Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
cappa72 #198817 üzenetére
Nézd meg a BE lámpát, ott meg túlságosan is lecsukódik...
A műanyag még néha előfordul, hogy úri kedvében megereszkedik és növekszik a hézag (pl Focus mk3 facelift hajlamos rá), de amikor a lemezek nem egy emeleten tartózkodnak, az már gyanús. Szvsz az sem feltétlenül tragédia, ha be van vizsgálva a sérülés mértéke és tisztséggel javították, csak legyen olyan az ára is. Flottában sok visszavételt csináltam, rá van állva a szemem az apróságokra
-
válasz
cappa72 #198183 üzenetére
Ha megnyomom a fület (de nem teszem át a váltókart kézibe) akkor vált. Ha a bal fület nyomom meg akkor vissza, ha a jobbat akkor fel. De én pont hogy sebességben maradva akarok gyorsítani, mert ha odalépek visszavált. kb 15-20 másodperc elteltével pedig visszaáll normál üzemmódra (azaz oda teszi ahova gondolja ha egy ideje nem nyúltam bele). Hameg 60-nal megyek és 6-ba teszi megnyomhatom a váltófület, de 15 másodperc múlva újra fölteszi 6-ba ha a kart nem teszem át manuálba.
Ha a füllel 5-be teszed ott is marad ha nem mész alapjárat alá vagy piros csík fölé, de 15 másodperc után vált ahova gondolja.
Ha a karral manuálba teszed majd a füllel 5-be akkor ott is marad ha nem mész alapjárat alá vagy piros csík fölé, és 15 másodperc után sem vált ahova gondolja. -
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cappa72 #198177 üzenetére
"olyat nem lehet, hogy te döntöd el, mit akarsz?"
Ezt azért nem mondanám. Vannak kezelőszervek (váltófül, vagy a hagyományos váltókar, ahol még van), amik segítségével benyújthatsz "kérelmet" a váltó részére, hogy mire vágysz. Ha a DSG pont a kívánt fokozatot készítette be, akkor kva gyors, ha nem, akkor kezdhetsz gondolkozni, hogy mivel kéred a kávét.
Értelemszerűen, ha túl nagy/kicsi fokozatba akarnál váltani, azt nem hagyja.
-
válasz
cappa72 #197856 üzenetére
Nekem a Picassoé/Megané(nem tudom hogy csak huzatban tér el az alaptól, vagy tömésben is, szemre csak a huzatot látni) is 5-700km-ekre jó (volt), a C8-é 1000km felett is tök jó (meg az mk1 C3ból a jobbik ülés is, bár comb terén nem támasztott sokat, de a hátat remekül, plusz normális kartámaszos volt).
Rapid&Toledo/Octavia/C4 mk1 sem zavart 1000+ km-eknél sem, C4P II alap ülése nagyon bejött.
Focusok és Turneo Connect Esztergomon belül is sanyargatták a hátam. Vitara S-Cross 1-2 óráig jó, utána már nem annyira. -
-
6030D
addikt
válasz
cappa72 #197710 üzenetére
Ti mondjuk egy gatyában voltatok egy hétig, de a gyereknek volt kismotor.
Amúgy ja, lehet matekolni, Nexiába befért két mázolóbak, E11 Corollába a nyaralós cuccokon kívül nagy méretű grill (az fontos!), de bringás versenyeken is néha olyan kis csomagtartókból csomagolnak ki 1-2 bringát, hogy csak pislogunk (nem szedán, de vasaló Swiftből két 26" mtb felhajtott ülésekkel).
-
ngaba
aktív tag
válasz
cappa72 #197156 üzenetére
"C-max most szerintem nem, mert 2011 utánit most csak 1.0 EB-vel láttam (HAHUn), olyat technikailag nem feltétlen szeretnék. Feltétel most a 9 évnél nem öregebb autó."
Én még az eggyel korábbi generációra gondoltam. De a 9 évbe végképp nem fér bele. A következő generációt nem szeretem, szerintem kívül-belül ronda + elbunkeresedett, bónuszként a grandnak tök alacsony támlájúak a hátsó ülései. Az 1. generációsnál csak a széles középkonzolba tudtam belekötni, szerintem kézreáll minden, futóműve frankó (a többi egyterűhöz képest főleg), az az 1.6-os motor elvileg kimegy a világból, bár nyilván nem versenyautó. Nálam pluszpont, hogy még ablakok is vannak rajta, és nem fekete belsővel szvsz jó hangulatú a belseje (a rokon Fóka2-nél jobb).
-
válasz
cappa72 #197156 üzenetére
Hátfájósként nekem jó az M3 ülése, de nyilván kipróbálós (kevés autóban nem rinyálok, általáben nem támasztják meg rendesen a hátam (alsó felét).
Sok kompaktnál a tető is hamarább lejt és a tengelytáv is rövidebb az ötajtósnál, emlékeim szerint ennél is.
Szerelhetőségben közepes, néha középszar. PSA autók után nekem visszalépés, haverok vag konszernes autóihoz képest nem sztem rosszabb. Ez némileg zavar, de C4PII marha drága volt a kinézett paraméterekkel ehhez képest, másfél milla difiért meg nyilván van komprisszum.Szerk: Ha a Focusból sima, nem C Max, kezd az üléssel. Nálunk a cégnél mindenki utálta emiatt az elődjét (és mert egy hangos silány autó volt, de az más tészta).
-
ngaba
aktív tag
válasz
cappa72 #197130 üzenetére
Megane-ból szerintem is inkább a 3-ast nézd, az kimondottan jó.
Szerintem a Ceed/i30 is jó, illetve szinte bármilyen japán, ami kijön a keretből (csak sajnos drágák).És mondok két eddig nem felhozott típust:
Ha nem csömörlöttél meg a Fordtól, akkor egy 2010-es 1. generációs c-max 1.6 szívó 100 LE. Szerintem az ideális kisebb egyterű méret. Nekem és a menyasszonyomnak is nagyon tetszett anno, bár ez ugye már 11 éves.Lancia Delta 1.4 t-jet. A közkedvelt t-jet motor, és tágas autó. A formája kimondottan megosztó, vagy nagyon fog tetszeni neki, vagy nagyon nem. Alkatrészellátást passzolom, majd Integrale megmondja.
-
-
válasz
cappa72 #197145 üzenetére
Tudom, tudom nem szívó de még lehet.
-
válasz
cappa72 #197130 üzenetére
Hm, valóban M3 is belefér már, meg az Ufo Civic is.
Nem olyan kicsi kisautó kategóriában (ha a kombikat azokból se nézzük) Grande Punto, Clio3, 208 is szóba jöhet ha bejönnek (utóbbiba én szeretem a Puretech motort, ez se tetszik mindenkinek, és az elejénél még mállott a vezérműszíj, azaz egy olajteknő levétellel meg kell fejelni a vezérléscserét), bár szerintem a pörögni akarásét, hangért és a kis fogyasztásért cserébe simán vállalható, sokkal jobb vezetni (+gokartkormány és jó üléshelyzet) mint a korábbi 1.4est C3at volt, pedig az se volt rossz a maga nemében.Koreaiaknál inkább az 1.4re hallok kevesebb panaszt, de az 1.6 se rossz, de vegyesebbek a tapasztalatok az MPI-ről.
-
dj79
senior tag
válasz
cappa72 #197130 üzenetére
Megane 3 1.6 nem rossz (ha elférnek benne a gyerekek hátul), amúgy meg z16xer motoros Astra.
Gamma motorokról megoszlanak a vélemények láncminőség és olajfogyasztás terén (ceed, I30), a vw 1.6 meg hát... olyan, amilyen.
pedig tudok egy eladó Priust
Veron: hápersze hogy corolla hsd.
-
ngaba
aktív tag
válasz
cappa72 #196604 üzenetére
A Pug306 1.4 8V is rossz volt elindulásnál. Lefulladás annyira nem, de indulásnál a gázadásra nagyon hülyén reagált: ha rászállt egy pillangó a gázra, adott egy nagy gázfröccsöt, majd visszaejtette. Először nézegették szerelők, aztán elkönyveltük indulásrásegítő fícsörnek... Amúgy a váltója is elég tré volt, a kuplungját se szerettem. De azért meg lehetett szokni.
Ja, és volt egy megoldhatatlan hibája, félig meleg motorral marha nehezen indult, hagyni kellett lehűlni. Egyik szerelő se jött rá, hogy mi baja volt (nehéz volt reprodukálni, néha cseréltek rajta pár dolgot, ami logikusnak tűnt, de a probléma megmaradt).
Mindezek ellenére egyszer sem hagyott ott sehol.
-
footy
addikt
válasz
cappa72 #196604 üzenetére
Mastol is hallottam hogy volt vele problemaja, szerintem Skodaek megvettek a legszarabb gazpedalt amit kapni lehetett.
Kopár, sivár, fapad, kényelmetlen, rossz vezetni... ezek maradtak meg belőle.
Igy-igy, en senkinek nem ajanlanam. A 2es Fobia amugy ugyanez a hulladek. Volt nalam januarban egy 1.4 dizellel 75 loval, de valami borzalom volt az is. (bar az nem fulladt)#196606 oliwire
bovdenes nem tud ennyire szar lenni#196609 Qru
Egy kanna benzint meg egy ego gyufat erdemes beletenni#196612 Veron
A Scala belseje egesz korrekt, de az is csak addig amig a kamiq all mellette.
A fentiek kozul I30at vennek, mert az sokkal komolyabb auto mint a tobbi, de inkabb az 1.0T-vel. A szivo motor EU6 ota 2L alatt kompakt autoban nem mukodik. -
footy
addikt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
cappa72 #196261 üzenetére
Ha csak szivacs a gond, akkor kárpitos megoldja szerintem. Vagy huzat nyűgre lehetne vadászni bármi jó olyan mintás ülést, aztán vagy a jobbos ülésből pótolni, ami kopott, vagy összevarrni a hátsó huzatból mondjuk...
Golf sofőr ülés lett már javítva, elég volt a huzatból egy részre újat varrni, de így 300k felett már a szivacs alatt kezd érződni némi fém
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
cappa72 #196245 üzenetére
Ha megtehetném, hogy új autót vehessekek sem vennék új autót. Persze biztos, hogy van az a szint amikor olyan gazdag lennék, hogy fontos lenne a 911-ben milyen színű cérnával legyen varva a kormány...de Én inkább ilyen 1-3 éves autót vennék, abból a pénzből. Azon már elbukta az "első belepuki" árát az előző tulaj. Mondjuk ebből a már említett 5 millióból elég jó 3 éves járgányokat kapni, legyen az családi kombi, suv vagy egy sedan. Értem Én, hogy az első 100 ezer km fontos egy autó életében, hogy miként tették meg, de új autóval is lehetnek gondok. Persze vannak olyan Suzuki Vitarák amik töbe kerülnek használtan, vagy árában van, mint az új, de ezeket most hagyjuk.
-
-
válasz
cappa72 #195712 üzenetére
Miiivan?
Életben nem hallottam. Az autónak attól nagy az értékvesztése, ha b*szott rá a tulaj. Akinek az számít mikori év, nem is tudom
. Amúgy 3 autónk is év végi gyártás volt, de év eleji forgalombahelyezésű.
Ami valóban szívás lehet, széria végéről jól felszerelt/szépen kirittyentett autót venni. Ezt viszont már negyedjére csinálom, és bizony kellemetlen (eladáskor) hogy árban a következő szériával egybefolyik, ahol már vannak annyiért lerúgott példányok. De akiknek jó azaz autó, és bíznak az első éves szériákban, azok vegyék meg azt.
A korábbi kívül ütött kopott, de műszakilag jó állapotú autóhoz: Több haverom, kollégám is hiszi azt, hogy ilyen autója van. De idáig 101%ban még beülés nélkül is lehet látni sok pontot, hogy bizony nincsenek.
Ma reggel az egyik ilyen kollégának szóltam, hogy pótféklámpában már csak kb 1 izzó világít. Azt mondja: 'Már megint? Most cseréltem... két éve, akkor is te szóltál érte.' Azt nem sorolnám, hogy a szerinte műszakilag jó autónak mi az a legalább 10 baja, amit azonnal megcsináltatnék ha nekem kéne azt vezetnem.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
cappa72 #193883 üzenetére
Jól használható egy kis köbcentis turbó benzin is egyterűben egy nagyobb szívóhoz képest, mert jobban fogyaszt és hamarabb jön a nyomatéka. De majdnem olyan bonyolult, mint egy TDI, mégsem olyan hatékony, szóval csak fél megoldás.
A lényeg, hogy nem véletlenül volt annak idején az egyterűek nagyon nagy része dízel. Most kényszerből kapják a kicsi, turbós és/vagy elektromos rásegítést. Ésszerű, mérnöki magyarázat nincs a dologra, csak a divat okozza. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
cappa72 #193742 üzenetére
Az 1,8-al sem lesz rakéta. Ugyan potensebb cserébe a 1.6i hidrotőkés az 1,8-asnál manuálisan kell a szelepeket állítani (50-60 ezer km-enként). Szóval ha gázosítanál akkor 1,6i-t vedd.
Illetve mivel Opel alapú a motor a vvt rendszere tud galibát okozni ugyanúgy mint az Opeleknél. Azt meg kell nézetni vétel előtt. -
HKorn
veterán
válasz
cappa72 #192703 üzenetére
Igen, én mindig racionálisan néztem ezt a dolgot, azért lett előtte a Vitara, ott nem is volt nagy szerelem, szép, meg jó, de ennyi.
Most is racionálisan álltam hozzá, hogy csomagtartó legyen meg ezaz, többi nem érdekel, de a szerelem az ilyen, jön és letarol minden észérvet
Ettől függetlenül minden téren olyan amilyet elképzeltem, igényes belső, megkímélt állapot, sok extra, jó motor és vagány kinézet. Reméljük nem lesz vele gond hosszútávon sem.
-
Somatom
veterán
válasz
cappa72 #192010 üzenetére
No, igen. Anno EZT a díszletszállítót terelgettem. Dupla forgózsámolyos pót, másfél méterrel hosszabb, mint egy nyerges kamion. Állandó behajtási engedélyem volt Bp. belvárosra. Volt nézés, amikor az Andrássy belső sávjából jobbost dobtam az Operaház melletti kis utcába ((kép, díszletraktár bejárat az Operaház mögött). Operett, Erkel szintén szép mutatvány volt. Soxor nem fért volna be a kezem a bódé meg a parkoló autók közé. Ehhez képest az Espace -szal parkolni gyerekjáték.
-
Somatom
veterán
válasz
cappa72 #192000 üzenetére
10 éve volt utóljára nagy autóm. Nagyon hiányzott. Városban másfél liter a különbség a Kalos és az Espace között. Belefér. Ma elvittem szerelőhöz, ott kellett hagynom. Csak kinyitottam otthon a hátulját, bevágtam az e-bike -ot, a szervízből meg hazatekertem. A Kaloson csak kívül fért el a bringa. Szétszerelés, kötözgetés, zűrös volt.
-
-
-
Somatom
veterán
válasz
cappa72 #191970 üzenetére
Látni kell, mert a kézigáz csak egy lehetőség, többféle megoldás létezik. Pl. a Trabi Hykomatnál a kuplung volt kikötve úgy, hogy félautomata volt a rendszer. Egyrészt fordulatra zárta a kuplungot, másrészt a váltókarban volt egy kapcsoló, ami ezt felülbírálta. Tehát, a váltókar ütögetésével is bele lehetett kuplungolni. Persze, ha alapból automata, az egy másik szitu.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
cappa72 #191175 üzenetére
Nem csak a Suzukinál van ez. A fél éves Skodában pl elengedett az ajtókéder ragasztása, kilazult az ajtóhatároló... Az extrák random nem működnek (sávtartó, tempomat, gyári BT kihangosítás, lassú a parkradar, stb). Nálunk a flottában van pár Scala 1.0 tsi és 1,5 tsi is, azért azok sem hibátlanok...
-
Gombinyó
őstag
válasz
cappa72 #191175 üzenetére
Pont ma viszem a Toyotát vissza gariba. Kicserélnek rajta pár dolgot (kormánymű, ablakemelő szerkezet, hátsó ülésben is törött valami, a zörgésről már inkább nem beszélek). Az új autónak maximum annyi előnye van, hogy ha szerencséd van gariban megcsinálnak mindent és kapsz csereautót addig is..
-
diegho
nagyúr
válasz
cappa72 #191060 üzenetére
Hát igen, ez az áremelkedés elég gáz. Most felhívtam barátomat, van Suzukis kontaktja és rákérdez mennyire kell félni a hibáktól. Amúgy lehet inkább nézek egy 2 éves 20k km-es GL+ szívót 3,6M körül, az kapásból jóval olcsóbb és ki tudom próbálni előtte, ha van bármi hibája, akkor az a próbaúton elő fog jönni.
-
sagesz93
addikt
válasz
cappa72 #191057 üzenetére
Ez szerintem egy nagyon egyedi eset lesz, illetve motorikus jellegű a gond tehát akkor ez bármelyik 1.2-essel szerelt suzukinál előjöhet.
Baleno típushibája a kuplungnál keresendő, valami elvileg gyárilag nem lett jól bezsírozva, ezért elkoptatja magát a szerkezet, de ezt gariban szokták cserélni. (enyém is cserés lesz, de kihúzom a 3. évre mert a kuplungom tökéletesen működik amúgy...). Amit még láttam az a csomagtartó ajtajánál lévő ezüst díszléc alatti rozsdásodás, de nem egy nyűgös típus szerintem.
Ha van facebook, ajánlom a típusok csoportjába való belépést és ott lehet olvasgatni az aktuális dolgokról, ha valamelyik kocsinál sokféle nyűg van, azt ott elég könnyen meg fogod találni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
cappa72 #190370 üzenetére
Városban minden sokat eszik de a dízel legalább városon kívül keveset ahogy írod (van 170 lovas dízel és szívóbenzines autó is nálunk). És lassan az sem igaz, hogy több a bonyolultabb technikai dolog benne ami elromolhat, mert ma már egy benzines sem sokkal kevésbé összetett.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
cappa72 #190121 üzenetére
& peterkeT:
Köszi!
A dízel kizárt, nem bírom elviselni, szóval ezen a vonalon felesleges továbbmenni.
Az asszonnyal még leboxoljuk ezt a dolgot, mert ő tényleg nagyon beverte a fejét a lapos autókkal.
Eddig a Touran és a Zafira C döcögött át a rostán, de nagyon neccesen...Amíg megy a meccs, addig találjon valaki nekünk egy széles kombit.
-
parandroid
félisten
válasz
cappa72 #190084 üzenetére
Azt nagyon sajnálom amúgy, hogy az amerikában divatos minivan-ek (teljes méretű, nem kompakt egyterűk) eu-ban sosem terjedtek el. Kb egy vw multivan kényelmét tudják egy majdnem autó formájú dobozban. Helyette jöttek a suvok, és kiirtották azt a kevés egyterűt is. Felkészülnek a kombik.
p
-
válasz
cappa72 #190077 üzenetére
Amúgy be kell valljam, hogy a dobozok közül a Rifter és a Berlingo (pssszt!) de tetszik...
Egy ismerősnek van egy fekete riftere és jól néz ki a berlingo pedig a oldal betétek miatt vagány. A Combo- Proace Verso viszont botrány.
Más kérdés, hogy belül a 3. üléssor hatalmas, tényleg valós ülőhelyek, ellenben még az L2 hosszabb változatban is olyan kicsi a csomagterük (épp a fejedelmi 3. ülések miatt) mint a lehajtós pajtásoké.
Az pedig sajnos számomra nem EU konform megoldás, hogy a 2. ülést nem előre toljuk, hanem le hajtjuk és annak a hátoldalán sétálunk be a 3. sorba.
Főleg azért sem jó ez, mert a 2. sorban gyerek ülésem van, amit nem fogok ki-be szerelni. (lehetne persze egy beszállós oldal, de asszem a dobozok 2. sora 1/3 2/3 arányban csukódik, így csak egy gyerek ülés lehetne rendszeresítve a 2. sorban, a másikat mindig ki-be kéne tenni, tehát ez nem lett 4 gyerekes fejjel át gondolva sajnos) -
Somatom
veterán
válasz
cappa72 #189826 üzenetére
El lehet abban férni (180/100)? Ilyen stílusból egyik haverom Fiat X1/9 -esét vezettem. Abban egy Uno turbó motor volt, 1 -bar -ra hekkelve. Hatalmas élmény volt. Úgy fordult, mint egy gokart. A fülem mögött fütyült a turbó és amikor belépett, az olyan volt, mintha seggbe rúgták volna. Csak nem fértem el benne kényelmesen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- LG 38WN95C - 38" Ívelt NANO IPS - 3840x1600 - 144hz 1ms - Nvidia G-Sync - AMD FreeSync - ThunderBolt
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3052, 96% Akkumulátor
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 16GB RAM 512GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3044
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest