- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Declare
őstag
válasz
MPowerPH #128140 üzenetére
Nekem nem egy ismerösöm/baratom mondta, hogy jo nagy hülye vagyok, ha otthon akarom az automat eladni es nem tekerem vissza a km-t. Allapotra nekem is nagyon szep, meg van becsülve....nem egy olyan ismerösöm van aki folyamatosan sokat költött a kocsira, patent allapotban volt, de a valos km -el nem tudta eladni....meg sem csörrent a telo. Visszatekrte, pikk pakk eladta....azt mondta, a lelkiismerete tiszta, az auto patent allapotban van, szamlakkal, mindennel....de ha erre van igeny, akkor erre van igeny. Hajlok ra, hogy igaza van.
Ha megnezed itt a forumokat olvasva is az emberek nagy resze a km-t üldözi....ezzel nem lehet mit kezdeni.
-
MPowerPH
félisten
válasz
MPowerPH #128137 üzenetére
Csak abban az esetben, ha tojtak a szervizre. Az elso nagyobb kiadas 200k km-nel van.
Egyebkent ha realisan akarod nezni, a magyar piacon levo hasznalt kozepkatos dieselek 8 evesen egy ket kiveteltol eltekintve tulvannak a 300k km-en. De amikor a piacra kerulnek, akkor csak 150k lesz bennuk. Tehat nehezen megmondhato, hogy mi a hatar.
Szerintem a kor nagyobb gyilkos, mint az autopalyas km, ha mellette az auto megkapott minden szukseges karbantartast. Az alkatreszek oregednek. Nekem anno az e39 -ben garantaltan csak 240k km volt, es gondozva volt a 7 ev alatt, amig nalam volt. Csak 13 evesen mar az oregedes megmutatkozott pont az altalad is emlitett kisebb hibakban.
xcds: A harmad annyi futasra ne vegyel merget... Egy valami szol mellettuk, a kor. Ellenben itt egy 320D-rol van szo, 2009-es evjarattal, 270k km-el. Ezen a penzen egy 2010-es Passat VI lehet alternativa, 220k km-el. Nem egy egetvero kulonbseg az a plusz 1ev, meg 50k km....
-
-
footy
addikt
válasz
MPowerPH #128043 üzenetére
Na igy mar azert masabb, es igy nincs is hetes szorzo.
Bar a 3-as szorzo is igencsak pofatlan. Aranybol van ez a lendkerek vagy mi a pelo???
Most raneztem egyebkent 2 webshopra, de az aranyok hasonloak ott is. A lexushoz valoban draga minden.
Viszont akarhogy nezem a tobbi japant (Mazda, Toyota) nem jonnek ki dragabban, szoval a lexus a kivetel.-Szerk-
Esetleg még a Subarunál tudom elképzelni, hogy a Lexushoz hasonló árakat találni... -
#16514048
törölt tag
válasz
MPowerPH #128057 üzenetére
Köszönöm az infót BMW001 és w333.
Ha már szóba jött, mk3 Mondeoval (már ha erre a generációra gondoltál) konkrétan milyen problémák szoktak lenni, hogy "szétesik"?
Valamint azt tudja valaki, hogy mi a különbség a facelift és fl2 között? Utóbbiban javítottak még valamit a sima facelifteshez képest, vagy csak külsőleg változott?
-
w333
félisten
-
w333
félisten
-
footy
addikt
válasz
MPowerPH #128017 üzenetére
A beszerzes helye azonos
Csak a fekbetetnel azonos, de ott nem stimmel a marka...A gyarto hogy lenne mindig azonos?
Miert ne lehetne azonos? Lasd az en peldamat feljebb.
Amugy megsugom neked hogy van egy par nagy(ertsd vilagszerte uzemekkel rendelkezo) autoipari beszllito es azok latnak el minden markat. Ezert lehetett az hogy pl a Takata botrany Toyota-n at BMW-ig szinte minden gyartot erintett.De eltertunk a lenyegtol. Ez csak par alkatresz, amit kiemeltek.
Nem tertunk el mert pont te irtad:
Ha mar horror alkatresz arak, akkor lojjetek ki az osszes japan autot. Lexushoz az alkatresz neha 3-4x -es aron van, es a Mazda, Toyota alkatreszek is egy vagyonba kerulnek egy nemet autohoz kepest.
Erre voltak a fenti peldaim amiben nincs 5%(de tan meg 3 se, bar en gyenge vagyok matekbol) az alkatreszek ara kozott.
Akkor melyiket olcsobb(joval) fenntartani,
Nem tudom, de a tablazat alapjan nem lehet megitelni, mert az semmit nem mond.(#128016) Integrale
Szerintem a drága japán alkatrészek egy 90-es évekből itt ragadt demagóg duma. Biztos van olyan alkatrész, ami 3-4x többe kerül mint egy EU gyártmányé, de biztos vagyok benne, hogy fordítva is találnánk nem egy ilyen komponenst.
Na itt a pont. Viszont lehet hogy a kovetkezo valaszban meg leszek rola gyozve, hogy a 5-er BMW-t annyi fenntartani mint az 1-es Stiftet. -
w333
félisten
válasz
MPowerPH #128022 üzenetére
Semmi baj nincs ...
Én imádom a BMW -t mint autó és ha lenne rá pénzem akkor biztosan egy Benzines E39 -t vennék az a forma nekem a mai napig nagyon bejön, de egy jobb állapotú E36 -t is simán bevállalnék, az E34 autóm volt az eddigi legmegbízhatóbb autó, több mint 3 évig volt meg és olajcserén kívül soha semmi baja nem volt, középkategóriás autókhoz kár is hasonlítani mert bármitől sokkal tartósabb, most egy A Vectra -m van szinte mindent kicseréltem már rajta ami létezik és mindig előjönnek apró de annál idegesítőbb hibái ... ezt valahogy úgy kell elképzelni hogy megjavítom A -t és elromlik B aztán megcsinálom a B -t és elromlik a C
Szerk.
Szóval most megy az eszmecsere hogy ha veszek valamit akkor mi legyen ? ismerőseimnek akiknek volt A Vectra majd B Vectra és G Astra azt mondják hogy az A Vectra sokkal jobb volt nekik és ne vegyek Opelt (pedig ennek lenne a legolcsóbb a fenntartása) de félek a sok apró de annál idegesítőbb hibáktól, nem kell drága autó nincs is rá pénzem de ha lenne is akkor sem biztos hogy vennék (ide a betondzsungel közé) szóval keresem azt a kiforrott E34 idejében lévő technikát más autókban csak nem nagyon találom (ha japán akkor csak a Honda), de már lassan ott tartok hogy veszek egy E36 -t vagy 6 Gen Civic -t (Sedan) esetleg egy Accord -t és sz*rok az egészre (de ez még a jövő zenéje)
-
bmwsan
senior tag
válasz
MPowerPH #128005 üzenetére
Sot mondok mégjobbat. Elmegy 16-on is 225/55.
De a témához vissza kanyarodva, szerintem is fenttartható egy ilyen autó. Az más dolog, hogy azért egy 5-ös BMW-t nem lehet összerhasonlítani, egy kisebb autó fentartási költségeivel.Anno én is gondolkoztam nagyon egy E39 530D-n, sajnos automata volt, így felejtos lett, illetve a pillangószelepek problémája is érinti ezt a motort (is), ezt tetozte az is hogy 12éves volt.
-
w333
félisten
válasz
MPowerPH #128002 üzenetére
Igen volt ... most nincs
Fenntarthatóság miatt írom hogy nem véletlenül ilyen olcsók ezek az E60 -s !
Régebbi BMW technika sokkal megbízhatóbb és kiforrottabb volt, nekem egy E34 volt, haveromnak most egy E36 van és semmi gond nincs velük, de van 2 ismerősöm is akik E46 -al nagyon megszívták és fél éven belül több mint 500 ezer Ft költöttek rá (pedig egyáltalán nem a kínálat aljáról vették)
-
footy
addikt
-
-
footy
addikt
válasz
MPowerPH #128002 üzenetére
Melyik Lexus alkatresz az ami 3-4x annyiba kerul mint a BMW azonos alkatresze?
Nekem volt Mazdam es nem tapasztaltam hogy egy vagyonba kerulnenek az alkatreszek, igaz kopon kivul csak feknyereg volt cserelve.
Az asszonynak meg most Hondaja van es kb ugyanannyiba kerulnek hozza a cuccok mint VW-hez... -
#76385920
törölt tag
válasz
MPowerPH #98962 üzenetére
Kollégámnak Volt Punto I. no problem vele, egyszerű kis autó, Punto II. jelenleg van egy másik kollégámnak ő neki csak télvíz idején vagy esőben van gondja vele
, de főleg elektromos gondjai, motorikusan nincs vele baj. Apámnak Stilo 1.8 16V volt, a motorja egy csoda volt, de ahogy lejárt a gari utánna sok gond volt vele, és csak elektromos hibák jöttek elő. (ABS, ESP, stb.)
Ismerettségi kötömben több Swift is van, és hiba nélkül futnak, igaz a városi fogyit azt szinte mindneki sokallja, igaz ezek 1.5 vvti-k.
-
válasz
MPowerPH #98962 üzenetére
Ezt még minimum 10 évig nem kell bezúzatni, persze ha csóri mindene lóg példányt veszel... Munkatársnőm első szériás puntoval jár fel dolgozni a szabadság hegyre, és én néha Civiccel "nem érem utol", szóval no para. A motorja ha rendesen 15-20 ezrenként olajat cserélsz, a világból kimegy, kicsit szelepes a hangja, de ez minden kis köbcentis olasz motorra igaz, a 900-as Panda is ilyen volt.
-
válasz
MPowerPH #98956 üzenetére
Többünknek volt, szinte teljesen hibamentesen működött. Még a gyújtáskábelek és a trafó romlott el nálam, de szereléssel együtt 40k-ból megvolt. Erősen ajánlott autó
A gyengébbik 59LE-s a 8 szelepes, az erősebb 1.2-es 82LE, az a 16V-s. Rohadásra nem hinném, hogy annyira hajlamos lenne, az enyém legalábbis 8 év alatt nem kezdett el. -
szőröscica
addikt
válasz
MPowerPH #84366 üzenetére
Ez a nem kell úgy vigyáznia dolog teljesen érthető.
Én is tökre örülnék, ha nem kéne arra várni, hogy felmelegedjen az olaj a turbó miatt, ha kettesben is nyugodtan padlózgathatnék, nem kellene aggódni, hogy előbb-utóbb a nyomaték megeszi a féltengelyeket, és nem utolsó sorban amiatt sem kéne félni, hogy valaki rányitja az ajtót a parkolóban (mondjuk ez utóbbi most sem izgat). -
Kornel
veterán
válasz
MPowerPH #62945 üzenetére
ezres swift.
annyit eszik mint egy dizel, megbizhato, es ugyanugy szarra torik mint a tizen/huszoneves vw, vagy barmi mas amit kis penzert vennel. alkatresz gombokert van.
400-ert veszel egy 2003-ast 100k km alatt is akar, az meg egy uj auto relative...
ha nincs ennyi akkor nyilvan jonnek a 2000 koruli peldanyok stb. -
-
Dany007
veterán
válasz
MPowerPH #59347 üzenetére
Ja mondjuk már abban a 2002-es ST-ben is komolyabb hifi van mint az alapokban. De egyébként szvsz ez a Sony korszak előtti "hifi" ami a Mondeokban - meg úgy a Fordokban - volt az valami katasztrófa. Ritkaronda...
Ezért is remélem, hogy tavasszal majd sikerül kifogni egy 2004-es már Sonyval szerelt példányt... Az se egy nagy szám, de szintekkel jobb, mint a régebbi. -
DeFranco
nagyúr
-
Dany007
veterán
válasz
MPowerPH #58797 üzenetére
Ja már értem.. Hát épp ezért mondtam a Vp-Db távot az még csak nem is túra. Vagy nem túl nagy. De mondjuk ha adnának egy Terslát valahogy megoldanám szvsz.
Szerintem ezer helyről lehetett volna még kis plusz áramot kisajtolni. Pl a két csomagtartó - elől és hátul - tök felesleges. Egyik helyére mehetett volna még párezer darab abból a mini akksiból amit a fószer mutatott a videóban. Persze a plusz súly miatt nem lenne arányos az élettartam növekedése, de valamit biztos ért volna pluszban.
Aztán a panorámatető helyett mehetett volna rá egy kis napelem. Az az újabb fajta aminek nem kell közvetlen napsugárzás, hanem elég a sima fény is. Ezt is lehetett volna hasonló tolótetővel megoldani.
Aztán még 1-2 "turbinát" is berakhattak volna valamerre... Mesélte is az ipse, hogy ezen nincs hűtőrács, mivel nem kell hűtés ilyen módon a motornak. Na de attól még ott bevezethettek volna egy kis menetszelet ami meghajt mondjuk két oldalon két turbinát és szintén termeli az áramot... Persze mindez már a kasznin belül, hogy kívülről ne látszódjon. -
Dany007
veterán
válasz
MPowerPH #58789 üzenetére
Azt írják az európainál szigorúbbak a tesztek... vagy mire gondolsz?
Én inkább azon tűnődöm, hogy hogy jutnék el vele mondjuk Veszprémből Debrecenbe meg vissza. Az olyan 700km oda-vissz... Ergo valahol be kell iktatnom egy 6 órás töltést...
A másik meg, hogy töltés híján télen a mínusz 20 ban fűtéssel együtt meddig elég a nafta?Vagy ezt csak ilyen hétvégi hobbi autónak tervezték? Ne gondoljak ilyen komoly igénybevételre? Bevásárló autó!
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
MPowerPH #58732 üzenetére
Minden kocsinak drága a fenntartása, ha nem úgy vagy hogy szarodle, hanem rendben is akarod tartani. Először kifizeted értékvesztésben, aztán meg ráköltöd.
Mióta van autóm képben vagyok itt a fórumról jó párral, szarjapánszívóbenzintől szarfranciadízelig mindegyikre locsolni kell a pénzt akkor is ha pöpec állapotban vetted meg. Ez egy ilyen sport, csak van aki leszarja vagy letagadja. Jó, nyilván nem félmilliók évente, de valami kicsi mindig van.
-
zolikaDB
veterán
válasz
MPowerPH #58425 üzenetére
Azok szerintem 5 kilóig nem állnak meg. Ha 2 évig az udvaron áll a gaz társaságában és poshad a Kadett, az nem baj, akksit bele, azt go, de ha a turbó megadja magát a Caliban, azt b.szhatjuk, letámasztani a fal mellé, és game over
Igen, a boyracer autókkal a gond az, h egy értelmes állapotért rendes autónyi pénzt kérnek el. Mondjuk a fenti GSi-kkel is ilyesmi a gond.
Tény, h egy 17 éves takonymarci nem locsolja bele a kakaópénzt Standox-ba meg Optima akksiba: [link] -
-
válasz
MPowerPH #58309 üzenetére
Nah tessék
Sajnos nem egy bimmert lehet csörögni hallani. Igaz h sok a lánc, de ha mégis cserélteted, akkor jó magyar szokás szerint a már raktáron lévőt fogják adni , és szarnak bele h az esetleg ugyan az a széria. Másik meg h lehet h élettartam, de ne feledjük h Jürgen max 150-200k-t ért ez alatt...
-
-
TaaT
nagyúr
válasz
MPowerPH #58215 üzenetére
Eddig bárdiból és Unix-ból vettünk castrol-t, most egy utolsó próbát tettünk a családi PD verdával és a filtershop-ból lett rendelve egy pakk[link] a mobil az enyémbe került, a magnatec meg a dízel kettesgolfba.
Egyetlen olaj lesz a kocsimban castrol, mégpedig a váltóolaj.
-
runner 125
nagyúr
válasz
MPowerPH #58191 üzenetére
Egyetértek.
Annyira bírom a hangját. Egyenletes, semmi traktor (most nem írok márkát
) diesel hang, már már benzines a feeling.
Viszlát
"Nekem nem bejövős, túlságosan műanyag és régimódi hatású műszerfal és középkonzol, ami ráadásul annyira széles, hogy az értékes lábtérből vesz el, nem is keveset. Ízlések és pofonok.
Szerk: az mondjuk igaz, hogy a D5 motorról én sem hallottam még rosszat senkitől."Műanyag? Ezt értem a legkevésbé. Szerintem egy grammal nem műanyagabb', mint bármely beugró prémium modell. A borítások egyébként szinte mindenhol puhák, illesztések nagyon pontosak, gombok, kapcsolók finoman és precízen járnak.
Abban viszont egyetértek, h nem egy mai trendeknek megfelelő műszerfalegységről beszélünk. Noh és 2000 azt se feledjük, h ez a beltér 2000-ben jelent meg először.
De ez egy Volvo, a maga konzervatív eleganciájával együtt mi szeretjük.
01,
02, 03 -
Viszlát
addikt
-
MPowerPH
félisten
válasz
MPowerPH #54012 üzenetére
No, utána jártam. Nem lehet, mindenképpen otthon kell, hogy legyen az autó az eredetvizsga miatt. Ellenben kitaláltunk mást ezzel kapcsolatban. A vevő benne lenne, hogy amíg kint van UK-ban, addig csak simán kötünk egy üzembentartói szerződést, és úgy lebiztosítja magának. Persze a vételárat kifizetné, erről írnánk egy papírt is.(barát, szóval meg sem fordult egyikünk fejében sem a trükközés) Gondolom ez már járható út?
Ilyenkor a súlyadót kinek kell fizetnie az autóra? Alapjában véve is hova kell bejelenteni az autót ebben az esetben?(tulaj és üzembentartó települése nem egyezik)
Ezek szerint meglehet.
Qru: Király.
A kiemelt sort hogyan lehet értelmezni?
"Az üzembentartó váltás költségei:
- Új üzembentartó, amennyiben ellenszolgáltatással és egy időben szerzi az üzembentartó jogot, úgy a vagyonszerzési illeték 25%-át kell megfizetni, ellenszolgáltatás nélkül 50% vagyonszerzési illetéket kell megfizetni.
- A forgalmi engedély illetéke: 6.000,- Ft" -
ReSeTer
senior tag
válasz
MPowerPH #54641 üzenetére
Ezt bírom a dízelesekben, hogy mindig a fogyasztással jönnek. Mást úgyse tudtok mondani. Szó nem volt a fogyasztásról, az előzésekről és rugalmasságról volt szó. Másrészt ha ennyire jól mennek a dízelek, akkor miért nem azok mennek a túraautó sorozatokban, forma1, stb?
Tudom, Lemans-ban van protoban, de azon kívül mindenhol ignorálják. Lehet azért, mert a szegény nézők nem látnának semmit a fekete füstfelhőtől.Hang meg olyan lenne, mintha benn lennének egy varrógépgyárban.
Az érzés felbecsülhetetlen, minden másra (benzin fogyasztás) ott a mastercard. -
kalmanchris
tag
válasz
MPowerPH #54590 üzenetére
Így van rugalmasság szempontjából jobb a dízel. Én nem is ezt vitattam. A karakterre mondtam, hogy szubjektív. Nincs is ezzel semmi gond. Megvannak a td-k előnyei a szívó benyához képest, de nekem több a hátránya. Csak azzal vitatkoznék, hogy nem jelenthetjük ki egyértelműen, hogy ez vagy az jobb, hisz ez - mint minden más használati tárgy - felhasználó, egyén függő.
(#54591) hobizoli: Így van, a beszélgetés nem is ennek a fordítottjából indult ki.
-
kalmanchris
tag
válasz
MPowerPH #54585 üzenetére
"És akkor állíts egymás mellé egy 1.6 szívót, és egy 1.5 dieselt. Feladat, A-ból B-be jutás, közepes forgalom, végig előzgetni kell, mert 70-80-al megy a sor. Diesel-el előbb hazaérsz, ez garantált."
Megfelelő fordulaton tartva a benzinest, nem valószínű.
"Nyomatékot pedig igenis ne mellőzzük, mert a nyomatékból autózás működik, sokkal kulturáltabb, mint a szívóbenzint mindig üveghangon járatni, mindegy egyes előzés alkalmával kiforgatni. Nem mind1, hogy 130Le@340NM, vagy 145Le@190NM. Ez egy 2.0i Mondeo, és egy 2.0TDCi Mondeo adatai. A diesel uzsira megette a benzinest, hiába gyengébb 15 lóval. Mindkét autó saját használat alatt is volt, egy időben."
Üveghangon? A két motort kb. ugyanúgy terheled a teljesítményük csúcspontján.
Miben is eszi meg a dízel mondeo a benzinest? [link] -
kalmanchris
tag
válasz
MPowerPH #54576 üzenetére
Ez mind igaz, ha épp abban a fordulatszám tartományban haladsz, ahol, a turbo dolgozik, de ha 1500-nál nyomsz egy padlót, a turbo lyuk miatt nem történik semmi - az átlag feltöltős dízeleknél - még annyi sem, mint a szívó benyánál. Ebből kifolyólag kell váltogatni a dízelnél is.
A diesel előnye számomra abban merül ki, hogy ott van a teljesítmény maximuma - és ne nyomatékról beszéljünk, mert az származtatott és már itt ki is lett tárgyalva - ahol általában használod a fordulatot 1800-3000. Ez alatt meg felett meg alig történik valami. Hirtelen jön az erő, figyelned kell, hogy mindig ebben a fordulatszám tartományban legyen a mutató. Szívó benzint pörgetni kell, mert azt szereti, de legalább sokkal egyenletesebben adja le a teljesítményét és a 110ló ott is 110ló, mint a dízelnél, hiába dicsekedünk a 2-300Nm-ekkel. Ezért szimpibb nekem a szívó benya, meg másoknak is . Ezért szubjektív. -
kalmanchris
tag
válasz
MPowerPH #54564 üzenetére
"Ellenben amit egy diesel autó művel nyomatékból, azt nehéz überelni."
Ezt attól függ, honnan nézzük."Sokkal kényelmesebb a diesel autó használat szempontjából."
Ez pedig erősen szubjektív.(#54565) aero.: Így van! 5km után a motor még csak álmodozik az üzem meleg hőmérsékletről.
-
Ivan15
senior tag
válasz
MPowerPH #54019 üzenetére
nem fog menni az erdetvizsga miatt.. ........itt
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- Battlefield 1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Milyen légkondit a lakásba?
- EAFC 25
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Akció! Paidashu 10600MAH / 20700MAH Powerbank olcsón!
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 4790K / 16GB DDR3 / RX 5700XT 8GB / 512GB SSD
- iMac Pro 1.1 2017 Intel Xeon W2150B 64GB 1000GB 1 év garancia!
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3062, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest