- MIUI / HyperOS topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Neck
veterán
válasz
ANDROID??? #36144 üzenetére
Nekem (karbon) Rollei van. Nagyon szeretem, picire össze lehet csukni, könnyű, hordozható. És akciós volt, nem drága, némelyik konkurrens márkához képest. A 7C2 meg a pici lencsék nagyon jól elvannak rajta.
A 35-150mm f2-f2.8 Tamron meg eldönti
-
Neck
veterán
De amúgy szerintem csak engem kényeztetett el a fotós szettem, elküldtem anyámnak, ő egyből azt nézi, hogy jaj de cuki baba, milyen jó fotó.
Kompromisszumos megoldásra jutottam, kiválasztok 6 fotót, az a legkisebb csomag €240-ért, a többit meg megcsinálom itthon a Sonyval
-
Neck
veterán
Ez 20 perc volt, nem 2 óra. Arra azért erős a 300 EUR - illetve önmagában nem, ha penge az eredmény, de azért ne egy APSC géppel, kitobival szarakodjunk, és digitális szemetet állítsunk elő... Sajnálom, hogy a pillanat meg elveszlik ugye.
#36102ph_5.5:
Mi vittük oda (az 1 napos) babát, nem volt kötelező. Volt beleegyező nyilatkozat, meg minden, full legálba fotózott. Amivel semmi baj nincs, csak azzal nem számoltam, hogy szar lesz, drágán. Ez meg nyilván csak utólag derül ki, amikor meglátod a képeket, és megmondják, mennyi az annyi. De nem a pénzt sajnálom a sztoriból, kifizettem már nagyobb szarságokra is több pénzt fotós hobbi alatt () , hanem az eredménnyel nem vagyok kibékülve.
-
Neck
veterán
Megszületett a második kisbabánk (Németo.-i kórház). Nem engedtek be fényképezőgépet egyáltalán. A "kórházi fotós" egy viharvert 700D-vel, 18-55-ös kitobival, vakuval csinált fotókat. Átküldte, megnéztem a vízjellel ellátott fotókat, egyáltalán nem vagyok elragadtatva az eredménytől, de nyilván ez az egyetlen "újszülött fotó", ami létezik a babáról. A nem vízjeles fotókért (~20 fotó, fele színes, fele ugyanaz FF) több százezer forintot kérnek. Nyilván kihasználja a "monopol helyzetét".
Ebben a szituban nagyon szemét dolog AI-val levenni a vízjelet, és nem adni egy vasat se?
Megrendelni akkor sem rendelném meg a fotókat, ha végül nem AI-zok. -
Neck
veterán
válasz
Gaben92 #35718 üzenetére
WB, Contrast, Brightness, Saturation, Highlight, Shadow, Clarity, Structure, Dehaze, ezeket a csúszkákat állítgattam, meg cropoltam egyet.
Nálam ez maximálisan fotó végeredményt csinál. Megyek beküldöm, ha meg kib... zárnak akkor legalább ma is tanultam valamit
Bocs a hezitálásért, életemben először jelentkezem ilyenre. Meg gondolom másnak is hasznos lehet.
-
Neck
veterán
Fotópályázat kiírásánál az alábbi szekció olvasható:
"Erre a fotópályázatra a pályázó által, digitális fényképezőgéppel/mobiltelefonnal készült, JPG, formátumú, minimum 1 MB-os - maximum 30MB-os, módosítás nélküli, saját készítésű fényképek küldhetők be, melyek jogai fölött szabadon rendelkezik.
Az elfogadható szerkesztés kizárólag a teljes kép egészére vonatkozó fényerőt, kontrasztot és fehéregyensúlyt érintő módosításokra terjed ki. HDR, szelektíven szerkesztett pályaműveket nem fogadunk el.A feltöltött képek exif adatai megvizsgálhatják, és a kiírásnak nem megfelelő pályaműveket a szervező(k) törölhetik.
HDR:
Szoftveresen létrehozott nagy dinamika tartományú kép, melyet jellemzően több fénykép egyesítésével hoznak létre.Szelektíven szerkesztett:
nem a kép egészére, hanem csak egyes részeire vonatkozó változtatás."Ezt nem igazán értem. Kérdések:
1.) Ha C1-ben nekiállok húzgálni a Highlight / Shadow csúszkát, akkor az kizáró ok?
2.) Croppolni lehet?
3.) Ha van egy szenzorkosz azt a Dust Removal toolal ki lehet szedni?
4.) Style-t lehet rányomni / színekhez lehet nyúlni?Vagy ez most egyik se?
Ti hogy értelmezitek?
-
Neck
veterán
FF vázon FF obit használok én is, de pl a múltkor egy kicsit már túl messze volt a téma a 35-150-nek. Egy kattintás volt áttenni APSC crop módba a vázat, és úgy fotózni. Persze utólag is lehet vágni belőle, de ha tudom, hogy mit és hogy akarok lőni, akkor miért ne? Plusz az AF rendszer is meghálálja ha szűkebb területen dolgozik ilyenkor.
Írhattam volna úgy is, hogy a 33MP-ből többet lehet vágni. Csak úgy gondoltam, szemléletesebb megmutatni, mennyi MP marad az APSC crop után.
-
Neck
veterán
válasz
ph_5.5 #33430 üzenetére
Nem egy liga az övével, a kettő egymással viszont igen. Én meg leírtam, ha már megkérdezte.
A második bekezdésben leírtakkal egyetértek, de ez ellen tenni nem sokat tudunk, maximum keseregni rajta. Illetve, aki teheti, minőségi szolgáltatást nyújtson, és üssön el produktumban a kóklerektől. A hobbi meg, hát, az olyan, amilyen.
A harmadik bekezdéshez meg, ha 1.5 APSC croppal fotózol, akkor az alábbi történik (bár azt momentán nem tudom, hogy Canon-ban lehet-e APSC cropot kapcsolni, Sony-n lehet.)
20MP (R6 mk1) ~> 8.88MP (a Canon-féle 1.6 crop faktorral 7.81 MP lenne)
24MP (a7III, R6 mk2) ~> 10.66MP (a Canon-féle 1.6 crop faktorral 9.375 MP)
33MP (a7IV) ~> 14.6 MPSzóval ahhoz, hogy APSC croppal is meglegyen a 12+ MP, kell a nagyobb felbontás.
Persze lehet az 1.5 crop nélkül élni, de jó tudni, hogy az APSC cropot 1.5-ös TC-ként használva is marad elég részlet a képen. Sony-n egy gyorsgomb váltani a két nézet között.Illetve, tizenx éve még full HD megjelenítő volt a standard, oda persze, hogy bőven elég volt a 12MP is, de a technika fejlődése nem áll meg, a mostani 4k kijelzőkön a régebbi kompaktos meg telefonos fotóim (amiknek anno nagyon örültem, és úgy voltam vele, minek ennél több) igencsak f0s módon néznek ki. Szóval nem árt, ha van azért benne tartalék, én ugyanis nem csak a mának, hanem a holnapnak is fotózok.
-
Neck
veterán
válasz
#04331520 #33394 üzenetére
Én A7IV + 35-150-el tolom, és nagyon meg vagyok elégedve.
AF-ben nagy előrelépés, baromi jó, hogy még 1.5 crop után is marad elég MP ha "rövid" lenne a 150-es vég, tök jó cucc, tényleg. Szerintem AF-ben kb egyforma lehet az R6 II-vel, obi park tekintetében, és MP-ben viszont a Sony nyer.
Igaz, nem vagyok esküvő fotós, csak a családi rendezvényeinket szoktam fotózni, ami ehhez mérhető. -
Neck
veterán
válasz
szilibácsi #33308 üzenetére
Drágább az elem, mint amennyit a fényképezőgép ér, szvsz.
-
Neck
veterán
A Sony saját cuccai most is elég drágák, elég az obikat vagy a memkarikat megnézni. Viszont mindig nyitva hagyják az utat a 3rd party gyártók felé, legalábbis eddig így volt.
Ha engem kérdezel, a Nikontól, de főleg a Canontól hamarabb várható, hogy keresztbe tesznek a 3rd party gyártóknak, és veheted a gyári címkéset méregdrágán.
-
Neck
veterán
Ha az AF és az obipark volt a döntő, én inkább Sony-t vettem volna Nikon helyett (persze amúgy is elfogult vagyok). Ezt a menürendszeres dolgot sose értettem - a vázamban (még α7III) egyszer beállítottam, hogy melyik gomb mit csináljon, onnantól szinte sose megyek a menürendszerbe a kártya formázás menüpontot kivéve. De az új Sony vázakban már megújult menü van, szóval ez kis kipipálva.
Nekem hatalmas mázlival sikerült kifogni egy α7IV-et 2050 euróért, ez mindent tud, még moziba is visz, már az új menüvel, így én boldog vagyok vele
Persze ezt ki kell fogni, a magyar piacon 1 milla felett van ez a váz...
-
Neck
veterán
válasz
Speeedfire #32599 üzenetére
Annak a markolatában nincs ergonómikus süllyesztés. Pana GX-ben sincs. Nagyon rossz a felvétel, de talán Sony a6xxx lehet, viszont ilyen obit, ami rajta van, még nem láttam.
Illetve, még a Sony a6xxx is nagy, ahhoz képest, hogy a fickó a két ujjával tartja az egész szettet. Vagy nagy kosaras keze van a fickónak. -
Neck
veterán
A Nikonokban általában Sony szenzor van, Nikon finomhangolással. Legalábbis az újabb vázakban ez a helyzet. Szóval amit az a7III-ból visszahúzol, kb ugyanazt a Nikonból is.
"Like its predecessor, the Nikon Z6 II has one of the highest performing sensors with a 24 MP pixel count in our database, ranking alongside the likes of the Panasonic Lumix DC-S1, Leica SL2-S, Sony A7C and Sony A7 III mirrorless models".
-
Neck
veterán
válasz
sisi22 #31871 üzenetére
A fényképezőgép minden esetben nyers fotót készít.
Ha azt választod, hogy JPG-be kéred a fotó elmentését, abban az esetben a fényképezőgép egy előre beállított utómunka folyamatot fog a képen automatikusan végigcsinálni. (Ezt hívják fotós berkekben az adott váz "jpg motorjának")
Nagyon sok fényképezőgép esetében (gyakorlatilag az alap kompaktokon kívül minden váz esetében) választhatod azt is, hogy te inkább az eredeti nyers fájlt szeretnéd a memóriába menteni. Ezután, a memóriából kimásolva a számítógépre, és ott egy RAW kidolgozó alkalmazással (lightroom, capture one, rawtherapee etc) megnyitva, te döntöd el, hogy a JPG fájl készítése során milyen lépések történjenek.
Ez nem fotó manipulálás, hanem a JPG fájl készítési folyamatának, lépéseinek helyes megválasztása, a fotó körülményeihez igazítva.
-
Neck
veterán
válasz
ph_5.5 #31675 üzenetére
Érthető a gondod. Nekem azzal van problémám, hogy fotós körökben kb konszenzus van arról, hogy a fotós "képzés" (így, idézőjelekkel) nem üti meg a mércét, és semmi értelme.
Ha meg lenne emelve a színvonala, értelmes vizsga lenne a végén, és a gyakorlatban kiderülne, hogy az ott végzettek nyújtanak is valamit (a kettes is meg az ötös is), akkor lenne értelme papírhoz kötni.
-
Neck
veterán
válasz
ph_5.5 #31613 üzenetére
MIndenre találni példát, és ellenpéldát is. Barátaink elhívtak egy idősebb, nagy nevű, szép portfólióval rendelkező stúdiófotóst esküvőt fotózni. Egy (Nikon Full Frame tükrös) vázzal jött, fontos pillanatokkor cserélgette az obikat, a színek úgy néznek ki, mintha mindenki leégett volna. Valamint, este 9 utáni tevékenységeket minden extra óráért extrán számlázott, és 10 órakor megtaláltam az egyik sarokban aludni. Emiatt nem lett kép a tortáról, a vonatozásról, stb.
Persze megvan a szakmája, a portfoliója, minden.
Én azt mondom, semmi összefüggés nincs az elvégzett... khm... hívjuk tanfolyamnak, a fotók minősége, és a fotós személyisége között. Teljesen mindegy, hogy van-e papírod vagy sem.
Vond-al értek egyet, nem garancia az semmire sem, így értelme sincs papírhoz kötni.És ez nem csak a fotós szakmával van így, de van még jópár ilyen (pl pizzaszakács, séf, hivatásos sofőr, stb).
Felőlem kössék papírhoz, de akkor legyen komoly, mérvadó az oktatás, és aki kijön onnan, tudja, értse, mit csinál.
De mindenre lehet példát, és ellenpéldát is találni, ahogy a bevezetőben említettem.
-
Neck
veterán
Igen, csak pl pixelsűrűség is van a világon. Az a D850 az 24 * 1.6 * 1.6 = 61MP-es FF szenzor pixelsűrűségével rendelkezik. Ha rácsavarsz egy régi obit, sokkal kevésbé "elnéző", mint egy 24MP full frame váz.
Ha már régi óccsó' obit teszünk fel.Sony-ra is lehet tenni azért sok mindent, nem ördögtől való a kitobi se rá (a Canon 18-55 kitobijától pl sztem jobb)
-
Neck
veterán
Jaja. Jobb, mintha eldrogoznám
Most épp azt próbálom megbeszélni magammal, hogy mennyivel jobb lenne a Tamron 35-150 f2 - f2.8 a.k.a. "Tamronator
" a hobbimra, mint a mostani két f2.8 zoom
Valami mindig motoszkál
Timer: akkor a mobilos fotókba még véletlenül se nagyíts bele
-
Neck
veterán
Én addig izéltem, míg vettem egy a7III-at. Azóta nem foglalkozom a többivel, csak fotózok. Imádom
(Óriási overkill arra a hobbira, amire van, az f2.8 zoomokkal együtt, de hát mit csináljak, úriember pazarol
)
3200-ig tökéletes, ISO6400 még nagyon jó, ISO12800 szódával "vészhelyzetre".
Alapesetben auto ISO 6400-ig engedve. Ha ettől grízesebb a szitu, akkor full manual.Eddig nem nagyon volt rá szükség.
Timer: Vagy csak nagyon allergiás vagy a zajra. A D750-ben elég jó szenzor van, szerintem jobb az a7II-nél. Vagy lehagytál egy 0-t, és D7500? De még az is jó ISO 1600-on.
-
Neck
veterán
Én azért erre nem vennék mérget. Az A7II nem mai darab, ugyanakkor az MFT szenzor se mostani fejlesztés.
Itt egy összehasonlítás, szerintem elég messze van az Oly a Sony-tól.
@31325: Kiváncsi vagyok, hogy miután az Oly eladta az üzletágat, az új tulaj mennyire fogja nyomni a fejlesztéseket - vagy csak kiadja ami még a pipeline-ban volt, és ennyi volt.
-
Neck
veterán
-
Neck
veterán
válasz
szazbolha #31273 üzenetére
Elvileg.
Az általam említett példát kipróbáltam a gyakorlatban, és semmilyen különbség nem látszik. Hiszed, vagy sem, tényleg így van. Persze nem minden szenzorral működik, és nem is lehet a végtelenségig csinálni, de az általam fentebb leírt tartományban működik. Lehet nekem van túl jó vázam hozzá. De nem csak nekem, hanem rajtam kívül sok másik embernek is, nem véletlenül született millió és egy cikk illetve videó a témában.
Én csak a kérdezőnek szerettem volna segíteni, egy általam a gyakorlatban kipróbált technikával. De lovagoljatok nyugodtan az elméleten tovább, papíron biztos igazatok van, ISO 102400 esetében.
Én befejeztem az ezzel a témával kapcsolatos további ragozást, mert mindent leírtam, amit szerettem volna.
-
Neck
veterán
Nem vagyok biztos abban, hogy átjött, miről írtunk eddig.
Tegyük fel, esti szalonnasütős csoportkép, f4, 1/125, ISO 1600-al helyes expo-t kapsz, látszik a társaság etc, amit láttatni akarsz - de a 60W-os békebeli villanykörte, meg a tűz egy része kiég.
Egy ilyen szituban mit akarsz a záridőn állítani?Ha meglövöd f4, 1/125, ISO 100-al, és utólag csak az arcokon húzol 4 FÉ-et, a máglyán meg az izzón nem, az arcok kb ugyanannyira lesznek zajosak, mint az ISO 1600-al lőtt képen, de a tűz / lámpa jobb lesz. Szerintem. Nyilván ezekhez "iso invariant", vagy mint fentebb leírtuk, alacsony back-end zajjal rendelkező szenzor kell, egy belépő tejfölösbödön nem képes rá.
Szerencsére a D7200 igen."ISO 100-on nehezebben húzol fel sötétet, mint 400-800-x valamennyin" --> Ezt kifejtenéd bővebben? Én úgy tudom, hogy ha ISO 1600-on lőttél meg valamit, abban kevesebb tartalék marad, mintha ISO 100-on lőtted volna.
-
Neck
veterán
Itt arról beszéltünk, hogy ha valami ISO 3200-on elfogadhatóan néz ki low light-ban, de kiégne a pontszerű fényforrásod, akkor ehelyett fotózhatod ISO 100-on, és utólag csak a sötétet húzva pont jó lesz. Nem arról a szituról, ahol 10 másodperces expo kell, mert sötét van, mint éjszaka a kútba dobott csizma szárában
Lassú Víz:
Egy bizonyos szintig kb mindegy, a mostani modern szenzorokkal annyira kicsi a back-end noise, hogy 4, esetleg 5 EV-t nyugodtan lehet alálőni és visszahúzni, ha ez segít a kérdezőnek a csúcsfények kezelésében. Nyilván ha szétküldöd, akkor nem lesz jó.Amiről a cikk ír, főleg akkor kezd gond lenni, amikor a natív ISO intervallumon kívülre kerülsz, mert ott már a kamera is csak a natív legmagasabb ISO-ra húzza rá a plusz EV-t. Illetve, ha nagy a back-end zaj, amit utána digitálisan erősítesz -- ezek a gyakorlatban az ISO invariant szenzorok.
Én még az a6500-on próbálgattam, ott 4-5 EV difi pixelbuzulással is kimutathatatlan volt. A D7200 szerintem kb hasonló szint lehet. Az a7III-on még nem próbáltam, de meg lennék lepve, ha nem tudná az a6500 szintjét.
-
Neck
veterán
válasz
szazbolha #31264 üzenetére
Így van, pontosan erre gondoltam.
Nem jó ötlet sötétben a záridő csökkentésével, magas ISO-n egy sötét képet létrehozni, amiben már nem, vagy csak alig marad "tartalék".Ez a technika akkor jó, ha nem vagy biztos benne, hogy mennyire érdemes csúcsfényre exponálni vagy átlagolni stb, ebben az esetben ha a megfelelő rekesz/záridő kiválasztása után ISO-ból "alá" exponálsz, akkor adott esetben az utómunkával egy alacsonyabb ISO képből szebb kép nyerhető, mint egy megfelelően világos (és emiatt esetleg csúcsfényekben kiégett), magasabb ISO-jú képből.
-
Neck
veterán
válasz
FerNandor #31261 üzenetére
Lazán kapcsolódik a fénymérés témához: újabban egyre több szenzor ISO-invariáns. A modern szenzorokkal szerelt Sony, Nikon vázak pl ilyenek.
Ha ilyen szenzorral épített vázzal RAW-ban fotózol, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindegy, helyesen exponálsz-e mondjuk ISO 800-on, vagy durván "bebukod" a képet ISO100-on, és utólag húzod fel az EV-t (ebben az esetben 3 FÉ-el). Az eredmény mindkét esetben gyakorlatilag ugyanaz. Ami a "bebukott" kép előnye lehet a "helyesen exponált" képhez képest, ha nagy a dinamikakülönbség a képen (pl sötét kertben egy állólámpa egy jó példa), akkor utólag döntheted el, a kép melyik részét húzod fel 3 FÉ-el, és melyiket nem (Pl valószínűleg a lámpát nem kell
)
Ez csak az ISO invariáns vázakkal működik. Ha nem ilyennel fotózol, akkor nem ez a helyzet, utólag húzva az EV-t jellemzően rosszabb eredményt kapsz.
Jó eséllyel a Nikon D7200-ad ilyen, ki tudod próbálni
Ha valahol nem jól fogalmaztam, kérlek javítsatok ki, nem sértődök meg
-
Neck
veterán
válasz
Nixon18 #31244 üzenetére
Én is néztem ezt, de nekem túlságosan iskolatáskásnak tűnt, meg le kell venni, hogy hozzáférj a géphez. Nézd meg a Tenba táskákat, én végül olyat vettem, és nagyon tetszik
.
Nekem a kisebbik Tenba Solstice Sling van, igaz csak féloldalas, de nagyon széles a párna a vállamon, nem nyomja el a vállam egyáltalán. α7III + 28-75 f2.8 + 70-180 f2.8 van benne, és még belefért egy Godox V860II vaku is. Jár hozzá az esőkabát gyárilag, és alapból picit vízlepergetős a szövet rajta.
De a Rucksack is jó.
Vagy a Fulton, itt egy videó róla.
-
Neck
veterán
Erre jó az auto ISO min. Shutter speed a Sony vázakon, Aperture prio-n. ISO 100-on hagyja és húzza lefelé a záridőt, amíg tudja, de tudsz neki egy minimum záridőt adni (pl témafüggően, vagy akár gyutávfüggően reciprokként számoltat), ami alá már nem megy, hanem elkezdi az ISO-t húzni felfelé.
Ez kb abban nyilvánul meg pl portrézásnál, hogy csak a rekeszt állítgatom, a többiről a váz gondoskododik a fényméréstől függően - mégis jó.
-
Neck
veterán
válasz
vihartigris #31135 üzenetére
7L, a kisebbik :) az egyetlen hátránya, hogy ha a 70-180-al fotózok, nem tudom csak úgy eltenni, előbb vissza kell rakni a 28-75-öt a vázra.
-
Neck
veterán
válasz
BoscoD55 #31037 üzenetére
Ez talán segít jobban aludni: Légy a teleobiban.
Ehhez képest a pár porszem az semmi.
-
Neck
veterán
válasz
Lassú Víz #31005 üzenetére
Teljesen igazad van. De ha szólnak érte, úgyis kikapcsolja. Vagy ha őt magát zavarja, Alapvetően hasznos, én inkább bekapcsolva tartanám, mint ki. De, mint a legtöbb beállításnak, ennek is van értelme bekapcsolva is, és kikapcsolva is.
Jahno: Az AF segédfény kontrasztot ad. Nem csak sötétségben hasznos, hanem akkor is, amikor nincs elég kontraszt.
De ha már kevés fény: AF-S-el ráfókuszálsz a segédfény segítségével, aztán hosszú záridővel meglőheted, simán van értelme világítás nélkül is.Egyébként, javaslom, ha van véleményetek a témáról, akkor közvetlenül a kérdezőnek segítsetek
-
Neck
veterán
válasz
w.miki #30997 üzenetére
iA --> Intelligent Auto
iA+ --> Superior Auto, ha jól értem, több képből csinál egyet. Lassabb, de elvileg jobb képminőség. Neked kell eldöntened, hogy "lesz-e ideje a gépnek" több képet csinálni és összegyúrni. Mozgó célpontokra (oszcilláló mozgást végző gyermekek) valószínű nem olyan jó.Minőség: Finom
Képméret: L
Fókusz módok: ITT találsz róluk egy kiváló oldalt. Nincs "egy egyetemesen legjobb" beállítás, különben azt az egyet tették volna a vázba. Neked kell beállítanod, hogy melyik tükrözi a leginkább a felhasználásodat.Arcfelismerés: Adott esetben segíthet arcra fókuszálni, én bekapcsolva hagynám, ha főleg a családot fotózod.
Sima bőr effektus: Én ezt inkább kikapcsolnám, ha a valóságot szeretnéd fotózniAF segédfény: BE, sötétebb környezetben segít fókuszt találni.
A Tiszta kép és Digit zoomot én inkább kikapcsolnám. Ha nagyon zoomolni akarsz, inkább sétálj közelebb. Ha nem megy, és mindenképp használnád, inkább a tiszta kép zoomot használd. -
Neck
veterán
válasz
Speeedfire #30670 üzenetére
Egy jó filter pont kijön belőle. CPL vagy ND.
-
Neck
veterán
válasz
DrojDtroll #30517 üzenetére
Capture one express ingyenes, és szerintem jobb, mint az a kettő, amit írtál.
-
Neck
veterán
válasz
DrojDtroll #30514 üzenetére
Milyen vázad van?
-
Neck
veterán
válasz
Teasüti #30495 üzenetére
Én olyat tudok, hogy valaki a Sony 24-70 f2.8 GéMester obi frontlencséjét véletlenül telibe ütötte egy ajtókilincs végével (ez a gombos). Semmi baja nem lett.
Inkább csinálok sok ezer fotót UV szűrő nélkül jobb minőségben.
Egyébként kisebb por, karc sem tesz semmit (ha véletlenül összejönne).
Ajánlom figyelmetekbe a Roger Cicala féle Petapixeles cikket, amikor légy volt az obiban...
F13-ig nem látszott... -
Neck
veterán
válasz
Mr.Csizmás #30421 üzenetére
Majd ha elterjednek a hajlítható kijelzős mobilok, és a srác melletted a metrón kihajt egy A4-es kijelzőt a 3210-esből, majd átgondolod még ezt, és szégyellni fogod, hogy nem szerkesztetted meg rendesen azt a fotót!
-
Neck
veterán
válasz
Rapid136 #30407 üzenetére
Képek alapján ami kicsit is hasonlít:
Pentax (44mm)
Minolta AF (49.7 mm)
vagy amit te is írtál, Praktica PB (42mm)A Sony E-mount ugye 46.1mm, ez meg szinte pont ugyanakkora, csak máshol vannak a bajonett szárnyak. Jó, kb 1mm-el nagyobb.
A méret alapján egyik se.
Exakta lehet?
-
Neck
veterán
Igen, de a kettő átmérője azonos, csak a menet emelkedés más. De ez sehol nem stimmel az m42 átmérővel.
Ha leveszem a végéről a csatlakozót, az objektív tubus belülről menetes. Itt az átmérő 38mm.
A tubus külső átmérője, amiben a vágat van, 49mm.
A végén található csatlakozó belső átmérője a menetnél 41mm. De ott nem csatlakozik semmihez.
A külső rész, ahol a 3 "szárny" van, 47mm.
Egyébként ez a rész nagyon hasonlít a Sony e mounthoz, a kupak majdnem rámegy.Így néz ki, ha oda akarok tenni egy m42-nex adaptert:
Bajonett vége:Nem stimmel sehol, bele se tudnám kapatni, ha akarnám se.
-
Neck
veterán
3 csavar tartja, levettem, de nem méret az m42-vel.
Lemérem így is, meg lekapom a végét, és úgy is.
A tulaj Minoltára tippelt.Amúgy talált, süllyedt. Dörr 500mm f8, 67-es szűrő menettel.
20 euró volt, épnek tűnt, ráadásul minden szűrő 67-es itthon. Annyiért nem volt szívem otthagyni, itt kint egy kajarendelős este ára. Játszani jó lesz. Vázstabival hátha nem olyan szörnyű. -
Neck
veterán
válasz
demmer123 #19539 üzenetére
Szia,
Szerintem kb egyforma a két gép. Én a Nikon L830-at vettem, a jobb minőségű, és elforgatható kijelzője, valamint a Full HD-s videó felvétele miatt - no meg kaptam hozzá egy frankó Nikon tatyót. A megapixel meg nem sokat számít, ha nem az a cél, hogy telerakd a memóriakártyát.
De majd jönnek mások, és megmondják a tutit (hogy ne vedd egyiket se, mert ezek mind rossz gépek
)
Üdv:
Neck -
Neck
veterán
Sziasztok,
Fuji Finepix T350 típusú gépem picit lekoccant a földre. Tökéletesen működik, tudok vele fotózni, de 10-ből 2 esetben az optika nem jön elő, mivel a tövében lévő gyűrű elmozdul. Ha egyszerűen meg lehet javítani, megosztjátok velem a technikát?
Ha nem, akkor tudtok olyan szervízt, ahol meg tudják oldani a problémát, és nem kerül többe pár ezer forintnál?Ha valakit érdekel, tölthetek fel képeket róla.
Nagyon köszönöm a segítséget előre is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új! Canon CF-R20EP hűtőventilátoros markolat (R5, R6, R5 II, R6 II)
- Hibás Sony A6000 (sn: 6323299) alkatrésznek - kérlek olvass leírást alaposan
- Canon EF-EOS R adapter Drop-In Variable ND szűrővel -Újszerű-
- Canon EF 70-200mm f/2.8 L Is III USM -Megkímélt-
- Canon Extender RF 2x telekonverter RF objektívekhez - Újszerű -
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Medion Erazer Beast X40-hez vízhűtés (MD 60961) (ELKELT)
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest