- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- Telekom mobilszolgáltatások
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #11482 üzenetére
Ezen én is vigyorogtam,..az a helyzet hogy ha én beszélek vele rádión akkor itt kicsit a kamerába néztem volna.
Hé Lewis, cikáztál Petrov előtt, ezt ne csináld többet mert a következőért öt év kötél.
Az nem miatta volt, csak el akartam venni tőle a szélárnyékot.
Értem Lewis, szal ne cikázz többet az előtt aki a szélárnyékodat akarja kihasználni, mert megbüntetnek.Ez sztem hasonló mint a kanyarlevágás sima tempónál, ott olyan három alkalmat néznek el, mielőtt büntetnek, de még a támadó és védekező közt is különbséget tesznek, míg a védekező (elől haladó autó) még a sima tempós vágás szerint figyelmeztetik (még akkor is ha egyébként nem tudta volna megvédeni a pozícióját csak még előrébb volt), a támadónál rögtön vissza kell adni a pozíciót, vagy áthajtásos bünti jön.
-
Oliverda
titán
válasz
wildrain #10775 üzenetére
Valahogy így gondoltam én is csak ezt már nyilván soha nem fogjuk megtudni.
Szerintem Webber reflexből jött be a boxba az eset után.
Thom!:
Esetleg töltsd le a tegnapi verseny és nézd meg. Az tele volt előzésekkel. Ha neked ennél is több kell akkor ne az F1-et nézd hanem ott a Nascar vagy az IndyCar. Nem tudom hogy a tegnapinál mikor láttál sokkal izgalmasabb verseny az F1-ben. Esetleg elmondhatnád mert komolyan kíváncsi vagyok rá.
Nowhereman:
Az elmúlt évet is beleszámítva elég sok ember versenyét vágta gallyra. Bármennyire is próbálod szépíteni ez így van. Elég megnézned a nürburgring-i és az interlagos-i rajtot.
Lonzi kiforgatása és Hamilton felnyársalása közel sem ugyanaz a történt. Nézd meg párszor a rajtot Button fedélzeti kamerájából és talán le fog esni hogy mire gondolok. Nem véletlenül nem merült fel egy percig sem, hogy Button ezért kaphat valamit.
Amúgy Webber az F1-es pályafutása elején még kifejezetten szimpatikus volt de szépen lassan leírta magát nálam (is). A folytonos balf@szkodása meg a folyamatos nyavalygása hamar unalmas lett. Na meg a biztonság mániája. Szerintem ha rajta múlna nem is lenne esős verseny az F1-ben mert az már úgy nem biztonságos. A tavalyi brazil nagydíj időmérőjének Q3 részét is le akarta fújatni. Közben a pályán meg ő az egyik legfőbb sz@rkavaró.
"Szerinted egy Lonzi-Lajoska képességű embereknél arra kell építeni, hogy a sóderágyban kötnek ki? Webber azt tette amit kellett, csak épp túl közel volt és éppen azon az íven, ahova Lajoska befékezte magát a félresikrerült manőver folytán... Igen, hibázott, de távolról sem azért, amit mondasz. Közel kellett volna maradnia, de amikor látta, hogy Lajcsi a külső íven erőlködik, akkor nem egy szélesebb íven kellett volna kezdenie, hanem behúzódnia szorosan Lonzi mögé, hogya Lajoska leesik az ívről - ahogy meg is tette, kiszoríthassa őt a helyéről."
Ezt a bizonyítványt szerintem inkább ne fényezd tovább. Amit csináld az egy újonchoz illő dolog volt. Nem csak amikor kiütötte Hamilton-t hanem amikor körökkel előtte a 3as kanyarban majdnem leszorította a kavicságyba. Hogy a hőn szeretett Palik szavait idézzem, elbénázta...többször is, és nem először.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
wildrain #10180 üzenetére
Olvasd el mégegyszer mire válaszoltam, és akkor talán rájössz...
sz: Várj! Segítek:
#10127:Ebben a névadásról semmi nincs [...] Azt meg nem köti ki az FIA, hogy a csapat nemzete szerint kellene meghatározni a csapatnév nyelvét is.
#10129Gondolom azért lett olasz a csapat neve, hogy ne legyen két "Red Bull".
Capisci?
-
barnam_
nagyúr
válasz
wildrain #10119 üzenetére
Jól emlékeztem, bár nem tudom mennyire hiteles az információ.
Owner Paul Stoddart claimed to have had 41 approaches to buy the team, but preferred to sell it to someone who could 'take it further' than he could and who would maintain it in its traditional base in Italy. Included in the terms of the deal with Red Bull was the clause that the team must keep its headquarters in Faenza, Italy until at least the 2007 season. Forrás -
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #9236 üzenetére
Én még arra se tettem volna egy petákot se, hogy körbe tud menni az autó lerobbanás nélkül.
Ez volt a roll-out, az első méterek az autónak. Ilyenkor még a legjobb csapatok előddel rendelkező autója is elromolhat ezernyi okból kifolyólag. Már az hatalmas érdem, hogy nem okoztak piros zászlót.
-
Misi 007
őstag
válasz
wildrain #9236 üzenetére
Itt nem csak a sebesség a lényeg hanem az hogy ez már balesetveszélyes...
Csináltak a király kategóriából egy tacskó gazdaságos F1-et de valaki még ezt se tudja teljesíteni akkor gondolj bele pl Monacoba mit fognak ezek művelni ha megérkeznek mögéjük nagy tempóval...
Én visszahoznám a 107%-os szabályt de akkor meg lehet a fél mezőny kihullana! -
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #9224 üzenetére
Nem derült rá fény. Az egész csak spekuláció. Néhány hete vetődött fel fórumon (Atlas, F1Technical), hogy a cockpit-hűtés egy 'kapcsoló'. A Sauberen is van már ilyen. Aztán néhány napja felbukkant a dolog az AMuS-on, most meg már pletykaterjedési alapon egyesek már nem is spekulációnak állítják.
Vicc a szakmai újságírás! Már a legkomolyabb lapok is fórumokról táplálkoznak és vérpistikék elrugaszkodott ötleteiből csinálnak állítást hetekkel később. A McLaren meg röhög a markába. Whitmarsht faggatta tegnap Jon Noble, az Autosport újságírója. Az egész kérdés-felelek csak erről szólt. A Red Bull még azt se tudhatja pontosan mi ellen kellene protestálni.
-
Pá
addikt
válasz
wildrain #9233 üzenetére
Pedig tényleg van ilyen szabály, szóval ha meg is oldják a fújt hátsó szárnyat, idén így nem fogják, ahogy a Meki.
A Ferrarinak az "abroncsgyűrűit" (mittudom én hogy hívják őket) sem tudják lemásolni egyébként pont emiatt, mert azokat is véglegesítették már az egész szezonra.
-
attisx
addikt
válasz
wildrain #9224 üzenetére
"a versenyző a pilótafülkében a saját lábával takar ki illetve tesz szabaddá egy lyukat, így befolyásolva a pilótafülke közelében átvezetett, az orr tetején beáramló levegő útját."
És az a poén, hogy az egész rendszer lelkét képező megoldást, a többi csapat ebben az évben valószínűleg nem tudja lemásolni, mivel állítólag van egy olyan szabály, hogy idényközben a pilótafülke (monocock) kialakításán nem lehet módosítani...
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #8961 üzenetére
köszi, az idő igazol majd úgy is mindent. Én meg azt kívánom hogy rendezzék a Toyota-val amit kell, legyen gumijuk, és tudjanak tesztelni ahogy a -B- tervükben jelezték.
Ezeket csak meg kell valósítani,...ha meg ez nem történik meg, az egyértelműsíti majd a helyzetet.Ismersz azért, engem még dumával egyszer nem fizettek ki
..pedig aztán 12 évet levállalkoztam a mi szép építőiparunkban.
szerk: Annyit azért, hogy:..talán romantikusan hangzik ez a -balkáni betyárkodás, meg a szürkebiznic-, de ezek mögött kutya kemény dolgok vannak...ezekkel a dolgokkal részemről semmi összekacsintási lehetőség nincs, és én jó messze el is határolódok az ilyen stílustól.
Ezt nem feltétlen a szóban forgó arcra értem, de rá vonatkozólag hozta fel Hunny'...csöppet sem könnyed tartalommal bír egy ilyen mondat. -
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #8961 üzenetére
Szenzációhajhász zsurnalizmus!
Mi illegálisat találtak? Semmit! Azóta a Stefan megkérte az Expresset egy-két kiigazítás leközlésére, merthogy az újság is színezte a dolgokat. A Pitpass (ami angol médiában nem számít hiteles forrásnak) tegnap-ma csinált ebből egy szösszenetet, innen vette az A5. Ez az egész már vagy egy hete nem új (legalábbis annak aki angol-német sajtót olvas F1-es vonatkozásban). Én már ennek fényében 'vitáztam' b-type-pal is. Szerb üzletember, az üzletei java része szürke és fekete gazdaságban lehet, ne legyünk naivak. Az autót a Toyota csinálta és az egész dolog arra volt felépítve, hogy indulási jogot kapnak és akkor állami és szponzori pénzekből mehet a buli és talán még JV is hozott volna. Hogy az AMCO papíron mekkora és mit csinál, lényegtelen. Bűncselekményt nem lehet Stefanovicra bizonyítani.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #8940 üzenetére
hááát én jóval többről tudok, és még elég hajmeresztő részletekről, mint pl. a full anyagi felelőségvállalás, de ebben semmilyen vita nem lesz a részemről mert ez sehol nincs leírva.
Akkoriban az az autó szvsz reklámfelületként és megszerezhető ülésként volt inkább néven nevezhető mint versenyautóként. Élt szebb napokat is a csapat.
Petrov milliói pedig őt elvileg egy középmezőnybe kategórizálható kocsiba jutatták.
De azért nagy különbség nincs a két dolog között nálam, cáfoljanak rám Petrov-k és a Reanult. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #8839 üzenetére
Nézd Wild ez szvsz (!) egy elég szövevényes dolog, ahol végül is a Stefan Gp azt csinálta amit kellett.
Furta az USF1-t és furta a Campos-t, egy valamit nem csinált amit pedig szintén kellett volna.
Nem produkált egy bemutatkozást....és azt is el mondom hogy miért, legalábbis szerintem persze
, amilyen szerződése volt Villeneuve-vel, kb. olyan szerződése volt mással is.
Gondolj bele: nincs indulási joga....ahoz hogy euromilliókat valaki kifizessen, ténylegesen, ahoz ezt meg kell szereznie. A Toyota-nál sem várnak örökké.
Majd most meglátjuk hogy valóban versenyzőket fognak-e tesztelgetni ahogy azt nyilatkozták,...mert én a magam részéről ezt is kétlem, de ez legyen az én problémám.Ott van Petrov és a Campos. 3 éve nyomják együtt a GP2-ben, és...a Campos meg is nyeri az F1-s indulást, de Petrov meg elpályázik a pénzével (16milla) a sokkal jobb lehetőségű Renault-hoz, ahol akkor szintén kell a pénz, hisz a szintén GP2-s illetőségű DAMS bevásárolta magát.
..ez is megér egy misét de most mindegy.
Szal ott marad a Campos hirtelen Lukoil meg Petrov egyéb pénze nélkül, gondban vannak nyílvánvaló.Adva van a lehetőség hogy megszerezzék az indulási jogot a Stefan-k...
..és még egy vélemény, ezek profik...nyílvánvalóan azért (is) sikeresek, semmi mást nem csináltak csak amit kellett, de azt profin.
Csak mutatni nem mutattak semmit. -
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #7803 üzenetére
Igen, plusz már 'farigcsálják' az autót az első teszt után (ahogy más is), mert vontak le olyan konzekvenciákat, ami alapján módosítani kell, pl. a súlyelosztáson (Ross megjegyzési alapján vakerálok
). Úgyhogy nem zárom ki, hogy helyrepofozzák annyira, hogy sok pályán jó is lesz. Spa, Szuzuka kizárva, az a McLaren uszály felségterülete lesz.
De egy német portál híre szerint már a McLaren is módosít(ani fog*), a tengelytávot. Feltételezem, nem hosszabbra.
*Azán meg ha lesz két verzió, akár cserélgethetik is, majd kiderül...
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #7798 üzenetére
Gary Anderson (néhény napja publikált Autosport Plus cikk):
Going into other regulation change, the fuel tank size is bigger. It will add about 20 centimetres to the length of the car if you just cater for a bigger fuel tank. And that has lots of implications for weight distribution and the general centre of gravity of the car, which you need to take into account.
Regarding the design of the tanks, there is a bit of a trade-off in height. You cannot really go stupidly high because of the way the aerodynamics works. The top of the head rest area automatically gives you a top of where you can put the fuel tank to.
If you imagine the centre of gravity of these cars is 15cm up from the bottom of the car, then fuel up to that height lowers the centre of gravity, because it is below the COG. After you go above it, it starts to raise it. So there is a point where the car changes its characteristics – slowly, but reasonably dramatically, because of the COG height.
So you don't want to go stupidly high with it for either mechanical or aerodynamic reasons. The width of the fuel tank is defined in the regulations.
És Gary Anderson is utal az üzemanyaggal való súlyelosztás-szabályozásra:
The fuel tank size is big enough, once you have used a bit of fuel, to affect weight distribution by trying to trap the fuel, either forward in the tank or rearward in the tank. You can affect the weight distribution at, say, two-thirds race distance by baffling the fuel in the tank and controlling it in the area that you want it to be controlled.
-
wildrain
addikt
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #5856 üzenetére
Mivel nem mosom össze, az autóra hat sok más leszorítóerő is, az autó alatt elért szívóhatás csak része ezeknek, ezért nem fogom azt mondani hogy ha leüt az autó alja (azaz megszűnik a szívóhatás
), akkor megszűnik vele az autóra ható leszorítóerő.
#5845.Nem is fogom összemosni, telipakolod szárnnyal és az autót a földhöz tapasztod, függetlenül attól hogy mihez kezdesz az autó alatt áramló levegővel.
Én tudom hogy tök sok mindenbe bele lehet kötni, de minek? Lehet egy fogalmazás pongyola, vagy a helyesírás nem megfelelő...de nem ez a lényeg sztem.
szerk: jó éjt (bár én fent leszek még jóideig..bsszus alig tudok mozogni
)
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #5854 üzenetére
Kicsit úgy érzem magam mint aki el kell vesszen a részletekben...a jégen csúszó kis vacaknak is van légellenálása és így lehet leszorítóereje, és nincs alul mozgó légáram, de ahol van, pl. a mágnesvasút légáramát sem hasznosítjákA leszorítóerő megmarad ha az autó alja beüt...mivel nem szűnik meg légellenálni, de eltűnik a szívóhatás ami az pont elég ahhoz hogy leesen az útról, mivl fontos részét képezi az autó úton tartásának.
Az ilyenen hogy minek van iránya nem vitázok amíg downforce-ról és leszorítóerőről beszélünk, egyértelműségeken nem akarok vitázni term. de én szeretem látni az erdőt is nem csak az azt kitakaró fánál elakadni.
szerk:
-itt van pár dolog:
F1.com
egy fordítása:
[link] -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #5840 üzenetére
Nem Wild
..egyébként boldog új évet.
Tudom hogy mellé lehet magyarázni, de ezért írtam a pédát...a szívóhatás megszünik ha leüt az alja az autónak (Senna), de a leszorítóerő nem...a két eltérő sebességű levegőáram van.
Az tény hogy a szívóhatás is hozzájárul ahoz hogy az autó az úton maradjon..de az autó alja nem termel leszorítóerőt. -
gV
őstag
válasz
wildrain #5755 üzenetére
Nehéz belőni, hogy ki mellé lehet majd tenni, ha befejezi a pályafutását, hiszen ő még az elején tart, a többiekről viszont (Senna kivételével) mind teljes képünk van.
nem csak Senna a kivétel, Clarkban is volt még jópár kimagasló év vagy vitatod?
de Petersont is idevehetem (ha már Motion Őt is megemlítette)
-
Peat;)
veterán
válasz
wildrain #5734 üzenetére
Hamilton többet tesztelte azt az autót mint Alonso az első futam előtt. Azt meg láthattuk több pilótán is hogy a kategóriaváltás manapság nem igényel sok időt, ha egy 19 évesnek ment sokkal kevesebb tapasztalattal mint Hamiltonnak. Hami átült megtanulta, szimulációt nyomott gondolom és kész, neki elég volt. Alonso a kevesebb teszttel nem tudta megtanulni a bridgestone-t és a kocsihoz sem tudott annyira alkalmazkodni mint amennyire kellett volna(ez nem mentség, ebben gyengébb volt és kész). A következő év lett volna mérvadó de ezt elintézte asszem minden szereplő annál a csapatnál hogy ne következzen be következő közös év. Máig nem értem miért kellett nekik Alonsot megszerezni, feltételezhetően igen nagy ígéretekkel és támogatás "biztosításával" őszintén szólva, talán a szponzor miatt de ez csak egy kósza tipp.
Ferrari is no comment amit művelt idén Kimivel, mint csapatnak csak a Williamsnek tudok drukkolni, ők nem annyira férgek (még). Meg remélem az új csapatok közül is lesz szimpatikus, számomra az f1-ben a legtöbb csapat leégette magát idén, az új sorozat fenyegetőzésével(BMW-vel élükön lol) és a KERS leszavazásától kezdve minden aprósággal, ütközéses botránnyal..Nem egy erkölcsös sport na -
Iron Funeral
őstag
válasz
wildrain #5734 üzenetére
Persze, hogy jó volt Hamilton, de tegyük a szívünkre a kezünket, ugye egy olyan McLaren-nel amilyen az MP4-22 volt el is várhatjuk a jó eredményeket, nem? Szerintem pont Hamilton kiváló (vagy, végül is elvárható?) teljesítménye miatt olyan ciki amit Kova csinált az elmúlt két évben. Félreértés ne essék, szerintem (is) Hamilton jó pilóta és jobban megérdemelte a címét mintha Massa kapta volna. Bár ebben volt némi rosszmájúság is még tavaly, de ha racionálisan nézem akkor sem változik a véleményem
.
-
puttputt
őstag
válasz
wildrain #5633 üzenetére
Nem kell aggódni. Gondolt ő már a "nyugdíjalapra"
:
Az ötlet általánosságban az, hogy három évre tervezünk, ami a versenyzést illeti. Természetesen van egy opció, hogy utána a Mercedes nagyköveteként dolgozhatnék. Ennek van értelme.
Forrás: [link]
Mindenkinek boldog, békés karácsonyt, és vezetésben, F1-ben, Schumacherben gazdag új esztendőt kívánok!
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #5383 üzenetére
most így a Pontiac és a Saab megszűnése után
Egy pocsék Top Gear adás után azon filóztam hogy a legjobb angol autónak kihozott Noble egy kisszériás sportkocsi...egyébként tényleg jó.
De ahol ilyen nevek voltak.. a Lotus, Jaguar, Triumph, Bentley, Rolls Royce, Aston Martin, Austin Healey ( valmint Jensen és a többi 'kisebb' nevek)..és ezek mind kivásárolták az amerikai, német, vagy épen kínai cégek..pfff, és most amikor legjobb angol autót kell szavaztatniuk akkor már csak kisszériás autójuk van...sajnálom a Saab-t
....ahogy sajnáltam a Pontiac-t is, és előtte az Oldsmobile-t, két márka amihez lehet kötni az amerikai izomautók születését, az első egy Olds' volt, a Pontiac GTO pedig egy ikon.
kár
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #5383 üzenetére
Én azt remélem hogy egy olyan MS-t látunk jövőre, mint aki a RoC-n szerepelt...vigyorgott mint a tejbetök.
Ez egy új autó, új pályák...de Ross Brawn a régi....nagyon jó alap egy visszatérésre, és nem az eredményesség szempontjából, hanem egy igazán jó autózáshoz.
Remek alkalom, és az F1 rajongók nagy többsége is örülne.....és a mezőny fiataljainak is szüksége lenne arra hogy egy ekkora bajnokkal mehessenek. -
JJános
addikt
válasz
wildrain #5079 üzenetére
"mit vártál? azt mondják majd, hogy háát kimi azért jobb volt?
együttműködés előtt mindenki fényezi a másikat"Erre írtam azt, hogy még mielőtt elküldték Kimit, osztottak, szoroztak, és ezért tették, amit.
Nem Lonzi fényezéséről szólt a dolog, hanem egy tudatos döntés utánni várakozó állapotról. Csak mert sokat remélnek Lonzitól, és bár Kimit is szerették, és én is, és várom vissza az F1-be, de ez tünt számukra helyes döntésnek.
Ha érted mire gondolok.Lonzi ruháját, hogy pirosban van-é, vagy mikor lesz pirosban, már jó ideje figyelem.
Ha visszaolvasol linkeltem már be több képet. Példul amikor feketében volt.
Kíváncsi vagyok, hogy fog kinézni pirosban. Ugyanis neki fogok szurkolni jövőre.
Bár arra nem gondoltam, hogy még nem veheti fel.Tudom én, hogy miért írtad. Hogy kekec legyél velem kicsit. De nem én vagyok a hunyó!
-
JJános
addikt
válasz
wildrain #5077 üzenetére
Én azt nem értem, hogy te mit nem értesz ezen? Hogy én mire gondoltam?
Azt én most így honnét tudjam?Látszik, hogy uborkaszezon van. Nincs mivel foglalkozni, és velem akarsz.
Kössünk bele valakibe című játék?Aki még ezt a játékot szeretné, annak jelzem, hogy ipi-apacs nem én vagyok a hunyó.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #5029 üzenetére
Sztem is ki akar szakadni ebből a közegből, én is sokat gondolkoztam mi lehet az oka ennek a huzavonának.
- A pénzt én is elvetem...a pénz szükséges, de ha a part szélére csúszok miatta akkor nem az, azaz nem engedem hogy a pénz hátráltasson.
Amennyiben nincs a pénz ott, úgy a vezetési tudás ami a sajátja az elég kell hogy legyen.
-Talán kézenfekvő arra gondolni hogy olyan szerepbe kényszerítik amit nem vállal fel, teszem azt ez az a bizonyos 2. versenyzői poszt. De ezt megint el kell hogy vessem, mert Button nem írna alá egy ilyen szerződést, nem jönne el a világbajnoki kocsijából, kevesebb pénzért más szekerét tolni.
- éves rally szereplést kérni F1 mellett, azért nehéz hiszen a Mercedes-nek (McLaren-exBrawn) nincs érdekeltsége a rally-ban, ne mhinném hogy elnéznék a pénzükért ahogy Fiat-ban, Peugeot-ban, Ford-ban..stb szerepeljen egy nemzetközi versenyen.
Tehát tudnia kellett hogy ehhez sem igen érdemes ragaszkodnia.Az hogy aláírta a Ferrari szerződését azokkal a kitételekkel...hiszen elvileg nyeregben volt az aláírás pillanatában, a Ferrari akarta elmozdítani...kérhetett volna más feltételeket.
Szal mindezek nekem is azt vetítik le hogy Kimi ki akar ugrani az F1-ből, ha pedig így van akkor ki is kell, ez igaz.
1 év múlva sokkal erősebben térhet vissza ha akar. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #5020 üzenetére
már akartam neked írni, hogy hogy viseled Kimi dolgait...úgy általában hogy gondolkodsz erről?Ez a dolog a versenyzők hasonló stílusáról az én elgondolásomban egyszerű, Rubinho és Button is tudott profitálni egymás beállításaiból több pályán is, volt ahol az húzta ki a másikat a gödörböl.
Button-t az egyik leg'lágyabban' vezető versenyzőnek mondják, míg Hamilton nem az. Az látható hogy Hamilton tud vezetni finoman..illetve finomabban. De ezt az idei év alapján nem merném teljes mellel kijelenteni, hisz ez az autó nem szolgálta ki sok esetben. Amikor nem tapad be az autója, vagy hátulról kénytelen elrajtolni akkor egyszerűen nem az agresszív stratégia a jellemző.Visszatérve Button-ra, sztem kemény döntést hozott...és a csapat is, Button nem Kovalainen, hazai pályán van világbajnokként...bizonyos dolgok elvárhatóak voltak, talán, Kovalainen-től de azokat nem fogják megkapni Button-tól. Úgy gondolom Button-nak kell az az 1-2 tized is, amit talán Kovalainen-nél feláldoztak a csapatért, Hamilton-ért.
...bármi is volt ez, már feláldozták azzal hogy világbajnokot hoztak. Mellé még hozzátevődik hogy Button Kovalainen túloldalán van, míg Hamilton innen ha a stílust nézzük, azaz távolodtak.
Sztem a csapat szempontjából most a kevesebb több lett volna. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #4434 üzenetére
Bennem azért ilyenkor megfogalmazódik egy kétely. Hogyan lehet ilyen poszton valaki, aki vagy nincs képben, vagy nincs ennyi gyakorlati érzéke.
Azokat a 'régieket' akiket még körbelengett a benzingőz...szal nem hiszem hogy valamelyiküknek is ennyire suta ötletük támadt volna.
Mert ha belehajt...jó hajtson bele, mindenki csinál répaságot,..de akkor ne tekerje ki a kereket ha nem az a hajtott kerék(!), hát soha nem akadt még el sehol?!Mindegy, persze ez bolhából elefánt, csak ciki na.
-
puttputt
őstag
válasz
wildrain #4100 üzenetére
Például az, hogy kettő csaknem szétesett menet közben, illetve beszorult a felfüggesztés...
Csak egy szóvicc akart lenni leginkább amúgy, de ha nem vevő, akkor.
Mellesleg inkább nézni érdemes, mert nem rossz a felosztás így a végére...
És valóban. Ebben a lagymatag szezonban Schumachernek is lett volna bőven keresnivalója.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #2821 üzenetére
..hát csak előkerültél, miért nem voltál 12óráson? ..ott dühöngtem Ingy-vel meg Juan-nal hármasban (Misu is volt csak ő dolgozott)..sokkal jobb lett volna négyen.Na szal, ez jó kérdés...át is gondoltam még egyszer, ha elől megnövekszik a tapadás a hátsó kárára (autóegyensúly), akkor kanyaron könyebben elindul a hátulja, azaz túlkormányzott hatást mutat.
A súly hatása elenyésző..hiszen a kocsi négy sarkáról beszélünk, a lengéscsillapítók határain kivűl, azaz a tehetetlenség nem mozgatja.
Na jó jó oldalirányban igen, de akkor is na, sztem lófüty az a súlytöbblet.
Szal ja na, átgondolva igazad van, ha az autó tapadási egyensúlya elől jelentősebb akkor túlkormányozott leszen. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #2791 üzenetére
Mindenen túl sem hiszek egy ilyen szituban, a versenyző gyengeségét mutatja ha fél bárkitől a mezőnyben. Lehet tisztelni, elismerni...de egy ilyen fenyegetőzéssel gyengeséget mutatna a csapat fele.
Alonso fenyegetéseinek sem ez volt a veleje, hanem ő kifejezetten kiemelt szerepet várt el (ha így volt akkor sztem teljes joggal), és azt nem kapta meg...ő hasonlót érzett, hogy kétszeres bajnokként rajongókat, erőt...és (nem kétlem) tapasztalatot hozott a csapatnak.
Ehhez képest nem érezte magát kellően megbecsültnek.
De ő sem Hamilton ellen fenyegetőzött szvsz.Sztem az ilyen hírek...akár nemzetközi, akár hazai egy értelme van....zúdulnak rá a kattintások. Igaz hogy szép lassan hiteltelenné válhat egy híroldal az ilyen hírek által, de néha belefér.
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #2690 üzenetére
Szerintem igaz. Rossz fényt vetne rá, ha kiderülne, hogy kamu az egész. Egy ilyen sisak kb. 30000 dollárt érhet, de csak amíg eladásra vár. Nyilvánvalóan egy F1-es pilóta tulajdonaként feljebb megy az eszmei értéke és Nico ezzel érte el a 4. helyeit. Kötődik hozzá, talán még babonás is valamennyire és szeretné megtalálni.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #2392 üzenetére
Pofára ejtette? Akkoriban Alonso még nem azt jelentette amit ma....és nem is azt várnák tőle amit ma.
Alonso bármilyen tette bocsánatos a Ferrari számára, még a kémügy is...hiszen senki sem angyal, mert Alonso-ban érezhetik az erőt..és ez sztem is ott van.
Vettel (még) nem győzte meg őket, Hamilton habitusa nem igazán a Ferrari-é, ő most (még) nagyon a McLaren hatása alatt áll.
Kimi most megy el.
Alonso 2× bajnok, azaz nem csak megnyerte a címet, hanem meg is tudta védeni...itt most eltekintve az egyebektől, pusztán a versenyzőre koncentrálva.
Meg tudta verni MS-t, és elmondása szerint MS is Alonso-t ajánlja.Massa-ról sem szabad elfeledkezni, de a Ferrari begyűjtötte Alonso-t mert megtehette, és kellett nekik.
A McLaren meg akarta tartani Kimi-t, de Kimi elment a McLaren-től és elment a Ferrari-hoz, és most hogy a Ferrari lecserélte visszajönne.
Kimi VB-t nyert a Ferrari-val, de pont a McLaren tudja a legjobban hogyan, Kimi (és Massa) megszerezte a gyártók VB-jét is abban az évben, de pont a McLaren tudja a legjobban hogyan.
Nem olyan fekete fehér az sztem.
Amennyiben a McLaren-hez megy, akkor sem születet rossz döntés ez hangsúlyozom, de Rosberg esetleges elvesztése is nyomhat még a latban. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #2194 üzenetére
Az kapásból hogy megemelik a minimum súlyhatárt. Az detto hogy nem változtatnak a 2008-as hátsó szárnyon
(ez csak félig objektív mert sztem qva ronda).
...Mert ez így 'kicsit' sok a slick-l meg a tesztilalommal együtt.Az meg hogy jövőre kukázhatják az meg egy vicc, ...persze ők is megszavazták. De ha megbontják a FOTA egységet akkor meg az a baj, mert ugye ki is lehet lépni.
A FOTA ezért nehéz ügy, mert nem elég hogy társasház, még olyanok is laknak benne akik jobbak akarnak lenni mindenki másnál, és folyton a másik ablakát lesik.
Be kell nyelni a többség érdekében, mert a Brawn, a Red Bull, a Force India miért akarná a KERS-t jövőre? A Renault és a Toyota meg ki tudja még hol lesz.
Nem gáz benyelik ők ezt is, kifejlesztették a KERS-t, aztán majd valahogy átültetik az utcaiba..vagy mittomén, jövőre meg odaállnak teljes mellel megint.
De ebben az évben csúnyán be lettek hintáztatva, ...még mázli hogy a szezon kezdésekor beeröltetett éremrendszert meg tudták vétózni mert Button már most bajnok lenne. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #2190 üzenetére
Ez így elég kocka szvsz...term. nem rád, hanem a nézőpontra értem.
Az F1 lényege a fejlesztés, visszás ha valki azzal eredményes hogy nem fejleszt.
..egy versenyzőnek is célja hogy minnél jobb legyen, ha egy pályán ki tud hozni többet akkor ki is akarja. Egy csapatnak ha adnak egy fejlesztési lehetőséget akkor ki is akarja használni...De látom hogy ez a vita nem fog sehova vezetni, mert neked tetszik az amit mondasz
van akinek bejött van akinek nem? A Ferrari-nak és a McLaren-nek nem jött be alapvetően...és most itt arról a két csapatról beszélünk akik az elmúlt 10 évből 8-t behúztak, és mindvégig harcban álltak a VB címért.
De a Renault is idevehetjük aki azt a két VB címet behúzta előttük...
Most valhogy egyik sem tudott odaaszagolni sem..de talán igazad lehet ez bármelyikkel megtörténhetett volna. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #2184 üzenetére
nemigen mondanám ezt, sőt ezt két oldalról is vitatni lehet.
A tesztilalom nagyon hangsúlyossá tette a kiindulási helyzetet, azaz ha valki rádöbbent arra hogy az autója nem müködik, akkor arra is rá kellett döbbenjen hogy ezen nemigen változtathat.
A Renault hiába teszi-veszi a KERS-t, tök mindegy, mert az autó egésszét kellene fejleszteni, de ahoz be kell vetni a fejlesztéseket, ez rizikó...pénteken fejlesztünk, szombaton belöjük a gumikat és állítunk az autón...ebben benne van a csapda hogy az egyik versenyző beáldozódik.Míg azok a csapatok akiknek nem volt egyensúly és/vagy súlyproblémájuk, azok egy más hétvégét teljesítettek, jóval kevesebb dologra kell koncentrálni pénteken, sőt egy egyenesfutási tesztet is jobb hatásfokkal hasznosítanak, hisz valszeg aero-ra készülnek. Egy egyensúlyproblémákkal kűzdő autó fejlesztése egyenesfutási teszten elég nehézséges.
Ott élesben kell fejleszteni és tesztelni, abban jóval nagyobb a kockázat is, simán buknak el jobb eredményeket, buknak el Q3-t..stb.Nagyon is meghatározó volt hogy ki honnan rugaszkodik neki az idénynek, mert elvették a tesztlehetőséget, komolyan lekorlátozták a szélcsatornák használatát..stb.
Nem, a McLaren és a Ferrari nagyon szépen be lett húzva a 'fejlesztés' csövébe, fejlesztettek is és be is bukták az évet.
De nem baj, hurrá van egy jól müködő KERS-ünk, kinek kell olcsóért? Most már akár be is lehetne vetni...de persze ezt is nyomott áron kell adni, mint a motorokat és a váltókat.. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #2178 üzenetére
Teljesen mindegy mennyire tudatosan statisztálnak, vagy nem.
tesztpálya-szélcsatorna-tesztlehetőség, költségvetési korlát..stb. Közben a nagycsapatok adjanak olcsóért motort-váltót.
Egyszerűbb a más zsebéből költeni vagy megvonni, mint mondjuk a televíziós pénzekből megtámogatni a kiscsapatokat...
Majd meglátjuk mi lesz Mosley után.. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #2172 üzenetére
...gondolj bele miért szavazna arról a McLaren hogy ne használhassa a sok pénzén kifejlesztett KERS rendszerét, és mások, akiknek eladhatná, se használják?
A FOTA egység fontos, de ha a McLaren-n és a Ferrari-n múlna biztos hogy lenne KERS, hisz akkor térülne meg a belé fektetett energia.
Nem hiszek a Dávidokban a technikai sportokban...pláne ha az összes Góliát rosszul szerepel....pláne a mai F1-ben. -
Pá
addikt
válasz
wildrain #2167 üzenetére
"De azt nem értem, miért úgy adod ezt elő, mintha a McLaren vagy a Ferrari kényszerítve lettek volna arra, hogy fejlesszék a KERS-t. Nem voltak kényszerítve, ez az ő egyéni döntésük volt, hogy megpróbálják. Annyi történt, hogy egy kicsit jobban belenyúltak a szarba."
Én ezt másképp látom, sztem eléggé kibabráltak a Ferkával és a Mekivel.
Amikor Ők kitartottak a KERS mellett, még arról volt szó, hogy jövőre és azután is lesz, ráadásul nagyobb teljesítménnyel stb. Így tudták, hogy nélküle versenyképesebbek lehetnének a szezon elején, de beáldozták azt a későbbi előny érdekében.
MÍg a többi csapat, amikor látta mlyen jól megy a Brawn, Toyota pánikba esett, gyorsan kiszerelte a kocsijából, aztán megszavazta, hogy hagyják inkább a fenébe. Nekem ez kifejezetten ellenszenves és nem is tartom sportszerűnek.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #2165 üzenetére
absz. másként látom.
A KERS hátránya csak az első teszteken lett nyílvánvaló...ahogy a slick mizéria is (maradtak a bordás gumik méreténél, ami aztán detto egyensúlyproblémákat generált). A Brawn se a Honda se a McLaren KERS-ből nem kért, a Red Bull-nak detto nem kellett a Renault KERS-e, ahogy a Force India sem kért a McLaren szerkezetéből.
A fejlődést a McLaren és a Ferrari képviselte, és a Renault hébe-hóba, a sok pénzből hozott cuccuk nem működött és nem tudták eladni sem...vagy beáldozzák vagy megpróbálnak előnyt kovácsolni belöle.
De leírtam már az előbb.., nálam ez egyáltalán nem a mesebeli történet, ahol a Dávidok legyőzték a Góliátokat. -
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #2158 üzenetére
Nem..nem azzal van a baj hogy Button behullámzott, Rubinho és Button öszehasonlításban talán.
Itt az zavar hogy behintették a KERS-t amivel aztán mindenki elkezdett foglalkozni, és már tavaly is nyílvánvaló volt hogy a kiscsapatok nem igen lesznek versenyképesek a pénz miatt, kivéve ha a vásárolt motorjukhoz megkapják. Ellenben azok akik bírták pénzzel azok bele is ölték. A McLaren és a Ferrari pláne hisz ők, és a drukkerik is, kiemeltként kezelik a másikat.
Majd jött hogy nem mindenkinek kell beszerelni és a súlyhatár is marad, és még teszttilalom van. ...és akkor még a diffúzor ügy, amiről meggyőződésem hogy pl. a Ferrari-nál elkaszálták volna, és uígy a McLaren-nél is. De a 'kis pénz (is lehet) nagy foci' elképzelésbe pont bepasszolt.A Ferrari és a McLaren sem felejtett el autót készíteni, és ha ők a tavalyi formában állnak rajthoz akkor ez az idény messze nem ilyen....azért itt valami nagyon nem klappol ám.
...és még így, a tesztilalom ellenére is felálltak, csak a Ferrari már beáldozza az idei évet, a McLaren meg csinálja, de matematikai esélyük sincs se a gyártók se az egyéni versenyben.
Alakulhatott volna másként is, de mindenképpen az eddig 'eredménytelennek' tünő csapatok közt dőlt el a VB.
Ebből az egész KERS-ből mi lett? a McLaren meg a Ferrari kifejlesztette nekik, és élesben be is tesztelték. Olyan mint a Formula 2...elkezdték nagy dérrel-durral mert szükségük volt rá, aztán hagyják gurulni...lett is egy egészen alacsony színvonalú sorozat olcsóért.Nálam nagyon nem frankó ez az idei VB, és ezért kellene még hogy verjen a Brawn, ...verje meg a McLaren-t akkor is amikor az megint erős...
Aktív témák
Hirdetés
- Ubiquiti hálózati eszközök
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Star Trek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- SSD kibeszélő
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új RYZEN 5 4500-5600X +GTX 1660 SUPER +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- Asus TUF 16 FA607PI - 16" 2,5K 165Hz - Ryzen 9 7845HX - 32GB - 1TB - RTX 4070 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó Logitech G735 gyári dobozban, kiváló állapotban!
- Eladó RODE NT-USB Mini gyári dobozban, megkímélt állapotban!
- Eladó ASUS ROG FUSION II 500 + ASUS ROG THRONE QI gyári dobozban, kifogástalan állapotban!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest