- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Dőlnek az S25 Slim és Ultra infók
- Milyen okostelefont vegyek?
- iGO Primo
- Poco X6 Pro - ötös alá
-
Mobilarena
Magyar Telekom (Mobilszolgáltatások)
Infók a MultiSIM szolgáltatással kapcsolatban: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
club1
veterán
válasz #48525824 #26452 üzenetére
Vásárlásaink során sajnos előfordul, hogy a választott termékünk szinte azonnal meghibásodik. Amennyiben olyan termékről van szó, amely a az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében szerepel, és az igényünket három munkanapon belül érvényesítjük, úgy a forgalmazó nem vizsgálhatja a csere előtt, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett-e (azaz például gyártási eredetű) köteles azt nyomban kicserélni.
A Legfelsőbb Bíróság álláspontja is az, hogy a meghibásodott fogyasztási cikket a forgalmazó - három munkanapon belüli érvényesítés esetén - köteles kicserélni (EBH2007.1744)
Az igényérvényesítéshez mindenképp szükséges a jótállási jegy, számla vagy a nyugta, amelyet a vásárláskor a termék mellé kapunk. Az említett Korm. rendelet 7. §-a rögzíti, hogy ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt a forgalmazó nem hivatkozhat arra, hogy a csere aránytalan többletköltséget eredményez számára. Csupán egy feltételt ír elő az érintett termék cseréjéhez a Korm. rendelet, ez pedig nem más, mint hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Azaz például egy mosogatógéppel nem lehet mosogatni.
Ilyen esetekben a forgalmazónak tehát nincs választási lehetősége, mindenképp cserélni kell, ettől eltérni nem lehet.
Fontos tudni, hogy a cserének mindig ugyanolyan típusú termékre kell történnie. Amennyiben ez nem oldható meg, például az a típus már elfogyott és nem is lesz készleten, úgy a vételár visszafizetését lehet kérni, azaz fogyasztó elállhat a szerződéstől (természetesen azzal a megkötéssel, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye).
Új hozzászólás Aktív témák
Ez a Telekom mobil szolgáltatások topicja
- Hír A Telekom elindította az ország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszegen
- Hír Egy előfizetés, több SIM a Telekom új ajánlatában
- Hír A Magyar Telekom bejelentette az eSIM támogatását
- Hír Készülék nélkül csak egyéves hűség köthető
- Blogbejegyzés Új alapokra kerül a Telekom árlistája
- Hír Modulárissá lettek a Telekom mobilos csomagjai
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Androidos fejegységek
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- 2025 - Melyik játékot várod a legjobban a következő évben?
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Milyen egeret válasszak?
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Milyen NAS-t vegyek?
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
- Logitech G335 vezetékes fejhallgató /// Újszerű // Számla + Garancia
- AKG Harman K72 Dj fejhallgató // Újszerű // Számla + Garancia
- Logitech G935 Vezeték Nélküli Fejhallgató /// Újszerű // Számla + Garancia
- Sennheiser Epos GSP 370 Gaming fejhallgató // Számla+Garancia //
- Hibátlan Apple MacBook Pro 14" 16/500 2021 M1 Pro Chip ! 3 Hó Jótállás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest