- Mobil flották
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
A kocsim elegge kaotikusan, ket fele keppen indul:
- inditas 1: a kulcs elforditasanak pillanataban azonnal, kb. negyed masodpercen belul. Ha ennyi idon belul nem engedem el a kulcsot, akkor csak inditozik es ujra kell probalnom, de ekkor mar csak a masodik modon indul el. Ha sikerul elengednem, akkor siman megy, mintha mi se tortent volna.
- inditas 2: A kulcsot elforditva, hosszu masodpercekig kell inditoznom, mire hajlando elindulni, de akkor is elegge otromba hangon (mintha nem menne minden henger egyszerre, aztan megjavul). Sokszor kell az inditasra gazadassal rasegitenem.Mindket esetben eros benzinszag erezheto a belterben. Mindket esetben hidegen inditva eloszor fekete fustot ereszt a kipufogo, majd par masodperc utan atvalt szurkes-kekes-feherre, majd nagyjabol ket percig inkabb feher, es vegul a fustoles megszunik.
Ha meleg a motor, akkor a fentiek ugyanugy ervenyesek annyi kulonbseggel, hogy talan akkor nem fustol annyira, vagy egyaltalan nem.
Eddig semmi rendszeresseget nem tudtam megfigyelni, ezert is irtam, hogy kaotikus az inditas.
Mi lehet a gond? Szervizbe mar van idopontom, de jo lenne otletelni.
Olaj nem fogy, benzin fogyasztasom kb. 1l-el emelkedett meg az utobbi fel evben. (6,5-7l/100km rol 7,5-8l/100km-re), hutofolyadek kb a tartalybol fel cm-nyi fogyott negyed ev alatt, es nem szokott felforrni.Nissan Primera 1.6 benzin '99
Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Mivel lehet/erdemes leszedni a szelvedo belsejere ragasztott matricakat, ha nem jon le egyben, hanem csak darabokban es meg ott marad a ragaszto is?
Elso otletkent probalkoztam radirral, de az is csak inkabb maszatolja.
Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
válasz
Gombinyó #164480 üzenetére
Az elozmenyekben megtalalhato, hogy teletankoltam es velhetoen az uzemanyagtol lett baja a kocsimnak. Nincs ra garancia, de visszakerdezek, arra van, hogy megfelelot is ad el nekunk vasarloknak?
Meg egyszer kihangsulyozom, nem vitatkozni / nyavajogni jottem ide, csupan megkerdezni, hogy mik a lehetosegeim és esetleg volt-e mar valakinek hasonlo tapasztalata? Visszavesznek-e uzemenyagot a benzinkutak, stb. Ennyi. Nem kell ebbe tobbet belegondolni.
Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
-
e=mc²
őstag
válasz
hobizoli #164418 üzenetére
Szerintem az uzemanyag csere, mivel mar a gyertya csere elott megjavult. Azon morfondirozok, hogy lehet, hogy miutan kicsereltek a benzint es a szurot, azutan nem jarattak eleget, hogy tenyleg kicserelodjon a rendszerben? Mennyi maradhat meg ott benne? Es tenyleg annyi kellett volna neki, amig hazagurulok? Kb. 1,5 km.
-
e=mc²
őstag
válasz
szőröscica #164415 üzenetére
Tudom, szeretem is nagyon.
-
e=mc²
őstag
válasz
e=mc² #162445 üzenetére
Igy lassan 2 honap utan leirom, hatha erdekel valakit, hogy mi tortent.
Szerviz1-be vontatas, alaposan elmondtam mi a jelenseg. Egy het utan (en hivtam oket) kozoltek, hogy az auto ongyogyulo. Elindul, jarattak, de a rangatassal nem tudnak mit kezdeni. Megneztek a gyertyakat, mondtak, mar latszik, hogy hasznaltak, de meg turheto, de lassan a cseret be kellene iktatni. Megneztek az EGR szelepet, nem volt elkoszolodva, de azert valamennyire tisztitottak rajta. Legtomegmerot javasoltak cserelni, ami kb. 60 eFt ha egyaltalan talalnak hozza valot. Elobb javasoltak, hogy hibakodot kellene olvasni, de nekik most epp nem volt ott a keszulek, jovo hetre meghozzak. Hivnak, ha lesz valami.
Kovetkezo het penteken kimentem ismet szemelyesen, mert nem hivtak, sem nem vettek fel a telefont. Mondjak, hogy minden rendben van vele, ha bemelegszik akkor mar nem rangat kozepes vagy nagyobb sebessegen. Mondom oke, de nem ez az uzemi mukodese. Sehogyan sem kellene, hogy dadogjon. A gepukkel nem kompatibilis a csatlakozoja, igy keressek valakit, aki ki tud ilyen autobol olvasni.
Masnap elvittem egy korabban mar abs jelado hibat kiolvaso Szerviz2-be. Diagnosztikat megcsinaltak, nincs hibakod a rendszerben. Elmondtam nekik is mi a gond. Ugy velte, ha a tankolas utan kezdodott a jelenseg, akkor elso korben az uzemanyagot, az uzemanyag szurot csereltessem, majd nezessek befecskendezes kepet, spektrumot, parametert, akarmit. O is meg tudna csinalni, de csak ket het mulva lesz idopont. Megkoszontem a kiolvasast es az infokat, mentem vissza Szerviz1-be.
Ismet egy het utan en mentem szemelyesen hozzajuk (hivas ismet nem tortent): Uzemanyag es uzemanyag szuro cserelve, uzemanyag nyomast mertek, az is rendben. Befecskendezes kep egyforma, terit-porlaszt. Hogomba ertek data szerinti erteken. Felmerult, hogy kellene szerezni egy donor autot, mert ok nem tudnak tovabb vele mit kezdeni, de erdekelne oket a vegkifejlet. Ekkor kertem mar idopontot Szerviz2-be. Ket het varakozas jott, addig hazagurultam vele es leraktam a parkoloba.
Ket het mulva reggel indit a kocsi, poccre indul. Gondoltam tankolok bele meg ugy 5L benzint, mert a csere utan elegge keves maradt benne. Kb. 1km-re levo benzinkutig mig gurultam, nem volt dadogas. Meg is lepodtem ezen. Nosza, akkor kicsit kerulok vele, mielott odaviszem. Es egyszeruen megjavult. Nem rangatott semmilyen sebessegen, semmilyen sebessegfokozaton, nem dadogott tartva a gazpedalt adott fordulaton, nem volt benzinszag a belterben. (csak miutan megalltam, akkor ereztem a kocsi korul). Ennek ellenere elvittem Szerviz2-be.
Elso kerdese a szakinak miutan megjelentem a megbeszelt idoponton: gyertya volt cserelve? Nem. Akkor elso lepes az. (5 eve van meg az auto, azota mentem vele 87e km-t. Katalogus szerint ami a bele valo gyertya az volt benne, es annak az elettartama 15.000 km es kerul 1.500 Ft-ba/db). Masodik lepes, hogy a befecskendezest/motort kitisztitjak valamilyen folyadekkal, amivel jaratjak kb. fel orat. Ezen kivul emlitette meg, hogy esetleg kartercsovet ellenoriznek meg, de mondtam ra, ok.
Vegul egy hete hoztam el, es le is lett tesztelve egy hosszabb turaval, es azt lehet mondani, hogy vegre, hasznalhato lett.
A mutatvanyok kerultek osszesen 36.500 Ft-ba, és van egy teli 20L-es kannaba MOL evo 100 benzinem.
Cserebe ma kaptunk egy defektet...
udv,
-
e=mc²
őstag
válasz
e=mc² #162341 üzenetére
Ma mar nem indult el. Illetve igen, de utana le is allt. Azonnal kiszalltam, es megneztem a kipufogot es feher fust jott ki belole. Tovabba ismet az egett szag. Szervizbe mar nem jutottam el vele. Majd vontatni fogom oda, de leghamarabb jovo heten tudnak nekiallni egyaltalan, hogy mi a baja.
A masik autos topicbol tenyleg eltunt a hozzaszolasom?
-
e=mc²
őstag
válasz
molnarpeter #162337 üzenetére
& 426os
Koszonom a valaszokat.
Nem fogy a hutoviz, evek ota ugyanannyi van benne. Nem is forr fel, sem nem buborekosodik, azonban a szine opalos es zoldes, de inkabb barna (muanyag tartalyon keresztul). Olajszint es allaga szemrevetelezve jonak tunik. Nincs olajsar, sem olajfolyas. Feher fustot nem latok, bar nem biztos, hogy felismernem.
A jelenseg a kovetkezo: Akadozik, dadog a motor ha megyek vele, alapjaraton nem tunik fel. Most eggyel kisebb sebesseget kell hasznalni a megszokott helyett. Pl. 40 km/h-val eddig 3-asban mentem, most 2-esben kell. Elindulas nagyon nyogvenyelos, mert nincs eleg ereje elindulni es olyan mintha lefulladna. Menet kozben razkodik. Uresben gazadasra felporog, de oblos hangja van nemely fordulatszam intervallumon (ez valtozo). Ha elengedem a gazt, akkor visszaall alapjarat fole egy kicsivel es kb. fel-egy masodprec mulva rendes alapjaratra. Gyertyak regiek, de meg elfogadhatok. Hengerek mennek. Uzemanyag felig van, legutobb MOL evo 100 lett bele toltve majus 2-an. A jelenseg kb majus 5-e ota fenn all, de akkor meg enyhen jelentkeztek, ma mar elegge eroteljesebb a teljesitmeny visszaeses. Ma ereztem eloszor valamilyen furcsa szagot, ami olyan mintha es egett szag keveredne olajszaggal.
Egyik haver mondta, hogy neki hasonlo volt a problemaja, egr szelep csere lett belole. Masik haver mondta, hogy lehet hengerfejes.
Olaj es szurok csereje egy eve volt, kb 12e km-el ezelott. Egyebkent is most volt ez betervezve.
Holnap megy szervizbe. Minden informaciot szivesen fogadok addig is toletek.
Koszi.
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Meg tudnatok mondani, hogy ha egy benzines auto "hengerfejes", vagy kezd azza valni, akkor milyen tuneteket, jeleket kellene latni/eszre venni?
-
e=mc²
őstag
Meg mindig automata valto kerdes:
Azt mondjatok meg, hogy szabad-e venni 15 eves automata valtos autot 200e+ km feletti futassal, ha nem volt valtoolaj csere az ismert idoben.
Ha en megveszem es csereltetek olajat az mar karbantartasnak szamit? Ha nem rangat sebessevaltasok koztt, vagy nem magas a fordulatszam, akkor kijelentheto, hogy a valto "rendben" van? Mire figyeljek?
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Lekertem egy kiszemelt autonak a km ora allasait, es eleg furcsa eredmenyt kaptam.
Ugy tudom, hogy csak az okmanyiroda altal bejegyzett valtozasok vannak rajta, ami muszaki vizsga ill atiras lehet jol gondolom? Tovabba a km ora allas is erdekesen alakul. Jelenleg 236500-al van hirdetve.
Minden info jol jonne most a temaban.
Koszi, udv
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Pecsen tudtok ajanlott autoszerelot? Lehetseges, hogy ott van a kiszemelt kocsi, es mivel 246km-re van tolem, igy inkabb ott vinnem el atvizsgaltatni.
Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
Szombaton megneztunk 5 kis Micrat. Nem voltam elragadtatva egyiktol sem. Amelyik motorikusan jo volt, annak a belseje volt lelakva, kikopva. Amelyik ugy ahogy elfogadhato volt, annak kerregett, csorgott valami a motorter felol.
Egyiket sem vennem meg szivesen.
Volt egy "kellemes zold" szinu kis harom ajtos, automata, amely rovid ideig volt hirdetve.. Ezt megneztuk keritesen kivulrol (mar zarva volt szombat delutan a kereskedes) es ez lehetett volna befuto a kulseje alapjan. Csak mar el volt adva...
Mennyi az eselyunk arra, hogy lesz meg egy ugyanilyen elado valahol valamikor...
-
e=mc²
őstag
válasz
bitpork #159294 üzenetére
A bajom az, hogy nem fogok tudni semmit az auto eloeleterol, mivel ismeretlen helyrol fogjuk venni. (nincs ilyen kocsi a kornyezetemben, foleg nem automata). Igy azert bennem van egy kis para, hogy melle ne fogjak.
Nem is gondozasmentest keresek, csak jol mukodjon, a gondozast en vallalom, ha ep allapotban van. Na ezt nem fogom tudni en megmondani.
-
e=mc²
őstag
válasz
szőröscica #159290 üzenetére
Koszi! Ha talalunk megfelelot, elsok kozott lesz a valto-, fek-, es motorolajcsere. Csak talaljunk.
-
e=mc²
őstag
válasz
molnarpeter #159288 üzenetére
Nissan Micrakat nezunk. (2003-2010)
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Automata valtokrol, ugy altalaban milyen velemenyetek van?
En egyszer vezettem csak automata valtos autot, a csajom vizsont soha, es neki lehet, hogy ilyen lenne a masodik autonk. Mivel nincs vele tapasztalatunk, igy nem tudom van-e mellette erv, ellenerv.
Pontos valtotipust nem tudok, csak annyit, hogy 4 fokozatu automata. Ez milyen?
Mire kell figyelni, ha probautra megyunk vele? Milyen karbantartasi igenye van, ha van? Milyen gyakran romlanak el? Es ugy osszesegeben: megerheti?
-
e=mc²
őstag
válasz
molnarpeter #159183 üzenetére
Csak benzinest, az alap 1.0-t eleve kilottem, marad az 1,2 ill. 1,4-es. Azon belul meg mindegy, hogy most a 65, 80 v 88 LE. Nyilvan minel nagyobb annal jobb, de nem preferalok ezek kozott.
-
e=mc²
őstag
Nezzetek, ugy gondolom, hogy normalisan feltettem egy kerdest talan a megfelelo helyen. Nem erre szamitanek egy "szakmai" topicbol.
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Ismet autovasarlas elott allunk, es a kiszemelt lesz egy 2003-2010 kozott gyartott Nissan Micra K12.
Van valakinek tapasztalata muszakilag errol a tipusrol? Ismertebb hibakat neten kutakodva megtalaltam (pl. nyulos vezermulanc). Azonban barmilyen mas informaciora vevo lennek az autoval kapcsolatban. Tenyleges tapasztalat, esetleg szervizes velemeny, stb.
Pontos kinezett peldany meg nincs, de a felhozatal nagyjabol megvan, hetvegen mennek korbe par helyre szemrevetelezni.
Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Kerdes: mi lehet a problema, akkor, ha alapjarat megy, sebessegbe be lehet tenni az autot, de gazadasra rendszertelen kopogo es valtozo erossegu hang elol-alulrol es meg sem mozdul a kocsi, csak a fordulatszam emelkedik meg.
Elozmeny: keresztezodes elott megallas, jo szokashoz hiven ki uresbe. Elindulaskor egyes es gaz, Kis lenduletett vett a kocsi, de elkezdett kopogni es az erejet elhagyta a motor. annyi lenduletet meg volt, hogy lassan atgurult keresztben az uton. Onnan tolva lett a leparkolashoz.
udv,
-
e=mc²
őstag
válasz
lenox #100223 üzenetére
En is. Mint mondtam, nem utalom oket, csak a fentire reagaltam, hogy az adott szitukat viszont igen.
De amikor latom en autoskent, hogy gepeszkednie kell, mert akkora hely nincsen, hogy normalisan elferjen... -
e=mc²
őstag
válasz
Laraxior #100185 üzenetére
En csak erre reagalnek:
"Van akiket az idegesít, hogy a motoros előremehet a lámpánál, szerencsétlennek autóval meg ki kell várni a sorát..."
En rettentoen utalom, ha elso vagyok a lampanal es bemaszik elem egy motoros. Pedig nem utalom oket, Nem uldozom oket, nem allok meg elottuk, mint ahogy a pelda is mutatja. Csak idegesit, hogy megallok a vonalnal, meg epp latom a lampat is, de neki be kell jonni szinte a keresztezodes kozepebe.
Egyszeruen nem ertem azt, hogy ha nekem ki kene birnom azt, hogy nem tudok azonnal indulni piros-sarganal(!), akkor neki miert nincs turelme, az amugy is furgebb, gyorsabb jarmuvevel kivarni mogottem ugyanazt az idot.A masik hogy alacsony sebessegnel (araszolasnal) addig csalinkazik a kocsik kozott - olyan esetlenul, hogy szinte latom lelki szemeimmel, hogy kezdo motoroskent en sem csinalnam jobban - amig csak sikerul valakinek a visszapillantojat behajtani, rosszabb esetben letorni.
Felreertes ne essek, nem ellened iranyult, csak erre a mondatra beugrott ez az eleg gyakori eset.
-
e=mc²
őstag
válasz
szőröscica #100072 üzenetére
Igen, en direkt vettem a Reanult-val valo kooperacio elottiekbol. Elvileg alvazszam alapjan angliaban gyartottak az enyem. Vasarlas utan volt egy nagyobb 100k+ javitas, amiben a kuplung csere volt a legnagyobb munka.
Es csak tankolom es tankolom. -
e=mc²
őstag
Kedves kollegak!
Egy eve vasaroltam a kocsimat (Nissan Primera P11 SLX, 1999) es gondoltam megosztom veletek a spritmonitoron vezetett koltsegeket. Ha minden igaz semmi nem maradt ki.
Aki szereti csemegezni ezen adatokat, annak a link, aki meg nem, vagy csak konstruktivan hozzaszolna, azt orommel vennem.
udv,
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Szeretnek venni autoradiot, mert ami most benne van, az mar nem mukodik.
Honnan tudom megallapitani/megtudni, hogy melyik autoba milyen megy bele? (csatlakozora, kivezetesekre gondolok)
Pl. az ilyen tud-e mukodni P11-es Nissan Primeraba?
Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
-
e=mc²
őstag
válasz
Tankblock #73634 üzenetére
Ize, ha veszel egy szett Continental teli gumit kapsz egy Polot ajandekba, vagy mi?
A gumi temahoz: en szerettem volna venni 4 uj teli gumit es epp Continentalt, de ugy jott ki a lepes, hogy ezen a zord es rendkivul hideg telen jo lesz a 4 evszakos hasznalt is, ami a kocsival egyutt jott. Aztan majd jo lesz ez nyarra is, mert ugysem lesz dogmeleg es aszaly es majd jovo telre veszem meg az uj teli garniturat.
-
e=mc²
őstag
válasz
DeFranco #69297 üzenetére
Persze, csak mivel tudom magamrol, hogy amivel mar nincs gondom, azt zaros hataridon belul elfelejtem
Hogy ez most jo-e vagy sem, mint bizonyos helyzetekben, mint most ez, az mas kerdes.Biztos vagyok benne, hogy akkor utananezettem, es nem volt problema. Az sem, hogy forgalombol ki volt vonva.
Tudom, hogy segiteni akarsz, amit meg is koszonok!
Koszonom!
-
e=mc²
őstag
válasz
DeFranco #69292 üzenetére
A kocsi nem lopott, nem korozik, rendesen ment le az erdetvizsga. Ezeket mar az altalam megbizott szerviz csinalta meg, ami dokumentalva van.
A muszakin meg atment, ahogy atment, azt meg a kereskedo vegezte el. Viszont le lett ellenorizve a mar emlitett szervizallomason.A kocsival nincs problema, es nem is lesz. Azt gondolom magamrol, hogy en sem ugrok bele minden jonak latszo uzletbe, hanem utanaolvasok/kerdezek amit nem tudok. Ezert is vagyok most itt.
Amugy a nyugalom erdekeben megnezettem otthon az iratokat es valoban, volt egy forgalomba visszahelyezesrol szolo osszeg 2300Ft ertekben az okmanyirodaban, a forgalmi es torzskonyv, meg a plakett mellett.
Es nem aggodom, mert a stressz rossz, meg gyomorfekelyem lesz
-
e=mc²
őstag
válasz
DeFranco #69281 üzenetére
Az latod lehetseges. Bar amit kaptam forgalmit a vasarlaskor, abban a kereskedo fel volt tuntetve a hivatalos feljegyzeseknel, de sem az ervenyessegre, sem a szovegre nem emlekszem mar. Volt nalam kb. a vasarlas napjan kb. fel orat a forgalmi meg a kocsi is. Muszakit megkaptam a kereskedotol, a tobbi munkat (atiras) a szerviz csinalta.
Amikor mentem erte, mar keszen volt minden az en adataimmal.
Igy erthetobb, hogy miert is kaptam csekket.
Az alabbiakra meg kernek valaszt, ha lehetseges:
-Miert kell nekem idei evre gepjarmu adot fizetnem, amikor tudtommal nekem majd csak jovore fog kelleni? (elkepzelheto, hogy iden nem lett ra befizetve?Ha igen, ennek lehet valahol utana kerdezni?)
- Azt irja, hogy: "a megallapitott gepjarmuadot e hatarozat jogerore emelkedesetol szamitott 15 napon belul kell megfizetni x szamlara." A hatarozat kelte nov. 22, en 12.04-en vettem at a postan. Mi szamit jogerore emelkedes idopontjanak? -
e=mc²
őstag
Kollegak!
Tegnap kaptam egy levelet a helyi onkormanyzattol, hogy adatszolgaltatasom alapjan (!) megallapitottak, hogy tulajdonomba kerult az augusztusban vasarolt autom. Ezert gepjarmu ado megfizetesere koteleznek. szeptember 1-december 31 kozotti idoszakra. Csekk mellekelve.
Na most kerdem en:
- Honnan tudjak a helyi polgarmesteri hivatalban, hogy nekem van autom, amikor az itteni okmanyirodaba bent sem voltam? (Mashol lettek elintezve a kocsi papirjai.)
- Miert kell nekem idei evre gepjarmu adot fizetnem, amikor tudtommal nekem majd csak jovore fog kelleni? (elkepzelheto, hogy iden nem lett ra befizetve? Ha igen, ennek lehet valahol utana kerdezni?)
- Azt irja, hogy: "a megallapitott gepjarmuadot e hatarozat jogerore emelkedesetol szamitott 15 napon belul kell megfizetni x szamlara." A hatarozat kelte nov. 22, en 12.04-en vettem at a postan. Mi szamit jogerore emelkedes idopontjanak?Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
Igen azt tudom, hogy a nagy fenytol ugy reagalnak, de ezert is irtam, hogy vadriaszto elott kimondottan ilyen jellegu reakcioi nem voltak az allatoknak. Ezert is furcsallottam.
Annyival jobb talan a helyzet, hogy egy allo allatot igy talan konnyebb eszrevenni/kikerulni, mint egy mozgot.
-
e=mc²
őstag
válasz
DeFranco #67498 üzenetére
Ket eset tortent eddig.
Egyik a vasarlas napjan tortent, szurkuletben hazafele uton at a Vertesen egy roka kezdett atszaladni az uton elottunk, majd ahogy egyre kozelebb ertunk egyszeruen ledermett az ut kozepen. Le kellett lassitani, majd szepen visszafordult es lesetalt az uttestrol.
Masik most szombaton tortent Tihanynal a sajkodi elagazasban Aszofo fele mentem, amikor egy nagyobb termetu oz, vagy agancs nelkuli szarvas (nem tudtam eldonteni, mert a testmagassaga joval a szelvedo fole ert - lattam mar ozet, annal nagyobb volt, de agancs nelkul) a kanyarban az en savomban fejjel az ut kozepe fele ledermedve allt. Sotet volt, nem mentem gyorsan, szepen tudtam lassitani, lekapcsoltam a tavolsagit. Szepen gurultam fele, mar majdnem megalltam, amikor lattam rajta, hogy szinte magahoz tert és visszfordult, lesetalt lassan az utrol.
Amit hasznalok egy Intersparban vasarolt 500Ft-os menetszellel mukodo ragaszthato muanyag valami, olyan mint a linkben van fentebb.
Eddig ilyet nem tapasztaltam, amikor talalkoztam allatokkal, azok inkabb szaladtak at, ugraltak at az uton vagy mellette az arokban, de nem dermedtek meg ennyire.
-
e=mc²
őstag
Miota en hasznalok ilyet, azota megdermednek az ut kozepen az allatok!
-
e=mc²
őstag
Ha en augusztusban kotottem biztositast, akkor van-e lehetosegem most valtani, vagy mindenkepp el kell telnie bizonyos idonek elotte, pl 1 ev?
Ha nincs most lehetosegem, akkor mikor lesz? Majd jovo ilyenkor? Miutan ismet meghosszabitottam a mostani biztositoval a szerzodest?
Kerlek vilagositsatok fel errol!
Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
válasz
neduddki #65868 üzenetére
Kiraly vagy!
10W40-et gondoltam bele, mert az ugy is meg maradt egy kicsi a Polobol. Az Acea08 mit takarna, mert en csak olyat talaltam, hogy Ax, Bx, Cx, Ex.
Az izzovalaszto istenkiralysag
Ajtonyilasban levo matricat ismertem, azon csak egy fele meret van: 185/65R15. Eszerint csak es kizarolag ezt a meretut lehet hasznalni rajta?
Szuroket szinten kosz, ami kone meg, az az akksi tipusa/merete/akarmi. (tudom, nezzem meg mi van benne, es olyan jo lesz)
-
e=mc²
őstag
válasz
neduddki #65855 üzenetére
Probaltam igen, azt irja VIN not valid. Meg amugy is nem hinnem, hogy egy ilyen oldal nem azert van, hogy csak adatokat gyujtson.
Az alvazszamnak a kodolasat mar megfejtettem mas forrasbol.Amugy ejszaka talaltam netet turva service manualt! 2000(!) oldal angol nyelven. P11-144-hez valot.
De szerintem fogok meg futni ket kort markakepviselettel, csak hogy bebiztositsam magam.
Kosz mindenkinek!
-
e=mc²
őstag
Azt meg tudjatok-e mondani, hogy ha nincs meg a kocsi gepkonyve/szervizkonyv/manual/akarmi, akkor honnan tudhatok meg olyan adatokat, mint pl. a motorba valo olaj tipusa, felszerelheto kerekmeret(ek) - valtomerettel egyutt, vagy mondjuk a bele valo akkumulator, esetleg izzok tipusa?
Egyaltalan honnan tudhatom meg a kocsim pontos tipusat, ha mondjuk (tegyuk fel, hogy) elveszik a forgalmi.
Gondolom markakereskedes igen, de mondjuk interneten fellelheto adatbazisra gondolnek. Letezik ilyen?
Sajat pelda, amiert kerdem: forgalmimba Nissan Primera 1.6 EQ van bejegyezve. A hirdetésben az szerepelt, hogy Nissan Primera 1.6 SLX FULL. A kocsi hatujan csak annyi van, hogy Primera SLX. Alvazszam alapjan P11. A biztositasi alkuszok oldalan a kalkulatorba ezek kozott meg voltak lim4/lim5 valtozatok is, meg meg egyebek is.
Szoval wtf? Mielott utananeznek egyebeknek ezt kell letisztazni, a kesobbi szervizelesek miatt is.
Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
elsore: van, de sem sok, hiszen pont 2000-tol szamitjak a kooperaciot. En augusztusban vettem egy 99 dec gyartasu Primera SLX-et (detto ilyet), eleg vallalhato 400k aron, amire eddig osszesen 130k-t koltottem szervizre. Biztositassal, atirassal, teligumival (ez lesz meg esedekes) 300k-ba jovok ki.
-
e=mc²
őstag
-
e=mc²
őstag
Nekem egy ilyen mondeoba egy ilyen kero befert hatso ulesek ledontesevel, kerek kiszerelese nelkul, lecsukott csomagtartoval.
-
e=mc²
őstag
válasz
Kornel #62937 üzenetére
Kerlek szepen ezt az eredmenyt pontosan ketto het alatt (kb 2000km) sikerult elerni.
Egy esos marcius vegi este, a 8-as uton ereztem, hogy a szokasosnal jobban uszik a vizen, mint szokott. Akkor megneztem, es rettegve vartam a masnapot, hogy hazajussak (200km).
Pont le is akartam mar cserelni nyarira, igy volt idopontom harmadnap a gumisnal, igy el is vittem oda, akkor keszult a kep.A kopast, illetve a futomu elallasat egy nagyobb katyu okoz(hat)ta, amibe (akkor meg) tisztan emlekeztem, hogy belementem. A futomuves is megallapitotta, hogy attol lehetett. Az elallas -11,4(!) volt.
-
e=mc²
őstag
Tovabbi informacio:
2012 januarban vasaroltam 4db fent emlitett abroncsot, meg az elozo kocsira (VW Polo). Futott masfel szezont, illetve futomu elallasa miatt ez lett az elso kettobol. Most, hogy mar megvan a sajat kocsim (Nissan Primera), arra is kellene nezni valamit. Az epen maradt 2db Firestone nalam maradt, es azon gondolkozom, hogy vennek hozza meg kettot.
Vagy esetleg erdemesebb lenne valami mast? A Nissanra 185/65@R15 a normal meret.
Koszi, udv,
giigz: Kosz, pont ilyen hozzaszolasra gondoltam
-
e=mc²
őstag
Kollegak!
Van valakinek tapasztalata Firestone Winterhawk 2 teligumikkal?
Meger(het)i 16k/db.ot?
185/60@R15udv,
-
e=mc²
őstag
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Gyors kerdes: jelenleg 185/65@R15 meretu abroncsok vannak most fent acel/lemezfelnin. Erre felmegy-e a 180/60@R15 es ha igen lehet-e belole barmilyen problema, hogy nem ugyanaz a meret, mint az elozo?
Kosz, udv,
-
e=mc²
őstag
-
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Kerlek, az alabbi ket kocsirol mondjatok par sorban velemenyt:
Koszi!
-
e=mc²
őstag
Koszonom szepen, mindenkinek!
Majd meg jelentkezem.
-
e=mc²
őstag
válasz
bitpork #55365 üzenetére
Szamomra mondjuk irrevelans, hogy ki milyen markahivo.
Autot fogok venni, ezert minden informacio jol jon. De foleg olyanra gondolok, hogy egy adott autonak (pl a linkelteknek) van e valamilyen ismert hibajuk, ami esetleg koztudott, csak a naiv es eddig ezzel nem foglalkozo atlagemberek elol (elolem) rejtozkodott. Szervizellatottsag, alkatreszek arszinvonala milyen egy adott tipusnak. Erdemes-e megvenni a linkelt peldanyok valamelyiket. Melyiket ajanljatok, hogy meg csak fel se hivjam es kickbankill... Esetleg hasonlo kivitel, mas marka, mas motorral, hasonlo aron, amit figyelmembe ajanlotok. Netan valamelyik forumtars ismerosenek a cellatarsanak a huga, aki garazsban tartotta es nemdohanyzott benne eladja szeretett megkimelt gepjarmuvet.
Szoval nem erdekel, hogy Honda szar, Audi szar, WV-t lopjak, Ford szetesik, Opel rohad, stbstb.
Minden velemeny jol jon!
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Lassan kialakul mit is szeretnek:
Ezekrol tudnatok mondani valamit? (Honda is van benne)
Honda Civic 1
Honda Civic 2
Honda Civic 3
Nissan Almera 1
Nissan Almera 2
Nissan Almera 3
Nissan Almera 4
Nissan Primera 1
Nissan Primera 2Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
válasz
!Overdose! #54302 üzenetére
-
e=mc²
őstag
válasz
!Overdose! #54290 üzenetére
Igazabol nem voltam elegedett
Kosz!
-
e=mc²
őstag
válasz
!Overdose! #54281 üzenetére
Egy VW Polot cserelnek egy fokkal nagyobbra. Mindenhol hasznalom, de jellemzobb a nagyobb (100-200km) tavolsag. Jo ha van klima, nehany legzsak es elektromos ablak, ervenyes magyar okmanyokkal.
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
Ti milyen 4-5 ajtos sedan autot vennetek 400e + atiras + szerviz osszegert?
Koszi, udv,
-
e=mc²
őstag
válasz
Ivan15 #53614 üzenetére
Koszonom!
Ugy gondolom, ez a lista sokat nem segit rajtam. Amiket kineztem kocsik, azok nincsenek benne, amik meg igen, azok pedig joval fiatalabbak, mint amit en meg tudok engedni magamnak.
kalmanchris: a bekoszono hozzaszolasomban azt hiszem minden lenyeges parametert leirtam a kivant autorol. Amit kertem az pont az, hogy markat/tipust irjatok, mit erdemes a fenti tulajdonsagok alapjan valasztani. Amiket linkeltem azok csak a sokadik megnezegetes utan illesztettem be, hogy legyen nektek is elkepzelesetek arrol, mit is szeretnek.
Az autom apolasaval, karbantartasaval kapcsolatosan pedig csak annyit, hogy nem tartom magam igenytelennek, tudom mit kell es mit nem. Az, hogy most autot vennek magamnak, nem jelenti azt, hogy eddig nem hasznaltam autot!
A vegso dontest ugyis en fogom meghozni, ide azert jottem, hogy legyen kicsit szelesebb latokorom a lehetosegeimbol.
-
e=mc²
őstag
válasz
kalmanchris #53606 üzenetére
Ezert irtam, hogy vilagositsatok fel! En laikus vagyok autok teren, csak arra hagyatkozhatom, amit hallok/olvasok.
Az viszont teny, hogy ismeretsegemben van/volt Citroen, Peugetot, Ford, Fiat, Renault, Alfa, Opel, VW, Skoda, mindegyikkel vannak folyamatosan problemak. Csak a gond ott van, hogy akinek francia, esetleg olasz kocsija van/volt, lecserelte, utana sokkal kevesebb gondja volt a kovetkezojevel.
Nyilvan en olyan autot szeretnek, amirol nem keringenek sem remhirek, sem pletykak, mert azert oszinten valljuk be ezeknek lehet alapja.
A fenti listabol inkabb ezert is valasztottam olyan autokat zommel, amirol hasonlo "jokat" nem hallottam.
Meg egyszer mondom, kerlek titeket, irjatok le mivel lohetek melle, mivel kevesbe. Ezert is jottem ebbe a topicba.
-
e=mc²
őstag
válasz
alienpapa #53578 üzenetére
Semmit. 2 evet hasznaltam kolcson autokent, csak a szervizt fizettem, de sajnos egy hasonlo auto araba van eddig, mit amilyet most vennek... A Polo visszakerul a tulajdonosahoz en meg vennek egy sajatot.
Lanos-t az olcsosaga miatt peceztem ki magamnak, de megegyszer mondom barmire vevo vagyok, esszeru hatarokon belul.
Xero: nem csak ezekbol lehet valasztani, ezek csak azok kozul nehany darab, amiket mint laikus megneztem.
Azert is fordultam hozzatok segitsegert, hogy tanuljak.Kerlek ajanljatok hasonlo kategoriajuakat, amit erdemes lehet megnezni/vasarolni.
Koszi, udv,
Szerk: igazabol nem biztos, hogy konkretan ezeket szeretnem megvenni, hanem inkabb a markakrol/tupisaikrol erdeklodnek. Mivel lovok bakot, mivel jarhatok kevesbe rosszul es foleg, hogy miert?
Pl miert a Mazda?
-
e=mc²
őstag
Kedves hozzaerto kollegak!
Segitsegeteket szeretnem kerni autovasarlas ugyben, illetve magaban a marka/tipus kivalasztasaban.
Alapeset: Eddig VW Polo 1.4 75LE hasznaltam, de most elvalnak utjaink. Utobbi napokban/hetekben kigondoltam, hogy nagyjabol mire is van szuksegem es, hogy mennyit is szannek ra. Tudasom annyiban merul ki az autokra vonatkozolag, hogy meg tudom kulonboztetni a benzinest a dizeltol. Eppen ezert az alabbi autokrol kernek velemenyt, illetve barmi mas ajanlast esszeru keretek kozott.Eloszor is 300-350 ezer forintot szannek magara a jarmure, +atiras es szerviz. Termeszetesen szamomra ha olcsobb, jobb, de a "minosegert" hajlando vagyok tobbet adni. Olyan autokat nezegettem, ami min 4 ajtos, legyen a Poloenal nagyobb csomagtartoja, szedanokat preferalom, kombi nem szukseges. legalabb 1999-es kocsi, regebbit nem szeretnek. 1.5-1.8-as, 75-110LE kozotti teljesitmenyu, ervenyes magyar forgalmi elvaras, es jo ha van klima, elektromos ablakok. Szinre majdnem mindegy, de azert csak en fogom hasznalni, illetve harman kellene, hogy elferjunk benne kenyelmesen.
Tehat, amik eddig felmerultek lehetosegkent a teljesseg igenye nelkul:
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.bonuszkerdes: bonusz1 bonusz2 bonusz3
Mindennemu informaciora kivancsi vagyok!
Koszi, udv,
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Mobil flották
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Építő/felújító topik
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Apple iPhone 12 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- DELL Precision 7540 i7-9850H Quadro T2000 32GB 1000GB 1 év garancia
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest