Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
válasz
csaabz #103139 üzenetére
Majd kijavítanak, ha tévedek, de van olyan gyártó (canon, sony) akik megoldották, hogy a bajonett egyforma az FF és aps-c gépeiken, így az obik ugyanakkorák.
Ha ez így igaz, akkor inkább egy FF vázra tekerem fel az obikat, mint egy aps-c-re. Ráadásul ránézve a fuji aps-c szenzoros vázainak árazására (és obikra)... hát nem lett szimpi a rendszer.
#103140aginor
szubjektív, de számomra a fuji vázak brutál rondák, talán a H széria - ahogy írod - amivel ki tudok békülni -
aginor
veterán
válasz
csaabz #100757 üzenetére
Köszi urak!
Most azzal kísérletezgetek, hogy teszek elé egy Raynoxot és csinálok belőle egy kvázi markólencsét, bár ez inkább ecaddsell-t fogja érdekelni.
Valamint a napokban megpróbálok összedobni egy szösszenetet a teljesen értelmetlenül létező 8-25-ről is. Ramélem jut majd rá időm.
-
B-Clone
aktív tag
-
nozs23
addikt
válasz
csaabz #99687 üzenetére
R5C, R5, R6 mind fasza vázak. Rendesen meg is dobták a Canont.
#99696 aginorTökre örülök, hogy a videós részt vezeti a Pana, végre tényleg felkerült egy listára. Amúgy szerintem nemzetközi szinten nem annyira keservesen gyengék, mint gondoljuk.
Nem túl mérvadó, de a lensrental is kiadta a számait és szinte pont annyian béreltek Nikont, Fujit, mint Panát.
Amúgy tényleg van r&d-ből csöpögtetni, mert broadcastingban hatalmasak. -
yle_greg
aktív tag
válasz
csaabz #99503 üzenetére
A 12-60 nem igazán lesz neki jó, mert írta, hogy városban sokat használja a tele végét a 150 -es obinak. Mivel azt is írta, hogy a szélest ellenben ritkán használja, a a 14-140 tűnik eddig (legalábbis nekem) az optimálisnak, ha az a cél, hogy ne kelljen cserélgetni. Ha pedig sötétebb helyre megy (árkádok alatt, kápolna, stb) ahol kevés az f3.5-5.6, akkor jöhet a 20-as palacsinta f1.7 -el.
Ha városban főleg a 14-140 van a gépen, akkor a kis 20/1.7 egészen konkrétan akár zsebre is vágható, megspórolva, hogy egy külön fotós táskát kelljen magára akasztani. Amikor mondjuk a palacsinta van a gépen, akkor a 14-140 -nek már kellhet egy szütyő, de meglepően kicsi és könnyű, nem nehéz elrakni. Megkockáztatom, hogy akár a kabátzseb mélye is jó neki, csak ne legyen mellette telefon, kulcscsomó, vagy pótakku.
Én amikor csak plusz egy obit viszek, akkor azt egy övre fűzhető vastag neoprém szütyőbe teszem, a gép meg egy szíjon van a vállamon, a szíj az állványmenetben lévő szemescsavar szemén megy át, így minden kéznél van, de mégsem vagyok málhásszamár.
A 14-140 a 20/1.7 -et nem váltja ki, de a másik kettőt igen. Olyan obit meg nem tudok, ami 14-140 (plusz-minusz 10%) és közben f1.7 is. Azt szerintem nem lehet megúszni, hogy külön obi legyen.
-
Throme
veterán
válasz
csaabz #99436 üzenetére
Árgépen nézve '13ban jelent meg és akkor 156k huf volt.
Ahhoz képest most a 138k szerintem nem rossz.
Pláne, hogy azóta volt infláció (utóbbi 2 évben nem is kicsi), vírus válság....Az árak is elszálltak a vírus mellett a chip hiány miatt is.
Aztán olvastam olyat is, hogy a sok otthonmaradás miatt előtérbe kerültek fotós vonalon a makró lencsék, és ugye, amire megemelkedik a kereslet, annak ára feljebb megy.Használt árakat nem követtem , nem tudom most mennyi lenne úgy, de én maradnék az újnál.
Talán lesz jövőre is akció...
Hamár a váz árak nem tudnak leesni.... -
yle_greg
aktív tag
válasz
csaabz #98771 üzenetére
Ezzel egyet tudok erteni, a Pana gepemre en is a Pana obikat preferalom, de nem azert mert veresszaju Pana fan vagyok, hanem a kovetkezo ket ok miatt:
- Dual IS
- Masik iranyban tekeredik a zoomAhol ezek nem jatszanak, ott siman bevallalok mas gyartot. A zoom irany egyebkent nem tudim, hogy miert ellentetes a ket gyartobal. Volt Oly 9-18 obim, nagyon szerettem, de allati frusztralo volt, hogy amikor videozas kozben zoomoltam vele, akkor egy csomo felvetelen az van, hogy eloszor be egy kicsi, aztan vissza szepen lassan ahogy kell. Mert mindig a masik mozdulata "van a kezemben". Miert alakult ez igy? Tortenelmi okok?
-
válasz
csaabz #98637 üzenetére
Én újabban már ritkán használok raw-t, akkor a Mac OS beépített Fotók alkalmazását használom erre is.
Egyébként amit jpg-hez használok az Natural, -2 kontraszt, +1 szaturáció, +1 sharpening, -5 NR, és az összes i-cucc kikapcsolva. Így nekem tetszik a színvilága, főleg ha emberek is vannak rajta, ha pedig színesebb, kontrasztosabb kép kell, akkor esetleg utólag tudok rajta emelni.
Újabban nagyon sokat fotózok olyasvalakit, akinek az arca kifejezetten sötét tónusú, nála nem jöttek be a nagyobb kontrasztértékek, hogy maradjon részlet, így általánosságban így maradtak a beállítások, mert másra is bevált. -
-
Lassú Víz
addikt
válasz
csaabz #98293 üzenetére
A legfontosabb az, hogy kihasználta a szenzort, azaz nem a kép közepéből van kivágva amit látunk. Utána, hogy fekszik az oroszlán ezért kihasználható a kettős stabilizátor, és nem kell az égbe emelni az ISO-t a bemozdulás és berázás mentes képhez.
A megfelelő fókuszpont kiválasztása is fontos, és ha megnézed 100%-on a képet, látod, hogy a fotós sem imbolygott, mert néhány cm az élességi tartomány. Valószínűleg van rajta némi utómunka. Az említett programok között nem véletlen volt a gimp. Rétegkezelést, keverési módokat, maszkolást tudó program, így pl. megoldható, hogy csak ott legyen egy kis plusz élesítés, ahol amúgy is az éles sík van, nem esik szét a kép.Oroszlánról lévén szó, én nem kételkednék a 300 mm-es gyújtótávolságban
Ha a teljes fejet élesre akarod fotózni, ebből a munkatávolságból ilyen gyújtótávolságú objektívvel leginkább fókusz sorozatot tudó géppel érdemes próbálkozni. Ha rekeszelsz ISO emelés és/vagy záridő oldalon leszel gondban, ha tovább rekeszelsz, akkor meg a diffrakció miatt veszítesz az élességből.
-
aginor
veterán
válasz
csaabz #97635 üzenetére
És az a vicc, hogy pörögnek a cuccok így is. Ha valaki meghirdet egy 12-40-et 200k-ért használtan, azt kb. két nap alatt elviszik..
Ellenben egyes cuccok (jellemzően vázak) meg beálltak, mint a gerely..kovsol #97640: ja, egy igai fos az az 1.2-ő..
más: meg vagyunk mentve!
-
Ironizer
tag
válasz
csaabz #97076 üzenetére
Van rá topik, gyertek bátran.
Kezdő fotósok digitális fényképei -
aginor
veterán
válasz
csaabz #96436 üzenetére
Én G85-ön használtam, de a stabilizálás nálam nem volt elég hatékony. Az E-M10mk2-vel 40-60-ad kitartható volt, a Pana vázon inkább csak a 80-100-ad, alatta meglepően sok lett a bemozdult kép. Alapvetően pont emiatt szoktam le (és végül adtam el) a 60-as makrót, maradt helyette a 40-150, amivel ugyanazon a vázon 150mm-en 60-80-ad kitartható, közgyőzővel 1/125-öd.
rizso: itt két kérdés van, ez egyik az, hogy mennyire komolyan akarsz foglalkozni a dologgal és milyen elvárásaid vannak, a másik pedig, hogy mennyit szánsz rá. A legjobb megoldást mindig a dedikált objektív fogja hozni, ez nem kérdéses. A kérdés csak az, hogy használni fogod-e eleget ahhoz, hogy vegyél egyet. A két általad említett objektív közül, amennyiben az 1:1 leképzés elegendő, akkor az Oly. Van autófókusza, szigetelt, és talán kisebb és könnyebb is, de az biztos, hogy fókuszt állítani könnyebb vele az elektronikai kapcsolat miatt. Ha érdekel az extrém makró, vagy szeretnél egy fém tubust szorongatni, akkor Laowa, aminek még a rajzolata is jobb egy hangyányit.
-
rizso
addikt
válasz
csaabz #96436 üzenetére
Engem az érdekelne ezen felül, hogy milyen makró lencsét érdemes venni. Szemezek a 60mm makróval, illetve a Laowa 50mm 2:1 lencséjével is, illetve az Olympus 12-50-nel, annak is van makró funkciója, ha jól tudom. Utóbbi mellett szól az ár, előbbi kettő viszont elvileg profi makró obi, talán jobb makrókat lehetne velük lőni.
M10II vagy GX8 vázon használnám.
-
Hi!King
őstag
válasz
csaabz #96234 üzenetére
Lightroomot nem használok, korábban próbáltam, de nagyon drágállom az előfizetést, szerintem Lightroomnál nem jobb a Silkypix, de az SE változat Panasonichoz ingyenes, illetve ez ez a pro is most így elég olcsó (~3 havi Adobe előfizetés).
Más szerkesztőkhöz képest, amiket használok vagy próbáltam (Luminar, Affinity, Rawtherapee, stb.) Panasonic esetében annyiban találom a Silkypixet jobbnak, hogy szerkesztéskor az OOC jpeg-hez hasonló színekkel indulhatok, illetve gyári lens correction-t csinál (Panasonic obikkal használom, többit nem tudom), ami az általam ismert többi szerkesztőre nem igaz.
Ami nekem még tetszik, hogy a 3 elterjedt képkezelési elv közül, az egyenkénti megnyitás, katalógusba importálás és a saját filerendszer használata közül utóbbi van benne, mint ahogy a FastStone Image Viewer-ben is. A Lightromm és a Luminar katalógusos megoldását nem komálom.
Ami meg rossz benne, hogy idióta elnevezések, fura logika jellemez mindent, amiket mondjuk meg lehet szokni, és akkor már gyorsan megy a szerkesztés. Ami a leggyengébb pontja az a shadow és highlight recovery, bár ebben vannak fejlesztések a 9-es verzió óta, amit ki is fogok próbálni.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
mpierre
veterán
válasz
csaabz #95748 üzenetére
Enyhén off: A Pentax mz-5-höz vásároltam sok-sok évvel ezelőtt tölthető CR-2-es aksikat, töltővel együtt. A mai napig működnek. Tehát lehet simán utángyártott. Megfelelő típus esetén tudnak annyit, mint a gyári. Pentaxnál ez 4-6 tekercs filmet jelentett.
Az EM-10-hez vett aksik a fiamnál kötöttek ki géppel együtt. Azok meg még csak nem is jupio, meg egyéb "márkásabb" darabok. Csak amit a Reitteres aksi boltban kapni lehet.
-
grigo
őstag
válasz
csaabz #95528 üzenetére
Persze, azaz használtam, amíg be nem szart a rekesz a Sonnaron
Kifejezettem ajánlom az oly mellé a CZJ Sonnar 135 F3.5-öt, vagy Soligor 100mm 3.5 macro-t.
1 2 3 4 5#95529 mephisoft: csak a képeket futottam végig, szörnyű mobilos színek szerintem.
#95525 aginor: tudnál nekem mutatni (vagy bárki) 40-150 fotókat. Már ha nem a PRO üvegről van szó. gondolkodok egy mft budget telében. Volt 75-300 de az nem igazán nyűgözött le viszont kevesebbért lehet lenyűgözne ugyanaz
-
p_adam
addikt
-
INTELligent
senior tag
válasz
csaabz #94722 üzenetére
A két obi fókuszának sebességét nem ismerem (ha valamelyik brutál lassú lenne, akkor egyértelműen maradt a másik), de én A vagy M módban fotóznék, és legalább egy 1/200s-es vagy ennél gyorsabb záridőt belőnék a bemozdulás elkerülése végett (A módban addig játszanék az ISO-val, amíg ezt hozza, M módban pedig ehhez annyira zárnám azért még a rekeszt is, hogy minél nagyobb legyen a DoF). Ha nem akarsz nagy ISO-t, akkor 25mm 1.7 mindenképp (ezt is azért rekeszelném egy kicsit), a 12-60-at akkor tenném fel, ha kell a nagylátó vége, mert ott azért fényerősebb.
Ha az SD kártya bírja, akkor mindenképpen sorozatot lőnék, aztán válogatnék a végén.Szerk.: lassú voltam
.
-
Mirman
őstag
válasz
csaabz #94722 üzenetére
Szia !
A 25mm 1.7-et használd f1.7-es rekeszértéken , auto ISO-n és a záridő legyen legalább 1/250. Érdemes sorozatot lőni a nagyobb találati arány miatt szerintem. Ha így is sok kép bemozdul akkor növeld tovább a záridőt.
Valószínűleg zajosak lesznek a képek valamennyire (főleg ha nem túl jól megvilágított a szoba) , de zajt lehet utólag szűrni mindíg , míg ha egy kép bemozdult az már úgymarad.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
csaabz #94531 üzenetére
Igaz 20 napos téma, nem voltam gépnél... Szóval én egész biztosan írtam, hogy kifogtam pár decenteres példányt belőle. A vége a több hónapnyi szenvedésnek az lett, hogy vagy mindegyik Leica 12-60 amiket kaptam pontosan ugyanolyan mértékben decenteres vagy egész egyszerűen az Olympus E-M5 II és a Leica 12-60 együtt soha az életben nem lesz jó. Ezt arra alapozom, hogy több 12-60-t néztem össze több Olympus E-M5 II-vel! Mindig, minden kombinációban, minden beállításban a több száz kép mindegyike decenteres volt, míg a vázak M.Zuiko objektívekkel tökéletesen működtek. Egyedül azt nem próbáltam ki, hogy Panasonic géppel mit produkált volna a 12-60, akkor kiderülhetett volna az igazság, de mivel nem szándékozom Panasonic gépet használni, így ezt nem néztem.
Amikor keresgéltem a témában, rábukkantam olyan fórumokra, ahol ugyanez a jelenség volt valakinél a PL12/1.4-el is, ott is pontosan a kép bal oldala volt életlenebb és ő is több Olympus géppel nézte és a második példány után tovább adott rajta.
Elképzelhető hogy vannak olyan Panasonic objektív - Olympus gép párosok, amik együtt sohasem fognak jól működni?
Gondolom egymás dolgait nem tesztelik agyon, de elvileg erre lenne a szabvány... -
mephisoft
csendes tag
válasz
csaabz #94220 üzenetére
> Itt egy saját példa a Gigapixelre, aztán mindenki döntse el maga, hogy mennyit ér.
Hoppá! Hallottam már erről, de ez sokkal jobb, mint amit eddig láttam, amit vártam volna egy ilyen megközelítéstől. A zaj is jobb a módosított képen. Azt is a Topaz csinálta? Kipróbálom valamikor.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
csaabz #93858 üzenetére
Hogy kicsit összezavarjalak, (amennyiben új vásárlásban gondolkodsz, most 100.000 Ft-ért vehető 3 év garival a Mintaboltból) én az M.Zuiko 17/1.8-at ajánlom. Egyrészt a méret miatt, az E-M10II picike, kényelmetlen lesz vele egy PRO zoom. Másrészt a gyors AF miatt, ha család is téma, esetleg mozgó gyerek, ott a 20-as Pana el fog vérezni.
Van még egy ok, ha tetszik az Olympus színvilága, tapasztalat szerint M.Zuiko lencsékkel még jobb ugyanis a Panasonic objektívek hidegebb árnyalatúak (legalábbis amiket én probáltam).
Ami viszont ellene szól, hogy nem a legélesebb objektív, de azért bőven elfogadható képet ad. -
zsiga_667
tag
válasz
csaabz #93858 üzenetére
Ennél kicsit több információ kellene, hogy igazán jó tanácsot tudjunk adni.
Milyen gépról váltasz, telefonról vagy valami hasonló méretű kompaktról?
Volt-e korábban valamilyen cserélhető objektíves géped? Ha igen, mekkora, és milyen objektívvel? Volt-e a korábbi gépeiddel kapcsolatban valami komoly hiányérzeted objektív téren?
Tervezel-e fotózni sötétben? (Nem feltétlenül kell éjszakára gondolni, egy sima átlagosan megvilágított szoba már sötétnek számíthat.)
Mit értesz család alatt, pár embert egyszerre, akik meg tudnak állni pár másodpercre; vagy sok embert akikhez kéne minél nagyobb látószög; esetleg kisgyerek aki csak akkor mozdulatlan ha alszik?
Konkrétan milyen összeget szánnál maximum az objektívre?
Tervezed-e később megvenni a géphez a kiegésztő markolatot, (ami nélkül gyakorlatilag használhatatlan nagyobb objektívekkel)?Pár előzetes javaslat:
Olympus 12-40 pro : szép a képe, korrekt a fényereje, időjárásálló, nagy, nehéz, drága.
Olympus 12-100 pro: szép kép, nagy zoomtartomány, elfogadható fényerő, jobb stabilizátor mint ami a vázban van, időjárásálló, hatalmas, dögnehéz, nagyon drága.
Olympus 12-50: nem túl acélos képminőség, sötét mint az éjszaka, műanyaghoz képest korrekten össze van rakva, motoros zoom ami telefonról távirányítható, "makró" mód, időjárásálló, közepes méret, egész olcsó.
Panasonic 12-32: apró, árához képest kiváló képminőség, gyenge fényerő, nagyon olcsó.
Panasonic 20: apró, gyönyörű kép, beltérben is elég a nagy fényerő miatt, elfogadható árú, univerzális felhasználásra kiváló látószög, de nem zoom, és az autofókusza gyengécske.Szerintem az ideális kezdő szett a két kis Panasonic. Ha ez a kettő (használtan) nem fér bele az árba, nem biztos hogy érdemes cserélhető objektíves gépben gondolkodni, mert nem fog semmi pluszt nyújtani egy jobb kompakthoz képest, pl. Panasonic LX-100 sorozat.
-
trlala
aktív tag
válasz
csaabz #93858 üzenetére
Ha egy obit vehetnék, az a pana 20 1.7 lenne. Univerzális látószög, borotva élesség, jó közelpont. Persze van negatívuma, mint mindennek: lassú, hangos, nem túl szép bokeh. Volt, hogy egész nyaralásra nem vittem mást direkt, hogy ne legyen késztetésem cserélgetni és nem volt hiányérzetem.
-
hibavissza
veterán
válasz
csaabz #93858 üzenetére
Ha egyetlen obit tarthatnék meg általános célra, akkor Panasonic 25 f1,4. A 20-as jobb látószög lenne, de az AF és zár rendszere nekem lassú. Esetleg Oly 17 f1,8. De azt nem ismerem. Zoom esetén Oly 12-40.
Ha a legolcsóbb általános megoldást keresed: Panasonic 14-42 II kitzoom vagy Pana 12-32 vagy Oly 14-42 R. Használtan jóval olcsóbban beszerezhetők.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Óra topik
- Mobil flották
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik
- Xbox Classic / Xbox 360
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- További aktív témák...
- Canon EOS M50 Mark II kit objektívvel, Canon BR E1 távkioldóval, 5680expo-val
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 380 / 4200 expoval )
- Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN (C) Sony E objektív + Sigma 55mm WR CPL szűrő
- GOPRO Hero 11 BLACK akciókamera - különlegesség!!! Labs fw 01.20.70
- Edelkrone Slider PLUS PRO Long eladó !
- Samsung Galaxy S23 , 8/128GB, Kártyafüggetlen
- Bomba ár! Dell Inspiron 7400 - i7-1165G7 I 8GB I 512SSD I 14,5" 2K I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Honor X7B szép állapotban 6/128GB fekete / 12 hónap jótállással!
- Csere-Beszámítás! Intel Core I9 14900KS 24Mag-32Szál processzor!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest