- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
macilaci78
nagyúr
300k-ért ha nem viszik el, akkor kiveszem belőle a frissen bőrözött kormányt, váltószoknyát, at minőségi téli gumit, nyárigumit felnistől, generátort, csomagtér rolót, kutyahálót, meg amit még tárolni tudok és kiárulom fb-csoportban, a nagyja meg megy vasba.
De mi legyen helyette? Használtnál ugyanúgy lutri az 5-7 éves is és 1 millát arra is rá lehet locsolni, ha pékhez hordták.
-
-
vzsryl
nagyúr
Én is ennyit láttam, de szerintem ez sem rossz egy fogyasztásra optimalizált hybridtől. Szerintem is a 60-->100, 80-->120 fontosabb, mint egy 0-100. Az előbbi két verziót naponta ki kell használnom, viszont az utóbbit csak közvetlenül az autó megvásárlása után, mert kíváncsi az ember...
-
macilaci78
nagyúr
Próbálom, a siófoki út előtt már jeleztem az igényemet a szerelő felé. Azóta volt egy bécsi út is. És ha továbbra is így halad, akkor még 500 km beleszalad egy battonyai úttal.
A 1 mFt-os motorgenerállal számolok, mellette a jobb első futóműben fémesen koppan valami úthibán, fekvőrendőrön. Ez utóbbi ugyanúgy kopó-fogyó dolog, szóval a kocsi korától független, nem befolyásolja a döntést.
Szóval az 1 millás motorgenerállal már PD elemek, hidrotőkék, kábelköteg is cserélve lenne, gyakorlatilag a motoron belül minden fel lenne újítva, ami a következő kb 200k km-re megkímélne a fejfájástól. Ellenben a motoron vannak sallangok: EGR, turbó, miegymás. Ezek most jók, de meddig? Mondjuk, a meddig jó? kérdés bármilyen használtra is áll, ez sem érv a csere mellett, ellen. A vákuumcsövek, generátor az elmúlt 2 évben volt cserélve, innen hibára nem számítok. Rozsda nincs, ahol kellett, ott ki lett lakatolva (jobb hátsó küszöbvég). Az esztétikai hibákkal elvagyok, amíg a működést nem befolyásolja és nem rohad. -
-
ZolkoW
őstag
Meg nem azt mondom, hogy olyan nem lehet, hogy a buszok és teherautók/traktorok tudnak tankolni, én meg nem, de ha ilyen lesz, az valamilyen szinten mindenkit fog érinteni, és nem csak nekem lesz baj. Vagyis nem biztos, hogy ez lesz akkor a legnagyobb bajunk, hogy nem tudunk bemenni dolgozni (fogadok, a főnökeink egyből rugalmasabban állnának a home-office kérdéshez). Ugyanígy annak sem látom semmi értelmét, hogy kannákban raktározzam a gázolajat, annyit úgysem tudok elrakni, és attól hogy nekem, meg pár másik embernek van, nincs kisegítve az ország.
-
vzsryl
nagyúr
Én nem vágok eret, max használom a kuplungot és a váltót. Általában a Superb-bel ingázok, de néha kell a feleségemnek, és akkor az 1.4-es G Astra-val megyek dolgozni. Ma is azzal mentem, és előztem kb. 75-80-ról indulva, 5-ösben, de simán ment a dolog. Ha komolyabb dombon kell felmásszon (7% felettin), akkor az kicsit zavaróbb, mint egy előzés.
-
molnarpeter
nagyúr
Erősebb esetén olajban fut minden, mint egy Simson váltóban
kevésbé kopik a kuplung tárcsa, de azért be is szennyezi az olajat valamennyire. Száraz esetén maga a kuplung mint egység van szárazon, ahogyan kézi váltóval is szokott lenni, többi részének természetesen kell kenés stb. Itt két külön olajtér van elválasztva, egyik a fogaskerekek kenését látja el, a másik a mechatronikában hidraulikus működéshez kell, a fokozatok kapcsolásához és kuplung oldásához/zárásához, ilyesmik.
-
És ha jól emlékszem a 250 ezret akkor bírja ki ha duplakuplungosként van kezelve (azaz nem kúsztatjuk boldogan a dugóban, nem tolatunk vele hátrafelé lejtőnek felfelé stb.), mert akkor sokkal hamarabb (ahogy a fékbetét is kopó eszköz, ha jól értem itt is bizonyos dolgok amik zárnak és nyitnak és a kúszást "imitáljak") jön a költés.
-
imyourfriend
őstag
Jó darabon figyelgettem az Octaviakat, még mielőtt döntöttem. Egészen jónak tűntek az 1.2 és 1.4 tsi motorok, de szerencse lebeszéltek a láncos szekérről, személy szerint soknak érzem 1.2-ből a 105 lovat 1.4-ből meg a 140-et.. meg jó eséllyel a gatyámat eltankolnám. 1.6 cr 110 lovas 500km után 3.8/100-at mutat, amit betudok 4 liternek mivel az óra picit csalhat.
-
hobizoli
nagyúr
meg lehetett azt csinalni jora is, mert masoknak ez megugorhato tortenet volt, csak vhogy a VAG-nak ez sem sikerult
pl M13-s motorkodos vasalo Swift/Ignis is lancos vezerlesu, es semmi baja...
a lancot a vezermu meghajtasanak nyomatekigenye terheli, nem a fotengelyi motornyomatek -
slett27
addikt
Beleültem és libabőrös lettem, főleg hogy a dízel hátsó dob van rászerelve. Karter gáz 0. Hűtővíz kristály tiszta a tartályban. Nyilván készülni kell a féltengely cserére illetve az M32-s váltó problémára. De talán a digit klíma betegséget megúszom mert ebben már manuális van.
molnarpeter :
-
Neoteric
addikt
+1 az 1.6 dízel 9gen civicre. Hazabeszélek, mert én is azt hajtom, de pöpec gép, jól össze van rakva, 120lova bõven elég közlekedni, és alig eszik. Sebességhatárokat betartva pályán 4,5, közùton 3,8-4,0l. Szervizzel nincs tapasztalatom, mert még nem voltam. 30k alatt egy akkut cseréltem, meg 2x olajat &szūrõket.
-
vzsryl
nagyúr
A Civic 1.8 Euro 5-ös, de elírtam, 9-es szériára gondoltam.
Az 1.6D-t ennyire sajnos nem ismerem.Auris 1.6 szívó halott, és ha elkezdi enni az olajat, akkor kuka, nem lehet generálozni, mert túl vékony a hengerfal. Az 1.2T az baba.
A Leon meg ugye termeli a benzint, lásd diegho fórumtárs fogyasztási adatai…
-
vzsryl
nagyúr
Mondanám, hogy puruttya MK3 Superb, de felment az ára.
G7, O3, Leon 1.4-1.5TSI, K asztma 1.4T, vagy faceliftes kuvik 8 1.8, mert az még az O3-at is odaveri csomiban meg praktikumban. A többi kombi benya szerintem kapufa volt ebben a kategóriában.Ördög üzemanyagából több választék, de ezt te is tudod. Mondeo, fóka, 308, 508 (ebből egy facelift Allure hmm…) 1.6-2.0 blueHDI/TDCI, VAG 2.0CRTDI-k stb…
-
Az is egy jó pont.
Jó hitel ide-vagy oda, én egyébként nem vagyok benne biztos hogy megéri az új autó az értékvesztés miatt. Inkább 1-3 éves használt autó, arra is vannak jó konstrukciók.
Az viszont megéri, hogy ne fizesd ki kp-ra (az egészet), mert alacsony fix kamattal nem kerül sokba a hitel. -
TrollBalint
addikt
Ezek a motorok nem csak a 2010 előtti Volvokra érvényesek? Mert én azokról hallottam ezeket, hogy jók.
Német vonal annyira nem tetszik, Opelből egyedül az Insignia tetszett, de most abban csalódtam. VW az amolyan so-so, ami tetszik belőle az a Passat, meg az Arteon, de ezek kellően újak és drágákSeat-ot mondhatni abszolút nem ismerem, a Skoda viszont még tetszik, főleg a Superb, meg az Octavia. Ez utóbbinál azért van némi félelmem, hogy milyen állapotúakat árulnak, ahogy látom a pályán, jópáran hogy mennek vele, de ha találnék egy megbízható állapotút, akkor biztos nem mondanék nemet
Viszont a sok infó között elvesztem; melyikek azok a motorok Volvonál, amik ajánlottak?rbalint88: Alapvetően belefáradtunk a feleségemmel abba, hogy ennek az autónak mindig van valami nyűgje, sokszor kiderült, hogy arra vezethető vissza, hogy az előző tulaj (vagy az őelőtte lévő, aki valószínűleg céges autóként használta) nem tartotta jól karban. Az elsődleges cél, hogy lecseréljük, de nem minden áron. Következőre mindenképpen úgy fogom venni, hogy átvizsgáltatom egy olyan helyen, ami megbízható. (Erre vonatkozó tanácsokat, majd fogok kérni vásárlás előtt
)
szerk: a Civic-re nem reagáltam, abból vannak olyanok, amik nagyon tetszenek, az még esélyes lehet, csak úgy rémlik, annak nem túl nagy a csomagtartója
-
TrollBalint
addikt
Rokonok pont most adnak / adtak el 2 Accordot is, mert folyamat gond volt velük (bár a korukat nem tudom. Ettől függetlenül a Hondák is tetszenek, végül is egy megtekintést megér
Első körben úgy is az lesz, hogy elmegyünk valami kereskedésbe és beleülünk, hogy mennyire tudjuk elképzelni magunkat benne
Volvoról mi a vélemény, 6 M alatt vannak már egész friss Volvok is, de ugye azok is főleg dízelesek (2014-2015-ös évjárattal) -
BoneDragon
veterán
Köszi mindenkinek a válaszokat.
Ismerőstől azt hallottam, hogy nem ajánlott a Prius, mert gyakran törik fel őket és lopják el a kondenzátort. Ez igaz?
Amúgy új autóban is gondolkodunk 7 millió körül. Melóhelyen mindenki Kia-t vesz, mert az milyen jó. Ezekről esetleg valakinek tapasztalata? Az a Ceed elég vonzó. -
molnarpeter
nagyúr
Octavia 2 volt főleg nyűgös, Siemens/Conti/VDO piezo porlasztókkal, az újabbak viszont Bosch vagy Delphi párhuzamosan létezett (csak motorra értve, típuson belül passz melyik), szvsz tartósabb. Mondjuk a Bosch CP4 magasnyomású le tudja darálni magát, de azért 200-250 ezret az is röhögve elmegy és felújítható (preventíven érdemes is). 2.0 TDI-re is azt rakták, ahhoz láttam is átalakító készletet - felújítás alternatívájaként említem csak -, amivel CP3 felszerelhető, azzal nincs ledarálás, tartósabb konstrukció.
-
Vismajor01
addikt
Ezt mondom, ha 15-öt tett meg egy évben akkor 60 ezer tett bele, visszatekerte 27 ezerre, onnantól meg rendesen számolódik, és akkor most nem 134 van benne hanem 184, az még mindig nem túl sok, legtöbb autó ilyen 300+ kilométerrel szaladgál.
Néztem egyet 194 ezer kilométerrel de annak semmi szerviztörténete nem volt, és annyira fapados volt hogy még tolatókamera se volt benne.
Persze az "csak"4 misi volt,e z meg 5.5-re van tartva.
-
hobizoli
nagyúr
1.3JTD-kben 300ezer km felett kibirt
nyomateka annak is van annyi, mint a TSI-knek
de igazabol nem is a motor fotengelyi nyomateka baszkuralja ezt, hanem a vezermu meghajtasanak a nyomatekigenye
mondjuk fura, hogy ez mellett megis a kis occso dizel digo retekben birta tovabb, pedig ott tuti erosebbek a szeleprugok is, meg a nagynyomasu szivattyuja sem csak 200bar-t kell, hogy eloallitson.... -
sigidi
tag
2014-es sx4 s-cross, 1-6 benzin allgrip, ( gl+ talán? ),5 seb manuális, ~110e km, karosszéria baja van csak, jobb oldala végighúzva. Lassan fékcserés, azon kívül nincs baja. Mennyiért lehetne eladni?
-
Jájj... 😒
Mintegy 2 éve készülünk kecserlni az Astra-t.
Most épp Seat Leon az aktuális kedvenc anyókánál...
De volt már a Mégane is (talán abba is belemenne még).
Még azon is gondolkodunk, hogy hitel, de hát most emelték a jb-i alapkamatot.
Mindig pont annyit sikerül gyűjtögetni, amennyivel emelkednek az árak. Nem jó ez így... De ha más nem lesz, akkor marad az Astra. Most két évig megint van műszakija; igáslónak teljesen jó. -
imyourfriend
őstag
-
tboldi
nagyúr
-
Vismajor01
addikt
Ismerem. Jövök a nekem tetsző tempóban és ki jön a srác. Nem zavar, nem 200al jövök és elég messze vagyok. De basszus úgyis utolérem mert 1 meter/perc előnnyel előzi a kulsoben haladot mert nehogy már rá kelljen gyorsítani a tempomatra, van fék ugye a többi autón. Rühellem h két sávos úton értik a "az előzést mi hamarabb be kell fejezni" szabalyt mert ott félnek, autópályán meg ugye ugyanez a szabály de valahogy senkit se érdekel. És hidd el azért mert at én autóm jól megy nem száguldozok kötelezően, de igenis kell az ero hogyha 130al utolerek valakit akkor viszonylag lazán ki tudjam kerülni és ne tartsak fel senkit. Na de nem offolom tovább a topikot
-
titta73
tag
Értem én, de akkor is kevésnek gondolom a teljesítmény ekkora tömeghez. Nem a számok vakítanak el (a Tucson rendszerteljesítménye 265 LE, szerintem sose fogjuk kihasználni, arra van másik autó), de a vw-nél mind a hagyományos belsőégésű motor, mind a villamosgép teljesítménye kisebb, a tömege meg azonos. Úgy gondolom jobban van terhelve, mint a másik megoldás. De mindenki azt veszi, ami tetszik neki. Engem ez a technika győzött meg jobban (és nem a külső, azzal nem tudok még megbarátkozni), nem beszélve arról hogy nem DSG, hanem hagyományos automata van benne. Járunk időnként magasabb hegyekben is, majd az idő megmondja, jól döntöttem-e.
-
titta73
tag
A miénk se engedi 13% alá csökkenni a töltöttséget. De így még rosszabb a szitu, nem csak az autót vonszolja a motor, hanem még a villanymotort is tekeri generátor üzemmódban. Gondold végig, szerintem így még szarabb a szitu. A miénk is tölt, de nagyobb a motor, nem kell annyira túlfújni, úgy gondolom tartósabb lesz.
-
-
-
-
-
Vismajor01
addikt
Én 2006os Priusra is megvettem újonnan a Michelin 4 evszakost. R16os méretben nem volt nagy dolog a 110e Ft amennyibe a szett került.
És akkor is megvettem volna rá ha 600 ezret ér az autó. Kit érdekel mennyit ér, nekem az a fontos h megtudjak állni meg ne csusszak bele az árokba.
Volvora és kapasbol megvettem a Michelin crossclimatet, igaz az 255/45/19 szóval darabja volt 100 nem a 4. De vehettem volna 17es felnit ha annyira érdekelt volna.
-
ez nem ufóság, neked fontos, és én megértem.
másoknak meg a pénz fontosabb, az autó "csak" egy közlekedési eszköz, és csak annyit kell tudjon, hogy a) ne robbanjon le b) ne ázzon be
én is a DOT-huszárok által életveszélyesnek titulált gumival járok a feleségem Clio-ján, mert 2016 decemberi az autó és 26e km van benne, ergo mind a téli mind a nyári még eredeti
majd az új gazdája vesz rá mást, így legalább látszik, hogy nem visszapörgettük az órát hanem tényleg nem használtuk. és a nyári Pirellik még egészen puhák (a téli Barum-ok már keményednek) szó volt róla, hogy veszünk 4 Vredi négyévszakost, de inkább lecseréljük az autót. -
Dare2Live
félisten
Már kint vagyok... úgy volt utosó héten megcsináltatom de tényleg minden azaz minden is beütött és elmaradt.
@molnarpeter: kösz gondolkodtam megkérek vkit vigye el műszakiztatni de azon a 800men csak nem hasalok el
@f4lcon xceed kivülről jól néz ki de engem erősen zavart, hogy alig lehet kilátni. Most ez a divat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB ZALMAN I3 NEO Chieftec 650W
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest