- Tasker
- Yettel topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Na itt is megkérdezem, mert itt több esélyem van relevánsabb válaszra.
Szóval ki mire esküszik MILC fronton 100-200k között?
Nekem fontos, hogy legyen videó (1080p/50fps előny), ehhez kell egy sztereó mikrofon, de még jobb ha van mikrofon bemenet (és vakusaru, hogy oda tehessem a mikit).
Kihajtható LCD előny, de nem létszükséglet. Meg persze nem árt ha valamilyen értelmes módon van megoldva a kezelés, mert szeretem a full manuális módot. Például a Canon G1X kezelését imádtam.
M4/3, APS-C jöhet.
Vannak kiszemeltjeim a 100k-hoz közelebbi végen, de azokban mindig van egy idegesítő hiányosság (pl: Pana GF3 beépített vakuja nagyon király módon pattan fel, mint egy NEX, de nincs vakusaru, a mikrofon csak mono és nincs mikrofon bement, pedig ez lenne 115k a palacsinta kitobjektívvel.
Ja és a lehető legkompaktabb kivitelt is keresem. Pana GH nem játszik, mert van DSLR a háznál és cégesből is akad pár profibb darab, tehát ezek mellé kell a lehető legkompaktabb testben.
Jól érzem, hogy a Sony NEX-ek felé kell kacsintanom? Vagy valami felett elsiklott a tekintetem?
Ha sokat tökölök még a végén megveszem a Canon EOS M-et amihez húz a szívem... mert megjelenik addig amíg eldöntöm, hogy mit is akarok
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Superbad #15391 üzenetére
Nem létszükséglet a Full HD @ 50fps. Csak előny ha van.
A Pana GF3 is tudja, de azt már leírtam miért van kilőve. A Sony NEX-5N lenne nekem egy egészen jó választás (az is tudja a fenti videó módot), viszont annak sincs rendes mikrofon bemenete, ellenben kapható hozzá Sony logós,spéci egyedi portba helyezhető mikrofon. Ez kevésbé vigasztal... viszont amit videós képminőség terén tud az teljesen letaglózó.
-
Stauffenberg
nagyúr
AZ RX100 nagyon cuki, de videózásra alkalmatlan. Néztem én is a tesztfotóit és nagyon nagyon jó fotó minősége van. De videózni nem lehet vele, hiszen ahhoz eleve kell a finom (follow focussal összehozható) fókuszgyűrű meg egyéb huncutságok.
GH és G széria nekem már kicsit vaskos. Az a célom, hogy mindig nálam legyen, akár a telefonom. DSLR van otthon, meg itt a munkahelyemen, ezért a DSLR-szerű forma pont hátrány.
Egyszer már nekiugrottam a témának, de akkor nem lett belőle vásárlás. Most megint nekiugrok és egyre jobban oda lyukadok ki, hogy az igényeimmel nem lehet kihozni 200k alatt ezt az egészet...
#sebgutkopf: Lehet várok szeptemberig. Úgyis kapok Canon EOS M tesztpéldányt, megnézem mennyire jön majd be. Annak a videójában azért eléggé bízom. De az sem jön be 200k alá (vagy nagyjából ennyire).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #15416 üzenetére
A GF3 szintén nem jó. Nem csak mikrofon bemenete nincs, de még hangot is csak mono-ban rögzít a beépítettel. Pedig azt most tudnék venni jóárasítva kicsivel 100k felett. Na meg annak egy kalap sz... a kezelése.
Az S100-at szerettem amíg teszteltem. Egy hétig volt a zsebemben és tényleg jó a minősége, de 110-120k körüli árával már ingerküszöböt sért. Videózásra sem jó.
Szóval hagyjuk ezeket a csúcskompaktokat.
Nekem egy Sony NEX-5N képminősége és tudása kéne (alsó küszöbként), de annak a kezelése is túl kompaktos (de legalább emberesen be lehet állítani a videó felvételi paramétereket is). Hiába na...
Az igényeim magasak, a rá szánt pénz meg 200k maximum. Szóval vagy kitolom az összeghatárt magasabbra, vagy nagyon durva kompromisszumot kell kötnöm valamilyen téren. Vagy az ergonómia/kezelhetőség lesz fos, vagy nem lesz rendes mikrofonom videóhoz, esetleg mindkettő.
Amiből tutira nem engedek az a méret. El kell férnie a táskámban a többi kacat mellett.
A Sony NEX-7 lenne a legideálisabb számomra, de sajnos az meg baromira drága.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sebgutkopf #15445 üzenetére
Nem akartam őszig várni, de az tény, hogy kár lenne nem megvárni a Photokinát. Csak ugye ha ott bejelentenek valami finomságot arra is még kell várni heteket, hogy bolti forgalomba kerüljön.
A Canon EOS M sincs még sehol. Mi is csak szeptemberben kaphatunk leghamarabb tesztkészüléket. Azért az vicces lenne ha a Photokina alatt bejelentene a Canon még egy MILC-et... mondjuk kihajtható LCD-vel és kicsit több kezelőszervvel (nekem az EOS 650D ergonómiája bejött, de belépő DSLR-ben már nem gondolkozom).
Kíváncsi leszek a NEX-5R-re. Ha csak annyiban változik, hogy lesz egy vakupapucsa meg egy mikrofon bemenete akkor már megérné nekem inkább azt venni az N helyett.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sebgutkopf #15476 üzenetére
Szerintem nem égető probléma, hogy felvétel közben már nem lehet ezeket az értékeket állítani. Én főleg kisfilmekkel szórakozok, ott meg amúgy is hülyén nézne ki. Jó persze a MILC nem fő gépnek kell, szóval azért ha klipet vagy hasonlókat forgatunk akkor marad az 5Dmk2, 7D, 60D, stb.
De majd kiderül mennyire fog bejönni az EOS M. Sajnos ránézésre nem bővelkedik a tárcsákban, mint a G1X. Én azt szerettem, de hát nem cserélhető az objektíve...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz FEDman #15528 üzenetére
No offense, nem vagyok részrehajló a DSLR-ek felé, de azért arra a kis tükörre igenis szükség van. Sokakat még a legnagyobb felbontású EVF-ek sem tudnak kielégíteni. Engem sem.
Persze a hozzászólás többi részével egyetértek, a DSLR-ek kontraszt alapú fókusz rendszere gyalázat.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz FEDman #15751 üzenetére
Azért a Fujinál érezhető, hogy ők főleg a Leica életérzést kereső emberekre utaznak. Valamivel olcsóbban jutsz hozzá egy Leica-stílusú, Leica összeszerelési minőséget megközelítő és nem titkoltan luxusnak szánt géphez és objektívekhez. Például egy fényképezőgép esetében mi szükség van a cédrusfából készült doboznak, melyet bársonnyal bélelnek? Ez épp úgy a gazdag gyerekek játszótere, mint a Leica. Kell hozzá némi egészséges sznobizmus, hogy értékelni tudd.
A Sony meg amennyire jól indult, épp úgy le van rohadva. Több vázat ad ki, mint NEX rendszerre készült objektívet. Pedig nálam a NEX kb 2 évvel ezelőtt ott csillant meg amikor profi videokamerákat jelentettek be hozzá. Én enném a kefét, ha ilyen kamerát vettem volna és nincsenek hozzá objektívek. Persze minden adapterezhető, de akkor meg mi a pöcs szükség van a NEX rendszerre, miért nem lehet egy szabványos mozifilmes (PL) bajonett típust használni?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A Sony legnagyobb baja, hogy saját kis birodalmat akar építeni.
Nagyon is világos, hogy mit szeretne a Sony:
Sony okostelefonnal távirányítsd a Sony fényképezőgépedet, mely Sony memóriakártyára menti a képeket és Sony objektívvel fotózz, majd ha kedved tartja akkor az objektívet tedd át a Sony videokamerádra, a végeredményt nézd vissza Sony HDTV-n és ha már ott jársz akkor Sony játékkonzollal szórakoztasd magad, melyen rendszerezheted a fotóidat, tárolhatod rajta a Sony kamerával készült filmjeidet.
És mindent megtesz azért, hogy helyenként a kompatibilitás rovására valamiben mindig a saját rendszerét részesítse előnyben. Ez persze üzletileg érthető, innovációs szempontból már kevésbé.
Például retek idegesítő, hogy Androidon, mely egy open source platform, folyamatosan felvásárol mindenféle garázs fejlesztőcsapatokat, hogy CSAK Sony telefonokra fejlesszenek. De a PS3 esetében is ez megy. Nekem ez undorító.
-
Stauffenberg
nagyúr
Na a Sony NEX-5R hivatalosan is bejelentve. Nekem tetszik, már csak egyetlen kérdésem maradt: Akkor most ebben van végre mikrofon bemenet? Mert a NEX-5N azért esik ki nálam, mert abban nincs.
A hivatalos adatlap eléggé vészjósló:
"Microphone/Speaker : Built-in stereo microphones or ECM-SST1 (sold separately)"
Letörne a Sony keze ha nem akarná a hülye kiegészítőit lenyomni ököllel az emberek torkán? Vegyél Sony fényképezőgépet, de aztán csak Sony kiegészítőkkel lesz kompatibilis...
Nem tudom mekkora piacot jelent a Sony számára, hogy ezekhez a NEX vázakhoz csak az ECM-SST1 mikrofont használhatod. Gyanítom, hogy nem nagyot, de már csak azért sem lehet egy nyomorult mikrofon bemenetet rárakni a vázra...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #51833 üzenetére
Ez az első dolog amit kevés fénynél be kell vetni, illetve a pre-AF is sokat gyorsít, olyankor meg nem szabad hagyni huntolni (rögtön koppanásig kell nyomni az expó gombot, ahogy azt már egyszer meg is vitattuk odaát). A pre-AF + tökig benyomott expó gomb mellett több a jól fókuszált fotó, mint DSLR-en, ahol a PDAF simán képes arra, hogy csippan mint aki jól végezte dolgát, de közben életlen és ezt nem is látod a setét OVF-ben. Kevés fénynél nálam eddig arányaiban jobban teljesített éles/kuka fotók arányában, mint egy D7000 vagy 5DmkII-III, még akkor is ha cserébe egy kicsit hisztisebb vagy olykor lassabb. Meg hát nem is mindenkinek létszükséglet a villámgyors AF, én főleg utcai fotót csapatok nagy mélységélesség mellett, ahol kis utat kell bejárnia, így a hunt is minimális, észrevétlen, vagy portrézom, ahol meg nem sietünk sehova, cserébe meg olyan színeket, tónusokat, zajt kapok, hogy beszabehu.
Szerintem ma már mindegy mit vesz az ember, az bőven használható. Egyik rendszer itt, másik rendszer ott kompromisszumosabb.
(#51840) gorgo: Van két tele zoom is, elég jó minőséggel, de nem túl acélos fényerővel. De az objektív roadmap-en már fent van egy fényerős, izmosabb tele is 2015-ös megjelenéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ehhez két dolgot tudok hozzáfűzni:
- A gép JPEG kimenete simán van annyira jó, hogy hozzá sem akarsz nyúlni, pont olyan amilyenre RAW-ból gyúrnád ki.
- Természetesen fotózhatsz RAW-ra, abból meg Lightroom-ban tudsz készíteni olyan JPEG (vagy TIFF) kimenetet, mintha a fényképezőgép tenné, mióta bekerültek a színprofilok abba is, cserébe megmarad a lehetőség, hogy egy-egy hibát szabadon korrigálj. De nem csak én, hanem a legtöbb Fuji user úgy van vele, hogy amit két kattintással elérsz az már bőven mesés. Ez a nem mindegy.
-
Stauffenberg
nagyúr
"plussz egy jó raw-ot külön élmény kifőzni"
Mint korábban írtam, én ezt a részét kifejezetten gyűlölöm. Van tapasztalatom Panával, mert sokat videózunk a vázaival (GH2, GH3), de a fotóinak a színvilága nálam (nem is tudom, hogyan mondjam finoman, szóval nyers leszek) egyszerűen jellegtelen és unalmas. Nekem nincs türelmem hosszasan könyökölni a számítógép előtt és bűvészkedni. Régen még volt, de nagyon hamar rákaptam az ízére annak a világnak, melyben alig kell hozzányúlni a fotókhoz, mert egyszerűen pont úgy jók ahogy vannak.
Szóval ha MFT gépem lenne, akkor csakis Olympus, mert ők azok akik ilyen szempontból a Fujihoz közel állnak. Mondjuk a G6 videóját el tudnám fogadni, nagy szívfájdalom ez nekem, hogy videózni meg pont azokkal a vázakkal nem lehet normálisan, melyek állókép terén fantasztikusak.
De ez csak hitvallás kérdése. Irigyellek amiatt, hogy szeretsz RAW-ot noszogatni, ha én is ilyen lennék, nem lenne az égvilágon semmi bajom a Panával.
-
Stauffenberg
nagyúr
"egy 300e + kombónál a jpeg a non plus ultra, kicsit false feeling számomra"
Szerintem itt senki sem állította, hogy a JPEG mindenek felett áll. Ez egy olyan extra a RAW mellé (!), ami nagyon sokszor jól jön. Ráadásul a JPEG-ek pont a filmszimulációs módok és a tipikusan Fujifilmes színvilág miatt jók, ezek pedig már RAW-ra is alkalmazhatók, amik mellett már gyakorlatilag nem nagyon kell hozzányúlni a fotókhoz (de persze aki akarja, az megteheti, szerintem azt sem mondta senki, hogy kötelező megelégedni a Fuji saját színeivel). Sosem értettem, hogy miért baj vagy lényegtelen ha valami többet nyújt.
"én viszont téged irigyellek, hogy beéred azzal ami a kamerából kiesik"
Fordítsuk meg a dolgot: Én a Panasonic kamerából kieső fotóival is beérném, ha értenének annyira a színekhez, tónusokhoz, kontraszthoz meg úgy alapvetően egy fotó összképének hangulatához, mint a világ egyik legjobb analóg film gyártója, mely tengernyi know-how-val rendelkezik ezen a téren.
Nálam nem csak a Panasonic nem üti meg a mércét, de gyakorlatilag a piac nagy része sem, így a Sony, Nikon, Pentax színeivel sem vagyok megelégedve, a Canon még határeset. Anno elintéztük azzal a kifejezéssel, hogy "digitális hatású", ez volt egy szép kifejezés arra, hogy ocsmány, lapos, szar az analóg fotóhoz képest. Régen még én is úgy gondoltam, hogy a RAW-ból gyurmázás is a digitális fotózás természetes velejárója. De miért akarnám magamat szívatni ha ezt sosem szerettem és közben vannak már olyan gyártók (ide értve az MFT rendszer prominens alakját, az Olympust), melyek igyekeznek odafigyelni arra, hogy a kimenettel a lehető legkevesebb utómunka legyen?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Freddy76 #51894 üzenetére
Amikor gyerek voltam én rengeteg Fujifilm és Kodak filmet füstöltem el, gyakorlatilag csak ezt a két márkát ismertem, meg néha becsúszott egy-egy Agfa. Majd szkennelek fotókat ami Fujifilm Velvia filmre készült egy Fujica ST-F fényképezőgéppel (ezen egy nem cserélhető Fujinon 40mm f/2.8 objektív volt, ez a képszög és fényerő neked ismerős lenne). Olyan beszarás színei vannak, úgy vignettál, hogy egyszerűen mesés. Ez volt apám fő gépe, ugyan nekem ekkor már volt sajátom, de valamiért mindig apámét akartam magammal vinni. Mondjuk akkoriban inkább Kodak mániás voltam, Fujifilmet csak akkor fűztem be, mikor apám azzal jött haza. BTW, mindkét gyártó hibátlan filmeket készített (illetve ami még gyártásban van, azok is jók). A Fujinak mégis inkább a fekete-fehér Neopan filmjeit csíptem nagyon. Hihetetlen, hogy azok mit pirítottak, nagyon csípném ha jönne Fuji digit vázakra egy Neopan filmszimulációs mód.
Na de most már ideje lesz elkotródni a topikból.
-
Stauffenberg
nagyúr
Elsősorban utazgatós videózásra kellene egy új szett és a Panasonic G7 + 14-140mm kombó amúgy elég szimpatikus lenne (plusz egy mikrofon és gyakorlatilag ennyi menne a hátizsákba), talán csak a G80 tetszene jobban, de az egy százassal odébb van, viszont sok videós panaszkodik arra, hogy ebben az objektívben az optikai képstabilizátor körül valami nagyon nincs rendben.
Próbáltam a topikban visszaolvasni, itt is ismert a hiba (jitter, micro jitter), de ami engem igazából érdekelne, hogy a hibára érkezett-e valamilyen fix időközben?
Sok videós panaszkodik erre az objektívre, sok videós meg azt mondja, hogy nem is érzékelik a jelenséget.
Azért sajnálnám ezt, mert amúgy egy egész jó mindenes objektív, egy egész jó optikai stabilizátorral, de ezek a mikro berázások idegesítenének.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem aközben jelentkezik (legalábbis amiről én beszélek), hanem amikor kézben tartod, bekapcsolt OIS mellett és próbálod egy helyben tartani, akkor hajlamos beremegni.
Ezen a videón jól érzékelhető miről van szó: [link]
A G7 kapható a 12-60mm kitben is, de nekem amúgy tetszene a 14-140mm átfogása, de nem tudom mi a helyzet most ezzel a "jitter" jelenséggel. Van aki nyafog rá, van aki szerint meg semmi ilyesmi nem jelentkezik.
Ki kell fogni a jót vagy mi?
-
Stauffenberg
nagyúr
Én tartok tőle, hogy ez inkább hardveres eredetű lesz (pontosabban tervezési hiányosság), ennyire nem lenne szabad lötyögnie a lencsetagoknak. Lehet valakinek egyszerűen nem szúr szemet, nem is figyeli, nem is érdekli vagy eleve nem nagyon vesz fel ilyen snitteket, csak jóval mozgékonyabbakat, ahol eleve nem is tűnik fel. De nálam ez a jelenség gyakorlatilag kizáró ok.
Pedig amúgy a benne lévő OIS egyébként nem tűnik rossznak. Csak épp olyan, mintha a lencsetagok bevibrálnának.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz muranyig #85379 üzenetére
"Azt nem értem, hogy minden teszt kihozza, hogy milyen kafa videóra, stb..., meg a youtuberek is mind pana gh-kal videóznak. Nekik is ilyen vajon, vagy az gyorsabb?"
A profi, félprofi videózásban azért ritka az AF használat vagy legalábbis nem úgy használják, ahogyan te akarod (pl: egy vlogger önmagát videózva nem mozgó téma). Az iPhone könnyen talál fókuszt, mert gyakorlatilag pár métertől már végtelen a mélységélesség. Próbálj visszarekeszelni, hogy nagyobb mélységélességet nyerj és kevésbé mozogjanak ki belőle a gyerekek, több ideje legyen az AF-nek korrigálni.
Ha egy DSLR/MILC gépre azt mondják, hogy príma videóra, akkor a legritkább esetben értik ezt az AF teljesítményre. Én például nem is nézem, ha statikus témán rajta tud maradni indokolatlan hunt nélkül, már boldog vagyok (igen, néha már ettől is boldognak kell lenni).
(#85385) eeaa: Kíváncsi vagyok az eredményre. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz SpongyaBob #85404 üzenetére
Ha már ennyire rámegy a videóra, akkor ennyi erővel csinálhatnának ebből egy videokamera formájú és ergonómiájú vázat is.
Tök jó dolog amúgy, hogy jó tíz éve a fényképezőgépek elkezdtek ebbe az irányba is fejlődni, de a videósoknak videokamerára van szüksége. Persze a legtöbb gyártó kínál ilyet, de oda a belépő általában több ezer dollárnál kezdődik.
Még csak az sem kéne okvetlenül, hogy ezek felzabálják a piacot a komolyabb rendszerek elől. Csak mondjuk egy GH5 (vagy GH5s) technológiáját kellene belerakni egy más formájú vázba, több dedikált kezelőszervvel videóhoz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #85408 üzenetére
Mint mondtam, értem én, hogy ott vannak a komolyabb cinema grade rendszerek, de azok teljesen más szintet képviselnek (megvásárolni nem is nagyon szokták ezeket, inkább bérlésben gondolkodnak, vagy nagyobb stúdiók lízingelik a flottát).
(#85407) SpongyaBob: Miért használja mindenki stabilizátoron? Ez nincs így. Amúgy itt most alapvetően a formára értettem, hogy ne csak ezek a kalapácsok legyenek a piacon. Aki ezt szereti, ezt veszi. Aki meg mondjuk fogott már a kezében egy pro camcordert és gondolkozott már el azon, hogy bárcsak cserélhető objektíves lenne vagy elférne benne egy nagyobb szenzor, az vágyódni fog valami ilyesmi után. Amúgy a Panasonicnak is voltak erre kísérletei már, de nem túl aktív ezen a vonalon.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #85424 üzenetére
Szerintem is elfért volna benne, bár sem az OIS, sem pedig az IBIS nem mindenható, sokan azt hiszik, hogy kapnak egy kvázi steadicam-et, aztán akkor van arcra esés, mikor nem úgy viselkedik például pásztázásnál, mint ahogy azt remélték.
De azért jó ha van, sima majdnem statikus vagy nem oldalazó mozgású handheld snittekhez tök jól tud jönni. Ha meg éppen gimbal kell az adott jelenethez, legfeljebb kikapcsolja az ember.
Majd a GH6S-ben.....
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #85426 üzenetére
És már ott is kételkedik a magyarázat megalapozottságában a szerző. Valószínűleg csak arról van szó, hogy a megnövelt szenzorméret miatt nem tudták rendesen megoldani az IBIS beépítését. Majd a GH6s-nél megoldják, hogy ne nyafogjanak a népek.
Nem tudom amúgy, hogy az ex-Top Gear banda videósainak miért nem elég csak kikapcsolni az IBIS-t ha zavarja őket. Ha van arra valamilyen normális teszt, hogy kikapcsolt IBIS mellett is van bármi hátránya a funkciónak (pl: sportkocsikra felszerelve bevibrál a szenzor, nekem ez az első gondolatom), akkor elfogadom, hogy tényleg tud hátrány lenni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #85435 üzenetére
Van több A7s és A7s II tulaj ismerősöm, akik bár nagyon örülnek a szenzor képességeinek magas ISO mellett, de azért egy fos, körülményesen és hajtépősen gradelhető anyag esik ki a Sony-ból. Többen is vannak, akik alább adnának egy kicsit az érzékenységből, ha cserébe olyan Log profilokkal dolgozhatnának, mint amit a Panasonic tud. Mondták ezt már akkor, mikor még a GH5 sem létezett....
Szóval még a végén egy egész jó sweet spot lesz ez a gép.
Csúcsfény kezelésről jöhetne még pár teszt, mert a Pana vázaknak ez azért nem erőssége. Jó nyilván nem Arri minőséget várok, de kicsit frusztráló, mikor úgy égnek szét a felhők, hogy soha nem imádkozod vissza őket az élők sorába. Panánál a szűk dinamika miatt észnél kell lenni. Egy Sony váz sokkal megengedőbb.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #85437 üzenetére
Ez nem mánia. Ha neked nincs rá szükséged, nem használod. Egy vloghoz, utazós videós csatornához, ilyesmihez amúgy szerintem is tök felesleges, mert az ember ne akarja a saját életét feleslegesen megkeseríteni.
Éppen most készülök a tavasztól-őszig tartó utazgatós szezonra, nekem erre elég egy egyszerűbb váz egy mindenes objektívvel. Log-ot nem akarok, felesleges erre.
De ahol a produkciós érték megköveteli, oda már nem mindegy. Meg hát van az az embertípus aki szeret szívni ezzel. Egy nagyobb produkcióban mindenkinek megvan a maga osztályrésze, én a kamera mögött érzem jól magam, van aki meg csak vágni szeret, megint más meg fényelni. Ha tőlem Log-ot kérnek, Log-ot kapnak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz szőröscica #85594 üzenetére
Ha videóznál is, akkor a 14-140mm-nek van egy idegesítő "jitter" jelensége kézből kitartott, bekapcsolt OIS mellett. Kis mértékben, de beremeg (ezért hivatkoznak rá sokan "micro jitter" hibaként). Van akinek fel sem tűnik, van akit meg a halálba idegesít. Meg olyat is hallottam, hogy valakinél egyáltalán nem jelentkezik.
Most én is emiatt mondtam le róla (nekem Pana váz csak videó miatt kell). A 12-60mm most a kiszemeltem (f3.5-5.6 verzió). Pedig a 140mm-es vég elég jól hangzana nekem is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #31733248 #85877 üzenetére
A Panasonicra nagyon ráférne már egy rendes fókuszrendszer videóhoz, ami nem idegbeteg módjára rángat, huntol meg ha rá van kapcsolva az arckövető AF, akkor nem a háttérre élesít állandóan.
Sok vlogger szív a Panákkal és a következmény mindig az, hogy visszacserélik egy Canon DSLR-re, aminek szembefordítható kijelzője van. Vagy bevállalják, hogy nincs szembefordítható kijelző és akkor Sony. Nekem még nézni is fáj az ilyen vloggerek anyagait, akik bármilyen Pana vázzal szenvednek.
Persze egy kis odafigyeléssel megvannak a trükkök, hogy ne legyen akkora szopó, de a Panasonic AF rendszere egyáltalán nem alkalmas a "run & gun" videózásra.
Másik mániám a csúcsfények kezelése. Sajnos azzal a Panasonic sem tud mit kezdeni, hogy ekkora a szenzor és ekkora dinamikát tud, ez még rendben is van, de van aki egyszerűen nem akar V-Log vagy HLG képes kamerát venni, főleg nem azokkal az anyagokkal még szívni az utómunka alatt. De még ezekkel sem kerülhető ki teljesen, hogy a Panasonic "highlight rolloff" kezelése csapnivaló. Egy Blackmagic PCC bár más téren szívás, de ebben például MFT szenzor létére sokkal jobb.
(Tudom ne picsogjak ennyit, vegyek egy Arri Alexát meg hozzá egy focus puller rabszolgát )
-
Stauffenberg
nagyúr
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HoaryFox #86058 üzenetére
A legjobb ha utánaolvasol az egyes szűrők hatásainak (meg rengeteg személeletes Youtube videót is találsz) és el tudod majd dönteni, hogy melyik kell. Ha kell egyáltalán, én fotózáshoz szinte soha nem használok egyet sem, mert nem fotózok olyan témákat. Videóra kell egy jó vari ND és kész.
Az UV szűrőnek digi vázon semmi értelme, csak a frontlencse védelmére szokták felrakni. Én nem használok ilyet egyáltalán.
A polár szűrő azt csinálja, amit a neve mond: Polarizál. Ha nem rémlik a fizika óráról, hogy ez mi, akkor leegyszerűsítve a tükröződések csökkenthetők vagy növelhetők, kiemelhető vele az égbolt mélysége, stb.
Az ND szűrő szintén beszédes nevű, ez az áteresztett fény mennyiségét csökkenti. Hacsak nem akarsz relatíve sok fény mellett hosszú záridőt használni, sok értelme nincs fotóra. Videóra már annál inkább, ha a záridőt az ideális sebességen tartanád, de túl sok a fény (erre a vari ND típusok ajánlottak).
Az ND-nek van átmenetes verziója is, tájfotósok kedvelik.
Ha szeretsz csillagozni, akkor vannak még sokféle csillagászati szűrők is (legtöbben talán a fényszennyezést okozó hullámhosszok szűrésére vesznek ilyeneket).
Kezdésnek viszont szerintem ne foglalkozz ezekkel, csak a pénzt viszik. Csak menj, fotózz, tanulj, menj, fotózz, tanulj, menj, fotózz, tanulj.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tíz évig tudtam távol tartani magam az MFT-től, de beiratkoztam a klubba egy Panasonic G80-al.
Tudom van külön memóriakártya topik, de azt leuralták a mobilosok. A Transcend 300S sorozattal van valakinek tapasztalata? Most tudnék egy 128 GB-ost beszerezni egy barátomtól pár kézműves sör fejében, de ha esetleg ez nem egy megbízható darab, akkor nem bízom rá az adataim biztonságát.
Amúgy a szokásos Sandisk Extreme Pro sorozatból táraznék be (van is itthon, csak az marad a Fujifilm vázamba).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz OPiiPO #88503 üzenetére
Engem fotósok tapasztalata érdekel egy fotós kiegészítő kapcsán.
Ez kicsit olyan, mint amikor a TV-s topikban valaki konzol mellé keres TV-t, ezért átirányítják a konzolos topikba, onnan viszont visszairányítják a TV-s topikba, emberünk meg a fejét vakarja, hogy sehol nem teheti fel "legálisan" a kérdését.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mercutio_ #88518 üzenetére
Én a Panasonicot kevésbé féltem, hiszen ők is beleugranak a full frame vonalba. Ha lesz nagyszenzoros GH erősen videóra kireszelve, akkor rohadt kemény időszak jön azok számára, akik most a sub-10k USD vonalon kínálnak professzionális videós eszközöket.
Az Olympusnak én nem jósolok nagy jövőt ha ezt az irányt tartják. Amit amúgy rohadtul sajnálnék.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ne hagyd ki, én kedden vettem az Edigitalban 240-ért (hát ez van, ilyen ez a szakma), ennél jobb ár szerintem a G90 érkezéséig már nem lesz.
---
Mondjuk két dolog fura nekem (ez inkább a többieknek szól):
1. Az 1.3-as firmware volt már rajta gyárilag, ha jól sejtem ez a legutóbbi, mégis hallok csendes szobában egy zümmögő hangot kiszűrődni a gépből (folyamatosan, nem AF hang). Azt olvastam az IBIS adja ki és firmware frissítéssel próbálták orvosolni (de teljesen nem iktatható ki). Hát ha ez az orvosolt hang, akkor nem tudom milyen lehetett régi firmware-en. Kikapcsolt IBIS mellett is csinálja.
2.) Az akku üzemidő eléggé meglepett, de nem jó értelemben. A lakásban elsütöttem feltöltés óta max 20 fotót, full töltöttség indikátorral indultam útnak, 2 órát lehetettem a hidegben (kb 2 °C környéke) és lőhettem durván 100 fényképet de már csak 1 egységet mutat a töltöttség indikátor. Nem ma kezdtem, de ilyet még nem láttam (az akkuzabáló dolgokat kikapcsoltam, csak a keresőképet hagytam 60 fps-en). Meleg időben még nem próbáltam, de még a híresen alulbecsülő CIPA is ennek a háromszorosára taksálja az üzemidőt, sosem láttam még olyat, hogy a hideg idő ennyire földhöz ver egy akkut.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #88565 üzenetére
Egyszerűen nem volt még időm a videóval is próbálkozni, fotó alatt persze nem zavar a hangja. Kárpótol az, hogy ez a zárszerkezet zseniálisan halk, amit az utcai fotós énem igen nagyra tart.
Btw Fujifilm után még szoknom kell, hogy a Jpeg egyszerűen szar. Persze magasra is tette a lécet. Tudom itt mindenki RAW junkie, de nálam a jó Jpeg motor aranyat ér, amikor egy nyaralásnyi fotót elég csak leszelektálni és mindenféle piszkálás nélkül mehet a nyomtatóba, fel lehet tölteni a családnak szétküldhető online albumokba és abszolút nincs dolgom velük. Vagy amikor csak előtúrom az archívumból őket és öröm rájuk nézni még belenagyítva is.
De nem baj, leginkább videózás miatt vettem ezt a vázat, Fujifilmből meg lassan itt az idő valamelyik X100 modellre átnyergelni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #88567 üzenetére
Talán majd ha az X-T4-be kerül már egy rendes IBIS és megkapja az X-T100 zse-ni-á-lis LCD képernyő kiforgató mechanizmusát, akkor visszamegyek.
De amúgy nem vagyok egy nagy pixelkukkoló, nekem a Fujiból a színek hiányoznak, de arra majd kiötlök valamilyen automatizált presetes megoldást. Szóval nem dőlt össze a világ.
Most azon gondolkozom, hogy a Pana 25mm 1.7 vagy az Oly 45mm 1.8 legyen-e a következő beruházás.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz pandur99 #88569 üzenetére
Videózásra vettem elsősorban. Amikor tudom, hogy csak fotózni akarok, akkor a Fujit viszem magammal, ha meg videózni, akkor a Panát.
Meg lehet kicsit furán hangzik, de nekem az E-M10, E-M5 vázak valahogy nem akarnak kézre állni (személyes preferencia kérdése, tudom sokaknak meg a megtestesült álom). Pedig a kamu rangefinder téglákhoz vagyok szokva, amiket a közvélekedés az ergonómia legaljának tart.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mercutio_ #88571 üzenetére
Már nem, de nem lenne akadály elszaladni érte, viszont van kolléga is, aki kölcsön tudja adni. Azért köszi! De talán még megkereslek ezzel ha a kolléga elutazik az ünnepek alatt.
csurgoi: Az enyém teljesen új. A dobozt nem előttem bontotta fel a garijegy miatt, de minden gyáriasan volt lefóliázva és becsomagolva, a váz expo számlálója is nulla volt. Hogy lenne-e idejük egy ilyen átverésre karácsony előtt 2 héttel azt erősen kétlem, de nem tagadom, hogy ilyen megtörténhet (úgy általában véve a webshopokra értve). Ezért is vagyok a személyes átvétel híve.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz INTELligent #88651 üzenetére
Hmm... egy ideje nem követtem a rendszervakuk piacát, de ez a Godox TT685O a maga 60-as kulcsszámával és egész jó árával nem hangzik rosszul. Én sosem használok vakut a gép tetején, csak levéve kioldóval.
Nekem régebbi vakuim vannak, középérintkezővel manuál módban portréhoz tök okésak, de nem ártana valami, ami tud TTL-t és HSS-t.
Bár a válasz nem nekem ment, de köszi a tippet, könyvjelzőztem aztán ha esedékes lesz beveszem a kalapba.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz INTELligent #88681 üzenetére
Erre nekem sem sikerült rájönnöm, bár nekem úgy is jó, ha csak a teljes képernyős belenagyítást tettem egy Fn gombra (nekem ez teljesen oké, Fujifilmen így szoktam meg).
Ami jobban idegesít, hogy nem tudok rájönni be lehet-e úgy állítani az EVF/Monitor kapcsolót, hogy gombnyomásra váltson a kettő között.
Ha most lenyomom, akkor végigmegy a lehetséges beállításokon:
1. klikk: Monitor
2. klikk: EVF
3. klikk: EVF/Monitor automata mód
4. klikk: Elölről kezdiNekem úgy lenne ideális, ha nem lenne automata váltás, én csak a kettő között akarok váltani gombnyomással.
-
Stauffenberg
nagyúr
Úgy tűnik megihlettem a "nekemmindenreelégatelefonom" öcsémet. Egy héttel azután, hogy vettem a G80-at, ő meg egy GX80-at szerzett be.
Imádom ezt a távmérős formát, sajnálom, hogy a GX9-ből lespóroltak pár dolgot, ami miatt G80-at választottam helyette.