- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
Aktív témák
-
zolynet
veterán
válasz
venember83 #25903 üzenetére
mindenki max-ra tekeri vagy alá eggyel és gyíííí
-
darál0w
Jómunkásember
válasz
venember83 #25864 üzenetére
ahogy néztem bement belső ívre, majd vissza a megfelelő ívre, ahonnan a kanyart norálisan tudja megcsinálni.
-
cyberkind
félisten
válasz
venember83 #25493 üzenetére
Persze hogy nem, ezért vannak a kocsik orrán a számok !
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #25414 üzenetére
Hasonlóra majd pont egy éve volt már példa:[link]
-
MPowerPH
félisten
válasz
venember83 #25108 üzenetére
V10-nek volt ott nyomatéka. Egy ilyen ívlecsúszásnál csúnyán lehetett büntetni kigyorsításoknál. A pont elég volt, rugalmasabbak voltak gépek. Kanyarokban alacsony fordulaton pörögnek ezek is, 11k-12k -nál lehet a nyomatékcsúcs.
decibel: Így van, a turbo korszakban is igaz volt. na de ott brutális lóerők voltak, erősebbek mint a V10 érában. Nem ám 650 lovas vakarcsok, amit most itt akarnak erőltetni.
-
Peat;)
veterán
válasz
venember83 #25097 üzenetére
Bennem valahogy ez a kép él ha egymás mellé, egy kategóriába kellene helyezni a pilótákat:
Hami - Alonso
Button - MassaDe tény amit írsz, meg lehet hogy Button idén elkapja a fonalat csak nem hinném, amatőr hibát csinált már az első futamon. Ezen a futamon én a Mclarent a Ferrari elé helyezem mindenesetre, de ez még sokat nem jelent. De azt sem kell elfelejteni hogy a Ferrari egy agyontesztelt gép(ha meg ennyi idő alatt még problémák vannak akkor a gép a szar), míg a másiknál biztos van tér a fejlődésre már csak a beállításokkal is.
-
Nowhereman
őstag
válasz
venember83 #25070 üzenetére
Webbonak pokol lesz ez az idény, Tost célja idén nem az lesz, hogy Vettel mögött tartsa, hanem hogy kinyírja a csapattól, hogy algást ültethesse a helyére.
-
PazsitZ
addikt
válasz
venember83 #24435 üzenetére
Igen, ez mind igaz és alapvetően igaza van Haminek.
De az RBR innen onnan távozó szakemberekből bevásárolva, a tapasztalatukat is megvette. Persze sok minden függvénye, hogy hosszútávon mennyire maradnak versenyképesek, de a pénzzel össze tudtak szedni kezdőként is megfelelő szaktudású embert és innentől hiába új csapat. -
Oliverda
titán
válasz
venember83 #24435 üzenetére
A Red Bull szvsz pont olyan mint anno a Benetton volt.
-
P00By
nagyúr
válasz
venember83 #22930 üzenetére
Hupsz.
Reméljük, mert nagyon bután nézne ki így!
-
Xirtam
veterán
válasz
venember83 #22925 üzenetére
Tavaly is csak az első teszten fedezték fel a szárnyakat.
-
Neoteric
addikt
válasz
venember83 #22922 üzenetére
Ugyan ezt akartam mondani.
Irritál.. -
Xirtam
veterán
válasz
venember83 #22922 üzenetére
Az első és a hátsó szárny a tavalyiak. Ezek nem véglegesek!
-
shteer
titán
válasz
venember83 #22903 üzenetére
pár plusz lóerő se ártana hozzá
-
shteer
titán
válasz
venember83 #22889 üzenetére
alap
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #22871 üzenetére
Nincs. Majd, ha Monzában is nyer, megveszem. Addig nem érdemli meg (a filmkészítők se).
A Senna dokumentumfilm nagyon jó kritikákat kap(ott) a Sundance filmfesztiválon. Az LA Times kritikájában olyat is írtak idézve a film egyik készítőjét, hogy miután levetítették neki a filmet, Ron Dennis tíz percig sírt, majd két órán keresztül beszélt Ayrtonról a jelenlévőknek. Én még nem láttam.
-
D@ni88
addikt
válasz
venember83 #22871 üzenetére
Mag-nak megvan, megrendelte
-
zuchy
őstag
válasz
venember83 #22580 üzenetére
Lehet hogy nem igaz, persze nem 1vs12 hengerre gondoltam. Mert ugye az energiát az üzemanyag adja. Hiába gondolom át, annyira nem értek hozzá, de szívesen látnám a magyarázatot, hogy miért.
Gondolok itt arra, hogy a több henger egy fordulat alatt többet lök a hajtókaron.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
venember83 #22269 üzenetére
Nem tudom izgalomban felül lehet-e múlni az idei szezont.. még a Mestert be kéne valahogy lökni a címért folyó harcba, ahhoz pedig verda kell. Úgyhogy a Merci remélhetőleg nem csak irányvonalat kap, hanem ötleteket is
-
cyberkind
félisten
válasz
venember83 #22156 üzenetére
De legalább nem az lesz, hogy valaki 1 szettel, csak az utolsó körben jön ki, mint Vettel, Monza-ban !
-
kpal
nagyúr
válasz
venember83 #22059 üzenetére
Nekem Vettel a legszimpibb a fiatalok közül még jó lenne 3-4évig maradna mert számomra a Vettel neve összeforrt a Red Bull-al.
-
-Mike-
addikt
válasz
venember83 #22059 üzenetére
Csak off-ba merem [link]
-
Latissimus Dorsi
senior tag
válasz
venember83 #22059 üzenetére
Vagy amíg a scuderia nem tesz visszautasíthatatlan ajánlatot
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #22041 üzenetére
Nem az.
Se nem Jarvis, se nem di Resta.
-
Integra
titán
válasz
venember83 #22017 üzenetére
szerintem is álszent dolog a redbulltól, hogy náluk nem volt csapatsorrend, valóban, így szó szerint nem. amúgy meg csak az nem látta hogy vettelt tolják mentálisan is előre, aki nem akarta. viszont webber nem eresztette el vettelt egyszer sem.
hidd el, rólam nehéz mondani, hogy bármelyik pártján is állok, amit írtam az egyszerű tény, semmilyen szurkolói érdekem nem fűződik egyik oldalhoz sem, a honda már kukában, úgyhogy... -
laci666
senior tag
válasz
venember83 #21982 üzenetére
Hát ki más mint Flavio Briatore a legalkalmasabb szerintem.
-
Integra
titán
válasz
venember83 #21958 üzenetére
gyenge autók, gyenge taktikák, vonatozó pályák lesznek jövőre is.
sok jóra nem számítok.
mindegy még mindig van wsbk -
PazsitZ
addikt
válasz
venember83 #21587 üzenetére
Lehet, hogy tényleg már fejben nem tudja hozni a dolgot.
De túlságosan nem tudom hibáztatni, nyilvánvaló volt a szezon felétől, hogy csak is saját erőből, ellenszélben kell hoznia, ha eredményt akar. Örülhet, ha nem szabotálják el. De azért az eddigi eredmények is dicséretesek.
Meglátjuk holnap mit tud hozni, várok egy jó rajtot, kemény tempót és remélem a legjobbakat. -
shteer
titán
válasz
venember83 #21401 üzenetére
sapi
meg sztem pólón is 2 red bull van
-
Motion_Blur
félisten
válasz
venember83 #21401 üzenetére
biztos lepisilte
-
Motion_Blur
félisten
válasz
venember83 #21183 üzenetére
Mákos? Alo-nak full egyedül kellett megküzdenie a címért, soha nem tudott neki Massa segíteni, nem vett el pontokat a Red Bull-tól. Évad elején folyamatosan balszerencsés volt, sokszor ragadt be Massa mögé is, stb..
-
SzalaiG
addikt
válasz
venember83 #21142 üzenetére
Nana!!!!!
-
Male
nagyúr
válasz
venember83 #20190 üzenetére
Mert túl nagy a kontraszt a Tilke-féle pályákhoz képest
-
-Mike-
addikt
válasz
venember83 #20190 üzenetére
Lehet, hogy rosszul látom, de az,hogy egy pálya marad-e vagy távozik a versenynaptárból, nem annak a függvénye, hogy milyen szép helyen van vagy uram bocsá' van rajta két jó kanyar.
-
Pompi
nagyúr
válasz
venember83 #19882 üzenetére
Nem járnak le. A 2009-es videók már egy éve fent vannak és még élnek a linkek.
-
AMD Power
titán
válasz
venember83 #17869 üzenetére
Kicsit túl lőtt a célon ez biztos.
-
Male
nagyúr
válasz
venember83 #17869 üzenetére
...hát ha neki is úgy mutatták be, mint Kobayashinak a videón... koronázási "things", ha jól értem... még jó, hogy nem azt mondta, hogy a fényes cuccok előtt.
-
AMD Power
titán
válasz
venember83 #17828 üzenetére
Legyen gyorsabb ezt értem én de őt is megértem valamilyen szinten.
-
Markgx10
őstag
válasz
venember83 #17570 üzenetére
Jaja. Véleményem szerint volt több éves Ferraris-tapasztalata előnyként Massának és volt 10 versenye, hogy bebizonyítsa, de nem tudta, így még MS sem verte el, Alonso az első pillanattól bizonyította, hogy jobb és ha valakinek egy kis esélye is van a vb-re (mondjuk szerintem nincs esélye és Hamilton lesz a vb), akkor ő az. És ha már így történt, akkor Massa értse ezt meg és ha kell, ne tartsa fel a csapattársát. Persze ő meg is érti, csak itt nem fogják fel páran és csinálnak belőle drámát.
-
válasz
venember83 #17570 üzenetére
Ha lassabb volt(ami szvsz nem igaz), akkor a gyorsabb Alonso menjen el mellette, előzze meg! Ez sport.
Ha lassabb volt, akkor elengedi Alonsot, aki gyorsabb volt, de nem tudta megelőzni. Ez vicc, és szégyen Alonsora nézve.Komolyan, szerintetek Alonsonak alanyi jogon jár, hogy elengedjék?(akár csapattárs, akár nem)
-
D@ni88
addikt
válasz
venember83 #16883 üzenetére
én már kezdem megszokni
-
#70869248
törölt tag
válasz
venember83 #16880 üzenetére
Azért Alonso sem rajtolt túl jól, látszott hogy méregből padlóz amiért lerajtolta Hamilton, és ezért elugrott neki Kubica is.
MS már megint rosszul taktikázott, Button-nak megint kegyetlen jól kijött a futam...Vettel pfff, viszont Rubens és a Williams óriásit ugrottak...nem is értem hogy hogy lehetett ennyire pariban Hulkenberg a Cosworth-l Schumacher Mercedes-vel. -
Oliverda
titán
válasz
venember83 #16540 üzenetére
Nem. Ő legalább megmutatta hogy ezen a pályán is könnyedén lehet előzni. Csak kicsit el kell emelkedni az aszfalttól.
-
Thrawn
félisten
válasz
venember83 #16526 üzenetére
Írtam ide sokmindent, de kitöröltem, mert közben rájöttem valamire.
A kérdésed költői volt -
Oliverda
titán
válasz
venember83 #16396 üzenetére
Nem kell szerénykedni.
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #16368 üzenetére
Az idei évtől már a lekörözött versenyzők sem vehetik vissza a körüket, ergo nem előzhetik meg az SC-t.
Amúgy én úgy tudom hogy az éppen aktuális első helyezett pilótát kellene bevárnia az SC-nek. Hogy utána milyen sorrend van az nem számít.
-
#95904256
törölt tag
válasz
venember83 #16357 üzenetére
Nekem akkor is úgy tűnik, hogy a Formula-1 egyre inkább a végtelenségig bonyolított szabályokról és a büntetésekről szól, mintsem a versenyről és a szórakoztatásról. Fair playre meg szerintem akkor lehet hivatkozni amikor legalább ketten kerülnek ugyanabba a szituációba és (nem) egyformán kerülnek ki belőle. A versenybírák dönthettek volna úgy, hogy büntetés nélkül hagyják a dolgot, akár az 5 másodpercesek, akár Hamilton esetében.
szerk.: De ha jól látom, ha valakit egyszer "invesztigálnak" akkor az kapis valami büntit.
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #16363 üzenetére
Lényegtelen, azért írtam mert pont ebből volt balhé monaco után. Írhattam volna Alonso-t is.
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #16353 üzenetére
Oly módon helyesbíteném, hogy csak akkor szúrja, ha a büntetés által elszenvedett hátrány lényegesen kisebb, mint a szabályszegéssel szerzett előny és ha az érintetted Hamilton-nak hívják vagy, ha a büntetés által elszenvedett hátrány lényegesen nagyobb, mint a szabályszegéssel szerzett előny és az érintettet (mondjuk) Schumacher-nek hívják.
Flashcash:
Az idei évtől nincs valami jelzett irány sebesség amit tartani kell ha SC van érvényben? Mert ha annyira tudatosan el akart volna menni az SC mellett akkor nem értem, hogy miért nem nyomta jobban. Talán azért mert nem lehetett. Amúgy a Ferrarik sem nagyon igyekeztek mögötte.
-
Viktor77
titán
válasz
venember83 #16350 üzenetére
Nem fogják.
Le merem fogadni, hogy a jövőhéten új szabály születik erre, illetve a meglévőt módosítják, úgy, hogy mostantól komolyabb büntetést kap aki így cselekszik. Mostanában ez így megy.
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz
venember83 #16033 üzenetére
A Mercit kihagytad.
-
AMD Power
titán
válasz
venember83 #14171 üzenetére
És a pénz nála biztos nem probléma.
-
prmcsk
addikt
válasz
venember83 #13985 üzenetére
A SC. a szabály szerint az utólsó kör célegyenese előtt bement a boxba, minden autó gyorsított (nem tiltja a szabály és áthaladtak a célvonalon), de azt viszont írja: nem előzhetnek a célig.
A versenyzők, a célvonal átlépése után, a következő körben mentek be a boxba. -
prmcsk
addikt
válasz
venember83 #13978 üzenetére
Ezt hogy kéne értelmezni ?
"2.9.17 Amennyiben a versenyfutam befejeződik a Safety Car bevetése alatt, a
Safety Car-nak az utolsó kör végén a bokszba kell hajtania, a versenyautók pedig, mint az egyébként szokásos, a kockás zászlóval leintésre kerülnek, de továbbra sem előzhetnek".Pá: Miután sumi megelőzte, már csak reflexből is elbizonytalanodik...
Már leírtam: Nem büntettem volna sumit, de 7. -
Oliverda
titán
válasz
venember83 #13978 üzenetére
Ok, megnézem újra az FIA oldalán.
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #13896 üzenetére
Ne játszd az értetlent! Az a két pont is dönthet a világbajnokságról a végelszámolásnál.
A versenybíráknál győzött a Ferrari.
-
decibel
aktív tag
válasz
venember83 #13896 üzenetére
Most akkor Schumacher szerinted a Ferrarira hallgasson, vagy a zöld zászlóra? Költői kérdés.
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #13883 üzenetére
Az csak egy szólás-mondás, amit nem én találtam ki. Veheted zrikának, ha zavar.
Nekem nagyon nem tetszik ez a döntés, pedig nem vagyok MS-drukker. Ő a legjobb tudása és a csapatfőnök eligazítása alapján tiszta lelkiismerettel szabályosan előzött.
A Race Control hibázott és emiatt nem is SC alatt fejeződött be a verseny. A 40.13 tárgytalan a helyzetre, MS előzése szabályos.
És ebből kihozzák a Ferrarit győztesnek? Vicc!
-
Nowhereman
őstag
válasz
venember83 #13072 üzenetére
Az nem volt feltűnő, hogy Kobayashi se boldogult Petrovval? Ő se tudna előzni? Nem! Ezt a katalán pályát kéne kihajítani a naptárból, mert mesterpéldája annak, hogy hogyan lehet egy monacoinál 2x gyorsabb 2x szélesebb aszfaltcsíkot összehozni úgy, hogy 2x nehezebb legyen az előzés. A nagy tempójú kanyarjainak egymásutánjai arra valók, hogy se ésszel se erőből ne előzhessen senki, csak a másik hibájából. Rosbergnek is folyton azt kellett várnia, hogy mikor hibáznak az elötte. No hát se Sumi, se Petrov nem hibázott...
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #13048 üzenetére
Egy maréknyi kiscsoportostól mégis mit vársz?
-
:-I
tag
válasz
venember83 #12910 üzenetére
Az oldalon kattints az RTL-re, amit linkeltem, akkor jó lesz.
Picit lejjebb görgetsz és ott van, a TV2 mellett.Nincs mit.
-
:-I
tag
válasz
venember83 #12900 üzenetére
Kattints az RTL Klub-ra ha nem menne.
-
tibi666
senior tag
válasz
venember83 #12814 üzenetére
én is gondoltam, hogy a williamsről beszél, de jobbnak láttam szólni.
-
Peat;)
veterán
válasz
venember83 #12575 üzenetére
Ez csak egy lépcső semmi más. Ilyen "akksis" autókba is egyre több olyan technológia fog bekerülni ami rásegít az utántöltésben, így egyre kevesebb akksira lesz szükség. Aztán majd kitalálják a többit, a Williams féle lendkerék pl működik a gyakorlatban is.
De amit belinkeltem ott nem is ez a dolog fogott meg igazán, mert bár szép és érdekes számomra, de leginkább az elektromotor jelenlegi értelmes felhasználást látom benne. Tipikusan kis ördögzsákokba kellene pakolgatni, azokat nem annyit használják hogy az akkuk elhalljanak, teljesítményügyileg meg nincs náluk jobb.Az elektromosság és benzin/dízel összevetése azért is bukott ügy, mert magát az energiát is sokkal tisztább előállítani. Olajnál már maga a kitermelés is környezetszennyezőbb a tornyokkal. Utána el is kell szállítani ami szintén szennyezi a dolgot, fel kell dolgozni ami szintén, megint szállítani a kutakra, majd a felhasználás is szennyező hatású.
Az elektromos csodáknál az akksi és előállításuk az ami szennyező hatású, az az árammennyiség amit meg felöltéskor kell még kérdőjel, van hogy azt írják alig kajál és sokkal olcsóbbra kijön egy km mint benzinnel, van ahol azt írják hogy sokat kajál és megtöbbszörözi a villanyszámlát. -
stvnppp
senior tag
válasz
venember83 #12582 üzenetére
(gumitéma) Egyébként hogy van meghirdetve (gondolom pályázaton), egyedüli beszállítót keresnek, vagy jöhet, aki csak akar?
-
bdav
őstag
válasz
venember83 #12575 üzenetére
atom (maghasadás elvű erőművek) az OK azért; Csernobil tervezési hiányosságok + a biztonsági automatikák szándékos emberi kikapcsolása miatt lett para. nagyobb gond hogy urán sincs végtelen mennyiségben... hosszabb távon talán a fúziós mókát kéne erőltetni, csak sajnos macerás és sok pénz kéne hozzá... (üzemanyag tekintetében passzolok)
-
wildrain
addikt
válasz
venember83 #12575 üzenetére
Egy erőmű károsanyag kibocsátása egész más, mint egy autóé, mivel sokkal hatékonyabb szűrőket lehet tenni a kéményekre, és ami kijön rajta, az sem a várost teríti be, hanem attól távolabb, kevésbé lakott területeken szennyezi a levegőt. De pl. egy atomerőmű ha nem játszik csernobilost, akkor szerintem jóval kevésbé szennyezi a környezetet, mint egy szén (igaz, hogy az a mennyiségre relatíve kevés szennyező cucc jól elrejtendő a föld alá), de vannak pl. vízerőművek is, ahol ugyan a tájat elrondítják vele, de emiatt nem fog senki rákot kapni. Nem beszélve a szél- vagy naperőművekről, stb. stb.
Az akksik újrafeldolgozása persze gond, de ha beindul a dolog, akkor erre is kitalálnak valamit (gondolom).A lényeg, hogy összességében mindenképpen jobbak az elektromos autók, de hogy mennyivel azon persze lehet vitatkozni. Én számokat nem tudok, úgyhogy nem velem.
-
#70869248
törölt tag
válasz
venember83 #12575 üzenetére
mert a víz sem jó....tök úgy tűnik hogy sok van, de valójában ha kevesebb lenne akkor gondban lennénk (közvetve és közvetlenül).
az áram az valóban elég hálátlan módon születik, de már ezen a területen is van fejlődés, és még lehet is.
A víz jó helyen van ahol van, bolygónk egyik legfontosabb összetevője, és a múltban (meg a jelenben is) bebizonyosodott hogy ha nagyon megabajgatjuk ezeket, akkor akkorát üt vissza hogy évszázadokra meghatároz. -
proof88
addikt
válasz
venember83 #12436 üzenetére
csütörtöki
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #12433 üzenetére
Pénteken?
-
P.H.
senior tag
válasz
venember83 #11552 üzenetére
Azt azért hozzá kell tenni, hogy míg akár a királyi tv-n is egy korcsolyaközvetítésen a(z egyedüli) kommentátor legalábbis úgy nyomja a "triplarumbelger-duplaaxel"-t (úgy, hogy a nem hozzáértő is elhiszi), mintha értene (és talán ért is) hozzá, addig ezek azon is össze tudnak veszni, hogy kötelező-e az egy kiállás vagy nem.
Elhiszem, hogy itt évente változnak a szabályok, más sportban meg 10 évente, de elvileg itt egy nem mikrofonos háttércsapat is van mellettük, akik számolnak, osztanak-szoroznak, statokat bújnak, alájuk dolgoznak (legalábbis ezt akarják elhitetni kommentálás közben). Ehhez képest ezen a hétvégén nagy hallgatásokat, elhaló köhögéseket, szabálymegbeszéléseket lehetett hallani többek közt tőlük.
Az nem közvetítés, hogy "Buemi és Alonso, Buemi és Alonso, Buemi és Alonsóó, Alonsoóóó" vég nélkül, de az sem, hogy "fúha" meg röhögés van akkor, ha valaki előz, ha csak esélylatolgatás van, ha nem értik a rádiót és akkor is, ha értik.Azt elismerem, hogy Paliknak és Czollnernek van a legjobb beszélőkéje, Wéber a stúdióban is az asztalt nézi, ha megszólal. De akkor is, nincs ott valami főnökük, aki szól, hogy fiúk, ez nem a legjobb így, fejlődni kellene?
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #11546 üzenetére
"nem tudta Petrov, merre elozhetne, hogy ne menjen neki Hamilton"
Nézd már meg újra az esetet. 30 másodpercnél már totál feleslegesen szambázott Hamilton után, ott kellett volna maradnia a célegyenes bal szélén. Vagy gondolod hogy Hamilton ráhúzott volna hátha kiesnek mindketten? Ez nem jellemző rá. Gondolom az nem újdonság hogy a pilóták szinte reflexből húzódnak el a másik elől, hogy az ne tudjon profitálni a szélárnyékukból. Általában egy előzés nem arról szól hogy minél tovább maradj a másik szélárnyékában, hanem hogyha amennyire csak lehetett megközelítetted a szélárnyékban és lendületet vettél akkor vágj ki mögüle és tekerj el mellette és/vagy fékezd ki a következő kanyarnál. Na most Petrov mindent csinált csak nem ezt de ott a Massa-s előzési kísérlet egy követendő klasszikus példának.
"Szoval mit is magyarazol? Mert tenyleg nem ertem."
Pedig idéztem a mondatot.
Pit:"Lewis you're being given a black and white flag for weaving in front of Petrov."
HAM:"I wasn't weaving for him, I was weaving to break the tow."
magyarul: [link]
Hamilton tisztában van, hogy mi az a weaving (cikázás) és ezért szólta vissza a rádión, hogy szerinte nem csinált semmi szabályokba ütközőt.
LOL, egy komment az A5-ös hírből:
Nagyon buta szpíkerlaci is benyelte az esetet és büntetést várt..., elég furcsa, hogy valaki "autóversenyző" létére sem tudja megkülönböztetni a feltartást(vagyis előzésed közbeni többszöri irányváltást) a cikázástól. Azt -még- egyetlen szabály sem tiltja, hogy egy versenyző megakadályozza, hogy a mögötte lévő rátapadjon a szélárnyéka kihasználására. Még figyelmeztetést sem érdemelt volna az ügy, csak hát ugye mert Hamilton tette..
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #10734 üzenetére
Több faktor miatt is a lágy abroncsok kibírták volna akár az egész futamot is. A kompromisszum csak az, hogy fight után egy kicsit pihegni kell vele, de közelében nem voltak az elrongyolódáshoz senki autóján sem.
- Erre a pályára tavaly a szuperlágy volt az opciós keverék, a lágy egy fokozattal keményebb.
- A Bridgestone kopásállóbbá tette az adott kategóriájú keverékeket plusz erősített a konstrukción. Lazán végig lehetne vele futni az egész futamot, ha senki sem kényszerít cserére, csak a gyorsaságuk kopik, a használhatóságuk nem veszik el akkor sem.
- A keskenyebb első abroncsok ideálisabb balanszot adnak a tavalyinál. Ennek eredményeként jelentősen gumikímélőbbek az idei autók.
- Hosszabbak lettek az autók, emiatt is gumikímélőbbek.
Ha nem lennének überdiffúzorok, még ennél is több előzés lehetett volna. Lehet ezekkel az abroncsokkal küzdeni keményen.
-
Vistaboy
veterán
válasz
venember83 #10712 üzenetére
Alonso munkálkodott rajta, még a riporterek is dicsérték, amiért agresszíven vezetve haladt előre, ami ugye Kimi-ből hiányzott. De Massa-val szemben elővigyázatosabb volt, pedig szerintem simán meg tudta volna előzni.
Badman 4ever: Azért Hamilton-on is érződik, hogy nem hiába lett világbajnok, tud ő is autóverseny gépjárművet vezetni.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
venember83 #10685 üzenetére
Kell hozzá Vettel is.
Inkább rá allergiás az autó. -
Thom!
veterán
válasz
venember83 #10645 üzenetére
leszarom
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10631 üzenetére
Legközelebb nézd a live timing-ot. Láthattad volna hogy ez nem így volt.
Bár az eredmény annyira nekem sem ideális de szerintem jó verseny volt.
Már csak Webber ámokfutása nem kellett volna...
Thom!:
LOL... legközelebb ne háttal ülj a TV-nek.
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10606 üzenetére
Ugyan. Élvezd az új szabályok adta izgalmakat.
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10600 üzenetére
Hagyd már hagy autókázzon.
-
raczger
őstag
válasz
venember83 #10580 üzenetére
jaja, csak 2x keltem így
oh be szép az a sc
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #10553 üzenetére
Nem te vagy, hanem az ilyenen problémázásra értettem (csak iróniából), hogy nem mindenki szándékosan és örömmel fotóztatja le magát, mikor pont igazoltatják a rendőrök vagy kínos helyzetben van privátilag. És csakis ironikusan vettem át a jelző használatát, magamtól nem találom szánalmasnak egyik viselkedést se; se az eltakarást, se a problémázást.
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #10548 üzenetére
Nekem most az szánalmas, hogy ilyen apróságon fennakadsz. Ennyire ne zavarjon már, hogy akit utálsz, feszélyezve érezte magát egy számára kínos/kellemetlen helyzetben. A 'csapattársa' takarta leginkább.
Ez jelzés a fotós, kamerás felé, hogy nem engedélyezik a filmezést. Nekem meg a médiahéják a szánalmasok, akik jó pénzért vájkálnak mások magánéletében és engedélyük ellenére is videózzák, fotózzák.
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #10545 üzenetére
Azért, hogy kevesebb jó fotója legyen a médiának. Te szeretnéd, ha engedély nélkül fotóznának, mikor magánéletben elkövetsz valami szabálytalanságot, butaságot stb.?
Az F1-es szereplés alatti fotózás más. Azt meg kell engedniük és azért fizetik is, az kötelesség és meg is van szokva.
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10381 üzenetére
Mert ez egy teljesen lefixált alkatrész lenne mint például az egységes ECU vagy akár a gumik. Ott van kiskapu? Tudtommal nincs. Az előzés munkacsoportnak nem az volt a feladata, hogy megtervezzen egy fix alkatrészt tehát nem lehet párhuzamot vonni a kettő között.
Motion_Blur:
Ezzel gyakorlatilag garantálták hogy véletlenül se legyen a gumik miatt több az izgalom. Még esetleg ha nem hagytak volna ki egy lépcsőt a keverékek között akkor talán...
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10379 üzenetére
Azt tudod hogy miért nem volt sok eredménye?
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10377 üzenetére
Mi köze a kettőnek egymáshoz?
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10375 üzenetére
Majd létrehoznak egy diffúzor munkacsoportot és ők megtervezik a megfelelő szakemberekkel. Szépen bebetonozzák úgy, hogy az egész évben egy fix alkatrész legyen amiből mindenki tök ugyanazt kapná. Aztán hogy az autó többi részét ki hogyan tudja hozzáhangolni az már a csapatokon múlna.
-
#70869248
törölt tag
válasz
venember83 #10364 üzenetére
Hidd el, nem a meggyőzés miatt mondom, 1000LE elbírtak régebben is a gumik. Azóta meg rengeteget fejlődtek.
Hozteszem 1000lóerővel sokkal könnyebben hibáznának a versenyzők féktávon, kanyarban, és kigyorson is.
Nem le, hanem fel kellene vinni a lóerőt, de ez ellentmondásos az eddigi eszközökkel, ezért nem hinném hogy megteszik.
..kicsit off:Nem tudom ki nézi a síugrást, de ott pl. sikerült a szakembereknek összehozni egy pocsék megvalósítást,...ami már az északi összetett alatti teszten rosszul vizsgázott, a síugrásban, meg a sírepülésben pedig gyakorlatilag öli a sportot. Mivel nincsenek méterek, csak pontok.
Ott a lényege, hogy a nagy ugrások veszélyesnek találtattak, mivel nem ideális lejtési szögre érkeznek..ezért ha valaki nagyobbat ugrik lejjebb viszik a elrugaszkodási helyet, ezáltal lecsökken a siklási sebesség, ezáltal lerövidül az ugrás.
Egy épkézláb érv szól mellette, hogy ha nagy az ellenszél akkor is lejjebb viszik.
DE ha nagy az ellenszél ugyanúgy megy a tökölés, nagy ugrások nincsenek, mert ha valaki ugrik egy szebbet akkor máris rövidítenek, helyette van kompenzáció...ha lejjebb vitték a beülőt akkor plusz pontokat kap a versenyző a kapott pontszámához, de ha nagy ellenszelet mértek akkor mínuszolnak.
Mi történik?
Kialakul egy sorrend a szél ereje és a beülő állása, valamint az ugrás nagysága és szépsége alapján, kit segít, kit gyengít. De nincsenek hűbazz nagy ugrások..és így nem is lesznek.
Azaz a lényege veszik el..lehet hogy biztonságosabb, de az élményértéke csökkent.
A lesiklópályákon tök hasonló figyelhető meg....annyira biztonságossá teszik a lesiklópályákat, hogy még a hírhedten kemény pályák is 'csajosak' lesznek...nem az olimpiára értem, mert ott el lett cseszve, hanem a kupára.
off vége.Szal ez a biztonságosság mindenekelőtt a legnagyobb rákfenéje a sportnak, akkora túlkapási lehetőségek vannak benne amit már szenvedünk egy ideje....ezért van az, hogy a kevesebb médiafigyelmet kapott sorozatok sokkal látványosabbak mint azok amiket a középpontba állítanak.
Teszem azt WTCC (pedig milyen jó volt) vs. BTCC.
Az Amcsik meg egy külön műfaj...elég megnézni egy RoC vs. X-games-t. -
kennystyle
aktív tag
válasz
venember83 #10364 üzenetére
Már nem azért, de ha több lóerő lenne mögöttük, és azt kevesebb tapadás mellett kellene kezelni, akkor szerinted nem lenne több a hiba ?
Mert szerintem pont ez kell ahhoz, hogy többet hibázzanak. Könnyebben indul meg kigyorsításnál a segge, magyarul még pontosabban kell kezelni a gázpedált. Féktávon is brutálabb a motorfék effektus, könnyebben beszitál a hátulja, stb... -
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10354 üzenetére
Bocs, de azt hittem hogy amit az imént Hunnylander leírt az magától értetődő.
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #10354 üzenetére
Álló autón megváltoztatod, de aztán az autó mehet és versenyezhet 'leültetve'. A szabályzat ezzel az aktív felfüggesztést tiltja, de pl. a boxkiálláskor ültethetnek le az autón, ahogy fogyott a benzin.
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10349 üzenetére
Ez a kérdés most komoly?
Leegyszerűsítve minél alacsonyabban van az autó annál nagyobb a leszorítóerő.
"Az autó alatti légáramlás egy másik lehetöség a leszorító erö létrehozására. A földhöz közeli levegö nagy része az alsó lemez körül és alatt áramlik. Innen az alacsony nyomású levegő sebessége megváltozik a hátsó diffúzor segítségével. Ezt úgy képzelhetjük el, hogy a repülőgép szárnyai emelkedést segítenek elö azáltal, hogy az ott áramló alacsony nyomású levegőt felgyorsítják. A diffúzor ugyanezt az áramlat-gyorsítást végzi el, de éppen ellenkezőleg mint a repülőnél, itt kiszívja a levegőt az autó alól. (Tulajdonképpen egyfajta vákumot képez.) Ezáltal leszorító erő keletkezik mindenféle súrlódás vagy ellenállás nélkül. Ezért ez a fajta leszorítóerö nagyon-nagyon hatékony.
A leszorító erő növelését a hasmagasság csökkentésével érhetjük el. Ezért szeretnék a csapatok azt elérni, hogy az autó minél közelebb legyen a pályához anélkül, hogy az alsó lemez sérülne. A hasmagasság tulajdonképpen a felfüggesztés, a rugók és rugózás állításával változtatható a legegyszerűbben, majd jöhet a finomhangolás a felfüggesztés további elemeinek beállításával.Ez egészen 1955-ig tartott, amikor is az áramvonalasítással kezdtek el foglalkozni, ettõl várták a legjobb sebességet. Elõször is a fékezésre használta a Mercedes gyár a légellenállást. A Mercedes 300 SLR típusú sportkocsit egy kiegészítõ "légfékkel" látták el, amellyel hatásosabban tudták a kocsit a nagy sebességrõl a kanyarba terelni. A vezetõ egy kis kézikar segítségével tudta aktiválni a kocsi hátuljára erõsített nagyméretû szárnyat. Ezt a versenyautót a Le Mans-i versenyen alkalmazták elõször.Michael May versenyzõ 1956-ban Porsche Spyderének farrészét egy nagyméretû szárnnyal, kezdetleges spoilerrel szerelte fel. May ismerte fel elõször a lehajtóerõ jelentõségét. A fékutakat nagy mértékben rövidítette, a kanyarokban jelentõsen nagy sebességgel tudott menni. 1968-ban szintén a Porsche alkotott új konstrukciót,a 908-as Berg-Spyderre szerelt mozgatható légterelõket." -
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10301 üzenetére
A francba hogy már mennyire kiismertük egymást itt az idők folyamán.
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10299 üzenetére
Ezt meg csakis a te érdekeben:
Egy (akkor még) újonc pilótáról van szó ezt ne feledjük el azért.
-
hunnylander
őstag
válasz
venember83 #10123 üzenetére
A dupla diffúzor nem volt benne a koncepcióban, és akkor még a tankolás betiltása se a kötelező egy kiállással. Sőt az állóképes akár egy teljes futamot kibíró Bridgestone abroncsok se. Az OWG csak abban vétett hibát, hogy túl keveset nyirbált (relatíve; a csapatok túl jó munkát végeztek azóta de elsődlegesen egy kiskapu diffúzorral), de a nézők emiatt is köpködtek, hogy eltűntek azok a 'gyönyőrű' segédszárnyak, meg vicc korlátozott lett a hátsó szárny.
Tavaly pl. Interlagosban tudtak előzni?
Kérlek szépen, ahhoz amit a szurkolók elvárnak, még viccebb szárnyak kellenek majd, ami miatt lesz sírás bőven.
-
Nowhereman
őstag
válasz
venember83 #10084 üzenetére
Nagyobb hidegben megeshet. Viszont abból, hogy végén a lelassult Vettelnek amennyivel jobban tapadt, az következik, hogy a többiek még ezzel a poroszkálós tempóval is az ideális hőmérséklet felett voltak...
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10071 üzenetére
Igen, ez elég veszélyes tud lenni. Lehet hogy ez valami opció a Red Bull-ban a szorosan hátul közlekedő ellenfelek lerázáshoz.
-
Iron Funeral
őstag
válasz
venember83 #10022 üzenetére
Most azt a KERS rendszert a McLaren vagy a Mercedes fejlesztette ki? Mintha egyszer írta volna hunny de nem emlékszem már rá
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10022 üzenetére
Biztos nem véletlenül de ez még nem jelent semmit szvsz. Ettől még egyáltalán nem biztos hogy az akksis megoldás jobb lenne.
-
Oliverda
titán
válasz
venember83 #10014 üzenetére
Nem feltétlenül szükséges akksi hozzá: [link]
attisx:
Ezen nem kell parázni szerintem. Egységes motorok és kasztnik sosem lesznek szerintem de teljesen egységes váltók sem. A KERS egyelőre egy viszonylag költséges extrának számít. Más tészta.
Aktív témák
Hirdetés
- Elektromos cigaretta 🔞
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen processzort vegyek?
- LEGO klub
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új RYZEN 5 4500-5600X +GTX 1660 SUPER +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- Asus TUF 16 FA607PI - 16" 2,5K 165Hz - Ryzen 9 7845HX - 32GB - 1TB - RTX 4070 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó Logitech G735 gyári dobozban, kiváló állapotban!
- Eladó RODE NT-USB Mini gyári dobozban, megkímélt állapotban!
- Eladó ASUS ROG FUSION II 500 + ASUS ROG THRONE QI gyári dobozban, kifogástalan állapotban!
- Xiaomi Redmi A3 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest