- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
Vajon mit kellene tudnia a GH6-nak, hogy azt vedd? Szenzor zajszint? Tippre ha lesz javulás max 1 fé. 4k mindenféle paraméterrel, dual iso, esetleg 6k-8k 422/30p-vel, de utóbbival inkább megfingatja magát az egyszerű halandó, mert olyan munkaállomás kell mellé, hogy a gatya is rámegy. 4k raw videó belső rögzítéssel lehetne még érdekes. És persze egy jó PDAF. Egy újabb, picivel jobb DFD nagyon cinkes lesz, pedig ennek van esélye.
Fotóban nem tudom mit lehetne gurítani, esetleg egy jó Lr/C1/DR/Pr... rendes, helyes szín plugint. Ja, ahhoz nem is kellene újabb fényképező. Esetleg E-zár, blackout mentes, mint a nagy Nikon. Az egész kamera működési sebessége is lehetne olyan azonnali, mint egy jó telefon. -
asdf_
veterán
válasz aginor #99541 üzenetére
"a boltok szabadulnának az oly cuccoktól olcsóbban" - soha, mert lényegében egyik sem tart komoly készletet. Amúgy váz árakban nincs olyan nagy baj, azok még elviselhetőek valamennyire, de lencséknél kéne egy revízió szerintem.
Igen, de ettől még a gyári készleten levő cuccot ilyenkor kiszórják. Mert amikor valaki lehúzza a rolót, akkor nem tart lélegeztetőgépen egy teljes értékesítési láncot, meg az összes hozzátartozó embert utána a világ végéig, Számolnak egyet, hogy hol az optimum az emberköltség és a diszkontos termék vesztesége között, és ahol a legkellemesebben metszi egymást a vonal, az lesz a kőbevésett határidő.
Amikor a Samsung lekoccolt, akkor féláron mentek a dolgok a Samsung boltban. Akkor még nem volt gépem, nagyon nézegettem, de az IBIS hiánya miatt nem ugrottam bele, hiába volt nagyon olcsó (no meg halottba nulláról beleugrani sem túl jó ötlet). -
vond
MODERÁTOR
válasz jaanoo89 #99551 üzenetére
AF, ISO, dinamika, a rendszer jövője, stb. Bitang jó váz a G9, főleg annyi pénzért, amennyiért vettem, de már egyre többször volt kompromisszumos használni, és már nem bírtam azt elfogadni, hogy sorra vágta haza a jó snitteket a pulzáló DFD. Plusz beltéri és esti sportfotónál sajnos elfogytam az MFT-vel.
Ettől függetlenül szeretem a rendszert. Imádom a G9 képminőségét, a stabit, a fogását, a kezelhetőségét, meg azt is, hogy ha kell, lebököm a kis 70 ezres GX80-at harmadik kamerának, és teljesen értékelhető 4K-t tudok rögzíteni vele.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz MrChris #99553 üzenetére
HA jön a PDAF, egy sokkal gyorsabb szenzor, egy csöppet jobb zajszint, nem Panás színek, és hozni fogja azokat a videós fícsöröket, amiket rebesgetnek, PLUSZ nagyon jó ára lesz, akkor esetleg lehet róla szó. Ezért írom, hogy ha akkora nagy durranás lesz.
8K-tól, H.265-től, meg RAW-tól nem félek. Elég jó vas van itthon, plusz engem adott esetben nem zavarna a proxy-zás sem.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
yle_greg
tag
Az MFT nagy előnye a FF -el szemben szerintem az, hogy minőségben nem feltétlenül vehető észre a különbség a felhasználók nagy többsége számára, viszont méret és súly tekintetében már más a helyzet.
A nagyobb képkört kiszolgálni képes obik a fizika miatt (ez most kivételesen nem a nők hibája) nagyobbak, nehezebbek. Oké, nagyobb mosásra képesek, meg jobb lehet a jel/zaj arány, de ez a felhasználók által készített fotók/videók hány százalékánál látható, vagy számít egyáltalán?
Rengeteg olyan ember van mint én, aki szeretne jó fotós lenni, de nem az. Én többet "dokumentálok" mint fotózok, a szó művészi értelmében. Ezért számomra a FF szenzor okozta minőségi ugrás nem jelentené azt, hogy jobbak lennének a képeim. És szerintem ezzel finoman szólva nem vagyok egyedül.
Ellenben az, hogy a GX9 -re rá tudom tenni a 12-32 -es palacsintát, és ezzel teljesen vállalható minőségű (a telefonoknál fényévekkel jobb) képeket/videókat tudok csinálni kvázi kiskompakt méretben, ez baromi jó. Az a jó fényképező, ami nálad van. Egy FF méretű gépet néhány obival szerintem kevesen viszünk nap mint nap, hátha akad valami fényképeznivaló alapon. Az az objektív sor ami nekem van, az FF méretben szerintem nem férne el mind a táskámban.
Az MFT előnye a kis méret lehetősége. Itt is vannak nagyobb, mértetes obik, pl. a pana vonalon a 10-25, 25-50, de akár a közkedvelt 100-300 és a 100-400 nagyágyú már nem a zsebre vágom kategória. Ha új MFT belépőket szeretnénk, akkor olyan kiteket kell adni, amilyet az emberek szeretnének. Legyen kicsi, olcsó, és tudjon sokat.
Egy nem profiknak szánt alap gépváz, plusz egy 14-140 mert a zoom hánya fáj a kezdőknek, esetleg hozzá akciósan egy nagyon fényerős alap fix, (akár a 20/1.7) hogy portrémesternek érezhesse magát a vevő, már egy jó kezdet. És ki tudja, mivel ezzel az átlagember tevékenységének 80% -a le van fedve, akár itt is lehet a vége, de ha csak minden harmadik becsábított ember vesz még valamit, aztán megint, (egy nagyon széles kéne még, meg egy tele, meg egy... és beindul a nyálcsorgás), akkor felpöröghetnének az eladások.
De kell az olcsó gépváz, és a kezdeti igények maradéktalan lefedése, különben az ember telefont vesz, mert abban van zoom (digitális, de kit érdekel) és szoftveres háttérelmosás.Ha egy gyártó kiadna egy olcsósított gépvázat, (GX7 tudásút: 200k) egy zoom obival (14-140: 100k) egy fényerős fixet (20/1.7: 60k) akkor 350 ezer forintért lehet, hogy sokaknak megütné az ingerküszöbét. Az árak a használt árak, kivéve a gépváz, mert a 14-140 és a 20/1.7 már nagyon régi obik, nincs fejlesztési költség, azt már biztosan visszahozta az elmúlt évek eladásai, már "csak" gyártani kell.
Legalábbis szerintem.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
Nagyon sok lehetőség van szerintem az MFT rendszerben. Profik is használják, mert elég jó, profi és félprofi videó felvételre is alkalmas, persze nem alap gépvázzal, hanem olyannal, amelyiken van mikrofon bemenet is, nyilván. Biztosan van olyan profi felhasználó akit már limitál az MFT, de szerintem jóval több van, aki, profitálhat a rendszer méret és ár előnyéből, mert a minőség még bőven az elvárt felett van. Már ha van ár előny. Mert ha túl magasra pozícionálja magát a rendszer, akkor elveszti azokat, akiknek ez nem fér bele. És ebből van szerintem több.
Nem tudom, hogy mi akar lenni a Pana/JIP. Prémium limuzint akar gyártani, vagy népautót? A sok kicsi, vagy a kevés nagy éri meg jobban? Ha mindenre is lőni akarnak, akkor viszont a termékek egymást fogják kannibalizálni. Mint ahogy már teszik most is szerintem, hiszen a pár évvel régebbi, az új terméknek a 95% -át tudó, de csak 50%-ba kerülő változata miatt nehezebb eladni az újat.
Én azért nem temetem az MFT -t, mert a méret és az objektív kínálat miatt szerintem nagyon sokan (én is) megtalálták benne a számításukat, a telefonon túl, de az FF rendszereken még innen. Középutas választásnak szerintem kiváló.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
trlala
aktív tag
válasz yle_greg #99562 üzenetére
"Az MFT nagy előnye a FF -el szemben szerintem az, hogy minőségben nem feltétlenül vehető észre a különbség a felhasználók nagy többsége számára, viszont méret és súly tekintetében már más a helyzet."
Minden relatív. Egy mai m43 gép jobb képet produkál, mint a 10 éves csúcs FF. Lassan a szemünk lesz a szűk keresztmetszet.
Van a családban FF, de 40X60 nyomatokban sem látni különbséget. -
asdf_
veterán
válasz yle_greg #99562 üzenetére
Ha egy gyártó kiadna egy olcsósított gépvázat, (GX7 tudásút: 200k) egy zoom obival (14-140: 100k) egy fényerős fixet (20/1.7: 60k) akkor 350 ezer forintért lehet, hogy sokaknak megütné az ingerküszöbét.
Szerintem meg nem, az átlagember elvan a telefonján 100 megapixeles(nek hazudott) kamubokeh-s szarjával, -a fele állóban fotózva mindent - (és eszébe sem jut a fényképezőgép, sőt, lassan felnő egy generáció, ami azt sem tudja, hogy mi az).
[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
" sőt, lassan felnő egy generáció, ami azt sem tudja, hogy mi az"
És tényleg. Ahogy apáink gyerekkorát a rádió határozta meg, miénket pedig a tévé, és nem a rádió, úgy a mi gyerekeinket már nem a tévé hanem az internet "neveli", és a mobilja az elsődleges használati tárgy, a fényképező (legyen bármilyen), az számára egy olyan céleszköz, mint nekem az ecset és a vászon. Minek tanuljak rajzolni, ha van fényképezőgépem? :-(
De azért van még szerintem hely beugrásra. Sokan akarnak többek lenni, mint amik. Ezek az emberek kifejezésre vágynak, részint másoktól (de jó géped/verdád van, haver) részint saját magától (ez a kép de jó lett, bakker, kinyomtatom vagy beteszem háttérnek, hogy mindig lássam milyen ügyes voltam). A vágy megvan bennünk, ráadásul mivel ez technikai "sport", ezért a harácsolás és a férfias f4sz, akarom mondani az én obim másfél stoppal erősebb, bibí méregetésre is simán lehet marketingkampányt tervezni. "A rendszerben egyedülálló, kívételes rajzolatú, ..."
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
trlala
aktív tag
A fotózás egy drága réteghobbi. Érzésem szerint a hobbisták túlnyomó többségének elég lenne egy mai csúcsmobil képminősége. Monitoron nézegetve mindenképp. Ebbe magamat is beleértem. Persze vannak speciális esetek (makro, madarászás stb.) amihez a mobil kevés, bár itt sem a képminőség a szűk keresztmetszet, hanem a spec. lencse - még. Évente/kétévente elkap a gépszíj és a javából hívatok elő nagy méretben, az a falra kerül.
Szeretem kézbe fogni a technikát, és játszadozni. Ennyi. -
Hi!King
őstag
válasz trlala #99567 üzenetére
Nem a képminőség a választóvíz, hanem a fotózás élménye más egy tepsivel, meg egy dedikált fényképezőgéppel.
Emellett a speciális esetek messze nem olyan speciálisak, mindenkinek megvan mit szeret elsősorban fotózni, míg a telefonok általában csak egy-két use case-t fednek le (telefon függő is). -
yle_greg
tag
MFT versus FF: Poénból lemértem, az összes objektívem plusz a gépváz összesen 4 kiló, és ezzel ekv. 15 -től 600 mm -ig le van fedve minden, plusz játszós objektívek is vannak. Ez tulajdonképpen nem is sok. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
peppe79
senior tag
válasz Hi!King #99568 üzenetére
"...a fotózás élménye más egy tepsivel, meg egy dedikált fényképezőgéppel."
Így-így! Pláne az tudna erről mesélni, aki nem csak benne volt a filmes korszakban, hanem a mai napig filmes géppel fotózik. Persze, nem vagyok a technológia ellen: tök jó dolog a live view, meg hogy azonnal vissza tudod ellenőrizni az elkészült fotót stb-stb. Ez mind nagy segítség, és ha már adott a lehetőség, miért ne használná ki az ember? Viszont, így nincs már meg az egésznek az a varázsa; hogy gondosan beossza az ember azt a 24 vagy 36 képkockát, és valóban csak azt kapja lencsevégre, amit érdekesnek talált, vagy saját megközelítéséből szeretett volna megörökíteni. Nem beszélve arról, amikor izgatottan vártuk azt a 8-10 napot, hogy a labor előhívja a színes papírképeket (vagy otthon kísérletezett az illető a - többnyire - fekete-fehérrel) és kiderüljön, hogy vajon melyik fotók sikerültek a legjobban. Össze sem hasonlítható ez egy mobillal történő fotózással.
Kb, mint ha a vinyl lemezt hasonlítanám össze a Spotify-al... -
Grillo
senior tag
válasz peppe79 #99571 üzenetére
Kicsit ilyen volt még a kétezres évek eleje, amikor volt 2 128 MB-os kártya a már digitális fényképezőgéphez, és ezt kellett elosztani 1 hétre. És nem tudtam venni másikat, mert számomra aranyáron volt, tekercs film megoldás lehetett volna külföldön is.
Ja és persze amiatt, mert nem volt laptop, az asztali gépre tudtam felmásolni itthon az utazás után.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz peppe79 #99571 üzenetére
Én nem a nosztalgiára gondoltam elsősorban, hanem az ergonómiára. Fotóztam én sokat telefonnal is egy időszakban, úgy hogy nekem előtte csak egy kompakt digitális gép volt az összehasonlítási alapom, nem volt az igazi. És szerintem nem is lesz, mert a telefon egy univerzális eszköz, amit többféle célra fejlesztettek, nem optimalizálhatják az ergonómiát fotózáshoz.
Ez olyan dolog, hogy ami nem érdekel hobbi szinten, ahhoz jó nekem az univerzális eszköz, ami hobbi, ahhoz igénylem a céleszközt, ami arra van kiélezve. -
peppe79
senior tag
válasz Grillo #99572 üzenetére
Ismerős helyzet. Oly E-10-zel kezdtem a kétezres évek elején. Asszem, alapból volt mellé egy 32 megás sm kártya, meg vettem talán egy 128 megás cf kártyát hozzá. A tiff file-ok olyan 10 mb körüliek voltak, úgyhogy maradt inkább a jpeg-be történő fotózás. 🙂 ...és úgy se vihettem túlzásba... 🙂
-
mpierre
veterán
válasz peppe79 #99571 üzenetére
És arról nem beszélve, hogy a használt optika milyenségét, minőségét nem láttad "azonnal". Nekem speciel nagyon hiányzik, de szerencsére a fiamat sikerült rávennem a filmes fotózásra egy szép állapotú mtl5b-vel. Attól még mindig hülyét kap, hogy előre bemondom a rekesz / expót az adott helyzetre. Most vadászok, vagy egy Praktica mtl50-et, vagy ha megdobnak sok-sok pénzzel, akkor egy Bessaflexet. De addig is ráálltam a vetitőoptikából gyártott objektívekre.
#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####
-
Throme
veterán
válasz yle_greg #99562 üzenetére
Ez mind oké. Itt az MFT fórumban mindenki érti is.
De egy kívülálló már nem biztos. Ezt kéne áthidalni a gyártónak, hogy eladható legyen a portékája új vásrlóknak is....
Ilyet viszont nem látni.
Valahogy be kéne húzni vonni a fiatalokat is. Vagy pl a családosokat. Én is úgy "kveredtem" ide, hogy gyerek mellett kellett valami kisebb, mint a dslr.
Nem tudom külföldön mia a helyzet, de itthon zéró reklám. Még inteneten se nagyon látok....
Úgy nem fognak jönni az MFT vásárlók, hogy azt se tudják a világon van ilyen rendszer....#99573salesman
Hát én nem sírom vissza a vinyl-t (tudom még bőven használják és kapható is).
High-End show-n mindig azt kérték az öreg csókák, mert az az igazi. Oké jó a dinamikája, de a felvétellel együtt mikor elkezdett pattogni, sercegná... hát b+ hallgassák a sznobok.... nem hisem el, hogy élvezhető.... de ez csak szvsz.
Ugyanígy vagyok a filmes fényképezéssel....
Persze az az igazi és nem fotós, aki nem tud előhívni filmről papírképet... -
Nagya21
addikt
HAli!
Vettem 2 Zenitet, mindkettőt Heliossal, meg itt a szomszédban hirdettek egy olympus IS200-at egy ezresért, nem tudtam otthagyni(az elemek a 2db 1600cá volt), a 24 kocka felénél járok, és már epedve várom mikor telik meg, hogy lehessen előhívatni.......
A GX80-hoz van adapterem M42-M4/3, majd kisérletezek a Heliossal is
Üdv Nagya[ Szerkesztve ]
Telefonoknak 2 nagy ellensége van: H2O, és a Gravitáció
-
peppe79
senior tag
válasz Throme #99578 üzenetére
Azért ez erős általánosítás. Ezt simán rá lehetne húzni a digitális technika bizonyos elvakult sznobjaira is. Benne vagyok 1-2 analóg fotós csoportban, és ott nem jellemző a digitális fotózás -, vagy mondjuk egyes gyártók ekézése. Simán megférnek egymás mellett úgy a Contax G2, mint pl. a Smena tulajok. A kisfilmes fotózás is csak egy hobbi, semmi több. És a többség nem azért műveli, hogy felvágjon, vagy kitűnjön vele a tömegből, hanem egyszerűen örömét leli benne, és nem sajnálja rá az idejét, energiáját, pénzét.
-
Throme
veterán
válasz Nagya21 #99579 üzenetére
Előhivatni?
Akkor neked semmi közöd nem lesz a képekhez, miután lenyomtad az expo gombot (kart... akármit)?
Digitálishoz képest mi adja az izgalmat? Az hogy ha elrontod az a 24 db-ból megy el és kevesebb képed lesz jó?
Hivatásos fotós hívja elő, vagy beadod egy gépesített (lelketlen) műhelybe?Mikor filmre fotóztam (főleg diára) sokkal lassabban tudtam képet lőni. Jobban oda kellett figyelni a készítésre (jó beállítás, a legjobb kompozíció...stb), így sokkal jobban a géppel kellett foglalkoznom, sokkal jobban fájt, ha nem sikerült egy kép.
Most egy témáról több kép is születhet büntetlenül, csak a legmegfelelőbbet kell kiválasztani.
Én dolgozom fel a nyers képet és saját magamon múlik mikor lesznek meg.
Gyerkőcről lövök töbet, hogy a pislogósat, bemozdultat töröljem és biztosan legyen jó is.
(jah, nem vagyok profi, nem is leszek)Nyilván mindenki úgy fotózik ahogy akar és azzal amivel akar (vagy tud), csak nem vágom manapság mi értelme van?! Nosztalgia faktor?
Mondom ezt úgy, hogy én is fotózam filmre, úgy kezdtem, sőt akkor még FF gépem volt full mechanikus (később lett automata filmes).
A digitálist is ki lehet nyomtatni papírra (akár otthon, akár fotós céggel).
Filmes képi hatást is ki lehet hozni egy digitálisból szoftveresen, ha az a cél.Ne vedd támadásnak csak nem értem
(jó mondjuk a manual obikban se látok fantáziát annyit kreatívkodtam csak, hogy a karácsonyfa világításból csináltam nagy fény"gömböket", de azt is AF-es obival, MF-re kapcsolva, szóval bennem van a hiba )
-
peppe79
senior tag
válasz Throme #99583 üzenetére
Az igaz ugyan, hogy ha az elejétől kezdve a kész papírképig, saját magad viszed véghez a teljes folyamatot, még inkább magadénak érezheted az alkotás örömét.
De ha netán másra bízod az előhívást, attól még ugyanúgy megmarad az analóg fotózás feelingje, egyedisége. Kezdve rögtön azzal, hogy egy kézzel fogható nyersanyagot, vagyis filmet kell fűzzél a gépedbe, amit te magad választasz ki. Tudod, hogy a képek száma korlátozott, így a technika rákényszerít, hogy megfontoltabb legyél például a koncepciót, vagy a fényeket illetően. És akkor ott van még a napokig/hetekig tartó izgalom, hogy vajon tényleg az és úgy került rá a filmre, amit és ahogy elképzeltél. Olyan, mint egy időutazás a múltba, megfeledkezve a világ őrült tempójáról. Ilyenkor példaként mindig a montenegrói nyaralásunkat szoktam felhozni: délben hajókirándulást szerveztek, azonban 12:10-kor a kapitány még nyugodtan lubickolt a tengerben, miközben a német turistákat szétvetette az ideg, és folyamatosan az órájukra mutogattak. Bizonyos értelemben természetesen, a németeknek volt igaza, ugyanakkor: valószínűleg soha nem fogják megérteni a hajóskapitányt...és nem azért, mert egyébként rossz emberek lennének, csak egyszerűen nem voltak képesek még egy nyaralás erejéig sem lemondani az otthoni berögződésükről, és inkább belesimulni az ottani társadalom laza életvitelébe. Talán ezt a példát tudnám párhuzamba állítani azzal, aki az analóg fotózás miértjeit keresi, de nem találja rá a választ. Amit az egyik kínszenvedésnek él meg, azt a másik egy jóleső "kihívásnak" tekinti. Kb; mint egy halász, és egy horgász közti különbség. -
peppe79
senior tag
válasz Throme #99583 üzenetére
"Most egy témáról több kép is születhet büntetlenül, csak a legmegfelelőbbet kell kiválasztani."
Ez így igaz, ami jó dolog is lehet. A nagy kérdés mindig az, hogy az a "több kép" számszerűsítve mennyi (?). A különbség mindig az egyén megközelítéséből adódik, azaz, hogy ki mire használja fel a memóriakártya nagyságából adódó előnyöket: lehetőségként tekint a javításra, vagy csak szimplán "ráragad" a keze az expo gombra, "az egyik úgyis jó lesz" alapon. Legyünk őszinték: átlagosan, ki hány százalékban kukázza a képeit? Az Oly csoportban volt is korábban ezzel kapcsolatosan egy poszt. Többnyire a képek kb. 90%-a kuka, és a fennmaradó 10%-ból is csupán csak annak a tizede, ami valóban jól sikerült; és még ennél is kevesebb az, ami páratlanul jó fotó lett. Az arányok valószínűleg nem változtak, csak ugye nem mindegy, hogy a kiindulópont 4-5 tekercs film, vagy pedig 2000 digitális kép, ugyanarról az eseményről. Ez szerintem őrült nagy különbség, amitől a fotó, mint olyan, teljesen elértéktelenedett. Apám fekete-fehérre készült papírképei, negái a mai napig megvannak, és szívesen nézegeti azt az ember. Na, és mi a helyzet manapság, a gépen, vagy a felhőben, bárhol tárolt, több ezer, netán több tízezer fotóval? A nagy részük teljesen felesleges adathalmaz, amit valószínűleg soha nem néz vissza senki.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz peppe79 #99586 üzenetére
"Legyünk őszinték: átlagosan, ki hány százalékban kukázza a képeit?"
Én nem tudtam levetkőzni a filmes beidegződéseimet, nem vagyok egy kattogtató, úgyhogy nálam olyan képek 3-4%-a kerül talán törlésre. Én kevés képet csinálok mindig, a dslr-emet amikor milc-re váltottam, olyan kb 4-5 éves korában 6-8000 expó körül ajándékoztam el családon belül.
-
Throme
veterán
válasz peppe79 #99584 üzenetére
Értelek, és ahogy írtam, én is fotóztam filmre, de akkor azért, mert nem volt más. Mos viszont hátránynak tartom a digitálissal szemben.
Lelassulni most is tudok és nem azért mert erre a technika rákényszerít, hanem mert kedvem van kicsit elnézelődni, vagy enni egy fagyit...stb.Nyersanyagot most is tudok választani (pláne, hogy filmesen be vagy határolva az alapanyaggal, hogy milyen fényviszonyhoz választod, meg asa/din akármennyi, meg színes vagy fe-fe) csak az a kérdés milyen kapacitásút és milyen gyorsat, ezt is csak 1x.
#99586peppe79
Nem azért lövök sok képet, mert szeretek válogatni, hanem azért mert nem vagyok jó fotós . Ha profi lennék, akkor - ha nem is 24-36 expoba de mondjuk 100 fotóba beleférnék/nyaralás.
A válogatás fáradságos meló, ez az egy, amit annyira nem szeretek, sok képnél ez velejár, de!!! legalább tudok válogatni. Nagyon ügyesnek kell lenni filmesnél és nem azért lőnék kevesebbet, mert hű de megtanultam fotózni, hanem mert be vagyok határolva. Ha elfogy a 24/36 kocka, akkor vége a játéknak (vagy viszek még egy hátizsáknyi filmet).
Szüleimen látom, hogy nekik a gyerekről készül képeimből a többnél a mégtöbb a jó .Régi képek nézegetésében szintén a nosztalgia erősen jelen van, meg a tudat, hogy ezekből kevés készült. Benned van ez és ettől felértékelődik.
Ha akkoriban lett volna mai technológia/technika, akkor szüleink is sok képet lőttek volna rólunk.
Minden, amiből kevés van azt értékesebbnek gondoljuk.
Lehet, ha fognád a képeidet és kb 100-at leszámítva mind kivágnád akkor az utókor ugyanúgy nagy gondossággal kezelné azt a 100-at, mert kevés van belőle...
Biztos volt már olyan érzésed, hogy elnézegettél volna több régi képet helyekről, személyekről, de rossz, hogy csak 10-100-500 marad fenn.Nekem minden fotóm értékes, amit megtartok, mert nekem az tetszik valamiért. Más biztos kivágná a nagy részét, de nem másnak fotózok...
... hát ha átszámolom, hogy 4-5 év alatt 6-8k papírkép... szerintem nem készült ennyi, hobbi tekintve (nem melót).
-
Balinov
félisten
válasz peppe79 #99588 üzenetére
Csak annyi? 11-12 év digitális fotózás után jutottam el erra szintre. Visszanezve az mju820/d5000es képeimet sztem az első 5 évben most olyan 10% lenne a keeper rate lehet hogy csak öregszem, de most már megfontoltan kattintok még megfontoltabban dolgozom fel a képeket, úgy 1.5-2 év lemaradásban
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
Hi!King
őstag
Én azért lövök viszonylag sok képet, és nem is rostálok ki olyan sokat, mert szoktam a túráimról írni a blogomban, de sok esetben jóval később, mikor épp ráérek, és a cikk is csak akkor áll össze, előre meg nem feltétlenül tudom, hogy melyik képek lesznek ideálisak. Nem mindig a legjobban sikerült képek a legjobbak túrablog bejegyzéshez, ha valamiről nem készült kiváló kép, de mégis fontos a túra leírása szempontból, akkor kelleni fog az a kép.
(Pl. ha mondjuk valahol mászni kellett, jobban reprezentálja a helyet egy mászós fotó, ami kb. reálisan mutatja be a nehézségét, mint ha ugyanonnan a szemközti hegyről egy jól sikerült tájképet tennék be a túraleírásba, vagy ha van egy trükkös elágazás, akkor az arról készült fotó is lehet fontosabb, mint a naplemente, ebből a szempontból. Képmegosztó oldalon meg nem az lesz a fontos.)
De azért sem rostálok sokat, mert van olyan kép, ami szintén nem különösen jó, de mégis visszaad valami fontos emléket, ami miatt ha a jövőben visszanézem a teljes sorozatot, fontos hogy az is köztük legyen.
Persze sok a vállalhatatlan is, amiket törlök, olyan is van, hogy már helyszínen törlök valamit, olyan is, hogy nem én vezetek és autóban ülve hazafelé végigpörgetem a kijelzőn, és van amiről már ekkor kiderül, hogy szar, vagy redundáns.
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz Throme #99589 üzenetére
A szülők igénye, teljesen más kategória. Azon "nyomásgyakorlásuk", hogy még több fotó készüljön az unokájukról, nem feltétlenül a technikai forradalomnak -, hanem a megváltozott életkörülményeknek is betudható. Nálunk 30 évvel ezelőtt, teljesen természetes dolog volt, hogy minden hétvégén találkoztunk a nagyszülőkkel. Manapság azonban, nemhogy a szüleimmel, de még a saját gyerekemmel sem tudok mindig eltölteni egy-egy hétvégét, amikor szombat-vasárnap épp 10 órás munkarendben kell dolgoznom. A külföldre költözött családokról már nem is beszélve... Persze, hogy így, normális kapcsolattartás híján, szegény szülők örülnek a hatszázötvenedik hintázós gyerekfotónak is. Ha nem egy ilyen eltorzult világban élnénk, és több idő jutna a személyes találkozókra, biztosan nem az újabbnál újabb képeket "követelnék", hanem inkább a közösen eltöltött időt.
-
csaabz
őstag
Sziasztok!
Ha egy DMW-GWC1 előtét lencsét ráteszünk egy Pana 14mm 2.5 obira, akkor az F értéket hogyan módosítja? Vagy marad ugyanannyi?
https://www.flickr.com/photos/187066941@N05/
-
HuMarc
addikt
Érdekes ez a keeper-rate téma, elővettem a Lightroom-ot, és kiszámoltam pár albumra.
Mielőtt leírom a százalékokat, kis background: tavaly május 9-én kezdtem el MFT-vel lőni (előtte nem fotóztam, egy E-PL5 + 14-42 + 40-150 kitet örököltem meg akkor, illetve igazából már egy évvel korábban, ekkor csak a 40-150-et kaptam meg, és az vitt bele igazán a dologba), majd valamikor júliusban vettem egy E-M1 MkII-t (E-M1-et vettem volna, nézegettem hetekig a piacot és nem nagyon árult senki, aztán valaki felrakott egy Mk II + PL 100-400-et, és apám meggyőzött hogy vegyem meg az Mk II-t, a 100-400-at meg befelezzük).
A Lightroom Cloudomban ebben a pillanatban kicsit több, mint 33 000 kép van, ez nagyságrendileg annyi, amennyit tavaly lőttem (talán egy szlovéniai kirándulás párszáz képe nincs most fent a felhőben, de azt leszámítva pontos a szám, mert nem nagyon töröltem semmi mást).
Nyáron nagyon-nagyon sokat fotóztam (mind alkalmat tekintve, mind azt, hogy egy-egy alkalommal mennyi képet csináltam, ez nyilván a 7 hónap alatt elkészített 33 000 képből is látszik, lol), és baromi sokat tanultam belőle (főleg arról, hogy nem biztos, hogy kell ennyi képet csinálni). Talán a nyár végére már elkezdett csökkenni a selejtarány, de ebben azért nem vagyok biztos.
Az albumokról, amikre számítottam keeper-ratet: szeptemberben végigfotóztam a gólyatáborunkat (szervezőként), 1065 képből végül 224 került bele a Shared Albumba, az 21,03%. Ennek a nagy része nappali candid (számháborúzás, egyéb közösségi stuff), kisebb része az esti bulikban készült.
Szeptember végén egy egyetemi sportrendezvény kapcsán ledumáltam ismerőssel, hogy nagyon szívesen fotóznék ott, és akkor 3 nap alatt volt lehetőségem ötféle sportot fotózni, kültéren-beltéren, nappal és sötédetés után egyaránt (vízilabda, kézi, foci, röpi, kosár). Az overall keeper rate: 3540 képből 597, az 16,86%. Mérkőzésenként is meg tudom mondani, a legrosszabb az első napi vízilabda volt (628-ból 38, 6,05%), több okból is: egyrészt először csináltam ilyet, akkor vettem vakut, azzal is kísérletezgettem, de a legfőbb ok, hogy kísérleteztem a Pro-Capture móddal, amit aztán hamar feladtam, mert iszonyatosan sok felesleges képet gyártott (emlékeim szerint aznap este igazából inkább ~1300 kép készült a Pro-Capture-nek hála, de a felét inkább be se importáltam Lightroomba, szóval itt a valós arány lehet hogy inkább 3% körül van). De a tornatermi sportok is nagyon nagy kihívást jelentettek, mert nagyon nem volt fény (főleg a röpin, mert a tornatermi lámpák fele nem működött), ehhez képest a focit, na meg a nappali vízilabdameccseket áldás volt fotózni, készült is pár kép, amire rendesen büszke vagyok.
Aztán októberben mondtam a kollégiumi bulikat szervező csajszinak, hogy szívesen fotóznék azokon (tanulok belőle, ha beválok, akkor meg egy kis plusz pénz üvegre). Kéthetente volt buli, összesen 4, és a keeper rate monoton nőtt: sorban 37,12%; 42,59%; 52,49%; 62,37%. Az érdekesség szerintem az, hogy a leadott képek száma nem változott nagyon (sorban 291, 336, 316, 237), a nagy változás inkább az összes elkészített képek számában volt (784, 789, 602, 380, mondjuk az utolsó buli kicsit későn indult be). Ezeket a bulikat azért tartom jó benchmarknak, mert ezek mind ugyanott voltak, mind ugyanakkor (kilenctől hajnali egyig), vagyis azonos fényviszonyok, azonos körülmények. Csak fokozatosan jobban ráéreztem.
Szerintem ami ennél érdekesebb, hogy tényleg ott tartok, hogy ha egy kisebb kiránduláson mondjuk egy nap alatt <150 képet csinálok, akkor az kevésnek érződik, amikor az öt tekercs 135-ös film lenne (keeper rate egy ilyen alkalomról: 137-ből 81, 59,12%)
-
Throme
veterán
válasz peppe79 #99595 üzenetére
.. nna a nyers képek a másik jó téma. Többen azt az utat választják - állítólag - hogy a Raw-okat is megőrzik, mert majd évekkel később, mikor fejlődik a képkidolgozási tudásuk, akkor előveszik és majd jól kidolgozzák újra a képeket...
Hát, ha évente 100 képet lőnék, én is megőrizném a raw-okat. Több ezer kép újra szerkesztésér tuti nem lenne időm. Kidolgozás után, de legkésőbb év végén törlöm a raw-okat.
Most megint hobbiról beszélek, mert egy hivatásos fotósnál más a helyzet természetesen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Mini-ITX
- Robot fűnyírók
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Politika
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Telekom mobilszolgáltatások
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...