- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Byk01
őstag
-
Én 600 Ft/db-ot látok nem 6 ezret.
A 250e videó megvágásával, videózással, fotózással együtt nem feltétlenül irreális. Sokmindentől függ, hogy ez hány ember hány órai munkája, milyen eszközigénnyel stb.
Meg azt ne felejtsétek el ilyenkor, hogy ez az összeg nem zsebpénz, bér hanem egy vállalkozás bevétele ennek minden következményével együtt. -
Seirus
tag
Én itt most csak az alap dolgokra gondoltam (váz, objektív)
Kicsit nehezen hiszem el hogy a macro fotózáshoz a 4 váz meg 6-7 objektív mellé kell még...Én is mindig variálok a PC-mmel de akkor is max 1.5 gépnyi cuccom van. 1 amit használok, meg 1-2 alkatrész amit még árulok...
-
t72killer
titán
Akinek cri99 kell, vegyen izzószálast. Olcsóbb kifizetni az áramszámlát, mint az égőt...
A szűrős kísérletnek annyi értelme van, h ezeket az égőket van-e bármi értelme a házi növényeknek-palántáknak megmutatni: ha 630nm felett "sötét van", akkor tök felesleges. Nem kell 1, sőt 10%-os precizitás, elég ha azt tudom, hogy az össz fényerő harmada vagy tizede van ebben a tartományban: előbbi eset szupi, utóbbi kuka.
-
theporcupine
tag
Neked ízlés, nekem megy egy testi fogyatékos ember képét adja. Ez tényleg nagyon zavaró egy képen. Napokban láttam egyik FB csoportban ilyen képeket és meg kellett néznem több képet, hogy nem törpe-e a model. Az lehet (biztos), hogy az emberek agya a vizuális illúziókat nem egyformán dolgozza fel. Lehet, hogy a te agyad a valósághoz igazít, az enyém meg a látványhoz, de a fotósnak olyan képet kellene készíteni, ami mind a két agyműködésnek megfelel.
Az egy gyakori fotós vita, hogy a szabályokat be kell-e tartani, vagy ahogy te írtad, az csak egy trend. Én abban hiszek, hogy az értelmes szabályoknak oka van és úgy is tanítják, okkal együtt. Ezért csak okkal és tudatosan lehet "megszegni". Idézőjelben, mert akkor a szabályt arra használjuk, hogy ellenkező hatást érjünk el.
Egy másik téma, ami előjött ezzel kapcsolatban, hogy az átlag emberek vizuális kultúrája igen alacsony szinten van. Elég megnézni a FB, Insta stb. szelfi özönét, vagy akár más képeket. Vagy, hogy ezeken a platformokon hogyan terjedt el jó pár évvel az ufo fej (fentről, nagylátóval) lehetőleg beszívott arccal és csücsörítő szájjal fotózás. A hivatásos fotós profi képe, meg olyan "hát, ez nem olyan jó". -
ph_5.5
aktív tag
Otthon megkéred a családtagothogy készít róla portrét. Nem egy végnél próbálod kitalálni hogy melyik világítás az ami működik fekete hűttéren szőke és fekete hajú embernél is...
Vagy hogy kutyát melyik szögből fotózzak le egy eseményen.
Azt felejtik el sokan, hogy egy tfcd alapú modellfotózásnál is
- a fodrász időt áldoz, és pénz (bérleti díj, rezsi, vendég kiesés... bármi)
- a sminkes detto
- a modell esetleg ruhát vásárol, készül...
Majd jön a nincs "tétje fotós", és készít egy sorozat hulladékot. Eredmény? Fodrász azt mondja ezt nem tudom kitenni. Sminkes azt mondja hogy bakker, ezek nem azok a színek amiket felkentem, ezzel mit csináljak? A modell? Hát.. ismerek olyat aki többet nem akart menni fotózásra mert eddig sem volt önbizlama, de most hogy "profi fotós" képén látta hogy ő ilyen csúnya, nagy a feje, hülyén áll .. hát neki semmi keresnivalója a jó csajok között.
És igazából egy valaki volt béna- a fotós. Mert arra sem volt képes hogy normálisan "lopjon" ötlet a netről.
#32903Jahno Korábban leírtam már vaalhol hogy az iskola olyan mint a gimnázium. Nem a logaritmus oktatás, nem az hogy mikor élt II RÁkóczi Ferenc, nem az hogy a ph érték mit jelent a tudás lényege, hanem összességében az ami rád ragad általános műveltségben a sok év alatt amig odajársz. Hogy mindenről lesz egy kis fogalmad.
A fotós iskola (nem tanfolyam, nem 6 hónapos gyorstalpaló), hanem a normális közegű, kötelező gyakorlati oktatású helyekről beszélek- tehát iskolákról... ott volt egy két éves tanmenet. Akit érdekelt az megtanulhatta a fotóelhívást is. Tanult arról hogy hogy is alakult ki a fotózás, hogy voltak kísérletező emberek.. és arról hogy egyáltalán hogy működik a fényképezőgép amivel dolgoznia kell.
És aki eljárt egy iskolába az nem mond nekem olyat a stúdióban hogy ő nem vakuzik mert aa milccel nem lehet... ahoz csak állandófény a jó.
Alapokhoz jó a suli. A többi később megtanulható. Pont ahogy a google egy olyan eszköz ami segít a keresésben- de csak akkor ha tudod mit is akarsz megtudni.
Nem iskolapárti vagyok/voltam. De normális vizsgáztatás esetén a hülyéket eddig is kiszűrték az egyetemről is, meg a normális egyéb sulikból is. Aki meg átment az kapott egy esélyt- egy "jogosítványt" arra hoyg ezzel foglalkozzon.
Amikor a stúdió padlóját öntettük egy "burkolóval" akkor ismét rájöttem hogy minden szakma annyit ér amennyit az adott szakmunkás ki tud hozni belőle. Azóa is szívok az infinity háttér retusálásánál, mert elcseszte a szakembör a padló egy részét. Lehet legyinteni hogy a fotzás nem építészet, nem fog összedőlni a híd... de pont oylan károkat okozhat vele egy induló kiscégnek "kspénz kifoci" jeligéjű fotós mint az asztalos aki elcseszi a konyhabútort és évekig nézed hogy eláll a csempénél.. de nem már nincs pénz új munkalapot vágatni.
Fotósok is csak legyintenek hogy megoldottam nem? Akkor meg mi a bajod, te hibád hogy nem lett jó a képanyag mert nem béreltél elég szép kastélyt, nem volt jó a modell, nem volt kellő napsütés.. stb.
Egy hozzáértő fotós kihozza a legjobbat a legrosszabb helyből is.
Most fotóztam egy pesti 5*-os szállodában két királylánnyal. Vittem akkus vakukat- a hely fényviszonyai miatt túl erősek voltak. Ezt előre nem lehet tudni sosem, így B tervként vittem akkus led lámpát. És hiába vittem 150-es fényformálót, ha csak a kisebb fért el.. de vittem azt is. Nem azért mert akkora király vagyok, hanem mert tudtam hogy nins olyan hogy ez vagy az mindenre jó. Így készült fotó a wellnessben mert befértem. Mert nem kellett 220V-os kábelt húznom mint a videosnak, aki nem akkus állandó fénnyel érkezett.
Az autó tele volt cuccal? Igen. Jó lett a képanyag? A megbízó és a lányok szerint igen. Többt fizetnek mert ennyi szutykot vittem 1 vaku és fényformáló helyett? Nem. De ha kell a melóhoz- legyen. Engem így neveltek. Tőlem ezt várják el. A tisztességes munkát és nem a más kárán gyakorlást.
Ha kiviszel egy kutyás ismerőst a parkba és futtatod az ebet- fotózod, akkor látod hogy élesben működhet-e. Ha jó a találati esély, akkor el lehet vállalni. Ha lassú a tele amivel dolgoznál akkor felejtős alapból. És még nem is bszéltem arról amikor napfénystúdió meghirdeti magát.. majd nem süt a nap. Ugyanez igaz a kültéri fotózásokra. Te felkészülsz, gyakoroltál.. de aznak esik. Lesz kép? Persze. Ha "vízálló" a rendszered, ha van esőkabát a szetthez, ha ilyen fényviszonyoknál is megy a váz af-a. Ha meg olcsó a szett és beázik akkor ők bukták a fotókat, te meg a géped.
A gázszerelő is jött bekötni a főzőlapot az új konyhába. Én adtam neki 35mm-es fafúrót akkus fúró-csavarozóval hogy át tudja húzni a gázcsövet a munkalapon és a korpuszon. Mert van ilyenem.. neki meg otthon maradt. Egy fotósnak kevesebb esélye lesz hogy kap egy jobb vázat, obit, vakut a helyszínen... ha valami nem olyan mint ahogy gondolta. -
ph_5.5
aktív tag
"Mindenki ezzel jön, hogy jajj majd ezt rontom el meg azt. No de akkor miképpen csinálom meg az első hármat és honnan szerzek gyakorlatot?"
A szakmát próbálták iskolákban megtanítani. A fotózás pl sok gyakorlatból állt. Elvben. Pár helyen pedig az életben is... Mivel már nem kell iskola ahoz hogy kírja xy hogy fotós, a színvonal még lentebb szánkázott.
A 2010-es évek elején nagyon sok fotós, másodfotóssal ment el dolgozni. Tét nélküli másodfotósokból 1 év elteltével általában főfőtósok lettek. Vagy közös vállalkozásba fogtak és dolgoznak a mai napig. Ez egy jól, és korrektül működő megoldás volt. Valós élettapasztalattal, valós helyzetekkel.
Most kinek van esélye?
- Aki tehetséges, aki képben van a technikában, aki készség szinten tudja használni a gépét és nem kell fél percet agyalni hogy mi miért nem az igazi... ehez a részhez nem kell sok korábbi fotózás, csak némi hozzáértés.
- Aki elegendő összeggel rendelkezik, hogy megvásárolja a megfelelő technikát ahoz amit fotózni szeretne. Itt nem kell óriási dologra gondolni. Két 10 éves fx váz, két fényerős fixxel már elegendő tud lenni egy tisztességes és látványos esküvői sorozathoz is.
- Akinek van érzéke a képek megfelelő időben, megfelelő szögből történő elkészítésére
- És van érzéke az utómunkához
Utóbbi kettő az ami gyakorlattal nagymértékben fejleszthető. A technikai háttér pedig a bevételekből bővíthető. De ha valaki esküvőn szocializálódik, az nyugodtan elvállalhat pl céges rendezvényt. A kreatív rész miatt pedig pl kültéri portrét. Lehetne sorolni... A lényeg, hogy nem véletlen egyre kevesebb fotós enged betekintést a munkájába. Mert nem olyan nehéz megtanulni dolgokat. -
Na, ezért volt jó régen a mester-inas formula, ott megvolt a szükséges tapasztalat. Ma már nem hiszem, hogy nagy divatl enne ez, felénk legalábbis nem nagyon keresnek segédfotóst azok, akik évek óta esküvőzni járnak, például. Stúdióknak meg ha van is saját fotósuk, az egymaga dolgozik, maximum sminkessel meg fodrásszal közösködve. Így elég esélytelen releváns tapasztalatot szerezni úgy, hogy azt ne máűsok kárára tedd (esetlegesen). Ettől függetlenül én is úgy vagyok vele, hogy még mindig nem pénzért fotózok, pedig már beletettem az önképzésbe néhány évet, meg jónéhány százezret. Cserébe nem vállalok el olyat, amihez nettó hülye vagyok, például rendezvények, párfotózás, stb.
-
racskobalazs
senior tag
@csacsi77 Köszi, ránézek!
Köszi erre is ránézek.
Lényegében ismerős kérdezte nem szeretnék-e menni ballagásra fotósnak mert a suli még nem talált embert, csak mivel nincs olyan lencsém ami beltérre nagyon jó lenne, így mindenképpen kellene venni előtte valami normálisat. S mivel sose csináltam még ilyet, mert általában természetfotóra van a cucc, abból is teljesen hobbinak, semmi komoly, így jöttem tanácsért+mivel ismerősi alapon menne így nem is várnak el profit, viszont díjazása sincs.
-
Oké, hát a nagyon szakmázunk, akkor ugye a 3 példány // 2 fizikai lokáción // 1 offline formában az érvényes formula, de itt most egyszerű felhasználó egyszerű igényéről volt szó. A külső merevlemez nyilván olcsóbb megoldás lehet, de szerintem a legkényelmesebb és egyben legbiztonságosabb otthoni megoldás a NAS, pláne egy neves gyártó rendszeresen frissített terméke, legalább két diszkkel. Körülbelül 10 éve van NAS-om itthon, nem is egy, cégeknél is egy raklap, de eddig összesen kettő darab pukkant el. Az egyikben a táp, és vitte a lapot is, a másik csak szimplán alaplapos lett, de annál ez gyakori hiba volt a net népe szerint. Mindkét esetben QNAP volt, mindkét esetben régi diszkek be >> 10 perc katt-katt >> elfelejt a f@szba volt a megoldás. Jelzem, ugyanez érvényes eszköz upgrade esetén is. Volt melóhelyen mentésre használt, lemezekkel szarásig megpakolt PC is, csilli-villi alaplappal, RAID1 kötetekkel, félévig ment, aztán kidőlt egy lemez, és paff, hiába a mirror, a másikat se olvasta a retkes vezérlő, mehetett a köteten tárolt mentés a kukába (persze volt offline). Kinek kell ez ma már, amikor veszel egy háromlemezes QNAP-et 100k körül, megdurrantod RAID5 módban 3 darab 4 TB-os diszkkel, és kábé örök életre letudod a problémát. Drága? Az. A felszerelés is az, egy átéag Z objektív árának feléből megvan az egész kaland. Konfig fájlt meg normális ember legalább évente 1 alkalommal kimenti még otthon is, hogy ne cumizzon nulláról, he beüt a szar. Onnantól meg már tényleg csak anyagi kérdés az adatbiztonság. IT security vonalat ne keverjük ide, mert ma már a ransomware piac ott tart, hogy kábé az offline diszkedet is feldughatod, ha nincs belőle legalább annyi, hogy 3-4 havi mentésed meglegyen KÜLÖN-KÜLÖN lemezeken. Ha nagyon para vagy, veszel még egy 6 TB-os diszket a NAS mellé, és csinálsz 6 havonta egy offline backup-ot is, a köztes időben pedig a friss anyagokból tartasz egy példányt a munkagépeden is.
-
QNAP-nél nem kell szenvedni semmit, adataid nem vesznek el még akkor sem, ha nincs konfig mentésed sehol. Persze ilyenkor megosztások, minden más ugrott, de az adat megvan. Asztali gépnél szétesik a raid tömb, vagy az alaplap eldől, akkor végeztél. Ilyenhez is volt szerencsém, de jó vége soha nem lett. Lehetett restore szoftverekkel szívni.
-
Semmi. Az asztali gépekben nem RAID van, hanem szoftveres RAID, és kis túlzással élve fingot nem ér. NAS-ban veszel egy ugyanolyan márkájú, akár más típusú példányt, berakod a diszkeket, végig kattintod a varázslót, és mindened a helyén. QNAP-nél már eljátszottam ezt a gyakorlatban is.
NAS-nak sem kell mindig mennie. WoL, időzített bekapcsolás/kikapcsolás.
-
GrooveHero
addikt
A kijelző egy olyan kütyün van, amit cserélgetni fognak. 2 kütyü létezik, egyik kijelzős, a másik nem, ezek lesznek tesztelve.
Egy dobozban lesz a kamera és ide csúszik be a kütyü is. Itt lesz a teszt is, a kamerával pedig a kijelzőn lévő infókat olvassák, amikor épp a kijelzős kütyü lesz tesztelve. Ez idáig biztos, mert én terveztem
De a kamera még egy sötét ló a mezőnyben, sajnos abban a kliens sem tud segíteni.Amúgy a kijelzőt figyelő kamera a rackszekrény tetején lesz, ezzel figyelik, hogy mit ír ki attól függően, hogy teszt során a szoftver mit kér a kütyütől.
Remélem kicsit sikerült tisztába tenni a dolgokat.
-
GrooveHero
addikt
Szia. Köszi a választ
Szerintem igen. De ezt még meg kell kérdeznem biztosra. Lehet, hogy az is elég, ha simán csak a kijelzőt figyeli. Nem tudom milyen infó lesz a kijelzőn, ezt is pontosítom majd hétfőn. Gondolom ez is olyan infó, ami szükséges a kamera kiválasztásához -
Beldar
tag
Kétségtelenül késve kapta össze magát a Canon a MILC fronton, de hogy 10 év lemaradásban lennének.... az kicsit erős vélemény szerintem
Számos fotós és/vagy vlogger, teszter szerint elhanyagolható a különbség a mai vázak között. SONY-nál hol van az az ergonómia, használható menürendszer, termékpaletta ami mondjuk Canon-nál megvan? AF oldalról is eléggé pariban vannak. Canon sorra ontja a vázakat, még az alsó kategória is teljesen vállalható spec-ekkel bír. SONY a 3rd party üvegek terén kétségtelenül nagy előnyben van, de hol látod te ezt a 10 éves lemaradást? -
Zoltn
senior tag
Biztos. 5dm2 meg 1D-vel végeztem. Voltak próbálkozásaim kisebb érzékelős masinákkal ,de mind meh volt. Na jó, lehet nem csak a kisebb érzékelő volt a baj. De amúgy a Canon-Nikon vonalat nem erőltetném. Sokat sem kell költeni egy első szériás A7-re, több lóvé marad üvegekre. Kirádnulgatásokhoz, portrézgatni, lightosan. A7 III már több mint költenék szívesen. Ezen gondolkodom. Az obi is tetszik hozzá.
-
-
-
ph_5.5
aktív tag
A LED áram hasznosítása sokkal jobb, plusz a hőtermelés elenyésző. Így normális fényformálókkal lehet használni. Fogtam a kezemben sok éve Balogh lámpát. Még sima "izzólámpás" kivitelt 2 és 3KW-os méretben. Ún vasaló zsinórral kellett a 220V-os aljzatba dugni.
- kevés hosszabbító bírta elviselni
- brutálisan melegedett, a fényterelés csak a két fém lap volt...
- iszonyat zabálta az áramot, és semmilyen lágytó nem volt elé betehető mert elkezdett sárgulni
A halogénnél 20-30% hasznosul fénnyé. Ez van hogy csak 70 lumen/Watt
A lednél ez 200 lumen/watt körüli értéken is mozoghat. Plusz CRI-ben a led már nagyon jó. -
ph_5.5
aktív tag
"LED meg nem azért gyengébb, mert nem halogén, LEDesből is vannak elég szép cuccok, ami éppen kell. "
Akkor pontosítok. A megfizethető LED az ami fényerőben kevés. Ez kb a 150W-os határ... ami nem olyan drága (de, mert egy normális minőség sima 5600 K tudással ) 100e Ft feletti összeg.
Az 500W-os ledünk alaprefivel 1m-re (61.000 lux) még majdnem a napfény erejét is hozza.
( napnyugta 400 lux, borult nappali fény 1000 lux, árnyékban nappal 10.000- 25.000 lux, közvetlen napsütés 30.000-130.000 lux)
Ezért van az hogy feltekerve bizony a valóságban is vakít... ha meg nem vakít akkor meg kevés a szűk rekeszhez.Nálunk a stúdióban a sminkes egy légtérben dolgozik a fotóssal. Ha pl be van kapcsolva a sminkasztal "hollywood" világítása, akkor pl sima ledes fotózásnál bele tud szólni a képbe. (kb 70W-nyi led világít nála ami már érzeteti a fényét ha valaki egylámpás megoldással mondjuk 100W körüli teljesítménnyel fotózik)
Én többek között ezért sem használom a ledjeinket. * Így simán mehet a vakuk mellett bármilyen lámpa, a stylist vagy a tulaj nyugodtan nézegetheti pl a kollekcióját és gondolkodhat... nem azvar a lámpák fénye. Nem megy a meló rovására.
* persze az ilyen színeseknél néha a leddel kell megoldást keresnem, mert hiába van mondjuk 6-7 féle színfóliám, néha pont ninc solyan amit akarnak... már valahova betettem ezt a képet de ezek pont ilyen elvadult színek amik jók példának ) -
Yepp, 160 x 35-ös mindhárom. A diffúzor a korábbiakban inkább szövethez közelít, az újnál meg kábé mint egy műanyag papír utánzat, csörög is rendesen. Mindhárom a Fomito-tól van, szóval nem hiszem, hogy hamis lenne, vagy ilyesmi.
@ph5.5: Az újratöltés sebessége tényleg nem acélos, de igazából én elvből nem használom full erőn, inkább rekesszel vagy ISO-val oldom meg, ha úgy alakul, de általában nem szokott. A legnagyobb, amit ráteszek, az a 120-as okta, grid nélkül, de tízből kilencszer 70-es beauty-val nyomom, oda meg még sok is. Egy bajom van vele, hogy halogén a modell fény, és melegít mint az állat. Nekem nem gond, de a stripben brutálisan tud melegedni. Ezért inkább az van, hogy vaku teljesítménytől függetlenül, állandó 20%-on hajtom. Ez a vaku melegedés kérdését megoldja, viszont a modellnek túl nagy a pupillája az alacsony fényerő miatt, és a fókusz is gyakrabban téveszt a váz (bár utóbbi csak sejtés). Na mindegy, ez legyen az egyetlen bajom velük, imádom őket.
-
ph_5.5
aktív tag
FV150-.es Godox led úgy érkezett, hogy kijelző hibás volt. Készítettem mobillal egy videot, és még vissza sem küldtem már küldték a cseredarabot. Más, alapból hibás cucc nem jött tőlük. De pl a 120-as Godox Oktobox egy kalap kaki. (nyitható változat) Gyenge pálcák, könnyen elfárad a szövet. A hordzsákja pl kritikán aluli.
Bowens bajonett esetén a 3 karom mélysége eltérő. 1-1 mm difi van a gyártók között és az pont elég hogy az egyik cégé lazán felmegy, a másik szoros.. néha túlságosan is.
Csoportok? Egynek sem vagyok tagja. És igazából nem is érdekelne semmilyen szinten. Ha szükségem van valamire megveszem. Azért mert tudom hogy kell. És a tesztek meg mindig a firss cuccokról szólnak- újonnan meg ami nem máködik az gyártási hibás. Amit cserélnek. De hogy egy 150W-os led mondjuk 2 év intenzív használat után mennyit veszít a fényerejéből- az sosem fog kiderülni.
Vakuknál volt egy idő hogy elolvastam a bemutatót. Utána már azt sem... Tudom mekkora ereje van a 300Ws-nak, az 500-600 vagy 1000 Ws-nak. Tudom mi mire elég, és úgy vásárolok.
Egy csomó plusz tudás pl hidegen hagy. Legyen állandó a WB, legyen kiszámítható a villanás erőssége (mármint hogy 1/16-on végig ugyanakkorát adjon le... ) és kb ennyi. -
ph_5.5
aktív tag
15 éve volt egy hosszabb eszmecserénk stúdió vakuk kapcsán a tulajjal. Nem Mikrosatot vettem, hanem egy másik márkába ugrottam bele ami olcsóbban erősebb vakukat készített. A végén már ott tartottunk hogy küld nekem vakut, és fénymérővel mérjem össze a valódi villanási teljesítményt mert az övé is van olyan erős mint a másik gyártó által megadott. A végén nem lett belőle semmi.
AZ elmúlt években sok sok pénzt hagytam náluk stúdiótechnika kapcsán. Mindig baromi gyorsak voltak, és mindig korrektek. A hírlevelükről régen leíratkoztam (egyik vásárlás kapcsán valahogy elkezdtek termelődni az üzeneteik) mert olyanoknak adtak tesztelésre cuccot akik annyira nem voltak képben hogy szinte fájt... illetve olyanoknak akik full feketén fotóztak végzettség nélkül. Ilyen emberek tesztjeire nem voltam kíváncsi.
Majd jött még egy löket hogy ha hazai beszerzés akkor tőlük... az hogy a városunkban működő nagy ismert fotós cég olyan emberek szekerét kezdte el tolni akik két mondatot nem tudnak egymás után összefűzni értelmesen... de annyira megmondó embereknek érzik magukat hogy rajtuk röhög minden jóérzésű fotós itt helyben. Mert nulla produktummal már oktat és hasonlók... Nos olyan cégnek nem adok pénzt aki ilyen emberek felé sztja szét a nyeresége egy részét.
Az más kérdés hogy hol találsz még hiteles figurát az országban... mert vagy dolgozik valaki és elégedettek a munkájával vagy netes tartalmat gyárt és akkor meg nincs ideje valódi melóra. De változik a világ ezt megértem... csak szerintem sokszor rossz irányba.
Godox. Van belépő szintű cuccom is tőlük meg pro vonal is. Még az MS sorozatú vakukkal is simán lehet dolgozni, és az X kioldási rendszerük igen jóra sikeredett. Ledből is van tőlük... azzal sincs bajom. A fényformálóik viszont változó minőségűek, ott mostmár másik márkát preferálom. AMi vicc hogy a sima Bowens bajonettes fényformálónál sem tudnak egyforma bajotettet készíteni méretre. Egyik simán szorul a másik márkán- és fordítva. Nesze nekünk kínai minősgellenőrzés... -
Primary92
senior tag
Ennyire működik. A kép egyrésze hibás, van ahol talán valamelyik színcsatorna jó.
A nagy része csak emlékkép, ott elegendő az előnézeti jpg, de van egy-két jobb kép, aminek örülnék, ha meg lenne az eredetije, mert abból anno csak a kisebb felbontású jpg lett exportálva. -
flash-
veterán
úgyértem hogy pl elmegyek fotózgatni egy családi alkalomnál, és ha mondjuk leteszem a gépet 5 percre, akkor is érdemes kikapcsolni a vakkut, vagy nem? (YN565EX)
egyébként mostanában szarakszik hogy zölden világit, és hiába várok 1 percet, nem kezd világitani a piros lámpa amikor használható a vaku. ezt tudja valaki miért van?
oké kb 7-8 éve rendeltem ezt a vakkut,de nagyon keveset volt használva.
az elemeket akkor vettem, de azokat gondozgatom időközönként ipc1l akksival (az akkus elemek benne eneloop, fehér az ajánlott)
vagy ez valószinű elem gond? -
-
#31733248
törölt tag
"A legtöbb megrendelő általában az alapján is választ fotóst, vagy mutat 3 mintát a netről, hogy mire van szüksége. Ha nem így csinál, akkor hülye."
Meg olyan is van, hogy szépen utómunkázott képeket látsz, csak nem azt kapod. A kártyát magamnak vittem, nem vagyok hivatásos fotós, éppen ezért szívesen utómunkáztam az asszony glamour képeivel. Amúgy velem nyilván oldottabb is, mint egy fotós csajjal és ez a képeken látszik is. Igaz, cserébe kevésbé türelmes és fegyelmezett.
-
tvamos
nagyúr
"Néha sablonosak"
Es a vevok is azt varjak, hogy sablonos kepeket kapjanak, es ne az oncelu artoskodast! Szoval a kereslet talalkozik a kinalattal ez esetben.
Megjegyzem, valamennyire en is azt vartam az ovodas karacsonyi fotozason, hogy sablonos legyen. Szerencsere csak egyszer kaptunk giccseset, akkor fellazadt a szulok fele. -
#31733248
törölt tag
Abban az égvilágon semmi rossz nincs, ha egy férfi a lehetőségeihez mérten támogatja a feleségét. Ha sokmilliót keres, miért is kéne a nőnek dolgoznia ahelyett, hogy a családra és az otthonra koncentrálna, akár úgy is, hogy mások végzik helyette a házimunkát? Legyen kipihent, feltöltődött, amikor a férfi hazaér, ha a keretek ezt engedik (ettől még nem lesz HP). Ezt véletlenül sem bélyegezném meg. Ugyanez vonatkozik a jó kocsira és egyebekre is. Ha luxusautóval jársz, miért várnád el a párodtól, hogy neki sokkal silányabb jusson? A magyar társadalom sokkal jobban járna, ha három évtizeddel a rendszerváltás után kigyógyulna végre a kádárizmusból és hozzászokna a jelentős anyagi különbségek meglétéhez.
-
#31733248
törölt tag
A rendszerváltás után még nagyobb esélye volt a jómódú vállalkozóknál a HP-kategóriának, de a közhiedelemmel ellentétben ma ez már a nullához konvergál. Értelmes társaságban egy HP határozottan ciki, másrészt a mamahotelben lakó, vagy a papabankot csapolgató metroszexuális kisfiúk tömege miatt a 30-as éveinek elején már a nála jóval idősebb férfiak felé fordul egy rakás értelmes és egyébként 10 pontos csaj. Rengeteg ilyen példát ismerek a saját ismerősi körömből. Az egyik barátom úgy jellemezte ezt a helyzetet, hogy az egyik egy garázs a Ferrarinak, a másik egy P+R parkoló: lehet, hogy alkalmanként használjuk, de gyorsan odébbállunk.
Lehet, hogy ez valami helyi folklór, de Budapesten egyetlen hasonlót sem ismerek, pedig elég nagy a merítés. És gondolom ti sem tudnátok a hasonlókból néhány fővárosi linket adni. A divatmárkát aláírom, de miért is ne lehetne szabadon próbálkoznia bárkinek? Ugyanez érvényes a kapcsolati tőkére is: építeni kell és kihasználni. Nyugaton is ezt teszik.
-
#31733248
törölt tag
Oké, csak ez nem a "rózsadombi" kategória. Ez a cimkézés ugyanolyan kisiklott gondolkodáshoz vezet, mint amikor a telexes hülyegyerek meglepődik, hogy a műkincspiaci árverésen nem csupa luxusmárkába öltözött nyálverőgépeket lát felbukkanni, hanem konszolidált, de anyagilag jól eleresztett, tisztességesen gyarapodó vállalkozókat. És mivel cikkekben és a fórumokban is folyamatosan az őket roncsoló képet erősítik, a társadalmi percepciók (személyes tapasztalatok híján) természetesen ennek megfelelően alakulnak.
-
Az embertelen mennyiséggel meg a dőlt a fotóval vitatkoznék, de maradjunk annyiban hogy én másképp láttam akkor ezt a korszakot. Emlékeim szerint kb 1982 vagy 83 óta fotózok saját géppel, személyes tapasztalataim alapján másképp éltem meg az emberek fotózási szokásait, mint hogy dőltek a képek embertelen mennyiségben, de elfogadom hogy te netes cikkek alapján másképp látod ezt az időszakot.
Persze nyilván a korabeli sajtó hurráoptimista hangvételét is helyén kell kezelni, meg azt is, hogy mihez képest érezhették akkor ugrásszerű növekedésnek a dolgot. Akkoriban az újévkor leadott kidolgozandó karácsonyi tekercsen még simán rajta voltak a márciusi képek is, és ha fotóztál filmre akkor tudod, hogy az amatőr és profi film közötti egyik különbség volt, hogy a profi film pl sokkal rövidebb ideig állt el hűtőn kívül, mert az amatőr felhasználásra szánt filmnél szempont volt hogy hónapok alatt fog elhasználódni. A maihoz képest a meglátásom szerint sokkal kevesebben és sokkal kevesebbet fotóztak, de ez egy olyan kérdés amiben szerintem nem fogunk egyetérteni. -
Én nem arról beszélek hogy nem voltak fényképezőgépek, hanem azt mondtam hogy a fotózás sokkal inkább rétegdolog volt. Ne keverjük össze a fotózást azzal, hogy a szomszédnak is volt szmenája, amibe azt sem tudta, hogy hogy kell beletenni a filmet, mert nem fotózott vele, nem használta a járulékos költségek miatt.
“szintén dőlt a hulladék”
Ezt sem így láttam. Akkoriban 24/36 kockába gyakran egy év belefért.
-
tvamos
nagyúr
En most ugy latom, hogy igen. Nem azert, mert orulok neki, vagy jol van ez igy, hanem ez a trend. Regen kellett az en melomhoz is diploma, ami persze onmagaban nem eleg, de egy minimum lenne. Meg az esz osztashoz kellett egy minimum tapasztalat, amugy helyre raktak az embert, most meg nem kell semmi.
(#32661) Jahno
Nekem is volt, pedig csorok voltunk elegge. Mondjuk filmre nem futotta, csak max. 1-2 tekercsre egy evben. Az is feher-fekete. Mi volt az? ORWO, ha jol emlekszem. -
ph_5.5
aktív tag
Mivel nem ismerjük egymás a való életben, nem szertnék személyeskedésbe átmenni- sőt... nagyon távol álljon tőlem. Nem tudom hány éves vagy és mit fotózol pontosan, de hogy az ingyen elvállalom és tanulok belőle az csak bizonyos szinten működik.
Mindegy hogy esküvő, termék, kutyás rendezvény vagy bármi más, ezek általában valakinek fontosak. És ha a sorozat nem lesz jó, lehe thogy ez volt az egyetlen esélye arra hogy pl ebből megéljen, elindítson valamit... (pl béna termékfotókkal a konkurecia viszi majd el a vevőket) Úgy elvállalni valamit hogy ingyen nincs felelősségem az nem jó megoldás. Semmi nincs ingyen. Sem az időd, sem az hogy kijutsz, sem az utómunkára fordított energia... (és nem csak az áramszámlára gondolok)
Gyakorlni nem éles helyzetben kell. Ha kutyát akar valaki fotózni akkor hívjon el egy ismsrőst kutyával és prbálja ki. De rendezvény nem kisérleti telep. És ha egy rendezvényt megoldsz 0 Ft-ért akkor ez lesz a szint ott. És ha te már pénzt szeretnél érte kérni akkor 10 helyből 9 azt mondja.. a múltkor 0 Ft volt, megint találok annyiért. És találnak- pont azért mert van aki még elhiszi hogy ingyen talál fotóst. Nem, ingyen talál fényképezőgép tulajdonost. Az a fotós aki pénzért dolgozik az ebből szeretne élni.
Az meg hogy vannak fiatalok akik 2 év alatt megtanultak bizonyos dolgot jól lefotózni az nem azt jelenti hogy csodát tettek, hanem azt hogy a mai netes világban bárki könnyen tanulhat - bármiről. Utóna meg ha jön egy picit változó szitu akkor van aki rutinból tud megoldást, a másik meg elbénázza azt az adott szituációt... És ez sem életkor függvénye.
Adott egy nagy cég. Felvesznek szalagmunkára bárkit. Fizetés egyforma... az első napért is jár a bérezés, akkor is ha épp még béna valaki. Ilyen a fotózás is. Ha szalagon melóznál nem mondanád a cégnek azt hogy az első pár alkalommal bemennék gyakorolni .. mert úgy gondolod hogy jó tanulási időszak. Ez szolgáltó ipar. Nem művészet- munka. Régen is az volt és most is. 20 éves fotós is tud milliókat keresni, ha valamiben nagyon jó. És 50 évesen is lehet valaki középszerű vagy rossz. De mindenre van igény. -
ph_5.5
aktív tag
A Belga - Bezzeg régen dala jutott eszembe. És nem.. régen is volta kóklerek ahogy most is. Ez sem életkor sem más alapján nem célszerű definiálni.
Az esküvő az meg jelenleg kb annyit jelen hogy ha szép a pár, van 50 1.4-es obi meg fx váz meg jó lr preset akkor az jó esküvi sorozat. (népitélet ala totalcar) És kész... Mutathatok olyan prosi sminkes fb oldalát hogy azt hittem 1 fotóstól oszt csak meg anyagot. Erre kiderült hogy nem- az mondjuk 10 anyag 10 fotóstol... 10 pont egyforma f*s barna színben... nyári esküvők. Ez megy. Meg a bárányfelhők.
Árak? Arról azért nem érdemes beszélni mert nem mindegy hogy valaki a MOL szintű cégeknek melózik vagy Békésmegyében egy kis faluban és ott vállal esküvőket. Más költségek, más életszínvonal.. és persze jogod van Bivayhertelendi fotósként is 100e Ft-os óradíjat kérni.. csak legyen aki kifizeti a környéken. -
Óóó, én a majdnem 40 éves, még rólam készült bakakori képekeimet digitalizálom éppen, és utómunkázon finoman PS-ben. Na, Fotós Feri bátyám is kereste ám a fókuszt mindenütt! Papíron sokszor semmi nem tűnik fel ebből, pedig segg életlen minden harmadik képe, vagy épp a szoba másik végében éles. Bezzeg az egykori szomszédasszony, aki a jó ég tudja, mivel dolgozott, lőtt olyan elkapott életképeket, hogy ma azt mondanák rá, hogy egyéni a látásmódja!
-
Én összességében a fotózást értettem, tehát a hobbistákat is, nem csak a munkaszerűen dolgozókat (szándékosan nem írok profit, annak egy ide nem illő minőségbeli áthallása miatt).
Rengetegen úgy csöppentek bele a fotózásba, hogy teljesen fogalmatlanok, csak megtetszett nekik, hogy van egy olyan usb-s kütyü, amit magukkal lehet vinni, és régen csak kevesek rétegkiváltsága volt a költségvonzat miatt, ami az analóg fotózás folyamatos költségeit jelentette a film és előhívás terén. -
freelanced
addikt
Köszönöm a választ, jogos felvetések
Először úgy érzem pontosítanom illene, mert így átgondolva, vélhetően termékfotónak hívni a képeket melyekre szükségem lenne nem pontos, kevésbé állja meg a helyét, a szó szoros értelmében talán, így számotokra is félrevezető lehet. Illetve nem mindig van szükségem steril fehér háttérre, bár nem lenne rossz egy olyan setup sem, tény, de szerintem a dolgok nagy része úgy is a környezetében lenne fotózva, ami van, hogy egy szoba, van, hogy a természet, szóval a képek jellege nem feltétlenül követeli meg mindig a fehér hátteret,sőt.
A képeket nem tervezem eladni, szóval nem egy felkérésre készülne, mondjuk egy weboldal, és annak termékei számára, hanem az adott tárgy ízlésesebb megörökítése a cél részben.
Közben, hogy válaszoljak a kérdésre:
Méretben általánosságban ritkán nagyobb 50x50x50-nél a tárgy, nagyjából olyan telefon méretig. (Persze manapság ott méretben nagy a szórás
). Mozgatható igen. Igazából fotózásban azt mondanám, hogy egy alap jártasságom van, de a hobbi, amatőr, kezdő szintet nem haladja meg. Igazából változó, hogy hágy termék, viszonylag kevés, tehát tegyük fel havi egy-kettő.
Ami talán fontos szempont lenne az a háttér elmosása, a szeparáció a környezettől, itt meg gondolom akkor valamilyen fix objektív jöhetne szóba, kis fókusztávolsággal, nem? Teszek be pár képet, talán azok alapján jobban át lehet adni, hogy nagyjából mi lenne az elképzelés:No most az utolsó már nem teljesen ideális az elmosás miatt az én szemléletemben, de úgy nagyjából visszaadják,hogy mi lenne az elképzelés.
A lényeg az, hogy ne ilyen képek legyenek (és írom ezt a képek bárminenű minősítése nélkül)
Tehát lényegében ez lenne amire szükségem van egyelőre, és ami még itt fő szempont, hogy minél költséghatékonyabb legyen a dolog, használt dolgok is szóba jöhetnek, akár régebbi objektívek stb. Mit javasolnátok ezek alapján ilyen célra?
ph_5.5
Köszönöm neked is az információt, egyetértek egyébként a leírtakkal.
Köszönöm
-
ph_5.5
aktív tag
Nem az a baj ha valaki ért valamihez és azzal foglalkozik- hanem azzal ha ezt ingyen oldja meg vagy úgy hogy a szakma többi részének hátrányt okoz vele.
Ezért nem kedvelem az "unatkozó Rózsadombi anyukákat" akikkel semmilyen módon nem leht versenyezni. Mrt megkapja a legjobb termékfotós melót mert a barátnő cége a nagy ékszerüzlet... és hiába nem ért hozzá, a meló az övé.
Ha pedig tisztességes árat kér, annyit mint más, akkor van igazi piaci helyzet.
A linkelt fotóval meg mi a baj- nem is értelek. A képen szereplő fotosok személyiségi jogait teljesen tiszteletben tartotta... gondolom ez volt a kép fő mondanivalója. Mert mást nem látok amire jó lenne -
ph_5.5
aktív tag
Ez régen egy szakma volt, ahol "tisztességes mesterek" oldották meg a feladatot. Ez mára megmondóemberek világa lett, legtöbbször csupán a technika adta lehetőségekből (lásd 0 dof, LR preset) születnek a "jó" képek.
A termékfotózás az a műfaj ahol elvben még mindig érteni kell valamit a dolgokhoz. Ez a raktár sarkában fotózunk dolog működik.. ha a gép kezelője tudja mit és miért kell csinálni.
De semmi rosszat nem kívánok a raktárosnak, csak egyszer nyisson be egy unatkozó gazdag anyuka a főnökhöz és mondja azt hogy ő annyira unatkozik... szeretne hobby raktáros lenni... és megcsinálná a feladatot ingyen.
Madj lehetnek hobby kőművesek, hobby szobafestők, hobby útépítők és máris jó sok szabadideje lesz annak aki ebből akart megélni. (ironia.. mielőtt bárki komolyan venné)
Szóval mondjuk 10 éve valaki azért tanult valaminek mert azzal akart foglalkozni.
Ha valamiben dolgozni akarunk, akkor megtanuljuk, gyakorlunk, majd ezzel foglalkozunk és ebből élünk. Volt egy nagy cég magyarországon, ahol a 15 éve ott dolgozó (iszonyat jó fotóst) kifocizta az informatikus... kapott céges gépet, pc volt, progit megvették... No ez a cég azóta kivonult mo-ról mert nem hozták többé az eladásokat a rossz reklámfotók miatt. (valós történet) -
tvamos
nagyúr
Azt imadtam a Nikon 1-ben, hogy tudta a 20 fps-t AF-fel, es szuper high-res rovid filmeket lehetett ossszehozni a kis gokartosrol. (A gyermekem.) Az M50 ilyet nem tud, hiaba a DPAF, stop-motion-t lehet max. osszehozni, de abba is beleteveszt... Amugy meg mar mindegy is.
-
tvamos
nagyúr
En szeretek sorozatot loni, jo lenne, ha raw-ban is tudnek ilyeneket csinalni, a mostani gepeimen inkabb csak jpeg-ben megy a buffer meret miatt. A Canonon ez egy kicsit mashogy rossz, mint a Nikonon. (A Samsung telomon meg egy 3. modon rossz.) De mind az SD-re mentes miatt szokott akadozni.
"Akadnak olyan fotós haverok, akik a földön fekvő egy darab kavicsot is rövid sorozatokkal fényképezik"
En is.Meg IC-ket, hogy van beforrasztva.
-
tvamos
nagyúr
Nagyon szep a madaras keped, nem tudom, hogy jon ide, szep madarakat lehetett fotozni 10 eve is. De most, meg most van, a RAM csip ugyan akkora, ha 10Mbit, ha 100Mbit. Nagyobb kene mindbe, legalabb 10x annyi, mint most.
A masik meg, hogy siman mehetne egy M.2 2230 a gepbe, nem hiszem, hogy nem ferne oda. (Oke, a Nikon 1-be a micro SD helyett persze nem.)
Szerintem ezeket a lehetosegeket direkt hagyjak ki, nem tudom, hogy miert. Kulso rogzitovel persze meg lehet oldani, de miert kell kulso rogzitozni egy hibrid videos vaznal? -
petir
senior tag
Köszönöm !
Próbáltam egy ACD See-t igaz régebbi verziót de nem tetszett neki.
Az IrfanView viszont percek alatt megcsinálta a csoportos konverziót.
Az normális, hogy a 25-30 MB-os képek átlag 800kbyte-2MB-ra zsugorodtak össze? A quality csúszkát 100%-ra tettem 80%-ról.
Úgy érzem elég nagy a veszteség...lehet ezen csiszolni valahogy vagy ebben a formában ebben ennyi van és ne akarjak többet . -
Tamás9x
őstag
A kérdés ugyan az, SD-HDD laptop nélkül, biztonságosan, legegyszerűbben.
Biztos nem fogok minden este ki tudja hol egy majdnem 1 millás gépet azért elővenni, hogy SD kártyát másoljak vele, főleg ha lesz bázis ahol biztonságban lerakhatom a drágább, és felesleges cuccokatOlyan helyeken akarom használni ahol max egy 28W-os napelemem lesz és a motor szivargyujtója.
Ez nem vallás, csak más szemszög mint amiben élsz, ezért érthetetlen
-
-
csodavas
tag
Nem hogy féltáskányi, hanem még egy kis szatyornyi sincs. Volt egy pár, de többet eladtam kihasználatlanság miatt. Most egy fix 50 van, amivel kihivás, de szinte mindent megoldok vele. Szigorúan hobbi szinten. Volt egy sigma 10-20 azt most kicsit sajnálom hogy nincs meg. Volt 55-250 most néha az is jó lenne. Az álmom már nagyon régóta egy 17-40L, meg egy 70-200, de ezekre egyáltalán nincs keret.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bestbuy játékok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Háztartási gépek
- Társasjáték topic
- Nintendo Switch 2
- Milyen videókártyát?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest