- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
kolosanyi #135401 üzenetére
hali,
ahány hozzászólásod olvastam annyi féle igény, kinyilatkoztatás került elő. Nem igazán térek napirendre felettük.
Most őszintén, mi az igény?
Az útvonalad adott, részben ez a felelőse a megnövekedett fogyasztásnak, ha emiatt akarnád cserélni a Corollát. Ilyesmi fogyik vannak másoknak is spritmonitoron: [link]Ha kisebb fogyi kellene ennél, én valami superminit keresnék amibe beleférek és nem tartanám szempontnak, hogy autópályán milyen, itt-ott előzésnél milyen és főként, hogy mennyire komfortos.
Minél kisebb önsúly, minél kisebb motor, ÉS annál több tojás a jobbláb alá.VW Lupo az SDi motorral világból kimegy és alig eszik. Kérdés, hogy beleférsz-e és leadnád-e a Corolla kényelmét, biztonságát
Az a leírt E39 fogyi nemtom milyen használati körülmények között jött így ki városban, elég jutányosnak tűnik nekem
-
gzbotii
nagyúr
válasz
kolosanyi #135415 üzenetére
Számolj azzal is, hogy használtautó vétel mindig lutri.
Kifogsz egy olyan példányt, pár fodrabot ki kell cserélni rajta első felében, neadj' isten meg tréler is kell... Akkor a legkevesebb bajod a fogyasztás lesz.
Én azt mondom, ha nem mész évi 20 000+ km akkor a fogyasztás legyen a legkisebb bajod, ha mechanikai problémái nincsenek.Esetleg akkor érne meg váltani, ha tudsz pótolni rá es venni újabbat, nagyobbat, gyorsabbat esetleg kényelmesebbet.
Szerintem. -
footy
addikt
-
-v-
addikt
válasz
kolosanyi #135415 üzenetére
ne turkálj a zsebemben
Bocs de akkor minek írod le a viszonyaidat? Egyáltalán nem érdekel senkit mennyit keresel és hány éve dolgozol
azt kérdezd meg amit szeretnél. Ha meg leírsz mást is mellé körítésnek, nem kell kiakadni, ha arra is válaszolnak, ez egy fórum
De ha már ennyire kiakaszt én is ráteszek egy lapáttal
magyar viszonylatban nem fizetnek alul
Akkor nem kell b*ziskodni itt ilyen fűnyírókkal, hanem venni kell egy sor6-os bimmert
-
F-ECT$
titán
válasz
kolosanyi #135415 üzenetére
Nem turkálok jobban a zsebedben, mint amennyit elárulsz magadról. Azt írod, hogy "Pályakezdő fiatalként", illetve "magyar viszonylatban nem fizetnek alul", erre betippeltem 200k havi fizut, gondolom nagyot nem tévedek. Emellett többször ki is térsz a pénzügyi részre, hiszen a fő kérésed is ez: "Racionalizálni szeretném a közlekedésre fordított kiadásaimat.".
Ezt írod: "300 ezer forintnál is többet eltankolok" - ez havi 25-30e körül lehet, azaz kb 80 liter benzin, tehát a 9-12 literes fogyasztással mehetsz kb 800 km-t havonta. Ennek egy része a napi szaladgálás, erre kérdeztem rá, hogy napi hány 2-3 km-es szakasz van, merthogy 2-3 km-t gyalog 20, bicajjal 5 perc alatt meg lehet tenni. Ok, nem olyan menő, mint kocsival, hidegben / melegben / esőben meg még kényelmetlen is, de ha ilyen rövid távra használod az autót, akkor kérdés, hogy megéri-e tartani. (Ha hétvégente többször mész nagyobb távokat, főleg ha nem megoldható a tömegközlekedés, akkor megérheti az autó, de akkor sem kell minden nap használni, ha sokallod a tankolás költségét.)
Figyelembe véve, hogy "1,2 millióért vettük a Corollát" és gondolom a tankoláson és a kötelező szervizen kívül nem költesz az autóra, és ez még így is sok, eléggé egyértelmű, hogy autózni neked nem racionális. Persze mondhatod azt, hogy "én autózni akarok", csak akkor fogadd el, hogy neked ez a luxuskiadásod, és más dolgok elöl viszi el a pénzt.
Nem véletlen javasolták többen is a bicajt, de ha az itteni ellenjavallatok ellenére is ragaszkodsz az autócseréhez, és van tapasztalat is az ismerettségi körben ("Multijet Puntora. Több kollégámnak is van"), akkor kérdezd meg őket, hogy mennyibe kerül nekik az autó fenntartása, de ne csak a tankolásra kérdezz rá. Illetve kérd el próbaútra is az autót, ha odaadják.
-
outsiders
aktív tag
válasz
kolosanyi #135415 üzenetére
Szia,
Valami nem kóser ott a fogyasztásoddal szerintem, ugyanilyen 2003-as 1.4 Corollám van, szentendrei úton közlekedek vele általában Kaszásdűlő-Szentendre vonalon és a városon belül szintén szaladgálok. Itt is megáll 8 lityi alatt, pedig van dugóban állás ugyancsak, bár én csak 90 kiló vagyok
Nem egy nagy érzelmeket kiváltó autó azt elsimerem, de megbízható és szerintem teljesen jól fogyaszt, Szolnok-BP vonalon például országút+pálya kombóval 6.2 körül lehet hozni a fogyasztást (105 országút, 135 pályán óra szerint). -
válasz
kolosanyi #135407 üzenetére
+1 a biciklire.
Úgy rémlik Kaposváron laksz, az elég sík terep.
Én "hegyvidéken" járok biciklivel munkába - hazafelé lever a víz, nem vagyok pályakezdő, normális autóm van. Csak akkor megyek autóval, ha öltönyös programom van / nagyon esik az eső / nagyon meleg van / végképp lusta vagyok, mint pl. ma.
A Corollához képest egy Punto az élet szara, bár pofásabb.
-
-
footy
addikt
válasz
kolosanyi #135404 üzenetére
A Priusnal az aksi csomagot csak karambolnal cserlik egyben, a cellakat pedig lehet kulon is, ezeknek kb 40 dollar az ara.
Egyebkent becsben vannak 1M felett futott taxik es azokban sem kellett cserlni a teljes csomagot csak 1-2 cellat. Szoval ettol en nem felnek.
A 2008 utani Mjetnek javitva van az olajkore es jobb a motor karaktere. (a regi lefullados es alul nyomatekszegeny)
Az LPG-t ki kell szamolni hogy megeri-e. Altalaban nem, mert draga a gaz.
Egyebkent a 8L-es fogyi az ebben az esetben nem vesz, az en fabiam 10-et evett hasonlo hasznaltnal. Ilyen hasznalatnal a diesel se fogja a felet enni. max hogyha start-stop-os, de akkor a benzines is kevesebbet ker. -
válasz
kolosanyi #135401 üzenetére
Nem elkeseríteni akarlak, de rövid távokkal ez a fogyi teljesen normális (nem az autóval van gond). Én is ilyen távokat nyomok, gyereksuli aztán metró mellett parkolás (4 rövid út 1 nap). Télen ebben az üzemben az 1.4-es hyundai i30 is benyakal 12-öt. Az 1.0 toyota iq meg 8-at. És ez még nem pontos mérés (lehet hogy még több is, de minek idegeljem magam, ez van). Sokezer kilométer átlaga az i30-ban 7,4, az iq-ban 6,8. Azért ilyen közeli mert az i30 szokott hosszabb utakat is látni...
Ilyen rövid távra dízelt sem vennék, kinyírod vele. Hybrid jó lehetne, de ugye drága (és lopják is rendesen).
Én megértem hogy kell rövid távra autó, nálam is ez a helyzet. De szerintem spórolás szempontjából nincs jobb út mint a jelenlegi autód (kivéve persze ha a fogyin kivül más bajod is van vele).
-
-
parandroid
félisten
válasz
kolosanyi #120476 üzenetére
"Az emberek itthon jól élnek egy távolkeleti napszámoshoz vagy egy afrikai nincstelenhez képest, viszont röhejesen rosszul egy német értelmiségihez képest."
Valamiért a német értelmiségi mégis nyugodt szívvel megveszi újan a Polo-t/Golfot, Astrát/Corsát, Focust/Fiestát, vagy ha valami extrára vágyik, akkor Nissan Juke-ot, vagy akár egy Mini One-t, vagy Fiat 500-at, és nem derogál neki. Sőt, nyugodt szívvel járkálnak Ford Ka-val, vagy Toyota Aygoval is, valamiért nincs tőle rossz érzésük, hogy nem egy (valaha volt) prémium hintóban ülnek (A4, Passat, 3-as bömös, és innét felfelé). Ha meg megnézed a magyar statisztikákat a használtautó-importról, akkor valamiért mégis a prémium-márkák dominálnak, pedig a többségnek sem anyagi lehetősége, sem szüksége nem lenne ezekre. Aztán egyrészt jönnek az olyanérvek, hogy kell a nyomaték (lámpától lámpáig), olcsóbb a dízel, mert keveset fogyaszt (ja, városban nyilván, mert pályamatricára nem telik), meg hogy csak szeretni kell, aztán amikor jönne egy soros szervíz, akkor már inkább magának csinálja, jó lesz bele az olcsóbb olaj is, a szűrők meg még kihúznak egy évet (tavaly is ezt mondta), gumiból meg teljesen jó lesz a használt (kérdés, hogy azt valaki más miért cserélte már le), meg télen is inkább nyári gumit használunk (vagy fordítva), mert két garnitúra gumi/felni az már luxus, főleg 16+ méretben.
"Nem az a baj, hogy sokan hitelt vesznek fel a semmire, vagy nem tudnak fenntartani egy prémium kategóriás autót, hanem az, hogy a legtöbb magyar csak egy régi Swiftet engedhet meg magának és esély sincs tovább lépni, hiába robotol 2 műszakban a minimálbérért, vagy alig többért."
A bajok ennél sokkal sokrétűbbek, a legjobban talán most az idegenforgalmi munkaerőhiánynál jöttek elő a nyáro, egyszerűen arról van szó, hogy legyen minden minél olcsóbban, de ha megkérdezik, hogy ő ezt megcsinálná.e ennyiért, akkor hülyének néz, hogy ennyiért ő ugyan meg sem mozdulna (tehát elvárje, hogy aki neki dolgozik, az ingyen tegye, ő meg megpróbál minél többet lehúzni mindenkiről). Amíg az ügyeskedés, meg a feketézés megy, addig nemigen lesz sem bérszínvonal-növekedés, sem előrelépés semmilyen irányba. Persze ez csak az a szint, amin az átlagember mozog, a többi meg már politika, azt tényleg ne keverjük ide.
rvilike #120470:
"Kéne egy felmérést csinálni, ki mikor nézett utoljára az autója alá, mikor volt utoljára nyitva a motorháztető. Ha havonta 1x ablakmosót tölt valaki és annyi nehogy azt hidd ám észreveszi ha bármi kezdődő (vagy már fennálló baj van)."
Én legszívesebben egyáltalán nem nyitnám fel a motorháztetőt, azért van az a sok rohadt számítógép az autóban, hogy figyeljen mindent, és szóljon, ha be kell vinnem az autót szervízbe. Évente egyszer meg úgyis átnézetem, bár mivel én a kerékcserét is a márkaszervízzel csináltatom, olyankor is rá szoktak nézni (+ ősszel az esetleges hibakódolvasások és szemrevételezés mellett lámpabeállítás és hűtő- és ablakmosófolyadékellenőrzés grátisz), tehát az úgy már évente 3 alkalom. Ebből nekem inkább a hülyék magabiztossága ugrik be megint, amikor valaki annyira magabiztos, hogy el is hiszi, hogy ő úgyis észreveszi időben, mielőtt baj lenne, meg eleve _mindent_ meg tud csinálni az autón, semmi szükség szakemberekre. És akkor vissza is tértünk az első bekedéshez, miszerint fizetni aztán végképp senki nem szeret semmiért.
p
-
-v-
addikt
válasz
kolosanyi #120468 üzenetére
A pénz egy dolog.
Kéne egy felmérést csinálni, ki mikor nézett utoljára az autója alá, mikor volt utoljára nyitva a motorháztető.
Ha havonta 1x ablakmosót tölt valaki és annyi nehogy azt hidd ám észreveszi ha bármi kezdődő (vagy már fennálló baj van).
No meg az emberek nagy része vezetés közben sem nagyon érzi/hallja ha valami nem oké. Meg sok mindenre az a válasz magában "na jó de ez már egy sok éves autó" és azt gondolja jól van úgy. Aztán csak pukkan lefele szegény autó. Ahhoz hogy az konstans jó állapotban maradjon, kell bizonyos hozzáértés, törődés és pénz. Ha bármelyik nincs meg akkor elkezd lefingani, felhasználási módtól és típustól függően különböző mértékben. Attól mert valakinek van (lenne) pénze, nem biztos hogy ért vagy akar érteni az autókhoz, az se biztos érdekli, és ha ért is hozzá se biztos hogy arra akarja elkölteni a pénzét. Látja/hallja szar, ez van jó az úgy, meg nem áll alatta, akkor nagy baj nincs. És azt se felejtsük el, egy autó hosszú távú, lelkiismeretes üzemeltetésébe egy csomó preventív dolog is beletartozik, hogy nem csak azt cseréljük ami már szétrohadt és teljesen bexart .. csak ugye ha már valaki tudja eladná lassan nem áldoz rá, mert minek, meg amúgy is nem ég a ház akkor jól van úgy, aztán elmaradoznak dolgok ami még sok évre széppé jóvá teherné az autót.. aztán ha már ott a baj, mondjuk rohadgat rendesen, akkor meg senki sem áll neki sokért lakatolgatni, 1x valaki 1x elbaszta, az már átült másba, elindul az autó szépen lefele, mindegyik "új" gazdájánál egyre lejjebb csúszik majd. -
roberto211
őstag
válasz
kolosanyi #120468 üzenetére
"Inkább a pénzhiány az oka az egésznek."
Szerintem meg nem ezzel van a probléma.. Rengeteg ember rinyál Magyarországon, és ennek a fele több mint jól él.. Itt nem azzal van a gond h nincs pénz(persze nyilván van sok ilyen is , mindenhol van minden réteg) hanem azzal h az emberek nem a pénztárcájukhoz mérten választanak autót, hanem az alapján,hogy mekkorát tudnak villantani... Amíg ez nem szünik meg, addig jól fognak élni a bontók, a kereskedők, a szervizesek-autószerelők és még rengeteg mindenki mert lerongyosodik a verdájuk..
Ha ésszel vesz(venne) a legtöbb ember autót akkor nem lenne ennyi f*stenger a magyar piacon..
De itt rajfaktorba mérik a szintet legtöbben,hogy mekkorát tud a huszonéves srác vilantani a tinicsaj előtt, mekkorát tud a 30éves férfi különböző helyeken,és a többi és a többi..
Ha ilyen szempontból választottam volna verdát akkor én se 2000-es stiftet vettem volna
Annak ellenére mondom ezt h nagyon megbarátkoztam vele, meg megkedveltem...
-
htomi85
tag
válasz
kolosanyi #120376 üzenetére
Kevesebb kilométerrel?
Józan emberek benzinesnél évi 20 ezerrel, dízelnél minimum 30 ezerrel számolnak.
A te kocsidban is kamu a 87, de attól még lehet jó.Persze vannak kivételek, tízezerből 1. Mint a csajom kocsija, 7 év 80 ezer km. De az konkrétan olyan, hogy be lehetne állítani a szalonba. De nem is a hahun fog elkelni ebben biztos lehetsz.
Teljesen irreális elvárásokat generál az állandó óra pörgetés. Egy jól karbantartott 170 ezret futott autó még fiatalkorú.
-
-
stickermajom
addikt
válasz
kolosanyi #120335 üzenetére
Szegény 1,5 dCi-t szerintem egy év alatt "kinyírnád" az 5 km-es távokkal. Nekem a mostani időjárásban 5 km városi használat alatt a hűtővizem nem meleg, nem ám az olaj és a blokk.
5km-re én valami kis lökettérfogatú benzinest vennék, mint a Clio amit korábban linkeltél.
-
roberto211
őstag
válasz
kolosanyi #120328 üzenetére
Azt,hogy a picsbe? Enyém nem eszik ennyit pedig néha átrugom a tűzfalat is vele(köszönhető,hogy nincs erőtartalék
) és ez literes..És a két legsz@rabb helyzetben van használva általába... Vagy ótópálya ami tény h nem odavaló de muszáj, vagy város csúsztatott kuplunggal 0,5 el... 1.3 8v könnyebben mozgatja az amúgy is könnyű kasztnit..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kolosanyi #120272 üzenetére
A kevés km-esről jut eszembe: Ismeretségikörben van egy idősebb nő, 2008-as Fiestája van, 35k km van benne klasszik boltba járós autó. 2k rpm fölé soha nem forgatta egyszer mentünk vele 90-et országúton úgy, hogy nem ő vezetett mondta is, hogy ő még sosem ment vele ilyen gyorsan. Állandóan meg akarják venni tőle ismerősök de én nem biztos hogy beleugranék. A karbantartottsága erősen kérdőjeles és a katija lassan kuka mert nem kapott elég hőterhelést és a motor is iszonyat be van lustulva. Szóval nem feltétlen a kevés km-es a jó autó.
-
Declare
őstag
válasz
kolosanyi #120158 üzenetére
ne olyan autot vegyel, ami a közelben van, hanem amire szükseged van
....ennyi idösen, ezek a dizelek szrintem baromi nagy lutrik. Csak 1 dizel nyüg jöjjön elö a sok közül es 3 év alatt sem fogod a varosban evi 10k km el összesporolni (legalabbis nem arra következtettem a hsz eidböl, hogy taxizol vagy ilyesmi
)...azert ezt ne felejsd
Ez pl pont egy 2008 as puntos cikk....170k km el vettek es 2 ev alatt 650k t költöttek ra...es szvsz semmi irrealis nincs benne. Ezt belekalkulaltad a "jo a dizel, mert kevesebbet fogyaszt" elmeletbe?
Ha igen, akkor jo.
-
rbalint88
addikt
válasz
kolosanyi #120144 üzenetére
Nézzetek szét náluk is: [link] Szomszéd csajának A Mercije onnan van, kulturált példánynak tűnik. A legtöbb autójuk egész jól mutat és szervizkönyves, ennek megfelelően nem is a kínálat aljára árazzák őket. Persze aztán lehet, hogy kiglancolt fosokat árulnak, de nekem képek alapján normálisabb kereskedésnek tűntek. Lehet az általuk árult 156-ot hajtanám, ha összejött volna az országjáró Alfa-néző körút anno
-
alázógyík
addikt
válasz
kolosanyi #120148 üzenetére
Feleségem 2008 óta használ egy dizli Grandét, ő az első tulaj.
Költségek, javítások:
- 2 év 1 hónap: ablaktörlő motor csere(én cseréltem, bontott ment bele 10K)
- 6,5év : Akku csere (Exide Premium 61Ah20K)
- 7 év: termosztát csere(10K munkadíjjal)Plusz, ugye mi évenként cseréljük az olajat/szűrőket/gázolajszűrőt, nem harminc ezrenként, mert az a lánc és a moci halála lenne.
2 évente kap Catacleant.Ennyi.
-
válasz
kolosanyi #120148 üzenetére
Nekem is II-es volt, és a kipuf meg az elosztótrafó ment csak tönkre benne 8 év alatt. Plusz ismerősnek van Grande, és mivel vigyáz rá, a kocsi 5 évesen is patent állapotban van, semmi panasza nincs rá. De ha Overdose szerint kuka, akkor ne az legyen az első, pedig az a legjobban felszerelt első ránézésre is.
Én a City szervót imádtam, és a fékje meg felül fog, plusz harap. Meg kell szokni, halálon vagyok az olyan fékektől, amit tapsoni kell, hogy valami érezhetően történjen... -
Declare
őstag
válasz
kolosanyi #120144 üzenetére
Az eggyel ujabb punto volt a csaladban, vagy ugyan ezzel a motorral, vagy az ujabb valtozat volt...ezt most nem tudom
viszont igenytelen es strapabiro volt, sok varosi hasznalattal es nem volt baja. Igaz 2-3 evig volt csak hasznalva, mert nagyobb kellett.
Viszont en sok rövid varosi hasznalatra akkor sem vennek dizelt....lassabban melegszik be, mint a benzines es addig az is szivatoval megy es eszik....nekem varosi rövidtavos hasznalattal 6,5 körül eszik, telen 7 vagy fölötte. Ezt egy kis benzines is hozna, vagy akar jobb lenne.
(#120149) !Overdose! szervo es a feket adom
ugyanakkor ez megszokas kerdese...
-
!Overdose!
őstag
válasz
kolosanyi #120144 üzenetére
A Grande Punto borzasztó. Vezetni is rossz (túlszervozott kormány, idióta fék), a kilátás is rossz belőle az A-oszlopok miatt és bár a hajtáslánc megbízható, de azon kívül nem túl tartós technika. Fogynak az ajtóhatárolók, a kilincsek, a csomagtérajtózár, a kesztyűtartózár, a kárpitok, az izzók. Egyébként is hanyag az összeszerelés sok helyen.
-
alázógyík
addikt
-
gooool
őstag
válasz
kolosanyi #120063 üzenetére
Nézem most a Ford Puma-t, f@sza kis szerkezetnek tűnik, TC Népítéleten imádják, Top Gear-es Jeremy '97-ben áradozott róla (azt hiszem év autójává is tették talán), TOP 100 élményautó listán rajta van...
És a legjobb, hogy Fiesta alapon mindez, szóval gombokért javítható és szög egyszerű...
Még a végén benevezek egyre.
Praktikumot háttérbe szorítom, úgyis maximum másodmagammal megyek, ha többen utazunk ott az 5 ajtós Peugeot-nk, de vezetési élményben ezek szerint elég jól helyt áll. -
-
roberto211
őstag
válasz
kolosanyi #119925 üzenetére
De jó,hogy végre beírod ezt ide aki tapasztalatból letudja írni mennyire papír az újabb suzik és mennyire nem.
Legalább a sok tévhitben élők itt(is) láthatják,hogy mégsem annyira "papír sz@r" az újabbak mint amennyire gondolják
Amúgy a és b oszopot még szép h csak nehezen tudják átvágni,régi swiftnél lehet kb visszahajtogatni
DE a motorháztető és körülötte gondolom úgy van megtervezve ahol a nagy csattok szoktak lenni h legyen gyűrődési zóna, tudjon gyűrődni.. VAgyis nem gondolom hanem ez tuti..
tomiii: " Egy E36, hol prémium?" Amíg a tizen meg huszonéves a4/a6 meg bimmer itt prémiumnak számít, addig szerintem ez nem meglepő.
-
g4bb3r
tag
válasz
kolosanyi #119783 üzenetére
Oks.. anno énis 6-700-ről indultam de mivel láttam , hogy nincs értelmes ennyiért a végén már egy 1.5m-ás Honda Accordra alkudoztam és még személyi kölcsönön is gondolkoztam. Aztán pofán vertem magam egy péklapáttal (reality check) reseteltem a rendszert és újra nekifutva találtam egy megfelelő kocsit a kettő között.
De a "gyűjtök még" mindenképp okos értelmesebb autót fogsz találni amibe szivesen ülsz bele. Valahol olvastam lehet pont itt valamelyik fórumon "Ha nem nézel vissza az autódra mielőtt elhagyod a parkolót nem jó autót vettél."
Gondolom értitek.
-
g4bb3r
tag
válasz
kolosanyi #119737 üzenetére
Esetleg látogass ki a Fehéri úti nagy autópiacra , tényleg hatalmas csak bejárni is. Ott van mindenféle autó bele tudsz ülni próbálgatni még értelmes autót is lehet találni. Én voltam kint vagy 2-3x és láttam értelmes (megfontolandó, érdemes átnézni már alaposan) autókat, aztán a végén magánszemélytől vettem
Meglepően kevés széthullott autót láttam ott.
-
Kornel
veterán
-
parandroid
félisten
válasz
kolosanyi #119730 üzenetére
Régi Swifthez képest ég és föld, egy mai kompakthoz képest szintén, persze a másik irányban.
Ha semmi komoly gondja nincs, és jó áron adják, akkor vedd meg, a legtutibb vétel mindig az ilyen.
Amúgy meg:
"Fél milla kornyékén siralmas állapotú kocsik vannak csak. Horpadt, rozsdás, javítgatott másszínü elemek, olajtócsák az autók alatt, csálé kerekek stb. Volt egy fapados Logan 700-ért, ami jó állapotú volt, illetve egy Almera 850-ért, abba be is ültem, tényleg jó autó, de ennyit nem szánok rá. Olyan 1,1-1,3 kozott, de inkább 1,5 felett viszont már bőven lehet válogatni, van választék a jobbnál jobb autókból."
Azt kellene megértenie végre mindenkinek, hogy ez nem csak az adott kereskedésre igaz, hanem általában a használtautó piacra. Persze lehet fillérekért (500k körül) is használható autót kapni, csak ne szalonállapotot várjon el a kedves leendő vevő, illetve tessék elfogadni, hogy itt már az autó árának jelentős részét kitevő költséget jelentő események igen komoly eséllyel bármikor bekövetkezhetnek. No meg nem meglepődni azon, hogy az eladó egy 500-600k-s autót nem fog eladás előtt rendberakatni sem motorikusan, sem karosszériaügyileg, sőt, a dolog természetéből adódóan többségük éppen akkor lesz eladó, amikor egy ilyen nagyobb rendbetétel esedékes lenne.
p
-
stickermajom
addikt
válasz
kolosanyi #119714 üzenetére
Persze, ez tény valószínűleg valami nem volt kerek az eladónál. Én is jártam egy kereskedésben, ahonnan nem akarták elengedni az autót, csak hogy ott helyben emeljük fel és nézzük meg. Fordultam is ki onnan. Persze én is átnézettem az autót mielőtt megvettem (bár végül nem márkaszervízben), de ez az átvizsgálás amit ajánlottak Opeléknál a vicc kategória volt. Ráadásul nálam nem is 5 ezret mondott a szervizes, hanem valami 8 körül. Mondjuk ez még mindig jobb, mint VAG konszernnél a 35k
-
stickermajom
addikt
válasz
kolosanyi #119677 üzenetére
Amikor én a nyáron Opelokat nézegettem beszéltem márkaszervízzel, ahol annyit mondtak, hogy ez az állapotfelmérés annyi, hogy körbemérik az autót rétegvastagságmérővel, féket és lengéscsillapítót néznek, illetve alánéznek az autónak. Direkt rákérdeztem, hogy számítógépet rádugnak-e, akkor nekem azt mondta a faszi, hogy "nem, dehogy". Na itt köszöntem meg a dolgot
-
szabonagyur
félisten
válasz
kolosanyi #119671 üzenetére
Ebben veled értek egyet, mindegy mennyi az az autó egy átvizsgálást ki kell bírnia. Ha 160e lenne is ésszerű elvárás a részemről, hogy tudjam mit veszek. Gondolom te sem azt vártad el, hogy szalonkocsi lesz ennyi pénzért, csupán készülni akartál rá, hogy erre még mit kell esetleg rákölteni stb.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kolosanyi #119661 üzenetére
Sok a rom ott kiglancolva, semmivel nem jobb mint egy random nepper a Budaörsi útról.
Mi amiket megnéztünk (igaz márka sepcifikusan) abból az egyik a már említett borzalom volt a másiknak csak az orra volt törve (hámlott a festék is róla mondjuk) de a motorja ette az olajat tehát egy nagy generál elé nézett ami nem két fillér.
A másik egy dízel volt annak meg a magasnyomású befecsije volt már gatya állapotban. Na most csak annak a komplett cseréj cca 400k lett volna... és akkor még kettőstömegűt nem cseréltél amiből a gyári 340k (igaz az egytömegű kiváltószett csak 200k).Itt köszöntük meg szépen a tárlatvezetést, sarkonfordultunk és eljöttünk.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kolosanyi #119655 üzenetére
AAA-val csak óvatosan. Én is kimetem egy autót megnézni ami képről tök ok volt de élőben borzalmas látvány fogadott, konkrétan egy ép eleme nem volt (a felniket is idevéve) annak a kocsinak, a szélvédő cserés volt amivel nincs bajom (mert kaphatott egy kavicsot pl) azzal viszont igen, hogy láthatóan szarul rakták be az újat. Már pedig 1,8M-ért nem veszek olyan autót amire alsó hangon 1 millert rá kell(ene) locsolni...
mod:
runner: Jó. Bővebbet meg majd a gepárd mond neked itt.
-
Morris
veterán
válasz
kolosanyi #119655 üzenetére
Én is az lennék. Eleve nem nagy értékű autó. És még jönnének ezzel a macerával!
mit akarsz egy 400k-s autón márkaszervizes átvizsgálást?
Odamész, hideg motor, beindít, mész vele, felmelegszik és lesel. Hogy jár, hogy megy. Ennyi. Szög egyszerű motor. Ha kehes, látod, hallod, érzed. -
roberto211
őstag
válasz
kolosanyi #119624 üzenetére
Vectra jó autó... Amúgy is nagy autó de 5 ajtósban egy hajó, ha meg kicsit is figyelnek rá kimegy a világból..
Szomszédnak van b vectra kombija... Nem is az fl hanem fl előtti.. Üti, vágja,stb (fatelepe van, fákat mindent cipel benne ) van benne 400x ezer km és semmi baja.. Kicsit csipegeti olajat, kicsit rohad de még nem csúnya simán lehetne javítható.. Nem rég szakadt el a vezérlése mert túl lépte 50ezerrel.. 140ből helyrehozták és megy tovább.. Mellette meg ott van volvo s60 ..
Én is gondolkodtam pár hónapja ilyenbe csak 2.5 v6 benyába.
Meg is vettem volna, de évjáratban ugyanúgy nem lépnék előre így lebeszéltem magam.. Komfortba menetteljesítménybe, viszont nagyon.. De most ezért nem dobok ki minimum +300k-t ,hogy lecseréljem egy jobb 2000-es autóra.
-
Pecc
őstag
válasz
kolosanyi #119483 üzenetére
Keresd Lion01 kollégát, igaz neki 2.0 van de hozzáértő tulaj. A trafókat nézd meg egyformák e, ha beru akkor jó, ha nem, akkor előbb utóbb csere. Ha rángatja a váltókart beindítás előtt az eladó valszeg jeladó piszkos, kábele nem érintkezik. Nem olyan gáz ez a motor elviszi azt a kasztnit is nem nyöszörögve. Csak nem egy turbós autóhoz kell hasonlítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- BestBuy topik
- DUNE médialejátszók topicja
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A32 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Philips NA351/00 Dupla kosaras Airfryer eladó
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3037, 96% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest