példádba még bele sem számoltad az ~fél tonnás trélert.ps.: Az autómentők ilyesmivel nyomják és ide komoly járgány kell hogy elérje a 7,5T-t.
-
mephi666
nagyúr
válasz
LuckyL #49817 üzenetére
miért is?
vagy hozzászoktam már az írásmódjához, vagy pedig egyre közérthetőbben ír újabban, mert nekem nem szokott gondot okozni már egy jóideje a kommentjeinek értelmezése
#49819: tessék, eztet mindet ő írta
-
Ambrascet
csendes tag
-
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Kés topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Linux felhasználók OFF topikja
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3017, 100% Akkumulátor
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
- Amazfit Active okosóra / Számla / Garancia /
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest