- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mobil flották
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
-
Coyot
őstag
válasz
envagyok #37967 üzenetére
Na ez a tópart ahogy írod a sóval. Bazmeg megeszel egy fél pizzát náluk vagy egy fél pizzacsodát vagy mi a neve, utána simán ledöntök 2 liter vizet, vagyis akárhányszor rendeltünk mindig ez volt az erdmény, igaz nagyon rég ettem utoljára. Azért ennél egy pizzaforte mérföldekkel jobb.
De mivel ugyis gennyes drága mindegyik, pizzatészte megvesz otthon aztán ízlés szerint feltétezve negyedéből kijön és tök jókat lehet sütni.
-
-
Coyot
őstag
válasz
envagyok #37564 üzenetére
Nekem annyira bejött, meg ráparáztam az AHS log miatti flash gondra, hogy vettem egy majdnem újat fillérekért - legyen tartalékban.
Egy Xeon1265 van benne meg a 16 giga ram. Sajnos a ram lesz a kevés előbb utóbb, virtualizálva van mindenem, de mostmár van hogy nehézkes elosztani jól, futogatnak SQL serverek is rajta -
Jazzos
őstag
válasz
envagyok #37352 üzenetére
Most már tényleg ráér akkor
Egyébként legkirályabb kerítés, ha bejön a rusztikus: bontott téglából oszlopt 2-3 méterenként, a mező részt pedig fel kell rakni hasított konyhakész fából, pl. jóféle akác. Száradhat jópár évig, aztán ha van nyers utánpótlás, be lehet venni a száraz fát és pár óra alatt újrarakni a kerítést a nyers fából. Double win. -
Bobrooney
senior tag
válasz
envagyok #37239 üzenetére
Az elsőre ránézésre sokat kell költeni és eddig úgy tapasztaltam, ha a fotó ezt mutatja a valóság meg még inkább. "Falu központjától 500m-re." -> Jelentsen akár mit
Második: Nincs belülről kép, ez nem jelent sok bíztatót
Harmadik: Dettó
Negyedik: "Szennyvíz hálózat a faluban nincs kiépítve." -> lehet nekem nagyon az igényeim, de na
Ötödik: Na ez szimpi -
Hannibhál
őstag
válasz
envagyok #37231 üzenetére
Belsőégésű motor még sokáig kelleni fog, akárhogy hadoválnak az elektromos autózást hirdetők, ugyanis személygépkocsiba lehet h jó a mostani technológia, de szerintem pl egy traktorba vagy kamionba már inkább egy komolyabb dízel motor az ideális, s ez lehet nem akkora szegmens mint a szgj, de elég nagy. Valamint nem mindenhol van elektromos áram, oda se jó más, illetve a luxus valamint a prémium kategóriában is megmarad akkor is szerintem ha már az átlag hannibhálok is ilyenekkel járnak. Évi 100 millió szgj van eladva, ebből ~10 millió vw konszernes, tehát azért még az itteni audinak van jövője egy darabig ilyen téren is
-
Semin
őstag
válasz
envagyok #37231 üzenetére
A karosszériát kész autóig építik vagyis komplett járműgyártás van. Egy kész autón 15x akkora margin (durván fordítva haszon) van mint egy fő alkatrészen. (motor).
Gondolom megy a matek melyik is éri meg jobban
A győri gyár kiemelten (kb az első) nyereséges az audi-s telephelyek között.
Ennek sok tényezője van, többek között az olcsó de mégis rugalmas munkaerő.
Kb 0 az esélye hogy elköltöztetik. Bolondok is lennének, brutális hasznot termel nekik. -
-
zsigee
aktív tag
válasz
envagyok #37231 üzenetére
Oké rendben, igazad van! Ha neked a 130-160k karosszéria kisszéria...valami nagyon furcsa világban élsz. Ezért van a mondás is, "a cipész maradjon a kaptafánál". Értsd ahogy akarod, részemről nincs több hozzáfűzni való. A két hetet pedig a sokak által istenített fletó mondta, amikor letelt az adókedvezményes időszak...
-
Füleske
addikt
válasz
envagyok #37231 üzenetére
2008 - ban se lett leépítés(az audisok között!), pedig akkor nagyobb volt a visszaesés. Új felvétel nem lesz, kb. ennyi fog történni.
"gyakorlatilag minimális élő munkaerővel mehet a villanymotor gyártás"
Kb. 15 évig még biztos lesz PHEV (az EU - ban, de a gyár amúgy globális üzem), abba meg ugyanúgy kell benzinmotor. 15 év alatt elég sokan elmennek nyugdíjba. Nem lesz éles a váltás. -
Füleske
addikt
válasz
envagyok #37205 üzenetére
20 éve vagyok ott, TDI és 6+ hengeres gyártósoron még nem dolgoztam.
Már sok éve megy az elektromos motorok gyártása is (e-tron - hoz), most újabb elektromos sorok épülnek, a régi benzin/dízel sorok helyén. Az átalakuláshoz eddig is évek kellettek, és még 10-15 évig eltart ez az átállás, folyamatosan.
2 hét alatt semmit sem lehet költöztetni sehova. Még egy sort sem lehet kipakolni 2 hét alatt, hát még azt máshol összeszerelni, beüzemelni. Aki ilyet állít, az még soha nem látott gyártósort.
Szóval igen, nagyon hiányosak az ismereteid e téren. -
zsigee
aktív tag
válasz
envagyok #37222 üzenetére
2011-ben kezdődött a jármű gyártás csarnokainak építése, 2013-tól az A3 Limusine szériagyártása. Egy évvel később pedig a 3-dik generációs TT-k szériagyártása. Ezek a lemezmegmunkálástól a készreszerelésig a teljes folyamatot felölelik. 2019-től új generációs Q3 és Q3 Sportback szériagyártása. Tehát lassan 12 éve járműgyártás is zajlik Győrben. Van egy terület, ahol pedig kisszériás karosszéria gyártás történik, R8, RS modellek, Lamborghini és Porsche ajtók, motorháztetők, stb. Ezen kívül pedig a motorgyártás a világ legnagyobb motorgyárában történik. Éves szinten megközelíti a 2 millió legyártott motort. SEAT, Skoda, VW, Porsche, Lamborghini és Audi modellekbe építik.
Jelenleg kb 12k ember dolgozik a vállalatnál audis állományban. Plusz "kiszolgáló" személyzet, beszállitók, stb. Több tízezer ember megélhetése!
Az e-mobilitás pedig külön téma, így is hosszú lett, és vélhetőleg hiányos is az írásom.
A terjedelemért elnézést mindenkitől.
Szóval a lényeg, ha nem tudom miről beszélek, inkább csendben vagyok.
Béke, szép estét! -
Vérboci
addikt
válasz
envagyok #37222 üzenetére
ne kukáskodjunk. mi az, hogy kisszériás karosszériagyártás?
komplett autók épülnek Győrben, mint írtam a TT (ez nem sok) és a Q3 két típusa. ezen felül a présüzem gyárt más gyáraknak (IN, NSU) karosszéria elemeket, de ez utóbbit se "kisszériában".az audiról amúgy se az ott dolgozókat kell kérdezni, mert ők a saját sorukat, csarnokukat se hagyják el egész életükben. aki a G1-be van, a G10-be már eltéved...
-
zsigee
aktív tag
válasz
envagyok #37205 üzenetére
Szia! Le vagy maradva a karikagyárral kapcsolatban. Kb 12 évvel. No para, én sem ismerek minden céget, nem is véleményezem őket.
Másik téma.
Üzemanyag: tegnap még este Péren volt dízel, 480ért, ma zárva a kút. Kellett volna még benya is a másik vasba... Majd legközelebb. -
Vérboci
addikt
válasz
envagyok #37205 üzenetére
hát... az audiban gyártott cuccokkal kapcsolatban hiányosak az ismereteid.
Motortípusok: R4 Otto (x3); R4 TDI; R5 Otto; V6 Otto; V6 TDI; V8 Otto; V8 TDI (bár ez asszem kifutott); V10 Otto
Járműgyár: TT, Q3 (sima és sportback)ez a 2 hét alatt átköltöztetik, ez 20 éve volt igaz, ma már városi legenda
-
Semin
őstag
válasz
envagyok #37203 üzenetére
“Majd mikor 2025 után átállnak az elektromos kocsikra, onnantól vége a dalnak az audinál, nemaknál, és a millió beszállítónál“
Bármivel fognak menni az autók karosszéria kelleni fog. Ebben a győri audi pedig nagyon jó. Hidd el sokáig megoldja még a régió megélhetését.
kb a bér munkaerőt építették le mást nem. -
Bobrooney
senior tag
válasz
envagyok #37198 üzenetére
[Nem kötekedésből]: Kérlek mutass már ilyen házakat, sajna 1 darabot nem látok, csak olyat amire még 20-30M-ót rá kell locsolni.
Én szerettem falun lakni, remélem még vissza jutok valamikor. De a legtöbb kis faluban az áramhálózattal is gond van, elég csak hogy szeles idő legyen és már ingadozik. Internetről ne is beszéljünk. Ja és ha csatorna van az már király.
#37200 doc : nem feltétlen akar mindenki Győrben dolgozni, nyilván annak a környéknek is meg vannak a maga lehetőségei. -
doc
nagyúr
válasz
envagyok #37198 üzenetére
es mennyibe kerul egy panellakas Baktuttoson vagy Darvason?
Szerintem vegyel ott egy hazat, es jarj be onnan Gyorbe dolgozni(en egyebkent pont ezert vettem anno a varostol 10-15 km-re hazat, mert annyival olcsobb volt, hogy siman megerte onnan minden nap autoval bejarni, de nyilvan a varosok vonzaskorzete is dragul a varosi ingatlanokkal egyutt)
-
doc
nagyúr
válasz
envagyok #37169 üzenetére
"Eddig se lakott senki a híd alatt." - mert eddig nem ennyibe kerult a lakas. Evekkel ezelott is annyiert vettek a lakast amennyiert lehetett, meg most is.
A kerdesedet nagyreszt meg is valaszoltad, a rengeteg "csaladtamogatas" beepul az arakba. Plusz ott van a nagy inflacio, szanalmas allampapir-kamatok, sokan ugy gondoljak hogy inkabb ingatlanba teszik a penzuket.
En hamarosan eladom a hazamat, olyan nagyon ezt most nem barom, csak azt a par honapot birja meg ki az ingatlanpiac
Nem csak a kornyeken nottek meg brutalisan az ingatlanarak, hanem mindenhol. Veszpremben mar tavaly-tavalyelott is azon huledezett mindenki hogy pesti arak vannak... -
Bobrooney
senior tag
válasz
envagyok #37169 üzenetére
Őszintén? Mi is panelt vettünk, a törlesztőm kevesebb mint az albérlet amit fizettünk. Nem akartam panelba jönni, de másra nem volt pénzünk, a kényszer pedig nagy úr.
Hát Zalába sem hiszem hogy 5-8M-ért kapsz bármi normálisat (gyors ránéztem).
Látván, hogy szülőfalumban is hogy elszálltak az árak. -
doc
nagyúr
válasz
envagyok #37165 üzenetére
Nem az olajipar mukodeserol beszeltem (illetve csak kozvetve, ez lenne az egyik 'rajtunk kivul allo ok).
Mivel jelenleg a nagyker koteles nagyon komoly veszteseggel adni az uzemanyagot a kutaknak, nyilvan nem tori magat hogy minden egyes szallitmannyal millios vesztesegeket csinaljon sajat maganak. Rovid ideig tarto hatosagi arszabalyozasnal megprobalja kibekkelni a meglevo keszletekkel, meg a jovobeli profit remenyeben atmenetileg akar veszteseggel is adja, de ezt orokke nem lehet csinalni...
Azzal egyetertek hogy panikolni nem kell, asszony is tegnap ketsegbeesve irta hogy vegyek neki nehany kannat es rakjam tele gazolajjal, mondom nincs az az isten
"Akiben lenne kis ész, az ilyenkor 480-600Ft-os áron történő több száz liter tankolása helyett biciklire vagy tömegközlekedésre ülne, " nekem busszal munkaba jarni kb. 6 ora lenne naponta, autoval 2-2.5 ora. Biciklivel meg nem nagyon tudok menni, mivel annak a 85 km-nek sok szakaszan konkretan ki van tiltva az utrol. Attol meg hogy NEKED es sok masnak megfelel a tomegkozlekedes, meg nem mindenkinek.
" a sok marha elhiszi, hogy 25 millát megér egy 50 éves, 10-20 év múlva széthulló panel, " - a "sok marha" lakni szeretne valahol, nem a hid alatt lakni. Szerinted ezt kene? Az alberletarak is a vetelarhoz igazodnak, szoval vagy fizet brutalis arakat, vagy lakik anyukanal vagy a hid alatt...
"mennyi tej kell 1 kiló sajthoz, és mennyire költségigényes elkészíteni?" - probald ki. Konnyen beszel az ember ilyeneket, de ha neked kene beruhazni egy ilyen uzemre, fizetni az alkalmazottakat minden honapban, fizetni utanuk a rengeteg kozterhet es egyebeket, te sem 300-ert adnad a sajtot... De ha szerinted ez tul sok, akkor csinalj magadnak otthon sajtot -
-
PociAti
őstag
válasz
envagyok #36793 üzenetére
Ócskásnál (nem tudom megvan-e még) lehetett kapni 4-es AA-s elemtartót és 9C-os elem apa illetve anyag csatlakozót, mindegyik forrasztható kábelvéggel.
Van egy csomó cuccom ami 9V-os elemet igényel, jellemzően műszerek, meg az egyik mérleg, valamint spéci időjárás állomás, aminek elég nagy étvágya van, így azt a fent vázolt megoldással táplálom. -
Dryman
őstag
válasz
envagyok #36774 üzenetére
Ennél olcsóbban nem nagyon találsz!
Arra jó amire tervezték... [link]
Azért nem adom kölcsön az enyémet, mert egy éve kölcsönadtam, és azóta sem került vissza!
Ha olvassa az illetőakkor legyen szíves visszahozni, az ára nem releváns, de gesztusként nagyra értékelném a *visszaadási* szándékot!
-
válasz
envagyok #36643 üzenetére
Horváth István? (ha ő az, nekem nem tetszett. A központi zárakat kicserélte valami utángyártottra és nem a kopó alkatrészeket cserélte. Szerelés után problémás lett, elvittem Stiptishez és rendbe rakta. Tudom, hogy sokan járnak Stiptishez, de legalább elvégzi normálisan a munkáját.)
-
Füleske
addikt
válasz
envagyok #36522 üzenetére
Ez mit jelent? A mobiloknál meg van adva a SAR érték. A tv torony viszont nem a füled mellett van, és ha jól tudom a sugárzás négyzetesen csökken a távolsággal. Hol van olyan erős elektromágneses sugárzás (Mennyi? Mitől?) ahol kigyullad a kezedben a neoncső?
Szerk : látom betettél egy ilyen helyet, a nagyfeszültségű vezeték alatt. Vajon ez bárhol máshol (pl. tv torony mellett) is működne? Milyen sugárzási érték tartozik ahhoz, amikor már kigyullad a cső? -
PociAti
őstag
válasz
envagyok #36456 üzenetére
Ha rá tudod venni az eladót csomagküldésre, akkor szinte ingyen van, annyira jó az ára:
https://hardverapro.hu/apro/ujszeru_xerox_phaser_3140_lezernyomtato_elado_ered/hsz_1-200.html.
Képek alapján makulátlan állapotban van.
Eredeti tonerrel kb. 11 Ft a lapköltség, utángyártottal 2,5 - 3 Ft/oldal. -
Weaver
senior tag
válasz
envagyok #36273 üzenetére
így már biztos, de sejtettem, hogy mi lehet a gondja. akkor talált be, amikor a retro cuccokat kezdtem hírdetni. feltételezem kellene volna neki egy, vagy akár több dolog azok közül, amiket meghírdettem, csak éppen egy nullával kevesebbért, és ezen pörgött be (meg főleg azon, hogy annyiért is elvitték, amennyit kértem értük.)
jó lenne ha jelentenéd te is, meg az öcséd is, ha látják, hogy nem egyszeri eset talán tesznek valamit.
-
Coyot
őstag
válasz
envagyok #36170 üzenetére
Nincs ezzel baj, meg kell próbálni mindenfélét, hogy tudjuk mire számítsunk.
De mikor már a teslás arc is beszáll és felülteti a parasztot egy ekkora lufiba na az végződhet rosszulLe fog meni a vga-k ára szerintem hamarosan, vége a covidnak is a nyáron mindenki baszni fog rá, mégjobban csökken majd az érdeklődés. Én meg vehetek 3070-est 150ért
-
-
-
PociAti
őstag
válasz
envagyok #36133 üzenetére
Végül is sikerült választ adnod a kérdésre, köszi.
https://homedt.hu/alkalmi-megbizoinknak
Közvetlenül a saját weboldalukon már 150.000 Ft-os értékbiztosítást írnak, vaterán keresztül ez csak 100.000 Ft.Ennek költsége kb. 9.281 Ft lesz, míg célirányosan saját autóval bőven a duplája, ha azt vesszük, az üzemanyagköltség - az amortizációtól függően - a tényleges költségek kb. 40-70%-át teszik ki, plusz egy teljes nap elmenne rá. Én ennek a díjnak a dupláját is lazán rászánnám erre a projektre. Persze az más téma, ha valakinek eleve arra van dolga, vagy élvezetet jelent számára 600 km-t vezetni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Nők, nőügyek (18+)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Parfüm topik
- Automata kávégépek
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- iPhone topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ! DDR5 GAMER PC: Intel Core Ultra 5 225F/245K +RTX 5050/5060/5070/Ti +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!
- OnePlus 12 5G 256GB 12GB RAM
- AKCIÓ! GAMER PC: Intel Core Ultra 7 265KF +RX 6600/6700XT/6800/9060XT/9070 +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA
- Zealot s79 100w 1hónapos eladó kíváloan szól jó mélyek az ár fix !!!!!
- Playstation Pulse 3D
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Philips NA351/00 Dupla kosaras Airfryer eladó
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest