Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Jövő hónapban érkezik Apple eszközökre az Assassin's Creed: Mirage
gp Az előzetes információk szerint a játék első 90 perce ingyen elérhető lesz bárki számára, a teljes verzióért természetesen fizetni kell.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Neck
veterán
Sziasztok,
Fuji Finepix T350 típusú gépem picit lekoccant a földre. Tökéletesen működik, tudok vele fotózni, de 10-ből 2 esetben az optika nem jön elő, mivel a tövében lévő gyűrű elmozdul. Ha egyszerűen meg lehet javítani, megosztjátok velem a technikát?
Ha nem, akkor tudtok olyan szervízt, ahol meg tudják oldani a problémát, és nem kerül többe pár ezer forintnál?Ha valakit érdekel, tölthetek fel képeket róla.
Nagyon köszönöm a segítséget előre is.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz demmer123 #19539 üzenetére
Szia,
Szerintem kb egyforma a két gép. Én a Nikon L830-at vettem, a jobb minőségű, és elforgatható kijelzője, valamint a Full HD-s videó felvétele miatt - no meg kaptam hozzá egy frankó Nikon tatyót. A megapixel meg nem sokat számít, ha nem az a cél, hogy telerakd a memóriakártyát.
De majd jönnek mások, és megmondják a tutit (hogy ne vedd egyiket se, mert ezek mind rossz gépek )
Üdv:
Neck[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
3 csavar tartja, levettem, de nem méret az m42-vel.
Lemérem így is, meg lekapom a végét, és úgy is.
A tulaj Minoltára tippelt.Amúgy talált, süllyedt. Dörr 500mm f8, 67-es szűrő menettel.
20 euró volt, épnek tűnt, ráadásul minden szűrő 67-es itthon. Annyiért nem volt szívem otthagyni, itt kint egy kajarendelős este ára. Játszani jó lesz. Vázstabival hátha nem olyan szörnyű.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Igen, de a kettő átmérője azonos, csak a menet emelkedés más. De ez sehol nem stimmel az m42 átmérővel.
Ha leveszem a végéről a csatlakozót, az objektív tubus belülről menetes. Itt az átmérő 38mm.
A tubus külső átmérője, amiben a vágat van, 49mm.
A végén található csatlakozó belső átmérője a menetnél 41mm. De ott nem csatlakozik semmihez.
A külső rész, ahol a 3 "szárny" van, 47mm.
Egyébként ez a rész nagyon hasonlít a Sony e mounthoz, a kupak majdnem rámegy.Így néz ki, ha oda akarok tenni egy m42-nex adaptert:
Bajonett vége:Nem stimmel sehol, bele se tudnám kapatni, ha akarnám se.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Rapid136 #30407 üzenetére
Képek alapján ami kicsit is hasonlít:
Pentax (44mm)
Minolta AF (49.7 mm)
vagy amit te is írtál, Praktica PB (42mm)A Sony E-mount ugye 46.1mm, ez meg szinte pont ugyanakkora, csak máshol vannak a bajonett szárnyak. Jó, kb 1mm-el nagyobb.
A méret alapján egyik se.
Exakta lehet?
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Próbáltam azt is tegnap finoman a 135 f1.8-al, nem akart belekapni, de megpróbálom még egyszer.
Én annak örülnék a legjobban, ha lenne a végére egy m42 toldás ehelyett a mostani izé helyett, mert akkor menne a frankó adapteremmel.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Mr.Csizmás #30421 üzenetére
Majd ha elterjednek a hajlítható kijelzős mobilok, és a srác melletted a metrón kihajt egy A4-es kijelzőt a 3210-esből, majd átgondolod még ezt, és szégyellni fogod, hogy nem szerkesztetted meg rendesen azt a fotót!
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Teasüti #30495 üzenetére
Én olyat tudok, hogy valaki a Sony 24-70 f2.8 GéMester obi frontlencséjét véletlenül telibe ütötte egy ajtókilincs végével (ez a gombos). Semmi baja nem lett.
Inkább csinálok sok ezer fotót UV szűrő nélkül jobb minőségben.
Egyébként kisebb por, karc sem tesz semmit (ha véletlenül összejönne).
Ajánlom figyelmetekbe a Roger Cicala féle Petapixeles cikket, amikor légy volt az obiban...
F13-ig nem látszott...[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz DrojDtroll #30514 üzenetére
Milyen vázad van?
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz DrojDtroll #30517 üzenetére
Capture one express ingyenes, és szerintem jobb, mint az a kettő, amit írtál.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
-
Neck
veterán
válasz Speeedfire #30670 üzenetére
Egy jó filter pont kijön belőle. CPL vagy ND.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz w.miki #30997 üzenetére
iA --> Intelligent Auto
iA+ --> Superior Auto, ha jól értem, több képből csinál egyet. Lassabb, de elvileg jobb képminőség. Neked kell eldöntened, hogy "lesz-e ideje a gépnek" több képet csinálni és összegyúrni. Mozgó célpontokra (oszcilláló mozgást végző gyermekek) valószínű nem olyan jó.Minőség: Finom
Képméret: L
Fókusz módok: ITT találsz róluk egy kiváló oldalt. Nincs "egy egyetemesen legjobb" beállítás, különben azt az egyet tették volna a vázba. Neked kell beállítanod, hogy melyik tükrözi a leginkább a felhasználásodat.Arcfelismerés: Adott esetben segíthet arcra fókuszálni, én bekapcsolva hagynám, ha főleg a családot fotózod.
Sima bőr effektus: Én ezt inkább kikapcsolnám, ha a valóságot szeretnéd fotózniAF segédfény: BE, sötétebb környezetben segít fókuszt találni.
A Tiszta kép és Digit zoomot én inkább kikapcsolnám. Ha nagyon zoomolni akarsz, inkább sétálj közelebb. Ha nem megy, és mindenképp használnád, inkább a tiszta kép zoomot használd.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Lassú Víz #31005 üzenetére
Teljesen igazad van. De ha szólnak érte, úgyis kikapcsolja. Vagy ha őt magát zavarja, Alapvetően hasznos, én inkább bekapcsolva tartanám, mint ki. De, mint a legtöbb beállításnak, ennek is van értelme bekapcsolva is, és kikapcsolva is.
Jahno: Az AF segédfény kontrasztot ad. Nem csak sötétségben hasznos, hanem akkor is, amikor nincs elég kontraszt.
De ha már kevés fény: AF-S-el ráfókuszálsz a segédfény segítségével, aztán hosszú záridővel meglőheted, simán van értelme világítás nélkül is.Egyébként, javaslom, ha van véleményetek a témáról, akkor közvetlenül a kérdezőnek segítsetek
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz BoscoD55 #31037 üzenetére
Ez talán segít jobban aludni: Légy a teleobiban.
Ehhez képest a pár porszem az semmi.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Tenba solstice sling. Nekem éppen befért a két Tamron, 28-75 f2.8 a7III vázon, és 70-180 f2.8 kupakon. Meg egy godox vaku állítva a 70-180 mellett. Az elejébe meg 2 ND, 1 CPL, 1 power bank, 1 lens pen, kártyák, kábelek.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz vihartigris #31135 üzenetére
7L, a kisebbik :) az egyetlen hátránya, hogy ha a 70-180-al fotózok, nem tudom csak úgy eltenni, előbb vissza kell rakni a 28-75-öt a vázra.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz gergo5991 #31156 üzenetére
A témák nem rosszak, de néha picit fárasztó, és engem szubjektíve picit zavar a hangja. De maga a videó lényegi része frankó, el kell ismerni.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Erre jó az auto ISO min. Shutter speed a Sony vázakon, Aperture prio-n. ISO 100-on hagyja és húzza lefelé a záridőt, amíg tudja, de tudsz neki egy minimum záridőt adni (pl témafüggően, vagy akár gyutávfüggően reciprokként számoltat), ami alá már nem megy, hanem elkezdi az ISO-t húzni felfelé.
Ez kb abban nyilvánul meg pl portrézásnál, hogy csak a rekeszt állítgatom, a többiről a váz gondoskododik a fényméréstől függően - mégis jó.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Nixon18 #31244 üzenetére
Én is néztem ezt, de nekem túlságosan iskolatáskásnak tűnt, meg le kell venni, hogy hozzáférj a géphez. Nézd meg a Tenba táskákat, én végül olyat vettem, és nagyon tetszik .
Nekem a kisebbik Tenba Solstice Sling van, igaz csak féloldalas, de nagyon széles a párna a vállamon, nem nyomja el a vállam egyáltalán. α7III + 28-75 f2.8 + 70-180 f2.8 van benne, és még belefért egy Godox V860II vaku is. Jár hozzá az esőkabát gyárilag, és alapból picit vízlepergetős a szövet rajta.
De a Rucksack is jó.
Vagy a Fulton, itt egy videó róla.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz FerNandor #31261 üzenetére
Lazán kapcsolódik a fénymérés témához: újabban egyre több szenzor ISO-invariáns. A modern szenzorokkal szerelt Sony, Nikon vázak pl ilyenek.
Ha ilyen szenzorral épített vázzal RAW-ban fotózol, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindegy, helyesen exponálsz-e mondjuk ISO 800-on, vagy durván "bebukod" a képet ISO100-on, és utólag húzod fel az EV-t (ebben az esetben 3 FÉ-el). Az eredmény mindkét esetben gyakorlatilag ugyanaz. Ami a "bebukott" kép előnye lehet a "helyesen exponált" képhez képest, ha nagy a dinamikakülönbség a képen (pl sötét kertben egy állólámpa egy jó példa), akkor utólag döntheted el, a kép melyik részét húzod fel 3 FÉ-el, és melyiket nem (Pl valószínűleg a lámpát nem kell )
Ez csak az ISO invariáns vázakkal működik. Ha nem ilyennel fotózol, akkor nem ez a helyzet, utólag húzva az EV-t jellemzően rosszabb eredményt kapsz.
Jó eséllyel a Nikon D7200-ad ilyen, ki tudod próbálni
Ha valahol nem jól fogalmaztam, kérlek javítsatok ki, nem sértődök meg
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz szazbolha #31264 üzenetére
Így van, pontosan erre gondoltam.
Nem jó ötlet sötétben a záridő csökkentésével, magas ISO-n egy sötét képet létrehozni, amiben már nem, vagy csak alig marad "tartalék".Ez a technika akkor jó, ha nem vagy biztos benne, hogy mennyire érdemes csúcsfényre exponálni vagy átlagolni stb, ebben az esetben ha a megfelelő rekesz/záridő kiválasztása után ISO-ból "alá" exponálsz, akkor adott esetben az utómunkával egy alacsonyabb ISO képből szebb kép nyerhető, mint egy megfelelően világos (és emiatt esetleg csúcsfényekben kiégett), magasabb ISO-jú képből.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Itt arról beszéltünk, hogy ha valami ISO 3200-on elfogadhatóan néz ki low light-ban, de kiégne a pontszerű fényforrásod, akkor ehelyett fotózhatod ISO 100-on, és utólag csak a sötétet húzva pont jó lesz. Nem arról a szituról, ahol 10 másodperces expo kell, mert sötét van, mint éjszaka a kútba dobott csizma szárában
Lassú Víz:
Egy bizonyos szintig kb mindegy, a mostani modern szenzorokkal annyira kicsi a back-end noise, hogy 4, esetleg 5 EV-t nyugodtan lehet alálőni és visszahúzni, ha ez segít a kérdezőnek a csúcsfények kezelésében. Nyilván ha szétküldöd, akkor nem lesz jó.Amiről a cikk ír, főleg akkor kezd gond lenni, amikor a natív ISO intervallumon kívülre kerülsz, mert ott már a kamera is csak a natív legmagasabb ISO-ra húzza rá a plusz EV-t. Illetve, ha nagy a back-end zaj, amit utána digitálisan erősítesz -- ezek a gyakorlatban az ISO invariant szenzorok.
Én még az a6500-on próbálgattam, ott 4-5 EV difi pixelbuzulással is kimutathatatlan volt. A D7200 szerintem kb hasonló szint lehet. Az a7III-on még nem próbáltam, de meg lennék lepve, ha nem tudná az a6500 szintjét.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Nem vagyok biztos abban, hogy átjött, miről írtunk eddig.
Tegyük fel, esti szalonnasütős csoportkép, f4, 1/125, ISO 1600-al helyes expo-t kapsz, látszik a társaság etc, amit láttatni akarsz - de a 60W-os békebeli villanykörte, meg a tűz egy része kiég.
Egy ilyen szituban mit akarsz a záridőn állítani?Ha meglövöd f4, 1/125, ISO 100-al, és utólag csak az arcokon húzol 4 FÉ-et, a máglyán meg az izzón nem, az arcok kb ugyanannyira lesznek zajosak, mint az ISO 1600-al lőtt képen, de a tűz / lámpa jobb lesz. Szerintem. Nyilván ezekhez "iso invariant", vagy mint fentebb leírtuk, alacsony back-end zajjal rendelkező szenzor kell, egy belépő tejfölösbödön nem képes rá.
Szerencsére a D7200 igen."ISO 100-on nehezebben húzol fel sötétet, mint 400-800-x valamennyin" --> Ezt kifejtenéd bővebben? Én úgy tudom, hogy ha ISO 1600-on lőttél meg valamit, abban kevesebb tartalék marad, mintha ISO 100-on lőtted volna.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz szazbolha #31273 üzenetére
Elvileg.
Az általam említett példát kipróbáltam a gyakorlatban, és semmilyen különbség nem látszik. Hiszed, vagy sem, tényleg így van. Persze nem minden szenzorral működik, és nem is lehet a végtelenségig csinálni, de az általam fentebb leírt tartományban működik. Lehet nekem van túl jó vázam hozzá. De nem csak nekem, hanem rajtam kívül sok másik embernek is, nem véletlenül született millió és egy cikk illetve videó a témában.
Én csak a kérdezőnek szerettem volna segíteni, egy általam a gyakorlatban kipróbált technikával. De lovagoljatok nyugodtan az elméleten tovább, papíron biztos igazatok van, ISO 102400 esetében.
Én befejeztem az ezzel a témával kapcsolatos további ragozást, mert mindent leírtam, amit szerettem volna.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz szazbolha #31275 üzenetére
Értem, amit mondasz - de ezeknek a szenzoroknak a fizikai korlátja nem 4 fényértéknyi húzásnál van
Amint időm engedi, feltöltök egy fenti módon meglőtt ISO 100 (sötét), és ISO 1600 (helyes expo) RAW-ot, és nézegesd meg. Az alapján eldöntheted magad a dolgokat.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Szerintem a tükröt az akna mélyén, és mögötte a szenzort nehezebb takarítani, mint a MILC szenzort Lehet, hogy gyakrabban kell a MILC esetében, de egyszerűbb sokkal, a kisebb bázistáv miatt.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Én azért erre nem vennék mérget. Az A7II nem mai darab, ugyanakkor az MFT szenzor se mostani fejlesztés.
Itt egy összehasonlítás, szerintem elég messze van az Oly a Sony-tól.
@31325: Kiváncsi vagyok, hogy miután az Oly eladta az üzletágat, az új tulaj mennyire fogja nyomni a fejlesztéseket - vagy csak kiadja ami még a pipeline-ban volt, és ennyi volt.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Én addig izéltem, míg vettem egy a7III-at. Azóta nem foglalkozom a többivel, csak fotózok. Imádom
(Óriási overkill arra a hobbira, amire van, az f2.8 zoomokkal együtt, de hát mit csináljak, úriember pazarol )
3200-ig tökéletes, ISO6400 még nagyon jó, ISO12800 szódával "vészhelyzetre".
Alapesetben auto ISO 6400-ig engedve. Ha ettől grízesebb a szitu, akkor full manual.Eddig nem nagyon volt rá szükség.
Timer: Vagy csak nagyon allergiás vagy a zajra. A D750-ben elég jó szenzor van, szerintem jobb az a7II-nél. Vagy lehagytál egy 0-t, és D7500? De még az is jó ISO 1600-on.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Jaja. Jobb, mintha eldrogoznám
Most épp azt próbálom megbeszélni magammal, hogy mennyivel jobb lenne a Tamron 35-150 f2 - f2.8 a.k.a. "Tamronator " a hobbimra, mint a mostani két f2.8 zoom Valami mindig motoszkál
Timer: akkor a mobilos fotókba még véletlenül se nagyíts bele
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Létezik Tamron 35-150 Tükrös gépekre f2.8 - f4, most Sony-ra kijött f2-f2.8 verzióban. Azzal lehet
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
-
Neck
veterán
Igen, csak pl pixelsűrűség is van a világon. Az a D850 az 24 * 1.6 * 1.6 = 61MP-es FF szenzor pixelsűrűségével rendelkezik. Ha rácsavarsz egy régi obit, sokkal kevésbé "elnéző", mint egy 24MP full frame váz.
Ha már régi óccsó' obit teszünk fel.Sony-ra is lehet tenni azért sok mindent, nem ördögtől való a kitobi se rá (a Canon 18-55 kitobijától pl sztem jobb)
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Rapid136 #31439 üzenetére
10,66 (25/1.5^2)
Jahno: linkelj már egyet, elrettentő példának
Nekem ilyet tud a régi "nagypapa" (Porst 135mm f1.8 M42)
Mondjuk 135 f1.8-on manuálisan fókuszálni kézből elég kemény meló...
10-20 fotó után bedurrant a karom rendesen[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Az 5-10%-os "Black Friday" korszakát éljük. De legalább 1 hétig, néha egy hónapig is tart
Szerintem Magyarországon nem jött át, hogy mi értelme van ennek. Na mindegy.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz ph_5.5 #31613 üzenetére
MIndenre találni példát, és ellenpéldát is. Barátaink elhívtak egy idősebb, nagy nevű, szép portfólióval rendelkező stúdiófotóst esküvőt fotózni. Egy (Nikon Full Frame tükrös) vázzal jött, fontos pillanatokkor cserélgette az obikat, a színek úgy néznek ki, mintha mindenki leégett volna. Valamint, este 9 utáni tevékenységeket minden extra óráért extrán számlázott, és 10 órakor megtaláltam az egyik sarokban aludni. Emiatt nem lett kép a tortáról, a vonatozásról, stb.
Persze megvan a szakmája, a portfoliója, minden.
Én azt mondom, semmi összefüggés nincs az elvégzett... khm... hívjuk tanfolyamnak, a fotók minősége, és a fotós személyisége között. Teljesen mindegy, hogy van-e papírod vagy sem.
Vond-al értek egyet, nem garancia az semmire sem, így értelme sincs papírhoz kötni.És ez nem csak a fotós szakmával van így, de van még jópár ilyen (pl pizzaszakács, séf, hivatásos sofőr, stb).
Felőlem kössék papírhoz, de akkor legyen komoly, mérvadó az oktatás, és aki kijön onnan, tudja, értse, mit csinál.
De mindenre lehet példát, és ellenpéldát is találni, ahogy a bevezetőben említettem.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz ph_5.5 #31675 üzenetére
Érthető a gondod. Nekem azzal van problémám, hogy fotós körökben kb konszenzus van arról, hogy a fotós "képzés" (így, idézőjelekkel) nem üti meg a mércét, és semmi értelme.
Ha meg lenne emelve a színvonala, értelmes vizsga lenne a végén, és a gyakorlatban kiderülne, hogy az ott végzettek nyújtanak is valamit (a kettes is meg az ötös is), akkor lenne értelme papírhoz kötni.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz ph_5.5 #31683 üzenetére
És mit fotóznak? Tölgyfákat? Személyekről annak beleegyezése nélkül nem készülhet fotó úgy, hogy felismerhető rajta - akkor meg minek?
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz sisi22 #31871 üzenetére
A fényképezőgép minden esetben nyers fotót készít.
Ha azt választod, hogy JPG-be kéred a fotó elmentését, abban az esetben a fényképezőgép egy előre beállított utómunka folyamatot fog a képen automatikusan végigcsinálni. (Ezt hívják fotós berkekben az adott váz "jpg motorjának")
Nagyon sok fényképezőgép esetében (gyakorlatilag az alap kompaktokon kívül minden váz esetében) választhatod azt is, hogy te inkább az eredeti nyers fájlt szeretnéd a memóriába menteni. Ezután, a memóriából kimásolva a számítógépre, és ott egy RAW kidolgozó alkalmazással (lightroom, capture one, rawtherapee etc) megnyitva, te döntöd el, hogy a JPG fájl készítése során milyen lépések történjenek.
Ez nem fotó manipulálás, hanem a JPG fájl készítési folyamatának, lépéseinek helyes megválasztása, a fotó körülményeihez igazítva.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"