Hirdetés
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Megjelent a Realme GT7, a márka legolcsóbb csúcsmobilja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
ioles
csendes tag
Ez ha jól tudom megy Fordítva is. pl: Sony-nak írtam anno, hogy egy telójuk sincs a fent a hivatalos One VoWifi támogatott listán, vegyék fel a kapcsolatot a Vodával/ONE -al és tegyék bele a firmwarebe. Írták, hogy ez természetes megbeszélik a szolgáltatóval, eltelt kb 1 hónap és a Sony-k már tudják is. Tehát ha a gyártó fordul a Voda/Yettelhez direktben, és elkéri a profil részleteit (ügyfélpanaszok miatt, együttműködés stb.) akkor ez az út simán működik. Nagyobb gyártóknak van is direkt kontaktjuk a Technikai részlegekhez a szolgáltatóknál, illetve aki a gyártókkal tart technikai kapcsolatot.
Sztem ez csak a gyártón múlik, ha szeretne elégedett ügyfeleket, veszi a fáradtságot és legalább egy mailben megkeresi a szolgáltatókat és elkezdi a folyamatot. Ezért mondtam sztem írj a OnePlus supportra, felveszik hibajegynek és vissza fognak jelezni, hogy ezt megcsinálják-e és mikorra. Sony-nál ez így gördülékenyen végigfutott, mindenféle affektálás nélkül a gyártótól, elintézték egymás között. (Sztem a szolgáltató a nagy gyártókon kívül direktben tuti nem keres meg senkit, a gyártóknak kell kezdeményeznie az ügyfelek elégedettsége okán) -
martongunar
junior tag
Ugyanezt megcsinálhatom a net sávján belül is, ezesetben a net sávszélességéből kell lecsípni. A két dolog között nem látok eltérést, ami a hang rovására menne, de nyilván a szolgáltató megoldása elegánsabb. De ettől még a voipnak ugyanúgy dedikált sávszélessége lesz. Szélsőséges esetben elő lehet fizetni külön net végpontra a voiphoz, akkor meg priorizálni se kell.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7971 üzenetére
" a vezetékes (kommersz) netet, ott is hasonló módon lehet megoldva a vezetékes telefon ill. az IPTV"
Igen, ez ott is dedikált erőforrás - hasonlóan a VoLTE-hez - , amihez te kivülről nem férsz hozzá. Na ez a különbség voip és voip között.
"Mert az más csatornán jön."
Így van. Hollandiában például havonta tesztelik a vészhelyzeti értesítő rendszert, és nekem is frankón megjött magyar SIM-mel.
-
martongunar
junior tag
Nyilván ebben az esetben is szükséges dedikálni sávszélességet a hangnak. Egyébként ha már felhoztad a vezetékes (kommersz) netet, ott is hasonló módon lehet megoldva a vezetékes telefon ill. az IPTV. Legalábbis a net terhelése esetén elvileg egyik sem esik ki, de gondolom ezeknek a normál net sávszélességén felül van dedikálva csatorna.
Segélyhívást értem, de ugye ez (mármint hogy a telefon a hazai volte központra van feljelentkezve) nincs befolyással a szolgáltatói értesítésekre (már ahol van ilyen, ro alert a neve ha jól tudom)? Mert az más csatornán jön, mint pl. a cellainformáció.
-
dchard
veterán
-
-
ioles
csendes tag
szia,
Írj ide nekik a OnePlus supportra, és IMEI alapján megmondják neked mi a készülék baja miért nincs meg benne a VF_HU profile:
Live Chat - OnePlus
Segítenek szerintem csak írj nekik hogy nem megy a Vodafone hálón a VoWIFI -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7961 üzenetére
Persze hogy el lehet érni, de ez pusztán szerencse kérdése. Ez azért egy lényeges különbség.
Még optikán is megtörténhet, hogy nyomsz egy speedtest-et, és a párhuzamos VoiP hívás bereccsen. Képzeld el amikor sima mobilneten voip hívást indítanál mondjuk a Balatonon, aohl éppen szénné torlódja magát a hálózat.
#7962:
"külföldön ha jól sejtem, akkor az ottani hálózat nagyjából csak az ip átvitelt biztosítja? Maga a kártya a honos volte szerverre, központba vagy aminek hivják, jelentkezik be, mint ahogy az adatkapcsolat az IP címet is onnan kapja."
Így van.
"Ezért van az, hogy segélyhíváskor le kell váltani 2G-re?"
Nem ezért van, hanem azért mert az előfizetői adatokkal, számlázással stb. minden esetben csak a honos szolgáltató rendelkezik, ezért ilyen a komplett mobil architektúra, nem csak hangra, hanem adatra meg mindenre.
A segélyhívás valójában egy speciális procedúra, nem egy sima hívás ahol a hívószám 112 vagy hasonló. Lehetséges segélyhívást csinálni VoLTE-n is, de elég kevés szolgáltató támogatja, jellemzően 2G fallback van.
-
martongunar
junior tag
A volte roaming kapcsán akartam még kérdezni: külföldön ha jól sejtem, akkor az ottani hálózat nagyjából csak az ip átvitelt biztosítja? Maga a kártya a honos volte szerverre, központba vagy aminek hivják, jelentkezik be, mint ahogy az adatkapcsolat az IP címet is onnan kapja.
Ezért van az, hogy segélyhíváskor le kell váltani 2G-re? Máskülönben a külföldi segélyhívás a hazai központba futna be. Ha ez így van, akkor a 2G lekapcsolása után amerikai típusú volte roamingra lesz szükség mindenhol.
-
martongunar
junior tag
Értem, de ettől még a klasszikus voip-on el lehet érni ugyanazt a hangminőséget (nem feltétlenül pont mobilhálózaton, de akár azon is).
Azt is értem, hogy próbálva van megtámogatva a hangátvitel (szép is lenne, ha az adatforgalommal szemben nem lenne) mobilhálózaton. De ettől még egy Viber, Messenger stb. simán tud jól vagy jobban szólni, mint a volte. Más kérdés, hogy esélyesebbek a kimaradások és a megszakadások pont amiatt, amiket írtál mobilhálózaton.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7959 üzenetére
A VoLTE semmilyen szinten sem klasszikus VoIP. Amikor VoLTE hívást indítasz, a hálózat közted és a telefonod között létrehoz nem egy, hanem két dedikált csatornát (bearer), egyiket a jelzés üzeneteknek, másikat a hangnak, ami teljesen elkülönül a normál mobilnetes forgalomtól, és a telefonod meg a szolgáltató IMS-e között minden más forglaomhoz képest előnyt élvez (QoS), ami ki van kényszerítve a rádiós hálózattól elkezdve az átviteltechnikai hálózaton át egészen a maghálózatig. Ezt a színvonalat házilag nem lehet előállítani semmilyen VoIP megoldással, mert az a normál internetes forgalommal megy, míg a VoLTE nem. Ez is jelzi a különbséget a VoLTE és a Vowiif között is: előbbire van teljes end to end garancia, utóbbira nincs. Ezek nem egyenértékű szolgáltatások, távolról sem.
-
tibor23
senior tag
válasz
martongunar #7955 üzenetére
A román Diginek is volt ilyenje még régebben.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7955 üzenetére
Ez oké, nade ezt te egy sima SIP soft kliensbe írtad be, ami sima internet kapcoslaton keresztül működött, amihez nem volt semmilyen minőségbiztosítás , mint egy rendes VoLTE hívásnál. Most is megteheted, hogy előfizetsz tetszőleges voip szolgáltatónál, elraksz a telefonodra egy kliens és használod, de nem lesz ugyanaz a minőség, mint egy rendesen végződtetett VoLTE hívás.
-
martongunar
junior tag
válasz
martongunar #7955 üzenetére
Feltehetően az egész másképp működött, mert akkor még nem volt volte/vowifi.
-
dchard
veterán
válasz
csaszi75 #7952 üzenetére
Persze ezt értettem, csak hát ez egy mobil hálózat nem sima VoIP, még csak nem is sima SIP. De csak a poén kedvéért tételezzük fel, hogy adnának neki user nevet meg jelszavat. Mire menne vele? Csak az IMS APN mögül menne, és kéne dedicated bearer támogatás, meg erre alkalmas eszköz, tehát az sem világos, hogy mégis milyen eszközzel és hogyan tudná ezt igénybe venni
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7950 üzenetére
Adhatnának "kiskaput"? SIM alapú AKA mellett? Mégis hogyan? Az ugye megvan, hogy itt nincs user név és jeslzó?
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7948 üzenetére
Rosszul csiripelték. Az IMS-nek része a VoLTE és a Vowifi is, mindkét esetben SIM alapú auth van, nincs semmilyen előfizetői porfil amihez egyálalán hozzá tudnál férni, minden a hálózatból jön. A telefonon lévő IMS "profilok" csupán ahhoz kellenek, hogy a telefon ezeket a szervereket meg tudja találni.
-
martongunar
junior tag
Elnézést az ámokfutásért, van még egy hozzá nem értő kérdésem: a telefonon lévő IMS konfigurációt tudom esetleg módosítani? Az IMS gondolom valami olyasmi, hogy a SIM kártya IP alapon bejelentkezik a szolgáltató szerverére. A volte meg sima IP hívás. De ha az IMS-t módosítani tudom, akkor akár másik számmal is fel tudok jelentkezni a szolgáltató szerverére. Valahol azt csiripelik a madarak, hogy lehet ilyet.
-
dchard
veterán
válasz
zoltanz #7945 üzenetére
Ez egy összetett kérdés. Ha a túloldal nem támogat ilyet, akkor a kodek negó miatt ugyanaz a hang kodek lesz mindkét oldalon, tehát attól hogy VoLTE hívást indítasz, ha a túloldalon 2G van, akkor AMR-FR lesz, tehát pusztán kodek oldalon nem lesz különbség. De a VoLTE kodektől függetlenül némileg jobban tűri a rádiós csatorna hibáit, ezért vélhetően még így is jobb lesz az "ügyfélélmény".
-
thomas77
senior tag
válasz
zoltanz #7945 üzenetére
A leggyengébb láncszem fogja meghatározni a hangminőséget. Sok fokozat van az EVS és a NB 8K között. Egy roaming vagy nemzetközi hívás hívás esetén a hívás minősége a béka segge alá is tud butulni.
Mindenesetre a hívott fél nem sokat fog profitálni a hívó VoLTE eléréséből. Szerintem ő nem fog jobban hallani téged. -
zoltanz
nagyúr
VoLte akkor is javít a hangminőségen (tárcsázott hangszóróján) ha a tárcsázott félé nem.támogat ilyet?
Köszi! -
AKCi
csendes tag
válasz
martongunar #7941 üzenetére
Sziasztok!
Én is rácsatlakozok a témára mert nálam most elég aktuális, mániákusan cserélgetem a telefonokat és egy Realme GT2 Pro/S23+/S24 Ultra/Nothing Phone 3a Pro után számomra meglepő volt, hogy a jelenlegi OnePlus 13R telefonom csak a Vodafone irányába nem alkalmazza a VoLTE és VoWiFi-t
Telekom-os kártya már magától be is lőtte kérdés nélkül, nyilván neki estem és Shizuku/Pixel IMS kombóval előhoztam a lehetőséget de nem alkalmazódik, olvastam előtte, hogy OnePlus okról hiányzik a Voda irányába ez a profil, de reméltem hátha sikerül.
A "One" most azt mondja, hogy az ő részükről minden okés, az IMS részleteinél mégis az az infó van nálam, hogy szolgáltatói oldalról nem engedélyezett a funkció (valószínűleg ez a VoWiFi profil miatt)
Van bárkinek megoldása OnePlus eszközre? Olvastam, hogy más országokban is van gond Vodával (általában), és hogy régebbi OxygenOS verziókon még ment, de nagyon új infót nem találok erről
Előre is köszi!
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7939 üzenetére
Nincs mit. Nem titkolt szándék, hogy ezzel talán pont kerül ennek az egész témának a végére. De ha valakiben még van kétely, csináljon capture-t és megnézzük azt is
Még így utoljára egy kis színes: régi Redmi A2 (tényleg alsópolcos) Vowifi-n telekom irányba ugyan elindult az ePDG reg, de olyan szar DH group-okat küldött a telefon a hálózatnak, hogy az elutasította és nem épült fel az IPsec. De ezt sem fognám a Telekomra, mert egyébként elég "elnézőek", pedig ez olyasmi amit "át lehetne paraméterezni", csak éppen ütközik a belső secu policy-vel
De ilyenből csak egyet láttam a számos telefonból ami eddig átment a kezemen.
-
martongunar
junior tag
Köszönöm szépen, hogy megnézted, akkor a sejtésünk jó volt. Feltehetően az összes ilyen teló hasonló cipőben jár (Cubot, Ulefone, Doogee, IIF, Blackview, Hotvaw stb.) Szerintem belül kb. egyformák, legfeljebb valamelyik Unisoc chipes. Snapi ritka köztük.
Igyekeztem nem terhelni a teljes hálózat forgalmával a logot, azért csináltam úgy, ahogy.
Írtam egyébként a Ulefone-nak, mert a mostani szoftver még tavaly szeptemberi, hogy nem akarják-e kicsit összekapni magukat, de nyilván a kérdés költői volt sajnos.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7937 üzenetére
Megnyitod Wireshark-ban, szűrsz DNS-re és már látod is, hogy a telefon névfeloldást sem csinál a két szolgáltató egyikének ePDG-je felé sem. Tehát a telefonban nincs meg a szolgáltatói profil, és nem is próbálkozik még generikus profillal sem. Következtetés: a telefon oldalán van a probléma. Ha ez egy MTK-s telefon, akkor itt ez az első ilyen, ha nem csal a memóriám.
És szerintem jól csináltad, mert úgy általában névfeloldást, forgalmat látok, tehát volt működő wifi a telefonon. De ha el is szartad volna, a névfeloldás felét (a kérést) akkor is látnunk kellene
-
martongunar
junior tag
[link]
Végül laptopon lett a hotspot bekapcsolva, laptop címe a 103, teló valami 137.139 végű. Hotspoton csak a teló lógott. Kapcsolgattam mindkét kártyán a vowifi menüt (Yettel és One). Sose csináltam, ha valami nem jó, szóljatok. -
dchard
veterán
válasz
thomas77 #7935 üzenetére
Bárki meg tudja ezt csinálni otthon, ha van olyan router amivel lehet capture-t készíteni a wifi interfészről. MikroTik régóta tudja, Ubiquity újabb szériái tudják, Openwrt tudja. Nem kizárt hogy a többi gyártó között is lehet még olyan ami tudja. Capture, packet capture néven szokott futni, CLI-ből (SSH) pedig tcpdump az alkalmazás neve. Azt a wifi interfészt kell rögzíteni, amin a vowifiző telefon van. Ilyenkor érdemes a többi wifi klienst lekapcsolni, hogy kisebb legyen a fájl mérete és könnyebb legyen azonosítani annak a telefonnak a forgalmát, amire kíváncsi vagy.
-
thomas77
senior tag
válasz
martongunar #7934 üzenetére
Engem érdekel a téma. Írhatnád ide is!
-
martongunar
junior tag
Majd a napokban nekiugrok. Ubiquiti routerem van, annak akkor megkeresem a sajátját, még nem kellett használnom soha. Rátehetnék Openwrt-t is, de most ezért nem cseszném szét. Meg azt sem ismerem annyira, felesleges is lenne.
A routerem vezetékes, és egy Asus router szórja a wifit, de az csak AP-nek (AP módban) van használva, akkor gondolom elég a routerrel foglalkoznom.
Majd írok lehet pü.-t, ne terheljem itt a fórumot hülye kérdésekkel.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7932 üzenetére
Egyszerű: bármilyen normális router-ben lehet forgalmat analizálni (tcpdump). Én openwrt alatt csinálom, de a legtöbb gyártónak (MikroTik, Ubiquity) van saját tool-ja. Egyszerűen elkezded rögzíteni az interfészt és közben a telefonnal csatlakozol az AP-hoz (engedélyezett vowifi-vel). Az elkészült file-ból Wireshark-kal könnyen ellenőrizhető, hogy volt-e kérés a mobilszolgáltató ePDG_je felé vagy sem.
Ha minden kötél szakad, csinálsz a laptopodból Wifi AP-t és Wireshark-kal rögzíted a forgalmat (valszeg live linux-szal jársz a legjobban), és ahhoz csatlakoztatod az érintett telefont.
Az elkészült file-t felrakod valahova hogy meg tudjuk nézni.
-
martongunar
junior tag
Tudod mit? Ha érdekel, szívesen küldök, csak adj instrukciókat, hogy csináljam, mert mint írtam, nem értek hozzá. A vowifi kapcsolót előcsaltam, annyival vagyunk előrébb.
Ha meg cinikusnak szántad, akkor felesleges volt, térjünk erre akkor vissza, ha komolyan is gondoltad.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7930 üzenetére
Tudod mit? Próbáljuk meg ezt máshonnan megközelíteni.
Ha mutatsz nekem egy trace-t bármelyik telefonoddal amelyikkel nem megy a Vowifi akár Yettel akár One irányba, és az látszik hogy a hálózat elutasítja vagy nem válaszol a telefon kérésére, akkor majd térjünk vissza erre a témára. Ez a de facto bizonyíték, minden más fikció.
Mindenki másra is érvényes
-
martongunar
junior tag
Inkább a hálózati elemekben látom itt a különbséget, a Yettel / One más hálózati elemeket használ. De mivel nálad sokkal kevésbé értek hozzá, ezért is felesleges találgatnom.
Többször már nem írom le, de érdekes módon mind annakidején a Digi, mind a Telekom emlékeim szerint rövid idő alatt egy jóval szélesebb akkori készüléktámogatással álltak elő, mint most a Yettel és a One. És azért egy bejáratott szolgáltatást nehogy már a 0-ról kelljen nekik implementálniuk. Ez kb. olyan, mintha egy piacra lépő szolgáltató NMT rendszerrel indulna...
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7928 üzenetére
"Ragozhatjuk ezt akármeddig, a lényegen nem változtat: a Telekom több készüléken támogatja a vowifit, mint a Yettel / One, ha visszaolvasol, ezt nem csak én írtam már le."
Senki nem állítja az ellenkezőjét. De te emögött valamiféle balfaszságot vagy összeesküvés elméletet látsz, miközben a magyarázat sokkal egyszerűbb és prózaibb. Szerinted a Yettelnek meg a One-nak hol érdeke az, hogy kevesebb telefonon működjön a Vowifi náluk, mint másnál? Ha valamit egy egyszerű konfig váltással meg tudnának javítani a saját oldalukon, miért érné meg fenntartani a rossz állapotot miközben pénzt spórolhatnának meg ezzel?
"2019. még az általad szutyoknak titulált (európai) Galaxy S8-asomon is ment a vowifi T-Mobile kártyával."
2019-ben indult a Telekom vowifi, a többiek hány évvel később? Ez is csak azt bizonyítja, amit már eddig is mondtunk.
-
martongunar
junior tag
Ragozhatjuk ezt akármeddig, a lényegen nem változtat: a Telekom több készüléken támogatja a vowifit, mint a Yettel / One, ha visszaolvasol, ezt nem csak én írtam már le. Az amcsi szolgáltatók is feltehetően a Telekomhoz hasonló konfigot alkalmaznak, mivel 2019. még az általad szutyoknak titulált (európai) Galaxy S8-asomon is ment a vowifi T-Mobile kártyával.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7926 üzenetére
"Egyébként fórumokon olvastam, hogy a Ulefone telói még amerikai szolgáltatókkal is tudják a vowifit. De mint írtam, a Yeti és a One kártyákkal még a menüje sem jelenik meg."
Nade ez pont összevág azzal amiről eddig beszéltünk: nyilván az egyik legnagyobb piac összes szolgáltatóját igyekszik mindenki támogatni gyártói oldalon, ehhez képes a One meg a Yettel kerekítési hiba kategória.
"Lényeg, hogy ahogy írtad nyilván ezekben a telókban is van valamilyen, nevezzük akkor általános vowifi profilnak, de ezt a szolgáltatói oldalon is kell valamilyen módon támogatni, hogy a telefon ráugorjon és alkalmazni tudja."
Még mindig nem érted: a szolgáltatónak nincs mit támogatnia. Ha egy telefon kérést sem küld a hálózatnak, mert a gyártója (vagy a modem gyártója) úgy alkotta meg, hogy nem indul el az ePDG regisztráció profil nélkül ami a telefonon van, akkor te itt hol látod a szolgáltató felelősségét? A szolgáltató oldalán ha el van engedve az előfizetésen a vowifi, ez után minden a telefonon (meg a gyártóján) múlik. Nincs semmi speciális varázslat a szolgáltatói oldalon.
-
martongunar
junior tag
Igen, MTK telókra gondolok, azon belül is a kínai dzsunka kategóriára, tehát nem Xiaomi, Samsung stb. márkákra, hanem Doogee, Ulefone, Blackview és társaira. Ez talán lényeges, lehet, hogy te csak az első csoporttal foglalkoztál. Pl. nekem is van egy MTK-s Motorolám, azon valóban megy minden is, tehát a hálózati problémát ki is zárhatjuk.
Egyébként fórumokon olvastam, hogy a Ulefone telói még amerikai szolgáltatókkal is tudják a vowifit. De mint írtam, a Yeti és a One kártyákkal még a menüje sem jelenik meg.
Lényeg, hogy ahogy írtad nyilván ezekben a telókban is van valamilyen, nevezzük akkor általános vowifi profilnak, de ezt a szolgáltatói oldalon is kell valamilyen módon támogatni, hogy a telefon ráugorjon és alkalmazni tudja. Elvégre a Telekomnak sokkal nagyobb a vowifi készüléktámogatása, mint a másik kettőnek. De ezt már kiveséztük. -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7924 üzenetére
"Én meg többedszerre kérdezem, akkor a One és a Yettel vowifi miért nem mennek vele? Még a menüje sem jelenik meg."
Foglaljuk akkor össze: tehát van egy MTK alapú telefonod, amivel csak a Telekom vowifi megy? Emlékeim szerint te lennél az első MTK-s akinél így van. Vagy még mindig az S9-ről beszélsz? Mert a két telefon nem ugyanúgy fog működni, de ehhez nem a Telekomnak vagy bármelyik másik szolgáltatónak van köze, hanem elsősorban a modem gyártójának. Az MTK az eddigi tapasztalatok alapján elengedi bármelyik operátorral, aztán az alap paraméterekkel vagy megy vagy nem (eddig többnyire ment az itteni tapasztalatk alapján). A Samsung Exynos-a vagy bármi ami Qualcomm az csak akkor működik, ha benne van a szolgáltató ország és hálózatkódjához tartozó egyedi profil. Ezért nem mindegy, hogy éppen melyik konkrét telefon modellről is beszélünk.
Meg kell trace-elni egy rendes routerrel, hogy amikor kóddal előcsalod a vowifi-t, egyáltalán elmegy-e a kérés a szolgáltató felé vagy el sem megy. QCA alapú telefonoknál profil nélkül nem küld a telefon semmit sem, hiába kapcsolod be a vowifi-t gombbal (profil nélkül). Ergó semmi köze nincs ennek a szolgáltatóhoz.
-
martongunar
junior tag
"Nem a Telekom használ "generic" profilt, hanem a telefonban lévő modem. Mostmár többedszerre írom le."
Én meg többedszerre kérdezem, akkor a One és a Yettel vowifi miért nem mennek vele? Még a menüje sem jelenik meg. Most éppen Ulefone teló van nálam, de a lényeg ugyanaz, MTK. És hiába csalom elő a vowifit kóddal, root-tal stb., akkor sem megy.
Szerk.: akkor mégiscsak a Telekom használ olyan profilt, most mindegy mi a veve, amit ezek a telók megértenek, a Yettel / One profilját meg nem.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7922 üzenetére
Cubot Kingkong Mini MTK alapú, erről beszéltem. Nem a Telekom használ "generic" profilt, hanem a telefonban lévő modem. Mostmár többedszerre írom le. Az S9-ben a Samsung szutyadék Exynos modeme van az EU-ban eladott példányokban, ugyanaz igaz rá mint a QCA-ra: ha nincs felprofilozva a telefon, nem indul el a vowifi, még akkor sem ha az ember előcsalja kóddal a vowifi gombot. Samsungnál egyébként még az is előfrodult, hogy SW frissítéssel nem beleraktak, hanem kivettek modem funkciókat, és most kapaszkodj meg: pontosan ugyanabban a típusban, de egy év eltéréssel a gyártás oldalon ugyanazzal a SW verzióval máshogy viselkedett a két egyébként tök egyforma telefon. Na ilyet csak a Samsungnál láttam eddig.
-
martongunar
junior tag
válasz
Lackooo84 #7921 üzenetére
A Telekom valamilyen generic profilt használ vowifire, ezért tudtommal mostanra szinte az összes telefon tudja. Viszont amikor bevezették, akkor emlékeim szerint még nem így volt, ezért nem tudta az S9. De lehet persze, hogy rosszul emlékszem.
Ha már árakban kartelleznek, nem lenne rossz, ha szolgáltatásban is azt tennék. -
Lackooo84
nagyúr
válasz
martongunar #7914 üzenetére
Dehogy az utolsóval. A Telekomos mindig is ment a XEH rommal, a digist is simán bekapcsoltam a sim cserés vowifi kapcsoló trükkel. Anyukám németben használta anno sokáig az S9+-át a digis simmel vowifin.
Ez a one meg yettel vowifi viszont igen ergya, Honor 50 telón hiába van bekapcsolva mégse megy, még pixel ims appal se... -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7918 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom több gyártóval is, hogyha egyszer valamelyik készülékek megkapta, akkor előbb-utóbb a többi készülék is megkapja, amennyiben azokra még jön ki frissítés. nyilván felmenő rendzserben az újabb telókba is belerakják. A profil maga nem változik. A Samsung szutyadék saját modemével nincs tapasztalatom (nagy ívben elkerülöm a hallottak alapján), QCA alapú Xiaomi-val van sok tapasztalatom, ott kell a profil, minden szolgáltatóhoz, ha nincs benne nem működik, kóddal sem. Ez QCA jelenség egyébként és nem Xiaomi. MTK alapú telefonok nagy számban működnek generikus profillal, hogy mennyire jól azt nem tudom.
-
martongunar
junior tag
Nem téves, egy akkor népszerű készülékbe nem került bele a szolgáltatásuk, ezt azért ne felejtsük el. Egyébként ennek oka lehetett az is, hogy a Digi jelent meg előbb a szolgáltatással (ha jól emlékszem...).
De erről tényleg kár vitázni, tény amit írsz, hogy a másik kettő telefonkompatibilitása köszönő viszonyban sincs a Telekoméval. Mostanra úgyis ez a lényeg, a Digi sajnos a múlté.
Azt nem tudom, a Telekomnak egyáltalán kell- e még bárkivel egyezkedni vowifi profilt illetően, mert az általános vowifi profiljukat még a dzsunkatelefonok is ismerik. Voltéról meg nem is beszélve.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7916 üzenetére
"A Diginek muszáj is volt jó vowifit előállítania, kényszerhelyzetben volt."
Ez igaz. Abból viszont nem érdemes téves következtetést levonni, hogy tudsz egy olyan telefont, aminél pont úgy jött ki a lépés, hogy a Telekomé nem került bele, míg a Digié igen. Inkább a nagy számokat érdemes nézni, ahol a Telekom messze vezet, míg a másik kettő eléggé le van maradva. Nyilván a gyártókkal szembeni érdekérvényesítésnek nem segített, hogy utóbbi két cég kivált a korábbi cégcsoportokból. Csináhatnák-e jobban a kapcsolattartást? Valószínűleg
-
martongunar
junior tag
De stimmel amit írtam, a Galaxy S9-re emlékszem is. A Diginek muszáj is volt jó vowifit előállítania, kényszerhelyzetben volt.
Arra nem emlékszem, melyikül vezette be korábban a vowifit, de mintha úgy rémlene, hogy a Digi a Telekom előtt vezette be, már az indulásával egyidőben.
Nyilván mostanra a technikai összehasonlítás okafogyottá vált.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7912 üzenetére
Ha támogatott készüléket vesz, értsd: nem csak úgy simán rá van írva, hogy vowifi képes hanem az adott szolgáltató profiljával rendelkezik (a kettő között nagy a különsbég), még akkor is ott lesz a saját router/wifi/internet kapcsolat, amire bármikor mutogathat a szolgáltató. Nem mondom hogy nem lehet elérni hogy foglalkozzanak egy ilyen panasszal, de elég kitartónak kell lenni.
#7914:
Ez viszont már nem stimmel. A Telekom mint legrégebben vowifiző hazai szolgáltató azért rendelkezik szélesebb eszköz támogatással mindenki másnál, mert egyszerűen régebb óta csinálják (években mérhető), régebb óta elvárás a gyártók felé hogy működjön. Nem azért, mert bármit is jobban csináltak vagy máshogy paramétereztek. Sokszor kitárgyaultuk már ezt.
-
martongunar
junior tag
válasz
tisztavíz #7913 üzenetére
Ha nincs a listájukban a készüléked (én nem láttam), arra hivatkozva nyugodtan elhajthatnak. Ez is az ő saruk, hogy miért nem képesek megcsinálni ugyanolyan paraméterezéssel, ahogy a Telekom vagy ahogy a Digi csinálta, de ezt már kitárgyaltuk. A legjobb vowifi a Digié volt, ha jól emlékszem, a Samsung Galaxy S9-be az utolsó szoftverfrissítéssel bekerült a profilja, míg a Telekomé kimaradt belőle.
Tehát még1x: én azokról az esetekről beszélek, amikor egy megfelelő készülék a megfelelő wifi hálózaton van, mégis hibásan működik a vowifi. Egyébként ha nagyon akarják, látják, hogy ilyen esetekben is mi a probléma, csak egyszerűbb hülyének nézni az ügyfelet.
-
tisztavíz
kezdő
válasz
martongunar #7912 üzenetére
A Xiaomi Mi 10T Lite 5G-m VoWiFi képes, most is azon lóg Telekom kártyával (csak amiatt vettem, hogy bebizonyosodjon). Yettel-el ha fejreálltam sem ment. A 1220-at talán 20-30-szor is hívtam. A végén már a háttérben egyeztettek technikai kollégákkal, persze engem nem irányítottak oda, hiába kértem. A válasz mindig ugyanaz volt, 2022 utáni és náluk kapható készülékeken valószínűleg müködik, egyébként nem tudják garantálni. Ha szerinted felveszik még hibára is, sok sikert hozzájuk.
-
martongunar
junior tag
Ezt a dolgot meg az árnyalja, hogy egy megfelelően bekonfigurált (normális netkapcsolattal rendelkező stb.) pikocellával az összes 3G-t is tudó telefon megy. A vowifire sajnos ez messze nem igaz, főleg ami a Yettelt és a One-t illeti.
Szélsőséges példa, ha valakinél megszűntetik a pikocellát, vesz csak ezért egy támogatott, vowifi-képes készüléket és ugyanazzal a netkapcsolattal nem megy, akkor annak azért illik utána járni szolgáltatói oldalon is. -
dchard
veterán
válasz
martongunar #7910 üzenetére
Nyilván ha központi hiba van azt meg fogják oldani, de láthatod itt a topikban is, hogy ha minőségi probléma van, vagy egyszer csak nem jönnek be a hívások stb., egyik sem központi hiba, nem is foglalkoznak vele, mert túl sok a külső tényező.
-
martongunar
junior tag
Nem rossz a példa. Köszi a kiegészítést, így a jelen helyzet az, hogy ahol eddig volt pikocella, ott az internettől is függött a szolgáltatás, a pikocella meg vagy sz.r volt, vagy nem. Viszont a vowifi is részben szolgáltatófüggő, ráadásul egy központi hiba mindenhol hatással lehet a szolgáltatásra, nem csak lokálisan, így azok is szívnak, akiknek eddig a pikocella jól üzemelt. Az eleve nem jó hozzáállás, hogy a pikocellákkal eddig nem foglalkoztunk, akkor a vowifivel sem fogunk. A jelerősítőket jó, hogy írtad, azt nem tudtam, hogy még megvannak.
-
dchard
veterán
válasz
martongunar #7908 üzenetére
Rossz a példa, ugyanis a régi (3G-s) pikocelláknál sem foglalkoztak panasszal, mivel be nem lehetett bizonyítani, hogy nem az ügyfél gyászos internet kapcsolata az oka annak, ha szar a szolgáltatás minősége a pikocellát használó telefonoknál. A szolgáltató által telepített "jelerősítőket" (repeater) egyáltalán nem szűntetik meg, és ezekre van minőségbiztosítás is, mivel a szolgáltató saját infrastruktúrájának a része, ellentétben a wifivel. Ezt alá is támasztják az itteni tapasztalatok.
-
martongunar
junior tag
válasz
4Grider #7826 üzenetére
Tudom kicsit régi hsz., de szerintem a szolgáltatóknak igenis kell foglalkozni vowifi hibákkal. Tudtommal megszűntetik a pikocellákat és egyéb szolgáltató által telepített jelerősítőket és a hivatalos kommunikációjuk is az, hogy helyettük használjanak vowifit. Így minimum ezeken a helyeken kötelező is mennie a szolgáltatásnak.
-
dchard
veterán
Akkor frankón 3GPP ePDG FQDN-re rápróbál aztán ha működik működik, ha nem nem? Érdekes, tekintve hogy azért az IPSec részében elég sok féle proposal van, One-nál is volt olyan régebbi teló, ami olyan cipher suit-ot küldött amit már nem ettek meg. DPD paraméterezésben is lehetnek eltérések, egyik másik korábbi problmánál is gyanús volt ez utóbbi, de rendes trace nélkül nehéz bizonyítani.
-
jpeg
újonc
az Apple ad-e szolgáltató specifikus profilt vagy csak simán elengedi generikussal
One és Yettel esetében generikus profil van, azóta működnek mióta az iOS 17-el bejött az, hogy minden szolgáltatóval megy a VoWiFi (ha van mögötte szolgáltatás), hasonlóan a VoLTE-hez (ami még a Pro-M hálózaton is megy teszt IMS-el
).
Telekomnak van csak szolgáltató specifikus VoWiFi profilja az Apple eszközeihez. -
thomas77
senior tag
válasz
csaszi75 #7902 üzenetére
Nem tud wifi6-ot a routerem. Amúgy ez egy szolgáltatói eszköz. Minden alapbeállításon van.
A szifon nem akar átváltani sehová, mert repülőben van a telefon. De ha nem lenne bekapcsolva a repülő mód, akkor a gyenge térerő miatt VoWifin akarna felépülni a hívás. Ugye a szifonin nem lehet állítani, hogy melyik legyen a prioritás. Ő maga dönti el. Ennek az az eredménye, hogy ugyanúgy nem jön be a hívás, mint repülő üzemmódban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óra topik
- Apple iPad 11” (A16, 2025) - a táblagépek vanília fagylaltja
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bemutatkozott az ASUS ROG Crosshair X870E Apex alaplap
- Milyen processzort vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max - White Titanium - Használt, karcmentes
- UHH! Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1280P 16/1TB Iris Xe 4K UHD OLED
- Asus Tuf Gamer PC. AMD Ryzen 5 3600/GTX 1080 Ti 11 Gb/16 Gb DDR4/500 Gb M2
- Canon EOS 200D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel. (3870 vagy 42200 expoval)
- Xbox 360 E 500 GB Konzol Fekete
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest