- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- One mobilszolgáltatások
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
HKorn #194120 üzenetére
Azt nem tudom, tudunk valamit ezeknek az élettartamáról km-ben mondjuk addig, amíg már télen nem kezd el nagyon rossz lenni?
Én keveset megyek, nekem a 4 nyári + 4 téli az a repedezésig kitart. Szóval ahhoz 3x2x4 szenzor kinéz, és az jó 9 vagy 10 évig. Ebben az esetben új autó esetén nekem még kellene +4 felni is.
4S esetén, ha úgy meg elkopna mondjuk 5 év alatt, akkor nekem nem buli, mert addigra kihullik egy szett szenzor, és akkor ugyanúgy 8 gumi, de 4x2x4 szenzor.
Ha nagyon sokat megy valaki, akkor is ki tudja adni nagyon sz*rul. A régit már nem rakod vissza az új szett gumihoz, és ugyanúgy csak sz...okva megy.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
HKorn #194114 üzenetére
Hát igen ez kérdés. Kolléga most vett 206-ost használtan, aztán vett 4S gumit. Bejött egy pár havas, jeges, saras, latyakos idő, mondja, hogy egy kalap sz*r, vennie kell rendes télit. Gondolom nem a Mislit vette, hanem valami olcsót.
Egyébként amire szánták, gyakorlatilag visszájára sül el a dolog. Én személy szerint szeretem a jó gumit az autón, de így el kell gondolkodnom a 4S-en. Na most így nem egy kicsivel jobb lesz a biztonság, hanem nagymértékben rosszabb, egész évben kompromisszumos gumin leszek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
HKorn #194114 üzenetére
Igen, nyáron hozza egy erős közepes nyári tudását (Kb Hankook szint), bár azért 40 fokban már tud nyikorogni forszírozott kanyarodáskor. Télen friss hóban oké, letaposott hóban viszont gyenge. De mivel évek óta csak sónedves úttal találkozom én maradok a nyárias 4S-nél.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
HKorn #194112 üzenetére
Nincs vele gond, én mondjuk 2-3 évente azért egy centrírra elviszem és olyankor felcserélem az elsőt a hátsókkal, hogy egyenletesebben kopjon (szerencsére nekem öntanulós TPMS rendszer van benne, nem kell külön feltanítani). Így akkor tényleg mindent megtettem amit kell/érdemes. Ez a második szett 4S gumim, elsőre télies volt, most másodszorra már nyárias, mert ezekre a (nem létező) telekre az is bőven elég.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
HKorn #194103 üzenetére
Autószerelő szerint némelyik simán képes 3 év alatt elromlani. A gyári verziónál a szeleppel egyben van, ha szétmegy a szelep, kuka. 2.-ra tudsz széttekerhetőt venni. A gumis is szét tudja cseszni, ha csak 4 felnid van és cserélteted, vagy 8, de valamiért le kell venni a gumit.
Kb. 15.000Ft/db.
Többe kerül, mint amennyit eddig a gumira költöttem.ráadásul nem szar gumira, mert Goodyear Ultragrip 9-esek vannak a gépen. 88.000 volt a gumi, meg valami 6000 körül tették fel. Ha szenzoros lenne, akkor a 2. szett most hullana ki belőle, az 120.000. Az én felhasználásommal minden szetthez 3 szett szenzor fog kelleni.
-
Doki16
addikt
válasz
HKorn #194103 üzenetére
Azért mert azt nem lehet eladni plusz pénzért. Tehetősebb emberek nem fognak maszekhoz járni, hogy a téli kerékbe valami kínai szenzort belerakjanak, hanem direktbe azonnal megveszi a márkaszervizből. Legjobb példa erre főnököm, simán megvette márkakereskedésből az utángyártott 17" AEZ felnit téli gumikkal és szenzorokkal. Egy laza 700k-t gomboltak le róla ezért. Még fele ennyi is sok lett volna érte.
#194104 dj79: ABS már minden autóban, nem lenne költség, csak pár plusz sor a programkódban.
-
válasz
HKorn #193122 üzenetére
Egy új Golf már lényegesen drágább, mint egy 5 éves Auris/CT200h vagy egy új Polo. Annyit nem szeretnék költeni rá. Ráadásul a Golf dizájnja valamiért sosem tetszett. A CT200h nálam ezerszer szebb. Bár nem ennek kell lennie a legfontosabbnak. Alapvetően a Polonál nagyobb méretet szeretnék, de hát mindegyiknek megvan a maga kompromisszuma a másikhoz képest, kérdés, melyiket vállalom be.
-
válasz
HKorn #192896 üzenetére
2 éve még lehetett, én mindig vittem. Újabban is lehet, de tudtommal csak garancián túl, ill. ha nem kéred a mobilitás garancia hosszabbítását. Vigyél.
A olaj számlájára irasd rá, hogy az olaj teljesíti a VW 504.00 szabványt.Pollenszűrőt, levegőszűrőt te magad cseréld, kb. 12 ezer darabja plusz munkadíj.
Kérj előre árajánlatot emailben.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
HKorn #192736 üzenetére
Nem az a baj az ilyennek, hogy rossz, rosszul megy, hanem, hogy nagy esély van rá, hogy széthullik. 30cm széles a 3 hengeres, fújva is van rendesen. Én csak annak ajánlanám, aki el tudja fogadni, hogy ez ilyen, és van a vételára, a fenntartása a normál szervizekkel amit egy ilyen agyon elektronikázott autó kér, és mellé beszámolja, hogy lehet, hogy lesz garis és/vagy garin túli motorcsere, vagyis, hogy bejöhet egy 2,2 milliós javítás. Minden hiba nélkül is kellhet bele egy 2. tök új motor idővel.
Bele lehetne írni a könyvébe, hogy évente olajcsere, x időnként gyertya csere, szükség esetén cserélje a motort, ja, és az első generációsokba, hogy, ha leég az egész a p....be, cserélje a komplett autót.
Ha kiderül, hogy ez még sérülékenyebb, mint az előzőek, akkor még ott is lecsapódhat a történet, hogy 8 évesen mondjuk 2,5 millió helyett csak 300K-ért lehet majd eladni, mert a kereslet beárazza, hogy ezek hajlamosak fő darab hibára.Már most is vannak hahu-n 1,5 millióért 2014-esek. 221.000km-t futott 1,55millió. 1,6-os 2011-es 1,5 millió.
A szívó 1,6 ugyanilyen 2,8-3,5 millió.
És most még van aki nem tudja, hogy mit vesz... úgy megy el 1,5-ért. -
válasz
HKorn #192702 üzenetére
Most úgy vagyok, mint kisgyerek karácsony előtt, azt nézem már csak hányat kell aludni, hogy elhozhassam
Pont így jó autót venni.
És amikor 99-szerre is levesz a lábadról, meg bámulod a parkolóban, hogy b'meg ez tényleg a miénk... milyen szép... milyen jó... Na akkor pont jó autót vettél. -
-
dj79
senior tag
válasz
HKorn #192673 üzenetére
Ha tudnád, milyen osztást kaptam a tfsi fb clubban, amikor meghirdettem a golfot és kiemeltem az évenkénti/max 15 ezrenkénti olajcsere megtörténtét. A régebbieknél még azt is soknak tartják. Priust most viszem majd, 11 ezer után, kíváncsi vagyok, milyen lesz a leeresztett anyag a sok karanténvárosozás után.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192673 üzenetére
VAG vonalon a 3. generációs 1.4 TSi (Golf/Octavia/Leon kategóriában) szerintem nem rossz választás, csak ki kéne fogni egy magánszemélyes ajánlatot, aminek a tulaja legfeljebb 15-20e kilométerenként elvitte olajcserére és/vagy legalább figyelt rá.
Az 1.6-os Vitara helyett keresel alternatívát? Mi az amiben kevés, vagy ami miatt lépnél?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192670 üzenetére
Valószínűleg nem pont ideális, de nem biztos, hogy sok egyéb opció van. Aminek örülni kell, hogy legalább olajcsere van 2 évente/30e kilométerenként.
Polót tegnap előtt kaptam vissza az első kötelező szervizből. Kiderült, hogy pollenszűrőt csak 2 év/60e kilométernél fognak cserélni benne, légszűrő meg csak 90e kilométernél cserés állítólag a gyári előírások szerint. Néztem egyett, hogy már ennyire a flottás üzemeltetéshez optimalizálták a költségeket.
-
válasz
HKorn #192652 üzenetére
Én is sokat agyaltam az Aurison, végül az általad is említett kereskedőhöz mentem megnézni egy FL előtti (2014-es) modellt még májusban. Mentem vele egy jó nagy kört, és beleszerettem.
Korábban használtam már kollégám által kölcsönadott Prius 2-t, és jelentős volt a különbség a két autó között, de ez egyértelmű, hisz újabb az Auris alatt a gépezet.
Az Auris megindul - főleg Power módban - ha odalépek neki, akár pályán is, 150-160 sem akadály neki, nem is érzem hogy annyival megyek, mert csendes.
Gyorsításkor tud hangos lenni, de utána beáll 1500-2000-as fordulatra ha már állandó sebességgel mész - ilyenkor amugy érdemesebb lepadlózni, mert akkor az erő is megjön és előbb eléred a kívánt sebességet.
Panoráma tető, jó dolog nagyon. Nyáron azért többet van behúzva főleg ha verőfényes napsütés van de így télen, végig el van most húzva, sokkal világosabb van bent, és igen, ahogy írták, a hátul ülők élvezik ennek az előnyét
Neked max a fejed búbját süti a nap és azt érzed..
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192652 üzenetére
Tetőablakra nagyon rá voltam én is izgulva. De szűk egy év alatt lejjebb apadt a lelkesedés. Szvsz inkább az utasok profitálnak belőle, a vezetőnek nincs a látóterébe, ha előre figyel. Legfeljebb világosabb lesz az utastér. Nyitható változatot kicsit előnyösebbnek (pl. szellőztetés miatt) gondolom, de 50-60 felett hosszabb távon nem szoktam bírni.
-
válasz
HKorn #192631 üzenetére
Én lassan egy hónapja hajtok egy 1.8 Hybrid kombi Corollát, eddig 2300 kilométert tettem meg vele, ebből kb. 1500 autópálya volt (majd írok egy hosszabb összefoglalót is hamarosan).
Előtte 1.6 HDi-vel toltam, azt belőttem 155 tempomatra, aztán hajrá, ott fogyasztott 6,5 litert.
Na a Corollával ezt felejtsd el. 130-135 ami még egészséges neki (itt már 6,5-7 litert kér ebben a hidegben a 17-es 225/45-ös papucsokkal), persze 180 a vége, de mivel állandóan lassítani-gyorsítani kell a forgalom miatt, ezért a bőgés ki fog kergetni a világból és eszedbe se jut nyomni neki. Emellett ha 150+ra lövöd be, akkor a 8 litert úgy bekéri alsó hangon, mint a huzat. Ez a konstrukció, illetve mondjuk úgy, hogy ez a motor nem pályára való, egy 2,5-ös motor a Camryben vagy egy Lexusban talán jobb egy fokkal ilyen szempontból.
Városban nyomban visszaáll 6 liter alá, nyáron talán 5 alá is be fog nézni. Egyébként 16-os kerekekkel kapásból fél literrel jobban fogyasztana.Mivel céges kocsi és 3 évente van csere, ezért engem különösebben nem érdekel a megbízhatósága és tartóssága, azért ezt választottam mégis, mivel a policy szerint nekem nem járna még automata váltó, de ezzel a hajtáslánccal ezt a problémát könnyen ki tudtam küszöbölni.
-
válasz
HKorn #192631 üzenetére
Normális, autószerű autóból átülve szvsz az Octavia a nyerő.
7 évvel ezelőtt gyorsan kellett vennem egy minden elvárásomnak megfelelő autót; 2 közül választottam, az egyik pont egy Auris hibrid volt, a másik egy Golf 6 1.4 TSI - egyértelműen a Golf volt a nyerő. Az Auris ellen a számomra idióta/antiautó CVT váltó, a váratlanul és jéghidegen a hajtásba bekapcsolódó benzinmotor, az igénytelenebb belső és a használhatatlan formájú* csomagtartó szólt.
(*7 éve még az első gen. Auris hibrid ment.) -
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192631 üzenetére
Az 1.8 hibrid C-HRben pályán nem volt az igazi (nem meglepő mód). Zajos is volt (Leon/Polo után), erőben is lehetett volna több és fogyiban is több volt a vége, mint egy 120-140 ló körüli TSinél.
Auris jobb kellene legyen valamivel (elvileg jobb zajszigetelés, alacsonyabb, emiatt kisebb légellenállás, fogyasztás).
Valamelyik márkakertől nem tudsz tesztautót kérni 1-2 napra? Bár gondolom mindenhol már a legújabb modell van csak tesztautóként.
-
dj79
senior tag
válasz
HKorn #192622 üzenetére
Láncos TSI-ből (golf5 kombi) ültünk át kettes priusba.
A teljesítmény csak pályán hiányzik, fogyasztásban másfél-két liter a hibrid előnye a mi felhasználásunkkal, pályán kb egál az eddigi tapasztalatok alapján.
Octavia hátsó üléssoránál nagyobb a lábtér, mint az aurisban.
Mindkettőnél 15 ezrenként olajcsere azt jónapot. Sok rovid távval/hidegindítással viszont a tsi jól tud eszegetni, illetve hamarabb lekoxol (én 150e körül vittem a golfot, sok városozás esetén azt mondják a szakik, hogy 60-90e futás között érdemes). -
diegho
nagyúr
válasz
HKorn #192622 üzenetére
Céges autó, amit hajtok 1.4 140LE. Lassan 6 éves lesz, 140k van benne, DSG-s, eddig volt rajta egy klímakompresszor és egy trafó csere, azon kívül minden rendben. Fogyasztás az én használatommal nyáron 5,3, télen 5,9. Nagy, tágas, megy, teszi a dolgát, mondjuk most kicsit átalakítottam a kasztnit
cégvezető annyit mondott rá... na, ha meg akarod venni, akkor -300k az árból, mert már volt törve
Amúgy érdemes megnézned a speedzone tesztjét, pont ilyeneket hasonlítottak össze: [link] -
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192613 üzenetére
122 lovas 1.4 TSi Leon 12e kilométerrel került hozzám, 19e kilométernél öntöttem bele 8-9 dl olajat. 30e kilométeres olajcseréig nem nagyon fogyott (illetve utánna sem 35e kilométerig, ahol leadtam). A mostani 116 lovas, 1.0 TSi 18e kilométernél kért 7-8 dl olajat, majd 28,5e kilométernél még kapott 1 decit.
Mindkét esetben fix. 2 év-30e kilométerre volt állítva az olajcsere ciklus. Ha sajátom lenne, 10-15e kilométer között cserélném, addig nem is láttam fogyást a nívópálcán.
-
Doki16
addikt
válasz
HKorn #192613 üzenetére
Ezeknek nem szokásuk ha rendes gazdája van és legkésőbb 15k km után ledobják az olajat. Harmadik generációs TSI motorok már eléggé jól összelettek rakva. Szokták is mondani, hogy kár volt ezeket TSI-nek elnevezni újból, mert már jobbak lettek a rossz hírű verzióknál.
Amúgy meg az Auris HSD-től az égvilágon semmi félnivalód nincs, hogy külföldről jön. Sőt az a jobb ha olyan példányt találsz ami a Hollandoktól érkezett be.
#192615 Kolondrum: Nagyon jó kocsik. Amennyiért megvették 2016-ban most ugyanannyit érnek a sok drágulás miatt, ha nem többet. Bátran vehető egy jó konstrukció, eléggé szeretik az emberek. Nekem volt egy kis ideig, egyszerű kis kocsi.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HKorn #192606 üzenetére
Ha jól tudom, legalább a második tulaj. De Nála a problémás konstrukciók is szelídek szoktak lenni.
A 2015-2016 körüli már nem láncos, hanem szíjjas vezérléssel van szerelve, ha jól tudom. Emiatt egy méregfoggal kevesebb. Kokszosodás még aktuális lehet, de szerintem 150e km előtt az sem jelent nagy gondot (ha nem csak városi használatot kapott).
-
alázógyík
addikt
válasz
HKorn #192592 üzenetére
Én kinéztem tőlük egy autót még a nyár vége felé.
Érdeklődtem az autó állapota iránt, válaszként annyi jött, hogy így ránézésre szép.
Utána több lkalommal is írtam nekik, le se szarták. Telefonon 1x hívtam, nem vették fel.
Szerencsére találtam sokkal komolyabb, jobb céget tőlük. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
HKorn #192428 üzenetére
4.400.000 volt valakinek a példája.. A jogobella ivójoghurt volt 179ft, az 24 581 db. Most 219ft, az már csak 20 091db.
A 4 490 db joghurt volt a bukó. A régi árral mondjuk min. 800.000Ft.Úgy nem érdemes számolni, hogy 4 éve a 2016-os volt X, és ma eladva ugyanúgy X, mert ma X-ért ugyanazt tudnánk visszavenni, vagyis a használt 2016-ost.
Kár ezen agyalni, mert csak egy kis viszonyítási anomália került a nagy pénz értékvesztés miatt a képletbe.
Úgy kellene mondani, hogy aki 4,4-ért vette, hogy évente elmondja, hogy mennyit vesztett a gép az értékéből, már csak 4,4-et ér, következő évben megint, hogy csak 4,4-et ér.Szüleim annó az üres telket hitelre valami 300.000Ft-ért vették. Most 15.000.000Ft itt egy telek. Akkor is csillagászati összeg volt, most is az, semmit nem nyertek vele.
Az autós példákra vetítve az egyik gondolkodásmód szerint akkor, ha 300.000Ft-ért eladnák most, akkor nem veszítenének rajta semmit.
Az én elgondolásomban, ha ma valamiért csak 300.000Ft-ért tudnák eladni, akkor ma 14.700.000Ft-ot vesztenének a dolgon.
15-ért lennének a pénzüknél, mert most kb. annyi órát kell dolgozni a 15-ért, mint annó a 300k-ért.
A telek tartja az árát, az autó egyfolytában veszít az értékéből, így nem a legjobb példa, de a 30 év infláció miatt megteszi. -
Johnny_vT
senior tag
válasz
HKorn #175870 üzenetére
Megszokás kérdése szerintem. F Astrából ültem át S60-ba tavaly és az első pár hónapban én is úgy éreztem magam mint egy hajóskapitány
Barátnőm még jobban rá volt parázva, egy csomó ideig nem is merte vezetni, aztán mostanra kezdett hozzászokni ő is. Nekem pedig már fel sem tűnik, hogy nagy lenne, pedig a tengerjáró-fordulókör továbbra is megvan.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
HKorn #174652 üzenetére
Ahol le is mérik a teljesítményt előtte-utána nem csak bemondanak egy számot az olyan 100k-tól indul.
Ugyan nincs velük személyes tapasztalatom de ha nézed a TC erőmérő sorozatát ők pl itt végzik a méréseket, ahol csinálnak tuningot is.
-
-
válasz
HKorn #174282 üzenetére
Tudomásom szerint nincs velük baj.
Nekem személy szerint a V40-nel az a legnagyobb bajom, hogy a fedélzeti rendszere nagyon elavult, Android Auto / Apple Carplay felejtős, emellett eléggé szűkös is, köszönhetően a Focus 3-al közös platformnak.
A Forddal összevetve persze biztos, hogy a Volvot választanám, de ha más is szóba jöhet, akkor valószínűleg előbb vennék egy Mazda 3-at vagy Golfot, mint a fentieket. -
válasz
HKorn #174280 üzenetére
Rosszul mondtam, szóval:
2012-2015 közötti 1596 ccm-es motor az Ford féle EcoBoost motor.
Viszont ami ezt váltotta 1498 és 1969 ccm-es motorok, ezek már Volvo fejlesztések, előbbi van az automata váltókhoz, utóbbi pedig csak kézi váltóval elérhető.
Forrás: [Volvo Engine Architecture wiki], [Volvo V40 2012-2019 wiki]
-
rbalint88
addikt
válasz
HKorn #173222 üzenetére
Add el a vitarat, vegyel egy jo motorkodos 1.8tsi passat b6-7 kombit panoramatetovel, igy megvan a kvazi kabrio (be is azik, ahogy kell
), melle meg lehet venni valami seggraketat hetvegere.
Focvis, Qru: azt tudom, hogy atlag dolgokra lehet vinni opelbe, de ha valami spec nyomora van, akkor varhatsz heteket Szikiekre... tetovel mindennel kimondottan kabrioteto specialistahoz kell menni, szoval ez nem annyira szempont. Kasztni meg minden kabrional szopas szinten, a4-nel meg az eleje se azonos a szedan/kombival
ez egy ilyen sport
-
rbalint88
addikt
válasz
HKorn #173214 üzenetére
Viszonylag magabiztosan kijelenheto,hogy kabrioban hatul ulni leengedett tetovel buntetes, nagyon huzatos. Sztem fel ora alatt siman ossze lehet szedni kotohartya-, ful-, akar arcureggyulladast is ott. Szoval gyerekkel max varosban elmenni fagyizni opcio leengedett tetovel.
H Astra TT-t javaslom, abbol lehet ertelmeset venni ennyiert, normalis fenntartasi koltseggel vagy elso gen volvo c70, de annak biztos dragabb a fenntartasa. -
-
válasz
HKorn #172231 üzenetére
A német gyártmányok LED-es lámpáira már van javítóipar; úgy tippelem, hogy a koreaiakkal is megbirkóznak a szakik.
A GTK jó kérdés... olyan autót kell venni, amihez lesz bontott / utángyártott. (Pl. én főleg ezért nem vennék a 2010-ben megjelent Saab 9-5-ből, mert összesen 11 280 db keszült belőle.)
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest