- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Egy csokor, friss Galaxy S25 render
- Távozik a Honor vezérigazgatója
- Motorola ThinkPhone - gondold végig kétszer!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Windows CE fórum
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz ParmaBoy #15304 üzenetére
Tesla esetén nagyobb értékvesztés lesz, a kérdés mit nyer vele pl töltésen, illetve nem elhanyagolható mit nyer “szolgáltatásban”, értve hatótáv, méret stb. dolgokat együttvéve.
Nekem ugye volt I3-am, 70e km-t mentem vele szintén minimális javítási költséggel, most meg Model 3 van (13e km-t mentem vele eddig bő 7 hónap alatt), meglátjuk mi lesz a vége. Itt a garancia eddig ment a költségektöl, de ez egy 2x annyiba kerülő auto.
Nálam más volt a matek, tényleg sokat töltöttem itthon, most is ez a helyzet, illetve napelem termelésem is bőven van, minél többet megyek annál jobb a matek. -
ParmaBoy
kezdő
Szombat estere Draskovics eladta az i3-mat es szamot vet: [link]
Majdnem pluszban szallt ki belole beleertve az uzemeltest.Diffidati Con Noi
-
CharlieDrop
veterán
abszolút egyetértek, én csak a saját szempontjaimat írtam le, kvázi kiegészítésként.
Abszolút nem releváns, vagyis anyagilag nem járok jobban, de nem is volt szempont, mint sok más EV tulajnál, az otthoni ingyen töltés / 70 Ft-s otthoni töltés.
Ezeket nem számolom, mert hiába 70 Ft az áram, ki is kell építeni a töltőt, azon meg sokáig kell töltsek, hogy beérjen,Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #15299 üzenetére
Hát az elemes oldal megvan, csak a rendszám hiányzik (M3 SR+)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biga
őstag
válasz CharlieDrop #15300 üzenetére
De te nem is vagy early-adopternek vagy "évek ota" kategoriaba tartozonak szamito ha jol értem, illetve ha jol rémlenek a korabbi hsz-aid Ide tartozonak sokkal inkabb azok tekinthetök, akik mar a Prius I-en szocializalodtak, Leaf volt lehet az elsö mindennapi BEV-jük miota a modell megjelent, de a magyar viszonyokhoz mérve mondjuk az, aki az elmult minimum 5-8? éve BEV-t tolnak, de minimum egy PHEV-t, de ha nem is tehette meg régota, de minimum ennyi ideje tervezte és ez utan ugrott bele egybe.
Es még persze akkor is lhetnek kivételek...
Sokat beszélgettünk mar itt erröl a témarol: szerintem pusztan pénzügyileg - néhany specialis esetet nem szamitva - nem hiszem, hogy jelengeg biztosan kifizetödö egy atlag magan autohasznalonak BEV-re atallni. Ilyen specialis esetek lehetnek pl az erös otthoni aramtultermelés, vagy céges juttatasként mh-i töltés, esetleg kiemelkedöen magas, de az autonomiaba böven beleférö futas stb (ismétlemm maganfelhasznalorol beszélünk!) .
Ez sajnos szinte az egyetlen valos ellenérv a BEV-kkel szemben. Hat igen, szennyezni MINDIG sokkal olcsobb volt és lesz.
Ezt a hatranyt sok modszerrel lehet(ne) csökkenteni:
- "eltakarjuk" az arkülönbséget, pl allami tamogatassal (volt/van ilyen sok orszagban. Van vita rola, hogy mennyire hasznos, de végül is rövid tavon akar...)
- olcsobba kellene tenni a gyartast (végül is ezen dolgoznak a gyartok is, de pl pont a legutobbi Shadowbull-al folytatott beszélgetésünk alapjan ezt is lehet, hogy sikerül rosszul megoldani )
- dragabba kell tenni a "konkurenciat" (itt ICE). Hat a legutobbi javaslat amit hallottam pont ez volt. Ez mar sokkal realisabb megoldas lenne, mert legalabb töredék szinten belearazza a technologia a környezetre harulo potencialis indirekt költségét. Viszont sajnos ez nem tul szimpatikus - érthetö okokbol - az egyszeri felhasznalonak.[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
CharlieDrop
veterán
Pl. én sem ezért vettem.
alapból egy városi kis benzinest kellett váltani, tehát kb. Golf méretben kerestünk automata váltós autót.
Na ebből ha volt, akkor erős, többet evő autó volt.
Akkor kezdtünk elektromoson gondolkodni, márcsak a rövid távok sűrűsége miatt is.
Aztán jöttek az olyan EV extrák, mint az állófűtés/hűtés és társai, ebből kellett egy jobb hatótávú autó...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz WiZARD #15298 üzenetére
Nekem nincsen hol töltenem és a szemét bmw is emelt a tarifákon. Most nagyon felbasztam magam. Marad a lidl edzés közben... Pedig olyan jó volt az omw hpc 159 Ft-ért.
Milyen autód is van?
Egy M-essel is eltudsz járni lidlbe,oviba. Múltkor egy v8 gle-vel csapatta a csávó az általános iskolától gyerekekkel.[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #15297 üzenetére
Nem mondom, lenne amibe beülnék, de az nem a mindennapi lidl/ovi autó lenne, hanem hobbiautó.
Már a rendszámokat is kitaláltam hozzá (csak 5 jó szám hiányzik), Teslára menne az ELEMES-1, Ferrarira meg a FUSTOS-1Van jó füstös autó, ami élményt is adhat. De amikor random utcai 1.4-1.6, tdi, stb tucatautókból jönnek hogy de annak hangja van és EVnek nincs, meg az élmény és társai az nagyon vicces.
Az biztos hogy mindennapi használatban egy hasonló kategóriájú átlag füstöshöz képest nem hiányzik a hang, rezgés, váltó, bemelegítés, hűtés, olajcsere, benzinkútra járás, távoli hűtés/fűtés hiánya, stb.
Csend van, nulla vibráció, mindenhol max erő, nem kell hogy visszaváltson, ha padlózom se nézik messziről hang alapján hogy nézd már ott nyomja a hülye, beülök és lehet padlózni, utána kiszállok, reggelre fel van töltve a garázsban, mindig előfűtve/előhűtve.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
FIREBLADE78
addikt
válasz WiZARD #15292 üzenetére
Bmw m2. Most nagyon rávagyok izgulva. Ha eltudnám adni jó áron az i4-et. Viszont ott van a fillérbaszás. Fent tudnám tartani? Mennyi lehet a költsége? Nem pályáznék vele. Ahhoz nehéz is. Annyi pénzem soha nem lesz,hogy játszósnak legyen egy ilyen kaliberű autó. Viszont annyi szeretem az evt. Hang hiányzik (mármint a szép hang). M50 is elég lenne,de ott ha vered neki,hatótáv mennyi?250? Nálam a 40-es is 300
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biga
őstag
válasz Mauzes #15293 üzenetére
En nem keverném a 2 problémat. Attol, hogy egyes orszagokban az atlag kereset még mindig csak arra elég, hogy a lvilag leggazdagabb 10 és nem 1%-ba sorolja a lakoit mag csak nagyon indirekten kapcsolodik egy olyan problémahoz, ami viszont nagyon is érinti a 100%-ot.
Szerintem az altalad emlitett kérdésre nem is az EV vasarlas, hanem ugy altalaban az egyéni közlekedés radikalis ujraértelmezése lenne a kérdés (mint egyébként a vilag 90%-nyi, a Mo-nal szegényebb régioiban sem ez a kérdés)''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz gorbep #15294 üzenetére
Én egyelőre nem látok drasztikus emelkedést az olajban (adóban lehet, bár választások is jönnek). Bár a decemberi 72USD-ről most pont felment 80-ra, de ha visszanézed 2024-et akkor kvázi stagnál az ár, 70-90USD között ugrál foyamatosan. Gyakorlatilag a 2022-es 112USD-s csúcsról már 2022 decemberére lejött 80-ra, és azóta ezt a 70-90USD közötti árfolyamot tartja a Brent. Jelenleg is 80USD, tehát 2022 decemberi szinten van. Ettől persze még bármi lehet, mostanában eléggé kiszámíthatatlan minden és még csak most jön a szöszi...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
válasz Mauzes #15293 üzenetére
Azért a közel 1000 Ft-os üzemanyag majd pont emiatt átrendezi a piacot... ezt mindenki kihagyja az egyenletből...
A jövedéki adó marad lassan a legbiztosabb állami bevétel, én számítok a további emelésére, és az elemzők az olajár további emelkedésével számolnak...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Mauzes
addikt
"akik tavolabbra latnak a fillérb@szason", " ha mar magatol nem képes erre rajönni"
Szerinted egy olyan országban, ahol az emberek fele kevesebbet keres havonta, mint nettó 300k, és 80%-a kevesebbet keres, mint nettó 500k, ott majd tömegesen vesznek az emberek EV-t a zöld tudat meg a technofília miatt? Vajon tényleg azért nem vesznek EV-t, mert nem képesek rájönni valami nagy igazságra?
-
biga
őstag
válasz stickrs #15289 üzenetére
" hogy senki nem fog több költségért önszántából megválni a jól megszokottól ( belső égésű)."
Szerintem a villanyauto tulajok nagyobb része (a mar évek ota BEV-vel jarok meg megy szinte biztosan) 2 okbol alltak at: zöld-tudat, esetleg az ujdonsag, technofilia.
Ha visszaolvasol itt ebben a topicban is hosszasan vitaztunk mar a kérdésröl. Bar közel sem elegen, de azért szerencsére elég sokan vannak olyanok, akik tavolabbra latnak a fillérb@szason, és nem pusztan a mentén allnak at, mert ingyen van a parkolas vagy kisebb az ado, hanem mert esetleg biznak benne, hogy ezzel is hozzajarulnak ahhoz, hogy ne essenek le a madarak a fakrol, illetve akar még az unokaknak is jusson belélegezhetö levegö.
Ettöl még persze jobb lenne, hogy a hozzad hasonlokat - ha mar magatol nem képes erre rajönni - valami ösztönzö segitségével (vagy valami szabalyozassal) mégis csak eltolnank ebbe az iranyba, de hat a jelenleg egyre erösödö populista, nem egyszer erösen klimaszkeptikus politikai erök (mint ami ausztriaban is jelen van - lehet, pont részben ennek is köszönhetöen (örök élet - ingyen sör igérete persze) - ezt egyre nehezebbé teszik.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
stickrs
senior tag
válasz CharlieDrop #15288 üzenetére
Nem a trabant vs taycan összehasonlítás a lényeg, hanem, hogy senki nem fog több költségért önszántából megválni a jól megszokottól ( belső égésű).
Én tudom az előnyeit, nem véletlenül van 3 éve elektromosom. A lényeg az lett volna, hogy ha nem valami ésszerű módon oldják ezt meg, az betehet elég szépen a tervezett elektromos átállásnak, főleg, hogy az új elektromos autó vásárlások több mint 80%ban céges autók lettek az utóbbi években, és azok többnyire a költségeket elég jól átszámolják.
Na de sorry az offolásért, majd meglátjuk mi sül ki belőle.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
CharlieDrop
veterán
válasz stickrs #15287 üzenetére
nem tudom, tuti hülye vagyok, de életben nem számoltam ki, hogy megéri-e.
Mert ennyi erővel járhatnék egy trabanttal is, oks az már túl öreg, de legyen mondjuk egy legkisebb motoros bármi, ami elvisz A-ból B-be. Tuti olcsóbb, mint bármi más és annak az árkülönbsége se jön be soha sem.De nézzük kategóriát, nekem megérné a felárat, mert tudok álló helyzetben fűteni, hűteni, első hátsó ülést fűteni-hűteni, kormányt fűteni és ez csak amolyan alap, nyomhatnám tovább, ugyanez szerintem nincs meg egy benzines konában, de szerintem egy 1-es BMW-be se, de Audi A3-ba és A Mercibe se...
Amúgy e-autó nem költségben, hanem környezetvédelemben érheti meg.
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
stickrs
senior tag
válasz chungey9 #15285 üzenetére
Teslanal itt is kevesebb van beleírva, az Ioniqba, meg sógor Nirojában pedig a rendes katalógus adat.
CharlieDrop
Pont ez a lényeg, az a plusz minusz 1-2 liter itt kb senkit nem érdekel. De ha egy ugyanolyan kategóriás autót nézünk, és pl egy 64es konának a nagyaksis verziójának 500euroval több a biztosítása mint a benzines változatának, akk itthoni töltéssel számolva is kell min. 10.000km hogy nullán legyen az ember ha 5eurós 100km-nkénti különbséggel számolunk (ez a mostani itthoni töltéssel van számolva /au/), és nagyaksis kis teljesítményű autóból meg nemsok van, azokkal általában jár a több ps... szóval ha teljesítmény alapú adózás lesz akkor kuka az egész kb, max akinek napeleme van nekik éri meg. 1-2 literes különbséggel meg főleg nem jön ki a matek.Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
CharlieDrop
veterán
válasz stickrs #15283 üzenetére
Nem tudom, most töltöttem viszonylag drágán, így téli üzemmódban kijön vagy 5 literes fogyi, az elmúlt 10 évben volt pár féle dízelem egy sem evett 6-nál kevesebbet télen.
De ha olcsóbb helyen töltök (még mindig nem otthon), akkor 4,7-re jön ki, még az is jó.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
chungey9
tag
-
stickrs
senior tag
válasz chungey9 #15282 üzenetére
Pl nálunk e-niroba is 204le van beírva és a model 3 LR-be is, egy nirohoz/konához ha hozzácsapnak 410k ft adót az ugy nemrossz.... nyilvános töltés minimálisan olcsóbb mint egy dízel, most a biztosítás is, szóval ki venne elektromosat? Ha nem tudnék munkán ingyen tölteni akkor én is adnám el, és vennék egy dízelt. De ha súly alapján lesz az adózás mint ahogy németeknél lesz, nem pedig teljesítmény alapján az még a jobbik eset.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
chungey9
tag
válasz stickrs #15279 üzenetére
Kérdés mennyire genyák, mert az elektromosoknál a forgalmiban itt Mo-n nem 200LE szokott beírva lenni, hanem kevesebb, mert a valóságban az elektromos auto csak korlátozott ideig tudja a 200LE-t leadni. Legalábbis régebben ez volt a rendszer...
Ettől függetlenül nem hiszem hogy jó ötlet az elterjedés elején extra adókkal terhelni a e-mobilitást.Azt is hallani sokan megelégelték hogy Dubai-okat építenek a mi üzemanyagköltségünkön, ezért erőltetik az átállást, nyilván van ellenlobbi is.[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
válasz CharlieDrop #15278 üzenetére
Ev menü..katt az autóra majd fenti vonalak azt hiszem és ott fogyasztási adatok.
stricks: nálunk biztosítási díjba nem is volt semmi kedvezmény.
-
stickrs
senior tag
Na Ausztriában tervben van/szinte fix, hogy idéntől elveszik az adókedvezményt elektromos autóknál, szóval egy 200 lovas elektromos kötelező biztosítási díja is annyi lesz mint egy ugyanilyen erős benzinesé... nemtudom Mo-n hogy van (soha nem éltem ott) de ha ti is adómentesek vagytok, akkor lehet tanul majd a kormányotok az osztrákoktól, és nálatok is behozzák ugyanezt.. na meglátjuk a végleges törvénymódosítást ha döntenek róla.. ez nekem egy plusz 1000eur kiadás évente ha semmi engedmény nem lesz, hanem egy az egyben lóerőre alkalmazzák..
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
bigdigit
addikt
válasz CharlieDrop #15276 üzenetére
Csak megfigyelés. Az elektronika fogyasztásához számolja a Kona. Csak 2 ülés meg kormány ment. Néztem épp mennyit mutat bekapcsolva illetve ki.
-
bigdigit
addikt
válasz CharlieDrop #15274 üzenetére
Kona kb 2-300 Watt az ülés és kormány együtt.
-
CharlieDrop
veterán
válasz axioma #15271 üzenetére
Nekem pl. kevés csak az ülésfűtés, mert a pára miatt járatok levegőt, ha az nem meleg, hanem kinti, akkor pár fok alatt már kellemetlen, vagy ha nem süt a nap, szóval letojom, igaz a fogyi az egekben, de ezen ilyenkor nem fogok spórolni
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
axioma
veterán
hat nalunk a gyerekek mar nagyok, de jellemzoen az kenyelmesebb hogy nem kell kabatot ledobni majd visszaoltozni (mert ha nem akkor meg mikor kiszallsz akkor lehet jol megfazni), mondjuk kulterbol kulterbe kozlekedem igy ahhoz vagyok oltozve, me'g ha csak partiz meter is - fazos vagyok; aki garazsbol garazsba megy annak nyilvan nem kenyelmes a hideg auto utkozben
Ellenben: amperaban van ulesfutes, igaz csak elol, szoval ott azt elobb kapcsolom, mint a levegot. Az ion-ba meg vettem szivargyujtos melegitos ulesvedot... az egyetlen gond ha egyuttal para is van es le kell csapatni a szelvedorol (hideg levegovel is megy nem az a gond, hanem hogy a hideg levego jon akkor homloktajra - bar ugyes napellenzozessel elterelheto reszben), szoval ilyenkor jobb raadni egy kis kakaot -
hito
nagyúr
válasz axioma #15269 üzenetére
Nem is gondoltam volna, hogy 20%-ot elvisz a fűtés. Mondjuk akármennyit is fogyaszt, a két jómadarat (3,5 illetve 7 évesek) csak nem hibernálnám le szívesen azért, hogy apa 10km-rel többet ki tudjon szedni az akksiból
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
axioma
veterán
Attol is fugg pl., hogy garazsbol indulsz vagy hidegbol. Ja es +2 oC alatt bekapcsolja a motort mindenkepp, elomelegiti, kikapcsolhatatlan feature akkor is, ha nem kell majd egesz nap. De ez egy 0.125 literes buli, ha csak 1x kell, persze ha hideg van, egy utvonalon tobbszor is elofordul hogy elinditja.
Nem tudom hogy az ampera mennyit vesz le, az ion cekaszfuteses es kb. 20%-ot szokott, de mivel ha mar befutott akkor leallitom, igazabol csak az szamit hogy mennyi ido felfuteni, az alatt veszik el a 20%. (De en nem szoktam csak extrem esetben futeni.) -
hito
nagyúr
válasz axioma #15267 üzenetére
Értem, köszönöm a választ! Tényleg sok jót olvasok róla. Igazából sokszor még a napi 35-40km is bőben jó lenne. Megfagyni télen viszont nem akarok az autóban. Gondolom egy kellemes hőmérsékletre állítva azért nem felezi le a hatótávot
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
axioma
veterán
face ampera csoport, ferjem van benne es multkor kerdeztem, mar vannak beirasok hogy cserelgetnek reszegysegeket akkubol, de nem az auto ara me'g egyszer (azaz rentabilis a csere).
Azert akkuvigyazassal tartalekolva is mennek ma telen 35 km-t, 21-2 evesen, az km-arban egy ingazashoz boven sporol (firmware-tol fuggoen 45-55 km hatotav teli akkuval, persze nem vagy minimalis futessel). Hosszu utaknal kevesbe jon ez vissza. -
Vesa
veterán
válasz WiZARD #15252 üzenetére
Én sem értem, honnan jönnek az ilyen infók?
biker
A Netrisk fura volt, pl. nem szerepelt a listában az a biztosító, ahol végül kötöttem. Azzal pedig máskor is találkoztam, hogy a biztosító honlapján olcsóbb volt egy biztosítás, mint a Netrisknél. Éppen ezért, én már csak árösszehasonlításra hasnzálom, hogy a nagyságrendeket lássam, aztán egy minta levelet küldök minden szóba jöhető biztosítónak, és kérek konkrét ajánlatokat. Így sikerült nekem is az említett összegért kötni, de a Netrisk sem milliós biztosításokat hozott ki, 400-700k között volt, kivéve a KH-t, aki valóban 1M felett ajánlott ki. Összevetettem a tartalmukat, én nem láttam drasztikus különbséget a lopás, törés, üvegkár, és egyebek kapcsán.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
hito
nagyúr
Sziasztok! Nagyon új és kifejezetten műveletlen vagyok a témában, de egyre jobban kezd foglalkoztatni az öregedőben lévő dízelem hibriddel történő helyettesítése. Mivel anyagilag finoman szólva is korlátozottak a lehetőségeim, bő 10 éves Opel Ampera/C. Volt-okat nézegetek, erről viszonylag jó véleménnyel van a piac és a tágabb ismeretségi köröm is. Néhány kérdés ehhez kapcsolódóan:
- a szokásos szabad-e, érdemes-e ilyen korsodó hibridekkel foglalkozni? Természetesen ami engem is foglalkoztat, hogy vajon milyen állapotban lehetnek ezek az akksik és meddig maradnak még használhatók
- próbáltam kiszámolni Ft-ban a tisztán elektromos használat fogyasztását, de nem tudom jól csináltam-e. 20kWh fogyasztással és 39Ft/kWh adatokkal számolva az egyik kalkulátor 780Ft/100km-t mutatott. Lehetséges ez?
- gyengém az összkerékhajtás. Milyen hasonló árban lévő típusok vannak, amiknek az elsőkerék hajtását a benzinmotor végzi, a hátsót pedig a villanymotor? Peugeot 3008 volt ilyen, de az nem jöhet szóba (óva intettek tőle).
- érdekes lehet még az '14 körüli Outlander PHEV is. Elvileg azok is tudnak 50km-t villany üzemmódban. Erről mi a vélemény? Esetleg egyéb ajánlott hibridek 4MFt alatt?
- vagy nyugodjak le a fenébe és maradjak a jó kis 2012-es 1.6Hdi-nél. Az is elvan 5-5,5L körül és gyakorlatilag a legmegbízhatóbb autóm a teljes 20 éves tapasztalatomat figyelembe véve. Fene gondolta volna 3 éve, hogy pont egy franciára fogom ezt mondani Előre is köszi a tippeket!
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
axioma
veterán
varj, nem egyrol beszelunk
arrol, hogy ha 100e a hatar, akkor tuti hogy az osszes kozmetikai bajt ratoljak az adott biztositas tulajdonosai -> magasabb varhato karteritesi atlag (vagy ha'nyad) -> magasabb dij, mint amit kihasznalnek
szoval ez _nekem_ tiszta penzkidobas lenne
akinek meg patyolat auto kell, annak vszinu dragabb osszessegeben a magas onreszuvel megoldani, tehat ezek nem terhelik azt a biztositasi matematikat mikor dijat kalkulalnak, tehat jobban jarok vele szubjektive
lakasbiztositasnal is a legenyhebb amit me'g a hitel elfogad az jo nekem[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz axioma #15262 üzenetére
attól hogy van biztosításod, ha nem akarod ráterhelni, megcsináltatod okosba. senki nem kötelez csak cascora ha van casco-d
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
a magas onresszel pont azt lehet kivedeni, hogy a bizt.dijba belekalkulalodjon a karcolas javitasanak a'ra... ha baj van, fizessen, ha nincs baj, akkor nem patika allapotra akarom hozni a kocsit, csak hasznalati erteket ne veszitsen
szoval szerintem mind a ket iranynak megvan a megfelelo kozonsege (nem mintha valaha is kotottem volna cascot sajat kocsira, az amperara is csak azert van, mert mondtak hogy ha elolrol torik kicsit akkor is baromi draga - aztan megkotes utan 1.5 ev covid, alig mentunk vele, meg honapokat allt egyszer szervizben nem is casco hanem masik kotelezoje javitasara... nem egyertelmuen pozitiv a merleg, egyszer fizetett, talan nullszaldo korul) -
veterán
magas casco önrésszel nagyon ritkán fog fizetni vagy csak korlátozottan véded így az autót..
Pl megkarcolsz egy elemet és újra kell fényezni nincs 400k... (60-100k körül fényeznek most talán egy elemet) jégeső miatt kár nekem 150e volt még arra sem érte meg a cascót használni ... az autóban 4 év alatt a 3. szélvédő van (kavicsfelverődés miatt) így 10% önerő van nekem üvegre a casco miatt (ott nincs minimum összeg) az e208as cascója 260e / év volt ... most anyósomnak ugyanaz nem cégként vidéken 130e / év -
aneda
senior tag
Az hogy bosszant, azt az indokot nem lehet szembeállítani azzal, amit kiszámolsz/kiszámolt a kolléga. Én is a magas CASCO önrészre fogadok a jóval kedvezőbb díj végett, több saját autónál ez is lehet egyfajta kockázatközösség.
Az üvegkárt sok esetben máshogy kezelik a biztosítók.
A céges biztinál egyetértek veled, az nem játék, ott pont nem sokat lehet spórolni, ha csökkented a kárértéket.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
biker
nagyúr
válasz WiZARD #15257 üzenetére
én max 100k/10%.ot írok alá, így is bosszant, hogy ha "kicsi" a kár, akkor minek fizetem a cascot.
gyakorlatilag arra fizetsz, hogy egy kő beveri a szélvédőt, fizetheted 100%, akkor mire jó?ugyanez a lakásbiztosítás, mennyi ajánlatot kapok, hogy hülye vagy, 40-50e/év, én 13e-ért biztosítom. ja hogy kevés ingóságra? ja napelemre nem? ja ev töltőre nem? ja kisállat felelősség meg háztartási baleset sincs benne? ja másodlagos villámkár se? ja akkor minek?
vagy a céges... köti mindenki a villanyszerelős alapbiztosítást, hogy legyen valami, fizet 5m-t talán. ahha, mi olyat kötöttünk, ami 25/50m (25m/kár 50m/év kifizetéssel), csak belegondolva, mi van ha létra rádől a teslára ahol épp szerelünk? vagy bármi történik?
ja és benne van árukészlet biztosítás meg termék-felelősség biztosítás is. nem csak kivitelezői.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
Netrisken teslára is beteg árak jönnek ki. Ott a csoportban is van ügynök aki jó áron köt, nekem egyéb ügynök hasonló áron köti ugyanazt, mondhatni baráti a viszonyunk vele, huszon éve vele kötünk minden biztosítást, eddig nem b*szott át, bízok benne hogy most se ajánl vállalhatatlan dolgokat.
Nem tudom mit írtam alá, bízok benne hogy a másik párezer tesla tulaj közül volt aki elolvasta és beírta volna a csoportba ha gáz lenne
De eddig se a biztosítás kötni kívánók oldaláról nem találkoztam ilyen jellegű panasszal, se a biztosítottak/kárt szenvedettek oldaláról nem, szóval bízom benne hogy annyira nagy gond nem lehet.Igen 400k/10% az önrész. De ha csak 2 évig kármentes vagyok már jobban megéri, mint 100k-s önrészért fizetni évi 150k felárat. Ennyi kockázat nekem belefért és már a nyerő oldalon vagyok.
Én továbbra is tartom hogy a milliós casco az bullshit. Persze utcán is jött már oda hozzám bácsika hogy hú tesla és az milyen drága, ugye volt vagy 50 milla.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biker
nagyúr
válasz WiZARD #15252 üzenetére
nem bullshit, van olyan szar feltételekkel casco, ami ennyibe kerül, jóérzésű ember a feltételek elolvasása után dobja.
Biztosan tudod mit írtál alá?A konára volt 480e az éves casco netrisken. teslára a tesla csoport folyamatosan azzal van tele, hogy 700e alatt alig van rá casco
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
Mondjuk pár nappal ezelőttig legálisan nem is mehetett volna utcára ilyen aftermarket leddel, szóval el tudom képzelni, hogy milyen nem streetlegal ledcsodákat árultak itthon boltokban. Ezt tényleg ne hasonlítsuk gyárihoz
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15249 üzenetére
Nem mondtam, hogy van értelme. Nem is én vetettem fel, de mint elméleti kérdés érdekesnek tartom. Es mindenképpen ravilagitana azért az arkülönbségre . Plané, hogy ez esetben a vételar nem tartalmazza a munkaköltséget, a marketinget stb. Tartalmazza persze az adott alkatrész kifejlesztését és a többi itt is....
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
WiZARD
addikt
Ez az állandó bullshit a milliós cascoval.
Persze biztos van olyan is, szar helyen kötve, stb.Nekem az új Model3-ra, budapesti céggel, bonusz nélkül 220-ról indult 3 éve a cascom, azóta csökkent picit.
Faternak LR Y-ra 550 körül van.szóval az átlag biztos nem 1 milla. legalábbis kéne ezek mellé egy 2,3 millás casco hogy kijöjjön ez az átlag
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
WiZARD
addikt
-
biker
nagyúr
"de azt azért tényleg érdemes kiszamolni, hanyszor lenne dragabb egy auto, ha egyesével, gyari alkatrészekböl te akarnad megvasarolni az utolso csavarig."
legalább tucatnyi ilyet láttam már, hazai forrás suzuki swiftet számolt össze, ami akkor sok éve volt 3.5mFt és valami 15mFt jött ki, és sok mindent csak tippelni lehetett, mert nem minden kapható.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biga
őstag
Biztosan nem az, de azt azért tényleg érdemes kiszamolni, hanyszor lenne dragabb egy auto, ha egyesével, gyari alkatrészekböl te akarnad megvasarolni az utolso csavarig.
Nyilvan van arkülönbség a te arad meg az ö ara között, de nem lennék meglepve, ha itt inkabb 10 vagy többszörös szorzo lenne a végösszegben. Bizony vastagon, nagyon vastagon tesznek a gyari alkatrészre, és nem feltétlenül azért, mert ennyivel jobb lenne a minöség, inkabb azért mert megtehetik.
Ezen lehet mérgelödni, vagy lehet helyeselni, kinek hogy, de végül is egy valasztasa van az egyszeri vasarlonak: megveszi a durvan tularazott gyarit, ha gyari minöséget akar.
Ja, nem, van még egy valasztas: lehet sajat autogyarat épiteni''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biker
nagyúr
Én azt tudom, kollégámnak a legalapabb kona van, normál izzós volt, kb 3 éve szenved mindenféle ledekkel bele, talán a hatodik szettnél jár, és majdnem mind hazai boltban vett, a legelső volt alis. pár hónapot bírnak, elkezdenek villogni, kihagyni csíkot. a 20ezres izzók is.
Én 5 évig mentem a gyári ledes konával, 100e km-t, és ezzel is adtam el.biztosan nem UGYANAZ a minőség
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Értelek, és van ráció abban amit mondasz, de ez csak az egyik része. Ha onnan nézed, hogy egy normál izzós megoldású fényszóró tényleg tizedébe került egy normál LED-esnek, akkor sem tudom ezt összerakni. Ha pl. 100k egy hagyományos fényszóró és 800k egy mezei LED-es, ott mi adja a különbséget? Nagyfényerejű LED árának+a minimál elektronikának utána lehet nézni, és bár nem vagyok naprakész benne, de úgy rémlik, nincs 8x-os szorzó. Az egyéb paramétereknek pedig a sima régi fényszórónak is meg kellett felelnie, tehát ezek nem indokolhatják az árkülönbséget (pl. foncsor kialakítása, stb.).
Vagy mondjuk van egy 35milliós PHEV autó, amiben a fényszóró darabja 2millió, akkor se nagyon adja ki a matek, mert a 2db már 4M, és még hol vagyunk az akkupakk, inverter, villanymotor, részecskeszűrő, normál ICE motor, automataváltó, kasztni, ülések stb. stb. számolgatásától? Nekem nem jön ki a matek, de vállalom, hogy nem értek hozzá..
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
válasz atirag #15241 üzenetére
Zoét csak akkor, ha van 3x10A-ed legalább tölteni, de inkább 3x16A
egy fázisról, vagy kevesebb áramról nem fog menni. vagy tetemes veszteséggel, vagy tönkremegy az OBC gyorsanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
atirag
őstag
Üdv. Új vagyok a villanyautós kérdésben. Tervezek venni egyet a feleségemnek. DE!
Ami fontos: a táv amit megtesz naponta az 50km Ha 70km-t biztosan tud akkor azzal meg tudnák elégedni ha olcsó az autó. Itthon tölteném csak. 3x16A van abból 3x10A-t gondoltam az autónak.
Szigorúan cél jármű. Elsődleges autó van amivel hosszabb távra lehet menni. Nálunk a hosszabb táv 3-500km.
Több autót nézegettem már és a Zoé volt eddig a legjobb. Bár eddig is több helyen olvastam azért,hogy kell azért szervizbe járni vele. Itt ebben a csoportban méginkább kiderült ,hogy így van. Így azért akkor nem szívesen választanám azt. Sem időm se idegem nem lenne hozzá😊 Amik itthon vannak autók azokkal csak a kötelező dolgok vannak. Eddig😊 Kopp kopp.
A vw e-up-ot is néztem és tetszik is ,de ott a technika elvileg nagyon elavult. Főleg a lassú töltés.
3M körül terveztem.
Köszönöm a véleményeket. -
biker
nagyúr
Túl sokat dolgoztam mind élelmiszeriparban, mind multi gyártónál, hogy ezt elhiggyem:
"ha egy utángyártó cég -ami sok esetben a gyári beszállító is-, negyed áron képes adni ugyanazt a fényszórót"Hidd el, nem ugyanaz lesz. megtévesztésig hasonló lesz, meg teljesen kompatibilis, de nem ugyanaz.
És erre tényleg rengeteg példa van, ugyanabban a konzervgyárban ugyanazt a vagdalthúst 5-6-7 féle recepttel gyártottuk ennyiféle áron.
Vagy épp ipari kéziszerszámokat saját márkanév alatt meg anélkül, hiába volt minden kompatibilis, megszólalásig hasonló, oka volt hogy valami nem brandelve ment ki.És itt nem akkus fúrókról beszélünk, hanem olyan pántoló gépekről, amik 2500-3000€ ársávban mozogtak eredeti márkanéven, és egy létrehozott al-brand néven "ugyanaz" 1800€ volt.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz gorbep #15230 üzenetére
Tipikus reakcio arra, hogy tévedtél, és fáj beismerni
Pontosan azt írtad, csak a dlp chip kell bele holott nem.
ennyi. A többi a fájdalom kivetítése, és a szavak értelmének tekergetéseElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
válasz gorbep #15221 üzenetére
Én ezt onnan közelítem meg -laikusként-, hogy ha egy utángyártó cég -ami sok esetben a gyári beszállító is-, negyed áron képes adni ugyanazt a fényszórót, akkor hogyan lenne a gyári alkatrész három-négyszeres ára visszavezethető technikai okokra (most arra nem térek ki, hogy a LED korszak előtt is láttuk az utat az autók előtt, mégis csak fele/negyed annyiba került egy fényszóró, pedig annak is ki kellett bírnia +40-40 között és egyebek)? Emiatt elég nehéz meggyőzni arról, hogy reális lenne egy LED fényszóróért 1-2M/db ár a gyári esetében. Nyilván drágább a gyári ezzel nincs gond, de a mértéke irreális, újabban elgurulni látszik a gyógyszer a gyártóknál.
Félreértés elkerülése végett: én kezdetektől a sima LED fényszórókról beszélek, nem a Digital light/Laser/Active Matrix megoldásokról. Ugye onnan indultunk, hogy az Ioniq-ba 800k egy sima mezei LED fényszóró (ami a tesztek szerint még kifejezetten gyenge is egyébként). Ez irreál!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #15210 üzenetére
320k-t fizetek 10% önrésszel az 1 éves Mercedesre, 5db kiegészítő akármivel. Bár tény, volt olyan biztosító is aki lazán benyögte az 1,2M/évet CASCO-ra. Elég nagy a szóráas úgy tűnik.
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
válasz CharlieDrop #15231 üzenetére
Ezek szerint Ti vagytok a célközönség... hajrá... egy koccanás után nevetve leszurkolod a 2 x 10 000 EUR árat a lámpákra, mert szerintetek van ebben ekkora műszaki tartalom. És elégedetten hátradőlsz, nem volt kidobott pénz...
Ennyiért egy normális biztonságos vadonat új autót kellene adni...
másik oldalról a gyártót is megértem, ha az egység sugarú felhasználó hajlandó érte ennyit fizetni.... miért is ne??
Csak szomorú vagyok, hogy ez a helyzet, és még tapsikolunk is hozzá...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
mert a lámpának van saját kamerája?
És ha összetöröm és megveszem az új lámpát 1M felárral ahhoz kapok kamerát meg vezérlőt? Meglepődnék...
Látom kötekedős kedvedben vagy, hagyjuk!
Mester! Ma is sok újat tanultam tőled... Megkövetlek...
Tényleg nem tudtam hogy az aktív mátrix lámpának saját kamerája van... De ígérem megjegyzem...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15224 üzenetére
Sztem a DLP chip maga tovább bírná mint az i3...
A LED fényforrás úgy gondolom bírná a rezonanciát, a fénye csökkenne le a 20-50 000 óra után. Alapvetően az i3 LED forrása szerintem nagyjából hasonló, abban nincs nagy plusz truváj...
Alapvetően az elektronika és a hűtés nincs rezonanciára tervezve... ez tény. De nem is úgy értettem az összehasonlítást, hogy Duct Tape-el ragasszuk a kocsi orrára...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
válasz gorbep #15225 üzenetére
“a sima lámpa ezeket ugyanúgy tudja.... abba már csak a DLP chip kell plusszba”
tehát a síma lámpa helyére(!!) beteszem az aktiv matrixot, és semmilyen egyéb szenzor, kamera, képfeldolgozó processzor sem kell hozzá, menni fog?mintha azt mondtad volna értesz a témához, de ez továbbra is bullshit
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz gorbep #15223 üzenetére
Ja annyiban hülyeseget írtam, hogy ne az egész kép legyen fekete hanem a kép közepére tegyél egy fekete képet, mintha itt te lennél a szembejövő akit ki kell takarni, ne vakuljon meg, de a többi részt világítsa meg a fényszóró
ez a fő funkció amit keresünkElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Pontosítok, optikai szempontból tudja azt:
- Szerintem fényáramban tudja azt (típus függően akár sokszorosan túl is teljesíti)
- Kontrasztban tudja azt
- Élettartamban minimum megközelíti- Frekvenciában sokkal gyorsabb
- 1 helyett 3 Chip van benne, azaz ebben a tekintetben 3 autó lámpát lehetne belőle csinálni...Ok, burkolat, ütközés, remeteszex... abban jobb a lámpa...
De a sima lámpa ezeket ugyanúgy tudja.... abba már csak a DLP chip kell pluszbaÍgy részletesen átgondolva sem tartom reálisnak a milliós felárat egy sima LED/Laser fényszóró és ugyanezen fényszóró aktív mátrix kivitele között...
Persze tévedhetek is, nem zárom ki... de nem látok ekkora értékű plusz műszaki tartalmat.
Szerk: Jut eszembe láttam TESLA fény Showt falon. Azokat az optikai paramétereket szemre tudja egy olcsóbb DLP projektor.... Mielőtt MarhaRépa beírja az "csak " TESLA nem BMW.... de ha jól emlékszem ua a DLP chip mint a BMW-ben, és HELLA gyártmány...
És persze a tévedés jogát fenntartom... ez nem hivatalos műszaki szakvélemény
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz gorbep #15221 üzenetére
De jövő héten megnézem, referálok.... de tippre talán látszik, hogy pislákol benne valami, talán meg tudom különböztetni a kikapcsolt állapottól... LCD-nél látok egy halvány szürke fényt a lencse mögött... de a vakítás még ott sem jön szóba.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
válasz gorbep #15221 üzenetére
Az igazság az, hogy pontosan azt írtad, egy 4k dlp laser projektor minden paraméterében túlteljesít egy aktív matrix lámpát
nem a csipet, nem a maszatolást, termék termékkel! Ne tekerd ki a szavakat, ott van leírva
”Csak példának színes 4K DLP Laser projektor mennyibe is kerül? Minden paraméterében túlteljesít egy aktív mátrix lámpát... megérett az autó ipar a pusztulásra, vicc amit az árképzéssel művelnek... ”
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Ugye tudod, hogy DLP chipről beszélünk nem LCD projektorról?
Amúgy napi szinten különböző technológiájú és márkájú projektorrokkal tartom az órákat. (van közöttük több milliós készülék is) a DLP projektorba ha fekete a kép, simán belenézek, kicsit sem vakít. Van színmérő laborunk, akár meg is tudnánk mérni. De világítótestekkel és fényforrásokkal foglalkozunk, nem projektorokkal.
Egy közepes árú DLP projektor simán tud 50 000 : 1 ANSI kontraszt arányt.... akit ez vakít, az forduljon szemorvoshoz...
Üzem élettartam 20-50 000 óra... ezalatt egy autó hány km-t megy? Csak sötétben is?
Autó fényszóróval nem hasonlítottam, de egy 5000 lm-es DLP Laser projektor szerintem érzésre még erősebben is világít mint az i3-am tompítottja. De így is van jól, mert ha az villantana egy bukkanó miatt a szemedbe, pár 100 m-en semmit se látnál... az autó tompítottja csak bántó, de attól még látok simán.
Azt vitattam, hogy egy DLP chip beépítése (különösen gyártói áron) indokolja e a milliós felárat az aktív fényszóróban.... szerintem továbbra sem... Te erről mást gondolsz. Nem baj, ha nem értünk egyet...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #15219 üzenetére
Az ügyfelek szempontjából hogy lenne a Conti a felelős? Az ügyfél a BMWvel áll kapcsolatban, nem a Contival. Fel sem merül ez a kérdés az ügyfél-BMW viszonyban.
Hogy a BMW hogyan boltolja le ezt a sztorit aztán a beszállítóval, az meg a kettőjük üzleti ügye, és marhára nem magától értetődő.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15217 üzenetére
Szóval akkor nem is a Conti a felelős?
Úgyis megyek hozzájuk a jövő héten... hivatkozhatok rád, mint hivatalos belsős BMW forrásra?
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
válasz gorbep #15209 üzenetére
szerintem nézd meg a fénykibocsátását és az árnyékolt területek valóban 0%-ra tudja egy vacak projektor vagy nem.
aztán magyarázz a filléres megoldásról. Ez amit írtál, arról árulkodik, hogy lövésed sincsDe tudok egy kihívást. fogj egy projektort, állíts be egy fekete képet (nem kikapcsolt, hanem fogj egy fekete képet és megtekintőben nyisd meg, aztán nézz bele.
Utána ha még látsz, tegyél egy fullfehéret, és világíts ki az utcára, terít-e olyat mint egy autó.
Aztán beszélgessünk kicsit.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #15216 üzenetére
Nade te nem azt állítottad, hogy piaci pletykák nyomán az újságírók a Contit kezdték emlegetni, mint érintett beszállítót, hanem konkrétan ezt mondtad:
"ha valami gáz van, mint pl a Break by Wire modullal, akkor rákenitek az egész balhét a beszállítóra..."
A valóság az, hogy a BMW oldaláról soha nem hangzott el a beszállító neve, pláne olyasmi, ami úgy lenne értelmezhető ahogy te előadtad.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15215 üzenetére
Aki itt olvas, olvas sajtó cikkeket is... persze igazad van, hivatalos BMW közleményeket veled ellentétben nem olvasok...
HA megtévesztettelek volna azzal hogy hivatalos sajtó közleményben hárította a BMW a Continental- ra a felelősséget... akkor ezúton tőled elnézést kérek... Én hibámnak róható fel hogy a sajtóhíreket nem vetettem elég gondosan alá tényellenőrzésnek...
Kérlek indíts kb 1000 db sajtóhelyreigazítási pert:
A Continental magyarországi üzemében hibázhattak a dolgozók, ami miatt másfél millió autóját hívja vissza a BMW. A gyárban valószínűleg nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről.
valószínűleg Magyarországon gyártott alkatrész miatt kell visszahívni másfél millió BMW-t.
Több mint két évbe telt, mire a BMW teljes mértékben feltárta azt a fékrendszeri hibát, amely nyomán 1,5 millió autót kénytelenek visszahívni, és a hiba javítása várhatóan közel egymilliárd euróba kerül majd az autógyártónak – írja a Bloomberg.
A hírügynökség által látott visszahívási dokumentum szerint az ügyfelek és a kereskedők 2022 júniusában kezdtek panaszkodni a német autógyártónak a hibás fékekre. A BMW-nél azonban csak a múlt hónapban vált bizonyossá a probléma, amelynek javítási költsége akár egymilliárd euró is lehet. A hibás egységet a Continental autóalkatrész-gyártó szállította.
És ez vég nélkül több 100 cikkben, had ne idézzem mindet....a Conti hivatalos válaszát viszont megtaláltam:
A cikkben hivatkozott gyárunkban előállított alkatrészeink minősége mindig megfelelt az iparági szabványoknak. Ezeket a minőségi előírásokat folyamatosan és szigorúan ellenőrizzük belső és külső auditokkal
PEACE- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #15214 üzenetére
De, figyelek. Szimplán almát hasonlítasz körtével, és még csak nem is érted.
Nyilvan rohadt drága egy ilyen lámpa utólag, szopás ha cserélni kell saját pénzen, de összehasonlítani az árát egy sima szobai projektorral szimplán fogalmatlanság."Contisok nem úgy látják mint te..."
Mondom, idézz bármilyen hivatalos BMW nyilatkozatot, ahol bárkire is rákenték volna a témát.
Ha nem fog menni, akkor meg ideje lenne elnézést kérni.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15213 üzenetére
Innen indultunk, de látom megint nem figyelsz... :
''Még egy Digital Light esetén megértem, mert ott 1,4 milió pixelt (apró tükröt) mozgat a cucc, de egy sima mezei LED-en mi kerül ennyibe, azt nem tudom.. "
Contisok nem úgy látják mint te... de ezen már meg sem lepődök...
Ismét nem csalódtunk benned...
PEACE
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #15212 üzenetére
Látom, tolod tovább.
Tehát egy autó lámpája az kizárólag a chip, ami egyébként meg ugyanaz, mint ami egy sima asztali projektorban van.
Gyakorlatilag lövésed sincs semmiről, se az arrogancia meg az egekben."rákenitek az egész balhét a beszállítóra..."
Mutasd már meg, amikor a BMW bárkire is bármit rákent. De inkább ne is strapáld magad, nem fog menni, ez is csak egy sima pofátlan hazugság tőled, mint az összes többi.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15211 üzenetére
Tudom, hogy direkt nem akarod érteni... a DLP Chipről volt szó, nem a teljes projektorról... de ez tőled nem is meglepő.
Szobai gagyi kivetítő 200$ a ti lámpátok 10 000 $... miért is vonsz a kettő között párhuzamot? JA tudom! mert a BMW prémium... LOL
Ja a 200$-os projektorban nem is egy DLP van, hanem 3, mindhárom alapszínre...Maga a DLP Chip tudja, ami nektek a lámpában követelmény, nektek se gyártanak speciálisat...
JA bocs, ti nem is tudtok lámpát gyártani, csak megveszitek például a Hellától.... aztán ha valami gáz van, mint pl a Break by Wire modullal, akkor rákenitek az egész balhét a beszállítóra...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
Az összehasonlítás mindenképpen.
Nyilván egy szobai gagyi kivetítő az pont ugyanolyan körülmények között működik mint egy autó első lámpája. -30 / +50 fok között, vibrációk, gyorsulás lassulás, UV sugárzás, aszimmetrikus hőterhelés, és mindezt 10+ évig és többszázezer kilométeren keresztül.
Aha.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
Szerintem meg ez a vicc, nem is kicsit... 2M egy darab!!! BMW Laser Active Matrix lámpa?
De van 5M-ért is!!! és még nem is adaptív....
Akkor is az a véleményem, hogy elgurult a gyógyszerük...
Aztán meg mindenki sír, hogy egy újabb autó CASCO-jára az elemzők nem tartják kizártnak már az idén az 1000 EUR díjakat...
Tudom, nem a zsemle kicsi, a pofánk nagy... De ha így megy tényleg a lakosság nagy része kipontozódik az autó tulajdonlásból... csak a gyártók akkor hova fognak eladni? Kinek?
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Ahha... ugyan az az DLP mint ami a projektorokban van.... sőt még egyszerűbb.... kb 20-30$ gyártói áron. Úgyhogy ezzel ne takarózzanak...
Csak példának színes 4K DLP Laser projektor mennyibe is kerül? Minden paraméterében túlteljesít egy aktív mátrix lámpát... megérett az autó ipar a pusztulásra, vicc amit az árképzéssel művelnek...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
ozzy711
őstag
Az ID.5-öt 3 hónap múlva viszem kötelező szervizre, kíváncsi leszek mit csinálnak, mennyiért.
Eddig jók a tapasztalataim nekem is, gariban egy kameravezérlőt cseréltek, korrekt volt minden.Tul.képpen egy Hyundai tulajtól olvastam ami kirívó eset volt: a szerviz hozzáállása miatt elpártolt a márkától is.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Van 26k-ért is. (nyilván elírta és 260k akar lenni)
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen notebookot vegyek?
- Dark Souls sorozat
- Assetto Corsa EVO
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- A Keychron K2 HE rapid trigger billentyűzet tesztje
- További aktív témák...
- Xiaomi Yimmy H10 porszivó
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Segway ninebot Kickscooter Max G2 roller
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Egyedi gyártású 2 férőhelyes/2 személyes számítógépasztal/íróasztal 150x100x75
- Noblechairs EPIC, fekete-kék gamer szék
- MT (H05VV-F) 3X6 MM2, 100 FM KISZERELÉS, FEHÉR SODROTT RÉZ PVC SZIGETELÉSŰ 300/500V KÁBEL
- MeanWell tápegység, MEANWELL HLG-40H-12A - Meanwell IP65 porvédett LED tápegység
- AC túlfeszültségvédő, túlfeszültség levezetők, AC túlfesz B+C, AC túlfeszvédő
- Eladó Új Corsan Tugela fekete zuhanypanel!