- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- DIGI Mobil
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
yle_greg
tag
Nem merem elmondani, két hete elküldtem a receptet egy Tajvani barátomnak egy töketlen fecskével, de valami az ellenkezőjére fordult, mert hát tudjuk, mi történt. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz aginor #99200 üzenetére
"Ezek miatt is kíváncsi leszek, hogy a JIP szerint hogyan is kell ma kinéznie egy WOW kamerának."
Azt nem tudom, de egy teszt képet már lőttek vele, a gugli nem hazudik:
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #99200 üzenetére
Véleményem szerint ez a maximum méret, ami egy ilyen fix esetében még kényelmes egy közepes (E-M5) méretű MFT vázzal. A régi vezetőség valószínűleg ezt is f/1.2-vel adta volna ki, ami inkább csak az E-M1 szériával harmonizálna.
A frissebb Olympus Workspace már úgy indult el, hogy tartalmazott kérdőívet is. Remélem hallgatnak a felhasználókra és betömik azokat a réseket, amik maradtak:
- Pro 100-as macro
- Pro 75/1.4 és nem 1.2! (vagy újracsomagolt, időjárásállósággal ellátott 75/1.8)
- Laowa objektívek megfelelői, vagy legalább egy 7-10 mm közötti fix.
- 50-200/4 IS
- 14/2.0 palacsinta (akár kitben)
- 9-18 helyzetének rendezése. (árleszállítás vagy egy fejlettebb változat kiadása)
Én ezeket hiányolom, illetve többször is írtam a 20mm nem palacsinta kiadásról, ez végülis bekövetkezett. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz jaanoo89 #99203 üzenetére
100 (ekv. 200) makró?
Minek? Volt szerencsém (nem szerencsém) évekig használni egy 180/3.5 makrót nikonon, akkora művészet volt vele értelmes képet csinálni, hogy ihaj. Egyrészt a bemozdulás veszélye miatt, másrészt a nem létező DOF miatt (makrónál ez ugye még nagyobb gond). Az ekv. 200 makró szerintem nagyon-nagyon szűk körben, speciális feladatokra, megkockáztatom csak ellenőrzött körülmények között vagy jelentős költségű plusz kiegészítőkkel használható jól. Az átlag felhasználónak ez szerintem nem érdekes.Pro 75 (ekv. 150) 1.4
Megint egy "minek" objektív. Lesz pár portrés, aki megteremti hozzá a körülményeket, de ez lesz tipikusan egy csomó dologra túl hosszú, egy csomó dologra túl rövid objektív, szerintem az ekv 150-nél pont beleesnek abba a "holttérbe", ahol nem igazán használható sokmindenre.Röviden összefoglalva, szerintem nem ilyen rétegobikat kellene csinálni. Hozzátéve, hogy nem reprezentatív felmérésen alapuló véleményem szerint a pro szegmens ma már nem használ tömegesen m43 rendszert, ami ilyesmiket eltartana.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz lugosi #99205 üzenetére
"Röviden összefoglalva, szerintem nem ilyen rétegobikat kellene csinálni. Hozzátéve, hogy nem reprezentatív felmérésen alapuló véleményem szerint a pro szegmens ma már nem használ tömegesen m43 rendszert, ami ilyesmiket eltartana."
A 14-45 PRO sem azért PRO, mert azt profi használná. Egy profi miért használna egy tényleg minimális háttérelmosással bíró alap zoomobjektívet? Az azért PRO, mert megkapta eleve a csepp és porállóságot és mert sarokról sarokig éles a képe, keveset kell szoftveresen korrigálni, ezt ebben a rendszerben PRO-val jelölik.
Felőlem maradhatna a 75-os 1.8-as is, ezt is írtam, ami egyébként nem réteg termék, flickr alapján elég sokaknak van ilyen objektívük, csak az idő halad, más rendszerben 350 ezer FT körül kapni csepp és porálló változatot hasonló látószögben. (pl. Fuji 90-ese hasonló) Szóval ahhoz, hogy pár év múlva is legyen piaci részesedése az MFT-nek, aktualizálni kellene az objektív parkot. Az új videó alapján nagyon az utazásra hegyezték a hangsúlyt, ami szerintem helyes, ez a rendszer túrázni nagyon alkalmas, viszont akkor a drágább üvegek kapjanak csepp és porálló kivitelt, mint ahogyan azt a Pana is megtette pár éve. Ha ezt úgy oldják meg, hogy lesznek PRO jelöléső objektívek, akkor úgy, ha a jobban sikerült régi darabokat (pl. az említett 75-ös) ellátják szigeteléssel, akkor úgy.
A macrónál pedig kell egy hosszú változat is, a 60-as általában jó, de azért néha jól jönne a nagyobb munkatáv. 30-60-90 (vagy 100) macro vonal szerintem teljesen rendben lenne és düböröghetne a marketing részleg, hogy bármit szeretnél macrozni, ez a rendszer alkalmas rá. -
jaanoo89
aktív tag
válasz ROBOTER #99208 üzenetére
800 dodo lesz, ami 250 ezer körül van, de ez ide haza szerintem 299.990 FT-ra várható, meglátjuk.
Igazából mindenképp drágább lesz a PL 25/1.4 II-től (ami itthon 220.000 Ft ), csak ugye a kérdés, hogy mennyivel.
Ahogy látom a képeken, nem lesz hátrahúzható manuális zoom lehetőség? Szerintem az óriási hiba, főleg egy fix esetében. Még a 17/1.8 is tudja, ez meg elvileg "PRO". -
aginor
addikt
válasz jaanoo89 #99203 üzenetére
"ez a maximum méret" - ezzel egyetértek, inkább legyen 1.4 és kicsi,mint 1.2 és akkora mint egy termosz. Mondjuk az árazása nem mindegy. Tartok tőle, hogy olyan 350k biztosan lesz, ami viszont már egy kissé túlzó. Olyan 250-ig reális lenne, mint a 12-45. Mondjuk szerintem ez még a régi menedzsment hagyatéka, nem önálló termék, de a megjelenésből majd jobban következtethetünk erre.
Amúgy ez a kérdőív még mindig fut? Ha igen akkor rákukkantanék.yle_greg:
lugosi: saját tapasztalat alapján a 60-as markó (bár a lencse maga zseniális), kicsit olyan semmilyen gíújtótáv. Vagy sokkalsokkal rövidebb kellene (pl: 7-14mm) vagy olyan valami, ami nagyobb tárgytávot tesz lehetővé 1:1 leképzéssel. Ez utóbbira lehet jó a 100-as, ami egyébként 2:1-es leképzéssel fog rendelkezni (ha igaz a pletyka).
Saját tapasztalat, hogy a 40-150-et, 150-re kitekerve 26mm közgyűrűvel megtoldva simán kitartható kézből a Pana G80-al 1/160-al, E-M1-el 140-el. Anno E-M10mk2-vel a 60-as makró 1/40-eden kitartható volt gond nélkül kézből akár 1:1 leképzésnél is. Ezek alapján a 100mm-sem tűnik annyira reménytelennek, de a puding próbája az evés. A dof sem annyira vészes a 2x-es szorzó miatt. F4-5.6 tök használható mér, pláne ha valami fókuszsorozatot lő.
75mm: no ezzel viszont abszolút egyetértek. Én próbáltam és egy istenkirály lencse technikai értelemben, de a látószöge annyira nem jött be. Arcportéhoz nagyon jó, ill. ha meg tudod teremteni a feltételeket hozzá (stúdió vagy sok hely), szerintem a 45 és/vagy 25 sokkal univerzálisabban használható (emiatt jobban várom a 20milit ). Amúgy a kérdés szerintem nem vagy, hanem és. Kellene egy 2-es verzió szigeteléssel (azonos áron, de inkább olcsóbban), plusz egy 1.2 vagy 0.95 ellensúlyozni a dof hátrányt. Persze ez utóbbi esetében fontos lenne kompakt méret ami mostanában nem megy az Oynak..
"a pro szegmens ma már nem használ tömegesen m43 rendszert" - szerintem sosem tette. A PRO cuccok inkább készülnek a tehetős és igényes amatőröknek. Ha tippelnem kellene, akkor 10 PRO cuccból, max kettőt vesz profi, a többi az amatőrök szippantják fel. Amúgy én profi szinten is látok fantáziát a rendszerbe (és nem csak természetfotózásban). Rendezvényen, esküvőkön egy korrekt szenzorral abszolút versenyképes lehetne, ha sikerülne az FF sznobizmust valahogy kezelni.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
yle_greg
tag
válasz aginor #99210 üzenetére
Valamint ne feledkezzünk meg a videós vonalról sem, mert tetszik, nem tetszik, de a fényképezőgépek életében egyre több a videós munkaóra. Szerintem még erre a vonalra is rámehetnek a JIT -nél, ahogy a Pana is teszi, a 10-25 és 25-50 F1.7 -es obikkal. Ezek nem a kimondott utazós obik, de ketten lefednek egy eléggé bejárt gyújtótávot. Ezeket egy profi rendezvényfotós is hasznosan tudja szerintem forgatni, fényképre és kis videó klipek létrehozására is. Egy G9 -est hozzácsapva még olcsóbb is mint a Nikon Z9, és még marad 400 ezre az ekv. 100 feletti optikákra.
Oké, hogy nem 45 megapixel meg ilyenek, de azért a G9 sem csinál sz4r képet, sőt. Oké, én amatőr vagyok, szóval lehet, hogy tévedek, de szerintem maga a technika nem annyival jobb a profi FF gépek felé, mint amit az árazásuk jelent. Főleg, hogy legtöbb ismerősöm a telefonjának a kamerájával is elégedett... Én kérek elnézést miattuk. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz MrChris #99211 üzenetére
A nagyon régi fix manuális obikon volt egy kapcsoló, ha azt átpöccintette az ember akkor a térben előre-hátra tologatva, esetleg lépve hozzá néhányat ki és be lehetett zoomolni a képet. Az újabb obikon már nincs meg ez a kapcsoló, spórolásból lehagyták, de ezeken szerencsére már automatikusan be van kapcsolva ez az üzemmód. Próbáld csak ki, előre és hátra tolva ezek is zoomolnak, bár azt nem tudom, hogy áram nélkül hogyan csinálják. Biztosan van bennük valami gombelem, vagy egy chip egy pici ostorral, ami kommunikál a piktorkrampusszal.
https://moly.hu/idezetek/1588
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
peppe79
senior tag
válasz lugosi #99205 üzenetére
Pedig nem olyan vészes az a 100mm-es gyutáv. A 4/3-os Sigma EX DC 105/f2.8-al például egész jól el lehet boldogulni. Én jobban kedvelem, mint az 55mm-es Vivitart.
Egy új fix 75-ös viszont szerintem is felesleges. f/1.4 elhanyagolható különbséget hozna, illetve szakadó esőben nem portézik az ember.
Télen, és/vagy párás időjárási viszonyok közt meg eddig simán megúsztam időjárásálló váz/objektívek nélkül is. -
yle_greg
tag
válasz peppe79 #99216 üzenetére
Ümm.. Lemaradt a smiley az előző hozzászólásnál, valszeg ezért nem ment át, hogy mire gondolok. Legközelebb majd jobban kirakom a szarkazmus táblát. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
mpierre
veterán
válasz aginor #99210 üzenetére
Ha már új obi - pro, nem pro - akkor valahova a 20 és a 45 mm közé, meg 75 mm alá hozhatnának valamit. Magamból és a megépített vetítőoptikás objektívekből kiindulva ~35 mm és ~65 mm lehetne igazán baba. Nem is kellene feltétlen f2 fölé bemenni rekeszben...
#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####
-
MrChris
nagyúr
válasz jaanoo89 #99213 üzenetére
lugosi: Attól függ mit nevezünk makrónak, 100-300-al fotóztam a kerti gyíkokat 300mm-en, így olyan 6cm-es dolgok férnek bele elég messziről, hogy ne szaladgáljanak el. Stabi jól megfogja, akár kézzel is lehet fókuszálgatni. Van közgyűrűm annak segítségével kb. 4cm-es tárgyakat lehet meglőni, stabival ki lehet tartani.
-
aginor
addikt
válasz yle_greg #99212 üzenetére
Ez igaz, de azért ott már kezd felzárkózni. Ami viszont hiányzik mindkét gyártótól, azok a valódi dedikált videós optikák, kiegészítők. A 10-25 pl. eseményfotózáshoz (lagzi, partnertalálkozó, keresztelő) tök ideális, ha ki tudod fizetni és tartani. Amúgy ha ilyenben utaznék és m43 rendszer mellett döntenék, akkor szerintem kitermelném valahogy az árát. Most azt gondolom, hogy megérné (ahogy a 25-50-is pl kreatívra).
Itt nem az a kérdés, hogy a G9 szar képeket csinál-e (nyilván nem), hane az, hogy ha mit jelent egy wow kamera, és ebből mit tud egy adott gyártó megvalósítani, mert láthatóan nagyon beindult a verseny és jönnek az újítások elég szépen (Z9-ben pl. már nincs redőnyzár sem,és mindezt egy snob Nikontól).
20mm:
itt van egy termékfotó, ami alapján azt mondanám, hogy a huzogatós fókuszgyűrű, programozható gomb itt is kimaradt. Tán ez lesz az új irány, hogy visszafelé fejlődünk?Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #99221 üzenetére
Valószínűleg a képminősége nagyon rendben lesz és akkor összevonom a 17 és 25-ös (1.8-as) fixeimet erre, no de PRO optika és nincs húzogatós fókuszgyűrű? Azért ne már... milyen jó, hogy egy húzás és manuális módban van a fókusz, egy ilyen funkciót elvenni és PRO-ként árulni kicsit érdekes.
-
peppe79
senior tag
Azt mondják, hogy az embernél automatikusan kialakulnak különböző reflexek. Így például, amikor egy óriásit taknyol, igyekszik úgy földet érni, hogy az a legkevésbé fájjon. Na, ezt az automatizmust írja felül az, amikor valaki fotós felszereléssel esik el. Történt ugyanis, hogy a belvárosban sétáltam, és szabálytalanul gyalogoltam át az úttesten, hogy hamarabb elérjek egy szecessziós épületet, aminek a homlokzatát szerettem volna lefotózni. Csakhogy időközben megindult a forgalom is, úgyhogy egy picit sietősebbre kellett fognom. Viszont nem vettem észre az úttesten lévő beton "ciciket", megbotlottam, burleszk-szerűen léptem még vagy hármat, aztán hatalmasat vágódtam a járdán. A pillanat tört része alatt történt az egész, mégis valahogy felülírtam azt az automatizmust, hogy a saját testi épségemet óvjam, inkább a fotós cuccomat védtem. Mindezt úgy, hogy nyakamban a fényképezőgép, amit jobb kézzel fogtam, hátamon a fotós hátizsák 2 zoom objektívvel, szűrőkkel, bal kezemben pedig egy Optech dupla hátsó sapka, rajta a 12mm-es Samyanggal, és a 25mm-es Mitakonnal. A jobb könyökömet és térdemet behajlítottam, és kb. 45 fokban elfordítottam a törzsemet, hogy megóvjam a becsapódástól a gépet, és az objektíveket. Itt-ott lejött a bőröm, a térdem és a medencém rohadtul fáj, de a fotós cuccnak semmi baja nem lett, nem koccantak az objektívek sem, hála a nagyon jól bélelt Vanguard hátizsáknak.
Azért jövőre, a Tara kanyonban nem szeretnék hasonlót átélni, nehogy aztán ott is a gépet mentsem inkább... -
Hi!King
őstag
válasz peppe79 #99223 üzenetére
Én múltkor egy hegycsúcson estem le majdnem a hegyről. Miután megbotolottam, a csúcskereszt rögzítő drótjába kapaszkodtam az egyik kezemmel, de a másik kezemmel nem eresztettem el a fényképezőgépet, így sokkal nehezebb volt megkapaszkodnom, végül fényképezőgép nélküli kezemet fogva húztak vissza. Azért a gép kicsit így is megkarcolódott, mert nekivágodott egy kőnek.
Szerk.:
Túlzok, ha ott leesek, nem zuhantam volna a mélybe, mert alattam is voltak még kövek, de ha nem reflexből a gépet védem, akkor valószínűleg a könyököm és a térdem nem lett volna sebes.[ Szerkesztve ]
-
aginor
addikt
válasz jaanoo89 #99222 üzenetére
Méretre még a pont jó kategória. Építés nyilván példás lesz, képminőség pedig parádés, ahogy szokott. Az ár fontos tényező lesz itt is. Hatványozottan, mert egyrészt ott van a Leica 210 körül, felül pedig az 1.2 450-ért. Ha túl közel kerül az 1.2-höz (300 fölötti ár), akkor sokan megveszik inkább azt helyette, mert kicsivel több pénzért kap több funkciót (fn gomb, fókuszgyűrű) nagyobb fényerőt és talán jobb képminőséget. Vagy 2/3-ad áron a Leicát, ami kisebb, könnyebb, és az is 1.4, még ha 5mm-el hosszabb is. Ellenben ha 250 környékén tudna maradni az ára, akkor azt mondanák, hogy az 1.2 használt áráért kapok egy bontatlan terméket, ami alig sötétebb, cserébe kisebb és könnyebb is, és alig drágább, mint a Leica, így azt is ignorálni tudja egyúttal.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz aginor #99221 üzenetére
10-25 és pro m43 váz videóra: ilyenkor az jut eszembe, hogy miért ezt vegye valaki egy Sony A7c + kitobi ellenében. És ez nem ff sznobizmus.
Egy E1Mk3 + az az obi, most nem néztem utána, de árban annyi, ha nem több.Csak azért jutott eszembe a fenti Sony gép, mert az egyik kedvencem, (ex?)m43 youtuber márkanagykövet szintén azt vett videóra.
[ Szerkesztve ]
-
aginor
addikt
válasz lugosi #99229 üzenetére
Jogos a felvetés. De alapvetően két esetet különböztethetünk meg (sőt, igazából hármat).
1. már van m43 rendszered, így elsőre itt nézel körbe, hogy van-e megfelelő megoldás. Itt jöhet a 10-25.
2. nem számít a bajonett, de kell a feladatra valami, itt játszhat pl. Sony (bár akkor már inkább S5, már csak a 20-60 miatt is)
+1. folyamatos munkavégzés kell. Ide viszonylag kevés megbízható FF váz van, ellenben a Pana GH szériája, bírja az egész napos munkát, leállás, túlmelegedés nélkül. Youtubereknek kb mindegy, max megállítja a felvételt és iszik egy kávét (plusz a körülmények is jobban kontrollálhatók), de a nagy lé a profi munkában van, ott a leállás égeti a pénzt,nem megengedhető. Volt is ilyenből balhé a Canonnál, ha jól emlékszem.
Mellesleg az FF kitobi sem lesz az igazi videóra. A 10-25 Canon "megfelelője" a Canon 24-70 F2, ami ha jól emlékszem másfél misi és kilóban is kb. ennyi.
Én mondjuk szívesen kipróbálnám a 10-25-öt egy esküvőn, hogy lássam, mennyire kezelhető, tolerálható a súlya miatt.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
nozs23
addikt
válasz lugosi #99229 üzenetére
10-25 és pro m43 váz videóra: ilyenkor az jut eszembe, hogy miért ezt vegye valaki egy Sony A7c + kitobi ellenében.
Ekv. 20 és 28mm között óriási különbség van, fényerőben a Pana ekv. 3.3, míg a Sony 5.6-nál ér véget. A Panán van visszahúzható fókuszgyűrű, ami elég jól imitálja a normális MF-t, van rajta clickless aperture gyűrű, ami szintén rohadt hasznos videóra. Ezen kívül parfocal és nincs focus breathing. Úgy dióhéjban. Rajzra mindenhol éles, jobb mint a fixek gyakorlatilag.
Az, hogy egy GH5II mondjuk mennyivel ad többet profi videóra pedig egy sokkal hosszabb lista lenne, de talán a legfontosabbak: 10bit internal, 4k/60p, no record limit, felvétel két kártyára egyszerre, full size HDMI, sokkal-sokkal jobb ibis. De rengeteg dolog van még, amit lehetne sorolni. H265/H264, All-I opciók, shutter angle, obik fókuszgyűrűjének állítása...stb.stb. Egyszerűen nem egy liga, és nem is akar az lenni. Két tök különböző váz és objektív, különböző célokra. Volt alkalmam GH5-höz és A7C-hez és mindkettő nagyon jó, de profi videós munkára biztos, hogy GH5-öt vinnék.
[ Szerkesztve ]
-
aginor
addikt
Kiszivárgott 20mm 1.4 video.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz nozs23 #99232 üzenetére
Értem, és azt is amit aginor írt, csak azt is vegyétek számításba, hogy amit ekvivalensen összehasonlítasz, az az m43 rendszerben kb a jelenlegi elérhető maximum ami a zoom obit illeti, a másik pedig egy alap kis kitobi.
És a pana 10-25 önmagában majdnem annyiba kerül mint az a7c kitobival. Ehhez mennyi még mondjuk egy E1MK3 váz? Ugyanannyi?
A 10-25 690g. Az a7c 509g, a kitobi 166g. A Sony váz kitobival együtt könnyebb mint a 10-25 váz nélkül.
Innentől lehet magyarázni mert ezek csak számok és azt teszünk hozzá amit akarunk, de azért továbbra is tartom, hogy nem tudom miért választana valaki egy ilyen m43 “pro” szettet továbbra sem.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
válasz lugosi #99234 üzenetére
Innentől lehet magyarázni mert ezek csak számok és azt teszünk hozzá amit akarunk, de azért továbbra is tartom, hogy nem tudom miért választana valaki egy ilyen m43 “pro” szettet továbbra sem.
Leirtam pedig. A videosokat nem csak a fenyero erdekli, hanem egy csomo mas dolog. Ekv. 20-50 rohadt jo videos atfogas, Sonyra nincs hasonlo. Talan egy 16-35 es a vegen lehet nyomni egy APS-C cropot. Fenyeroben a 2.8 kozelebb van a 3.3-hoz, mint a 4-hez, tehat a Sony 16-35 f/2.8 ugyanolyan nehez, mint a 10-25 es meg dragabb is.Egy egykartyas A7C-vel biztos nem mernek bevallalni egy eskuvofotozast meg akkor sem, ha eltekintek az osszes tobbi videos hianyossagatol, mondjuk, hogy 8biten vagy meglove, tehat utomunkara fiboman szolva sem idealis.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz lugosi #99234 üzenetére
Más papíron, fotelből nézni a dolgokat és más használni a termékeket. A Sony kitobira még a Sony fanok is panaszkodni szoktak és nozs23 jól összeszedte mennyi hiányossága van egy profi számára. Innentől kezdve ha videóra jobban felszerelt vázat és objektívet nézel a Sonynál, az már nem lesz sem árban sem méretben egy kategória.
Nem olyan rég néztem rá a Nikon Z-re, tetszik, hogy van 40-es fixük és ott a 24-200-as utazózoom is, ezzel a kettővel elég jól el lehet lenni, árban és méretben sincs elszállva. Aztán néztem a teszteket, az a 40-es mégsem annyira jó, f/4.0-tól rajzol szépen, de akkor meg nem szép a háttérelmosása, a 24-200-as meg eleve úgy lett tervezve, hogy teljesen nyitva is szögletesek a köröcskék. Szóval tök jó, árban ezek jó vételek lehetnek, csak a gyakorlatban még se annyira rózsás a helyzet. Persze ezek ott alap objektívek, lehet kapni jobbat is, horror áron és horror méretben. Tehát így nézve, a 24-200 az itteni 12-100 ára és mérete is hasonló, de jobbnak találom a Zuikot. -
vond
MODERÁTOR
válasz peppe79 #99223 üzenetére
Én ezt rendszeresen eljátszom az esküvőkön. Kezemben a gimbal, rajta egy milliónyi cucc, vállamon a táska, benne plusz egy millió. Esek-kelek, de a cucc mindig kitartva a levegőben, valamint a testem által védve van. Szépen kialakult ez a reakció.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz nozs23 #99235 üzenetére
és jaanoo89:
érdekes faktorok ezek is, igazatok van, ezeket is érdemes számításba venni. Egyébként én azt olvastam tesztekben, hogy dicsérték azt a Sony kitobit. Én igazat adok abban, hogy annál a konkrét gépnél az 1 kártyás kivitel hátrány a pro felhasználás esetén (személy szerint fényképezőgéphez használt memóriakártyám még soha nem ment tönkre, de én nem is nagyon pro felhasználó).
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz trlala #99239 üzenetére
Néhány gondolat:
1. Nem irritál az m43, nekem is az van. Ha úgy gondolod hogy igen, akkor félreértesz valamit.
2. Úgy gondolom, hogy ez egy m43 topik, ahol lehet beszélgetni az m43-ról, és nem hiszem hogy a topikban csak önvállveregetésről lehet szó.
3. Nem igazán vagy abban a helyzetben, hogy másokat rendreutasíts vagy elküldj a topikban. -
MrChris
nagyúr
Megjött a Focus Ring Control firmware G9-re, kipróbáltam. Végre használható lett a manuálfókusz, ezzel kellett volna kezdeni. Sokkal gyorsabban oda tudom állítani, jól szabályozni, mint azzal a buta sebesség érzékelt nonlinear-al. Sajnos a kis 20-assal nem müxik.
Ez a gyűrű még egy apertura control lehetőséget is kaphatna... -
lugosi
MODERÁTOR
A Panasonic 25/1.7-et ajánljátok videóra? Az AF milyen gyors? Egy GX80 lenne a váz.
-
peppe79
senior tag
válasz lugosi #99244 üzenetére
Picit lassabban reagál, de még vállalható. A nagyobb gond inkább az, hogy ha pl. elhalad valaki/valami a kamera előtt, akkor "megakad" egy fókuszsíkon. Nekem így szúrta el egy szülinapi videóm egy részét, amikor állványra kellett tegyem a gépet, hogy én is szerepeljek a videón. Ezt leszámítva, back button focus-szal el lehet vele lenni.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz peppe79 #99245 üzenetére
Köszi, amit váltani akarnék vele, az a 12-32-es kitobi, amivel nincs semmi különösebb minőségi problémám, az AF-je is megfelelő, az élessége is jó, és nem zajos, csak a fényerő miatt gondoltam a fixre.
C-AF megy vele? Ez azért jutott eszembe, mert a te esetedből kiindulva lehet, hogy ez gond.
-
Hi!King
őstag
Van egy 14-140 f/4-5.8 obim (tehát ez a régi, nehéz 14-140, nem az f/3.5-5.6, illetve annak az időjárás álló új verziója). Használtan vettem még tavassszal. Néha, de tényleg csak ritkán csinált olyat, hogy bekapcsoltam a gépet, és nem tudott fókuszálni, ha kikapcsolta, újra bekapcsoltam, akkor jó lett.
Tegnap viszont túrázni voltam vele, először hidegben. Egy ideig nem volt vele gond, aztán volt egy szakasz, ahol -1-2 fok lehetett, de erős szél, hódara, utána kicsit lejjebb elővettem, és ugyanezt a nem fókuszál jelenséget produkálta, ami korábban egyszer-egyszer előfordult. Újraindítottam, utána sem volt jó, manuális fókusz sem működött, mert az is elektronikus vezérlésű, így hiába tekertem a gyűrűt. Végül nagy nehezen, 5 perc szarakodás után összeszedte magát (le is szedtem párszor az obit). Utána jó volt egy ideig, majd a túra végefelé, amikor már lejjebb voltunk, de már ment le a nap, így talán már megint hidegebb volt, ugyanezt csinálta, de ezúttal hiába próbálkoztam mindenfélével, nem jött helyre. Pár órával később az autóban kipróbáltam, és működött. Szóval arra gyanakszok, hogy a hideggel is összefüggésben van, hiszen korábban így nem csinálta ugyanezt, csak ritkán és egy újraindítás után helyre állt.
Volt valakinek ezzel vagy más obival hasonló rossz tapasztalata.
(Az biztos, hogy többet nem veszek használtan elektronikus obit, mert ha nem vagyok spúr, és inkább veszek egy új vázat új 14-140-el, mert amúgy az olcsóbb, mint ha külön új 14-140-et vennék, akkor lenne rá garim. Bár ha egyszer új vázat veszek, inkább 12-60-al veszem majd, mert a végét ritkán használom, a 14 meg nagyon kompromisszumos)[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz Hi!King #99247 üzenetére
Nehany gondolat, hatha segit.
- Lehet, hogy az akku hideg, es nem tud adni neki delejt: nadragzsebben tarolva a testmeleg segit jo kondiban tartani.
- Lehet, hogy kontaktos a csatlakozosor: alkoholos tisztitas talan segit.
- Teszt 1: tedd be a hutobe az objektivet (zacskoban, hogy utana a para ne rajta csapodjon ki) es hidegen tedd a gepre. Elojon a hiba? Megismetelve?
- Teszt 2: melegitsd fel az obit langyosra (ne a mikroban...) es melegen tedd a gepre. Hibatlan a mukodes? Megismetelve?
- Teszt 3: Probald meg tobb helyzetben (obival lefele, felfele, elore nezve, fejen allitva a gepet, stb) a mukodest, hatha lehet kotni a hibat valamilyen mechanikus / gravitacios allapothoz.
- Teszt 4: Probald meg mas es mas zoom allapotban: lehet hogy a tubus mozgasa kimozdit egy csatlakozast.
- Mas elektronikus obival volt barmilyen gondod? A gepvaz garantaltan jo?A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)