Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Citroware #174160 üzenetére
"de szerintem jó esetben ennyit összesen nem kellene költeni rá, meghibásodások esetén"
Új autónál értelemszerű, hogy a kisebb fogyasztású jobban megéri, ezért drágább is. Pl. egy dízeles új autó mindig feláras a benzineshez képest (természetesen azonos típusnál), de aztán az értéktartása sokkal rosszabb is, így végül ha eladásra kerül a sor, akkor nagyjából egálban jönnek ki, feltéve ha nem 10 év után akarja valaki eladni, mert akkor már a dízelesnél rég nincs garancia és a kopó alkatrészei nagyrészt sokkal drágábbak.
Ha használt autóban gondolkodik az ember, akkor a 20k km-es futásteljesítmény egy évben borzasztó kevés, és az üzemanyagban található különbségnél valószínűleg sokkal nagyobb a kopó alkatrészek cseréjének összege.
Ilyenkor jöhet képbe a hibrid vagy akár elektromos autó megvételének kérdése, de azoknak meg akkora felára van, hogy végül szinte mindig a benzines lesz az arany középút. Viszont ha talál az ember egy korrekt áron eladó hibridet, ami korrekt állapotban is van, akkor gazdaságilag akár "tökéletes" is lehet.Btw. 10 év alatt egy használt dízeles autóra sokkal többet kell költeni, mint 1.6M Ft, de a mai modern euro6d-s benzinesekre is rá lehet ezt már sütni, mert részecskeszűrő, turbó, kettőstömegű már szinte minden új benzines autóban megtalálható.
-
válasz
Citroware #174151 üzenetére
Városban egy 1.4 is tud 10 liter enni. Körülmények és láb függő. Ha sok a 7liter akkor ne német technikát nézz vagy ne használtat- a dízelek között a cr tudja de ott lesznek kopó alkatrészek amik 6 számjegyűek és nem egyessel kezdődik.
Azt csak halkan jegyzem meg h a 7 literes fogyasztást csak az gondolja soknak akinek nem való autó üzemeltetés. -
soldi3r
veterán
válasz
Citroware #174148 üzenetére
Egy 2 literes benzinestol szerintem korrekt. Az elotte levo Avensisom is hasonloan evett. Az A3 milyen motoru? 1.6CR? Azt lehet 5 liter alatt tartani. Legalabbis a Golf 7-ben. De 4.5 ala mar csak hatszellel megy.
A4-bol 2008-2016 kozott egy tipus volt, a B8. Ha a TFSI motorokat nezzuk, akkor en nem a fogyasztas miatt aggodnekA 2 literes dieselek jok, de az is inkabb 5-6 liter kozott eszik.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Citroware #172291 üzenetére
140-nél inkább a villany segít be kicsit a benzin motornak és nem fordítva, szóval ott reálisan már 9 litert felszippant.
Az viszont valós, hogy a motor magától is tudja tölteni az akkupakkot.Szóval városi cirkálásra való ez az autó de kivitelezhető vele évi 1-1 nyaralás is akár.
Én a rizikófaktorok miatt mondjuk nem venném, ilyen hosszú távra tervezni merész. Újabb 10 év megtérülés nagyon hosszú idő az alatt sok minden történhet. Beszarik az akksi pakk... Vki neked megy komolyabban... És akkor soha nem hozza vissza az árelőnyét.
De valóban jó a zöldrendszám, meg az adómentesség, meg az ingyen töltés (bár az sem lesz már sokáig így). -
Doki16
addikt
válasz
Citroware #172291 üzenetére
Ezt sajnos nem tudom. Általában az ilyen kocsik benzinmotorról nem is töltik, csak a fékezéssel. Legalábbis az Ampera tuti nem. Ehhez kellene egy kocsi és a hozzá valló appal monitorozni. Nálam az Auris Hybrid egy 100-ról 30-ra való fékezéssel nagyjából 30-60 Wh-át tud visszatölteni.
(#172292) diegho: Van benne FAP. A Renault egy kis matricán mutatja, hogy melyikben van. Ott a jobb alsó sarokban látható. [link]
-
Doki16
addikt
válasz
Citroware #172285 üzenetére
Igen, ez csak tisztán benzinmotorra értendő. De a hajtás tudja menet közben is tölteni a nagy akksit. Nyilván soha nem fogja tudni normálisan tölteni. A videóban is látható, hogy néha simán villany üzemmódban halad hiába nincs feltöltve.
Az az 5,5 csalóka mert úgy adják meg, hogy teljesen feltöltött akkumulátorral indulnak és ameddig megteszi az első 50-60 km-t tisztán elektromosan, addig nyilván nulla az üzemanyag-fogyasztás. Majd a maradék részt rendes belső égésű motorral és így a teljes 100 km-re számolnak átlagot. De az valószerűtlen, hogy egy 500 km-es úton minden 100km-nél fel legyen töltve teljesen.
Az én hybrid Aurisom eszik 5.5-öt pályán. Egy ilyen nagy batár simán a dupláját.
(#172286) SzlobiG: Igen ahelyett lenne.
Nincs sebességkorlát villanyos módban. [YTlink] Csak nagyon lassan vászonragja el magát addig[YT link]
-
kisza25
félisten
válasz
Citroware #172266 üzenetére
Elméletileg 50 km-t gyakorlatilag kb 40 km-t tud megtenni tisztán elektromosan, ha városban napi 40 elég, és tudod ingyen tölteni mondjuk munkahelyen, akkor kb 0Ft eljársz, ha otthon töltöd akkor annak a költsége, ha mész hosszabb távokat akkor meg rájön az üzemanyag, szóval nagyon nem mindegy hol használod + a zöld rendszám előnyei
-
Lacy6
senior tag
válasz
Citroware #170814 üzenetére
Én dízelt vennék.
Családba rengetegen pont ilyen felhasználás mellett döntöttünk dízel mellett.
De az is igaz, hogy mind az 5 autó egy márkától van.
Renault dízelek nekünk beváltak, főleg a 2.0 Dci.
Emelkedőn hidegen visítani fog a benzines, mivel nyomatékszegény.
Szintén nem tesz neki jót hidegen hajtani.
Én nem félnék a dízeltől.... -
-
-
Lacy6
senior tag
válasz
Citroware #170810 üzenetére
Én ezeket nézném meg.
Renault Laguna 2.0 Dci
Link1
Link2
Link3
Link4
Nagyon jó motor és furcsa de részecskeszűrő abszolút nem problémás.
Van ismerős aki városba használta 4 évig, majd cserélt honda dízelre ami már nem bírta a várost.
Futóműve kimondottan alkalmas a hegyi utakra, élvezet vele menni.
Kérdezz utána a renault fórumon.
Vagy ΞΔGLΞ-vel is beszélhetsz, neki is van tapasztalata lassan 600 ezer van benne. -
w333
félisten
-
Vismajor01
addikt
válasz
Citroware #170810 üzenetére
Prius plus? Árban sajna csak a legalja van 3.5-ért. És nem is dizel, de hegyhez elég erős(Julianna alpokat megmászta velem, és itthon nem találsz olyan emelkedőket), nem fogyaszt, nem romlik el (tehát otthon se kell szerelni, amit igen azt meg tudja), értékéből alig veszit.(Épp ezért van csak a legalja 3.5-ért) Olcsó a fentartása mint egy benzinesnek, de keveset fogyaszt mint egy dizel.
-
sagesz93
addikt
válasz
Citroware #170810 üzenetére
én valami ilyesmit vennék. Mindenképp valami japán autót (honda,suzuki,toyota)
De itt sok kritérium relatív, kinek mint jelent, hogy erős, kinek mit jelent, hogy nagy, hány fős a család stb. Van aki suzukit elvből nem vesz stb...
Értékvesztésben egy suzuki sosem rossz, annyi, hogy én benzinesben venném mert az szög egyszerű és örök élet +1 nap, árban is biztos többet fog érni 10 év múlva. (aztán ki tudja...) -
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Citroware #170812 üzenetére
De 10 év/100e kilométer alatt szerintem azért esélyes (főleg, hogy 3-6 évesen venné), hogy pl. egy kuplung-kettőstömegű csere esélyes lesz, ami jelentősen megszabdalja a megtakarítás mértékét. És akkor még a nagynyomású rendszer, turbó, részecskeszűrő még nem igényelt semmi törődést.
(#170814) Citroghost: Ha város lesz leginkább, akkor meg főképp nem vennék dízelt. Nem feltétlen fog bemelegedni és folyamatosan csak szenvedni fog. Többek között a DPF, kettőstömegű sem ezt kedveli. Viszont felmerül a kérdés; hibrid nem játszik?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Citroware #165217 üzenetére
Minél olcsóbb fenntartás szempontjából ha mindkét helyen tudsz tölteni, szerintem sokat lehetne fogni az Outlander hibriddel.
Minél több autó a pénzért szempontból Allroad Quattro, aztán ha jönnek a huplik, megemeled a légrugókkal, vagy mondjuk XC70 D5. Itt már azért kell számolni a fenntartási költségekkel, ha nem akarod lelakni, de utána kell járni
BMW X volt a kiindulópont, azt nem vennémBenzinesek nem valami jók, dízelek vezérlése bajos.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Citroware #165221 üzenetére
Ott választanám szét, hogy kell valódi terepes képesség vagy elég egy egyszerűbb 4x4-es hajtás?
Ha előbbi akkor egy Forester (állandó 4wd, LSD) ha elég egy mezei haldexes rendszer (saras-havas épített útnál nem mész ingoványosabb talajra) akkor az Octavia Scout 4x4 felé nézelődnék.
mod:
Esetleg komoly terepeshez még felírnám a torsenes Allroad-ot is.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
Citroware #165217 üzenetére
XC90 D5?
Relatív jól fogyaszt, ha AWD, akkor terepen is elboldogul, olyankényelmeslehidalsz, a bele mindent IS elnyel és nem olyan kényes a futóműve, mint a BMW-nek. Cserébe nem néznek tahónak, de mégis van road presence.
Vagy ugyanez V8-cal, ha sok a pénzed, jó a szerelőd és szereted az autókat
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Citroware #154539 üzenetére
Ha nem javítható az elem akkor új/bontott elem kell az meg márka és típus függő árban. Leginkább attól függ használt autónál, hogy mennyit fut/futott belőle az utakon. Amiből sok van ahhoz jellemzően olcsóbb az alkatrész.
mod:
Napfénysüti: Nekünk a Fiatunk rohadt szét így de okosan még 1 évvel a műszaki lejárta előtt meghirdettük. Este 6-kor tettem fel a hirdetést hahu-ra, reggel 8-kor már alá volt írva az adás-vételi az új tulajjal...
-
válasz
Citroware #152713 üzenetére
Ezt így nehez megmondani. Fugg attol hogy milyen az adott tipus alvazvedelme, a festés minősége, attól hogy mikor és hol használta a tulaj, pl. van aki esőben/hóban elő se veszi a gépet (pl. egy mx5-ot), az se mindegy hogy földúton vagy pályán használta, ha pályán akkor melyik országban, pl. Ausztriában más az összetétele az anyagnak amit a pályára szórnak, emiatt jobban rohadnak az ottani vasak. Ezen kívül az is számít, hogy amikor állt az autó, akkor épp hol tette azt, kint aszfalton, vagy fű felett vagy garázsban stabilan 15-20 fokban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Citroware #152712 üzenetére
1.6-ból SR-t megbízhatóbbnak mondják, mint a 16V-t. Spritmonitoron nézd meg a különböző motook fogyasztását, az 1.6 nem annyira takarékos, városba OK, de vegyesre már megfontolható valamelyik nagyobb blokk is.
Rozsda sok tényezős, töbet számít, hogy mikor és hol futott, osztrák téli autót kevés km-rel is csak óvatosan éznék meg. G4 azért nem rohad, mert galvizált a karosszéria, a Focus 1 viszont nem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Citroware #152703 üzenetére
Fóka rohad, G4 csak pár helyen és az is megelőzhető nagyrészt. VW hátsó futómű egyszerűbb(olcsóbb), de benzinesek trafót kérnek néha, illetve volt egy váltó szegecs baj (hibás már nem nagyon van a piacon). Beltér egyéni dolog, szvsz a Golf harmonikusabb, zörgés 15-20 évesen mindkettőben lesz. Focusban a hátsó lábtér nagyobb. Golf 4 utolsó évjáratait javasolnám, kesztyűtartó nagyobb, fehér index, finomabb kidolgozású kapcsolók, stb; illetve ESP-s darabot keresnék (egyéni preferencia, az első jeges körforgalomban jól jön
).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Citroware #152230 üzenetére
Focus rohadósabb+hátsó futómű összetettebb (egy kategóriával drágább rendbetenni, de jobb), beltér ízlés kérdése. Golf galvanizált (első sárvédők felül+küszöbnél a dobbetétet kiszedve ellenőrzésre ajánlott - fel szokott gyűlni a kosz alul, ha nem tisztítják ki kb évente, felül pedig van egy szivacs, amire a márkaszervizes megoldás végül a levágása volt - gyakorlatilag kiszeded és kész; csomagtérajtó kilincs környéke illetve sarkai érdemlegesek még megnézésre), de benzinesből az 1.4 nem ajánlott, illetve trafók szokták feladni néha, és fogyasztásban nem bajnok (dízel más tészta, de város+keret gondolom kizárja).
-
-
-
-
Vesztor87
senior tag
válasz
Citroware #150055 üzenetére
Korábban azt gondoltam hogy ha egy megbízható és normális autót veszek akkor gondtalan autózás vár, csak olaj és benzin kell majd a vasba. Tavaly vettünk egy N16-os Almera-t, szeretem, kényelmes, megbízható, de kellett rá költeni. Pedig semmi nem romlott el szinte. Vigyáztak rá, vezetett szerviz könyve volt (nem végig márka szervizben persze), méretpontos ülés huzat, csomagtér tálca, emelő stb. rongyba csavarva hátul ahogy kell. De jött az, hogy használjuk, vagy elhasználjuk ezt az autót? Inkább előbbi, ezért mindent cseréljünk időben, és tényleg legyen megcsináltatva rendesen. Motor és váltóolaj csere, szűrők cseréje, nyári gumi szett (új, nem használt), téli gumi szett (új), motortartóbak csere, spirálrugó repedés miatt csere párban, önindítónak néha hangja volt-> felújítás, akku 7 éves volt, simán indította az autót, de nászútra külföldre mentünk, jön majd a tél, indító áram nem volt sok (kimérettem), akkor akku csere egy két apróság ... Elment 300k... Az auto 13 éves 190k km-t futott, 600e-be tudtuk bealkudni (750-ről), de ezekkel már millába van ez is. Szval sajna ráköltös sajna
-
-
8th
addikt
válasz
Citroware #150050 üzenetére
Néznék egy egy tulajos szervíz könyves F Classic-ot mondjuk ezt. A legolcsóbban fenntartható autók egyike. Olcsó a biztosítása, olcsó hozzá az alkatrész, olcsó felgumizni, elfogadhatóan fogyaszt, jó értelemben véve egy totál igénytelen autó tényleg egyszerű mint a faék. Azt napi öt kilométert pedig klíma nélkül is ki lehet bírni.
-
válasz
Citroware #150055 üzenetére
C corsa vagy egy mk6 Fiesta jo lehet, kicsi, takarekos auto mindketto. 1M-be boven talalsz jot. Ha megis kene egy kicsit nagyobb, akkor Focus1, G astra, 7gen civic. Ha tetszenek az alfák akkor a 147-es nem rossz, de talan foglalkozosabb mint a többi fent emlitett darab. Ami meg kisauto es nagyon jo, az a Yaris es a Jazz, de mindketto dragabb auto mint a C corsa vagy a Fiesta. Punto 2 facelift sem rossz valasztas.
-
sagesz93
addikt
válasz
Citroware #150050 üzenetére
Esetleg Suzuki ignis, swift / opel corsa, astra?
Én nagyon hasonló feltételekkel 2éve, viszont csak ~750k kerettel vettem egy fiat puntót, foglalkozósabb autó átlagosan több nyűggel, de nem volt drága a fenntartása ennek sem, lehet csak én fogtam ki egy jót. (de a pályát nem igazán bírja az 1.2 8v)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Citroware #150055 üzenetére
pl. A teljes kipufogó egy év alatt szarrá rohad alatta, mert belülről széteszi a kondenzvíz, annak kell 10km mire kiszárad. A fékek hamarabb fognak elrohadni, mint elkopni. Az olaj télen 2000km alatt a párától elkezd habosodni... Soroljam? Hidd el, ha mondom, többet árt a rövidtávozás, mint a napi 100km pálya.
Nem a keveset használt autó a jó, hanem a normálisan használt és rendesen karbantartott.
-
Kornel
veterán
válasz
Citroware #150055 üzenetére
Amennyiben gondtalan autózás kell 3 évre, akkor újat kell venni.
Ha ez nem pálya, márpedig a a keretből kiindulva nem az, akkor egy egyszerű technikát kell venni, amiben kevesebb dolog mehet tönkre, illetve az alkatrész árak is olcsóbbak.
Vehetnél 1M-bol gyönyörű focus 1-et, de ha hozza kell nyúlni a hátsó futóműhöz, az mondjuk 150k, ha mindent kicseréltetsz, és akkor még nem volt baja, mert csak kopó alkatrészekről beszélünk. Ezért ajánlotta Mágus az egyszerű és olcsón fenntartható autót.
Egyébként a használtautó el fog romlani, főleg 1M-ért. -
aero.
veterán
válasz
Citroware #150053 üzenetére
1m forintig, főleg alatta ezek kissé irreális elvárások, nem úgy értem, hogy a gatyádat is ráköltöd, hanem elég nagy százalékkal benne van a pakliban, hogy a futóműre költeni kell, nyikorogni fog az ajtó, letörik 1-2 műanyag elem, stb. Mázli kell a jóhoz, nekem van egy 21 éves autóm, amit tavaly nyár végén vettem, eddig gondtalan az üzem (értsd. fűtőventit cseréltem, olajat, szíjat, egy defekt, izzók), szóval ezzel szerencsém volt. Én a helyedben szívóbenzin Clio-t, Fabiat, Golfot stb. néznék, olcsón karbantarthatóak, de mindenképpen számolni kell nyűgös dolgokkal. Vásárlás után olaj + vezérlés (ha szíjas) csere alap.
A rövidtávos üzem is káros hosszútávon (nem melegszik be a motor, az olaj hamarabb elveszti a teljesítőképességét, savasodik), ezért azt is érdemes 8-10e körül ledobni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Citroware #150053 üzenetére
Arra lesz a keret, ami megmarad. 1 millából sincs gondtalan autókázás. A használtautó elromlik. Ezzel jobb ha számolsz, mielőtt az utolsó pénzedet kicsengetnéd a vételárra. Nem véletlenül nem ajánlottam drágább autót. Amire neked kell, abban hamarabb megkotlik, mintha többet használnád.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Citroware #149726 üzenetére
#csakahonda
Viccet félretéve a saját véleményemet, tapasztalataimat meg tudom osztani Veled. Alapból az értékvesztés legnagyobb része szerintem az első 4-6 évben megvan, azután már relatív kisebb összeget lehet bukni egy autón, az újkori vételárához képest (persze, ha vigyázva van rá és rendesen megkapja a törődést).
Ahogy észrevettem francia, olasz márkák esetén relatív gyorsabban bekövetkezik az értékvesztés. Takarékosabb, benzines konstrukciók és megbízhatónak, alacsony fenntartási költségigényűnek titulált autók (pl. Swiftek, Jazz, Corsa) is jól tartják az árukat használtan az eddig általam látottak alapján. Szerintem igazából a kereslet-kínálat határozza meg ezt a dolgot eléggé nagy mértékben. Nagy kereslet és ehhez nem elég nagy kínálat esetén mászik felfelé az ár. Így aztán néha eléggé elborult árakat lehet (?jogosan?) elkérni egy szép, megkímélt hibamentes autóért, ami a márkájából/típusából kifolyólag egyébként is keresett, megbízható konstrukció. Nem sokban, de azért az is erősen befolyásolhatja, hogy mennyire volt megkímélve, ápolva az évek az autó, mivel vevői szemmel az aktuális állapotot érdemes nézni elsősorban.
Használt (8 évnél időseb), kis-közepes méretű autónál én 3-7% évenkénti értékvesztéssel szoktam kalkulálni.
Itt írtam le régebben még a véleményemet ezzel kapcsolatban. De a korábban írtak és a fentiek is csak a saját nézőpontomat adják vissza, ez meg nem feltétlen esik egybe a valósággal.
-
Dolby
senior tag
válasz
Citroware #149726 üzenetére
Szerintem az tartja jól az árát amit sokan venni akarnak, tehát vegyél bármit amit TC-on erőszeretettel ajánlanak, az emberek nagy része ha nem is közvetlenül de részben onnan tájékozódik. Pl a sokat emlegetett Jazz sem csak a valós minősége miatt tartja jól az árát szerintem, hanem a híre miatt, és hogy sokan keresik/veszik.
Persze ez csak a sima amortizációra vonatkozik, ha kifogsz egy peches példányt ami szétesik alattad akkor hiába a jó hír, sokat veszítesz rajta pár év alatt is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G5 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- 48 GB-os AMD Radeon PRO W7900
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest