Új hozzászólás Aktív témák
-
hibavissza
veterán
válasz
panoly #102479 üzenetére
Ha nem tetszik a Lr gyári profil, bármilyet tudsz kreálni, elmenteni, alkalmazni. Színezd át ízlésed szerint. Igazából erről szól ez a szoftver. Color mixerben 2 másodperc bármit bármire átszínezni.
Ha nem akarsz ezzel tökölni érdemes más RAW feldolgozót is kipróbálni. Silkypix SE a gyári RAW hívója. Szerintem szépen dolgozik, de borzalmasan lassú Windowson, Apple Silicon support nincs csak Rosetta 2. Annyira pocsék a tempója, hogy inkább Lr (ACR).
Van egy csomó másik is. Ingyenes a Darktable. Fizetős is van pár darab ingyenes triallal.
Én mindent is próbáltam. A vége az lett, hogy fizetem a Adobe adót tovább. Ha nem vagy kényszeres geek és jól el vagy egy régebbi verzóval akkor az összes fizetősnek van virágbolti verziója. -
MrChris
nagyúr
válasz
panoly #99189 üzenetére
Kizártnak tartom, hogy a kártyaírás problémát jelentene, mert elég nagy memóriája van a G9-nek és aszem sikerült is megfejtenem. Kipróbáltam és hasonlóan nem megy, 16 másodperc időközzel a 15" záridőnél a másodikat már nem lövi meg a 16. másodpercben, de 17 másodperc időközzel elsüti, viszont gyanúsan hamar csinálja az újra exponálást. Kipróbáltam 13" zár, 14s időközzel, úgy helyesen működik és ennél rövidebb időknél is rendben van. 20" záridő és 21s időköz szintén rendben van. Itt valami hiba lesz, ha jó a mérésem, akkor a 15" záridő Panánál 16 másodperc!
Azért ez elég blama... Írjunk nekik!
-
peppe79
senior tag
válasz
panoly #99071 üzenetére
Értem. Azért ha van rá lehetőséged, szerintem előtte próbálj ki egy pár fényerős fixet, hogy nagyjából tudd, mire számíts. Nálam van itthon elfekvőben egy 25mm-es f/0.95 Mitakon speedmaster, de az többnyire csak a polcon hever. Legutóbb talán a karácsonyi vásárban videóztam vele. Hasonló célra tényleg jó is. Fotózni viszont ritkán használom, de ha mégis, akkor is minimum f/1.4-re rekeszelve.
-
-
peppe79
senior tag
válasz
panoly #99068 üzenetére
Nem tudok ilyenről.
Amúgy milyen projekthez kellene az a 18-35-ös? Oké, hogy ilyen fényerős zoom (speedboosterrel kiegészítve) nem létezik natívban, de ez az egyedüli érv mellette. Mindennapi használatra szerintem túl nagy darab, nehéz (egy speedboosterrel legalább 900gramm), lassú vele az AF, és ebben a rövid tartományban (~25-50mm) a 2x-es átfogás szerintem nem egy akkora fegyvertény, hogy megérje egy ilyen objektívbe beruházni, pláne egy kompromisszumos Viltrox-szal kiegészítve. -
Hi!King
őstag
válasz
panoly #98329 üzenetére
Nem tudom, de logikusnak tűnik, hogy működnie kell helyesen a vázstabinak, ha az ois ki van kapcsolva, mivel a váz tudja a gyújtótávolságot, a vázstabinak meg más információ nem kell. Ha oly obikkal is megy a pana vázstabi, illetve fordítva, akkor ennek is mennie kell. Elektronikus kapcsolat nélküli obiknál van, hogy be kell állítani a vázon a gyújtótávolságot, így azoknál nem lenne nyerő, ha zoomosak lennének.
(Viszont ha nem kell dual is, de van vázstabid, akkor az Olympus és Tamron nagyátfogású obik is alternatívák, ha esetleg épp van használtan.)Szerk.:
Ja, látom, index fórumon hirdette, a 45 nagyon alacsony, nem csoda, hogy pillanatok alatt elment. Múltkor 25-ért hirdetett valaki esztétikai hibás Pana 25 mm f/1.7-et, pár órával hogy kitette, ráírtam, azt írta, már negyedik vagyok, aki vinné. Én nem sokszor használnám, de ilyen áron megvettem volna, unokaöcséim, unokahúgaim fotózására jó lenne, de 65-70-et sajnálok érte, mert nagyrészt csak porosodna. Meg volt múltkor Hardveraprón 9-18, azt viszont használnám is, de az is hamar elkelt. -
Hi!King
őstag
válasz
panoly #98326 üzenetére
Mielőtt a filterre térnénk, a 14-140-et tisztáznám, ha esetleg nem teljesen tiszta neked, mert abból 3 féle Panasonic van. Van a régi, a 14-140 f/4-5.8, van a 14-140mm F3.5-5.6, illetve utóbbinak van a felújított, II-es változata, ami időjárás álló. Nyilván most I alatt nem a másodikat érted, hanem az f/4-5.8-ast. Én tavasszal vettem egy ilyet használtan. Azon kívül, hogy valamivel nagyobb és jóval nehezebb, azt kell még róla tudni, hogy dual IS-t nem tud, az én vázam nem IS-es, így nekem nem számít.
Biztosat nem mondhatok, de simán lehet, hogy belelóg, abból gondolom, hogy szerintem az obi rövid vége ki van centizve, homogén égen nekem fel szokott tűnni, hogy széleslátószögön kicsit vignettál (nem lóg bele semmi, csak kicsit sötétebb), míg ugyanez nekem nem tűnik fel 12-32-nél. Én csak napellenzővel vagy csak 58 mm-es polárszűrővel használom.
-
MrChris
nagyúr
válasz
panoly #97010 üzenetére
Pana 100-300II, vagy Oly 75-300II javasolnék. Manuálozással szvsz csak szívni fogsz. Pentacon 200/4 a belépő a filmes nagytelébe, ami nagyon jó és kicsi 200-as az az OM200/f5, nyitva is éles. De manuálokból a jó azért nem olcsó.
Highres képet tovább highreselni szerintem úgy lehetne ahogy a nem highres képes kamerával lőnéd, a kézmozgás helyett pár mm-el odébb kellene tenni az állványt aztán még egy highrest csinálsz, meg mozdítasz és még egy... Viszont 10-20 darab 80MP-es képpel megdolgozna a számítógép.
Még azt is próbálhatod ami a videóban látható csak még több elemű sorozattal, az illesztés felbontását pedig növeld 320MP-re. Számolj be mennyire van értelme. -
MrChris
nagyúr
válasz
panoly #96990 üzenetére
Az Adobe-hoz sajnos nincs rendes Panasonic profil, ez főképp a portrénál látszik meg, ebben a C1 számomra tetszetősebb színeket hoz ki. Viszont tájképeknél meg Lr a nyerő.
philoxenia: Nem számoltam utána, csak gondolom, hogy így lehet kevésbé terhelni a prociját. Videónál a szenzor kiolvasás lehetőségei nem feltétlen egyezik meg a 4k-val, vagy 1080p-vel. Ez pl a 20MP-es.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
panoly #96968 üzenetére
Na, csináltam pár tesztképet G9 vs. GX80 témában.
A képkivágás sajnos nem teljesen ugyanolyan. Kicsit mozgatnom kellett az állványt, mert máshova jöttek ki a gépek a méretük és az állványmenet miatt. De talán jó lesz így is.
Minden egyéb beállítás ugyanolyan: f/4, 1/10s, ISO200, 3000K, MF, 2s időzítő, alap Natural profil, minden kép
javítórontó kikapcsolva. Az objektív a Panasonic 12-35 II volt 35 milliméteren, hogy minél kevesebb torzítás legyen.Csináltam mechanikus és elektronikus zárral is egy-egy fotót. Van mindegyikből gyári JPG és RAW, valamint exportáltam egy-egy 90-es jépeget Lightroom-ból is, 3000 kelvinre igazított fehéregyensúllyal, és az alap 40-es élességgel.
-
MrChris
nagyúr
válasz
panoly #96963 üzenetére
Mobilról nem sokat látok, van a G9-ben near/far fókusz, amit a normál gombra is lehet alkalmazni, hátha amiatt van vond meglátása. Ellenőrizd, hogy ugyan oda menjen a fókusz... Lehet, hogy azonos profillal nem pont ugyan olyan az élesítés. G9 fogadja és konvertálja a GX80 rawokat?
-
vond
MODERÁTOR
válasz
panoly #96959 üzenetére
Én nem nagyon érzek különbséget, főleg nem a GX80 javára. Mondjuk az is igaz, hogy fotózni inkább a G9-cel szoktam. A GX80 általában csak másod videós váz nálam.
Gyári visszaállítás az alap. Azzal kezd, aztán állítsd be szépen mindent, ahogy neked a leginkább megfelel.
A gyárinál jobb JPG képek előállítása sem olyan bonyolult szerintem. Csinálni kell egy preset-et Lightroom-ban, vagy más feldolgozó progiban, aztán végigpörgetni a RAW képeken automatán. Persze, kicsit többet kell vele foglalkozni, mint ha csak simán kipotyognának a vázból, de szerintem megéri.
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz
panoly #90805 üzenetére
ND szűrővel tudod csökkenteni a záridőt (mondjuk ND8 3 rekesz különbséget jelent), vagy HSS képes vakut veszel (pl. Godox TT350, TT685). Vagy mindkettőt.
Amúgy a csúcs vázak (beleértve más rendszereket is) sem nagyon tudnak redőnyzárral 1/250-nél többet, szóval no para. -
MrChris
nagyúr
válasz
panoly #90193 üzenetére
Nyaralásnál vittem mindent, de általában csak a 12-32 és 20-as volt nálam. Videónál single focus, oda bökök ahova köll. Egyszer vittem a 40cm-es steadit nyaralni, elején mókás aztán elég fárasztó, gimbal biztos praktikusabb, de a gx80 mellett nem érzem, hogy megérné. Ezeket állandóan kézben kell tartani... Szólóban, vagy mellékszereplőként menne a dolog, de családfőként sok dologra kell figyelni.
-
Schanyee
senior tag
válasz
panoly #90193 üzenetére
Esti fotózás hosszú záridővel neked mit jelent? Mert úgy rémlik azt mondtad gx80-ad van, abban a stabilizátor is nagyon sokat ki tud tartani. Vagy pl videók nálam 1080p-ben a 12-32-vel (duál IS) és mellé elektronikus stabilizálással szinte a lépéseket is kompletten eltüntették. Nyakamban a nyakpánt és előre kifeszítve tartom a kamerát és úgy az is pluszban segít.
-
Mercutio_
félisten
válasz
panoly #90172 üzenetére
Nálam egy kisebb övtáskában vannak az épp nem használt kicsi obik (9-18, 14/2.5, 20/1.7, 25/1.7, 45/1.8 obikból 2-3 simán elfér benne, köztük szivacsos elválasztó, a hasam felőli tárolórekeszbe mehet útlevél/személyi, jogsi, hitelkártya, papírpénz, külső zsebbe DCR-250, SDkártya, 1-2 polár/ND-szűrő) gép 1 obival a nyakamban, vagy vállon átvetett Blackrapid jellegű szíjjon. Teleobit ha viszek, akkor a kicsi 45-150 egy könnyű tokban karabínerrel az övre/övtáska akasztva elfityeg az oldalamon.
-
zsiga_667
tag
válasz
panoly #90172 üzenetére
1. Hosszabb nyaralásra indulok nemsokára, nálam ez lett a végső szett (ha lebeszélem magam addig az akciós 45 PRO-ról):
M10 II + 12-40, Capture Pro-val a táska vállpántján.
Táskában (Peak Design 5L) 17PRO estére, beltérbe, street "művészkedéshez". Portréhoz a kis 45, telének az olcsó 40-150. Emellett a kis tölthető akkus Godox vaku, USB duplatöltő a géphez és a vakuhoz, pótakksik, SD-k, és még jön majd egy ND8 meg egy ND64.3. "Állványnak" Joby Micro 800, simán elbírja a gripes M10-et bármelyik üveggel, és összehajtva akkora mint egy öngyújtó.
2. Vedd meg a 12-40-et, és elfelejtheted az AF- MF állítgatását menüből. Jól bekonfigolt auto iso turistáskodni szerintem bőven elég. Ha meg állványozol, ott úgyis lesz időd szépen mindent beállítani kedved szerint.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
panoly #90172 üzenetére
1. Vegyél egy fényerős alapzoomot (pl. Pana 12-32 f/2.8, vagy Oly 12-40 f/2.8, esetleg Pana 12-60 f/2.8-4.0), és akkor nagyjából elkerülheted a cserélgetést. Ha elpasszolod a kis 12-32-est és a 20-ast, akkor már nem is kell olyan sokat hozzátenni egy szintén használt (vagy adott esetben szürkeimportos) darabhoz.
Tapasztalataim szerint utazásnál a nagytelére van a legkevésbé szükség, de ha neked mégis kell, akkor azt meg tartsd a táskában, és ha nagyon kell, csak akkor tekerd fel.
De ha nem kritikus a fényerő kérdés, akkor 1-2 FÉ-vel sötétebben, és sokkal olcsóbban a Pana 12-60 f/3.5-5.6, vagy akár a 14-140 f/3.5-5.6 is egy jó turistás alternatíva. Mindkettőnek elfogadható képe van, ráadásul együttműködnek a GX80 IBIS-ével. Előbbi időjárásálló (bár a GX80 nem az), utóbbival meg még a 45-150-et is kiválthatod.
2. Nem túlzod el egy kicsit a fókusz, érzékenység, stabilizátor, állvány váltogatást? Ad annyi pluszt ez a sok állítgatás? Szerintem nem kellene ennyire komolyan venni. Inkább dolgozz ki egy(-két) fix beállítást (jól belőtt funkció gombokkal), ami nagyjából jó fotóra, és videóra is, és próbáld meg a lehető legtöbb helyzetet azzal megoldani. Aztán ha esetleg mégis komolyabban kellene valamit módosítani, akkor hozzányúlsz.
3. Én turistáskodni max. valami mini tripodot, vagy kisebb gorillapodot vinnék, de lehetőleg még azt se. A mai modern stabilizátorok nagyon hatékonyan működnek. Persze ha ténylegesen hosszú expós felvételeket is akarsz készíteni, akkor vagy leteszed valahova a gépet, vagy viszel valami kisebb állványt. De a GX80-nal, meg esetleg egy Dual IS-es obival, negyed, meg fél másodperceket is simán ki lehet tartani az alapzoom tartományban.
De a legfontosabb: Inkább élvezd a nyaralást, mint hogy állandóan azon agyalj, hogy mit hogyan örökítenél meg. Nem éri meg.
-
-
Lefty
addikt
válasz
panoly #90172 üzenetére
Es mi van ha valamelyik kisebb fajta Lowepro taskat hasznalsz? Nekem Trekker HP120 van, benne elfer kitobival a GX80 plusz mellette egy 25 f1.7 van napellenzovel. Es meg mindig van egy zseb aprosagoknak, pl. potakku. 45-150en en is gondolkodtam harmadik obinak, de inkabb hagytam.
Allvanynak meg Rollei Monkey van, nincs gond vele.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
panoly #90172 üzenetére
Nyaraláshoz pont ezért rendeltem egy 12-60-t. Sokszor nem volt idő cserélgetni, vagy lemaradtam a páromtól. Élvezni szeretném a nyaralást és nem azt nézni, hogy melyik fixxel tudnék egy picit jobb képet lőni, szerintem nem ezen fog múlni. Egyébként van egy 17/1.8 is, az elfér a táskában, estére jó lesz. Szóval én 12-60 es egy 17 vagy 20-as fixet mondanék, vagy csak simán a zoom.
-
Schanyee
senior tag
válasz
panoly #90172 üzenetére
Szia,
Nekem ez vált be:
1 napközben 12-32, este 20mm vagy max ha sok embert fotóztam akkor volt fixen a 20. Nyaraláson sose kellett a nagyobb zoom.2 ehhez nem értek de vannak elmenthető presetek C1, C2 stb néven.
3 nekem egy olcsó Hama gorillapod van már legalább 6 éve és bár nem terhelem túl, de jól bírja. Az is igaz hogy nyaralásra azt se viszem. A cél nálam nem a fotózás hanem az élmény átélése, szóval legutóbbi 2 évben már csak 1 fixszel mentem nyaralni.
-
PuMbA
titán
válasz
panoly #89909 üzenetére
Kisebb kontraszt, homályosabb kép, színtorzulások (ha nem tökéletes a szűrő, akkor nem minden fény hullámhosszt enged át megegyező mértékben)
Ezért lehet olyan, hogy felteszel egy rosszabb minőségű szűrőt és más színű lesz az egész égbolt például, mint szűrő nélkül. Könnyen ki tudod tesztelni egyébként, hiszen lősz egy képet szűrővel és szűrő nélkül és összehasonlítod.
-
Royo85
tag
válasz
panoly #89770 üzenetére
Mindenféleképpen kompromisszumot kell kötnöd.
Vagy lesz egy gyors fókuszú szűkebb látószögű obid (25mm 1.7), vagy lesz egy lassabb autófókuszú
szélesebb látószögű objektíved.
Szerintem általános felhasználásra a 20mm 1.7 a jobb.
Viszont szaladgáló gyerekeket a 20mm 1.7-essel csak nehezen fogsz tudni lekövetni.
Tehát valamelyik ujjadba mindenféleképpen bele kell, hogy harapj. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
panoly #89770 üzenetére
Focus shift:
A problémát a szférikus aberráció okozza, ilyenkor a beeső fény a beállított blende nagyságától függően nem ugyanoda fog fókuszálódni. Ez egyébként egy eléggé elterjedt probléma, még akár nagyon drága pro objektíveken is előfordul. Korrigálható aszférikus lencsetagokkal és egyéb objektív tervezési manőverekkel, de mivel az eltolódás egy állandó, ezért megoldható lenne firmware útján is a korrekciója (tehát ha a váz és az objektív ismerik egymást, akkor az AF eleve figyelembe vehetné a focus shift mértékét). De a Panasonic a 25mm 1.7 esetén ezzel nem foglalkozott, inkább majdnem a felére csökkentette az üveg árát (talán a Pana-Leica 25mm 1.4-et akarja így védeni).
Azért fókuszál a rendszer nyitott blende mellett, hogy könnyebb dolga legyen az AF-nek, amihez fény kell és csak az exponálás idejére ugrik be a blende oda, amit beállítottál. De a beugró blende már a több évtizeddel ezelőtti analóg vasakon is megjelent már, mert könnyebb a keresőben úgy fókuszálni, ha látsz is, nem egy sötét lyukba bámulsz. Csak azokban az időkben senki nem pixelkukkolt, senkit nem érdekelt.
Megoldás (félig):
Ha a vázad támogatja kapcsold be a "Constant Preview" módot (Pansonicon van ilyen), ekkor lerekeszelve az objektívet is lerekeszelni (nem csak az exponálás idejére, hanem folyamatosan). De ha kevés a fény az AF-hez, akkor a váz felülbírál és mindenképpen nyitni fogja.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
panoly #89609 üzenetére
ND szűrő nagyon hasznos tud lenni, a kedvenc képeim felét kb. azzal lőttem. Vízesés, tengerpart... jó, ha van.
Nincs gond a 12-32-vel, f/5.6-6.3 között elég szép képe van, 25mm felett elfogy, de ez rendben van. Szűrő mérete mindenképp legyen 46mm vagy annál nagyobb, hogy több objektívre is rá tudd tenni. Ebay-ről 1-2 ezresért több méretű gyűrűt tudsz venni, így ha mondjuk 60-70mm körüli szűrőt veszel, azt gyűrűkkel minden objektívre rá tudod tenni.
A Helios nekem is van, még E-P1-el használtam, nekem az volt a tapasztalatom, hogy f/2.8 és f/5.6 között elég éles képe van, igaz az E-P1 "csak" 12 MPX-es gép. Ami még említésre méltó, hogy iso100-on volt szép képe a Heliosnak, iso200-on annyit romlott, mint a kitobjektív kb. iso400-640 körül. Részletességben, zajban is, ezt nagyon furcsáltam annó, de alap érzékenységen nagyot ment.
Ezek az objektívek kirajzolják a FF érzékelőket, az MFT-s gépek pedig az objektív közepét használják, így elég élesnek kell lennie az adott objektívnek, hogy jó részletességet kapj ezzel a rendszerrel.
A mai Sigmáknál is mindig az a kérdés, hogy mennyire éles az üveg, egy 16MPX-es MFT váz kb. egy 24 MPX-es APS-C váznak megfelelően veszi "igénybe" azokat az objektíveket, így ha azok élesek APS-C 24 MPX-en, akkor éles lesz itt is.
Használt piacon 30-35.000 FT körül megy a Zuiko 40-150mm sokszor újonnan is, lesz AF és "szerintem leveri" azt a 135mm-es Sonnart.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
panoly #89614 üzenetére
Én a 45-öst hébe-hóba szűrőzöm, polárral, ND-vel, néha egymásba tekerve is
Van még Oly 40-150R is, elég ritkán használom, annak nagyobb szűrőmenete, de ott még sose éreztem késztetést a szűrőzésre.
Ha tervezel Pana 25-öst akkor olyan szűrőt nézz ami arra is jó lesz, és step-up ring. -
-
Mirman
őstag
válasz
panoly #89603 üzenetére
Ezt a képet jó pár éve E-M10 + 40-150mm 4-5.6 kitobival lőttem. Ez a rendszer létező legolcsóbb tele objektíve és az egyik legolcsóbb váz is. Szerintem az élesség lényegesen jobb mint amit te linkeltél. Simán lehet ebben a rendszerben megfelelő élességű obit találni csak pénz kérdése az egész. Megjegyzem hogy megfelelő élesítéssel (csak a kellő részeket élesíted maszkolással PS-ben vagy hasonló programban) szinte bármilyen obit elfogadható szintre lehet hozni.
-
inzsellér
tag
válasz
panoly #89601 üzenetére
Én ezt vettem meg, és használom: https://www.ebay.com/itm/Kenko-Slim-Designed-New-Frame-SMART-Polarizer-CPL-SLIM-Camera-Lens-Filter-37mm-/264037277010?hash=item3d79d91d52
Igaz, nálam a GX80 -amihez használom a 12-32-t- csak másodgép, de kirándulásokra azt viszem, és ott hasznos. Az ND szűrő nem annyira fontos -
Tin_Shield
őstag
válasz
panoly #89601 üzenetére
Olyan pici szűrőt nem igazán éri meg venni, másra nem lesz jó, ha később váltasz. Van más objektíved amin még használnád a szűrőket? Van elképzelésed mire váltasz?
Szerintem nincs a baj a 12-32 nagylátó végével, de nyilván s helyén kell kezelni, ez egy olcsó kitobi, nem fényerős fix vagy Pro zoom. -
vamoskr
csendes tag
válasz
panoly #89310 üzenetére
én addig zaklattam őket, amíg megírták, hogy nincsen készlet, 3-4 mnap a beszerzés, várjam meg. Jeleztem, hogy amennyiben a héten feladják, (4 munkanapot adtam), akkor megvárom, erre írták, hogy oké, értesítenek ha feladták. Este megnéztem az egyenlegemet és az obi árával több volt rajta, ezután 2 nap volt, míb végre a rendelést is törölték utólag. A fentiek alapján a pénz csak zárolva volt egy hétig.
-
Mercutio_
félisten
válasz
panoly #89310 üzenetére
40-45 körül gyakran van aprón újszerű sokszor még garis darab, de ha feldobod itt vagy irányjelzőn hogy vennél biztos lesz jelentkező (csak ne Bánáti Norman vagy a haverja legyen)
Vond: ügyfélkezelés nem az erősségük, de sok cucc van náluk , gyakorlatilag használt áron kapsz új terméket. 1 sikertelen vétel miatt nem írnám le őket.
szerk.
Stauffenberg: ha megnézed a hazai és az ottani Fuji árakat látni fogod, hogy milyen difi van, és a fél Fuji topicnak onnan van a komplett rendszere, szóval önmagában egy hazaihoz képest alacsony ár nem jelent kamu reggyűjtő sosemvolt árut.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
panoly #89310 üzenetére
Nekem is ugyanezt írták az éjjel.
Azért az elképesztő, hogy még normálisan megindokolni sem tudják/akarják. Mi az, hogy öt lehetőség van a törlésre? Írnák akkor oda, hogy mégsem akarjuk 20%-kal olcsóbban odaadni neked, hülyegyerek. Mikor azóta is folyamatosan raktáron van a termék a webshop szerint.
Szerencsére legalább a pénzemért nem kell harcolni, azt jóváírták, vagyis eltűnt a terhelések közül az a ~36 ezer forint.
Nagyon sajnálom én is, mert már teljesen beleéltem magam, minden nap azt vártam, hogy feladják. És akkor ez a vége.
Mocskos banda. Nem mintha érdekelné őket, de innen se veszek többet semmit, törlöm magam a rendszerből, és jól elküldöm őket az anyjukba.
-
MrChris
nagyúr
válasz
panoly #88801 üzenetére
Nekem egész más problémát jelent a Panasonic szín. Egyiket megpróbálom demonstrálni. Itt látható (bal Pana, jobb Fuji), hogy a bőr egyes 'tükröződő' felületei (pl a pirossal bekarikázott) hajlamosak kiégni, amit viszont még se neveznék valódi kiégésnek, mert inkább a szín tűnik el és fehéredik el. Highlights-al nem lehet visszahúzni és a szaturációval se megy. Régóta nincs Olympusom, de mintha annál ez nem lett volna.
Hasonló figyelhető meg az arc részleten is, de egy másik jelenség is észrevehető, bár itt nem túl szembeötlő. Enyhe sávosodás is megjelenik ahol ilyen túlvilágosodó bőr van és átmenne a sötétebb részbe, a kettő közt/mellé egy nagyon enyhe vörös átmenet kerül. Itt mutatom talán jobban látható egy vonallal az ívét. Itt egy másik amin bekarikáztam a vöröseltolódást.
Ilyen kis részletben bagatellnek tűnik, de egész képen (családi fotókat nem publikálok) számomra kis mértékben zavaró. A Fujival is vannak nekem szín problémák, meg sokkal kevésbé éles ugyan azzal az objektívvel...
De lehet ez az egész csak az én hülyeségem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DOOM - The Dark Ages
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Házimozi haladó szinten
- Kompakt vízhűtés
- CPU léghűtés kibeszélő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Projektor topic
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iKing.Hu - Apple iPhone 13 Pro Max - Graphite - Használt, újszerű
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest