- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
Sziasztok,
Panasonic GX800-ról mit gondoltok? TZ70-ről váltanék, ez az egyik, ami szóba jöhetne. EVF nem kell, szóval az nem gond. Főleg túrázáshoz használom, tájképezni szeretek leginkább, de vegyes látószöggel, a széles mellett gyakran tele képeket is csinálok.Láttam, hogy edigitalnál van 150 ezerért 12-32 + 35-100 kitben, Media Marktnál pedig kicsivel 100 ezer alatt 12-32-vel, illetve 67 ezerért ugyanott van 45-150-es obi (ezek mind kis fényű kitobik, de nekem elég lenne). Igazából a kettő között kicsit vacilálik, de inkább azért hajlok az előbbi felé, mert a 45 mm, ami 90 mm FF-re átszámolva, már túl hosszú ahhoz, hogy adott esetben azzal flangáljak az erdőben, gyakrabban kellene cserélgetni, ráadásul 32-45 tartomány kiesne, míg a 35 mm még belefér, ráadásul a 35-100 mm meglehetősen kisméretű.
-
Hi!King
őstag
válasz MrChris #94672 üzenetére
Köszi, közben végiggondoltam, és megrendeltem a GX800-at a dupla kitben. A GX80 nekem sajnos túllépte a fájdalomküszöbömet árban (teleobi az mindenképpen kell), annak ellenére, hogy tudom, hogy a váz stabi előnyt jelent. A pl8-at is néztem, pontosabban azt néztem először a 4/3-ek közül, annak leginkább a kinézete nem nyerte el a tetszésemet, plusz a kit obinál nekem fontos előny, ha a széles vége szélesebb.
Egyébként van valami oka, hogy a 4/3 rendszerű gépeknél a 200-as natív ISO a jellemző? Nem gond, mert gondolom nem zajosak, az elektronikus zár miatt meg nagy fényben is mehet az ISO 200 (TZ70-el az 1/2000 limit miatt a natív ISO80 mellett rekeszelnem kellett...).
-
Hi!King
őstag
Érdekes ez a dinamikatartomány összevetés. Már korábban is nézegettem, de most összevetettem 3 gépet, a régi kompaktomat, feleségem Canonját, és a GX800-at, amit remélem ma vagy holnap hoz a futár:
Panasonic TZ70 (ZS50): 11.2
Canon 4000D: 11.4
Panasonic GX800: 13.3Ez alapján a Canon és a TZ70 között alig van különbség, pedig APS-C vs 1/2.3" szenzorokról van szó. Ebben persze szerepet játszik, hogy a 4000D-nek elavult szenzora van. A GX800 pedig magasan veri mindkettőt.
Egyébként a TZ70-el én a tájképeket állandóan alulexponáltam, majd utólag világosítottam a sötét részeket (vagyis minden mást), viszont ez a natív 80-as ISO-n is zajossá tette az ég kivételével a képeket. Gondolom FF esetében ez az MFT-hez és az APS-C-hez képest is kevésbé játszik. Na meg több képből is össze lehet rakni.
Ami még hasznos információ ezen tesztekből, hogy míg dinamika tartományban és színmélységben olyan sokat fejlődnek a szenzorok, hogy egy újabb, fejlettebb szenor leveri a régebbi, nagyobb szenzort, de zajosodásban (Sports - low light ISO) nincsenek ekkora csodák, a nagyobb szenzor szinte mindig jobb.
-
Hi!King
őstag
Persze, tudom, hogy a kis szenzorral ISO emeléssel drasztikusan romlik a dinamika tartomány is (nem csak zajosodik). Csak mondjuk épp a fényes eges (plusz a fényes havas) tájképek azok, ahol ez nem játszik, mert ott a fényes rész a szűk keresztmetszet, ezért alap ISO-n csinálom a képeket.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz trlala #94760 üzenetére
Én is túrázás közben fotózok, és én is a macera miatt nem gondolkodok HDR-ben vagy bármilyen stacking megoldásban. Van ugyan egy kicsi állványom, de azt csak vízesésekhez vagy más hosszú záridős felvételhez használom, ND szűrővel, viszonylag sok macerával, de összességében csak ritkán csinálom.
Szóval nálam is az alulexponálás + utólagos szerkesztés játszik. Tapasztalataim szerint a CPL szűrő is segít valamit.
-
Hi!King
őstag
Hétvégén én is ki fogom próbálni a bracketinget, de kézből és csak 3-as sorozattal (-1, 0, 1), meglátom mit tudok összehozni az Affinity-ben a Tone Mapping Persona-ban. Jobb mókának tűnik, mint a beépített HDR funkció, aminél nem kapom meg a RAW-kat, ha esetleg nem tetszene, meg amúgy sem akarom túrázás közben állítgatni a RAW+JPEG és a JPEG között, mert hajlamos lennék JPEG-ben felejteni.
-
Hi!King
őstag
Próbálgattam a GX800-at, de van egy dolog, amire nem tudok rájönni. A TZ70-el azt szoktam meg, hogy ha félig lenyomom a shutter gombot, akkor a kijelző azt az expozíciót mutatja, amilyen a kép is lesz, tehát ha szándékosan alulexponált, akkor azt. A GX800 nem, és nem találok olyan beállítást, amivel ez így lenne. A "Constant Preview" funckciót bekapcsolva a beállítás szerinti állapotot látom, de ha félig lenyomom a shutter gombot, akkor már nem.
-
Hi!King
őstag
válasz aginor #94978 üzenetére
Én másodlagos hobbistaként (értsd: elsősorban túrázok, és közben fotózok) nem értem a motivációt, hogy valaki fizet azért, hogy szabadidejében megrendezett keretek között lefotózzon egy állatot. Ahogy a Mona Lisa vagy valamely agyonhype-olt műemléki vagy természeti látványosság agyonfotózását sem értem. Ha amúgy sem vagyok profi, akkor úgysem tudom ott a profikat túlszárnyalni, ellenben amit csinálok képeket, azoknak az egyediségét növeli az, hogy nem legfelkapottabb helyeken, nem megrendezett környezetben, nem tülekedés közben készülnek. De úgy egyáltalán magára a turizmusra is vonatkoztatom ezt, a felkapott helyeket, csak szezonon kívül szeretem, ugyanakkor a nem felkapott helyek között is milliónyi gyönyörű akad, sok esetben akár szebb is, mint a közelében lévő felkapott hely, csak az infrastruktúra nincs annyira kiépítve, így az ember is kevés, szerencsére.
-
Hi!King
őstag
válasz aginor #94987 üzenetére
Néha aztán mégis sikerül ilyenkor, mert nem egyszer ránk sötétedett, vagy nagyon korán indultunk, igaz akkor sok idő fotózni sem volt. Olyan is előfordult, hogy mikor mi mentünk le a hegyről, a túra utolsó km-én találkoztunk össze fotósokkal, akik épp a parkolóból jöttek fel, és ugyanott, ugyanabban a "golden hour"-ban fotóztunk, mint ők. Vagy volt olyan, hogy megáztunk a Gemencben, majd mikor elállt, és kisütött a nap, tele volt minden növény cseppekkel, ahogy feleségem mondja, "cseppmennyország" volt, és akkor készültek a legjobb makró képei.
Ilyen szempontból amúgy is jobban szeretem a random helyzeteket, már csak azért is, mert vannak bizonyos időjárási helyzetek, amikor alapból nem is gondolná az ember, hogy adott helyen milyen látvány tud fogadni, pedig sok esetben ezek csak "kényszer túrák" póthelyszíneken, mert oda kevesebb esőt mondtak, vagy mikor járvány alatt az eredeti útvonal tömegessé vált, és keresni kellett másikat.
-
Hi!King
őstag
válasz Mirman #94989 üzenetére
Szerintem eleve nem ugyanolyan eszköz. A teleobjektív az maga az alaptevékenység eszköze, olyan mint a horgásznak a horgászbot, objektív nélkül nem lenne fényképészet (most az egyszerűsítés kedvéért tekintsük a pinhole-t is objektívnek), a teleobjektív meg szimplán egy célobjektív az adott témára. A könyv végképp nem hasonlítható mindehhez, mivel ott én tanulok, én szerzek tudást, amit aztán már saját ismeretként tudok hasznosítani. Ha már madár, az sem ugyanaz, hogy én sokat olvasva, tanulva megállapítom egy madárnak a faját, mint ha kiállítanak egy madarat, és odaírják a szakértők, hogy ez micsoda. A lessel kapcsolatban pedig nem arról van szó, hogy én építeném, hanem ahogy mások leírták, olyan szinten megcsinálják neked a lest és a terepet is úgy rendezik, hogy akár széles látószögű objektívvel is fotózhatnál. Ott már igazából nem is marad számodra semmi kihívás, szimplán fizetsz érte, hogy madár képeid lehessenek, méghozzá nagyjából ugyanolyanok, mint az összesnek, aki fizetett érte. Hangsúlyozom, nekem semmiféle etikai problémám nincsen ezzel, aki ebből él, azt meg is tudom érteni, de a vendégek gondolkodásmódjával nem igazán tudok azonosulni.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #94993 üzenetére
Na, pont az a kabinos példa mutatja, hogy mennyire más és más gondolkodásmódok léteznek. Még a kedvenc útvonalaim között is akadnak olyanok, ahol a hegy tetejéről semmi kilátás, viszont az odaút gyönyörű, és a fenti környezet se semmi. Ellenben semmi élményt nem találok felvonóval felvitetni magamat egy hegy tetejére. Nem csak az erőfeszítés, sportérték miatt, hanem teljesen más, amikor fokozatosan, közben is szép helyeken járva tárul elém a kilátás, ahogy egy magashegységi terepen a lombhullató erdőt elhagyva fenyvesek, majd törpefenyvesek, füves-köves, majd puszta sziklás táj váltja egymást, vagy teljesen véletlen futok bele olyan látványos helyekre útközben, amelyek nincsenek benne az utikönyvekben.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #94995 üzenetére
Szerintem nem az erőfeszítés a lényeg, hanem az, hogy az ember önmagát a tevékenységet szereti csinálni, ami ebben a példában nem az elgyaloglás a hegy lábához, hanem az autós eljutás után túra a hegyekben. Nyilván van aki meg azt a tevékenységet élvezi, hogy felviszi a felvonó, és ott ámulhat. Én sem vagyok felvonó fób, amennyiben ahová felvisz, az csak a túra kiindulópontja lenne.
Viszont a fotózásnak sem csak az a része, hogy mindent előre megrendez valaki helyetted, és te már kis túlzással csak a shutter gombot nyomod meg. Hobbi szinten ezt nem csalásnak tekintem, hanem az élvezeti értékét nem látom, de akik benne vannak, azoknak elhiszem, hogy nekik ez így jó. Gondolom valami olyasmi lehet, hogy hú de durva kép ez, én is akarok egy ilyet csinálni.
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #94998 üzenetére
Igen, a Vogelről lehet, de pl. a Lomnici-csúcsról nem lehet. Ettől függetlenül a Bohinji tónál is teljesen más élmény felmenni a Prsivecre, ami északra van a tótól és sokkal többet kell hozzá gyalogolni, és ott nyugodtan lepihenni úgy, hogy alattad a tó, mint a turistaözönön átküzdeni magad a Vogelnál, hogy végre nyugisan mehess tovább. Vagy felmenni a Triglav tavakhoz. Ja, és ez esetekben nem pont ugyanazokat a fotókat fogod elkészíteni a tóról, mint a legtöbb turista, hanem teljesen más perspektíváid lesznek.
-
Hi!King
őstag
válasz lugosi #95113 üzenetére
Én a Canon APS-C DSLR rendszeréből kicsit irigylem az obi kínálatot (beleértve az új és használt piacot), legalábbis úgy, hogy amúgy nem akarok DSLR-t, sem pedig EOS-M rendszerből adapterrel használni ezeket, úgyhogy úgy mondanám, hogy ha mindezek közvetlenül egy MILC rendszerre lennének, akkor kellenének. Pl. ott sokkal olcsóbban van ultra nagylátószögű zoom(10-18), nagyátfogású zoom (18-135), ugyanakkor a Panasonic 12-32 palacsintámat nem cserélném egy Canon EF-S 18-55 kitobira.
-
Hi!King
őstag
válasz jaanoo89 #95117 üzenetére
De attól még az az m.zuiko 9-18 kétszer annyiba kerül, mint a Canon EF-S 10-18, és több másfélszer annyiba, mint az EF-M 11-22. A többi meg legalább 4-szer annyiba. Nyilván, aki fanatikus amatőr, vagy profi, annak nem játszana az ultraszéles látószögön a belépő kategória, nekem meg ezek nem játszanak, vagyis a 9-18 talán egyszer használtan, de a többi biztosan nem, ki sem tudnám használni.
-
Hi!King
őstag
válasz Throme #95124 üzenetére
Akartam írni, hogy a Pentax ugyanazt csinálja, mint a Ricoh, sokkal magasabb árszintről indul, mint a többi, ezzel elvágva az utat, hogy valaki kezdőként vegyen egy belépő szintű gépet, majd lépjen később feljebb. Aztán rájöttem, hogy a Ricoh és a Pentax ma már egy cég...
-
Hi!King
őstag
válasz Lassú Víz #95193 üzenetére
Én arra gondoltam, hogy a legnagyobb kockázat az, hogy ha az Oly (vagy ami a neve lesz a részlegnek) leáll a gyártással, majd annyira visszaesik a rendszer, hogy végül a Pana is, akkor ugyan elvileg szabadon használhatom a meglévő cuccaimat akár még 10 évig is, viszont ha csak egy vázam van, és az tönkremegy, nem javítható, nem tudom használni az obijaimat. Persze használt piacon vehetek más vázat, de ez nem mindenkinek megoldás, tekintve, hogy idővel másnak is tönkremehet, egyre kevésbé érdemes majd a rendszerrel foglalkozni.
Persze mivel nyitott rendszer, ezért bárki gyárthat vázat, csak éppen nem sokról tudok, és az olyan mellékes gyártók, mint pl. a Xiaomi (Yi), nem biztos, hogy foglalkoznának egy halott rendszerrel.
-
Hi!King
őstag
válasz lugosi #95195 üzenetére
Trükkös, mert 5 tengelyes stabilizációt írnak mindenhol, aztán ha arra az oldalra lapozok a dpreview tesztnél, ott kiderül, hogy ez elektronikus stabilizálásról van szó. Én azt hittem, hogy a GX80 utódja, aminek szenzorstabilizátora van? Vagy ez egy új vonal vloggereknek? Akkor viszont még sokkal inkább kellene az IBIS, mint állóképek esetében.
-
Hi!King
őstag
válasz jaanoo89 #95222 üzenetére
Úgy egy hete említettem én is a széleslátót. Tavaly novemberben 70 ezerért sikerült vennem feleségemnek egy Canon EF-S 10-18 IS obit, ennek általában 80-90 körül van az ára, de az EOS M sem sokkal drágább. A kicsi, közepes tele zoomok is jóval olcsóbbak a Canonnál. Itt azt reagálták mások, mikor ezt említettem, hogy az árnak megfelelő a minőségbeli különbség. De valóban ennyivel jobb lenne az M.Zuiko 9-18?
-
Hi!King
őstag
válasz INTELligent #95260 üzenetére
Ha sikerül betöltened az oldalt, akkor kiderül, hogy 329 euro helyett 249 euro az az 50 euro...
50-ért én úgy is megvenném, hogy nem érdekel a portré fotózás.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz totálkezdő #95268 üzenetére
Igen, nekem meg sokadszori próbálkozásra sikerült betöltenem az oldalt, onnan a screenshot, amit betettem.
-
Hi!King
őstag
válasz hibavissza #95280 üzenetére
Most is rendelhetsz Kodak vázat, 2014-es modellt. Szerintem a legtöbben nem ezt szeretnék...
-
Hi!King
őstag
válasz jaanoo89 #95310 üzenetére
A dpreview is tele van kommentekkel, hogy semmi értelme a m4/3 rendszernek, mert hogy mondjuk ami f/1.8 ezen szenzorméretre, az FF-en f/3.6, ezért ugyanaz még olcsóbban is jön ki FF-re, hiszen ott egy kit obi tudja azt. Ja, csak mondjuk mutassanak nekem FF megfelelőt kis méretű váz + 12-32-re hasonló méretű alternatívát valamely FF rendszerben. Csak mert nekem az a 12-32 az igényeim 80%-át lefedi.
-
Hi!King
őstag
válasz Throme #95312 üzenetére
A pénzt tenni bele vagy nem, nem egy hülye dilemma, hiszen ha veszel még objektíveket, nagyon nem mindegy, hogy a jövőben tudod-e használni akkori up-to-date vázzal, vagy ehhez át kell váltanod más rendszerre, új obikkal. Mert a világ nem áll meg attól, hogy valamely rendszer fejlődése végetér. Nyilván persze mindegyiknek van egy életciklusa.
Szerk.
Egyébként attól nem félnék az Oly tulajdonosok helyében, hogy nem lesz szerviz, vagy ha tönkremegy a váz, ne tudnának újat venni. Biztos vagyok benne, hogy 10 év múlva is lehet majd újonnan m4/3 vázat kapni, csak rossz esetben az 10 éves technológia lesz. Ugyanis a gyártás maga nem túl költséges, sokáig lehet futtatni régi (vagy kamu frissített) modelleket, ami nettó fejőstehén lehet az adott cégnek, amíg van ki veszi. Attól viszont tartanék, hogy nem lesznek adott kor technikai szintjén modernnek számító vázak.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Kristof93 #95409 üzenetére
Egyrészt önmagadnak mondasz ellent, mert ha kellenek még fixek is, akkor bizony nem helyettesít mindent a Sigma 24-70 2.8. És igen, rákerestem mekkora, és baromi nagy.
Emellett puszta paraméterek alapján sem helyettesít minden Oly pro fixet, épp az MFT haterek érve szokott lenni az ekvivelancia, hát egy f/1.2-es mft obinak a FF ekvivalense f/2.4. Persze, egy olcsó f/1.8 FF fixnek már nagyobb a fényereje, csakhogy optikai minőségben ami olcsó, az rosszabb minőségű, de nem lennék meglepve, hogy ha ebben jobb lenne egy zoomoa Sigma-hoz képest is ex Olympus pro prime.
A MFT rendszer előnye épp az, hogy ha kell, akkor kicsi tud lenni. Nyilván ez nem minden objektívre és vázra igaz. Eleve rossz a megközelítésed, mikor azt veted össze, hogy a pro obikhoz képest jobbat lehet kihozni hasonló áron full frame-re (az olcsóbban persze enyhe csúsztatás), mivel a pro objektívek nem feltétlenül azért vannak, hogy valaki csak azokból összhozza a profi felszerelését. Hanem azért is, hogy rendszeren belül legyen előrelépés, mondjuk hogy legyen egy fényerősebb fixed, nem biztos, hogy egy külön rendszerbe akarsz miatta beszállni.
Egyébként mit gondolsz, mit kellett volna másképp csinálnia az Olympusnak? A MFT rendszerbe csak olcsó obikkal beleállnia, és közben FF rendszert fejlesztenie? Mert nekem erős a gyanúm, hogy abba még hamarabb tönkremegy az imaging részlegük, tekintve, hogy messze nem olyan tőkeerősek, mint a Panasonic (vagy a Sony). Mellesleg a Panasonic is nyomul pro obikkal a M4/3 rendszerben.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz hibavissza #95433 üzenetére
Én azzal nem értek egyet, hogy lett volna más lehetősége az Olympusnak (a korrupciót leszámítva). Ha csak és kizárólag amatőr, hobbi cuccot gyártanak, tehát nincsenek ff méretű kitek, nincsenek pro objektívek, akkor mitől tudták volna jobban fenntartani az ágazatot? A belépő és hobbi kitek is a fentről lecsorgó technológiákon alapulnak, nincs is olyan nagy gyártó, amelyik kizárólag lentre-középre pozícionál, a K+F költségeket mindig a pro userekkel, azon belül is elsősorban az early bird-ökkel fizettetik meg. Ha nem fejlesztenek fentre, akkor mivel lent is lemaradnának, szépen lassan vándorolna át a hobbi-amatőr közönség valamely olyan rendszerre, ahol van minden (jelenleg ez Sony, Fuji, Canon).
Egyébként lesz más, az APS-C MILC rendszerek mindegyike még sok évig biztosan talpon marad, amennyiben pár éven belül a Panasonic is feladja a MFT rendszert. Majd csinálnak palacsintább obikat, mint a jelenlegiek, mert vázaik már vannak egészen kicsik.
Én mindenesetre ki fogom használni a lehetőséget, ha tényleg végleg kipurcan a rendszer, és venni fogok 1-2 obit használtan, amit most újonnan az ára miatt nem vennék meg, ilyen pl. az Olympus 9-18, valamelyik macro objektív, és esetleg egy nagy tele, valamint ha nagyon szórják a használt piacon, akkor egy jobb váz.
-
Hi!King
őstag
válasz #31733248 #95439 üzenetére
"Azért ne jussatok már el odáig, hogy mindenki "MFT hater" akit érdekel a mélységélesség. Tény, hogy e téren mára ez a leggyengébb rendszer és nem csoda, ha egy fotósnál ez egy fontos szempont. Szerintem ezt nem nehéz belátni."
A dpreview MFT fóruma tele van olyanokkal, akik majdnem minden topikban leírják azt, hogy a MFT egy rakás szar (de máshol APS-C-re is, sőt kompakt gépeknél is láttam), mert hogy nincs olyan szűk mélységélesség. Csak nem értem, hogy ki állította az ellenkezőjét? Akit érdekel a nagyon kicsi mélységélesség, az FF gépet vesz, de nem jár a MFT fórumokra leírni, hogy semmit sem ér az a rendszer, mert nem tudja azt, ami neki kell. Ez kb. olyan, mint ha a kamionos járna a kisteherautó fórumra, hogy a kisteherautók semmire sem jók, mert csak töredék annyi áru fér el (direkt nem azt írtam, hogy a Ferrari tulajdonosok járnak az Opel fórumra, hogy utóbbi nem tud 300-al menni, mert akkor nem az előny-hátrány, hanem csak egy puszta paraméter ragad meg).
-
Hi!King
őstag
válasz haruspex #95438 üzenetére
Egyetértek, hogy a több MP kelleni fog, meg erősebb computational photography módszerek, tekintve hogy amit a telefonok kihoznak 1/2" szenzorral, annak sokszorosát ki lehetne hozni nagyobb szenzorral, ideális esetben egy (1/2)/(4/3) cropnak hoznia kellene a telefon képének részletességét, ami sajnos jelenleg nem igaz. Amihez persze kell a jobb processzor is, amit viszont nem értek, hogy miért nincs, egy fényképezőgép vázon elvileg jobban megoldható lenne a hőleadás, mint egy tepsi telefonon, ahol sokkal kevesebb a hely.
Viszont a 4k/8k TV-t, monitort egyelőre nem tudom hová tenni. 4K a legkisebb felbontású szenzoroknál is belefér, 8K nem, de utóbbi elterjedettsége sehol nincs. 5 éve mondogatta mindenki, hogy a 4K egy-két éven belül mindent uralni fog, ehhez képest még mindig tömegesen veszik a full HD monitorokat, TV-ket, nekem mellesleg (programozó vagyok) ezidáig egyetlen munkahelyemen sem volt full HD-nál nagyobb felbontású monitorom (most 2 ilyen monitor és egy laptop mögött ülök). Ami a TV-ket illeti, ott pedig nagyban függ a nézési távolságtól, de idővel mindenképpen korlátokba ütközünk. Ha a 4K ennyire nyögvenyelősen terjed, akkor hány év kell a 8K-nak? Közben máig megnézünk 360p-s tartalmakat a youtube-on.
-
Hi!King
őstag
A másik, ami egészen olcsó a Canon EF-S rendszerben, az a 18-135 IS STM, a MFT rendszerben nincs 200 ezer Ft alatti alternatívája.
Viszont Canon EF-S rendszerben 18 mm-től indul a legtöbb normál zoom obi, addig MFT-ben 12-ről, ami ott 15 mm lenne, azaz a tartomány ~harmada UWA obi beruházás nélkül is le van fedve. Viszont ugyanez már igaz EF-M esetében is, viszont ott drágább a 11-22, igaz nem annyira, mint az Oly 9-18.
-
Hi!King
őstag
válasz #31733248 #95469 üzenetére
Csakhogy ők nem azt írják, hogy nem jó nekik az MFT vagy valamelyik APS-C rendszer, hanem azt próbálják megmagyarázni, hogy másnak sem jó.
Egyébként szerintem szó szerint akkor fog a következő 5-10 évben meghalni a rendszer, ha a Panasonic FF-en bukik. Csak épp fejlesztés nem lesz (vagy csak minimális, néhány techológiát átvéve FF-ről, ahogy a kompaktokba is csorognak le most dolgok), de nem hinném, hogy vázat, obikat ne lehetne kapni. Maga a Panasonic egészen régi kompakt gépeket is gyárt még, a Sony annál régebbieket is, ha van fotós részlegük, akkor semmi értelme nincsen nem árulni a FF cuccok mellett a kifutó MFT modelleket is. A Nikon 1, Samsung NX, Pentax Q azért volt más helyzet, mert ott nem volt előtte egy egy évtizedes elterjedés, így ennyire sok kifutó user sem.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
0.54 az meglepően jó, főleg hogy a hosszú végén, lehet hogy majd egyszer beszerzek egyet használtan, mert amúgy is jó mindenes obi lenne a 12-32 helyett, ha épp nem fontos a nagyon kicsi méret. Nem vágyok 1:1 makróra, de a 12-32 és a 35-100 f/4-5.6 max. nagyítása nekem is néha kevés.
-
Hi!King
őstag
Egyetértek, a 12 vagy 14 sokat számít, főleg tájképnél vagy épületnél, sőt sok esetben a 12 is kevés, gyakran kell vele panorámázni, bizonyos esetekben meg az sem segít. Mondjuk lehet, hogy a 9-18 és a 14-140 (14-150) lehet még egy jó variáció túra felszerelésnek, és a hosszú obit feltenni alapból, ha meg néha kevés, akkor váltani széleslátóra, azok a témák tipikusan nem ugranak el.
-
Hi!King
őstag
Abba a tokba hogyan fért bele? Azért kérdezem, mert volt egy tokom Panasonic TZ70-hez, és mikor a GX800-at megvettem, a 12-32-vel ugyan épp bele tudtam tuszkolni a gépet összecsukva, de úgy nagyon nem volt az igazi, úgyhogy eladtam a tokot a TZ70-el. Most van egy táskám, amiben a gép + 3 obi van, de van hogy elmegyünk bringázni, és egyelőre buborékfólia tasakban teszem a 12-32-vel a bicikli táskába, de jobb lenne egy kis tok, amibe bőven belefér obit összecsukva, vagy jó esetben akár kinyitva is.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz totálkezdő #95654 üzenetére
Tájképnél is jól tud jönni a nagyobb látószög, mert ok, hogy lehet panorámát illeszteni, de az nem mindig ugyanaz. Hegyekben is, de különösen szurdokban.
-
Hi!King
őstag
Ez az érdekes, hogy én épp Canon apsc-seknél látom bármiféle sznobizmus totális hiányát. A családban is vannak többen, ismerősök között is, és mind csak fényképeznek, nem magyaráznak bele ideológiát, szimplán csak nem foglalkoznak más rendszerekkel, mert nem érdekli őket. Ezzel szemben a Sony fanok szinte mindent állandóan fikáznak és lenéznek, ami nem Sony, elsősorban persze a Canont és a Nikont.
-
Hi!King
őstag
Olyat ismerek még, aki Sony és Nikon FF és kisebb részben Olympus MFT vonalon mozog, és kedvelt hobbija a Canon fikázás, ismert fotósokat is ezért szokott szidni, függetlenül attól, hogy APS-C vagy FF. Azt mondja, a Canon szenzorok használhatatlanul rosdzak. Emellett minden nem pro kategóriás eszközre megmondja a frankót, hogy azt mennyire nem érdemes senkinek sem megvenni, a kitobikat helyből kukázni kell és 30 ezer alatt nincs használható polárszűrő vagy ND szűrő.
-
Hi!King
őstag
Végül egy annál kisebbet rendeltem:
https://www.mediamarkt.hu/hu/product/_cullmann-malaga-compact-400-kompakt-f%C3%A9nyk%C3%A9pez%C5%91-tok-sz%C3%BCrke-1295652.htmlA GX800 kicsivel vékonyabb, mint a GX80, 33.3 mm, és 24 mm az obi összecsukva, így elvileg nem férne be, hiszen ez 57.3 mm, a tok meg 50 mm vastag, de ez nem merev tok, remélem még így sem kell passzírozni. A Dörr tok, ami a TZ70-hez volt, 30 mm vastagságú, abba bele tudtam passzírózni obival, de épp hogy csak, nélküle pedig könnyedén belement, az Olympus BCL 9 mm-el még oké is lett volna, de ha csak 1 objektív, akkor inkább a 12-32-t viszem.
Az esetek 95%-ában amúgy egy ilyen táskát viszek magammal, ebben minden elfér, amim jelenleg van:
https://edigital.hu/milcslt-hordtaska/dorr-action-black-system-2-milc-taska-p539999 -
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #95889 üzenetére
Puszta technikai szempontból fényképezőgépbe nagyobb teljesítményű hardvert lehetne pakolni, mint telefonba, a szoftveres technológia meg licenszelhető.
-
Hi!King
őstag
Úgy képzeld el, hogy a 135 mm-es 35 mm-hez készült objektív egy akkora kör alakú képet vetít, amelyikbe beleférne egy 35 mm-es film vagy szenzor, tehát nagyjából 35 mm a kör átmérője. Viszont ahová vetít, ott egy kisebb szenzor van, ami a vetített képnek csak egy kisebb részét teszi ki, mint a 35 mm-es szenzor/film tenné. Ezért olyan, mint ha belecropoltál volna a képbe. Ami ugyanolyan kép lesz, mint ha egy 135 mm-es M4/3 objektívvel csináltad volna, ami eleve csak kisebb körátmérőjű képet vetít, de ugyanakkora "nagyítással" az azonos fizikai gyújtótávolság miatt. A ekvivalens gyújtótávolság pedig mindkét esetben 270 mm lesz.
-
Hi!King
őstag
Akkor miért nem inkább FZ300? Azzal nagyobb eséllyel lesz felismerhető a madár, mint valamelyik Nikon bridge-el vagy a TZ70-el.
-
Hi!King
őstag
Szerintem kell ez a 14 napos elállási jog, mondom ezt úgy, hogy még egyszer sem éltem vele. Mert igen, ez plusz költséget jelent, és kezdő webshoposoknál kockázatot, ugyanakkor jelentősen növeli a vásárlók bizalmát, ezzel az összforgalmat is növelve. A kereskedők meg belekalkulálják ezt a kockázatot, egyébként amúgy is nekik a nagyobb a volumenük, mint az átlag fogyasztó összes vásárlása, beleértve utóbbinak minden területet, tehát a kereskedőnél sokkal jobban szét tud terülni a kockázat.
@pepe79
Szvsz a fotós webshop nem pálya kis kezdőtőkével. Egy ismerősöm ip kamerás webshopot indított nulláról sok évvel ezelőtt, az tudott fokozatosan fejlődni, de ott egy-egy termék 30-40 ezer Ft-ba kerül. Be szoktam néha ugrani apróságokért az egyik, országosan 3-4 üzlettel rendelkező fotós lánc üzletébe, ott márkánként ki van rakva üveges polcokra a nagyobb márkák majdnem teljes váz, és széles obi kínálata, pro kategória is. Szerintem nem mondok sokat, hogy csak ami ki van rakva, valahol 100 millió körüli értéket képviselhet, és akkor még ott vannak a táskák, állványok, kiegészítők, meg minden más, amit hátulról hoznak. Egyszer vettem obit, azt hátulról hozták. És ez nem a legnagyobb üzletük, meg van egy raktáruk is. -
Hi!King
őstag
válasz csaabz #96234 üzenetére
Lightroomot nem használok, korábban próbáltam, de nagyon drágállom az előfizetést, szerintem Lightroomnál nem jobb a Silkypix, de az SE változat Panasonichoz ingyenes, illetve ez ez a pro is most így elég olcsó (~3 havi Adobe előfizetés).
Más szerkesztőkhöz képest, amiket használok vagy próbáltam (Luminar, Affinity, Rawtherapee, stb.) Panasonic esetében annyiban találom a Silkypixet jobbnak, hogy szerkesztéskor az OOC jpeg-hez hasonló színekkel indulhatok, illetve gyári lens correction-t csinál (Panasonic obikkal használom, többit nem tudom), ami az általam ismert többi szerkesztőre nem igaz.
Ami nekem még tetszik, hogy a 3 elterjedt képkezelési elv közül, az egyenkénti megnyitás, katalógusba importálás és a saját filerendszer használata közül utóbbi van benne, mint ahogy a FastStone Image Viewer-ben is. A Lightromm és a Luminar katalógusos megoldását nem komálom.
Ami meg rossz benne, hogy idióta elnevezések, fura logika jellemez mindent, amiket mondjuk meg lehet szokni, és akkor már gyorsan megy a szerkesztés. Ami a leggyengébb pontja az a shadow és highlight recovery, bár ebben vannak fejlesztések a 9-es verzió óta, amit ki is fogok próbálni.
-
Hi!King
őstag
válasz nozs23 #96272 üzenetére
Ja, de mondjuk nekem túrázáshoz nem kell az f/2-2.8-as fényerő, a méret viszont számít, ahogy az is, hogy zoom legyen. Egyre kisebb FF szettek akadnak, de még messze nem annyira kicsik, mint a legkisebb MFT kombinációk. Elméletileg egy 24-68 f/7-11.2 FF obi + egy kicsi váz sem lehetne kisebb ceteris paribus, mint a 12-32 egy kis MFT vázzal, szimplán a szenzor mérete miatt, de mindegy, mert ez nem is létezik. Ahhoz, hogy az MFT, illetve az APS-C rendszerek jelentőségüket veszítsék, kellene ilyen FF obiknak lennie. Azért írom, mert sokan minden más halálát vízionálják, ami nem FF, nos ehhez ez is kellene.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...