- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Netfone
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
panoly
tag
válasz MrChris #88771 üzenetére
Sziasztok!
Mi a baj a Panasonic színekkel jpegben? Látom, hogy általános vélemény, hogy a Panának rossz a jpeg motorja, de ez mit jelent? Nem elég kontrasztos? Lapos? Sok zajt hagy? Mivel jobbak a Olympusok? Tud valaki összehasonlítót mutatni?
GX80-am van, és nem azért kérdezem, mert ne tudnám elfogadni, sőt, csak nem tudom mit keressek, vagy hogyan dolgozzak raw therapee-ban, hogy kikompenzáljam azt, ami hiányzik a Panasonicból.
Szerk.: Az utolsó bekezdésem butaság, mert nyilván az ízlésemnek megfelelően dolgozom a raw képekből, inkább csak a kérdésem első felének van értelme.
[ Szerkesztve ]
-
evo87
őstag
válasz Stauffenberg #88802 üzenetére
Kinek mire van szüksége... pl. amikor az autós újsághoz fotózok, akkor a belső képeknél, a műszerfal...stb... a Pana adja vissza legjobban a színeket, nemrég fotóztam Oly-val is, és és az a valósághoz képest teljesen mást eredményezett (sokkal ridegebb, kékesebb lett a kárpit...pl).
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Zedz
addikt
Szia,
Szerintem jol dontottel. GX9 az olvasottak alapjan nem ad annyival tobbet mondjuk a GX80hoz kepest, hogy megerje azt a +100 ezer forintot. Akcio nelkul meg plane, mert az alap ara valami 280k.
evo87:
Olynal "natural" beallitasoknal adja vissza ezt a kekesebb, ridegebb dologt?
Csak azert kerdem mert ha be van kapcsolva az "i-Enchance", akkor az kepes igy eltulozni a szineket. -
#89309696
törölt tag
válasz Stauffenberg #88802 üzenetére
Nikonhoz képest hogyan jellemeznéd? Mert a másik a Nikon akinél előkerül a szín téma rendszeresen.
-
evo87
őstag
E-PL* volt... az én 12-60-asommal... nagyon nem másztam bele a beállításokba, csak szimplán manuálban fotóztam vele és összességében a valóstól eléggé eltérő színvilágot produkált. Számomra a Pana szimpatikusabb, főleg mert a valós élményhez közelit ad (és a munkámhoz is inkább ez illik), de nyilván ez ízlés kérdése. Sajnos a mostani világban egy nem túlszaturált fotót már szinte teljes érdektelenség veszi körül.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Stauffenberg
nagyúr
De erre van a RAW és a ColorChecker ha a színhelyes reprodukció a cél bármilyen váz esetén.
De mondom, a Panasonic színek nem rosszak, csak neutrálisak. Egyéni ízlés kérdése, hogy ezt valaki szereti vagy sem. Anno a nagy Canon-Nikon vitákban került elő ugyanez: A Canon egy kicsit szaturáltabb, melegebb színekkel dolgozik, míg a Nikon neutrális, van aki ezt, van aki azt szereti.
Az megint más, hogy a Jpeg algoritmus nem szubjektív elemei mit tudnak (zajszűrés, finom részletek visszaadása, tömörítési fok, sávoznak-e a tónusátmenetek, stb). Nálam a Fujifilm adott olyan Jpeg-et, hogy egy nyaralást végigfotózva nem kellett semmihez hozzányúlnom, ment a nyomtatóba a leválogatott 30-40 fotó és hátra is dőlhettem (na meg a Fujifilm színek nekem nagyon adják). A Panasonic nem ennyire egyszerű eset az én szájízemhez, de majd ha jobban kiismerem a lélektanát, csinálok rá ACR/LR preseteket.
-
Mirman
őstag
"Sajnos a mostani világban egy nem túlszaturált fotót már szinte teljes érdektelenség veszi körül."
Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Minap épp barátnőmet vakteszteltettem hogy melyik kép tetszik neki jobban , Fuji Classic Chrome profillal készített (alacsony szaturáció , magas kontraszt amitől én magam alá csinálok a gyönyörtől ) vagy pedig egy sima nem annyira kontrasztos, meleg tónusú, szaturáltabb és minden alkalommal a második nyert. Volt hogy a feldolgozatlan raw-t is jobbnak ítélte.
-
Mercutio_
félisten
kihajthato erintokepernyos lcd
Nem, nem kihajtható, ne vezesd félre azokat akik olvassák a topicot, de nem ismerik a GX80-at!
A kijelző függőleges irányban dönthető (felfelé 80°, lefelé 45°-ban)Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
válasz Stauffenberg #88808 üzenetére
Ha már raw-feldolgozás: A GX80-ban van vázon belüli raw konverzió?
Ez jobb eredményt ad mint a sima jog?
(Annó Pentax esetében így volt azért kérdezem)baker_: Semmi gond, de már több helyen láttam ezt a megfogalmazást és most volt időm szóvá tenni
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mercutio_ #88812 üzenetére
Nem tudom, öcsémnek van GX80, de vele most egy darabig nem találkozom. Szerintem a Google hamarabb megmondja.
G80-ban van, de nem igazán tesztelgettem, nekem ez macera egy ilyen kijelzőn, de több paraméter állítható ilyenkor, mint a kamerán belüli Jpeg paraméterezésekor.
-
Mercutio_
félisten
válasz MrChris #88814 üzenetére
Igen, tudom, hogy van benne, csak a gyakorlati tapasztalatra lettem volna kíváncsi, hogy kevésbé mossa-e a részleteket, mint amikor eleve (csak) jpg-ben lövi meg a képet az ember.
Pentaxnál (mivel akkor csak a feldolgozásra használtaa váz processzorát) úgy rémlik jobb eredményt adott, mint amikor fotózás alatt minden egyéb funkció ellátása mellett generált jpg-t a váz)Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
vond
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #88683 üzenetére
Szia!
"a teljes képernyős belenagyítást tettem egy Fn gombra" - Ezt hol állítottad be? Többször végigmentem már az Fn beállítások összes oldalán, de sehol nem találom.
Köszi!
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
INTELligent
senior tag
Itt szerintem arra gondolt, hogy a fókuszmező választást rá lehet rakni, és akkor ha manuálon vagy, bele fog nagyítani - én legalábbis csak ilyet találtam. Ha viszont lenne, amire te gondolsz, akkor engem is érdekel.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
vond
MODERÁTOR
(#88817) INTELligent: Ja, lehet, hogy erre gondolt, mert amit írtam, azt sehol sem találom. Pedig jó lenne, ha MF alatt egy gombbal lehetne váltani a sima és a nagyított előnézet között.
___________________Más.
Arról van valamilyen lista, hogy MFT rendszeren mely objektívek rendelkeznek elektromos / elektromechanikus élességállítással, és melyek rendes mechanikussal? Ahol tök mindegy, hogy milyen sebességgel tekerem a fókuszgyűrűt, ha ugyanoda csavarom vissza, akkor ugyanott is lesz a fókusz.
___________________Megintmás:
G80 videóban van-e valami olyan megoldás, hogy out of focus helyzetből szépen, egyenletesen ráálljon a fókusz a kívánt témára? Próbáltam MF mellett egygombos autofókusszal (ahogy az eddigi Panasonic gépeimen is), jó is lenne, de amikor élesre állítja a témát, a végén mindig húz rajta egy picit oda-vissza, ami ad egy zavaró ugrást a fókuszálásban. Viszont AF-nél meg szépen rá tud állni. Na az kellene nekem MF+egygombos AF-nél is.Köszi!
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
evo87
őstag
válasz Mirman #88809 üzenetére
A mai világban a másik dolog, ami értékteleníti a tisztességes fotózást, hogy egy 2-3-4 kamerás mobillal gyakran egy 16 éves lány könnyedén lő (persze csak a mobilos kijelző méretében) látványos, szaturált, háttérmosott képet, amiben nulla fotóstudás van... De ezzel már messzire mentünk az alaptémától.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mirman #88809 üzenetére
Én nem értek egyet vele, több párhuzamosan futó trend is van a fotózásban és ebből csak egy az erős kontraszt és erős szaturáció. Ott van ellenpólusnak például azoknak (az egyébként ugyanilyen népes) tábora, akik meg a lefojtott színekben (muted colors) és a kimosott kontrasztban (faded/washed) hisznek. Meg a kettő közötti mindenféle átmenetek, meg a kicsit haladóbb színkeverési metódusok (komplementerek: duó, triád, tetrád, stb).
Persze más kérdés, hogy a Fuji Classic Chrome szimulációs fotódat egy fotózáshoz teljesen laikusnak mutogatod, vagy olyannak, aki legalább egy minimálisan jártas benne vagy bármilyen vizuális művészetben. Azt is kipróbálhatod, hogy a Classic Chrome fotót egy hajszálpontosan neutrális, színhelyes fotó mellé teszed és így mit választ.
Meg itt teszem hozzá lábjegyzetben, hogy a mai értelemben vett neutrális színek soha nem voltak elterjedtek a fotózásban a digitális éra megjelenéséig és tömegigény soha nem is volt rá. Ez a kb 15-20 év, amióta beköszöntött ez a korszak egyszerűen nem írta felül azt, amihez az emberiség az első barlangrajzok óta szokva van.
A valóság túl unalmas.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezt állítsd be és a fókuszgyűrű fordításával nem aktiválódik a belenagyítás (engem idegesített):
Settings - Custom - MF Assist - AF Mode button
Ezután még alatta, hogy teljesen belenagyítson és ne a kép a képben (PIP) jöjjön elő:
Settings - Custom - MF Assist Display - Full
Persze ha nem a teljes képernyős belenagyítást akarod rá rakni, akkor a második beállítást hagyd PIP-en. Ízlés dolga.
-
INTELligent
senior tag
válasz Stauffenberg #88821 üzenetére
Tehát akkor azt, hogy PIP és teljes belenagyítás között váltson, nem lehet Fn-re rakni? Nálam az lennea non plus ultra .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
vond
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #88821 üzenetére
Azaz, köszi! Megint én voltam a béna. Ezt a megoldást is próbáltam már, de valamilyen érthetetlen okból a végén nem az AF mode gombot nyomogattam, hanem az AF/AE lock gombot. Bahhh...
Még rárakom az AF mode-ot az Fn2-re is (az jobban kézre áll), és tökéletes lesz.
Engem is idegesített az automatikus belenagyítás és a PIP is.
(#88822) INTELligent: PIP és teljes nagyítás közötti váltás szerintem nem megoldható egy gombbal (mondjuk nekem nem is ez kellett). De hátha erre is tud valami fortélyt Stauffenberg kolléga.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Lassú Víz
őstag
"Arról van valamilyen lista, hogy MFT rendszeren mely objektívek rendelkeznek elektromos / elektromechanikus élességállítással, és melyek rendes mechanikussal? Ahol tök mindegy, hogy milyen sebességgel tekerem a fókuszgyűrűt, ha ugyanoda csavarom vissza, akkor ugyanott is lesz a fókusz."
Pl. Samyang/Rokkinon VDSLR. De a kereső dobott Zeiss lencséket is, kb. 7 szánjegyű összegért átszámolva. Jobban jársz szerintem valami régi manuálissal adapterezve, ha a felbontása elégséges és nem kell a nagy látószög.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz konyi79 #88825 üzenetére
Olympus 12/2, 17/1.8, 12-40 2.8 pro, 40-150 2.8 pro... A kívánt működést a fókuszgyűrű hátrahúzásával az objektív leszimulálja, hiába focus by wire.
12-40-ről írják:
MF clutch mechanism as with the Olympus m.ZD 12mm f/2.0 lens but with a neat new trick:- if you put the ring in the MF position, set your distance, then push it back to AF and focus, it remembers the MF position. This means you can pull focus instantly between any two distances simply by pulling the ring backwards! Better still, the distance is held regardless of the zoom setting.
- this is very useful for focus pulling in video mode![ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Sleek
senior tag
Sziasztok szerintetek ilyen megvilágításhoz elegendő lenne a kisebb 36 os kulcsszámú vakú az M10II höz ?
Kb ilyen fény van a termekben.
A gépek meg kb ilyen helyzetben lennének fotózvaKöszönöm a segítséget.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
b.vr
őstag
Hát ez a kérdés elég nehezen értelmezhető.
Autókhoz minőségi fotókat több vakuval, nagy meg óriási softboxokkal szoktak csinálni (külön ügyelve és pepecselve hová helyezik őket hogy a nézőponttól függően a highlightok becsillanása szépen adja ki a tükröződéssel a karosszéria formáit) Ez meg ugye eleve egy kiállítási csarnok nem egy műterem. Nekem mint a fotókat nézőnek egy kisvaku fénye a minőséghez nem igazán tudta hozzátenni. Itt szerintem annyi lehet a cél hogy mondjuk írna valaki a kiállításról és ahhoz betenni illusztrációnak képeket. Szerintem kb le kell sz*rni mennyire zajos (vagy utómunkában zajt szűrni és beáldozni hogy ezzel részletek is elvesznek) inkább rámenni (amennyire lehet a többi nézelődőtől) a tudatos komponálásra (nem esetlegesen belevágni kicsit a kerekekbe, gép orrába, várni amíg arrébb mennek, megpróbálni úgy nézőpontot keresni hogy ne lógjon be semmi zavaró elem (pl. cserepesnövény teteje) stb)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
-
vond
MODERÁTOR
Azért szerintem azzal a 36-ossal is meg lehet egy kicsit deríteni őket előlről. Valamit az is számítani fog.
Meg az állvány, ahogy Studi javasolja. De akkor én már inkább tripodot vinnék, vagy egy "csirkelábú" monopodot, hogy ott lehessen hagyni a gépet hosszabb expókra is.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
b.vr
őstag
De ez nem nappal szemben fotózás hogy megvillantva segítesz hogy ne égjen ki a háttér
(ami egy emberi arcnál működne (már akinek, én pl. nem szeretem az olyan képeket), de egy ekkora monstrumnál még ha az orránál jó lenne, akkor is a hátsó részre már elfogy a kisvaku)
Egy ilyen csarnokban elég homogén a megvilágítás, az önárnyékos részeken utómunkában lehet emelni, amitől nő majd persze ott a zaj, de hát magáncélra bőven belefér."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Sleek
senior tag
Ezek a képek az úgy nevezett 0. napon készültek- Akkor nincs közönség .Amikor a kiállítás van akkor ott tömeg is van. Mint amit most linkeltem képek
Állvány nem tudom mennyire lenne használható
[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Mercutio_
félisten
Esetleg néhány képnél megjátszhatod, hogy monopodra rárakod, azzal felemeled fej fölő/beolod a kordonon túlra a vázat és távirányítással/-kioldóval meglövöd a képet.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
válasz Lassú Víz #88826 üzenetére
A 12/2, 17/1.8 a hátrahúzott gyűrűvel is ugyanolyan focus-by-wire mint AF-nél, csak "úgy tesz mintha", mintha ez rémlene
Amit a 12-40-nél írnak az viszont hasznos
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Lassú Víz
őstag
válasz Mercutio_ #88841 üzenetére
De az elég lehet vondnak. Van végállás, és mindig ugyanoda áll vissza. Ha nem, akkor cine obik kellenek vagy meg kell szokni az elektronikus fókuszgyűrűt. Az E-M1 MkII-nek van egy érdekes szolgáltatása, bár még nem használtam. Egy előre beállított fókusztávra lehet küldeni az obit egy gombnyomásra.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
válasz panoly #88801 üzenetére
Nekem egész más problémát jelent a Panasonic szín. Egyiket megpróbálom demonstrálni. Itt látható (bal Pana, jobb Fuji), hogy a bőr egyes 'tükröződő' felületei (pl a pirossal bekarikázott) hajlamosak kiégni, amit viszont még se neveznék valódi kiégésnek, mert inkább a szín tűnik el és fehéredik el. Highlights-al nem lehet visszahúzni és a szaturációval se megy. Régóta nincs Olympusom, de mintha annál ez nem lett volna.
Hasonló figyelhető meg az arc részleten is, de egy másik jelenség is észrevehető, bár itt nem túl szembeötlő. Enyhe sávosodás is megjelenik ahol ilyen túlvilágosodó bőr van és átmenne a sötétebb részbe, a kettő közt/mellé egy nagyon enyhe vörös átmenet kerül. Itt mutatom talán jobban látható egy vonallal az ívét. Itt egy másik amin bekarikáztam a vöröseltolódást.
Ilyen kis részletben bagatellnek tűnik, de egész képen (családi fotókat nem publikálok) számomra kis mértékben zavaró. A Fujival is vannak nekem szín problémák, meg sokkal kevésbé éles ugyan azzal az objektívvel...
De lehet ez az egész csak az én hülyeségem. -
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
Most, hogy lecsengett, volt valami akció idén az oly mintaboltban?
-
panoly
tag
válasz MrChris #88844 üzenetére
Szia!
Pont ilyen válaszra voltam kíváncsi, köszönöm. Most volt egy kör családi karácsonyi fotózásom, régi heliossal kattintgattam. Ami nekem is feltűnt talán, hogy a jpeghez képest sokkal több részletet tudok elővarázsolni a tónustérképezéssel az arcokról, mert jpegben mintha mosná/csiszolná az arc részleteit.
Viszont nekem nincs viszonyítási alapom, a mintaképeid nagyon hasznosak voltak, köszönöm.
Egyébiránt nagyon megszerettem a gépet, a videóképességeit is nagyon szeretem (GX80).
-
vond
MODERÁTOR
válasz Lassú Víz #88843 üzenetére
Köszi! Ja, ez elég lenne, de egyelőre ez a 12-40 efkettőnyóc Oly is kb. az álom kategória.
Ha lesz is pénz, akkor is inkább veszek mondjuk egy 42.5 f/1.7-et, vagy 45 f/1.8-at. Tényleg, ki melyiket tartja jobbnak? A Dual IS miatt a Pana tűnik szimpatikusabbnak.
Vagy inkább egy Sigma 56 f/1.4?
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT