- Mobil flották
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
Borzasztó rosszak a képek
Látszólag egyben van. A fogyasztása nem horror a könyvelőmnek ugyanez van. Viszont egyszer megkarcolták a hátsó lököst oszt került neki vagy 60k-ba baráti áron.
(#55998) DeFranco: ezért kértem pecsétes papírt. És fizettem többet mint egy havernak. De a papír előre kérése miatt a legutolsó karcot is felírták, meg telefonon is elmondták a személyes véleményüket.
-
-
-
!Overdose!
őstag
Engem is foglalkoztat az i-CTDi. Első körben a kettős tömegű lendkerék több, mint 400k-s (kedvezmény nélküli) ára elborzasztott, de aztán találtam olcsó beszerzési forrást gyárihoz. Kuplungszettel együtt 150k. Injektorok és a nagynyomású szivattyú gyári technológiával felújítható Bosch. Turbo ugye szintén felújítható
"Mielőtt hozzákezdenék az eset leírásához, hadd mondjak véleményt erről a motorról. A megítélés szubjektív, fenntartással kezelendő, hisz sem a gépésztechnikus képzettségem, sem a szaktudásom nem hatalmaz fel arra, hogy ítélkezzek, de magánvéleményem van. A Honda saját tervezésű dízelmotorjára viszonylag sokat kellett várni, hogy megjelenjen, de megérte. A tervezés során láthatóan fontos szempont volt a tartósság, mellesleg semmilyen fölösleges elemet nem találni a motortérben. A szerelhetősége a kategóriatársaihoz képest megfelelő, a befecskendező-rendszere pedig a Bosch cégcsoport legjobbja: hozam oldali szabályzású nagynyomású szivattyúval, és mágnestekercses befecskendezőkkel ellátott közös nyomócsöves (common-rail) rendszer. Ha befecskendező és motorirányító rendszerről van szó, szerintem az összes beszállító cég a Bosch-rendszerek után kullog."
Novoth Tibor
-
Mágus2
Közösségépítő
Pedig motorfékkel kíméled a turbót, mert gyorsabban visszahűl, mintha egy helyben járatnád.
A motorféket nyugodtan lehet használni. A lendkerék halála alacsony fordulat nagy terhelés. A turbót is lehet rúgni, amint az olaj elérte az üzemi hőfokot...,de az olaj, nem a hűtőfolyadék.
hobizoli És ki mondta, hogy nem?
Xero Minden nap 4 km-t megyek 2x-re. Reggel kettő este kettő-melóba, na erre varjál gombot, de elárulom, mindegy, hogy kályha vagy benzin, ez semminek nem tesz jót, de ez van. Az autó tőlem megkap mindent és elvárom, hogy cserébe kiszolgáljon.
-
pomk
őstag
Összeállítottam egy ár összehasonlítást üzemanyag megtakarítás és alkatrész ár függvényében az általam jelenleg befutó 2 típusra vetítve.
A fogyasztásoknál a gyárit vettem alapul, az üzemanyag árai pedig a mai árfolyamok.
Az alkatrészekhez egy totalcaros cikket vettem alapul. Meg próbáltam mindkét típus esetén azonos gyártót választani, ill. a drágábbakat vettem, hogy a különbség még szembetűnőbb legyen.
Elég durva a dízelhez a lendkerék ára. Ill. az én vezetett km-em mellett a megtérülés is elég durva. -
Xero
nagyúr
Én is így vagyok vele. Beindítom, garázsból kigurulok (ha jó napom van, akkor lábbal kigurítom, hogy arra a fél mp-re se kapjon terhelést) és ameddig bezárom a kaput már össze is csapta magát szépen olajjal.
(#53818) Bdanyy:
- Mert mennek annyit, hogy behozza a szerelés költségét az üzemanyag.
- Mert b*sznak rá és lógó béllel is használják.
- Mert nem nagyon állítják le, ergo nincs olyan nagy gond a bemelegedéssel.Azért a taxi üzem és a városban 15km-es táv nagyon nem ugyan az.
-
Alvin_ti4200
félisten
Ha nem folyamatosan kell cserélgetni ezeket a drága dolgokat, hanem az autó élete során (nálam) egyszer, akkor azt mondom, hogy "oké", ha minden évben ott kell hagyni fél millát a szervizben, az nem oké
Én amit csak tudnék, megadnék neki, nyugodtabban alszom, ha rendben van az autó. 4 év, többnyire gondtalan "franciázás" után úgy látom, megint az ördögöt kísérteném ezzel
A lendkerékre és a turbóra hogy lehet egyébként vigyázni? Nem kell indokolatlanul váltogatni állandóan, padlógázt el kell felejteni, leállítás előtt egy kicsit hagyni kell egy helyben járni a motort, illetve normális fordulatszám tartományban kell vezetni (1500-1800)?
-
-
Alvin_ti4200
félisten
110 körül van a lendkerék és 70 körül a kuplung szett, munkadíjuk nem tudom, mennyi, gondolom 40 körül a kettő. A kérdés inkább az, hogy mennyi ideig lesz jó a csere után a lendkerék? Mert ha 5 évente kell kicserélni, megint más, mintha minden második évben kuka az egész. A fogyasztás elvileg 5,5-6 liter között könnyedén tartható ezen a távon (ismerve a 70-es szakaszokat, közelebb az 5,5-höz szerintem), 100 km-enként nagyjából 1,5-2 literre leszik kevesebbet, mint mondjuk egy 1,6-1,8-as szívó benzin (más kérdés, hogy a gázolaj drágább valamivel). Durván 80-100 ezer forinttal kerül kevesebbe nekem egy év alatt ezt az 1.6 dízel motort tankolni, mint mondjuk egy 7,2-7,5 körül fogyasztó benzinest. A turbó felújítás nem tudom, mennyibe kerül (gondolom, 50-100 között valahol), illetve azt sem, ez is hány évre biztosít utána megfelelő működést. A részecskeszűrő 250 ezer forint (40 ezer hozzá a lötty) a márkaszervizben, ezt 240 ezer km-nél kell terv szerint cserélni, ezt mondták nekem a Volvo Galériában - addig lehet, hogy meg se lesz az autó, ez a jövő zenéje nyilván. Én csak annyit tudok, hogy nagyon jó állapotban van és csábít a rosszra
Persze az Ivanicsnál lévő 190 ezret futott 1,8-as benzinest is meg lehet nézni 200 ezerrel olcsóbban...
-
Rambovits
senior tag
Nálunk még törölközőt is rakott a valagunk alá... nehogy összeizzadjuk az ülést.. Szóval alap volt, hogy amikor már rövigatyába lehetett járni, akkor klímázni is kellett... és csodálkozott, amikor 11 litert evett a seat városba
#53667: Nálunk műszaki progbléma nem nagyon volt, 2 éves autónál azért nem is illik
Viszont nem nagyon volt már rajta ép elem. NŐ volt az oktatóm, és valamiért mániája volt, hogy lehetetlen helyekre akart beállni mindig. Padkán átugratunk, kiállni nem bírunk, nem gond.. befééééér!
Azóta láttam párszor a kocsit, csomagtérajtó gyűrve, motorháztető gyűrve, bal oldala meghúzva... Voltak nála nagy sztorik
-
Xero
nagyúr
Ha arra rányomják a klímát, akkor a kezelése is nehézkesebb lett volna jócskán. Mondom ezt több éves 206 1.4 klíma tapasztalattal.
Nekem ilyen úri huncutságok, hogy klíma, vagy elektromos ablak nem jutottak. De a gokart feeling megvolt. Szerencsére, miután látta az oktató, hogy nem vagyok teljesen antitálentum, szabadabbra engedte a gyeplőt.
(#53654) neduddki: Motorból nekem is Babetta, majd Pannonia T1 volt a bevezetés. Bár bőven váltás után.
-
pomk
őstag
Autóipari beszállítónál dolgozom.
Próbagyártás és a mintabenyújtás során minden darabot ellenőriznek. A termék, technológia, gyártási folyamatok véglegesítése és elfogadása után, mikor már szériában gyártanak, az ellenőrzés mértéke lecsökken. Ez eltérhet az alkatrész funkciója, láthatósága, stb. alapján. Van, hogy 1-2-3 óránként néznek meg 1 db.-ot, de van hogy legyártott db.-ra van megadva az ellenőrzés sűrűsége. De ez alkatrészek esetén van. Azt, hogy az összeszerelt, kész autókat milyen gyakran ellenőrzik, azt nem tudom.
De Discovery-n szokott lenni a "Gyáróriások" c. sorozat, abban is hasonlókat mondanak. És ott van hogy 4-5 embert látni, amint simogatják, tapogatják végig az autók külsejét és keresik a felületi, és méretbeli hibákat. Ami rossz, megy vissza fényezésre, illesztésre. -
giigz
veterán
Ha 4-be visszarakom, akkor még semmi nem történik kb., 3-ba már menne szépen, de ott 120-nál már 6000 körül pörög, ha 110-ig gyorsítok, akkor gondolom valahol 5500 körül lehet. Ami nem túl kellemes
Persze lehet mostmár ezt fogom használni, mert igaz üveghangon jár, de legalább akkor meg is lódul.
-
-
giigz
veterán
Igen. Igazából jól feltudom mérni, hogy mennyire van tőlem, csak a saját autómmal nem vagyok tisztában. Mert a motor olyan gyenge, hogy egyszerűen csak lendületből lehet előzni. De mivel nem csak mindig a saját autómmal járok, ezért így még nehezebb. Mert a 200 LE-s automata Volvo-val könnyű, kinézek, rálépek a gázra, és 5 mp. múlva 120-nál vagyok, és már bent is vagyok. Viszont a saját autómmal 80-120-ig az vagy 20 mp., de ugye ha 90-nel mennek előttem, beérek mögé, akkor olyan 105-110-ig jó felgyorsítani, ami nekem sok másodperc, és egyszerűen annyira sok, hogy nem nagyon lehet belőni mekkora távolság is kell. Persze nyilván csak akkor előzök, ha az 100%-osan sikerülni is fog, de azért néha van olyan, hogy na már majdnem kibújtam, és utána jövök rá, hogy jól tettem, hogy nem bújtam ki, mert kevés volt a hely. Tehát megítélem, hogy kevés a hely, de mégis habozok, hogy na elég lesz-e vagy nem, de közben tudom, hogy nem nagyon
-
Különösen csalóka tud lenni a szembejövő sebessége ha be van hajtva a tükre
(#52887) turbobusa: egy barátomnak volt egy 123 200Dje. 77-s évjárat. gyk úgy adta el h hirdetni sem kellett, mert minden nap kérdezték hogy hogyé aggya
(#52892) neduddki: némmán macsek! Pénteken v hétfőn Pesten vagyok asszonkámmal bótos villámlátogatás...
-
giigz
veterán
Ilyesmire
Mert szerintem az előzés egy nagyon fontos dolog, rengetegen közlekednek országúton, és a vezetési órákon is 90%-ban városi vezetés van, én pl. az órák alatt talán összesen 1x előztem országúton, de még szó sem volt róla. Persze mindenki számára egyértelmű, hogy ha nem jönnek szembe, meg ha elég messze van, akkor mehetsz, de azért a gyakorlatban is meg kellene mutatni, csináltatni párszor...
Én pl. manapság is amikor előzni akarok, sokszor gondban vagyok, nem tudom még hol van az a határ, amikor még elég messze van a szembejövő, vagy már túl közel, ezért inkább megvárom, míg óriási hely nem lesz. Este ez hatványozottan igaz. Nyilván több tapasztalatot kell szerezni, de ez az előzés egyelőre még nekem tanulási folyamat alatt van. Persze előztem már elég sokat, de talán ez az egyik olyan terület, ahol még csiszolatlan vagyok.
-
-
-
DeFranco
nagyúr
Melyik? A klíma vagy a rángatás vagy mindkettő?
A klímában egyetértünk, szerintem is, bár ha szoftveres lett volna, akkor a fojtószelep állításával nem javult volna meg ideiglenesen. -e?
Másik szakit nem ismerek... őket is úgy ajánlották innen, elvileg a klub rezidens szerelői (essmotor)
(#52305) Qru: ehh... a szűrő 3 hónapos, és egyszer rángatott, azóta sem... mit toljak rajta, megy magától, nem francia ez...
-
-
DeFranco
nagyúr
Nem értek hozzá, azért kérdezek, lásd a legelső posztom a témában
Kifejthetnéd mire alapozod az oddsot és esetleg milyen alternatív ötleted van...
Hadd tanuljak.
(mármint a rángatást... a klímacucc más tészta, azt ne feszegessük, abba az irányba nem járható az összefüggés, kosztól nem lesz klímagond, az mondom vagy szoftver vagy fojtószelep. A rángatás a kérdés, hogy lehet egy a gyökerük vagy nem, illetve mikor hozod a láda söröm?)
-
DeFranco
nagyúr
3 hónapos, ment vagy 3k kilométert maximum...
Szerintem nem benzinszűrő lesz, csak nem akartam ide szofisztikálni* a gyanúmat, bár tény, hogy ez (a kosz) a legkézenfekvőbb megoldás, és hát ugye occan borotvája...
(*klímázva a dugóban fékezéskor vagy egyéb okból fordulatszám eséskor beesik a fordulat az alapjárat (700) alá (500-300), egész beremeg a motor. Vagy fojtószelep állítás vagy alapjárati szelep csere, vagy szoftverfrissítés a megoldás ilyenkor. Volt fojtószelep állítás, nem jött be, kicsit jó volt, aztán tartósan nem. Most a szombati kánikulában egy napra helyrejött valamilyen oknál fogva, nem esett be az alapjárat alá sehogy sem, na pont ennek a napnak a végén (150 km megtétele után) kezdett el rángatni magas fordulaton. Két óra állás után sem röviden sem hosszan terhelve nem rángat többé, ellenben a klíma okozta alapjárat esés is a régi-rossz... nem kell nagy Columbonak lenni az összefüggés megsejtéséhez, de a szerelő szerint felejtsem el... akkor viszont szűrőcsere kellene meg tanktakarítás, mert azért nemá'... de ha nekem van igazam, akkor felesleges pénzkidobás...)
-
-
Néztem én is a fa tükröződései miatt nem mertem pofázni
De mit keresgélsz ilyen sokat?! Ennyi idő alatt megvehetted volna életed allroadját
-
-
runner 125
nagyúr
Kicsik a képek ráadásul kevés is.., de szerintem az első és hátsó lökkös tuti fújva volt. Iszonyúan elüt mindkettő, ennyire nem látszódhat a különbség.
(Ezt az "Elírás és eladás joga fenntartva!" dumát annyira bírom...)
mod.
Forma egyébként számomra olyan semmilyen, bocs.
Nem érzem rajta a japó virtust, de még a Subaru vonásokat is nagyítóval kell keresni. -
-
-
-
!Overdose!
őstag
Inkább ezt emelném ki:
"Az eszköz arra való, hogy a turbós autódat járassa még egy megadott ideig a kulcs elfordítása után. A turbó így kellően le tud lassulni és visszahülni, hogy ne károsodjon a hirtelen motor-leállítástól. Amíg Te kiszállsz az autóból, összeszeded a dolgaidat stb. a timer szépen járatja a motort helyetted. "
-
DeFranco
nagyúr
Ha van egy kiegészítő, ami megoldja helyettem, az rendben van. De amikor már dolgozol, családod van, amúgy is rád szakad az élet, akkor durvára nem lesz hangulatot két perceket ücsörögni l'art pour l'art... mindegy, ez persze magánvélemény, csak én failnek tartom. Még egyszer mondom, ha az automatika ücsörög helyettem két percet, akkor nem szóltam.
Más:
Ezt ismeri valaki? [link]
Vettem egy ilyen műszarfalápolót, kiváncsi vagyok hogy milyen. Vicces, mert azt írja az elején, hogy én döntöm el, hogy fényes vagy matt, azzal, hogy mikroszálas vagy pamut kendőt használok...
...szóval izé, ismeri valaki?
@EQMontoya: altatódalt is énekelsz neki?
-
DeFranco
nagyúr
azért a személyes, laikus és különbejáratú véleményem az, hogy nehogy már két percig kelljen dekkolnom, ha kiállok tankolni az autópályán, mire leállíthatom a motort... ez azért elég durván fail kategória. Szeretek vigyázni arra amim van, de ehhez durván turbószexuálisnak kell azért lenni... ott ücsürögni, dekkolgatni a kocsiban, hogy hűljön már ki. Mi ez, vasaló?
Nem értek hozzá, de ha így van, ahogy írod, az nevetséges.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Azonnali notebookos kérdések órája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Steam topic
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Mobil flották
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- Canon Selphy CP1500 Printer /// Számlával és Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest