- Magisk
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Hatalmas kedvezménnyel nyit az Ulefone új csúcsmodellje
- Jól néz ki a világoskék iPhone 17 Air
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bdanyy
addikt
Jól kifogtad :S
Írtad, hogy az alap ülés nem valami jó bennük, ez felszereltségfüggő, vagy mindenképp külön kellett bepipálni? Pl ambiente ilyen, de style (ebből van a legtöbb) már elfogadható? Rövid távon a tavalyi octavia style ülésével nem volt gondom, bár az ülőlap lehetne hosszabb.
Kicsit olvasgattam a c-maxról, tényleg megoldható a sync 2 sync 3 upgrade (250k...), de valahogy még nem győzött meg. Inkább a kínálat tetszik, hogy rengeteg titanium+ van belőle, mint maga az autó
Hosszabb távra tervezve tartanék a pluginok akkujának elhasználódásától. (főleg outlanderről olvasni rosszakat, de az az autópálya miatt úgyis kiesne) -
Jó azért van autóm 6 éve, van némi sejtése az embernek. De pl azt hogy mivel drágább azt a Subarut fönntartani mint az octáviát tényleg nem értem. Mert boxer? Mert japán? Mert sokat eszik? A japánt drága fenntartani alaptételt sem értem, ugyan annyiba kerül hozzá egy fék, lengéscsillapító vagy hasonló.
A nagyságrendeket viszont nem tudom perspektívába helyezni. Lehet, hogy egy komoly autó költsége akár 10szerese is lehet egy egyszerűnek? De előbbit kényelmesen alapjárat-nyomatékcsúcs közelében használod utóbbinka meg kiordíttatod a lelkét. -
MaTpr0F
senior tag
Nem rossz, nem rossz. A jelenleginek kb. 10l a városi fogyasztása, ami nálam a lélektani határ. Plusz nekem idáig egy szerelő sem ajánlotta az öregedő boxer motorokat. Inkább a scout vagy crossover/terep. Esetleg van valami kishaszon szerű ami nem annyira fapados belül és nem vw caddy?
-
Ezt egyébként honnan lehet sejteni mennyi lesz egy autó fenntartása?
Mármint nyilván tudja az ember hogy egy 20 éves BMW-nek több mint egy új Swiftnek, de például egy Octavia és egy Outback közt (számomra legalábbis) nem ennyire egyértelmű.
Persze le lehet ellenőrizni:
- a kopó-fogyók közti különbséget (féktárcsa, lengéscsillapító, stb) vagy
- a fogyasztást.
De olyan dolgok mint:
- a korrózió
- bonyolult rendszerek (üzemanyagrendszer, automataváltó, részecskeszűrő) elromlása
- megmagyarázhatatlan elektromos hibák
- típushibák és use error okozta váratlan kiadások (pl elégtelen kenési rendszer vagy nem megfelelő gyakorisággal cserélt vagy nem megfelelő minőségű olaj miatti vezérműtengelykopás, főtengely csapágykopás)
szerintem sokkal nagyobb mértékben befolyásolják egy autó fenntartási költségeit.
Van erre valami statisztika? -
-
-
fpatrik17
senior tag
Jazz-et szerettem volna még a Note helyett első autónak, csak ismerősi körben kinőtték a mostani hibátlan állapotú Noteszom, így muszáj volt megvegyem
Igazából egyelőre nincs elvetve semmi, érdeklődök nézelődök. Cégesnek kombit használok azzal sincs problémám.
Csak mivel család-gyerek még kilátásba se, gondoltam az picit overkill lenne.
Kombiból miket lenne érdemes körbenyálazni szerinted?
-
Somatom
veterán
Persze, szgk. -val más. Én sem alszom, csak nem foglalkozom a tempóval. Tudod, max. 90. Amikor ráfordulok német A7 -re és a GPS kiírja, hogy a következő manőver 280Km, ami 3,5 óra múlva esedékes, akkor az ember hajlamos belefeledkezni a gondolataiba, a zenébe, vagy a telefonálásba. Persze, hirtelen ingerre azonnal reagálok (pl. ha megkordul a gyomrom, akkor rögtön nyitom a hűtőt), de a fokozatos lassulást néha nem veszem észre.
-
Somatom
veterán
Az enyém is manuális, mert épp ilyen jutott, de azért az automata nagyon kényelmes tud lenni. Tegnap toltam neki egy tempomatot, felvettem a kamionos pózt. Aztán a rángatás rádöbbentett, hogy ez nem automata, nekem kell visszakapcsolni. Szóval, pl. egy adaptív tempomat mellé nagyon jól jön, ha a verda váltogat magától.
-
Nem biztos, hogy magát a motort kellett cserélni, manapság egybe építik a motor+inverter+diffi+áttétel (lassító áttétel van bennük, a villanymotor akár 16ezret forog). Másrészt vannak benne érdekes megoldások, pl a kenésre a főtengelyen van kialakítva olajjárat ami bent a motor közepén jön ki, illetve valami csúszógyűrűvel le is van földelve. A hűtőkör is igen kusza.
-
troll81
addikt
Kellemes
Egyszerű a matek 220-30 ps alap.ebbol gond nélkül szoftveresen 275-80ps/420nm megy általaban.
Az s40 se rossz opció 1300 kg körül awd vel.
Egy a lényeg a kolléga nem tudom mennyi pénzt szán a dologra.ha az megvan lehet találgatni.
Vissza térve a Volvo hátsó differenciálmű re... bármit szét lehet rúgni.
Alapból 230 ps el nem hiszem h rövid életű lenne,meg ha kissé teljesítmény növelt a motor de nem 1,2 álló helyzetben rugod szarrá akkor simán 400 ps/600nm körül levisz az útra mindent.
Nekem az St a második autó lesz...így van idő még foglalkozni vele.
-
Jelenleg kint élek még egy évig, majd haza akarom vinni utána. Dolgozni is kéne vele járnom 40 kilométerre, meg bevásárolni, meg nyaralni. Hogy külön hobbiautóm legyen ahhoz kicsi vagyok. Elég hogy az asszonynak is kell egyet fenntartani.
Most van egy 2000 cvt HR-V neki egy 2004 Mazda6 rozsdízel nekem.
Valami prius2 neki + egy nekem megoldáson gondolkodom, utóbbi felét úgy kéne megoldani hogy kicsit élvezetes is legyen, mondjuk eddig a hr-v-vel nem indultam volna el nyaralni, a prius azért már alkalmas lenne rá. -
troll81
addikt
Mi a kokany?????? Ugyan az a padlolemez csavarozhato egy az egyben. Egy tank kell a hátsó hajtas miatt
Egy st tuning a350 ps 500 nm 1300 kg és goll
Zentai Sándor miért driftelt st vel?? 500 ps felett persze.
Most vettem awd tankot magamnak az st alá....és simán műszaki t kap (Deutschland)
-
-
vzsryl
nagyúr
Lakott területen max. akkor vagyok “csibész”, ha minden irányból folyamatosan jönnek, és muszáj kiugranom. Lakott területen kívül viszont sportosan haladok, de ez lehet meg fog szűnni, ha mögöttem lesznek a porontyaim. Szélsőségesen féltős típus vagyok. Valószínűleg írok egy táblázatot, hogy mivel milyen költségek várhatók, és úgy döntök.
Btw. ha az Auris is olyan gyönyörű lenne, mint az új Corolla, akkor más autó szóba sem jöhetne. -
vzsryl
nagyúr
Hétvégi/kirándulós/nyaralós, éves ~15k km. Mindenképp nagy csomagtartóval az ikerbabakocsi meg a csomagok miatt.
A hibrideket két okból kifolyólag nézegetem (Auris kombi):
1. Egyelőre elég lenne egy autó is, tehát ezzel városoznék is, és megválnék az Almerától.
2. Nagyon erős az értéktartásuk.
Vagy veszek olcsóbban egy nagyobb, dízelest, és rendeltetésszerűen használnám. -
footy
addikt
Mar nem annyira para. En is nezegetem a Leonokat es azt hittem nagyon draga a csere, de, ebay-n 3-400 eurotol mar van LED fenyszoro.
-
-
[CS]Blade2
addikt
Igen, gyanús volt. 3-ért is jó áron volt, de ott volt a lízing és az autópályán is kaphatott ezt-azt. 3,5-ért azért a legrosszabb ajánlat lett volna a fentlevők között, így valamennyire alá kellett mennie árban. Ellenben a 700K-val drágább verziók igen magas áron vannak. Nem tudom, hogy mennyi volt tavalyelőtt a GL+ választott színnel, de pár 100-al biztos többet kérnek érte. Az újba azért van egy 200K akku, a villanymotor, LED lámpa elől-hátul.
Mondjuk látom is ugyanazokat a hirdetéseket, szóval annyira nem kapkodnak érte, hogy 3,7-ért vigyék a 65.000km-est. A 3500km-es is megvan azóta is.
A 2017 végiek is ott vannak, és az előző generációs legfiatalabbjai is elég magas áron vannak. Beárazták, hogy egész jó lett a híre, ahogy a Hondát és a többi japán is. -
[CS]Blade2
addikt
Ha a Suzuki-ra esne a választás, azt is érdemes lenne elvinni szerelőhöz? Elvileg garanciális még. Egy autószerelő ismerőst tudnék vinni magammal, csak ugye helyben ő sem tud sok mindent megnézni, de hát gondolom van aminek nem is nagyon lenne értelme. 2 év és 3 hónapos a gép.
Másik, hogy itt van 7km-re tőlem a Suzuki márkaszervíz, ahova hordta az eladó. Ott érdemes, lehet kérdezősködni a kocsi felől, vagy úgysem mondanak semmi érdemlegeset?250km-el ez előtt szervízelték, nem-e találtak valamit, és azért akar tőle megszabadulni a tulajdonosa. Extrém jó lenne ez az ár. Navi is van benne, és ott a 8 gumi.
Úgy csinálnám ahogy dj79 írta. Ha csalás van a dologban, akkor abba úgysem menne bele. Egyébként 1 tulaj van a jszp lekérdezésbe, és ott van, hogy a lízing cég keze rajta van.
-
[CS]Blade2
addikt
1.2-es a következő generációban: 1198cm3. Pár napja ajánlottad, hogy szerinted a 2013-as Jazz-t. 2.300.000Ft lenne egy 125.000-et futott példány.
A lízinges Swift meg 3.000.000Ft. 2018.07 havi, 6x volt szakszervízben, a gyári nyári gumi mellé jár egy szett téli 1 szezonos, de a kettőben együtt 75.000km van, és az autóban is. Havi 3000km felett jártak vele, elvileg pályán.A Swift-hez gondolom kellene egy kereskedő, aki megveszi, ami miatt valamivel több lenne. Elvileg 250km-el ez előtt szervízelték a fékeket is, de ez nem tudom, hogy mit takar, lehet, hogy már cserések rajta.
A Jazz lehet, hogy 300.000-et futott, annak bizonytalanabb a papírja. 7 éves, és 125K, így vezérléscsere biztos kellene, és ki tudja, hogy milyen a kuplung, fék, gumi.
44cm3 eltérés, mindkettő 90 ló. A Suzuki 840kg, a Jazz 1131kg.
Jazz digi klímás. A Swift manuális. Van érintő kijelző, GPS, alu felni, ülés fűtés, tolatóminden, egyebek, ami eltérés.
-
t72killer
titán
-
gaborbol
őstag
A Prius 2 6-7 evig volt meg, meg utolso heten is rohogtem a kuton.
20 dollarbol telement (2 dollar/ 3.75 liter) a tank, es 640 kilometert ment el egy tankbol.7 evesen vettem 4000 dollarert es az utolso egy evet leszamitva teljesen koltsegmentes volt.
Felesegem meg mondja, hogy milyen draga lett, mert 15 eve csak osszekaparta a kocsi aljan az aprot es abbol kijott egy fel tank... Akkor 1 dollar alatt volt 4 liter... mas vilag.
-
Hát biza' pont rád gondoltam (meg Tsebacsira), amikor azt írtam, hogy "s mennyi ilyen olvasható szerte a fórumban, és nem csak egy vagy két gyártótól..."
(na és persze magamra is...)
Nekem ez egy olyan fájó érzés volt, amikor életünk első új autójával (ami azért valljuk be, qrvadrága volt listaáron) havonta megyek szervizbe, mert fagy a kijelző... szerencsére 3 év a gar rá (erre legalábbis), de azért 1 év alatt már csa-csak meg kéne tudniuk oldani... majd megyek át panaszkodni az általános topikba
-
diegho
nagyúr
Itt egy téligumi szettet sikerült belerakni az árba, az is valami, sőt az értékesítő azt mondta, hogy a szőnyeg is megoldható talán. Már csak azt kell eldönteni, hogy milyen szín legyen. Szerintem valamelyik szürke lesz. Na meg azt, hogy kp-ra vegyem, vagy 60-40 hitelre?
-
-
Zizi123
senior tag
Ami nekem nem vilagos:
Video a mukodesi elverolTehat 20km/h alatt kikapcsolja a motort, amikor a lassitassal feltoltesz 1 kondenzatort.
A kondenzatorral inditja ujra a motort 0.4s alatt, amikor indulsz.Tehat itt jon az a resz, ami nekem nem vilagos:
Amikor indulsz, es a rohadt nagy akkud maxon van, es a kondenzatorod is maxon van, akkor is a dizel motorral indul el csak a villanymotor segit elinditani?
Vagy esetleg a villanymotor kezdi el guritani a kocsit is, majd valamikor bekapcsolja a dizelt? -
molnarpeter
nagyúr
Az meg a másik, hogy ennyiért simán játszik, hogy a csere autó is ugyanúgy olajat eszik, és akkor ott van az első szerviz + többi birtokbavételi költség 🤔 bár felújítás során is szeretnek biztosra menni a szerelők és az utolsó csavarig mindent cserélni, na most ilyen árkategóriában szerintem irreális a teljes felújítás alzl-felül, rá kell szórni azt a szett gyűrűt vagy felújítani a hengerfejet, aztán gurítani bontóig. Vagy jófogáson 60k egy bontott motor, ha akna van, akkor be lehet dobni szerintem otthon is. Szvsz.
-
szabonagyur
félisten
-
Biqci
aktív tag
Azért a WRX-et ki lehet fogni, de akkor is túllépi a keretet. A cimbi 8,5k-ért vette igaz Svájcban, első tulajdonostól, friss műszakival, 18xezer km-rel. Igaz trélerezni kellett, mert csak így lehetett beléptetni németbe. Kellett vámot vagy áfát fizetni, pontosan nem emlékszem, lehet hogy mind a kettőt. A vizsga és a forgalomba helyezés valami aprópénz volt, így megállt neki 10k-ben.
Na igen, a Mitsu jobb, sokkal, de ez az árban is megmutatkozik. Főleg ha balkormányospeterkeT: nem kell a fiúnak a Mazda, pedig ideális lenne arra, amire használni akarja. De nem kell. A minire pedig le sem írom mit mondott...
kisza25: ezért kértem tanácsot, mert kifogytam az ötletekből. Szerintem marad a Type-r vagy az St
-
dj79
senior tag
Hátőőő... Anno volt helyben egy leon cupra, az ismerősöm pedig értékesítési vezetőként néhány embernek adott tesztelési lehetőséget. Ez a szegény gép körbejárt néhány kereskedést pár hónap alatt demoautóként, sokan pedig "nemazenyémnenérdekel" módon még is kergették a technikát.
-
-
-
zolee3000
tag
Köszönöm szépen. Már látom, hogy hibridezésnek is meg lesz a maga nyűgje. Bár ha nem lesz más probléma, évente egy pesti/szegedi utat még kibírok.
Annyit kérdeznék még, hogy az évi 2 szezonális kerékcserékhez (felni+gumi) ugye nem kell spéci szakszervizbe vinnem majd a hibridet? Vihetem továbbra is a "sarki gumishoz"?
-
ngaba
aktív tag
A tankönyvek szerint a dízelek fogyasztáselőnye leginkább a városban jön ki. Hát én az 1.6 TDI-t nem tudom 7 liter fölé vinni sehogy.
Jó, én leginkább vidéki városozok, de azért Budapesten is járok, és nyilván láttam már dugót is...
A másik dolog meg az, hogy elvileg a dízel tartósabb (több km-t megy el). Legalábbis régen így volt, manapság már nem tudom, annyi minden megváltozott. A kisköbcentis dízelekre szerintem ez már nem feltétlenül igaz, de a nagyokra igen.
-
vzsryl
nagyúr
Picike vagyok (170cm), még ha terpeszkedek is, akkor is szinte bármilyen kocsiban elfér mögöttem bárki.
(#190253) Doki16 : Mert a Lexus sokkal jobban tetszik. Írta már Itt más is, hogy olyan autót érdemes venni, amire szívesen nézek vissza a parkolóba. Az Auris sem csúnya, de a CT jobban néz ki, főleg az fl-es, homokórás.
(#190251) aero. : Erősen gondolkozom azon is, de a tompika első rész, és a műszerfal még nem át az ingerküszöbömön. Kár, hogy a legújabb kuvik aranyárban megy használtan is, mert az nagyon bejön, de csak 1.5T-vel.
-
vzsryl
nagyúr
Az új Insignia nem fér bele a keretbe, a régivel kapcsolatban meg elég sok problémát olvasok, és most nem a tömegére gondolok.
A Mondeonak a hajtáslánca oké, de egy modern autóban az már szinte másodlagos. A többi része az autónak mennyire megbízható? Ha néhány havonta megkotlik benne valami kis dolog, akkor attól kétoldalú agyf@faszt kapok. Nem érek rá arra, hogy folyton kisebb hülyeségek miatt szervizeljem az autót. -
vzsryl
nagyúr
Nincs feltétlen szükségem dinamikus autóra, de ha dinamikus, akkor nem zavar a többlet fogyasztás, mert akkor ad valamit cserébe.Továbbra sem kell takarékos, de az biztos, hogy városban sokat lesz használva rövidtávokra, aztán hétvégente meg lesz kergetve.
Az i40-ről senkinek semmi véleménye? 4M alatt már lehet kapni full extrásat, kis futásteljesítménnyel.
(#190206) nandow: Nagyon tetszik az Accord, de sajnos túl elavult technikát ad túl drágán. Az árából majdnem egy generációval újabb közép-kategóriás autót lehet venni, ami már a "jó ha van" részből is tud valamennyit, vagy mindet. Így a 2020-as évek elején már valami modernebbre vágyom.
-
vzsryl
nagyúr
-
oliwire
őstag
Ez eléggé jó teszt, a "TSI motor az ördögtől való" féle hozzáállást kicsit másképp látja az ember ezután. Csak több törődés kell neki és motorkódok alapján külön kell venni őket.
Az annyira nem létfontosságú, a Fordomba én szereltem bele utólag, mert a tompított nagyon gyakran kiégett benne, és városban-országúton is használtam, hogy jobban lássanak. A DRL azért kellett a Focusba, hogy lássanak ugyanúgy, de ne kelljen a tompítottat használni, amúgy a normális látási körülmények között. Ezekre a 8gen Accordra akkor ránézek, mert azokat is szépnek tartom, és sportosabb kinézetűek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Általános igazgatóhelyettes tábla üvegből eladó
- ÚJ Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Essential robotporszívó feltörlő 2db 1999 Ft
- ELADÓ EGY MEGKÍMÉLT CSEPEL BLACKWOOD A1 KERÉKPÁR
- Segway Ninebot F40i - elektromos roller
- Magyarországon jártam - saját kép - 40x60 - fém kerettel, prémium poszter fényes fotópapír
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX Z490-G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Szinte új! 3 Hónapos! Playstation 5 Slim Disc (Lemezes) Kiadás! Garancia: 2027.05.15
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest