- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
ReSeTer #81460 üzenetére
12 alatt legyen
de az is jellemző ha tömeget elosztod a lóerők számával
pl 1000kg az autó +40 liter beletankolva + 120kg te mega cuccaid, akkor 1150kg / 92lóerő = 12,5egy lóerőre 12,5 kg jut
ez a minimum országúton, ha 13 vagy több jön ki, akkor már lomha lehet
de ez csak elmélet, és sok mindentől függ a gyorsulás
-
Dany007
veterán
válasz
ReSeTer #81460 üzenetére
Hát jó kérdés. Nyilván minél alacsonyabbat, kompromisszumokkal.
Nálam az 1.8-as 115 lovas Mondeo-ra a katalógus 11.3 másodpercet ír és én eléggé lomhának találom.
Ezért is keresek 2.0-s 136 lovas változatot. Azért még se egy V6-os, de jobban megy, mint az 1.8-as.
Katalógus alapján 9,9 alatt van meg a száz. Ez már talán jobb lesz. -
-v-
addikt
válasz
ReSeTer #81460 üzenetére
Jelenleg 17 sec-essel próbálkozok, de nagyon dühít.
Mi az, sdi?
(#81466) ReSeTer: ahhoz képest egy 1.6-os valami is nagy előrelépés dinamikában
11s körül már teljesen el lehet lenni, az akkor kevés ha többen ülnek benne, csomagok... akkor már valami 9s körüli gép ami elég oda is. -
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ReSeTer #64575 üzenetére
kihegyzett turbos alkatresz LOL
turbos F1 ~30 eve 1500ccm-bol volt 1200+ loero, 5.5bar toltonyomason, es utcai auto blokkja volt benne ehhez
ennek mai F1-ben urtechnikat felvonultatva tudjak a 2/3-t egy 1.5x akkora motorbol, 1.5x akkora fordulaton, olyan motorral, amit kulon erre terveztek, es sehol mashol nem talalkozhatsz vele amugy
-
zoo8800
veterán
válasz
ReSeTer #64575 üzenetére
Ezt most nem értem.
Közel 300.000 ember írkálja ide a fogyasztását, amik közt elég szépen le lehet szűrni, hogy egy gyakoribb típus mennyit fogyaszt átlagban. A felhasználók közt pedig ott van az átlagember, a racsingarc, és a poroszkáló is. Szvsz átlagemberből van a legtöbb.Két kedvenc példám a Golf6 1.6 vs. 1.2 TSi, és a Focus 2010- 1.6 benzin vs 1.0 Ecoboost. Mindkét példán látszik, hogy az újabb motor legalább 1 literrel kevesebbet eszik átlagban. Ez túlmutat a statisztikai hibahatáron. És ami a lényeg, itt nem 1-2 ember véleménye, hanem egy nagyságrendekkel nagyobb statisztikai sokaság alapján tudsz szűrni, és konzekvenciát levonni.
Jut eszembe az új Mazda6 2.5 tesztje, ahol az egyik magazin 7, a másik pedig 11 literes fogyasztást írt
-
Dare2Live
félisten
válasz
ReSeTer #64571 üzenetére
"Tudod mi a parasztvakítás? A downsizing."
Egyrészt ld spritmonitor. Nem is kicsit jobban fogyasztanak a kis ccmes motorok.
Másrészt a downsizing fő képvislői a japánok. A mostani 1.3as 101les, de a 2szfe is 87le volt. 30éve ugyanehez 2Les moci volt Toyotanal egy akkor 1.3as pl Es motor tudott 52Let.
És itt meg is érkeztünk az élettartamhoz, ezek az új downsizing mocik uis simán elfutnak 300-400.000kmet, de ha vigyázol rájuk ennél is sokkal, sokkal többet.
Szóval ne a downsizingot kéne szidni hanem a gyártót amely azt szarul oldotta meg. btw japóknál is előfordul, hogy az első szériák "nem" tökéletesek. -
!Overdose!
őstag
válasz
ReSeTer #64575 üzenetére
Már megint kezded ezt a kihegyezett témát? Sosem fogod már belátni, hogy a mai downsized turbo motorok messze-messze nincsenek kihegyezve? Ha egyik-másik széria megbízhatatlan az nem azért van, mert teljesítmény szempontból kihegyezettek, hanem mert elspórolták, amit ugyanúgy megtesznek egy szívómotorral is.
A spritmonitoros eszmefuttatásod pedig egyenes nevetséges.
-
Bati0501
őstag
válasz
ReSeTer #64575 üzenetére
És az újságírók h szokták használni a tesztautót?Ha ilyen fogyasztás mérésről van szó,akkor gondolom visszább vesznek,de akkor is...ha meg egy honlapon 100 ember hasonló számokat ír,akkor sztem eldőlt,h melyik az igaz.
Kigyorsítani meg kell,anélkül nincs közlekedés.Max. ha síneken járnánk vízszintes helyeken és úgy,h soha ne kelljen fékezni,kivéve,amikor megérkeztünk a célállomásra. -
hobizoli
nagyúr
válasz
ReSeTer #64551 üzenetére
ja, szavakban probaljak megb@szni a fizikat kb
meg parasztvakitos szovegekkel eladni vmit 3-4x annyiert, ami ezert jo ha 10-15%-l eszik kevesebbetnagy biznisz -nekik-, de nem a vevonek
persze le lehet szegenyiteni az AFR-t ijen 16-17:1 aranyra kruzolashoz, csak olyan fosgyenge lesz az auto tole, hogy egy emelkedo mar kesz kihivas egy papiron 100LE-s autonak is
aztan nezel, hogy fúúúúúúúúúúú, 100loero, de érzetre mégis alig megy... igaz enni se ker annyit, mint egy másik 100loeros negyedannyiba kerulo akarmi, de ilyen aron a nem_menést b@sszak meg kbamugy meg a mai hibridtechnika, csak egy mestersegesen fenntartott penzszivattyu, mert gyakorlatilag az egy kesz elektromos auto, csak kisebb akkuval, mert a benzinmotor miatt nem fer bele hova, ha utaster meg csomagter is kell
csak hat el kell adni ezt is, mert elotte vagy 15 evig toltak bele a lovekat, es vhogy vissza kell termelnie az arat
utana majd jon a elektrmos auto, benzinmotor kificcen, a helyrere megtobb akku beficcen, es eloaloadjak vmi iszonyu nagy fejleszteskenta Tesla a Model S-l ezt a hibrid lepest hagyta ki, es csinalt egybol elektromos autot
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ReSeTer #64542 üzenetére
szembe hugyozni a szellel sosem jo
az a baj ezzel, hogy a piac egy jo reszen ccm hatar van az adozasnal, pont pl japanban is... pont ezert is lettek anno azok a kis ccm-s porgos qrva eros motorjaik is
a masik reszem meg loero hatar van
na most ennek a nagyobb ccm-s motor sehogy sem jo
mert ha ccm-re adozol akkor tobbet fizetsz, mint a kisebb, de erosebb kis ccm-s turbos autos
ha meg loerore, akkor meg meg tokmind1, nem nyersz vele semmit, egy kis ccm-s turboshoz kepest, mert 120lo mindkettode tokmind1 mert a benzinmotor a dizellel ellenteteben csak jo AFR arannyal mukodik jol, szoval ha van ccm, akkor kell az uzemanyag mennyiseg is melle ccm aranyosan
a kis ccm-s tubos meg a lampanal dekkolva csak egy kis ccm-s motorkent eszik, az csak akkor ker enni, ha tolod neki, kruzolva nem
a nagyobb ccm-s szivo meg mindig keri a naftat, mert a ccm-t etetni kella masik meg, hogy egyre nehezebbek az autok, es egy 1300-1500kg-s bodet nem lehet kis nyomatekkal alulrol inditva megloditani....vagyis meg lehet, csak max zabalni fog, mert porgetni kell, ezert is jobb valasztas a nagyobb autokba mar egy dizel motor
a kis ccm-s turbos meg lejjebb ad 30-50%-l tobb nyomatekot a loeroben hasonlo, de nagyobb ccm-s szivonal
-
-v-
addikt
válasz
ReSeTer #64545 üzenetére
Fúziós energiával most volt egy lényeges esemény, előzör sikerült több energiát termelni mint amit befektettek a reakció fenntartásához
Még pár tíz év, de szépen haladnak, szerintem lesznek eredmények.
Az energiatermelést az autóktól függetlenül úgyis meg kell oldani, mert szarrá megy a föld.
Miért, a tüzelőanyagellás járgányokhoz honnan lesz belevaló? Ahhoz is áram kell... szóval a villanyautó egyetlen kiküszöbölhetetlen problémája, hogy nincs tisztességes akksi technológia. Amint lesz, onnantól 1 kalap mondjuk a tüzelőanyag cellás dolgokkal, mert onnantól már az a kérdés, mi módon termelünk áramot, és az mennyire környezetbarát. -
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #64424 üzenetére
Almát hasonlítasz a körtével. Persze ha onnan nézzük, hogy nagyobb kasztni nagyobb motor = jobb autó akkor akár igazad is lehetne, de ahogy [rvilike] is írta és én is említettem, nem mindegy, hogy az ársáv melyik részét nézed... én is hozok neked kiazahülyeakimásfélmillióértgastrátvesz hirdetést, nem nagy kunszt.
Meg azért azt a mondeot fenn is kell tartani. Ha valakinek elég a fóka mérete, meg a kisebb motor teljesítménye, akkor nem fog etetni egy másfélszer annyit fogyasztó kisbálnát csak azért, mert az raj. Nekem sem raj.
Persze megint jönni fog, hogy részrehajló vagyok és korlátolt, de nem kellene sem nagyobb motor sem mondeo, pont jól elvagyok azzal ami van, sőt még egy fél számmal nagyobb is a cipő mint kellene. Akkor mire fizessem a felárat? A vastagabb szervízceruzára? A magasabb fogyasztásra? Arra, hogy valami lefingott kulcsost veszek nagy valószínűséggel?
De persze lehet én vagyok a hülye, meg a piac is hülye hogy így áraz...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #64399 üzenetére
fogyasztás, fenntartás, súlyadó, stb.
kérdés amúgy, hogy az árlistában hol találkozik a kettő... mert ha egy alsóharmados mongyőt hasonlítasz egy felsőharmados fókához, akkor nem ér a gyakorlat... de tény, hogy egyszer már én is lehűltem, hogy milyen áron mennek a mondeók még az fóka1-ekhez képest is...
-
-
Laraxior
titán
-
runner 125
nagyúr
válasz
ReSeTer #61525 üzenetére
"Az extra listát is ugyanígy."
Nah ez szerintem kivitelezhetetlen, pláne úgy, h mi van, ha valaki egyedi igény alapján kért bele plusz extrát, vagy éppen mondott le valamiről.
De a teljesítmény, tömeg s egyéb alapvető infokat tartalmazó adatbázis a biztosítóktól már adott, csak meg kell venni.
-
válasz
ReSeTer #60397 üzenetére
jól olvastad, de ha full vagy fél szintetikus olajat használsz, akkor nyugodtan cserélheted évente vagy 10000km ami előbb bekövetkezik, még ha ilyen 4km-es gyilkos üzemben is használod.
Ez a leírás még a teljesen ásványi olajra vonatkozik. De ártani biztos nem árt a rendszeres olajcsere, főleg ha szeretne valaki bőven félmillió kilométer fölött menni vele.
-
kalmanchris
tag
válasz
ReSeTer #57825 üzenetére
A dízelt kedvelő emberek mindig is a nyomatékkal fognak példálozni. A motor teljesítménye a lóerő nagyságától függ. Minél nagyobb, annál jobban húz. Hiába van 350nm, ha csak 2200-nál adja le, nem okoz nagy teljesítményt a kis fordulat miatt. Csak az a különbség, hogy e miatt hol adja le, melyik fordulatszám tartományban, a legnagyobb teljesítményét.
Ez már sokszor ki lett tárgyalva, tudják a dízel pártiak is, honda utálók, imádók is -
hobizoli
nagyúr
válasz
ReSeTer #57825 üzenetére
nem ez volt e lenyeg benne sosem, csak kevered a dolgokat
azert mondtak ra regen, mert OK, 160 lo, de csak 150Nm
mas gyarto 150-170LE-s motorja rohogve tobbet tud ennel
ezert volt nyomatekjszegeny, nem a ccm vs ccm osszehasonlitva, hanem LE vs LEnem mellesleg jonehany orszagban LE-e kell adozni, nem ccm-re, akkor meg tokmind1 mennyi ccm-bol jon ki az ero, de a tobb ccm-s ugyanannyi loeros motor jobban viszi a sulyt, reszterhelesen sokkal jobb hasznalni
gondolj bele, ccm alapon pl egy WRX STI 2.5-s motorjaval ugyanannyit adozik, 2.5 szivo D akarmi
a LE alapon nezve meg nemezek a qrva porgos 1.6-s motorok jelemzoen a japan gyartoktol csak egy japan adozasi szabaly miatt jottek letre eleve, mert ott 1600ccm-nel van egy adokategoria felso hatara
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ReSeTer #57813 üzenetére
szerintem vmit benezel
a B16A2-s 160LE-s motorjanak 150Nm a nyomateka
egy masik gyartotol nezve egy hasonlo loeros motort, a C20XE 150LE-s motorjanak 196Nm-e van, de meg a butabb C20NE 115LE-vel is 170Nm-t generalvgy nezzuk az 1.8VTI-t 170Nm az asszem a 169Le-hoz, hat egy oepl 170Le-s motoro az 230Nm
ja hogy az 2.5 V6 24v?
hat ez van
de 170lo mindketto -
hobizoli
nagyúr
válasz
ReSeTer #57755 üzenetére
talan mert nem egy nagy vmi, meg hiaba obegatjak uton-utfelen a markafanatikusok, tipikusan egymastol betanulva a hujeseg legendaikat, hogy nincs meg egy gyarto aki 100lo per litert elerte volna, mert van
a legerosebb 1.6-s utcai szivo motor ugyanis egy Nissan-ban van(volt), 200paripa es 181Nm szivoban
sot, a Mitsubishi is gyartott 1.6 szivo 175LE-s motor utcai autoba mar a '90-s evek elejenna meg ha bele akarsz nyulni, akkor kosd fel a gatyad, meg legyen vastag a buxad, gyakorlatilag az ontvenyen kivul dobhatsz ki belole mindent, es annyiba kerul hozza, hogy megbenulsz, +20-30paripakert is mar sulyos 6 szamjegyeket fizetsz ki, raadasul ami jellemzoen nem 1-l meg 2-vel kezdodik
-
giigz
veterán
-
-
Kornel
veterán
válasz
ReSeTer #56156 üzenetére
ja.
az előbbihez meg:
persze ki lehet magyarázni, hogy egy elektromos autó majdnem annyi káros anyagot bocsájt ki, mint egy benzin/dízel... ez igaz is lehet, ha szénnel és/vagy olajjal termeljük meg az áramot.
de szerintetek a franciák viccből termelik atomerőművekkel az elektromos áramszükségletük 75%-át... vagy a japánok is. olcsó, tiszta, stb. mai technológiával semmiből nem tartana 50% atom / 50% megújuló energiára beállni a fejlett országokban, csak ugye valahol el kell égetni a fosszilis energiahordozókat.
de magyarázzátok csak meg nyugodtan, hogy milyen jó nyelni a füstöt, meg a kormot, biztos szarabb lenne a fent említett módon előállított árammal járkálni -
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #56138 üzenetére
a focusokkal is ez a bajom, de fotók alapján nem tudok beléjük kötni
igaz úgy is vannak fényképezve, hogy ne lehessen... amelyik közel van oda elmennék röhögni egyet, aztán maximum komolyan meglepődök, hogy ingyenpénz, de inkább az előbbi kimenetelre számítok
mondjuk a középső az egy összekókányolt szar szerintem, csomó extráról nem is hallottam még, hogy lehetne benne gyárilag
-
-
-
válasz
ReSeTer #54610 üzenetére
Az nem tetszik h be akartok bizonyítani valamit, amire semmi szükség! A következő összehasonlításod legyen már egy kawa ninja meg egy swift mert mindkettő benzines és a hengerűrtartalma is hasonló
Nem kell hasonlítani! Ahogy az emberek úgy az autók is különböznek -hála az égnek. Mindenki azt vesz amit akar, és tud. A dolgok azok, amik, nem kell mögöttes tartalmat keresni. Pláne nem szubjektív okok-indokok által vezérelve felesleges és értelmetlen összehasonlításokat csinálni. Innen már csak egy lépés az Integra-féle távjósda és pszichoanalízis...
-
amargo
addikt
válasz
ReSeTer #54114 üzenetére
Na mert pályán szükséges a 100km-es kifutón, hogy 10 sec alatt legyen 100-on, ott szoktál gyorsulni vagy mi?
Fábia téma, mindenki az MPI-t szidja - szerintem is jogos, bár olyat nem vezettem csak ismerős -, létezik HTP és TSI is, miért pont a MPI lett kiemelve?
A kérdező le is írta, hogy városi használatra lenne leginkább, bár a Fábiának kicsi a csomagtere bevásárláshoz, de azért ellehet benne lenni
-
Retro DJ
aktív tag
válasz
ReSeTer #54114 üzenetére
"Ezekkel az alulmotorizált autókkal az a baj, hogy lehet, hogy nem akar száguldozni vele az illető, de ha előzni kell az országúton, akkor
nem éppen a legsimább dolog."Elozni nem kotelezo, megfelelo alkalommal biztonsagosan az autok 90%val lehetseges!
Hja, kerem Magyarorszagon jellemzo hogy sok dolgot nem esszel, hanem erovel akarunk megoldani...
-
qdak
addikt
válasz
ReSeTer #52990 üzenetére
Sztem a pehely auto elpattog,
Eltekeri a kereket,
Legyen sulya szelles papucsok, fwd nem jo mert emeli az orrat a gep.
A nagy segg spoilernek semmi ertelme, jelen esetben.
Persze vmennyit hagyni kell, mert am fektavon beszitall a segge.
En ha epitenek Calibrat csinalnek, jo a legellenalasa, rgo nem fogja a szel annyira, 4wd s is van, csak penz az nincs -
8th
addikt
válasz
ReSeTer #52990 üzenetére
Jó gyorsuláshoz elsősorban tapadás, kell kicsi súly és persze a motorerő sem utolsó szempont. De a tapadás + kis súly a lényeg. Példa: Ez a Golf is 3sec alatt (2,8-2,9s körül) van 100-on pedig nem túl erős (~310ló) viszont nagyon könnyű és jól betapad rajtban. Ez a Golf 2sec alatt van százon. Kicsi relatív nagyon-nagyon könnyű, jól betapad és erősebb mint a Bugatti Veyron. A videóban benne vannak a gyorsulási adatai. Félelmetes.
mod: ez a videó tökéletesen szemlélteti mennyit számít a súly: VW Golf 2 AWD 1000HP vs Bugatti Veyron Super Sport 1200HP vs AMS Nissan GTR Alpha 12+ 1700HP
Vagy ott van MeXX "műanyag" Karmann Ghia-ja. Az sem túl erős de nem sok ellenfele van a magyar mezőnyben.
-
-
válasz
ReSeTer #52870 üzenetére
És teljesen alaptalan, mert mint tudjuk a statisztikát csak az nem hamisítja aki nem akarja...
Ezeken a hivatkozásokon soha senki nem juthatna el egy erősebb autóig, mert ha 10 évig csak 100 max LE-s kocsija lehet amikor 28 évesen beleül egy 150 le-sbe, akkor fog meghalni. Hogy téged idézzelek, "...ha..."Mi lenne ha az óvodásoknak nem mutatnánk meg a kést, mert mi lesz ha nem evésre használja?
-
Ivan15
senior tag
válasz
ReSeTer #52525 üzenetére
Itt beirhatod a kivant auto parametereit es lathato, hogy pontosan mi szamit bele gepjarmüadoba:
-evjarat
-kataliztator
-benzin/diesel
-köbcenti
-(es hogy egesz evben be van-e jelentve az auto, vagy nem) -
Ivan15
senior tag
válasz
ReSeTer #52516 üzenetére
No-ban adonal a loerö közvetlenül nem szamit: ami szamit, az a katalizator besorolas (euro 2,-4,-5 stb) es a köbcenti. Pl "Euro 4" es 1800 cm3 = 120€ /ev (pontosan 10€/honap) a gepjarmüado. Erre meg jön a kötelezö biztositas ami kb 50€/honap. Igy az ado+biztositas 60€/honap (18000 Ft).
Adoszamitas:
Euro 4 szorzo = 6,75€ * minden megkezdett 100 cm3 = 6,75*18= 120€ (ahol 18 = az 1800 cm3)
A környezetvedelem az EURO-besorolas szerint keveredik bele az adoszamitasba, Pl. Euro2-nel a szorzo magasabb (7,36€) mint az euro4-nel, igy lesz magasabb az ado.Ami tehat szamit: a katalizator tipusa (euro1-5 besorolas) * a cm3 (loerö mastol is függ)
Ami (sajnos) tehat nincs (meg) beleszamitva az adoba: a loerö (db) es a CO2-kibocsatas (g/cm3)Szoval a nagyobb loerö közvetlenül, nem erdekel senkit. Pl. 90 loerös auto 1400cm3-s (a szorzo igy 14), ennek euro4 -ben 95€/ev lenne a gepjarmüadoja. A masik auto 165 loerös es (a pelda kedveert) 1400cm3-vel es azonos euro4 katalizatorral (6,75€) a szorzoja szinten 14 lenne...
-de közvetetten több loerö, több cm3-t feltetelez-
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- Amazfit GTR Mini okosóra / Számla / Garancia /
- Samsung Galaxy S24 Ultra / 12RAM 1024GB / Gyárifüggetlen / 12hó Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest