- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- A Nothing Headphone (1) is a dizájnról szól
- Apple iPhone 4S - az amerikai pajtásod
- Magisk
- Google Pixel topik
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- Milyen GPS-t vegyek?
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- OpenRock S2 - a második évad jobb
Aktív témák
-
mrlujoak
veterán
válasz
Iron Funeral #30478 üzenetére
olvasd tovább, és megleled, mert leírtam...
LOL...
-
DeckardCain
senior tag
válasz
Iron Funeral #27700 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy a merci-be tud-e még gyorsulni
-
Thom!
veterán
válasz
Iron Funeral #23715 üzenetére
BMW?
talán akkor nyert 1× Kubika.. -
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #23538 üzenetére
Nem tudom, valami új módi vagy átmeneti. A talpazat-részen viszont van terelő; kvázi nem teljes a hiány, hanem a jelenlegi jelentősen alacsonyabb és ezért nincs az oldaldobozhoz kötve sem.
-
Xirtam
veterán
válasz
Iron Funeral #22960 üzenetére
Hmm lehet rosszul tudom, de én úgy tudtam , hogy végsebességben benzin zabálásban a ferrari a legdurvább!
-
cyberkind
félisten
válasz
Iron Funeral #22702 üzenetére
Nem, de a Renault, nem egy Mclaren, nem Merci, és mégis megszenvedett vele a Ferrari !
-
cyberkind
félisten
válasz
Iron Funeral #22698 üzenetére
Ja nagyon jó forma, "csak" egy Renault miatt lett bukás !
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #22319 üzenetére
Az 1:1-et nem kifejezetten engedik a szabályok. Max. 60%-os modelleket lehet használni.
Olyan szélcsatorna nemigen van csapatok tulajdonában, amibe érdemileg be lehetne tenni egy valós autót. Reklámfotók céljából szoktak, de az nem érdemi munka.
Idén volt olyan engedélyezve hogy a 6 vagy 8 (inkább 6) aerotesztnapból ki lehet váltani valamennyit 1:1-es szélcsatorna munkára. Nem tudom, hogy valaki is élt volna a lehetőséggel, de olyat olvastam, hogy korábban a csapatok az ilyet az Egyesült Államokban tudták lebonyolítani; a Windshear szélcsatornában (Észak-Karolina).
-
oxox
addikt
válasz
Iron Funeral #22285 üzenetére
ohh veletlen kihagytam a D-t...Koszonom a helyesbitest...(amugy egy privi siman eleg lett volna, mert mindenki mas megertette...de szemeteljunk az f1 topicba.) es koszonom, hogy mar tudom, hogy mennyi a szövőgépek egyenlőtlenségi foka...hasznos link volt.
Akkor muslica, vagy muslinca (merthogy az orszag fele helytelenul hasznalja), egyenlore ennyi....vagy egyelore (mert ezt is helytelenul hasznalja az orszag masik fele)?!
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #22257 üzenetére
Elvileg összedolgozhatnának. Hogy pontosan ki hogyan fejleszt, csak ezután fog kiderülni. A Racecar Engineering magazin az MTC-ben járt valamikor az elmúlt hónapokban és ott szedett össze olyan infót, ami a McLaren KERS-ére vonatkozott. A dolog rejtélyes és nem egyértelmű, hogy pontosan mi lesz nagyobb mértékben hidraulikus, mint eddig. Feltételezem talán a vezérlés.
Ami a KERS-nél kihívás és fejlesztési törekvés a hatékonyság mellett, hogy kicsi legyen a tömege; kicsi legyen a mérete; kicsi legyen a hűtési igénye.
Tehát attól függetlenül, hogy dettó-2009-es szabályozási kerettel tér vissza, nem elég csak leporolni a cuccot, hanem van bőven fejlesztési kihívás és terület. Ráadásul a mostani autóknál a tankolás betiltása miatt jóval nagyobb üzemanyagtank van, mint a 2009-es 'első szériás' KERS autóknál volt. Az autóknak az lenne a jó, ha minél kisebb lenne az oldaldobozuk, minél kisebb lenne a hűtési igény, így a hűtőnyílások és minél lentebb lenne a tömegközéppont, illetve minél könnyebb lenne az egész autó ballaszt nélküli tömege, hogy minél több 'tömegkeret' maradjon a ballasztnak a tömegközéppont csökkentésére és a tömegszerkezet koncentrálására az autó jobb kezelhetőségéért.
A Force India valószínűleg a Mercedestől veszi majd a KERS-et, mint egy 'teljes motor+KERS' csomagot. Az FI-nál a váltó, hidraulika és hátsórész egyébként meg McLaren.
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #22249 üzenetére
Az olyan szintű KERS, ami 2009-ben debütált és hasonló technikai kerettel visszatér 2011-ben, már 'összevásárolható' technológia. Leszerződsz specialista cégekkel és kifejlesztitek együtt. A McLaren Automotive a hírek szerint már hibrid autón is dolgozik. A Ferrarinak is vannak hibrid projektjei. (A Porsche meg Williams hibrid technológiás autóval versenyzik.)
Alapvetően 3 fő egységből áll a KERS rendszer; az akkumulátorok, az MGU (Motor Generator Unit, generátor egység) és a PCU (Power Control Unit; irányító egység).
Az akkumulátorokat specialista cégek gyártják; bármelyik csapat akkumulátoros KERS-éről legyen is szó. A PCU megalkotása a McLarennek a kisujjában van, merthogy van egy McLaren Electronic Systems, a McLaren Racingtől néhány méterre ugyanabban az épületben. A MES több szériát lát el globálisan elektronikai cuccokkal, NASCAR-tól kezdve a Forma-1-ig (ECU hardver része MES termék). Már a 2009-es McLaren Mercedes KERS-nél is narancs színűre volt lefestve a PCU, ami ugye nem a Mercedes színe, hanem a McLaren klasszikus színe. A generátor egység kifejlesztése se nagy kunszt. Ahhoz is vannak specialisták, lehet vásárolgatni 'technológiai piacról' és lehet kollaborálni is cégekkel, akár még a Mercedes is lehetne ez a cég.
Nekem úgy tűnik, ha KERS terén is kezdenének különválni, de jövőre majd kiderül, hogy mennyit kollaborálnak a KERS-szel. Elvileg, a motorgyártók adhatnak KERS csomagot a motorjuk mellé, ha a vásárló igényli.
Amit a Mercedesről tudok, hogy keményen fejlesztenek pl. a KERS rendszer tömegének a csökkentésében. Lehet, hogy a szezonkezdetre vagy a szezon alatt bemennek 20 kg alá. Valami 22 kg-ról olvastam, hogy már ennyinél tartanak.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Iron Funeral #22249 üzenetére
McLaren.
-
Pá
addikt
válasz
Iron Funeral #21613 üzenetére
Szia!
A múlt héten, amikor próbálkoztál, akkor lehet, hogy épp nem adták a telemetriát. Azóta utánaolvastam és kiderült, hogy nem mindig van, még szabadedzés alatt sem és lehet, hogy akkor azért nem jött be.
Elméletileg, ha van, akkor elég ha beloginolsz és a mercedes főoldalán automatikusan bejön. Nem popup, hanem az oldal tetején egy sávban mutatja. A verseny alatt biztosan lesz, majd akkor próbálkozz.
-
Peat;)
veterán
válasz
Iron Funeral #21603 üzenetére
Brawn nem talált ki jobbat, hát elnevezte szerényen magáról a Honda sok évi munkáját. Így számomra "Honda utód" a csapat neve és nem "Brawn".
-
Szabesz
őstag
válasz
Iron Funeral #21068 üzenetére
-
Nowhereman
őstag
válasz
Iron Funeral #21011 üzenetére
Inkább fordítva: kis Hulkokból van néhány az alsóbb kategóriákban tőkeerős szponzorokkal, de olyan tapasztalt vén róka, aki keményen keresztülvitázza a mérnökökkel, hogy rosszul van belőve a szélcsatorna, valszeg nem talál birkánál olcsóbban. Barika pont ugyanúgy kellett ehhez a mai pole-hoz, mint Hulk...
Persze a legsimább az lenne, ha maradhatna a jelen konfig, de ahogy dezertálnak a szponzoraik... -
Pá
addikt
válasz
Iron Funeral #20991 üzenetére
A reigsztráció megerősítése és a login megvolt?
Nekem ezek után automatikusan bejött a főoldalon. -
Motion_Blur
félisten
válasz
Iron Funeral #20997 üzenetére
Végre!!
-
Kroni1
veterán
válasz
Iron Funeral #20806 üzenetére
szerintem is, Webber csak nemrég vette át a vezetést.. De hamar el is vesztette..
-
MPowerPH
félisten
válasz
Iron Funeral #20744 üzenetére
Az igaz, és még ezt se közelíti meg. Szerintem ez volt az abszolút negatív rekord. Még asszem módosítani is kellett az autón. De ha nem ilyen törékeny, akkor Hami nem esik ki kétszer is.
Motion_Blur: LOL, erre nem emléxem. Azért az durva, hogy még így is betudott vele gurulni.
[CS]Blade2: Azért mondom, hogy kár a Ferrari -t a motorok miatt sajnálni, szerintem náluk nem lehet semmilyen probléma ezen a téren.(kopp-kopp) És a renyonak pont ezért benne van a betli, ki tudja kibírja e ismét azt a pár km-et, főleg erőltetett menetben, mert nekik már abban kell menni.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Iron Funeral #20744 üzenetére
2006 Bahrain biztos Raikkonen hajtotta szét az autókat
-
AmunRa
senior tag
válasz
Iron Funeral #20471 üzenetére
aztán Hamilton!
-
DopeBob
addikt
válasz
Iron Funeral #20471 üzenetére
Jó lenne, ha Schuminak összejönne egy dobogó
-
popp
aktív tag
válasz
Iron Funeral #19004 üzenetére
Szal ez akkor nem is egy teljesértékű F-csatorna, hanem valmi csökevény passzív cucc. Kicsit fura, hogy még csak ki sem próbálták a cápa uszony motorborítást, rajtuk kívül szinte mindenki ezzel fut. Vagy ennyire nem illene az autóhoz? Más okot nem igazán látok rá, bár amilyen harmatgyenge ez az autó sokat sztem nem veszthettek volna vele.
Persze most már tökmind1, az év első felében lehetett volna ez opció. De biztos megvan az oka miért nem, hisz nálam sokkal okosabbak vannak ott, csak így kívülállóként picit furcsa számomra.
-
shteer
titán
válasz
Iron Funeral #18105 üzenetére
mi köze? pl pole-ból indult és nem tudta győzelemre váltani. ez elég?
-
shteer
titán
válasz
Iron Funeral #18064 üzenetére
és milyen fantasztikusan adta magát az a pole...
-
shteer
titán
válasz
Iron Funeral #17302 üzenetére
ebből én csak azt állapítottam meg, h nem elég jó a renault - mclarennel kéne versenyezniük
-
Gubro
senior tag
válasz
Iron Funeral #16000 üzenetére
Na ja, amíg banánt evett a futamokon, addig jókat döntött
-
blazsey2
senior tag
válasz
Iron Funeral #15979 üzenetére
Ú bazdmeg
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #15724 üzenetére
Melyik Merga?
A nagyok közül állítólag a Red Bullnak lesz még jelentősebb frissítése Valenciára. A McLarené (legjobb esetben) Silverstone (merthogy eredetileg a Német Nagydíjra előirányzott frissítést hozták előrébb).
A Mercedes is visz újításokat Valenciába, MS nyilatkozata szerint, de valószínűleg kevésbé radikálisat, mint a Ferrari.
-
D@ni88
addikt
válasz
Iron Funeral #15716 üzenetére
én az oldalán lévő nagyon előrenyúló bádoglemezről beszéltem
mert így eléggé elcsúfítja az autót sztem -
wildrain
addikt
válasz
Iron Funeral #15711 üzenetére
Valóban, az első időkben volt gondjuk azzal is, de végén, amikor már kiismerték a rendszert, akkor rendben volt az is.
-
wildrain
addikt
válasz
Iron Funeral #15696 üzenetére
Ha megemelik a súlyhatárt, akkor függetlenül a teljesítménytől muszáj lesz használniuk, mert a KERS-es autók súlyelosztásával már nem lesz gond, viszont ott lesz az előzési előny, ahogy tavaly év végén. Már a kedvezőtlen súlyhatárral is utolérte őket a McLaren meg a Ferrari, akkor így simán előny lesz a KERS.
-
PazsitZ
addikt
válasz
Iron Funeral #14751 üzenetére
Mutasd azt a részt: [link]
(#14753) HERR Z: Annyira húzza balra a kormányt, hogy egyenesen menjen tovább, mert elfelejtette, hogy Vettelt el kell engedni különben inkább belédszáll, ha nem tud megelőzni, mint Fujiban szintén Webberbe, mint Ausztráliában Kubicába.
-
PazsitZ
addikt
válasz
Iron Funeral #14606 üzenetére
Az a fűvön volt dolgot én nem láttam, de biztos lesz erről pár felvétel, majd megnézem újra.
-
darál0w
Jómunkásember
válasz
Iron Funeral #14606 üzenetére
sok az ironia.
ott a fék.
-
JJános
addikt
válasz
Iron Funeral #14548 üzenetére
Nem igazán értem, mit akarsz rám bizonyítani. Szerettem, szeretem Kimit!
-
Csabee.
nagyúr
válasz
Iron Funeral #14546 üzenetére
Az első négy mind több mint 1 másodperccel veri Schumiékat..
-
Male
nagyúr
válasz
Iron Funeral #14399 üzenetére
Hihetetlen már komolya... hányszor bukták ezt el az utóbbi években már? ...és hányszor mondták el már utána, hogy többet ilyet nem csinálnak?
Ilyen egy csapatvezetést... rúgják már ki őket végre!!!Pá: Hiába limitált... akkor sem kell az utolsó pillanatra hagyni... most max nem maradt volna friss a Q3-ra, de még mindig vagy 3-5 hellyel előrébb került volna.
-
D@ni88
addikt
válasz
Iron Funeral #14196 üzenetére
csak tesztelj rajta ősszel
hulló falevelek rulez...
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #14196 üzenetére
Tanyasi pálya.
-
Pá
addikt
válasz
Iron Funeral #14159 üzenetére
A wiki a mp4-20-ra még Adrian Newey-t írja. A 22-es mondjuk nem volt rossz, de a 24-es kész katasztrófa. Azt mondjuk nem tudom, hogy a szezon közben ki pofozgatta.
-
#51736960
törölt tag
válasz
Iron Funeral #12608 üzenetére
talán ha 10 foka lesz a dobogónak, muhaha
amúgy lehet, hogy rosszul tudom, de hagyományosan a mclaren-t hívják ezüstnyílnak...
-
wildrain
addikt
válasz
Iron Funeral #12608 üzenetére
Jelen állás szerint ha visszakerülne Rosberg mögé, már az is jó lenne.
-
Weetjoue
csendes tag
válasz
Iron Funeral #12512 üzenetére
Hát igen már csak Monzában vagy Spában derült ki ha jól emlékszem, hogy a Toyota motor mennyire lassú, mert ugye gyors pályák és a mezőny végén voltak.
Williams amúgy nagyon szimpatikus csapat, kábé az egyetlen amelyik magántőkéből versenyzik és van eredménye. -
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11857 üzenetére
-
SzalaiG
addikt
válasz
Iron Funeral #11749 üzenetére
Ez jó lenne ha igaz lenne.
-
barnam_
nagyúr
válasz
Iron Funeral #11093 üzenetére
Igen, ez valószínű.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Iron Funeral #10265 üzenetére
vénember feltételeivel igen
Sajnos Juan barátom már kiesett az én álomcsapatomból
...aki mindig elsőként jutott eszembe ha versenyzésben magam mellé társnak gondoltam ha ilyesmin ábrándoztam.
Érzelmi okok miatt a versenyzői felállásról nem beszélünk, de egyébiránt az összes szakértői hely üres pillanatnyilag, jelenleg a pénzügyi problémamegoldó posztjának betöltése a legégetőbb
-
Oliverda
titán
válasz
Iron Funeral #10120 üzenetére
Nem csak Domenicali van ezen a véleményen hanem még jó páran. Szvsz teljesen igaza van. Ostobaság egy verseny alapján ítélkezni. Persze azon lehet és érdemes is elgondolkozniuk, hogy kisebb módosításokkal hogyan lehet még többet kihozni a jelenlegi helyzetből.
Amúgy valamiféle egyen diffúzor és egy sokkal szűkebb keretek közé beszabályzott hátsó szárny talán nem lenne hülyeség.
-
Male
nagyúr
válasz
Iron Funeral #10024 üzenetére
Haug mutogatta nagyon a saját KERS-üket... ugyhogy gyanítom Mercedes fejlesztés.
Amúgy ebből tényleg nem kéne egységes... és a limiteket is vagy nagyon meg kéne emelni, vagy megszüntetni (a súly és a technika úgyis határt szab neki). Egyrészt mert ennek a fejlesztésében rengeteg tartalék lehet még.... amik az autógyáraknak is megéri. Másrészt ha különbözőeket használnak, akkor lehet az egyik gyorsabban fel tud tölteni, a másik erősebb, stb... amiből lehetnek előzések.
A Williamses lendkerekes dolog, nem biztos, hogy a legjobb... az sem tart örökké, és az is veszélyes lehet épp úgy, ahogy az elektromos... ráadásul ki tudja mennyi a veszteség ott. Nekem a kondis megvalósítás a legszimpatikusabb... nagyon komoly kondik vannak már (gugli a Boostcap ultracapacitors-ra és már látni is mik jöttek ki...), és biztos sokkal többet ki lehet még belőlük hozni.
-
JJános
addikt
válasz
Iron Funeral #9692 üzenetére
Az!
-
norbiphu
őstag
válasz
Iron Funeral #9692 üzenetére
már hiányzott
-
Xirtam
veterán
válasz
Iron Funeral #8745 üzenetére
Aham pont azon!
Meg szerinted ilyen csupasz az utcainak a belseje?
Meg 2 LCD is van benne? hogy ne unatkozon a sofőr?
-
Xirtam
veterán
válasz
Iron Funeral #8727 üzenetére
Ez rohadtul nem utcai extra. Ez spéci... nézd meg a váltónál krom borítású kapcsolok nagyísd ki a képeket aztán olvas le a kapcsolokra mivan matricázva! ... okoskatörp!
-
Oliverda
titán
válasz
Iron Funeral #8733 üzenetére
Miért?
2006-ban még ilyen volt...
-
Oliverda
titán
válasz
Iron Funeral #8730 üzenetére
Reklám. Ezt majdnem így ebben a formában meg tudod venni ha van rá pénzed.
-
brownus
veterán
válasz
Iron Funeral #8730 üzenetére
minek?? amikor megy a töketlenkedés az újonc csapatok körül?? elég lenne egy lada is, ha már szponzorálni fogja a rönót
-
#95904256
törölt tag
válasz
Iron Funeral #8727 üzenetére
Valamire hivatkozni kell, hogy miért 55 millió az (alap) ára a kocsinak...
szerk.: Ja bocs, látom kifejezetten a safety car-ra kérdeztél rá.
-
Oliverda
titán
válasz
Iron Funeral #8727 üzenetére
Elfér, nem?
-
Oliverda
titán
válasz
Iron Funeral #8591 üzenetére
Biztos látott...na de ilyet?
-
FuckeR19
senior tag
válasz
Iron Funeral #7584 üzenetére
Annó a Ferrarinak is elektronika vezérelte. Ameddig nem került le a tankolócső nem váltott zöldre. Ha jól emlékszem nem a lámpákkal volt a gond hanem a verseny hevében a pilóták hibáztak.
Nyalókás megoldás jobb megoldásnak tűnik mivel így fizikai "korlát" van előttük, persze így is lehetnek hibák. -
Pilács
senior tag
válasz
Iron Funeral #7589 üzenetére
Na látod, nincs kit elütni
Sajnos még 1 izgalom kieshet a listáról... se gyújtogatás, sem hogy elütnek valakit
már látom milyen unalmasak lesznek a boxkiállások... ráadásul nem lehet a kerékre "légterelő elemet" felszerelni, pedig az is hozta az izgalmakat, mikor nem ment fel stb stb stb... lassan ott tartunk, hogy ráálnak egy szerkezetre, ami pillanatok alatt lecseréli a kerekeket, sőtt még meg is löki a kocsit, ne hogy lefulladjon
-
-Mike-
addikt
válasz
Iron Funeral #7584 üzenetére
Szerinted a jobb oldalra kilógó vezetéket kifogja, egy elektronika? Lesz emberi beavatkozás, de jobban tennék, ha átlógatnák Rossnak a pitwallra.-)
-
Frenky89
addikt
válasz
Iron Funeral #6743 üzenetére
Ez a fehér annyira nem szép...
-
#70869248
törölt tag
válasz
Iron Funeral #6649 üzenetére
Ez csak egy kép.
Viszont tényleg eléggé áll a bál az IndyCar-ban a csapatok és a vezetés között. a jövőbeni autók kinézete és tartalma miatt.
A csapatok tolják a Delta Wing LLC-t, ami egy szélsőségesen újszerű versenyautó pályára küldését eredményezné:
vagy akár az alant linkelt kép.
A lényeg hogy a régi autók egyszerű de mégis jövőbemutató formáit szeretnék beújjítani,..mint pl. az Arrows A2:Azaz vagy maga az autó, vagy jobban az autó része legyen az aeroelem, ...persze ez csak a külső, a tartalom is megér egy misét...de ez az ami alapvetően megfogja a nézőt.
De persze egyenlőre ezek még vad tervek -
RikitiH
csendes tag
válasz
Iron Funeral #6638 üzenetére
üdv! Kíváncsi leszek Raikkönen-re most néztem meg a videót amit a tesztről felraktak index-re. Jó lesz jövőre a Foma-1 nélküle is, de legalább van okom rallit nézni
-
Markgx10
őstag
válasz
Iron Funeral #6608 üzenetére
Szerintem is nagyon jól néz ki.
-
válasz
Iron Funeral #6590 üzenetére
Nekem nem jön be.A gumi csillog
az autó túl egyszerű(bár nem tudom tényleg ez az igazi kocsi,vagy direkt egy hasonló),festés semmi extra.Nem szép,de nem ronda.
Viszont az elején a papa,elég profin nyomta a rizsát.Nem akad meg,nem dadogott és nem is felolvasást tartott.Bár ez csak Mo-on nem elvárás
-
stvnppp
senior tag
válasz
Iron Funeral #6563 üzenetére
Kis pontosítás.
A BMW nem Kubicát tolta, nem tett különbséget a két pilóta között, a BMW konkrétan a fejlesztéseket nem tolta, ami meglátszott az eredményeken, pedig kipipálhatták volna a vbt, Kubica még így is végig lőtávolban volt a csetlő-botló Mclaren, Ferrari mellett.
Ott ment el a BMW forma1-es karrierje.(Kanadában meg Kubicát kellett tutujgatni, mert már ott félig volt a pohár, jogosan...)
(#6560) JJános:
Jól tolja -
Pá
addikt
válasz
Iron Funeral #6395 üzenetére
Már alig várom minden futam után az 1000+ hsz-es vitákat Schumiról, mint a régi szép időkben. Újra pörögni fog a topic.
-
Oliverda
titán
válasz
Iron Funeral #6202 üzenetére
Meg akkor már azzal is hogy Ich bin naiv.
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #6172 üzenetére
A V8-asnak magasabb a hangja mert jobban pörög, de az 'öreg' McLarent kíméletesen is vezették. Fénykorában ennél vadabb hangokat is kiadott, de ennél az újabb F1 turbók jobban lennének pörgetve.
De ez annyira relatív, hogy a magas vagy a mélyebb hang a jobb egy F1-eshez. A jelenlegi autók magas hangon vinnyognak, valaki meg emiatt kritizálja a hangjukat.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Iron Funeral #6142 üzenetére
hát sejthetően a boxer-t azt nem igen választaná senki
...a bolygódugattyús motor az brutál lenne, de ugye az is fogyaszt szépen.
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #6125 üzenetére
'Kicsi a bors, de erős', ezzel le is lehet írni.
Az előirányzási alapelveket már ismertette az FIA. Egy olyan motor kell, aminek a fejlesztése közvetetten a közúti autógyártásban is hasznosulhat technológiailag. Üzemanyagtakarékosság, hatékonyság, környezetkímélés.
Pl. lehet majd megszabott energiamennyiség; vagyis hogy mennyi üzemanyagot használhatnak egy versenyen, KERS-rendszerek biztos lesznek, a motor jó eséllyel turbó is lehet, de az is lehet, hogy nagyon szabad lesz a specifikáció. Elméletben pl. működhet, hogy pusztán csak a felhasználható energiamennyiséget szabják meg, semmi mást. Teljesítményileg nem lesznek sokkal visszavágva, meg hamar vissza is tornázzák magukat 700 lóeró fölé, plusz az autók tömege is csökkenhet a kisebb motor és kisebb üzemanyagtank miatt, a könnyebb autónak meg gyengébb motor is elég, hogy hasonlóak maradjanak a körödők. A Forma-1 biztosan a leggyorsabb széria marad az új motorokkal is, mert olvastam róla hivatalos doksiban, hogy ennek megőrzése szempont. Én nem aggódok. Tekintve egy elméleti KERS-es turbó jellegét és erejét, nem sokkal lehetne több egy literesnél.
(De ez csak tipp, a specifikáció szabályba rögzítése még nem történt meg.)
A VW pont az új specifikáció miatt kacsingat és szerintem jönne más gyártó is, továbbá az új specifikációra már a McLaren is saját motorral készül, mert csak azzal van rangja a sportautóinak. 2013-ban már lesz 1-2 új McLaren sportkocsi a piacon, a Forma-1 a legfőbb reklámozási felületük. Egy McLaren motoros McLaren sportautót nem lehet reklámozni egy Cosworth vagy VW de még az immár konkurens Mercedes motoros F1-es autóval.
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #6068 üzenetére
Gyakorlatilag a 2003-as aerodinamikai formulát vitték olyan szintre a csapatok, hogy a végén már nagyon érzékenyek voltak az autók. A kérésed teljesíthetetlen, mert nem várhatnád el, hogy a csapatok a 2003-as fejlettségükkel aknázzák ki azt a formulát.
2003-ban nem volt ennyire egyben a mezőny, ergo könnyebb volt 'forró kés a vajban' feljönni akár a mezőny végéről is egy top autóval. A pilóták és a szakemberek egybehangzó véleménye, hogy a jelenlegi autók jobban képesek követni egymást, de az aeró megnyirbálása miatt az egész mezőny egyberázódott plusz a csapatok elkezdték visszatornászni magukat leszorítőerőben, tehát továbbra is nehéz előzni. Az OWG nem is akarta túl könnyűre, a jó pályákon lehet előzni. Szerintem is az a megoldás, hogy a béna pályákon módosítsanak 1-2 ponton előzési lehetőségeket kialakítani. Interlagosban trudtak előzni? Igen. Monzában? Igen. Spában? Igen. Melbourneben? Igen. Szahírben? Igen. Isztambulban? Igen. Ésatöbbi. Még a Hungaroringen és Monacoban is lehetett előzni. Én Newey véleményét osztom, ez a dolog fel van fújva, az előzésnek nem kell könnyűnek lenni.
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #6066 üzenetére
Azért mert kisebb az aerodinamikai függőség. Egy GP2-esen kevesebb leszorítóerő generálódik tehát kevésbé is érzékeny az elébe kerülő autóra.
A másik jelentős dolog, hogy sokkal nagyobb a szórás a versenyzői képességekben és a pilóták többet is hibáznak; könnyebb előzni, mert nagyobb a gyorsasági különbség.
A harmadik, hogy semmivel se szebbek.
Az F1 prototípus-fejlesztési verseny, a GP2 egyen-széria. Oda esztétikailag olyat tervezhetnek, amilyet akarnak, mindenki azt kapja. Az F1-ben az aktuálisan előírt formula és az ebből kihozható legjobb teljesítmény üldözése szabja meg a formát.
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #5770 üzenetére
A Mercedes maradt a Brawnnal kialakított alacsony költségvetési modellnél. Mindenki azt hiszi, csak mert jött a Merci, pénzben fürdik a csapat. A Ferrari és a McLaren talán még igen, de a Mercedes egy kisebb költségvetéssel és takarékosan akar sikeres lenni.
-
JJános
addikt
válasz
Iron Funeral #5731 üzenetére
Thx!
-
zbence
aktív tag
válasz
Iron Funeral #5646 üzenetére
Palik a legnagyobb!
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #5498 üzenetére
A Mobil 1 marad a McLarennél, és ők nem is költenének annyit az F1-re. A Petronas névadó szponzorként jóval többet hajlandó fizetni, egyértelmű, hogy a Mercedes dobja az Exxon Mobil-t és hagyja a McLarennek, ahol az nem főszponzor.
-
tibi666
senior tag
válasz
Iron Funeral #5460 üzenetére
nekem is törölték innen a hozzászólásom, pedig csak megkérdeztem, hogy mi a gond a digó szóval. továbbra sem értem, de egyszerűbb törölni, mint válaszolni.
-
Thrawn
félisten
válasz
Iron Funeral #5454 üzenetére
Legyél olyan szíves ne digózzál, mert kívül találod magad a fórumon...
-
stvnppp
senior tag
válasz
Iron Funeral #5046 üzenetére
Én se csak a festésre gondoltam.
Az mp4-19 valami bűn ronda volt ugyanazzal a festéssel... -
attisx
addikt
válasz
Iron Funeral #5036 üzenetére
Ezüst kaszni fekete szárnyakkal, a'la DTM... Szerintem...
-
Xirtam
veterán
válasz
Iron Funeral #5036 üzenetére
tuti, h ezüst!
-
SzalaiG
addikt
válasz
Iron Funeral #4941 üzenetére
Ferrari family forever.
-
stvnppp
senior tag
válasz
Iron Funeral #4717 üzenetére
Nekem is detto.
A Sith nagyúr visszatér!!!
-
Oliverda
titán
válasz
Iron Funeral #4715 üzenetére
-
BITBOYS
addikt
válasz
Iron Funeral #4564 üzenetére
Az a gond, hogy Kimiről nem igazán lehet tudni mit is szeretne valójában. Maradna vagy menne? A Nascarba biztos nem fog menni, pedig ott is szívesen megnézném.
-
Oliverda
titán
válasz
Iron Funeral #4484 üzenetére
-
SzalaiG
addikt
válasz
Iron Funeral #4381 üzenetére
Én azért örülnék, ha Heidfeld kapna egy esélyt egy jó kocsival.
-
#31757056
törölt tag
válasz
Iron Funeral #4318 üzenetére
Tavaly, ha jól emlékszem Kimi 4x esett ki az első helyről, 2x a másodikról (?) javítsatok ki ha tévedek lehet fordítva volt, és ez mind műszaki hiba volt, meg ugye mikor az őstehetség Hamilton a boxutcában nekiment
Ha mind úgy fejezte volna be, ahonnét kiesett, tavaly is VB lett volna, magasan...
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Iron Funeral #4321 üzenetére
Nyugi, számon kérem rajta ezt a majmozás témát
-
Xirtam
veterán
válasz
Iron Funeral #4318 üzenetére
Legalább van motívációja nem agyonhájpolt *iceman* mint a kimi fiú...meg túlfizetett finn majom!
(#4319) D@ni88 Dehogynem, az első dobogót is Massa hozta volna ha hülye Ferrari mérnökök nem számolják el magukat és nem szólnak Massa fülére h kevés a lötyi mögötte!
-
Oliverda
titán
válasz
Iron Funeral #4267 üzenetére
Mózli?
-
válasz
Iron Funeral #4267 üzenetére
Ha semmi jó nincs a tévében,akkor inkább ezt nézem meg esti szórakozásnak,mint más baromságokat a tévében.
Nem tudom,hogy hányan gondoltak bele,de MS 1 kör hátránnyal 4-nek ért be.
Defekt után Massa elé jött vissza
Imola sem volt,semmi,hogy "nem megy és nem megy" by Palik.Pedig mennyire akart+ami a legjobban tetszett az utolsó pillanatban is volt önkontrollja.
Azt sajnálom,hogy nem jött vissza,de talán így a legjobb egy ilyen búcsú futam után. -
JJános
addikt
válasz
Iron Funeral #4236 üzenetére
Az én szememben nem ronda. Lehet más szemmel nézem?
-
tibi666
senior tag
válasz
Iron Funeral #4223 üzenetére
de úgy ő sem tud megállni, hogy ne bólintsanak bent az utasok. pedig nem olyan nehéz.
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #4080 üzenetére
Button-Rosberg
Button az 1-es miatt, Rosberg a Mercedes miatt lesz ott. Kiminek ott nincs hely, és még annyit se tudnának fizetni neki, mint a McLaren.
Nézz utána Button mennyiért fog maradni és vesd össze Hamilton és Kimi fizetésével.
Aktív témák
Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- Hardcore café
- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- AliExpress tapasztalatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Filmvilág
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest