- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Satan_Claus
őstag
válasz
gzbotii #114939 üzenetére
Sárga rendszám kb 80-90, piros kb 130-140 Euro, ha te intézed, de a kereskedő is átvállalja, ha szépen kéred, de kell a piroshoz az igazolványod...
Ja, és ha kereskedőtől veszed, kell a számlának majd otthon a hivatalos OFI-s fordítása, ami 10 napra 14e, 1 napra 28e Ft. Magántól elég egy kétnyelvű szerződés.
-
-
kenguru99
senior tag
válasz
gzbotii #114923 üzenetére
Nem ausztria a probléma. Hanem az hogy a sárgán nincs az egész eu területén érvényes biztosítás. Magyarországon is megbüntetnek a sárgaszélűért.
"A panaszos beadványának kiegészítéseként előadta azt is, hogy öt napig érvényes „sárga rendszámmal” utazott haza Németországból Magyarországra az erre vonatkozó, német közlekedési hatóság által kiadott engedély (eredeti nyelven, fordítás nélkül) birtokában, valamint ismertette a gépjármű forgalmi rendszámát is. A panaszos csak az esetet követően szerzett tudomást arról, hogy az általa használt, ún. „sárga rendszámmal” 2012. november 1-től nem lehet Magyarországon közlekedni."
[link] -
kenguru99
senior tag
válasz
gzbotii #114921 üzenetére
"Ausztrián mennék át- nem is kis darabon- na most ezt sárga rendszámmal elég rizikosnak érzem...és ahogy olvasom még pirossal sem egy életbiztosítás
"
A piros szélűn 30 napos eu biztosítás van, azzal nem lehet gond. Ez a hivatalos és teljesen szabályos megoldás.
A sárga szélűn pedig (ha jól tudom) csak német biztosítás van. -
parandroid
félisten
válasz
gzbotii #114908 üzenetére
Helytől (államtól) is függhet tudomásom szerint, meg attól, hogy magadnak intézed-e, vagy megbízol vele egy rendszámost helyben, aki fél-másfél óra alatt lezongorázza neked, no meg hogy fizikailag mennyiért nyomtatják ki a rendszámot. Az a pár darab, amit én láttam eddig ismerősöknél, ott 80-100 EUR körül megvolt (Hessen) az egész ügy, de nem vállalok árgaranciát.
Szerk.: Útlevelet természetesen elfogadja, lakcím amúgy sem érdekli (sose tudnak mit kezdeni a magyar lakcímkártyával sem, nem is hordom magamnál).
Osztrákokkal kell vigyázni, ők nem szeretik a piros rendszámot, ha visszakeresel, beszélgettünk erről korábban.
Forgalomba helyezés helyben történik, ahhoz sehol nem kellenek érvényes menetdokumentumok (forgalmi, rendszám), csak odáig jusson el legláisan az autó, tehát tuti biztos, hogy Romániában is forgalomba helyezheted, csak adásvételi szerződésed legyen, meg az autó eredetiségét igazoló doksi - kvázi törzskönyv).
p
-
válasz
gzbotii #114449 üzenetére
Anyum azon tanult vezetni, nem volt olyan ora amikor rendben lett volna a kocsi. Forgalmi vizsgat majdnem el kellett halasztani mert nem indult a vas
Tobbnyire elektromos nyugjei vannak, igy erdemes mindent tuzetesen vegig nezni rajta vasarlas elott, illetve en radugnam valami diagnosztikara mindenkepp. Amugy nem eszik sokat, pofas kis auto
-
-
parandroid
félisten
válasz
gzbotii #114434 üzenetére
Egy 1,6-os, VW alapú szívó benzines motor, kötve hiszem, hogy bármi buktató lenne vele, itt a kompromisszum inkább az erőben van, gondolom ugyanazt a 100-110 ló közötti teljesítményt tudja, mint bármelyik másik szívó benya a múlt század végéről.
Szerk.: Ahogy mondani szokás, ez is csak egy Golf, csak karikás a hútőrács díszítése. Cserébe mondjuk pofásabb is, meg talán kicsit jobban ki van stafírozva, de ez nyilván függ a konkrét példánytól is.
p
-
Integrale
veterán
válasz
gzbotii #114078 üzenetére
Stilonal az eleinte volt probléma az üvegtetővel, elöl beázott, később javították. Légzsák lámpa, ahogy írod is.
kontakthibák szoktak még előfordulni, de azok viszonylag könnyen és akár házilag is javíthatóak.
1.4-től felfele gondolkodj benne, egy 105 lovas JTD-t sem vetnék el. -
Ck.
addikt
válasz
gzbotii #114004 üzenetére
Helyezd csak üzembe ott, ahol dolgozol.
Minek a felesleges hatósági cirkusz? 2 ismerősöm is megszívta, én is mar tiszta ideg vagyok, h még mindig magyar autót használok, de mar folyamatban van a kinti utód. Jobb az, ha nyugodtan alszik az ember.
De ha vmit félre értettem, akkor bocsi. -
-
Kornel
veterán
válasz
gzbotii #113515 üzenetére
minek hátul húzni?
http://totalcar.hu/tesztek/2015/06/19/honda_civic_type_r_-_2015./
ha lenne rávaló, egy percig se gondolkoznék -
trassher
addikt
válasz
gzbotii #113080 üzenetére
Nagyon egyszerű a képlet. A négy karika mindig üti az S-t. Egy jó B4-es dízel ma is simán 1 milliótól indul.
Vesztor87: Az eddig sem volt kérdés hogy az ignis biztonságosabb e. Az audi pedig nem azért drágább mert nagyobb hanem a dupla tűzfal vagy épp a teljesen galvanizált karosszéria miatt.
-
8th
addikt
válasz
gzbotii #112896 üzenetére
Az baj azzal 1.2 45lovas motorral, hogy még a könnyű kis B Corsába is harmatgyenge.
Ha már maradunk a típusnál sokkal inkább az 1.4 8v 60lovas verziót ajánlanám.
Az is egy szög egyszerű motor viszont ugyanannyit fogyaszt vele az autó és fürgébb is mint a kisebb motorral.
Ezekkel az alulmotorizált kis benzinesekkel minddel (Corsa 1.2 45hp, Polo 1.0 50hp) ez a legfőbb baj.
Nincs semmi nyomatékuk így hiába a rövid váltó szét kell taposni őket, hogy menjenek úgy viszont már bőven annyit esznek mint az 1.4 motorral szerelt társaik amelyeket egyébként vezetni is sokkal kellemesebb. Szerintem. -
!Overdose!
őstag
válasz
gzbotii #112162 üzenetére
Az új autókat már nem feltétlenül kell bejáratni. Sőt, motorfelújítás után is megoszlanak a vélemények, hogy érdemes-e kímélni vagy sem. Néhány motorépítésben jó hírnevet szerzett ember szerint érdemes inkább fokozatosan terhelni a felújított motort, mint óvatoskodni vele. Hasonló a helyzet a fékeknél is. Néhány gyártó óvatosságra int az első km-eken, mások pedig 10-20 kemény fékezést ajánlanak.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
gzbotii #112109 üzenetére
a motorja a mk2 Punto HGT-é, 1.8 16v VFD, 131lo 164Nm
ugyanez volt a Fiat Coupé-ban a belepo motornagyjabol csak a padlolemez azonos az mk1 Punto-val, meg kb a futomuve
mk1 Punto-bol van kulon Cabrio is, mar ott is eleg sok minden mas, mint a rendes tetejueknel, a Punto Spider-ben (Barchetta) meg aztan foleg
nem rosszak amugy, foleg a szeria vegieket erdemes nezegetni
egyes db-knal elofordult, hogyha sokszor tartosan hasznaltak magas rpm-n (6000+), akkor megnyult a hajtokarcsavar, es egybol lecsapagyasodott a motor
na most amikbe ez az olyan szerias hajtokarcsavar kerult, azokban eddigra mar ez a hiba mind elojott mara, leven 10-12 eves a legfiatalabb is beloleettol amugy a hasonlo felepitesu 5 hengeres 20v szivo es turbo motorok is szenvedtek, mert ugyanazt hasznaltak azok is
ezeknel turbositaskor alap, hogy hajtokart cserelnek H-beam 4340-sre, mert amugy se annyira tulmeretezett ezekben mar es mindent kibiroan eros, mint a regi Lampredi fele SOHC es TC blokkoke volt, ahhoz meg akkor mar ugyis default jar a ARP csavar is, ugyhogy ez a lehetseges problematicku egy lepesben azzal megoldodik vala
-
Integrale
veterán
válasz
gzbotii #112095 üzenetére
Ja, ez a klasszik "olaszautós" beidegződés, aminek sok alapja nincs.
A Barchetta szerintem fényévekkel szebb az MX5-nél, mondom ezt úgy, hogy az utóbbi is tetszik, de szerintem elég suta, főleg a belseje.
(#112066) roberto211: A Punto 1 is minőségibb belül, mint a Twingo.
-
#16514048
törölt tag
-
parandroid
félisten
válasz
gzbotii #112029 üzenetére
Pont a mai merítésben volt egy borzasztóan igényesen megírt népítélet róla, érdmes elolvasni.
p
-
-
Kickass
őstag
válasz
gzbotii #111992 üzenetére
Punto alapokra épül, csak az 1.8-as változó szelepvezérlésű motorral szerelték, elég fürge, bár annyira nem ügyes pl. szerpentinen mint egy mx-5, de kárpótol az igazi dolce vita érzés. Alkatrészek nem drágák, a vezérlésmódosító elhalhat, olyankor kerepel, vezérléssel együtt szokták cserélni kb 40-50k.
-
-
-
-
Integrale
veterán
válasz
gzbotii #109852 üzenetére
Egyik haverom középiskola alatt is dolgozott suli után, aztán technikum közben is és azóta megállás nélkül, kicsivel fiatalabb nálam 23 körül lehet ő is, tavaly vett egy E39-et, utolsó évjárat 530D, de előtte volt Civic kupé, Fiat Punto stb. úgyhogy van kivétel.
Nálam szerencsére a baráti kör egyáltalán nem irigy. Nyaranta én is külföldön húzom, ahogy asszem te is, és szintén 12 éves korom óta dolgozok, gyakorlatilag megszakítás nélkül, de aki nem ismer és/vagy ezt nem tudja, az azonnal általánosít, hogy honnan van ez meg az, anyuci meg apuci alám tolja stb stb
k. idegesítő ez a mentalitás. -
-
deicide
veterán
válasz
gzbotii #109852 üzenetére
Az irigység korfüggetlen, ugyanígy a negyvenes korosztályban is megvan, de a fiataloknál még erősebb lehet, valóban. Ha a kérdezők egy részének azt is az orrára kötném, hogy nem hitelre vettem, lehet meg is lincselnének. De nem teszem, a lelki békéjük érdekében.
Én is látok szép autókat, házakat, de nem jut eszembe megkérdezni, mégis miből van. Arra ott a NAV.
-
sagesz93
addikt
válasz
gzbotii #109253 üzenetére
Én most vettem egy punto classicot március végén, nagyon szeretem, ez a 60lovas verzió, nagyon jó kis kocsi szerintem. Fogyasztás nálam 5,7 liter eddig 3 teletank után, ez főképp város, eddig volt egy Győr - Bp - Győr és egy Győr - Oroszlány - Győr amit hosszabb országúti túrának mondanék.(nyugis vezetési stílusomat is tükrözi szerintem), hibája ami van nálam az a szervó hiba, kormány nyomaték érzékelőt kell majd benne cserélni, 55k Bp-en a csere egy olyan embernél akit a fórumokban istenítenek. (akkor megy el a szervó, ha nagyon kitekerem a kormányt lassú sebességnél és rossz minőségű úton haladok lassú sebességnél(20km/h fölött már sosem jön elő).
Nekem nagyon tetszik a beltér, és a külső is csodás.kép
Más hiba, gond, baj még nincsen(mondjuk érezhetően gondos tulajtól vettem), ez az ECU hiba amiről beszéltek, mit takar? -
Integrale
veterán
válasz
gzbotii #109207 üzenetére
Melyik mikori evjarat? Egyebkent nincs komoly baj a Puntokkal, kiforrott egyszeru technika. Fl elottibol 1.2 16v- t neznek, ha sokat mesz orszaguton, vagy jellemzobben ott hasznalod, csak varosba jo/jobb lehet a 8 szelepes is, alacsonyabb fordulaton nyomatekosabb.
(2500nal 100nm vs 4000-nel 110)
Belul ugyan akkora hely van mind a kettoben, egyik sem szukebb a masiknal, Puntonak viszont 40 literrel nagyobb a csomagtere.Az ecu hibara is van megoldas, hazilagos, de mukodik.
-
footy
addikt
válasz
gzbotii #109253 üzenetére
A Punto2 szerintem egy kifejezetten jo auto, a swift utan ez a kovetkezo lepcso. Elegge kenyelmes, jok a fekek, nyomatekosak a motorok. Az 1.2-es(60LE) volt az asszonynak, teljesen vallalhato es a konkurensekkel osszehasonlitva nyomatekosabbnak erzik (Toltam vele 150-nel is autopalyan es nem veszes).A varosi fogyasztas inkabb a 6L-hez volt kozelebb mint a 7-hez. A tipikus hibai, viszonylag konnyen es olcson orvosolhatoak.
- szervohiba (ujrainditas altalaban megoldja, vagy a kapcsolo csereje)
- a gyujtokabelek hamar oregszenek (kb 6e Huf)
- ECU hiba (nincs valami jo helyen ezert a meleg kinyirhatja kb 25e huf) -
-v-
addikt
válasz
gzbotii #108245 üzenetére
Az 1.4-eset kerüld el, nagyon lomhácska. Az 1.6 sokkal szebben viszi, az teljesen jó a kasztnihoz és kb. ugyanannyit fogyaszt (mivel az 1.4-et folyton jobban kell pörgetni, hogy legyen valami) - pláne kombihoz nem igazán nyerő az 1.4 ...
Egy szép állapotú 1.6-os ghia faceliftes focus még ma is egy jó autó.(#108182) Dorien: azért mondom ki kell próbálni, mérettől és üléshelyzettől függ. Én pl. pont úgy állítom be hogy a sima focusban nyomja .. pont ott meg úgy támasztanám meg a térdem ahol az éle van.
Szerencsére az enyémben az ülés tartja a lábamat szóval nem kerül intim közelségbe a középkonzollal(#108263) joamilestoné : jaguar?
-
rbalint88
addikt
válasz
gzbotii #108258 üzenetére
ha troll lennék, azt mondanám, hogy ülj be egy rendes autóba és megtudod.
de mivel nem vagyok az, ezért megosztom a tapasztalataimat.
b corsa: 1996-200-ig volt, 1.2 city. tisztességes, megbízható mechanika, jó formaterv, szar UI. (döglött kormányzás, nehézkesen működő kapcsolók, középszar ülés)
agila 1: 2000-2010, 1.2 elegance. ezzel az eggyel volt komoly műszaki gond, főfékhenger hiba. az ugyanolyan motor még szarabbul viszi, mint az astrát, pedig ez nagy szó. minden kanyarban halálfélelem, de legaláb pattog is. rossz ülések, de legalább a kezelőszervek többsége kulturáltan működik, mert suzukiból van.
g astra: 2003- , 1.2 viva plusz kombi. megbízható mechanika, jó formaterv, nagyon szar UI. (az indexkapcsoló olyan, mintha le akarnád törni, döglötten reagáló és természetesen döglötten kasztnit vonszoló motor, a gázpedál kb hangerőszabályozónak van benne, nem gyorsítani, olyan az ülés, amiben egy óra után elkezd zsibbadni a lábam.) mindemellé eszik 9-10 litert.
ezek közül az astra a legtöbbet használt, talán már 90ezer km is belekerült. mindegyiket 0km-esen vettük, szóval nem az előző tulaj lelakása miatt szar benne az, ami. az agila helyett splash lett, hát egy reveláció hozzá képest, fürge, fickós motor, szinte élvezetes futómű, élénk kormányzás, kevésbé is ráz, az ülése százszor jobb, stbstb. astra helyett prius lesz ősszel-télen vagy jövő év elején. unokatesóm úgysem sportol vele, minden másban meg jobb az astránál.
vezettem még g astra szedánt 1.6-os 100 lovassal, hát az is egy kelletlen fos volt. ami tetszett, az az A omega volt, 2,4 (?) szívó benzinnel, a maga csövességében tök jó kis autó volt, hömpölygés jobbra-balra, nagy kényelmes hombár, szép nyomatékos motorral. -
-
válasz
gzbotii #108232 üzenetére
volt a családban 1.4 ibiza, 4 ajtós (cordobának hívták, de szerintem ugyanaz az autó más kasznival)
ahhoz képest hogy kisautó kifejezetten jól mozgatja az 1.4 75le motor, kellemesen kapcsolható a váltója és nagy volt a csomagtartója
2006-os volt kb 110e km el vettük és 180al adtuk el
gyújtótrafó gondja volt egyszer más semmi csak kopó dolgok -
#16514048
törölt tag
válasz
gzbotii #108245 üzenetére
Páran azt mondják, hogy elég az 1.4 is, de én mindenképp az 1.6-ossal venném. Spritmonitor szerint kb 1 decivel fogyaszt többet, gyári 0-100 adat pedig 10.9 vs 14.1. Érzetre, illetve más tartományban mondjuk nem tudom, hogy mekkora a különbség, de nem fogyaszt annyival többet, hogy érdemesebb lenne a gyengébbet venni. Zajszigetelésről nem tudok nyilatkozni érdemben, csak rövid ideig ültem egyben utasként, de nem tűnt fel ezalatt az idő alatt, hogy bármi baj lenne vele.
(#108246) 8th: elhiszem, nem állítom, hogy ne lennének korrektek, és biztos árulnak pár normális kocsit is. Csak arra építik az üzletüket, hogy a "legjobb áron" kínálják az autóikat, ennek megfelelő az állapotuk is általában.
-
parandroid
félisten
-
Dorien
veterán
válasz
gzbotii #108232 üzenetére
A Focus 1 veri a Fiestát helyben, az Astra G-t meg szerintem kb. mindenben. Utóbbihoz valamivel olcsóbb az alkatrész, cserébe jellemzően eszegeti az olajat. Szóval én egy 2002-2005 évjáratú Focus Mk1.5-re szavazok.
Mágus2: Az ajtók alja szokott belül rozsdásodni a Focusoknak, de a ráncfelvarráskor ezen javítottak. Az enyém 2004-es és semmi rozsda nincs rajta még.
-
parandroid
félisten
válasz
gzbotii #108230 üzenetére
Céges autó volt (több is, sikerült egyszerre venni pár darabot), nagyjából mindenki utálta. Főleg, miután beleült a vezetőülésre. Külön műsor volt a cégnél, ha valaki első alkalommal szállt be. Megkapta a kulcsot, bekészítettük a popcornt, és akik már túl voltak a dolgon, hangosan röhögve fetrengtek, miközben az ibiza-szüzességét frissen elveszítő kolléga ordenáré módon káromkodva szorongatja a friss bucit a fején, amit az a-oszlop odacsinált. Soha előtte, és azóta sem sikerült senkinek beütnie a fejét az a-oszlopba egyetlen céges autóban sem, pedig volt azért jópár fajta, itt meg tömegszórakoztató kellék lett belőle.
Egyébként menni különösebben nem megy (1,2-es C Corsákat váltottak vele, azok kb ugyanazt a dinamikát hozták), cserébe különösebben keveset nem is fogyasztott (sokat sem szerencsére). Ellenben sikerült a spanyoloknak olyan szenzációs futóművet hangolni alá, hogy egyszerre legyen az autó billegős, és szar úttartású, és üssön hatalmasat minden egyes kátyún.
Hab a tortán, hogy a középkonzol az alja felé befelé dől (azaz a teteje kijjebb van, mint az alja), ami egy ergonómiai tockos a t. felhasználónak. Persze hamar megtanulod, hogy melyik gomb mit csinál, mert a feliratokat ennek akpcsán úgysem fogod látni.
Minőségre amúgy hozza a VAG-kötelezőt, a hely talán pont csak a vezetőülésben szűkös kicsit (főleg lábtérben), máshol átlagos kisautó-méret. Probléma sem volt vele igazából, úgyhogy ha mindezek alapján kedvet kaptál a spanyol néplélekkel való azonosulásra, akkor hajrá.
p
-
Integrale
veterán
válasz
gzbotii #108185 üzenetére
Nem egy szélvész, és ahhoz képest szerintem aránytalanul sokat fogyaszt.
A gyengébbik 55 lovasnak valami 17 sec a 0-100, az erősebbik sem sokkal jobb, ehhez mérten az 5-11 liter közötti (spritmonitor) fogyasztás elég sok, szerintem az 1.6 kiegyensúlyozottabb, főleg a 94-től gyártott 101 lovas, de még a gyengébbik 75 lóerőset is szívesebben venném mint valamelyik alapmotorosat. -
Kornel
veterán
válasz
gzbotii #108016 üzenetére
szerintem egy ajtó csere nem a világ vége, sőt szerintem jobb, mintha elkezdték volna gányolni.
ellenben ez a gagyi tuning feeling, mint pl. a márkajelzés eltüntetve, stb., nem sok jóra utal, legalábbis nálam.
(#108017) joamilestoné: 2.2 transitokra most van visszahívás (bizonyos évjáratokat érint csak)
az olajpumpa bemondja az unalmast, és beáll a motor.
made in franceegyébként elgondolkoztam egy ilyenen.
ha van akkora elől, mint a mondeo, akkor szerintem 1-2 év, és menni fog. -
Declare
őstag
válasz
gzbotii #106880 üzenetére
Mind1 mennyit keresel, mert mindig lesz valami ami a lehetösegeid hatarait surolja es ugyan ugy jön a vegyem ne vegyem, hitel nem hitel kerdes. Az hogy valaki trabantbol vagyakozik egy vw be vagy egy bmw böl porscheba aranyaiban mind1. Kereshetsz 5000 euro nettot is, akkor is tönkreteheted magad ha buta vagy es 100ezer forinttal is gazdalkodhatsz okosan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Gigabyte 750W
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Bezámítás! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11
- Thomson Streaming Box 240 TV okosító / Számla / Garancia /
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest